abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47075676
het valt me op (en daarmee bedoel ik buiten internet maar ook heel duidelijk op internet in bv dit subforum-ding) dat er nog steeds een enorm onbegrip is voor mensen met een stoornis of iets dergelijke (en dat bedoel ik dan heel breed bv van schizofrenie tot ADHD en van eetstoornissen tot fobieën )
hoe komt dat en wat zouden we (mensen die het wat kan schelen) /instanties of weet ik t wie er aan kunnen doen?

(en ja ik kan ook wel een gok doen naar hoe het komt maar een topic er over leek me beter)

[ Bericht 7% gewijzigd door liefie_ op 08-03-2007 23:43:37 ]
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:42:44 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_47076289
ga weg, je bent eng
Huilen dan.
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:48:27 #3
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_47076490

Ach jah ik denk dat dit altijd zo zal blijven ...

Niet alleen onbegrip voor stoornissen maar ook onbegrip voor minderheden en andersdenkenden ...

Ik hoef geen voorbeelden te noemen.

Veranderen ... ??? Ik denk niet dat mensen kunnen veranderen op dat gebied ...

Naar ??? Zeker !!!
Life is a bitch, then you marry one, then you die!
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:57:36 #4
170294 blonde_on_blonde
Rijkdom is iets fantastisch
pi_47076811
Laten we er een ministerspost voor creeeren.
pi_47078256
waarom eisen mensen met zulke stoornissen altijd zakkenvol medelijden?
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:28:00 #6
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_47082361
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:48 schreef Mustard_Man het volgende:
dat is de belangrijkste stoornis, aandachts- terkort/geil.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_47082406
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:57 schreef blonde_on_blonde het volgende:
Laten we er een ministerspost voor creeeren.
Het Ministerie van Onbegrepen Stoornissen?

Het begrip komt vaak pas als iemand er in zijn directe omgeving mee te maken krijgt.
Alles wat je niet kent of begrijpt is natuurlijk eng en vreemd, dus dan gaan mensen soms een beetje gek doen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_47082578
Daar zijn andere, serieuze fora voor. Op Fok kun je dat niet kwijt omdat het voor het leeuwedeel van de doelgroep gewoon te ver buiten hun wereldje ligt. Merk je wel aan de hoeveelheid diagnoses BPS hier gedaan worden (borderline) op basis van een klein stukje tekst waarin een vrouw even niet doet wat van haar wordt verwacht. Vaak mensen die zelf nooit (zo)iets meegemaakt hebben, zullen iemand met een stoornis aandachtsgeil noemen of ruggegraatloos, gewoon omdat ze het niet snappen.

Het enige wat je kan doen is zelf serieus reageren als zoiets gepost wordt en de bashers negeren. Daarbij zou ik mijn persoonlijke ellende nooit hier posten. Dat doe ik wel bij een prof.
some things you lose, and some things you just give away
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:30:37 #9
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_47083806
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:26 schreef liefie_ het volgende:
het valt me op (en daarmee bedoel ik buiten internet maar ook heel duidelijk op internet in bv dit subforum-ding) dat er nog steeds een enorm onbegrip is voor mensen met een stoornis of iets dergelijke (en dat bedoel ik dan heel breed bv van schizofrenie tot ADHD en van eetstoornissen tot fobieën )
hoe komt dat en wat zouden we (mensen die het wat kan schelen) /instanties of weet ik t wie er aan kunnen doen?

(en ja ik kan ook wel een gok doen naar hoe het komt maar een topic er over leek me beter)
t Ligt aan de stoornis en hoe een persoon er ook zelf mee omgaat... En soms is het ook een
vage verkapte zelfkwelling en/of aandachtstrekkerij... Dat maakt het probleem niet meer
of minder erg, en mensen hebben de neiging problemen onder t tapijt te schuiven, en het
subtiel of niet subtiel uit hun leven te weren...

Er is een heel erg ver van mijn bed gevoel... Vooral op internet, en ik denk ook dat dat hetgene
is wat mensen zo snel kwetsende dingen doet zeggen... Je zet je computer uit en t is weg...

Er is een hele vette korte film over, en toevallig heb k m net gevonden op Google video:
The Parlor

Om t in t begin beter te begrijpen, de mensen hebben allemaal nametags, en t gaat dus om
een chatroom/forum waar de mensen elkaar niet echt kunnen zien of aanraken... Jij bent
de enige die de echte personen achter de characters ziet... Een klein meesterwerkje vind ik...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_47084330
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:48 schreef Mustard_Man het volgende:
dat is dus weer zoiets onwetends...
want de mensen die zoveel medelijden vragen zijn misschien 2 % van iedereen met een stoornis... de meeste mensen houden het voor zichzelf
pi_47084357
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:39 schreef Ms.Poes het volgende:
Daar zijn andere, serieuze fora voor. Op Fok kun je dat niet kwijt omdat het voor het leeuwedeel van de doelgroep gewoon te ver buiten hun wereldje ligt. Merk je wel aan de hoeveelheid diagnoses BPS hier gedaan worden (borderline) op basis van een klein stukje tekst waarin een vrouw even niet doet wat van haar wordt verwacht. Vaak mensen die zelf nooit (zo)iets meegemaakt hebben, zullen iemand met een stoornis aandachtsgeil noemen of ruggegraatloos, gewoon omdat ze het niet snappen.

Het enige wat je kan doen is zelf serieus reageren als zoiets gepost wordt en de bashers negeren. Daarbij zou ik mijn persoonlijke ellende nooit hier posten. Dat doe ik wel bij een prof.
ik heb t dan ook niet alleen over internet
wat hier gebeurt gebeurt buiten internet namelijk net zo goed
(maar je hebt wel gelijk denk ik hoor als je zegt dat juist fok hier niet bepaald het goede forum voor is )
pi_47084933
quote:

Vrij simpel. Mensen gaan altijd uit van hun eigen situatie. Als jij zo'n stoornis niet hebt kan je je bijna niet voorstellen hoe het voor anderen is. Zelf keek ik altijd een beetje meewarig tegen mensen aan die zeiden depressief te zijn. Ik dacht dat het voor een groot deel aanstellerij was en een modeverschijnsel, totdat ik zelf in een zware depressie terecht kwam. Dan kom je pas achter hoe fout het wel niet kan gaan in je hoofd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_47085035
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Vrij simpel. Mensen gaan altijd uit van hun eigen situatie. Als jij zo'n stoornis niet hebt kan je je bijna niet voorstellen hoe het voor anderen is. Zelf keek ik altijd een beetje meewarig tegen mensen aan die zeiden depressief te zijn. Ik dacht dat het voor een groot deel aanstellerij was en een modeverschijnsel, totdat ik zelf in een zware depressie terecht kwam. Dan kom je pas achter hoe fout het wel niet kan gaan in je hoofd.
dat snap ik dan ook wel en dat het voor een boel mensen in nederland op gaat
ik bedoel als je nadenkt over mensen die zelfmoord plegen heb je toch al snel zoiets van ja dat moet je dan gewoon niet doen
maar ik zou het toch erg deprimerend vinden als de meeste mensen in nederlands zo weinig inlevingsvermogen hebben...
(misschien is dat wel zo hoor en ben ik gewoon te naief)
pi_47085080
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:51 schreef liefie_ het volgende:

[..]

ik heb t dan ook niet alleen over internet
wat hier gebeurt gebeurt buiten internet namelijk net zo goed
(maar je hebt wel gelijk denk ik hoor als je zegt dat juist fok hier niet bepaald het goede forum voor is )
Ook in de buitenwereld geldt toch dat je niet alles met iedereen kunt delen? Je moet jezelf een beetje beschermen, voorzichtig zijn met je zwakheden, want daar pakken 'ze' je graag op. Dat is zo makkelijk namelijk...

Ik deel dit soort dingen enkel met vrienden of mensen met beroepsgeheim. Of als ik dronken ben, maar ben je dan tactloos tegen me, dan kun je het krijgen ook. .
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:14:02 #15
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_47085081
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:12 schreef liefie_ het volgende:
dat snap ik dan ook wel en dat het voor een boel mensen in nederland op gaat
ik bedoel als je nadenkt over mensen die zelfmoord plegen heb je toch al snel
zoiets van ja dat moet je dan gewoon niet doen maar ik zou het toch erg deprimerend
vinden als de meeste mensen in nederlands zo weinig inlevingsvermogen hebben...
(misschien is dat wel zo hoor en ben ik gewoon te naief)
Empathy/inlevingsvermogen is bij veel mensen helaas ver te zoeken ja...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_47085108
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:13 schreef Ms.Poes het volgende:

[..]

Ook in de buitenwereld geldt toch dat je niet alles met iedereen kunt delen?
dat bedoel ik dus
hoe komt dat en hoe is dat te veranderen
pi_47085155
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:14 schreef liefie_ het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus
hoe komt dat en hoe is dat te veranderen
Niet. Human nature. Sommige mensen hebben geen respect of begrip (of ontberen beide) en daar kun jij vrij weinig tegen doen. Betere opvoeding helpt vaak, maar daar sta je buiten, behalve die van je eigen vlees en bloed.

Misschien dat er op basisscholen meer voorlichting gegeven kan worden. Naast de seksuele, ook iets over geestelijke ontwikkeling, wat daarvoor nodig is, waar het mis kan gaan, hoe dat aan te pakken.
pi_47085164
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:14 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Empathy/inlevingsvermogen is bij veel mensen helaas ver te zoeken ja...
Yep.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:17:04 #19
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_47085187
heel veel mensen begrijpen ook niet dat psychische stoornissen in je hoofd zitten, maar dat je er toch nix aan kan doen.

en ik heb bijv ook eczeem, gek genoeg denken sommige mensen dat je eczeem krijgt van krabben waar die wijsheid vandaan komt weet ik ook niet. ze kunnen zich blijkbaar niet voorstellen dat het uitjezelf voelt en dan gaat krabben.
ze trekken gewoon de conclusie, mensen met eczeem krabben vaak, krabben veroorzaakt eczeem.

maarhet is denk ik voornamelijk dat mensen er niet genoeg van weten . Je kan nooit alle ziektes begrjipen
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_47085188
quote:

heel simpel. toen die dingen nog niet zo breed in de media waren en op internet e.d. waren er niet al teveel mensen die er last van hebben! nu heeft ineens iedereen er last van.. ik kan me ook al me hele leven niet goed concentreren, simpelweg omdat bijna niks me boeit (want let maar eens op hoe ik me concentreer als ik videogames speel, of met een meisje kloot, net als al die andere mensen die zogenaamd add of whatever hebben)

maar nee, geen zin om in hun schoolboeken te duiken (geen disipline) en dan maar meteen zeuren, ja ik kan me niet concentreren ik zal wel add hebben!

en al die dokters liggen dubbel want die krijgen steeds meer geld binnen
pi_47085192
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:16 schreef Ms.Poes het volgende:

[..]

Niet. Human nature. Sommige mensen hebben geen respect of begrip (of ontberen beide) en daar kun jij vrij weinig tegen doen. Betere opvoeding helpt vaak, maar daar sta je buiten, behalve die van je eigen vlees en bloed.
ik denk niet dat het human nature is maar meer iets waar wij als samenleving gewoon zelf enorm veel hand in hebben
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:17:52 #22
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_47085221
@rival das onzin toen had je bijv. kleurstofallergie en al, adhd is nieuw maar daarvoor was het wel iets anders
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_47085252
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:17 schreef liefie_ het volgende:

[..]

ik denk niet dat het human nature is maar meer iets waar wij als samenleving gewoon zelf enorm veel hand in hebben
Ik had beter human nurture kunnen typen.

Voorlichting op scholen dus, meer over geestelijke gezondheid.
pi_47085283
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:17 schreef rival het volgende:

[..]

heel simpel. toen die dingen nog niet zo breed in de media waren en op internet e.d. waren er niet al teveel mensen die er last van hebben! nu heeft ineens iedereen er last van.. ik kan me ook al me hele leven niet goed concentreren, simpelweg omdat bijna niks me boeit (want let maar eens op hoe ik me concentreer als ik videogames speel, of met een meisje kloot, net als al die andere mensen die zogenaamd add of whatever hebben)

maar nee, geen zin om in hun schoolboeken te duiken (geen disipline) en dan maar meteen zeuren, ja ik kan me niet concentreren ik zal wel add hebben!

en al die dokters liggen dubbel want die krijgen steeds meer geld binnen
zou het er gewoon niet aan te wijten kunnen zijn dat de gezonheidzorg/wetenschap zelf meer gaat beloven in t bestaan van dit soort stoornissen en mensen het niet meer hun hele leven verzwijgen dat ze er een hebben?

en trouwens vroeger waren er ook stoornissen (ook dingen die wij nu als eigenlijk normaal zien zoals homofiel zijn) en dan werd je pas gemeden als de pest!!
pi_47085451
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:17 schreef Angst het volgende:
heel veel mensen begrijpen ook niet dat psychische stoornissen in je hoofd zitten, maar dat je er toch nix aan kan doen.

en ik heb bijv ook eczeem, gek genoeg denken sommige mensen dat je eczeem krijgt van krabben waar die wijsheid vandaan komt weet ik ook niet. ze kunnen zich blijkbaar niet voorstellen dat het uitjezelf voelt en dan gaat krabben.
ze trekken gewoon de conclusie, mensen met eczeem krabben vaak, krabben veroorzaakt eczeem.

maarhet is denk ik voornamelijk dat mensen er niet genoeg van weten . Je kan nooit alle ziektes begrjipen
Zo had ik in toen ik een jaar of 14 was een vriend die doodleuk beweerde dat als je puistjes had je dus je gezicht niet waste en een viezerik was. Zelf had hij het geluk dat hij dus nauwelijks puisten had en het ging er bij hem niet in dat anderen ze dan wel kregen buiten hun schuld om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')