abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:25:35 #201
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47265089
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:18 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik denk zelf ook dat de overblijfselen van de dino's onderdeel zijn van de schepping. Net zoals bijvoorbeeld de bergen. Je kunt ook geloven dat die omhoog zijn gegaan door bewegingen van de aardplaten maar ik geloof dat God er een bedoeling mee had. Kijk nog eens verder, naar bijvoorbeeld de hoek die de aarde maakt met haar baan om de zon. Je kunt geloven dat dat komt omdat de aarde door Jupiter in haar baan is getrokken, de denk ik niet hoor! En zo zijn er plenty voorbeelden die door wetenschappers worden aangehaald als voorwaarden voor het leven op aarde: de maan die om de aarde draait, de afstand tot de zon, het aardmagnetisch veld, het water op aarde, de eigenschappen van water die wel heel erg vreemd zijn en alleen bedoeld lijken voor het scheppen van leven. Als je gelovig bent dan zie je eigenlijk dagelijks wel voorbeelden van de "hand" van God.
er zijn 1000-en harde bewijzen te leveren waarom en hoe iets onstaan is en geen van die bewijzen bevat de hand van god. kijk gewoon een keer naar de feiten.

Dat je in een god wil geloven prima, maar ga niet doen of sommige dingen gedaan zijn door de hand van god terwijl er genoeg accepteabel bewijs voor is dat het de natuur is, die volgens de wetenschap al veel langer bestaat dan volgens de bijbel
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:27:52 #202
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_47265164
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:24 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dinosaurusen kunnen zijn beschreven in Job 40, dat is niet helemaal zeker. Vast staat wel dat God de overblijfselen van de dinosaurussen heeft geschapen. Zijn grootheid is voor ons ondoorgrondelijk.
De overblijfselen?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:29:07 #203
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47265206
vrouw van god: Zo man wat heb jij vandaag gedaan?

god: Ik heb vandaag lekker overblijfselen gecreeërd

_!
pi_47265272
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:05 schreef thepunisher3 het volgende:
zoals jullie al hadden opgemerkt ben ik ook christen. toch ben ik het niet in alles met ons aller melkmannetje eens. zoals bijvoorbeeld dat geloven vrijblijvend is, want dat is het absoluut niet.
Das inderdaad waar. Ik bedoelde het meer als iets van: Je mag zelf kiezen. We verplichten niemand.
pi_47265406
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:25 schreef PeZu het volgende:

[..]
er zijn 1000-en harde bewijzen te leveren waarom en hoe iets onstaan is en geen van die bewijzen bevat de hand van god. kijk gewoon een keer naar de feiten.

Dat je in een god wil geloven prima, maar ga niet doen of sommige dingen gedaan zijn door de hand van god terwijl er genoeg accepteabel bewijs voor is dat het de natuur is, die volgens de wetenschap al veel langer bestaat dan volgens de bijbel
Je kunt denk ik niet ontkennen dat het leven op aarde zoals wij dat kennen een aaneenschakeling is van "toevalligheden". Ik heb al een aantal voorbeelden genoemd zoals de eigenschappen van de elementen. Als die ook maar iets anders waren geweest dan waren we er nooit geweest. Je kunt het toeval noemen maar ik geloof dat weer niet.

En prima als je "slim" wilt doen, probeer ook maar eens wijs te worden!
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:36:34 #206
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_47265452
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:24 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dinosaurusen kunnen zijn beschreven in Job 40, dat is niet helemaal zeker. Vast staat wel dat God de overblijfselen van de dinosaurussen heeft geschapen. Zijn grootheid is voor ons ondoorgrondelijk.
Hij schiep dus een partij botten in aardlagen van dieren die nooit bestaan hebben?
Ik ga nu naar buiten, want het is lekker weer, en ik ga stukjes gevormd kalk in de tuin begraven.
Vervolgens graaf ik die over 30 jaar weer op om tot de conclusie te komen dat het de overblijfselen zijn van de kaas-otter. Een dier dat nooit heeft bestaan.

Mijn grootheid is dus ook ondoorgrondelijk
  woensdag 14 maart 2007 @ 14:50:24 #207
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47265975
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:35 schreef buachaille het volgende:

[..]

Je kunt denk ik niet ontkennen dat het leven op aarde zoals wij dat kennen een aaneenschakeling is van "toevalligheden". Ik heb al een aantal voorbeelden genoemd zoals de eigenschappen van de elementen. Als die ook maar iets anders waren geweest dan waren we er nooit geweest. Je kunt het toeval noemen maar ik geloof dat weer niet.

En prima als je "slim" wilt doen, probeer ook maar eens wijs te worden!
ipv "scherpe"opmerkingen te willen plaatsen kun je ook je ogen open doen voor de werkelijkheid

de natuur vindt heel veel gevallen een oplossing als r wat veranderd in hun leefomstandigheden, ze passen zich aan een geven dit genetisch aan hum nakomelingen zodat deze er beter op voorbereid zijn. dat noem ik geen toeval dat is de natuur

en dat er 1 iets zou zijn verantwoordelijk voor al het moois in de natuur, daar geloof ik niet in want dan zou die gene ook verantwoordelijk zijn voor al het onmenselijke wat er gebeurd

moet dan wel een wreed en koel persoon zijn, laat ik hier nu eens een paar mensen creeëren die elkaar op de meest brute manier afsclachten, lijkt me leuk
  woensdag 14 maart 2007 @ 15:02:22 #208
153479 Waris3
Dikke Man
pi_47266389
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:18 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik denk zelf ook dat de overblijfselen van de dino's onderdeel zijn van de schepping. Net zoals bijvoorbeeld de bergen. Je kunt ook geloven dat die omhoog zijn gegaan door bewegingen van de aardplaten maar ik geloof dat God er een bedoeling mee had.
Ik geloof wel dat ze omhoog zijn gegaan door bewegingen van de aardplaten, maar God heeft die aardplaten toch immers ook geschapen.

Met dergelijke argumenten kunnen gelovigen van alles omzeilen. Tegenstanders vinden het vast te makkelijk, maar soms is het wel handig
"As je geen goeie aanvallers hep, kejje eigenlijk niet verdedigend spelen." - Watson Waterstone
Al meer dan een jaar uit: The Fat Man's Diary! Te bestellen op http://www.thefatmen.nl
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:42:32 #209
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_47273421
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:31 schreef Milkmannetje het volgende:

[..]

Geloof is geheel vrijblijvend hoor.
Agree. In de zin van: je mag kiezen, voor of tegen. Maar je moet wel een keuze maken. Kies je niet voor, dan kies je automatisch tegen. Er is geen 'beetje' of 'half'.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:51:14 #210
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47273734
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:42 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Agree. In de zin van: je mag kiezen, voor of tegen. Maar je moet wel een keuze maken. Kies je niet voor, dan kies je automatisch tegen. Er is geen 'beetje' of 'half'.
ala george bush ja
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:54:00 #211
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_47273824
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:51 schreef PeZu het volgende:

[..]

ala george bush ja
Waarom stoor je je aan die stelling? Als je toch niet gelooft (wat ik aanneem) waarom vind je het dan toch erg dat 'de christenen' vinden dat je 'tegen' bent?
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:55:16 #212
150152 Queen_Bee
pi_47273886
Als God een grote kerel is gunt ie zelfs mensen die niet in hem geloven een plekje in de leuke Hemel Maar nee, als je niet in hem gelooft mag je rotten in hel. Toffe vent ben je dan. Doet me een beetje aan een dictator denken
I'm super sonic man
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:57:04 #213
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47273957
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:54 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Waarom stoor je je aan die stelling? Als je toch niet gelooft (wat ik aanneem) waarom vind je het dan toch erg dat 'de christenen' vinden dat je 'tegen' bent?
als ik ergens niet voor ben betekent dat niet automatisch dat ik er tegen ben

maar goed mensen schijnen maar al te goed te weten wat andere mensen denken
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:57:11 #214
163094 Ladidadida
pi_47273963
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:55 schreef Queen_Bee het volgende:
Als God een grote kerel is gunt ie zelfs mensen die niet in hem geloven een plekje in de leuke Hemel Maar nee, als je niet in hem gelooft mag je rotten in hel. Toffe vent ben je dan. Doet me een beetje aan een dictator denken
Wat een agressie tegen iemand die toch niet bestaat jouw inziens
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:58:31 #215
163094 Ladidadida
pi_47274025
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:57 schreef PeZu het volgende:

[..]

als ik ergens niet voor ben betekent dat niet automatisch dat ik er tegen ben

maar goed mensen schijnen maar al te goed te weten wat andere mensen denken
Nee, het gaat christenen erom wat er in de Bijbel staat. Daar staat heel duidelijk in: 'kies je niet voor, dan kies je tegen', basta. Als jij daar niks mee hebt en niks met de Bijbel hebt, wat kan het jou dan aan je reet roesten dat ik zeg dat jij tegen bent? Dat is dan naar mijn maatstaven toch ook zo? WHY do you care?
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:58:37 #216
150152 Queen_Bee
pi_47274027
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:57 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Wat een agressie tegen iemand die toch niet bestaat jouw inziens
Ik ben helemaal niet agressief, en als je geen reply hebt zeg dan niets.
I'm super sonic man
pi_47274164
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:55 schreef Queen_Bee het volgende:
Iedereen krijgt vroeg of laat de kans om in Hem te geloven. Misschien is dat zelfs op je sterfbed. Maar zoals Led Zeppelin zong:
quote:
Yes there are two paths you can go by
but in the long run
There's still time to change the road you're on
Die laatste zin is niet waar, je weet niet of je tijd hebt. Als je vandaag het verkeerde pad kiest dan kan het over zijn.
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:02:57 #218
163094 Ladidadida
pi_47274170
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:58 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet agressief, en als je geen reply hebt zeg dan niets.
Geef nou zelf toe: het slaat toch nergens op dat je je zo druk kunt maken om niks, en iemand, die in jouw ogen helemaal niet bestaat, zo'n klootzak kunt vinden?
Ik geloof niet in kabouters, ga ik ook niet zeggen: whaaa dat zijn allemaal klootzakkuuuh, eikels, als je niet in ze gelooft mag je niet eens bij ze in de boom wonen..!
Who gives a fuck als je het toch niet gelooft, ik snap dat echt niet. Serieus, kun je het me uitleggen?
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:03:37 #219
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47274203
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 18:58 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Nee, het gaat christenen erom wat er in de Bijbel staat. Daar staat heel duidelijk in: 'kies je niet voor, dan kies je tegen', basta. Als jij daar niks mee hebt en niks met de Bijbel hebt, wat kan het jou dan aan je reet roesten dat ik zeg dat jij tegen bent? Dat is dan naar mijn maatstaven toch ook zo? WHY do you care?
i care omdat ze volgens een boekje van 2000 jaar oud concluderen dat als mensen niet voor zijn ze automatisch tegen zijn... je laat je voorschrijven hoe je moet denken over anders denkende mensen?

maar als jij er blij mee bent go your gang...
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:06:04 #220
150152 Queen_Bee
pi_47274297
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:02 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Geef nou zelf toe: het slaat toch nergens op dat je je zo druk kunt maken om niks, en iemand, die in jouw ogen helemaal niet bestaat, zo'n klootzak kunt vinden?
Ik geloof niet in kabouters, ga ik ook niet zeggen: whaaa dat zijn allemaal klootzakkuuuh, eikels, als je niet in ze gelooft mag je niet eens bij ze in de boom wonen..!
Who gives a fuck als je het toch niet gelooft, ik snap dat echt niet. Serieus, kun je het me uitleggen?
Ik wist dat de tegen posts vaak inhoudsloos zijn, maar dit slaat wel alles. Derhalve heb ik ook geen behoefte aan een discussie met jou.

Misschien heb jij alleen interesse in dingen die gelijk met jezelf te maken hebben, maar mijn interesses gaan naar meerdere dingen uit. Zo ook het geloof, of ik daar nu in geloof of niet.
Als ik het niet met Balkendes beleid eens ben, mag ik daar dan ook niets over zeggen?
I'm super sonic man
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:06:28 #221
163094 Ladidadida
pi_47274310
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:03 schreef PeZu het volgende:

[..]

i care omdat ze volgens een boekje van 2000 jaar oud concluderen dat als mensen niet voor zijn ze automatisch tegen zijn... je laat je voorschrijven hoe je moet denken over anders denkende mensen?

maar als jij er blij mee bent go your gang...
Ja, maar als jij niks om dat boekje geeft, wat kan het jou dan verotten? Dan heb je toch meer zoiets van: laat maar gaan! Toch?
Dat met voor en tegen zijn betekent trouwens niet meteen dat je dan een oordeel velt over iemand.
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:07:56 #222
150152 Queen_Bee
pi_47274353
Snap jij nou echt niet dat je je gewoon weg voor dingen kan interesseren? Geez.
I'm super sonic man
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:08:18 #223
163094 Ladidadida
pi_47274370
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:06 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik wist dat de tegen posts vaak inhoudsloos zijn, maar dit slaat wel alles. Derhalve heb ik ook geen behoefte aan een discussie met jou.

Misschien heb jij alleen interesse in dingen die gelijk met jezelf te maken hebben, maar mijn interesses gaan naar meerdere dingen uit. Zo ook het geloof, of ik daar nu in geloof of niet.
Als ik het niet met Balkendes beleid eens ben, mag ik daar dan ook niets over zeggen?
Dat je mijn post niet begrijpt, wil niet meteen zeggen dat het inhoudloos is. De vraag is simpel: wáárom kan het jou iets schelen dat een christen vindt dat jij tegen God kiest? Als God jou niks zegt, christendom je niks zegt, de Bijbel je niks zegt.. wat maakt het dan in vredesnaam uit?
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:09:14 #224
163094 Ladidadida
pi_47274402
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:07 schreef Queen_Bee het volgende:
Snap jij nou echt niet dat je je gewoon weg voor dingen kan interesseren? Geez.
Er is een verschil tussen je interesseren voor en ergeren aan. Ik ben benieuwd waar de ergernis vandaan komt.
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:09:31 #225
150152 Queen_Bee
pi_47274414
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:08 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat je mijn post niet begrijpt, wil niet meteen zeggen dat het inhoudloos is. De vraag is simpel: wáárom kan het jou iets schelen dat een christen vindt dat jij tegen God kiest? Als God jou niks zegt, christendom je niks zegt, de Bijbel je niks zegt.. wat maakt het dan in vredesnaam uit?
Het is wel goed met je.
I'm super sonic man
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:09:53 #226
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47274426
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:06 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ja, maar als jij niks om dat boekje geeft, wat kan het jou dan verotten? Dan heb je toch meer zoiets van: laat maar gaan! Toch?
Dat met voor en tegen zijn betekent trouwens niet meteen dat je dan een oordeel velt over iemand.
aaah, iemand is niet voor... dan is hij wel tegen

klinkt toch wel degelijk als een oordeel iig in mijn optiek

het doet me niks maar ik vind het zo vreemd en krom mag of mag dat niet?

ik acht de kans groter dat george bush moslim wordt dan dat ik hier 1 minuut minder van slaap

ik vind het gewoon een interessant issue

[ Bericht 0% gewijzigd door PeZu op 14-03-2007 19:15:13 ]
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:10:08 #227
150152 Queen_Bee
pi_47274440
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:09 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen je interesseren voor en ergeren aan. Ik ben benieuwd waar de ergernis vandaan komt.
Als jij niet voor andere mensen gaat denken hoef jij jezelf deze vragen ook niet te stellen.
I'm super sonic man
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:14:11 #228
163094 Ladidadida
pi_47274591
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:09 schreef PeZu het volgende:
aaah, iemand is niet voor... dan is hij wel tegen

klinkt toch wel degelijk als een oordeel iig in mijn optiek

het doet me niks maar ik vind het zo vreemd en krom mag of mag dat niet?

ik acht de kans groter dat george bush moslim wordt groter dan dat ik hier 1 minuut minder van slaap

ik vind het gewoon een interessant issue
Het is geen oordeel in de zin van 'goed' of 'slecht' of 'verdoemd tot een enkeltje hel', snap je?
Ik begrijp juist dat het je niks doet, zou het raar vinden als het je wel iets deed.
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:10 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Als jij niet voor andere mensen gaat denken hoef jij jezelf deze vragen ook niet te stellen.
Jammer dat je geen antwoord gaat geven, en wel antwoorden en argumenten verwacht van de andere kant. Zo werkt discussie idd niet
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:16:57 #229
150152 Queen_Bee
pi_47274672
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:14 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Het is geen oordeel in de zin van 'goed' of 'slecht' of 'verdoemd tot een enkeltje hel', snap je?
Ik begrijp juist dat het je niks doet, zou het raar vinden als het je wel iets deed.
[..]

Jammer dat je geen antwoord gaat geven, en wel antwoorden en argumenten verwacht van de andere kant. Zo werkt discussie idd niet
Je verdraait de dingen.

En verder ga ik niet op jou in, ik wacht op mensen die wel kunnen discussieren.
I'm super sonic man
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:18:03 #230
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47274706
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:14 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

[..]

waarom dan zegen dat iemand tegen is als er niks achter zit ?

ps ik vind dat jij ook niet echt met geweldig argumenten aankomt
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:26:25 #231
163094 Ladidadida
pi_47275008
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:18 schreef PeZu het volgende:

[..]

waarom dan zegen dat iemand tegen is als er niks achter zit ?

ps ik vind dat jij ook niet echt met geweldig argumenten aankomt
Omdat er voor mij wel iets achter zit, omdat ik de Bijbel lees. Dat houdt echter niet in dat ik de persoon veroordeel.
Over argumenten: ik stelde een vraag en kreeg geen antwoord, alleen een reactie waarmee je in dezelfde cirkel blijft rondgaan.
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:29:01 #232
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47275121
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:26 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Omdat er voor mij wel iets achter zit, omdat ik de Bijbel lees. Dat houdt echter niet in dat ik de persoon veroordeel.
Over argumenten: ik stelde een vraag en kreeg geen antwoord, alleen een reactie waarmee je in dezelfde cirkel blijft rondgaan.
nou leg dan eens haarfijn uit wat er achter zegt want i don;t snap het

ik ben niet voor

of zoals jij dan denkt: hij is tegen

wat zit daar dan achter?

ik ben nu dus echt reuze benieuwd wat jou beweegt om tot die conclusie te komen
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:36:50 #233
163094 Ladidadida
pi_47275342
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:29 schreef PeZu het volgende:

nou leg dan eens haarfijn uit wat er achter zegt want i don;t snap het

ik ben niet voor

of zoals jij dan denkt: hij is tegen

wat zit daar dan achter?

ik ben nu dus echt reuze benieuwd wat jou beweegt om tot die conclusie te komen
Daar zit niks meer achter dan dat ik dan weet dat je God niet 'aanhangt', Christus niet accepteert. En dan vind ik dat eerder jammer en vervelend voor jou, dan dat ik zou denken: vuile ketter!
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:42:49 #234
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47275554
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:36 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Daar zit niks meer achter dan dat ik dan weet dat je God niet 'aanhangt', Christus niet accepteert. En dan vind ik dat eerder jammer en vervelend voor jou, dan dat ik zou denken: vuile ketter!
nog steeds kan je niet uitleggen waarom ik dan tegen zou moeten zijn

en je hoeft het niet jammer en vervelend te vinden voor mij, want ik ervaar dat helemaal niet zo en probeer iemand geen geloof aan te praten door zulke flauwe opmerkingen te plaatsen svp

maak je maar zorgen om jezelf, ik red me prima in dit leven zonder zulk medeleven of steun van een god

ik heb meer dan genoeg aan mijn familie, vrienden en mezelf...
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:55:20 #235
163094 Ladidadida
pi_47276034
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:42 schreef PeZu het volgende:

nog steeds kan je niet uitleggen waarom ik dan tegen zou moeten zijn

en je hoeft het niet jammer en vervelend te vinden voor mij, want ik ervaar dat helemaal niet zo en probeer iemand geen geloof aan te praten door zulke flauwe opmerkingen te plaatsen svp

maak je maar zorgen om jezelf, ik red me prima in dit leven zonder zulk medeleven of steun van een god

ik heb meer dan genoeg aan mijn familie, vrienden en mezelf...
Tsja, dan kom je weer op zo'n punt van: het staat in de Bijbel. Zoals ik eerder ook al aangaf, discussie is gewoon niet mogelijk omdat ik/gelovigen vanuit de Bijbel discussier(en) en niet- of andersgelovigen vanuit een andere visie. Discussie heeft dus totaal geen zin, omdat ik toch alleen zal komen met onbevredigende uitspraken voor jullie en jullie met onbevredigende uitspraken voor mij. Ik kan wel zeggen dat jij in mijn ogen tegen bent omdat dat in de Bijbel staat, maar daar zul jij niks mee kunnen/aan hebben.
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:59:14 #236
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_47276178
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:02 schreef buachaille het volgende:

[..]

Iedereen krijgt vroeg of laat de kans om in Hem te geloven. Misschien is dat zelfs op je sterfbed. Maar zoals Led Zeppelin zong:
[..]

Die laatste zin is niet waar, je weet niet of je tijd hebt. Als je vandaag het verkeerde pad kiest dan kan het over zijn.
Dat nummer moet je voor de grap eens achteruit afspelen
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:59:41 #237
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_47276197
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:02 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Je zei fuck
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:19:23 #238
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47276938
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:55 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Tsja, dan kom je weer op zo'n punt van: het staat in de Bijbel. Zoals ik eerder ook al aangaf, discussie is gewoon niet mogelijk omdat ik/gelovigen vanuit de Bijbel discussier(en) en niet- of andersgelovigen vanuit een andere visie. Discussie heeft dus totaal geen zin, omdat ik toch alleen zal komen met onbevredigende uitspraken voor jullie en jullie met onbevredigende uitspraken voor mij. Ik kan wel zeggen dat jij in mijn ogen tegen bent omdat dat in de Bijbel staat, maar daar zul jij niks mee kunnen/aan hebben.
het komt er dus neer omdat het in een boekje staat moet jij vinden dat ik tegen ben

idd weinig ruimte tot discussie maar ik had graag jouw eigen mening, beweegredenen voor die stelling gezien

aangezien ik niet echt kan geloven dat jij zo stellig kan overtuigd zijn van zo'n geschreven regel, en dat basseer ik dan op die 2 assen topics van laatst

[ Bericht 0% gewijzigd door PeZu op 14-03-2007 20:24:35 ]
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:25:14 #239
163094 Ladidadida
pi_47277152
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:19 schreef PeZu het volgende:

[..]

het komt er dus neer omdat het in een boekje staat moet jij vinden dat ik tegen ben

idd weinig ruimte tot discussie maar ik had graag jouw eigen mening, beweegredenen voor die stelling gezien

aangezien ik niet echt kan geloven dat jij zo stellig kan overtuigd zijn van zo'n geschreven regel, en dat basseer ik dan op die 2 assen topics van laatst
Dat laatste mag je even uitleggen, als je wilt? Hoe zie je een link tussen dit verhaal en de Assen topics?
pi_47277198
Ik ging vroeger bijna elke week naar de kerk. Was niet echt onder dwang, maar ook niet compleet vrijwillig.

Ben nu zeg maar best wel van het geloof afgestapt, en heb totaal niet de drang om naar een kerk te gaan. Maar ik heb wel respect voor vrienden van mij die wel naar de kerk gaan en openlijk hun geloof uiten. Vind het sowieso knap om op zondag ochtenden zo vroeg op te staan. .
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:28:14 #241
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47277260
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:25 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat laatste mag je even uitleggen, als je wilt? Hoe zie je een link tussen dit verhaal en de Assen topics?
gedrag en overtuiging is voor mij de link
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:34:15 #242
163094 Ladidadida
pi_47277511
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:28 schreef PeZu het volgende:

[..]

gedrag en overtuiging is voor mij de link
Okee, dus zou je als christen geen grappen mogen maken over seks? Even heel krap door de bocht dan?
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:36:33 #243
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47277595
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:34 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Okee, dus zou je als christen geen grappen mogen maken over seks? Even heel krap door de bocht dan?
als je je zo stellig aan een regel zoals wie voor is tegen vasthoudt, zou je inderdaad verwachten dat je zulke grappen ook ongepast vindt

ik zeg nergens dat het niet mag en dat zul je mij ook nooit horen zeggen
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:42:42 #244
163094 Ladidadida
pi_47277798
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:36 schreef PeZu het volgende:

als je je zo stellig aan een regel zoals wie voor is tegen vasthoudt, zou je inderdaad verwachten dat je zulke grappen ook ongepast vindt

ik zeg nergens dat het niet mag en dat zul je mij ook nooit horen zeggen
Die regel is eigenlijk één van de weinige 'regels', iig de belangrijkste: kies vóór Jezus, anders heb je een probleem, even kort door de bocht. Voor de rest zijn er wel 'regels', maar geen mens is in staat zich daaraan te houden. Vandaar is, sinds Jezus, de enige eis dat je in Hem gelooft.

Grappen over seks vind ik prima, daarnaast is er een verschil tussen woorden en daden. Waarmee ik niet zeg dat je alles kunt zeggen zolang je niks doet, voor ik daar gedonder mee krijg
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:45:03 #245
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47277892
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:42 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Die regel is eigenlijk één van de weinige 'regels', iig de belangrijkste: kies vóór Jezus, anders heb je een probleem, even kort door de bocht. Voor de rest zijn er wel 'regels', maar geen mens is in staat zich daaraan te houden. Vandaar is, sinds Jezus, de enige eis dat je in Hem gelooft.

Grappen over seks vind ik prima, daarnaast is er een verschil tussen woorden en daden. Waarmee ik niet zeg dat je alles kunt zeggen zolang je niks doet, voor ik daar gedonder mee krijg
ok helder maar logisch is anders!
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:46:18 #246
163094 Ladidadida
pi_47277959
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:45 schreef PeZu het volgende:

[..]

ok helder maar logisch is anders!
Heb nooit gezegd dat het logisch is

Daarnaast: misschien is het ook wel beter om geen grappen te maken over seks, wie zal het zeggen..
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:47:45 #247
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_47278020
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Daarnaast: misschien is het ook wel beter om geen grappen te maken over seks, wie zal het zeggen..
Jij meldt je ook echt in elk kerk/godtopic he. Als een rat naar een bedorven stukje vlees.
Why does it hurt when I pee?
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:48:51 #248
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47278061
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

mwah ok het kwam bij mij over alsof je het allemaal erg logisch vindt

maar goed

eindeloze discussie

tijd voor iets anders...

sexgrappen ofzo
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:49:44 #249
163094 Ladidadida
pi_47278095
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:47 schreef mrbomb het volgende:

[..]

Jij meldt je ook echt in elk kerk/godtopic he. Als een rat naar een bedorven stukje vlees.
Jup, doe je niks aan.
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:50:02 #250
163094 Ladidadida
pi_47278112
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:48 schreef PeZu het volgende:

tijd voor iets anders...

sexgrappen ofzo
Heh, eindelijk!
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:52:29 #251
150152 Queen_Bee
pi_47278201
Hoe denken jullie over homos
I'm super sonic man
pi_47278395
*meldt*
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:52 schreef Queen_Bee het volgende:
Hoe denken jullie over homos
Moeten die mensen zelf weten. Denk alleen niet dat 'de kerk' zijn steentje zou bijdragen als ze bijv. willen trouwen in de kerk.

Oh en over je signature, is dat sarcastisch of? Ik heb hem al een paar keer gelezen maar wordt er niet wijs uit
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:16:12 #253
150152 Queen_Bee
pi_47279138
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:56 schreef Jekoos het volgende:
*meldt*
[..]

Moeten die mensen zelf weten. Denk alleen niet dat 'de kerk' zijn steentje zou bijdragen als ze bijv. willen trouwen in de kerk.

Oh en over je signature, is dat sarcastisch of? Ik heb hem al een paar keer gelezen maar wordt er niet wijs uit
Jij gelooft?

SArcastisch? Nee, ik ben echt God.
I'm super sonic man
pi_47279240
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:16 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Jij gelooft?

SArcastisch? Nee, ik ben echt God.

Ik geloof.. dat er iets is na de dood...en ik kom wel es in de kerk hoor ik er nu niet meer bij?
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:26:37 #255
150152 Queen_Bee
pi_47279546
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:18 schreef Jekoos het volgende:

[..]

Ik geloof.. dat er iets is na de dood...en ik kom wel es in de kerk hoor ik er nu niet meer bij?
Dat is mijn vraag niet.

Doe niet zo stom. Die vraag is bedoelt voor gelovigen. Fijn als jij ook antwoord wil geven, mag je helemaal zelf weten
I'm super sonic man
pi_47279732
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:26 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Dat is mijn vraag niet.

Doe niet zo stom. Die vraag is bedoelt voor gelovigen. Fijn als jij ook antwoord wil geven, mag je helemaal zelf weten
Je vroeg of ik geloofde, daar gaf ik een antwoord op je klinkt geiriteerd trouwens.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:33:44 #257
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47279821
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:31 schreef Jekoos het volgende:

[..]

Je vroeg of ik geloofde, daar gaf ik een antwoord op je klinkt geiriteerd trouwens.
klinkt? _!
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:34:42 #258
150152 Queen_Bee
pi_47279857
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:31 schreef Jekoos het volgende:

[..]

Ja, en je weet dondersgoed wat ik daarmee bedoel.
I'm super sonic man
pi_47280543
halloofd!
ik heb weer even tijd om me in deze interessante discussie te mengen!
ik zie dat mensen dikke vrienden met elkaar aan het worden zijn enzo. leuk man!

als het over homoseksuelen (klinkt wat aardiger ) gaat, is het best moeilijk. wat ik vanuit mijn geloof daarover vind, is dat mensen die homoseksueel zijn, er niets aan kunnen doen. daarop moet je ze dus ook niet afrekenen. maar het zijn en het uitoefenen zijn 2 hele verschillende dingen. dus wat ik erover vind: homoseksueel zijn kun je niks aan doen, het uitoefenen is volgens mijn overtuiging verkeerd. (hoe moeilijk dat ook zijn kan!!)

zijn er verder nog dingen waar mensen meningen/argumenten willen horen??
zo niet, dan toch
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:52:04 #260
163094 Ladidadida
pi_47280662
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:49 schreef thepunisher3 het volgende:
wat ik vanuit mijn geloof daarover vind, is dat mensen die homoseksueel zijn, er niets aan kunnen doen. daarop moet je ze dus ook niet afrekenen. maar het zijn en het uitoefenen zijn 2 hele verschillende dingen. dus wat ik erover vind: homoseksueel zijn kun je niks aan doen, het uitoefenen is volgens mijn overtuiging verkeerd. (hoe moeilijk dat ook zijn kan!!)
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:53:54 #261
150152 Queen_Bee
pi_47280754
quote:
halloofd!

als het over homoseksuelen (klinkt wat aardiger ) gaat, is het best moeilijk. wat ik vanuit mijn geloof daarover vind, is dat mensen die homoseksueel zijn, er niets aan kunnen doen. daarop moet je ze dus ook niet afrekenen. maar het zijn en het uitoefenen zijn 2 hele verschillende dingen. dus wat ik erover vind: homoseksueel zijn kun je niks aan doen, het uitoefenen is volgens mijn overtuiging verkeerd. (hoe moeilijk dat ook zijn kan!!)

Waarom mag een homo niet lief hebben, en de liefde bedrijven, zoals hij dat wil? Denk niet dat jij heel blij zou zijn als je wel hetero mag zijn maar daar niks mee mag doen.

Daarbij dwing je homos dus een relatie aan te gaan met iemand waarmee ze het niet willen, daar komen misschien wel kinderen uit, wat in zulke gevallen niet goed gaat. Daarbij is het voor de vrouw in kwestie ook niet fijn als haar man stiekem homo is en veel dingen dus gelogen zijn. Seks die hij dus alles behalve prettig vindt. Of, ze moeten eeuwig alleen blijven.

Leuk.
I'm super sonic man
pi_47280903
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:33 schreef PeZu het volgende:

[..]

klinkt? _!
jewaidswel
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:57:01 #263
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47280908
quote:
halloofd!

wat moeten die mensen dan gaan doen? op les gaan om hetero te worden?
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:57:56 #264
163094 Ladidadida
pi_47280960
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:57 schreef PeZu het volgende:

[..]

wat moeten die mensen dan gaan doen? op les gaan om hetero te worden?
Eh, alleen blijven?
Okee, even uitgebreider: als je christelijk bent, dan is je eigen plezier en zijn je eigen behoeften ondergeschikt aan wat God van je vraagt. Dus zul je die gevoelens opzij moeten zetten, een manier moeten vinden om daarmee om te gaan.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:58:58 #265
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47281013
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:57 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Eh, alleen blijven?
ooh ja want daar hebben ze er zelf voor gekozen namelijk
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:02:18 #266
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47281178
quote:

[..]

Eh, alleen blijven?
Okee, even uitgebreider: als je christelijk bent, dan is je eigen plezier en zijn je eigen behoeften ondergeschikt aan wat God van je vraagt. Dus zul je die gevoelens opzij moeten zetten, een manier moeten vinden om daarmee om te gaan.
nou wat een plezier

je eigen gevoel en verstand opzij zetten
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:03:38 #267
150152 Queen_Bee
pi_47281241
quote:

[..]

Eh, alleen blijven?
Dat zou jij ook heel prettig vinden, hè?

Dit is dus een punt waar ik over struikel bij geloof. Jullie zitten hier het topic half vol te janken dat wij jullie moeten accepteren. En als je mij eerst gevraagd zou hebben in plaats van aannames, dan had je geweten dat iedereen van mij mag geloven wat ie wil.
Maar in ieder geval. Acceptatie. Hard schreeuwen om acceptatie. Jullie zijn nu eenmaal zo, en jullie geloven daarin dus moeten wij je accepteren. Ben ik het helemaal mee eens, compleet. Maar waarom accepteren jullie homos dan niet? Er is dan maar 1 woord wat bij mij naar boven komt; Hypocriet.

Zolang jullie anderen niet willen accepteren en respecteren in wat hij of zij VOELT en het dus niet eens een keuze is, waar haal je dan het lef vandaan om zelf om acceptatie te janken?

En dit is dus niet persoonlijk aan jou, Ladidadida.
I'm super sonic man
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:04:23 #268
150152 Queen_Bee
pi_47281286
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:02 schreef PeZu het volgende:

[..]

nou wat een plezier

je eigen gevoel en verstand opzij zetten
Erg vrije wil is dat ja. Vrije wil, was dat niet wat god jullie gaf'?
I'm super sonic man
pi_47281384
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:53 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Waarom mag een homo niet lief hebben, en de liefde bedrijven, zoals hij dat wil? Denk niet dat jij heel blij zou zijn als je wel hetero mag zijn maar daar niks mee mag doen.

Daarbij dwing je homos dus een relatie aan te gaan met iemand waarmee ze het niet willen, daar komen misschien wel kinderen uit, wat in zulke gevallen niet goed gaat. Daarbij is het voor de vrouw in kwestie ook niet fijn als haar man stiekem homo is en veel dingen dus gelogen zijn. Seks die hij dus alles behalve prettig vindt. Of, ze moeten eeuwig alleen blijven.

Leuk.
waarom het niet mag?? dat is dus een stukje overtuiging die ik heb. en ik kan heel goed begrijpen dat mensen die geen boodschap aan de bijbel hebben, daar heel veel problemen mee hebben. en dat onderken ik dan ook.
maar zoals ik dus zei: ik begrijp heel goed dat dat heel moeilijk is. maar ik denk niet dat het onmogelijk is. en ik zal nooit iemand verplichten om alsnog met iemand van het andere gelacht te trouwen, of voor eeuwig vrijgezel te blijven. maar ik denk dat dat vanuit de bijbel wel de bedoeling is. elke christen moet aardse dingen opgeven, en voor sommigen is dat makkelijker dan voor anderen, en voor sommigen misschien wel helemaal niet haalbaar. maar ik geloof dat als je echt christen zijn wilt, dat het niet onmogelijk is. natuurlijik redt iemand dat niet op zn eentje, maar daarvoor is de gemeente, en op de eerste plaats God om je te helpen. maar dit zullen jullie, als ongelovigen, grote onzin vinden waarschijniljik. maarja, daarom hebben we tenslotte ook een meningsverschil.
en meningsverschillen zijn om over te praten, en om over te discussieren. en ik (en hopelijk met mij alle gelovigen) sta heus wel open voor een kritische houding naar mijzelf en naar mijn geloof. daarom is het ook niet verkeerd om je argumenten te geven. het probleem is alleen soms, dat de argumenten die ik noem over het algemeen uit de bijbel komen, waar jullie geen waarde aan hechten. maar ook mensen die waarde hechten aan dingen waar jullie geen waarde aanhechten, mogen jullie best (komen ze weer ) accepteren, waarderen en respecteren!

wauw, wat een vredelievend betoog....

zo niet, dan toch
pi_47281536
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:03 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Dat zou jij ook heel prettig vinden, hè?

Dit is dus een punt waar ik over struikel bij geloof. Jullie zitten hier het topic half vol te janken dat wij jullie moeten accepteren. En als je mij eerst gevraagd zou hebben in plaats van aannames, dan had je geweten dat iedereen van mij mag geloven wat ie wil.
Maar in ieder geval. Acceptatie. Hard schreeuwen om acceptatie. Jullie zijn nu eenmaal zo, en jullie geloven daarin dus moeten wij je accepteren. Ben ik het helemaal mee eens, compleet. Maar waarom accepteren jullie homos dan niet? Er is dan maar 1 woord wat bij mij naar boven komt; Hypocriet.

Zolang jullie anderen niet willen accepteren en respecteren in wat hij of zij VOELT en het dus niet eens een keuze is, waar haal je dan het lef vandaan om zelf om acceptatie te janken?

En dit is dus niet persoonlijk aan jou, Ladidadida.
ik accepteer alles en iedereen zoals hij/zij is!! ik heb meer ongelovige dan ongelovige vrienden. en ja, ook homoseksuelen. maar een andere mening hoeft niet in de weg te staan voor acceptatie.
zo niet, dan toch
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:11:41 #271
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47281589
ik vind het gewoon bizar dat er in 2000 jaar zo'n hoop veranderd is in deze wereld maar de bijbel nog steeds hetzelfde is
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:13:10 #272
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47281647
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:10 schreef thepunisher3 het volgende:

[..]

ik accepteer alles en iedereen zoals hij/zij is!! ik heb meer ongelovige dan ongelovige vrienden. en ja, ook homoseksuelen. maar een andere mening hoeft niet in de weg te staan voor acceptatie.
maar toch gun je iemand niet de liefde van zijn/haar leven?

omdat jij toevallig gelooft betekent dat niet dat de rest zich ook maar aan de regels van dat geloof moeten houden?
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:13:15 #273
150152 Queen_Bee
pi_47281653
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:10 schreef thepunisher3 het volgende:

[..]

Eh, zij mogen hun gevoel niet uitten omdat het niet geaccepteerd wordt
I'm super sonic man
pi_47282637
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:13 schreef PeZu het volgende:

[..]

maar toch gun je iemand niet de liefde van zijn/haar leven?

omdat jij toevallig gelooft betekent dat niet dat de rest zich ook maar aan de regels van dat geloof moeten houden?
ik gun iemand heus wel de liefde van zijn/haar leven. en nee, ik zeg niet dat iedereen zich aan de regels van mijn geloof moet houden.
en als iemand niet gelooft, zal ik hem/haar daarom heus niet minder accepteren ofzo. dat zeg ik dus ook: ik accepteer het zonder problemen als iemand anders denkt dan ik. maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het er mee eens ben, of dat ik het goed kan keuren vanuit mijn geloof. maar dat zijn 2 totaal verschillende dingen
zo niet, dan toch
pi_47282684
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:13 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Eh, zij mogen hun gevoel niet uitten omdat het niet geaccepteerd wordt
dat mogen ze wél. en ik zal de laatste zijn die ze daarop zal aanvallen

nouja... bijna de laatste dan misschien
zo niet, dan toch
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:35:28 #276
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47282702
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:34 schreef thepunisher3 het volgende:

[..]

ik gun iemand heus wel de liefde van zijn/haar leven. en nee, ik zeg niet dat iedereen zich aan de regels van mijn geloof moet houden.
en als iemand niet gelooft, zal ik hem/haar daarom heus niet minder accepteren ofzo. dat zeg ik dus ook: ik accepteer het zonder problemen als iemand anders denkt dan ik. maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het er mee eens ben, of dat ik het goed kan keuren vanuit mijn geloof. maar dat zijn 2 totaal verschillende dingen
oke top!
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:36:50 #277
150152 Queen_Bee
pi_47282777
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:34 schreef thepunisher3 het volgende:

[..]

Ha, fijn. Dat verandert de zaak inderdaad
I'm super sonic man
pi_47282873
fijn he, dat we leven in een samenleving waarin ieder elkaar accepteren kan, zonder het met elkaar eens te zijn

nou, hier zijn we vredelievend uitgekomen!!

volgend onderwerp!! (waar zullen we het over hebben... evolutietheorie?? seks voor het huwelijk?? abortus/euthenasie?? u roept maar )
zo niet, dan toch
pi_47283301
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:11 schreef PeZu het volgende:
ik vind het gewoon bizar dat er in 2000 jaar zo'n hoop veranderd is in deze wereld maar de bijbel nog steeds hetzelfde is
het zal je meevallen hoe up to date het nog is
maarja, ze zeggen niet voor niets: er is niets nieuws onder de zon... en dat is meer waar dan je denkt!
zo niet, dan toch
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:50:55 #280
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47283539
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:46 schreef thepunisher3 het volgende:

[..]

het zal je meevallen hoe up to date het nog is
maarja, ze zeggen niet voor niets: er is niets nieuws onder de zon... en dat is meer waar dan je denkt!
tuuk er zijn bepaalde tijdloze thema's

en het ligt aan je eigen interpetatie
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:51:44 #281
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47283579
Wat ik niet snap, als iemand een christelijke vriend heeft die zegt dat hij z'n buurman een klootzak vind. Zijn er mensen die zouden reageren als iemand een klootzak vinden gaat in tegen het geloof dus God is waardeloos enz. (wel heel erg overdreven) Maar bijv. over dat filmpje met die banaan, dat die meneer met die banaan zo uitlegt dat hij een banaan een fantastische uitvinding van God vind, wil nog niet zeggen dat elke christen dat zo ziet.
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:52:23 #282
150152 Queen_Bee
pi_47283609
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:38 schreef thepunisher3 het volgende:
fijn he, dat we leven in een samenleving waarin ieder elkaar accepteren kan, zonder het met elkaar eens te zijn

nou, hier zijn we vredelievend uitgekomen!!

volgend onderwerp!! (waar zullen we het over hebben... evolutietheorie?? seks voor het huwelijk?? abortus/euthenasie?? u roept maar )
Kán ja

Okay volgende. Geen seks voor het huwelijk is niet zo een moeilijke opgave, waarom kunnen veel christenen dat kleine dingetje niet doen voor the lord dan
I'm super sonic man
pi_47283669
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:51 schreef Luigi_ het volgende:
Wat ik niet snap, als iemand een christelijke vriend heeft die zegt dat hij z'n buurman een klootzak vind. Zijn er mensen die zouden reageren als iemand een klootzak vinden gaat in tegen het geloof dus God is waardeloos enz. (wel heel erg overdreven) Maar bijv. over dat filmpje met die banaan, dat die meneer met die banaan zo uitlegt dat hij een banaan een fantastische uitvinding van God vind, wil nog niet zeggen dat elke christen dat zo ziet.
what's you're point??
zo niet, dan toch
pi_47283714
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:52 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Kán ja

Okay volgende. Geen seks voor het huwelijk is niet zo een moeilijke opgave, waarom kunnen veel christenen dat kleine dingetje niet doen voor the lord dan
weet je hoe aantrekkelijk sommige vrouwen zijn
zo niet, dan toch
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:54:18 #285
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47283722
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:51 schreef Luigi_ het volgende:
heh?
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:00:39 #286
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47284136
Een aanrader voor iedereen, christelijk atheist moslim joker Moderne wetenschap in de Bijbel

Beschrijving:
MODERNE WETENSCHAP IN DE BIJBEL
De Bijbel is de wetenschap 3.500 jaar vooruit

drs. Ben Hobrink

Er is wetenschap in de Bijbel, veel meer dan in enig ander boek uit de oudheid. Hoewel historische en controleerbare feiten slechts terloops worden genoemd, getuigen ze van een diep wetenschappelijk inzicht. Hoe is die kennis in de Bijbel terechtgekomen? Een fascinerende vraag!
Bioloog Ben Hobrink laat in zijn uitvoerig gedocumenteerde boek onomstotelijk zien dat de Bijbel kennis bevat die de wetenschap duizenden jaren vooruit is. Toepassing daarvan had miljoenen mensen het leven kunnen redden, zoals bij de epidemieën van melaatsheid, pest en cholera. Ook nu zou deze kennis talloze ziektegevallen kunnen voorkomen, zoals hart- en vaatziekten en geslachtsziekten.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Secondary;sid=FGzmCyzKBL_mYmkyetzYPMwSjjcso_oXKXQ=?BOL_OWNER_ID=1001004002622819&Secondary=description&Section=BOOK
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:03:36 #287
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47284302
Wat ik niet snap, als iemand een christelijke vriend heeft die zegt dat hij z'n buurman een klootzak vind. Zijn er mensen die zouden reageren als: iedere christen vind zn buurman een klootzak dat gaat tegen Gods wil in dus is geloven hypocriet. Bijv. dat filmpje met die banaan, dat die meneer met die banaan zo uitlegt dat hij een banaan een fantastische uitvinding van God vind, wil nog niet zeggen dat elke christen dat zo ziet.

Edit: Sorry egt te onduidelijk
pi_47284491
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:03 schreef Luigi_ het volgende:
Wat ik niet snap, als iemand een christelijke vriend heeft die zegt dat hij z'n buurman een klootzak vind.
wat heeft die vriend ermee te maken??
quote:
Zijn er mensen die zouden reageren als: iedere christen vind zn buurman een klootzak
pardon??
quote:
Edit: Sorry egt te onduidelijk
zo niet, dan toch
pi_47284561
ik ga slapen

morgen discussieren we weer verder
zo niet, dan toch
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:12:47 #290
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47284797
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:06 schreef thepunisher3 het volgende:

[..]

wat heeft die vriend ermee te maken??
[..]

pardon??
[..]

Dat was een voorbeeld (er bestaan betere voorbeelden maar toch )

Daar gaf ik mee aan dat sommige mensen denken dat als 1 christen iets zegt of een opvatting heeft dat diegene denkt dat God/de kerk dezelfde opvatting heeft.

(Welterusten ik ga ook )
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:14:11 #291
150152 Queen_Bee
pi_47284879
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:12 schreef Luigi_ het volgende:

[..]

Dat was een voorbeeld (er bestaan betere voorbeelden maar toch )

Daar gaf ik mee aan dat sommige mensen denken dat als 1 christen iets zegt of een opvatting heeft dat diegene denkt dat God/de kerk dezelfde opvatting heeft.

(Welterusten ik ga ook )
Ben je werkelijk zo dom dan? Natuurlijk zijn er mensen die anderen over 1 kam scheren, doh. Dat doen mensen van elk ras, geloof, cultuur weet ik het
I'm super sonic man
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:16:23 #292
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_47284988
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:14 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ben je werkelijk zo dom dan? Natuurlijk zijn er mensen die anderen over 1 kam scheren, doh. Dat doen mensen van elk ras, geloof, cultuur weet ik het
Kennelijk.... Ik merk dat er bij bijna elk topic wat over christenen gaat (moslims nog veel erger trouwens) er meerdere mensen zijn die lopen te bashen, generaliseren enz.
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:18:48 #293
150152 Queen_Bee
pi_47285086
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:16 schreef Luigi_ het volgende:

[..]

Kennelijk.... Ik merk dat er bij bijna elk topic wat over christenen gaat (moslims nog veel erger trouwens) er meerdere mensen zijn die lopen te bashen, generaliseren enz.
Ja je moet het vooral van Fok halen

Het is toch overduidelijk dat mensen van allerlei soorten en merken generaliseren.
I'm super sonic man
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:19:21 #294
138448 PeZu
Suspended animation
pi_47285109
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:16 schreef Luigi_ het volgende:

[..]

aaah ja jet mes snijdt aan 2 kanten me dunkt
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:20:44 #295
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47285180
* Echo99 meldt zich
Lang leve mij! *O*
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:22:49 #296
150152 Queen_Bee
pi_47285290
Jij?
I'm super sonic man
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:25:47 #297
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47285483
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:22 schreef Queen_Bee het volgende:
Jij?
Elke week
Lang leve mij! *O*
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:32:50 #298
150152 Queen_Bee
pi_47285803
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:25 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Elke week
Dat had ik nou nooit geraden
I'm super sonic man
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:34:23 #299
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47285874
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:32 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Dat had ik nou nooit geraden
Ik neem het je niet kwalijk.
Lang leve mij! *O*
pi_47285969
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:34 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ik neem het je niet kwalijk.
Haha, geweldig. Na 5 pagina's weer ouderwets 'on-topic' !
  woensdag 14 maart 2007 @ 23:38:02 #301
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_47286006
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:36 schreef Milkmannetje het volgende:

[..]

Haha, geweldig. Na 5 pagina's weer ouderwets 'on-topic' !
Als ik nu post sluit ik dan het topic?
Lang leve mij! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')