abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2010 @ 20:18:27 #251
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_83458693
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:46 schreef maok het volgende:
Ik ben vrijdag onderuit gegaan. Ik had wel polsbeschermers aan maar ik heb toch een behoorlijke schaafwond op mijn handpalm (moet je na gaan hoe het was geweest als ik geen bescherming had gedragen). Was door een gat die vermoedelijk door de kou van afgelopen winter is ontstaan. Wanneer maken ze die gaten eens

Verder wel een mooi stuk geskate, in totaal zo'n 50 km.
Stomme beschermers heb je dan, ik ben 2 keer gevallen op snelheid (1 keer in groep op de weg) en een keer rond de 40 km/u op de baan en beiden geen keer schrammentje op mijn polsen. De rest van mijn lichaam helaas wel
Echte mannen hebben altijd honger
  dinsdag 29 juni 2010 @ 22:28:00 #252
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_83466658
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:18 schreef Gras_eter het volgende:

[..]

Stomme beschermers heb je dan, ik ben 2 keer gevallen op snelheid (1 keer in groep op de weg) en een keer rond de 40 km/u op de baan en beiden geen keer schrammentje op mijn polsen. De rest van mijn lichaam helaas wel
Ik vermoed dat het een soort blaar is door de impact. Voordeel is dat er iig geen straatvuil in gekomen is.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_83476581
Hoe nemen jullie trouwens water mee? Zijn daar speciale riemen oid voor, vasthouden lijkt me nou ook niet ideaal.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:52:44 #254
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_83481187
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 07:47 schreef Darkzell het volgende:
Hoe nemen jullie trouwens water mee? Zijn daar speciale riemen oid voor, vasthouden lijkt me nou ook niet ideaal.
Ik skate altijd met een heuptas:

Met daarin een waterzak:

Maar je hebt ook van die hardloop riemen met van die kleine flesjes er in.
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:40:15 #255
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_83483031
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 07:47 schreef Darkzell het volgende:
Ik draag altijd een wielrenshirt en steek een bidon in de zakjes achterin en als ik verder ga rijden heb ik altijd wel vaste adresjes onderweg om bij te vullen.
pi_83558936
Bedankt, dan ga ik maar eens op zoek naar zo'n riem denk ik.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:43:26 #257
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_83564617
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 07:46 schreef Darkzell het volgende:
Bedankt, dan ga ik maar eens op zoek naar zo'n riem denk ik.
Ze hebben ze iig bij de Perrysport
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:57:09 #258
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_83565149
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:43 schreef maok het volgende:

[..]

Ze hebben ze iig bij de Perrysport
Ik zou eerst even bij Action of Aldi kijken o.i.d. Verkopen ze het voor 1/4 van de prijs bij de Perry
pi_94606716
Het zomerse weer komt er weer aan en dus gaan mensen weer skaten.

Ik zit nu zelf een beetje te twijfelen of ik een skate cursus moet nemen. Vorige zomer woonde ik nog op het platteland nu woon ik in Eindhoven. Me balans houden en gewoon goed rijden lukt me wel. Alleen het remmen gaat wat minder wat wel natuurlijk belangrijk is in een grote stad. Vorig jaar remde ik vooral met me remblokjes en tjah echt snel remmen doe je dan niet... verder ken ik er eigenlijk geen andere technieken... Met schaatsen kun je nog een halve draai maken en je voet gewoon dwars zetten maar met skates gaat dat niet natuurlijk...

http://area51skatepark.nl/skateschool/
http://www.skatecenter.nl/lessen/volwassenen/
pi_94609130
De beste methode is om een voet overdwars achter de andere te zetten en dan te slepen. Maar dat lukt mij niet zo goed. Ik rem meestal door mijn voeten iets naar binnen te zetten en dan een soort van stapjes te maken of inderdaad met het remblokje.
pi_94609538
Aan de andere kant van de wereld gaat er ook weer geskate worden hier!

Rb Twister II, die gaan echt al jaren mee. Misschien toch een keer vervangen.
pi_94609722
O grappig dat dit topic weer bovenaan in mijn AT staat. Ik moet nieuwe skates gaan kopen omdat mijn oude skates helemaal weggeroest zijn. Door een verhuizing had ik ze al een tijd niet gebruikt, ze lagen ergens in een plastic tas en blijkbaar is er water bij gekomen. Ik had een stel Roces en die bevielen me goed. Ik ben een recreatieve skater en hoef niet het beste van het beste maar ook niet de eerste de beste meuk. Wat is dan een goed merk? Moet ik weer voor Roces gaan of is er een merk dat ook prima volstaat? Ik wilde er zelf ca. 100 euro aan uitgeven. Ik woon niet in een grote stad, het enige dat hier te vinden is is de Scapino, maar ik heb dus echt geen flauw idee of het merk dat zij verkopen een beetje te doen is of dat dat echt niet goed is. Anders zal ik er even voor naar Leeuwarden moeten. Of online bestellen, maar de maten van skates vallen vaak anders dus dat vind ik niet zo handig. Iemand een tip?
pi_94612062
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 18:41 schreef Miendientje het volgende:
De beste methode is om een voet overdwars achter de andere te zetten en dan te slepen.
Heb je hier een filmpje van ofzo want ik snap echt niet wat je hiermee bedoelt :P

Maar dat voeten naar binnen zetten doe ik ook wel ja.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:13:16 #264
164283 Luco
Buongiorno!
pi_94612575
Je skate dus haaks op je andere skate zetten en dan slepen.

Als je dus ------> rijdt komt je ene skate in die richting te staan (En daar staat je gewicht op). Je andere skate zal er haaks opstaan: -----|-__---->
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:14:18 #265
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_94612638
Als je goed remt met je remblokje kan dat wel snel hoor. Je moet de techniek alleen goed door hebben :).

Ik heb vorig jaar een cursus gedaan en ik bleek een hele verkeerde techniek te hebben, ik heb er veel van geleerd. Ik heb mezelf leren skaten toen ik pakweg 9 was, dus mijn techniek was ruk :').
In de cursus heb ik vooral techniek geleerd, maar ook omgaan met obstakels: stoeprandjes, heuvels, snel remmen, dat soort dingen. Kan het aanraden!

Om te remmen gebruik ik ook wel eens een kleine draai maken, werkt ook goed.

Ik heb nog geen afstanden gedaan omdat ik steeds tot laat werk, zodra de zomertijd weer ingaat kan het 's avonds weer. Wel ben ik de afgelopen week drie keer gaan skaten met de kinderen op m'n werk. Erg leuk, jammer dat ze zo traag zijn ;).

Ik heb vorig jaar Rollerblade skates gekocht, die bevallen heel goed. Kostte toen 130 euro geloof ik.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:14:35 #266
164283 Luco
Buongiorno!
pi_94612656
En dan die skate dus slepen. Hoe meer gewicht je op dat been drukt, hoe meer je afremt. Ik kom daarmee binnen 10-20 meter altijd wel tot stilstand, of aan het einde is mijn snelheid dusdanig laag dat ik makkelijk scherpe manoeuvres uit kan halen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:15:20 #267
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_94612696
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 20:13 schreef Luco het volgende:
Je skate dus haaks op je andere skate zetten en dan slepen.

Als je dus ------> rijdt komt je ene skate in die richting te staan (En daar staat je gewicht op). Je andere skate zal er haaks opstaan: -----|-__---->
Is dat op de lange termijn niet funest voor je wieltjes?
Ik krijg het daarbij ook niet voor elkaar hoor ;)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:22:55 #268
164283 Luco
Buongiorno!
pi_94613045
Je sleept nooit helemaal haaks, je wieltjes draaien dus licht. Daarnaast wissel ik m'n wieltjes regelmatig om (Links naar rechts etc.) om te zorgen dat ze gelijkmatig slijten.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:28:49 #269
164283 Luco
Buongiorno!
pi_94613388
Overigens heb ik ook nooit een cursus of iets dergelijks gevolgd. Ben volledig autodidact.
pi_94619101
Ik heb ooit wel een cursus gedaan. Cursus is eigenlijk een groot woord, de gymleraar op de middelbare school gaf les in skeeleren en het enige wat we leerden was houding en hoe je goed af zet, dus niet hoe je remt.

Wat trouwens ook een goede noodstop is, is ergens een berm in rijden, je stopt dan vanzelf in het gras of je valt om, maar dat is niet zo hard in het gras. Maar dat kan niet overal in de stad.

Hier is trouwens een filmpje van die sleepstop, wel met spaans commentaar maar wel duidelijk uitgelegd (eerste gedeelte van het filmpje):

pi_94630080
Wat een blije vent _O-
pi_94632880
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:11 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb ooit wel een cursus gedaan. Cursus is eigenlijk een groot woord, de gymleraar op de middelbare school gaf les in skeeleren en het enige wat we leerden was houding en hoe je goed af zet, dus niet hoe je remt.

Wat trouwens ook een goede noodstop is, is ergens een berm in rijden, je stopt dan vanzelf in het gras of je valt om, maar dat is niet zo hard in het gras. Maar dat kan niet overal in de stad.

Hier is trouwens een filmpje van die sleepstop, wel met spaans commentaar maar wel duidelijk uitgelegd (eerste gedeelte van het filmpje):

Bedankt voor dat filmpje _O_
pi_94741600
Ik meen me trouwens te herinneren dat in dit topic ook een paar Eindhovenaren waren? Waar kun je ergens een beetje leuk skaten? Ik woon vrijwel in het centrum en genneperpark is niet al te ver weg... maar ik geloof dat daar alles onverhard is en stenen liggen i.p.v. strak asfalt.
pi_94859804
Ik heb deze route een keer geskate:
http://img847.imageshack.us/img847/9788/20100608skateavontuur.gif (copy/paste deze link)

Ik weet alleen niet meer welke stukken goed of slecht waren, maar grotendeels was het nieuw, glad asfalt volgens mij.

hier staan nog wat routes: http://www.gouder.com/skeeleren.html. "Veldhoven-Meerhoven-Vliegveld-Oerle" moet ik nog uitproberen of die nog up-to-date is.

Verder zoek ik zelf ook goede routes rond Eindhoven, dus ben benieuwd naar andere tips. Jammer dat we niet zo'n kaartje hebben net als in Groningen. Ook jammer dat er op http://www.geoskating.com/ geen routes voor Eindhoven staan. Niet veel 'digitale' enthousiasten hier blijkbaar.
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:31:04 #275
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_94870127
Zijn de skates van het merk Fila een beetje okay?
Net efkes anges
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')