abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47143011
Israel Plotted July War in March 2006
quote:
RAMALLAH, West Bank, 9 March 2007 — Israel had decided to go to war with Lebanon months before the capture of two Israeli soldiers in July last year by Hezbollah fighters, Prime Minister Ehud Olmert told a judicial inquiry.

Israeli daily Haaretz reported yesterday that Olmert testified before the Winograd Commission, which is investigating last summer’s Lebanon war, on Feb. 1, and its questions focused on three basic issues: the circumstances surrounding Amir Peretz’s appointment as Israel defense minister; how and why the decision was made to go to war on July 12, several hours after two Israeli soldiers were abducted by Hezbollah on the northern border; and why Olmert decided to carry out a large-scale ground operation in Lebanon, 48 hours before the cease-fire, in which 33 soldiers were killed.

In his testimony, Olmert said he had held more meetings on the situation in Lebanon than any of his recent predecessors. The first meeting was held Jan. 8, 2006, four days after Olmert was called to take the place of Ariel Sharon, who had fallen into a coma. Further meetings were held in March, April, May and July.

In a meeting in March, Olmert asked army commanders whether operational plans existed to respond to a situation where Israeli soldiers were captured. The commanders said yes.

He asked to see the plans, and the commanders asked why. Olmert said he responded that he did not want to make a snap decision in the case of a capture, and preferred to decide at that moment. Presented with the options, Olmert testified that he selected a plan that included air attacks accompanied by a limited ground operation.

The Winograd Commission asked Olmert what he thought his predecessor would have done. Olmert said that following Hezbollah’s failed November 2005 attempt to capture Israeli soldiers in the border village of Ghajar, Sharon ordered the army to prepare a “list of targets” for a military response in Lebanon.

The list included an air attack on the long-range Fajr and Zilzal rockets, which were destroyed in an air raid the first night of the war. Sharon said at the time that the status quo, of ongoing Hezbollah raids, could not continue. Olmert told the commission that he behaved as Sharon would have.

Regarding the decision to broaden the ground operation toward the end of the war, Olmert said he had wanted to influence UN Security Council deliberations so that the draft resolution 1701, calling for a cease-fire, would be amended in Israel’s favor.

Olmert said that the on morning he made the move, he had received a draft reflecting the French-Lebanese stance, which did not suit Israel. The expanded operation was aimed at pressuring the Security Council members, he said.
http://arabnews.com/?page=4§ion=0&article=93340&d=9&m=3&y=2007

Dit is dus de bewijs dat Israel doelgericht een oorlog begon tegen de burgers van Libanon
Zij hebben de 2 soldaten ontvoerd en wouden heel Libanon plat bombarderen.

Israel heeft hiermee een grote fout en een grote massamoord die op een genocide opkomt.
een genocide die is misbruikt door Israel. duizenden mensen de dood omdat Israel graag een oorlog wou

Al die pro-oorlog mensen die Israel dag in dag steunen moeten nu echt diep schamen en moeten nadenken of ze hun medemensen nou moeten respecteren.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 11 maart 2007 @ 01:12:34 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47143642
Crap.....dit valt meer onder paradigma verschuivers om een zogenaamd wit voetje te halen. Tuurlijk is er er sprake van aanleiding en gevolg.
Maar je kunt er niet omheen dat Israel een valide statement kon maken tijdens het begin van de oorlog..... draaiplan of niet.
Wat denk je wat de Amerikanen willen versus Iran. Think twice.

Hoe wie wat.... als je de schuldvraag zuiver en alleen bij de Israelische machthebbers wilt neerleggen (as triggering startpoint). Dan ben je in mijn optiek (deels) fout bezig.

En gonocide is een woord wat je niet a-klakkeloos moet gebruiken. Anders gebruiken we het tegen jou .
pi_47144785
quote:
Op zondag 11 maart 2007 01:12 schreef Drugshond het volgende:
Crap.....dit valt meer onder paradigma verschuivers om een zogenaamd wit voetje te halen. Tuurlijk is er er sprake van aanleiding en gevolg.
Maar je kunt er niet omheen dat Israel een valide statement kon maken tijdens het begin van de oorlog..... draaiplan of niet.
Wat denk je wat de Amerikanen willen versus Iran. Think twice.

Hoe wie wat.... als je de schuldvraag zuiver en alleen bij de Israelische machthebbers wilt neerleggen (as triggering startpoint). Dan ben je in mijn optiek (deels) fout bezig.

En gonocide is een woord wat je niet a-klakkeloos moet gebruiken. Anders gebruiken we het tegen jou .
Er is totaal geen enkele reden geweest om al in Maart 2006 een oorlog voor te bereiden tegen de burgers van Libanon.
plannen of niet. het is willens en wetensheid waarin Israel zich heeft misbruikt

Israel begeeft zich op democratie . juist of niet. Is het democratisch een land binnen te vallen met een plan die al maandelang geleden was gemaakt. ?? Is het democratisch dan een land die alle VN-resoluties zich naast legt.

Israel is hiermee de enige land na vader USA die zich hierbij begeeft. En over genocide gesproken vertel ik dit.
moorden op kinderen die willens en wetensheid is, is genocide of je het wilt of niet.

met 2 redenen geef ik daarbij extra kracht op.
- Israel plant een massamoord en weet de gevolgen daarvan
- Israel plant Qana etc. waarbij honderden kinderen de dood vonden
- Israel trekt zich niks van internationale kritiek.

En juist door die middel vergroot Israel daarmee antisemitisme. waarbij alle Joden gevolgen moeten onderzien wat zeer en zeer verkeerd is. maar dat is dankzij Israel mede gemaakt.
pi_47145829
Eeeeh...je bron is Arabnews, vind je het heel erg vervelend als ik dat met een flinke korrel zout neem ? Dat is namelijk een niet geheel onbevooroordeelde partij.

Maar dat zal jij wel weer niet begrijpen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 11 maart 2007 @ 03:45:43 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_47145966
Ik ben geen Israel-fan, maar het lijkt me vrij normaal dat je van tevoren gedetailleerde scenario's voor dit soort gevallen hebt klaarliggen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_47146044
quote:
Op zondag 11 maart 2007 00:51 schreef Meki het volgende:

Israel Plotted July War in March 2006
[..]

Dit is dus de bewijs dat Israel doelgericht een oorlog begon tegen de burgers van Libanon

Israel heeft hiermee een grote fout en een grote massamoord die op een genocide opkomt.
een genocide die is misbruikt door Israel. duizenden mensen de dood omdat Israel graag een oorlog wou

Al die pro-oorlog mensen die Israel dag in dag steunen moeten nu echt diep schamen en moeten nadenken of ze hun medemensen nou moeten respecteren.
Een erg subjectieve bron die jij als bewijs aanvoert. En verder is je verhaal totaal niet te volgen....wartaal.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_47146063
quote:
Op zondag 11 maart 2007 03:45 schreef soylent het volgende:
Ik ben geen Israel-fan, maar het lijkt me vrij normaal dat je van tevoren gedetailleerde scenario's voor dit soort gevallen hebt klaarliggen.
Uiteraard, Amerika heeft voor ELKE situatie met elke willekeurige tegenstander een scenario klaarliggen, en ik denk dat Israel wijselijk dat voorbeeld volgt. Is in hun geval ook niet echt onbelangrijk met al die vriendelijke vredelievende buren om zich heen.
pi_47146072
quote:
Op zondag 11 maart 2007 02:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Er is totaal geen enkele reden geweest om al in Maart 2006 een oorlog voor te bereiden tegen de burgers van Libanon.
plannen of niet. het is willens en wetensheid waarin Israel zich heeft misbruikt

Israel begeeft zich op democratie . juist of niet. Is het democratisch een land binnen te vallen met een plan die al maandelang geleden was gemaakt. ?? Is het democratisch dan een land die alle VN-resoluties zich naast legt.

Israel is hiermee de enige land na vader USA die zich hierbij begeeft. En over genocide gesproken vertel ik dit.
moorden op kinderen die willens en wetensheid is, is genocide of je het wilt of niet.

met 2 redenen geef ik daarbij extra kracht op.
- Israel plant een massamoord en weet de gevolgen daarvan
- Israel plant Qana etc. waarbij honderden kinderen de dood vonden
- Israel trekt zich niks van internationale kritiek.

En juist door die middel vergroot Israel daarmee antisemitisme. waarbij alle Joden gevolgen moeten onderzien wat zeer en zeer verkeerd is. maar dat is dankzij Israel mede gemaakt.
Grappig...jij ziet een zogenaamde inval als een genocide...ook maar enig idee wat dat is en wat het verschil is? En verder meen je gelijk dat het terecht is om de joden uit te moorden. Wat wel genocide is. Heel duidelijk wat de insteek van je verhaal is.
pi_47146087
quote:
Op zondag 11 maart 2007 03:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Uiteraard, Amerika heeft voor ELKE situatie met elke willekeurige tegenstander een scenario klaarliggen, en ik denk dat Israel wijselijk dat voorbeeld volgt. Is in hun geval ook niet echt onbelangrijk met al die vriendelijke vredelievende buren om zich heen.
En die buren...ik gok dat die ook scenario's hebben liggen. En als ik Meki zo lees zullen daar ook scenario's voor genocide bij zitten.
  zondag 11 maart 2007 @ 04:01:06 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47146132
quote:
Goede betrouwbare onafhankelijke bron weer van je.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 11 maart 2007 @ 04:02:43 #11
117098 Hathor
Effe niet
pi_47146147
quote:
Op zondag 11 maart 2007 03:57 schreef wonko het volgende:

[..]

En die buren...ik gok dat die ook scenario's hebben liggen. En als ik Meki zo lees zullen daar ook scenario's voor genocide bij zitten.
Die hebben misschien wel plannen in die richting, maar schoppen nog geen deuk in een pak boter. Ze hebben het al eens geprobeerd in een coalitie, en daar hebben ze nu nog au van.
pi_47146226
quote:
Op zondag 11 maart 2007 04:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die hebben misschien wel plannen in die richting, maar schoppen nog geen deuk in een pak boter. Ze hebben het al eens geprobeerd in een coalitie, en daar hebben ze nu nog au van.
Nou...bij mij lopen altijd de rillingen over mijn rug als ik ze weer eens een Israelische of Amerikaanse vlag zie aanvallen. Ze kijken en schreeuwen dan zo gevaarlijk...die vlag maakt geen schijn van kans.
  zondag 11 maart 2007 @ 04:17:34 #13
117098 Hathor
Effe niet
pi_47146265
quote:
Op zondag 11 maart 2007 04:10 schreef wonko het volgende:

[..]

Nou...bij mij lopen altijd de rillingen over mijn rug als ik ze weer eens een Israelische of Amerikaanse vlag zie aanvallen. Ze kijken en schreeuwen dan zo gevaarlijk...die vlag maakt geen schijn van kans.
Ach, de helft van tijd is het niet eens een echte vlag, is het gewoon een laken wat ze met wat viltstiften hebben ingekleurd. Niet alle Arabieren hebben doekoe genoeg om elke dag maar weer een nieuwe vlag te kopen, weet jij wel wat dat kost ?
pi_47146309
quote:
Op zondag 11 maart 2007 04:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach, de helft van tijd is het niet eens een echte vlag, is het gewoon een laken wat ze met wat viltstiften hebben ingekleurd. Niet alle Arabieren hebben doekoe genoeg om elke dag maar weer een nieuwe vlag te kopen, weet jij wel wat dat kost ?
Tja...je moet wat overhebben in je heilige oorlog tegen die vuige zionisten. Tot nu toe is het overwinnen van zo'n vlag de enige winst die ze kunnen maken. Maar nu je het zegt...ik zie die getekende vlaggen wel eens ja. Uitermate grappig...het maakt ze echt helemaal niets uit..als ze maar kunnen haten.
  zondag 11 maart 2007 @ 04:26:15 #15
117098 Hathor
Effe niet
pi_47146330
Wat dat betreft zie ik wel wat overeenkomsten met Jan Marijnissen.
pi_47146355
quote:
Op zondag 11 maart 2007 04:26 schreef Hathor het volgende:
Wat dat betreft zie ik wel wat overeenkomsten met Jan Marijnissen.
En als je dat doortrekt naar zijn overwinning op Wouter Bos wat krijg je dan?
  zondag 11 maart 2007 @ 04:31:20 #17
117098 Hathor
Effe niet
pi_47146363
quote:
Op zondag 11 maart 2007 04:29 schreef wonko het volgende:

[..]

En als je dat doortrekt naar zijn overwinning op Wouter Bos wat krijg je dan?

Ik geef het op...een enorme teringzooi ?
pi_47146394
quote:
Op zondag 11 maart 2007 04:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik geef het op...een enorme teringzooi ?
Nee. dat Bos de wannabe vlag is die Jan dan weer overwint en bla die bla. Of veegt Jan zijn reet af met wannabe vlag Bos. Dat het met die twee een teringzooi is heeft geen uitleg nodig.
  zondag 11 maart 2007 @ 04:38:12 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_47146408
pi_47146434
quote:
Op zondag 11 maart 2007 04:38 schreef Hathor het volgende:
Waar is Meki eigenlijk? Nog meer de bewijs vinden?
pi_47147075
quote:

Nee de burgers van Libanon stonden (staan) aan de kant van Israel.
quote:
Omdat de Hezbollah hun raketten in woonwijken hadden staan, zijn er idd onschuldige slachtoffers gevallen en meer dan gepland
quote:
De fout die Israel heeft gemaakt is juist dat zij veel te laat plannen hebben gemaakt en achterliepen op intelligence gebied. Ze hadden gewoon veel eerder de opbouw van het raketten-arsenaal moeten tegengaan met gerichte commando acties.
Toen het eenmaal te laat was had Israel geen keus meer en moest zich verdedigen. Als je moet kiezen tussen je eigen bevolking of een andere lijkt mij de keuze niet moeilijk.

Ik denk wel dat Israel hiervan zal leren en voortaan eerder gaat ingrijpen, dat wil dus zeggen dat als de VS of de VN niets doen aan de atoomdreiging van Iran, Israel zelf zal ingrijpen en zal voorkomen dat Iran een nucleaire macht zal worden. De plannen zullen ongetwijfeld al klaar liggen en er zal al geoefend worden. Het wachten is op de rapporten van de Mossad waaruit blijkt dat verder afwachten niet meer verantwoord is.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_47147094
Zelf heb ik een bloedhekel aan Feyenoord. om die reden zal je mij dus nooit in de kuip vinden.

Meki heeft een bloedhekel aan de westerse samenleving........... ( moet ik mijn zin nog afmaken, of komt de boodschap zo ook over)
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_47149797
Maar in de Kuip krijg je geen gratisfriet & andere lekkernijen, in NL krijgt ie wel een gratis uitkering. That's the difference;)
Present.
  zondag 11 maart 2007 @ 12:38:25 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47150201
quote:

Dat bewijs is ver van objectief te noemen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47153886
quote:
Op zondag 11 maart 2007 03:56 schreef wonko het volgende:

[..]

Grappig...jij ziet een zogenaamde inval als een genocide...ook maar enig idee wat dat is en wat het verschil is? En verder meen je gelijk dat het terecht is om de joden uit te moorden. Wat wel genocide is. Heel duidelijk wat de insteek van je verhaal is.
Grappig is het niet. jij ziet dit niet als een genocide omdat het is gepleegd door Israel
jou liefde voor Israel is veel meer dan kinderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')