abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47249014
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:01 schreef Konlewicz het volgende:

[..]

Beter gezegd, het meerendeel is oud genoeg en verdient het predikaat kind niet meer. De 14-17e jarige jongens en meisjes zijn veelal opgepakt in 2006 in Gaza, nadat velen daar tot de tand toe bewapend klem zijn gezet door de IDF en op dat moment niet meer zo heldhaftig waren als ze zouden willen zijn (beter gezegd, ze gaven zich over)
Joodse kinderen gaven zich ook zeker over aan de Nazi´s he
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_47249930
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Joodse kinderen gaven zich ook zeker over aan de Nazi´s he
Joodse kinderen die verzet pleegden werden meteen met familie en al geexecuteerd, niet opgesloten.

En nu jij weer.
pi_47250046
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:40 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Joodse kinderen die verzet pleegden werden meteen met familie en al geexecuteerd, niet opgesloten.

En nu jij weer.
De user waar ik op reageerde vindt het niet erg .
totaal geen hart voor Palestijnen. zelf met bronnen vindt hij het goed
  woensdag 14 maart 2007 @ 00:03:55 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47250841
Israel heeft al veel langer plannen voor een aanval op Libanon, dat blijkt zelfs uit meki's bron. En terecht, ik vind dat Israel veel te lang de raketaanvallen van Hezbollah heeft genegeerd. Ik had na de eerste raket die op Israel land al vernietigend teruggeslagen ipv zes jaar te wachten.

Daarnaast, genocide? Als Israel dat van plan was dan was er in heel Libanon geen Libanees meer in leven.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2007 @ 00:16:30 #130
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47251272
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 00:03 schreef Viajero het volgende:
Israel heeft al veel langer plannen voor een aanval op Libanon, dat blijkt zelfs uit meki's bron. En terecht, ik vind dat Israel veel te lang de raketaanvallen van Hezbollah heeft genegeerd. Ik had na de eerste raket die op Israel land al vernietigend teruggeslagen ipv zes jaar te wachten.
Alsof Israel in die zes jaar niks gedaan heeft. Er werd voortdurend over de grens geschoten. Waar ook de nodige burgerdoden aan Libische zijde bij vielen.

Het was de aanwezigheid van de Syrische troepen die een massale aanval van Israel in de weg stond.
quote:
Daarnaast, genocide? Als Israel dat van plan was dan was er in heel Libanon geen Libanees meer in leven.
O gelukkig. Nou dan viel het nog wel mee inderdaad.
  woensdag 14 maart 2007 @ 00:46:53 #131
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47252199
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 00:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Alsof Israel in die zes jaar niks gedaan heeft. Er werd voortdurend over de grens geschoten. Waar ook de nodige burgerdoden aan Libische zijde bij vielen.

Het was de aanwezigheid van de Syrische troepen die een massale aanval van Israel in de weg stond.
[..]

O gelukkig. Nou dan viel het nog wel mee inderdaad.
Ja, want Syrie is een serieuze bedreiging voor Israel

Mijn opmerking was alleen om aan te geven dat meki's geschreeuw over genocide belachelijk is.

Maar goed, ik ga hier niet verder in discussie met Hezbollah fans.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_47253003
Laten we de weg kiezen voor een diplomatie
laten we ze een kans geven voor vrede tussen Israel en Palestina
  woensdag 14 maart 2007 @ 01:27:57 #133
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47253031
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 01:26 schreef Meki het volgende:
Laten we de weg kiezen voor een diplomatie
laten we ze een kans geven voor vrede tussen Israel en Palestina
Mee eens
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2007 @ 01:39:33 #134
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_47253215
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 00:46 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, want Syrie is een serieuze bedreiging voor Israel
Onbekenden blazen Hariri op, het wordt gebruikt om Syrie versneld uit Libanon te krijgen, ze zijn nog niet weg of Israel planned een aanval en wacht op een aanleiding om deze uit te voeren. De lijn is vrij duidelijk.
quote:
Mijn opmerking was alleen om aan te geven dat meki's geschreeuw over genocide belachelijk is.
Och de andere kant heeft ook enkele scrupules als het om zwaar aanzetten gaat. Beetje tegenwicht is wel okay.
quote:
Maar goed, ik ga hier niet verder in discussie met Hezbollah fans.
Domme opmerking.
pi_47253821
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, ik heb ook geen hart specifiek voor Palestijnen. Want dat zou impliceren dat ik de Palestijnen iets wens wat ik anderen weer niet wens, zelfde geldt voor Israeli's. Ik heb wel hart voor mensen in het algemeen. Ik denk dat geen mens op FOK het de Palestijnen gunt wat hen overkomt, maar ook niet wat de Israeli's overkomt.

Ik denk dat het conflict an sich verstommend werkt, het gaat over en weer en mensen beginnen eigenlijk een beetje moe te worden hier van het conflict in zo'n piep en piepklein landje (er zijn plekken waar veel grootschaliger mensonterender zaken voorkomen maar die niet de publiciteit krijgen van wat Israel krijgt). Het geweld in Israel gaat over en weer en beide partijen zijn fout, door dit gegeven en de lange duur van deze strijd worden mensen een beetje Israelmoe. Tuurlijk is het erg wat er gebeurt daar allemaal, maar het gebeurt al decennia en met verhalen komen van strafkampen voor kinderen zul je echt niet mensen over de streep trekken naar het Palestijnse kamp. Ook is er sprake van veel misleidende informatie waardoor het 'korreltje zout' gehalte alleen maar toeneemt.

Dit conflict is in puur beginsel eigenlijk heel makkelijk op te lossen, gewoon de grond verdelen en elke staat afzonderlijk laten leven. Wat het (zoals altijd ) weer moeilijk maakt is de aanspraak op gebieden op grond van aloude vastgewortelde dogma's die beschreven staan in wat mij betreft fantasieboekjes zoals de Thora en de Koran. Boeken die alleen maar egoisme en polarisatie teweeg brengen.

Ik weet zeker dat er met Israel heel goed te praten valt. Nee, heel Israel zul je niet krijgen, de Joden hebben sommige grond wat mij betreft wel verdient en van oudsher komt het hun eigenlijk wel toe. De Palestijnen hebben ook recht op grond gezien hun recente verleden. Maar zolang er van hun kant alleen toegewerkt wordt naar totale annihilatie van de Joden in Israel en de Joden op hun beurt gaan vallen op kleine details dan komt er niets van. Verder vind ik de Arabische wereld ook schuldig aangezien zij vanuit politieke gronden geen 'Westerse' staat willen hebben in het MO en hiertoe handelen.

Een Joodse staat is denk ik wel een win-win voor het Midden Oosten, zonder oorlog kan het uitgroeien tot een kenniseconomie van groot formaat waaropvolgend de Arabische landen hun voordeel kunnen doen. Jammer dat het dan weer moet gaan om 'wat er geschreven staat door Pietje in het jaar 0'. Waar gaat het eigenlijk om; een piepklein stukje grond
  woensdag 14 maart 2007 @ 04:15:14 #136
111528 Viajero
Who dares wins
pi_47254089
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 02:43 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Dit conflict is in puur beginsel eigenlijk heel makkelijk op te lossen, gewoon de grond verdelen en elke staat afzonderlijk laten leven. Wat het (zoals altijd ) weer moeilijk maakt is de aanspraak op gebieden op grond van aloude vastgewortelde dogma's die beschreven staan in wat mij betreft fantasieboekjes zoals de Thora en de Koran. Boeken die alleen maar egoisme en polarisatie teweeg brengen.

Hoe vertederend naief..

Dat is verschillende malen geprobeerd, maar het gaat de Arabieren helemaal niet om een verdeling van het land, het gaat ze om de vernietiging van Israel en het uitroeien van de Joden.

In 1948 werd palestina verdeeld in een Joods deel, Israel, en een Arabisch deel, Palestina. De Arabische reactie was een grootscheepse aanval op Israel.

In 2000 bood Barak de Palestijnen 95% van de Westbank en Gaza, en een Palestijnse hoofdstad in oost Jerusalem. De reactie: de tweede Intifada.

In 2000 trok israel zich terug uit heel Libanon. (Shebaa farms is officieel van Syrie, al zou het beter zijn voor Israel om die paar vierkante kilometer aan hezbollah te doneren zodat ze helemaal niet meer kunnen claimen een bevrijdingsoorlog te voeren) De reactie: een regen van raketten.

In 2005 trok Israel zich terug uit Gaza, en kondigde aan ook uit de Westbank terug te trekken. De reactie: een regen van raketten.

Alleen Egypte heeft door dat ze de Sinai terug hebben gekregen door vrede, en niet door oorlog. En dan gaat het over de regering, de bevolking is nog steeds grotendeels rabiaat anti-semitisch en anti-Israel.

Helaas maar waar, zolang de haat van de Arabieren tegen Israel groter is dan de liefde voor hun eigen kinderen zal het nooit vrede worden in het Midden oosten.
  woensdag 14 maart 2007 @ 04:24:35 #137
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47254100
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Geen hart hebben voor extremisten of dat nou joden of palestijnen zijn is de juiste instelling.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_47255339
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 04:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hoe vertederend naief..

Dat is verschillende malen geprobeerd, maar het gaat de Arabieren helemaal niet om een verdeling van het land, het gaat ze om de vernietiging van Israel en het uitroeien van de Joden.

In 1948 werd palestina verdeeld in een Joods deel, Israel, en een Arabisch deel, Palestina. De Arabische reactie was een grootscheepse aanval op Israel.

In 2000 bood Barak de Palestijnen 95% van de Westbank en Gaza, en een Palestijnse hoofdstad in oost Jerusalem. De reactie: de tweede Intifada.

In 2000 trok israel zich terug uit heel Libanon. (Shebaa farms is officieel van Syrie, al zou het beter zijn voor Israel om die paar vierkante kilometer aan hezbollah te doneren zodat ze helemaal niet meer kunnen claimen een bevrijdingsoorlog te voeren) De reactie: een regen van raketten.

In 2005 trok Israel zich terug uit Gaza, en kondigde aan ook uit de Westbank terug te trekken. De reactie: een regen van raketten.

Alleen Egypte heeft door dat ze de Sinai terug hebben gekregen door vrede, en niet door oorlog. En dan gaat het over de regering, de bevolking is nog steeds grotendeels rabiaat anti-semitisch en anti-Israel.

Helaas maar waar, zolang de haat van de Arabieren tegen Israel groter is dan de liefde voor hun eigen kinderen zal het nooit vrede worden in het Midden oosten.
Gisteren zat ik op televisie te kijken naar "Revolutie in Libië". Een reportage van Roelof Kiers uit 1969 over het Libië van kolonel Moammar Gaddafi. Er was een stukje over een oude vrouw die naar Moammar al-Qadhafi toegaat net nadat hij aan de macht is gekomen. Het eerst wat ze aan hem vraagt is "je zorgt toch wel dat Palestina aan ons wordt teruggegeven". Stel je voor dat Willem Alexander straks aan de macht komt en wij tegen aan hem vragen: "je zorgt toch wel dat Nieuw Guinea aan ons wordt teruggegeve?" Alhoewel de opmerking vlak na de 6-daagse oorlog gemaakt is maakt het toch wel veel duidelijk vind ik.

Je kunt de documentaire vanmiddag om 13:43 nog bekijken als je wilt op http://geschiedenis.vpro.nl/gids/
pi_47263579
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 09:10 schreef buachaille het volgende:

[..]

Gisteren zat ik op televisie te kijken naar "Revolutie in Libië". Een reportage van Roelof Kiers uit 1969 over het Libië van kolonel Moammar Gaddafi. Er was een stukje over een oude vrouw die naar Moammar al-Qadhafi toegaat net nadat hij aan de macht is gekomen. Het eerst wat ze aan hem vraagt is "je zorgt toch wel dat Palestina aan ons wordt teruggegeven". Stel je voor dat Willem Alexander straks aan de macht komt en wij tegen aan hem vragen: "je zorgt toch wel dat Nieuw Guinea aan ons wordt teruggegeve?" Alhoewel de opmerking vlak na de 6-daagse oorlog gemaakt is maakt het toch wel veel duidelijk vind ik.

Je kunt de documentaire vanmiddag om 13:43 nog bekijken als je wilt op http://geschiedenis.vpro.nl/gids/
Niets te zien.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_47263651
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:41 schreef wonko het volgende:

[..]

Niets te zien.
Het wordt 13:45
pi_47264581
Oude vrouw
quote:
Palestina zal zegevieren, Godzijdank.
Dank zij jou zullen we Palestina terugkrijgen.
En die kinderen
quote:
Waarom is de revolutie goed?
De revolutie is goed!
Maar waarom is de revolutie goed?
De revolutie is goed.

En lekker xenofobie...eigen volk eerst is het devies.
pi_47265203
Ze zei ook:
- Ik hoop dat we het (Palestina) terugkrijgen
Ghadaffi:
- Moge God het willen

Ik moet wel toegeven dat die oude schurk er bijzonder sympathiek uitzag in zijn jonge jaren. Hij is een man van het volk, ten tijde van de documentaire woonden zijn ouders nog in een tent. Vandaar denk ik zijn gewoonte om, wanneer hij op bezoek gaat in een vreemd land, met zijn hele gevolg in tenten te verblijven.
pi_47284971
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 04:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hoe vertederend naief..

Ik ben niet naief, ik zeg duidelijk dat het in beginsel 'eigenlijk' heel simpel is. Als ik cynisch de sprookjesboeken opnoem kun je wel opmerken dat het het gigantisch moeilijk maakt aangezien geloof generatie's lang mensen slaven heeft gemaakt van ideen die erin opgeschreven zijn. De haat van de Arabieren is zo groot omdat Allah 't wil'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')