Deze argumentatie kun jij toch wel beter onderbouwen hoop ik.quote:
Als je echt Amerikaan (en volksvertegenwoordiger) wil worden moet je enkele jaren in Amerika wonen, een erg zware inburgeringstest doen en volgens mij afstand doen van je andere nationaliteit. Of is het toch anders?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:12 schreef Chadi het volgende:
In de VS hebben ze ook dubbele nationaliteiten hoor. En er zijn zat autochtone Nederlanders met een dubbele nationaliteit.
Zag je dat mokkel van de VVD gister morren .. tyfus trien!
Nederland heeft daar geen controle over. Ik kan zeggend at ik hem heb weg gedaan zonder dat Nederland er achter komtquote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:29 schreef desiredbard het volgende:
Geen probleem:
Nederland stopt met het verstrekken van de Nederlandse nationaliteit aan hen die al een andere hebben. Die mensen krijgen een tijdelijke verblijfsvergunning die iedere 3-4 jaar herzien wordt. Beginnend bij geboorte......
Nou voor die test zou Albayrtak enzo ook slagen!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:26 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Als je echt Amerikaan (en volksvertegenwoordiger) wil worden moet je enkele jaren in Amerika wonen, een erg zware inburgeringstest doen en volgens mij afstand doen van je andere nationaliteit. Of is het toch anders?
Gisteren Pauw en Witteman gezien ja en buiten de ergenis die ik had van dat mens vond ik dhr Mak buitengewoon irritant. Links is weer aan een wederopstanding bezig, het is duidelijk, gisteren werd ook nog eens Fortuijn keihard aangevallen en op een hoop gegooid met andere types waar je niet bij ingedeeld wil worden. Jammer is dat, NL gaat weer de oude weg op en ik vrees dat dat in de toekomst niet goed gaat uitpakken.
Nietemin is zo'n test wel verdomde praktisch voor het gastland, het houdt de wils- en capaciteitsonbekwamen uit het land. Het klinkt hard maar een land is niets anders dan een verzameling mensen op dat land die het beste voor heeft voor dat land en gegroepeerd is om tegenwicht te behouden ten aanzien van andere landen. Kortom, if it doesnt make you stronger, fuck it.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou voor die test zou Albayrtak enzo ook slagen!
En die trien daarzo.. echt ongeloofelijk hoe ze haar dubbele standaard probeerde te verdedigen
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:18 schreef stopnaald123 het volgende:
Ik blijf het merkwaardig vinden dat niemand, maar dan ook niemand, mij heeft kunnen uitleggen, WAAROM een dubbele nationaliteit moet kunnen voor iemand die in onze regering zit.
Ben ik nou zo dom of hoe zit het?
t Zou niet moeten kunnen maar aangezien we WO2 hebben gehad blijft links nog steeds denken dat we discrimineren als we ook maar enigzins nationalistische gevoelens erop nahouden; 'foei, trots zijn op NL, wat denk je wel niet?'
En dan vooral het feit dat die personen nou juist op posten komen te zitten die mn te maken hebben met immigranten (ook juist uit hun herkomstlanden).
Ik vind het dan ook heel terecht dat Wilders wijst op de mogelijke (schijn van) belangenverstrengeling. Dat moet je - juist als regeringsvertegenwoordiger - toch gewoon niet WILLEN.
Het blijft lachen met NL ja, eindelijk zien NLers de laatste jaren ook eens in hoe het buitenland al langer over ons denkt.
Wat dat betreft heb ik meer respect voor de vormalige staatsecretaris Gabor. Die om precies dezelfde reden zijn hongaarse nationaliteit inleverde en zich tot nederlander liet naturaliseren...
Verder heb ik niets tegen Albayrak of Aboutaleb als persoon (ik ken ze per slot van rekening niet, althans niet echt), maar ik vind ze totaal niet geschikt als bewindspersonen. En al helemaal niet voor deze portefeuilles.... Heeft niets met hun religie of afkomst als zodanig te maken.
Ze zijn wel geschikt puur intellectueel gezien, en over hun integriteit kan ik geen oordeel doen alleen zouden ze eigenlijk wel moeten inzien dat mensen niet in hun hoofd kunnen kijken en dat ze daarom het best zoveel mogelijk moeten doen om het vertrouwen te winnen.
Misschien moesten hier toch maar eens wetten over gemaakt worden cq aangepast worden. Het wordt toch al te gek als buitenlanders hier de wetten gaan voorschrijven? Waar blijft dan de NEDERLANDSE SOUVEREINITEIT?
Enkele jaren terug dacht ik nog dat de buitenlanders zich ook daadwerkelijk Nederlander voelden, de laatste jaren waren wel een eye-opener op dat front. Ik deel daarom wel je verontrusting, hoewel de bewindspersonen volledig integer en bekwaam overkomen blijft het idd knagen dat we in NL misschien te maken hebben met bilaterale agenda's die niet allemaal Nederlandsgezind overkomen. Een staat in een staat zeg maar, ik zie alleen niet meer in hoe we het schip kunnen keren tenzij er een tijdmachine komt of we overgaan op een andere staatsvorm.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Meki heb jij dan ook deze topics gelezen?
"Marokkaanse nationaliteit wel op te geven"
"Marokkaanse nationaliteit wel op te geven" 2
Als je marokkaan bent dan kan je hem niet weg doen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nederland heeft daar geen controle over. Ik kan zeggend at ik hem heb weg gedaan zonder dat Nederland er achter komt
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:29 schreef desiredbard het volgende:
Geen probleem:
Nederland stopt met het verstrekken van de Nederlandse nationaliteit aan hen die al een andere hebben. Die mensen krijgen een tijdelijke verblijfsvergunning die iedere 3-4 jaar herzien wordt. Beginnend bij geboorte......
Was het maar zo simpel...quote:Op zondag 11 maart 2007 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Wil je Nederlander worden, dan geef je je andere nationaliteit op. Mag dat niet, of kan dat niet, of wil je dat niet, whatever, dan wordt je maar geen Nederlander. Klachten? Moet je bij de regering van je eigen land zijn.
De regels in Nederland moeten voor iedereen gelijk zijn.
Aangezien de Marokkaanse overheid een groot economisch (naast andere) belang heeft bij de bestaande situatie, mag je verwachten dat hun medewerking even vlot zal verlopen als dikke pap door een trechter, ALS er al überhaupt medewerking wordt verleend.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:28 schreef Masterix het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel...
Het probleem is tussen de Marokkaanse overheid en de Nederlandse, en het zal moeten worden opgelost op dat niveau, maar dat mag/kan men niet niet uitspelen over de hoofden van die honderdduizenden nu al hier wonende Nederlandse Marokkanen. Want hoe zou dat dan moeten? Al die honderdduizenden hun Nederlandse nationaliteit ontnemen? Of veroorzaken dat alle hier geboren kindjes van Marokkaanse afkomst gewoon geen Nederlander worden?
Dat kan je gewoon niet maken....
We zullen een andere weg moeten zoeken om af te komen van die rotwet van dictator Hassan II.
Naja, dat willen PvdA en VVD toch ook? Maar net als verbieden van roken in de horeca: voor zo'n wet er door is, is er veel tijd verstreken, tijd waarin je lekker kan roken in het café: een wet geldt pas alssie aangenomen is, niet eerder.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:09 schreef stopnaald123 het volgende:
Maar dat is dan ook gelijk de foute generalisatie die jij (en sommige anderen) maakt.
Het gaat in deze discussie nl. niet zozeer om de vele ambteloos burgers, maar slechts om bepaalde ambten!!! Volgens mij zou het juist héél goed mogelijk moeten zijn om wettelijk vast te leggen dat het kamer- of regeringslidmaatschap uitsluitend voorbehouden is aan burgers met slechts 1 nationaliteit (de nederlandse dus). Daar is helemaal NIETS vreemds aan en een algemeen gangbare praktijk in vrijwel de gehele wereld. Nogmaals: waar blijft ONZE souvereiniteit als onze regeringsvertegenwoordigers buitenlanders zijn?????
Daarnaast zou ik willen pleiten voor een uitbreiding van deze regels voor enkele specifieke functies (voor zover die al niet bestaan). Ik denk dan aan rechters (ik wil gewoon NIET dat een buitenlander over nederlandse wetten bindende uitspraken doet. Raar hè), maar ook bijv. aan topambtenaren op bepaalde ministeries (BuiZa, EcZa, Kon.Rel. etc.) en vanzelfsprekend organisaties als het leger, de AIVD etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |