Merlijn heeft in het begin ook "water" gekregen, maar ja in het ziekenhuis had hij al Kunstvoeding gehad.
![]()
Nu weet ik ook beter. Maar ja, ik kreeg hem niet aan de borst en hij "fladderde". Achteraf heb ik zoiets had ik maar meteen in het begin vaker aangelegd of gekolfd, dan hadden we hem dat gevingervoed kunnen geven.
![]()
Merlijn snapte de borst gewoon niet meer. Vanaf dag 4, andere kraamphulp, mocht kolven en vingervoeden wel maar ja toen was ik dusdanig in paniek, dat er niets anders op zat, en Merlijn zelfs uiteindelijk kunstvoeding kreeg omdat ik mijn borstvoeding nu opgang moest brengen met de kolf, kreeg er niks uit. Gelukkig vond ik de kunstvoeding niet heel erg omdat ik mijn borstvoeding met de kolf goed op gang kreeg, hij heeft uiteindelijk maar 5 weken zo nu en dan kunstvoeding gehad. Brrr, akelige herinneringen, het idee dat ik Merlijn bijna niet aan de borst had gehad.
![]()
Wordt er nog wel eens naar van, hoe het in het begin zo gelopen is. De verloskundige en de kraamphulp hadden nooit gedacht dat het nog zou lukken Merlijn aan de borst te krijgen maar na vier weken was het echt wel een groot succes.
Over bijvoeding, zelfs de vitamine D druppeltjes kunnen het laagje aantasten omdat alles wat je geeft naast de borstvoeding slecht is voor het laagje.