abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49843876
MMM, daar zit ik dan om half 9 's ochtends met enorme zin in pasta...

Een simpel recept, maar o zo lekker:
gehakt (liefst runder) rullen en het meeste vocht wegdoen (niet het onderste grijzige vocht, want anders wordt het gehakt zo droog)
uitjes en knoflook goed bakken tot het zoet wordt
heel veel verse tomaten (als je geen pommodori kan vinden, neem dan trostomaten, maar geen hollandse wassebombe!)
een poos laten pruttelen (tot de saus lekker dik is, dus 3-4 uur) en er dan een klein beetje suiker, peper, zout en natuurlijk verse basilicum bij doen...

Voor diegenen die van pittig houden, klinkt misschien raar, maar doe er eens een eetlepel sambal bij wanneer je de uien bakt...

Is al jaren favoriet hier!
Make something foolproof and someone will invent a bigger fool
  maandag 4 juni 2007 @ 15:36:39 #152
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_50093108
Nou ik heb van het weekend mijn eerste sausje gemaakt. hij is best goed gelukt. Heb pomedori tomaten van de AH gebruikt. Komen dan wel uit holland maargoed.
Ik vind alleen wel dat er van die vervelende vellen in blijven zitten. Ik heb er maar zoveel mogelijk uitgevist en in de blender gedaan en er weer ingedaan.

Zijn die vellen normaal en vinden jullie dan gewoon niet erg? of had het nog langer op moeten blijven staan?, want het was echt al zo ingedikt dat het saus is.
Denk dat ik de tomaten de volgende keer maar eerst ontvel.
It's all a blur!!!
  maandag 4 juni 2007 @ 15:44:31 #153
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_50093339
mwahhh die vellen verdwijnen niet, maar als je het lang genoeg op laat staan merk je er niets meer van. net zo zacht als de rest
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_50094314
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:19 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Vanmorgen om 8 uur begonnen, het pruttelt nu lekker weg, de tomaten staan al bijna onder. Ik schat nog een uurtje of 6...... Net op tijd voor het avondeten!
Bijna de afloop vergeten te melden!

Het zooitje heeft de hele dag staan pruttelen, op het laatst heb ik nog even geblenderd om de laatste harde stukjes tomaat weg te krijgen. Daarna niks van velletjes gemerkt. Qua smaak is het totaal anders als de pakjes sauzen die ik normaal gebruik, je proeft de tomaat echt, maar ik vond het wel een beetje 'vettig'. Goed te eten, maar toch niet echt de smaaksensatie waar ik op gehoopt had na al dat werk. Mijn bezoek was er trouwens wel best over te spreken.

Misschien nog eens een poging wagen zodra ik deze batch op heb.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 4 juni 2007 @ 16:32:05 #155
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_50095074
Geblenderd? Dat zie je niks meer van de gehakt of andere structuur? Word het dan niet babyvoeding? (qua structuur)

Is er ipv die pepers ook een andere optie? Vind de velletje daarvan ook niet fijn (heb echt wat tegen velletjes)
Eventueel weglaten en er zelf gewoon chilipoeder ingooien als je het gaat klaarmaken om daadwerkelijk te eten?
It's all a blur!!!
pi_50095422
Voor de vegetariérs onder ons:

Vegetarische blokjes in olie of margarine bruin bakken. Uitje en de twee uitgeperste of gesnipperde knoflookjes meefruiten. Pakje passata di pomodori erdoor roeren + Italiaanse keukenkruiden naar smaak. Laten indikken. 1 ei erdoor roeren + raspkaas. Klaar. Natuurlijk ondertussen ook pasta koken. Moet nog wel groente of sla bij. Je kunt ook nog variëren met bijv. wat kleingesneden olijven, scheutje rode wijn, beetje pesto ............
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:38:25 #157
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_50402382
Ik wil vanavond met mijn pastasaus een lasagna maken. Denken jullie dat het zo wat wordt?

In de wok: champies, paprikaatje, beetje sambal en blokjes cervelaat.
Goed wokken, pastasaus erbij en wat water om de substantie vochtig genoeg te maken voor de bladeren. WIl er een klein bakje creme fraiche in doen om het romiger te maken.
Dit allemaal opstapelen in de overschaal met de bladeren en met kaas erover in de oven.....

Iemand tips?
It's all a blur!!!
pi_50445156
Hmmmm, lekkere recepten hier. Ga zeker enkele proberen!
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:39:57 #159
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_50445633
Ik kan vertellen dat onze lasagna met pastasaus erg lekker is geworden..
It's all a blur!!!
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:13:57 #160
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50460432
Zo..pas één dag terug in en er staat nu al een pannetje te pruttelen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_50462623
Mijn standaard pastasaus:

Lekker grote gietijzeren pan. Flinke scheut olijfolie erin. Op laag vuur een halve bol knoflook en een forse ui fruiten (4 minuten). Lekker om nu toe te voegen, maar niet essentieel: een gehakte voorgeroosterde paprika uit pot. Hak een stuk of 10 (gewelde of op olie) zongedroogde tomaatjes en voeg toe. Even kort meefruiten. Twee pakjes gezeefde tomaten toevoegen (géén EuroShopper!), een lekkere scheut olijfolie en een flinke berg gedroogde oregano (4-5 el.). Zo lang laten koken als je zelf wilt, minstens een kwartier, maar een uur is lekkerder. Alles op laag vuur!

Parmiggiano op tafel, je direct vers uit de pan gekookte pasta, en b.v. gegrilde paprika, courgette & aubergine. Of een lekkere rib-eye. Verse basilicum over de saus heen doet 't goed (niet mee laten koken).

Enjoy
pi_50576443
Zo, dat klinkt lekker allemaal.
De volgende keer dat ik macaroni of spagetti ga maken, moet ik nog eens 2 keer nadenken of ik wel die voorverpakte zaken neem.
Denk dat ik hier eens dit recept ga uitproberen.
  maandag 18 juni 2007 @ 14:11:28 #163
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50576627
quote:
Op maandag 18 juni 2007 14:06 schreef Koningin het volgende:
De volgende keer dat ik macaroni of spagetti ga maken, moet ik nog eens 2 keer nadenken of ik wel die voorverpakte zaken neem.
Doen
  maandag 18 juni 2007 @ 15:02:19 #164
3869 David
Drum the drums
pi_50578536
quote:
Op maandag 18 juni 2007 14:06 schreef Koningin het volgende:
Inderdaad, als je het eens hebt geproefd wil je niet meer anders.

Verder kun je ook experimenteren met de pastasoort. Er zijn er honderden, en ze geven allemaal een ander accent aan de maaltijd. Succes!
pi_50584967
wat is bij jullie trouwens de verhouding pasta/spaghetti - pastasaus - gehakt?
  maandag 18 juni 2007 @ 18:07:34 #166
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50585066
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:03 schreef LennyKravitz het volgende:
Wat je zelf lekker vindt

Hier in Nederland is iedereen gewend om de pasta in de saus te laten zwemmen als ware het vermicelli in een bord soep. In Italie is dat wel anders.

Maar net wat je zelf het lekkerste vindt. Ikzelf wil wel graag wat saus maar het moet niet teveel zijn.
pi_50587438
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:03 schreef LennyKravitz het volgende:
70-30-0
pi_50588642
quote:
Op zondag 11 maart 2007 18:17 schreef Viking84 het volgende:
klein blikje tomatenpuree gezeefde tomaten + italiaanse kruiden volstaat prima ipv al die vette sauzen .
  dinsdag 19 juni 2007 @ 08:59:25 #169
3869 David
Drum the drums
pi_50604119
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:22 schreef GREENSKiN het volgende:

[..]

70-30-0
pi_50604363
Uitje fruiten, kip in blokjes of quorn meebakken, eventueel wat paprika en 2 a 3 tomaten, slagroom of melk erbij (100ml) en dan een bakje roomkaas (bressot of zo) er doorheem...
Lekker met wat verse gehakte basilicim...
Make something foolproof and someone will invent a bigger fool
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:17:23 #171
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50660651
Wederom staat er een pannetje te pruttelen

Je denkt wellicht: wat maakt 'ie dat vaak
Maar wij eten hier veel pasta, dus ja...dan staat die pan vaak op
pi_50682092
Waarom zegt iedereen toch pomodori tomaten, pomodori is gewoon tomaat. Roma tomaten, zo heten die dingen.
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:45:06 #173
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_50682471
gisteren de quick&dirty versie gemaakt, ik had geen tijd voor verse tomaten. ik heb dus gewoon uitjes gebakken (kwartiertje ofzo) knoflook met zout erbij, gehakt rullen, beetje sambal, rode wijn erbij, een pakje gezeefde tomaten en verse kruiden uit de tuin (basilicum, oregano en tijm).

ik moet zeggen dat die ook ontzettend lekker was, alhoewel de smaak van verse tomaten nog net iets toevoegt.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:26:17 #174
3869 David
Drum the drums
pi_50683552
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:29 schreef Intermec het volgende:
Waarom zegt iedereen toch pomodori tomaten, pomodori is gewoon tomaat. Roma tomaten, zo heten die dingen.
omdat roma-tomaten ook pomodori-tomaten worden genoemd, en andersom.

Natuurlijk heb je gelijk dat "pomodori" "tomaten" betekent, maar zelfs in kookboeken worden ze soms zo genoemd.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:28:03 #175
3869 David
Drum the drums
pi_50683592
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 09:45 schreef Puckzzz het volgende:
gisteren de quick&dirty versie gemaakt, ik had geen tijd voor verse tomaten. ik heb dus gewoon uitjes gebakken (kwartiertje ofzo) knoflook met zout erbij, gehakt rullen, beetje sambal, rode wijn erbij, een pakje gezeefde tomaten en verse kruiden uit de tuin (basilicum, oregano en tijm).

ik moet zeggen dat die ook ontzettend lekker was, alhoewel de smaak van verse tomaten nog net iets toevoegt.
dat hangt er maar vanaf vind ik, vaak vind ik de combinatie van de twee het best werken, aangezien de tomaten uit blik meestal uit het Zuiden van Europa komen, waar ze veel meer zon zien dan kastomaten die in de Benelux worden geteelt. Ze hebben wel een iets zuurdere smaak doordat ze worden ingemaakt, en dat is dan weer jammer. Maar over het algemeen hebben bliktomaten wel een heel volle tomatensmaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')