abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49598209
Wij gaan 'm morgen nog een keer eten (vanuit de vriezert).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49599174
tvp
History became legend, legend became myth.
  maandag 21 mei 2007 @ 11:25:56 #78
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49599931
Ik heb trouwens mijn kruidentuin uitgebreid met twee pomodoro tomaten planten, dat wordt dus hopelijk dit jaar een (paar) keer saus van echte italiaanse tomaten
eerst maar wel ff afwachten wat de oogst eigenlijk is, maar 1,5 kilo moet toch te doen zijn van twee planten?

en mijn ex, en kids en vriendin van mijn oudste komen dit weekend langs, dus ga ik natuurlijk een grote pan maken! wat nou..... 'mama kan niet koken!'
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 21 mei 2007 @ 15:48:50 #79
4593 Marty
Digi-babe
pi_49609927
De lekkerste saus

+
+
+

Wanneer ik geen tijd heb voor vers of de wintervoorraad is op dan neem ik meestal deze:

Forza Juve!
  maandag 21 mei 2007 @ 15:55:36 #80
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49610201
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:48 schreef Marty het volgende:
De lekkerste saus

[afbeelding] +
[afbeelding] +
[afbeelding] +

Wanneer ik geen tijd heb voor vers of de wintervoorraad is op dan neem ik meestal deze:

[afbeelding]
is dat een soort kaas? Ricotta gok ik

kan je ook het recept ff uittikken?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49610631
Dat recept
Wauw Die ga ik van het weekend maken

1 vraagje... doet ie er nu wel of geen water bij? Die pan is ineens wel heel erg vol...

[ Bericht 17% gewijzigd door kikoooooo op 21-05-2007 16:34:35 ]
  maandag 21 mei 2007 @ 17:20:39 #82
4593 Marty
Digi-babe
pi_49613601
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:55 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

is dat een soort kaas? Ricotta gok ik

kan je ook het recept ff uittikken?
Is eigenlijk geen recept hoor. Tegen het einde van de zomer kopen we hier op de markt altijd kisten vol met tomaten, want die kosten dan drie keer niks ( 1 euro voor 3 à 4 kisten tomaten ).
Die maken we schoon en daarna gaan ze door de tomatenpers/zeef. De saus/puree die je dan overhoud doen we met wat olie en basilicum in grote potten die we daarna vacuum koken. Zo kunnen we de hele winter vooruit! (Het is meer mijn Italiaanse schoonmoeder die dit doet, maar ik help wel een handje mee)
Wanneer we daarna pasta willen eten gooien ik zo'n pot leeg in een steelpannetje waar ik eerst even een uitje of een teentje knoflook in gefruit heb. Dit warm ik op met een beetje peper en zout er bij en klaar!
Je schept de saus rijkelijk over de pasta en daarna gooi je er een flinke berg geraspte harde ricotta kaas of parmezaanse kaas overheen.
Wanneer de pasta op is houd je nog een heerlijk bord met saus over waar je daarna je lekkere verse (Italiaanse) brood doorheen haalt...

Je hoeft niet veel aan deze saus toe te voegen, want de tomaten zijn al zo smakelijk van zichzelf dat het eigenlijk zonde is om er daarna nog veel kruiden aan toe te voegen!

Mmmm, ik krijg er honger van
Forza Juve!
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2007 @ 17:22:28 #83
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_49613670
spagheroni (heinz)

we eten hier al 10 jaar niks anders meer op de spaghetti, lekkere saus man

:')
pi_49615187
quote:
Op maandag 21 mei 2007 16:06 schreef kikoooooo het volgende:
Dat recept
Wauw Die ga ik van het weekend maken

1 vraagje... doet ie er nu wel of geen water bij? Die pan is ineens wel heel erg vol...
Nee, geen water. Er komt al genoeg vocht uit de tomaten. Als je bliktomaten gebruikt moet je oppassen dat het geheel niet te droog wordt, hou dan dus wat bouillon bij de hand om eventueel wat vocht toe te kunnen voegen.
  maandag 21 mei 2007 @ 19:07:20 #85
3869 David
Drum the drums
pi_49616991
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
spagheroni (heinz)

we eten hier al 10 jaar niks anders meer op de spaghetti, lekkere saus man

[afbeelding]
foei!

maandag 21 mei 2007 @ 20:53:19 #86
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49621930
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:20 schreef Marty het volgende:

[..]

Is eigenlijk geen recept hoor. Tegen het einde van de zomer kopen we hier op de markt altijd kisten vol met tomaten, want die kosten dan drie keer niks ( 1 euro voor 3 à 4 kisten tomaten ).
Die maken we schoon en daarna gaan ze door de tomatenpers/zeef. De saus/puree die je dan overhoud doen we met wat olie en basilicum in grote potten die we daarna vacuum koken. Zo kunnen we de hele winter vooruit! (Het is meer mijn Italiaanse schoonmoeder die dit doet, maar ik help wel een handje mee)
Wanneer we daarna pasta willen eten gooien ik zo'n pot leeg in een steelpannetje waar ik eerst even een uitje of een teentje knoflook in gefruit heb. Dit warm ik op met een beetje peper en zout er bij en klaar!
Je schept de saus rijkelijk over de pasta en daarna gooi je er een flinke berg geraspte harde ricotta kaas of parmezaanse kaas overheen.
Wanneer de pasta op is houd je nog een heerlijk bord met saus over waar je daarna je lekkere verse (Italiaanse) brood doorheen haalt...

Je hoeft niet veel aan deze saus toe te voegen, want de tomaten zijn al zo smakelijk van zichzelf dat het eigenlijk zonde is om er daarna nog veel kruiden aan toe te voegen!

Mmmm, ik krijg er honger van
* Puckzzz roept naar vriendje: "schat!! we gaan in Italie wonen!"

serieus, mijn zus heeft er een jaar gewoond, die kon al van niets iets maken...maar daar heeft ze écht lekkere dingen leren maken
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:00:35 #87
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_49643609
Vraagje, als je een blik gepelde tomaten (Heinz zou een goede zijn) gebruikt, kan het dan minder lang op het vuur?
Ik ben namelijk nooit 8 uur lang achter elkaar thuis, en wil niet 's nachts of als ik er niet ben mijn gasfornuis aan laten staan.
Of kan je het ook in etappes doen, bv 3 avonden een paar uur?
It's all a blur!!!
pi_49643644
Geen idee, maar ben je ook niet een keer in het weekend thuis? Ik heb 'm op maandag gemaakt (mijn vrije dag) en heb 'm tussendoor wel even een half uur uitgehad om boodschappen te doen, dus op zich moet het wel kunnen ja.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:06:33 #89
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_49643858
Mja misschien even aflossen met mijn vriend ofzo...

Maar dan nog de vraag of het korter moet/kan als je met tomaat uit blik werkt, want dat lijkt mij een stuk sneller puree te worden dan verse?

Ben wel heel benieuwd hoe het smaakt, krijg er zo'n zin in als ik de berichten hier lees....mjammie!!!
Ben zelf veel gebruiker van pakjes en potten omdat ik waarschijnlijk niet beter weet. En we gooien er vaak zoveel kruiden/groente/gehakt in dat je dat meer proeft dan de saus...
It's all a blur!!!
pi_49643881
Ik maak heel erg af en toe de Bolognese-style saus van Ainsley Harriott, waarbij je je gehakt eerst een nacht marineert in rode wijn, en het dan langzaam in laat koken met tomaten uit blik erbij. Heerlijk!
pi_49643889
De kunst is wel om je zoveel mogelijk in te houden qua toevoegingen ja.
pi_49643899
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:07 schreef ColdFeet het volgende:
Ik maak heel erg af en toe de Bolognese-style saus van Ainsley Harriott, waarbij je je gehakt eerst een nacht marineert in rode wijn, en het dan langzaam in laat koken met tomaten uit blik erbij. Heerlijk!
Bron, link?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:15:19 #93
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49644261
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:07 schreef ColdFeet het volgende:
klinkt heerlijk

@Josje: ik heb het laatst 's avonds gemaakt, maar op een gegeven moment gin gik naar bed en heb het uitgezet. de volgende dag gewoon weer gas aangedraaid. ik geloof niet dat het er onder heeft geleden hoor
pi_49644413
Ehm, het komt uit een boek. En ik heb het nog een tikkie bijgewerkt, want ik vind echt dat er in een bolognesesaus wortel en bleekselderij horen.

Half lamsgehakt, half rundergehakt verdrinken in een fles chianti, met wat oregano. Nachtje ofzo? Minimaal 8 uur.

2 uien, een wortel en wat stengels bleekselderij in kleine stukjes snijden en even bakken

Gehakt met wijn en al erbij gooien

Op dit punt gooi ik er een bol gehakte knoflook bij, maar ietsie minder mag ook en wat verkruimelde chilipepertjes.

2 blikken gepelde tomaten erbij (zelf zeef ik die eerst nog ff)

wat tijm erbij, klein beetje maar

Dan sudderen, sudderen, sudderen

Inkoken tot de gewenste dikte is bereikt, dan zout, peper en een flinke handvol gehakte peterselie erbij.

pi_49644505
Klinkt goed Coldfeet.

Persoonlijk vind ik de rode pepers in het recept van Aschwin echt briljant. Dat geeft de saus net even die extra kick. .
pi_49644536
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nee, geen water. Er komt al genoeg vocht uit de tomaten. Als je bliktomaten gebruikt moet je oppassen dat het geheel niet te droog wordt, hou dan dus wat bouillon bij de hand om eventueel wat vocht toe te kunnen voegen.
Maar je hebt dus de substantie, en daar gooi je dus de HELE tomaten in, zonder ze eerst te pureren? Ik snap het recept niet helemaal...
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:25:16 #97
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49644657
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Maar je hebt dus de substantie, en daar gooi je dus de HELE tomaten in, zonder ze eerst te pureren? Ik snap het recept niet helemaal...
yup...met vel en al

bovenstaand recept klinkt superlekker!
pi_49644786
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Jups. Koppie d'r af en zo,. hup, de pan in. Trust me.
pi_49644875
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:44 schreef Tourniquet het volgende:
Kijk eens wat er momenteel hier op een laag vuurtje staat te pruttelen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk
Ik ga de saus volgens ashwin en jou ook binnenkort maken.
Wat een tijd 6 uur voor een saus
Leuk linkje trouwens, die filmpjes zijn grappig.
pi_49644940
Slow food is echt tof. Ben ook al zo dol op stoofvlees enzo. Heerlijk, van die pannen die een dag lang staan te pruttelen! .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')