In rusland het afzetten van de tsaar, Nicolaas de 2e als ik me niet vergis.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:47 schreef PhysicsRules het volgende:
En dan beweren dat Groningen bij de tijd is![]()
Edit: ik ga mijn koffers pakken![]()
De vraag zodat jullie toch nog wat leuks te doen hebben.
Wat was de Oktoberrevolutie, die als gevolg van hetzelfde kalenderprobleem eigenlijk in November plaatsvond?
Het antwoord van Legolas_Greenleaf is net iets anders, misschien wil iemand (jij?) het even opzoeken?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:10 schreef jakkop het volgende:
Physics is afwezig, maar kahaarin heeft gelijk volgens mij.
puntje doen?
quote:Op zondag 11 maart 2007 14:16 schreef jakkop het volgende:
Okee, foutje van mijn kant. Het was allebei fout, we gaan door en ik ken wel de punt toe.
Bolsjewieken?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:27 schreef jakkop het volgende:
@kahaarin: Dat klopt, maar er moet nog 1 ding bij: Van wie grijpen ze de macht?
Het leger?quote:Op zondag 11 maart 2007 14:29 schreef jakkop het volgende:
@kahaarin: Bolsjewieken en communisten is het zelfde.
@methan: Die hadden de macht al niet meer.
Mensjewieken? (komt van heel diep, zoiets moet het zijn)quote:Op zondag 11 maart 2007 14:32 schreef methan het volgende:
De Bolsjewieken kwamen in opstand tegen .............
Een en ander wordt geheel beschreven in het boek raspoetin, heb ik 2 jaar terug gelezen.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:37 schreef jakkop het volgende:
De mensjewieken waren de leiders van de voorlopige regering, nadat de Tsaar was afgetreden met de februarirevolutie.
, als ik me goed herinner was dat een afsplinterparty van de bolsjewiekenquote:Op zondag 11 maart 2007 14:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Mensjewieken? (komt van heel diep, zoiets moet het zijn)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |