http://www.telegraaf.nl/b(...)onaliteit.html?p=6,1quote:RABAT - De Marokkaanse regering is niet van plan haar standpunt met betrekking tot de verplichte nationaliteitstoekenning te wijzigen. De kwestie over de dubbele nationaliteit is een Nederlands probleem, stellen hoge functionarissen binnen de Marokkaanse overheid.
PvdA-vicepremier Wouter Bos gaf onlangs aan graag met de Marokkaanse overheid te praten over het opgeven van de nationaliteit. Volgens de Marokkaanse wet kan geen afstand worden gedaan van de Marokkaanse nationaliteit.
„Marokkaan blijf je tot je dood, of je wilt of niet”, zeggen Marokkanen. De Marokkaanse nationaliteit blijft verplicht, verzekeren regeringsbronnen. Marokko vindt dat het toekennen van de nationaliteit behoort tot de soevereiniteit van de staat.
Tijdens het bezoek van toenmalig minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk aan Marokko in 2005 werd al gepraat over de dubbele nationaliteit. Ook toen hield Marokko vast aan het standpunt dat ieder land dit voor zijn eigen burgers moet bepalen.
Onlangs onstond veel ophef rond de dubbele nationaliteit van staatssecretaris Aboutaleb. Zijn loyaliteit aan Nederland zou in het geding zijn.
Toch bestaat er een beperkte mogelijkheid afstand te doen van de Marokkaanse nationaliteit. Volgens artikel 19.3 van de Code de la Nationalité verliezen „een volwassen Marokkaan die vrijwillig in het buitenland een buitenlandse nationaliteit heeft verkregen en per decreet toestemming heeft gekregen af te zien van de Marokkaanse nationaliteit” en „een Marokkaan, zelfs minderjarig, die van geboorte een buitenlandse nationaliteit heeft en per decreet toestemming heeft gekregen af te zien van de Marokkaanse nationaliteit” de Marokkaanse nationaliteit. De toestemming is een beslissing die op ministersniveau moet worden genomen. Voor zover bekend wordt van deze mogelijkheid geen gebruikgemaakt.
In een nieuwe nationaliteitswet die wordt besproken in het Marokkaanse parlement, is sprake van enige keuzevrijheid. Volgens de nieuwe wet krijgen voor het eerst ook vrouwen die zijn getrouwd met een buitenlandse man de mogelijkheid de Marokkaanse nationaliteit over te dragen aan hun kinderen. Tot nu toe werd de nationaliteit uitsluitend door de man overgedragen. Bij overdracht van de nationaliteit door de vrouw kan de beslissing onder bepaalde voorwaarden op latere leeftijd worden herzien. Bij overdracht door de man kan dit ook volgens de nieuwe wet niet.
In theorie bestaat voor Marokkaanse ouders in Nederland al de mogelijkheid hun kinderen de Marokkaanse nationaliteit te onthouden: door ze niet in te schrijven bij het Marokkaanse consulaat.
Achterlijk voor Wilders-mensenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is gewoon volkomen achterlijk. Een kind dat in Nederland is geboren, krijgt ook de Marokkaanse nationaliteit. Ook al is maar 1 ouder Marokkaan. En dat gaat maar zo door. Als dat kind later een kind krijgt, is ook die Marokkaan. Terwijl die geen enkele binding meer heeft met Marokko.
Als ze dat willen dan schaf je gelijk het gehele democratische proces af.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Das echt moslims en eerlijke mensen vergelijken he.....gaat totaal niet samen
Nederland zou een standpunt in moeten nemen van 1 paspoort, wil je marokkaans, turks of wat dan ook niet opgeven dan ga je maar terug naar dat achtergestelde land....geen nederlands paspoort dan nie op kosten van de nederlandse staat hier je uitkering ontvangen....
Hoezo? je kiest toch voor nederland als je hier naartoe komt? Dan hou je je toch gewoon aan wat hier de regels en normen en waarden zijn?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Als ze dat willen dan schaf je gelijk het gehele democratische proces af.
Dan mag je 1 auto hebben 1 tas bij je hebben
Ze zijn toch Marokkaans. hun ouders komen toch uit Marokko.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt echt niet discusieeren he. Ga eens inhoudelijk in op wat ik zei. Waarom zou een kind van wie de familie al generaties in Nederland woont, alsnog ook de Marokkaanse nationalieit moeten krijgen, terwijl dat kind absoluut niks heeft met dat land
Er zijn kerken in Marokko. en je gaat maar naar Marokko en bouwt er een kerkquote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Hoezo? je kiest toch voor nederland als je hier naartoe komt? Dan hou je je toch gewoon aan wat hier de regels en normen en waarden zijn?
Ik ga ook niet naar Marokko en daar de grootste katholieke kerk ter wereld bouwen of een groot toples resort bouwen?? En het op democratie gooien???
Marokkaans recht iddquote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze zijn toch Marokkaans. hun ouders komen toch uit Marokko.
En dat is een Marokkaanse recht. waarvan de Marokkaanse parlement heeft besloten.
Waarom moeten wij nou 1 paspoort in Nederland hebben ?.
Het is toch alleen een papier toch
Wonende Nederlande burgers in Spanje en andere Europese landen hebben ook 2 nationaliteitenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar WAAROM? Waarom zou het moeten? Alleen maar zodat Marokko greep kan houden op een groep die niet eens meer in eigen land woont?
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Marokkaans recht iddIN MAROKKO!!!!
En als het alleen maar een papiertje is dan moeten die moslims geen probleem hebben om hun marokkaanse paspoort weg te doen?
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:03 schreef Meki het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)onaliteit.html?p=6,1
Heel erg goed dat Marokko dit nogmaals duidelijk vermeldt.
Ik zie Marokko niet eisen dat Nederland de molens moet sluiten.
Het draait juist wel om wat Marokko wilt. Daar gaat het nieuwsbericht in je OP over. Het gaat over de constant overervende marokkaanse nationaliteit. Het heeft geen zak te maken met moslims.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:19 schreef Meki het volgende:
Wonende Nederlande burgers in Spanje en andere Europese landen hebben ook 2 nationaliteiten
namelijk Spaanse en Nederlandse maar niemand die daarover zeurt.
Het gaat me niet om wat Marokko wilt. het gaat me dat het gericht is tegen de Moslims.
Het geldt alleen voor Moslims. en als excuus daarna voor anderen erbij
Zijn Nederlands is gewoon van normaal niveau, alleen hij maakt af en toe express domme fouten om zijn rol meer kracht bij te zetten.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:21 schreef Ringo het volgende:.
Weet je Meki, je Nederlands wordt steeds beter.
Ow Nee. Waarom klaagt Wilders niet over Maxima ?? En waarom niet wonende Amerikanen met dubbele nationaliteit ??.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het draait juist wel om wat Marokko wilt. Daar gaat het nieuwsbericht in je OP over. Het gaat over de constant overervende marokkaanse nationaliteit. Het heeft geen zak te maken met moslims.
thnx :dquote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:21 schreef Ringo het volgende:
[..].
Weet je Meki, je Nederlands wordt steeds beter.
Het gaat NIET over Wilders. Het gaat over de overervende marokkaanse nationaliteit.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Ow Nee. Waarom klaagt Wilders niet over Maxima ?? En waarom niet wonende Amerikanen met dubbele nationaliteit ??.
Het begon met Aboutaleb en Albayrak
dus degelijk wel tegen de Moslims.
Dat zeg jijquote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het gaat NIET over Wilders. Het gaat over de overervende marokkaanse nationaliteit.
Je begrijpt niet eens waar het nieuwsartikel over gaat dat in je OP staat.
Het staat totaal bij elkaar.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:35 schreef __Saviour__ het volgende:
De overervende marokkaanse nationaliteit staat volledig los van Wilders. Maar jij gooit het daar natuurlijk wel graag op. Want dan kun je huilen en het woordje moslim gebruiken.
Jij wilt mij niet begrijpenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Je blijft me maar niet begrijpen he. Of je gedraagt je expres zo. Hoe dan ook, met jou valt niet te discussieren. Je kan maar niet inzien waar het werkelijk om draait.
Nee jij wilt niet inzien dat Wilders degelijk wel mee te maken heeft. Juist door zijn aanval tegen de Moslims wordt hier wereldnieuws gemaakt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee hoor. Maar link eens naar de vorige keren dan, waarin ik zei op te geven.
Maar met jou valt echt niet te discussieren. Je had al lang een ban moeten hebben in dit subforum. Je verpest elk topic waarin je je mengt. Je kunt maar 1 argument herhalen, en dat doe je constant totdat het topic vol is of op slot gedaan wordt. Maar in beide gevallen is het alleen maar een herhalng van zetten geweest vanaf jouw kant.
Wie is Natasia ??quote:Op vrijdag 9 maart 2007 01:49 schreef Hathor het volgende:
Ik heb het......Meki=Natasia.....dat kan bijna niet anders.![]()
quote:Maar link eens naar de vorige keren dan, waarin ik zei op te geven.
Je zegt vakerquote:
Gouden Kooi, nooit gezien ?quote:
Ga lekker zelf zoeken.quote:
Op welke manier dan ??quote:Op vrijdag 9 maart 2007 02:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja, als Marokko de botte bijl hanteert dan kunnen wij dat ook wel lijkt me.
Nee hoor, gewoon geen Marokkanen meer naturaliseren zolang ze in het bezit zijn van een Marokkaans paspoort en daar geen afstand van kunnen doen. Moet je eens opletten, het consulaat zal omkomen in aanvragen om de Marokkaanse nationaliteit op te heffen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 02:01 schreef Meki het volgende:
Op welke manier dan ??
door bepaalde rechten af te nemen ??
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 02:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon geen Marokkanen meer naturaliseren zolang ze in het bezit zijn van een Marokkaans paspoort en daar geen afstand van kunnen doen. Moet je eens opletten, het consulaat zal omkomen in aanvragen om de Marokkaanse nationaliteit op te heffen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 02:07 schreef Meki het volgende:
en waarom ?? wat zijn de voordelen ??
wat zijn de nadelen ?? dan.
Maar waarom zeuren zij dus niet bij Amerikanen met dubbele nationaliteit ??quote:Op vrijdag 9 maart 2007 02:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is volgens mij al vaker voorgekomen dat de dubbele nationaliteit van sommige mensen de minster in haar handelen heeft beperkt, dat vind ik eigenlijk onacceptabel.
Dat zal ongetwijfeld ook gebeuren, maar waarom zou een Amerikaan zich tot Nederlander willen laten naturaliseren?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 02:09 schreef Meki het volgende:
Maar waarom zeuren zij dus niet bij Amerikanen met dubbele nationaliteit ??
Waarom zou je minder zijn? Ik zie daar geen reden toe.quote:en ik heb 2 paspoorten ben ik nou minder ?? op welke grondvlak dan
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:19 schreef Musketeer het volgende:
Het is echt aandoenlijk om te zien dat er telkens mensen zijn die even proberen met meki te discussieren, en dan na een uur beginnen tandafdrukken in hun toetsenbord te zetten uit frustratie over zoveel onkunde en domheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |