abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47066753
quote:
Oprichter Hezbollah loopt over naar Westen'

donderdag 8 maart 2007 19:55

Een belangrijke Iraanse oud-generaal, Ali Reza Asgari, zou informatie over Hezbollah doorspelen aan inlichtingendiensten in het Westen. Asgari was in de jaren tachtig in Libanon betrokken bij de oprichting van de sjiitische, door Iran en Syrië gesteunde terreurbeweging.

Asgari verdween vorige maand plotseling tijdens een bezoek aan Turkije. Iran beweert dat Asgari is ontvoerd door Israël of Amerika. Maar in de Amerikaanse krant Washington Post bevestigt een anonieme bron bij de Amerikaanse overheid de geruchten dat de Iraniër vrijwillig is overgelopen. Fox News meldt dat een 'official' het bericht ontkent.

Hezbollah
Volgens de Washington Post zijn de Amerikaanse inlichtingendiensten blij met de overgelopen Iraniër, die tot begin 2005 werkte voor de Iraanse regering van Mohammad Khatami. De Iraanse voormalig onderminister van Defensie weet veel van Irans veiligheidsbeleid en het Iraanse wapenarsenaal. Bovendien heeft hij veel informatie over de banden van Teheran met Hezbollah.

Een oud-medewerker van de Mossad, de Israëlische geheime dienst, liet gisteren in Israëlische media weten dat de verdwenen generaal betrokken was bij de oprichting van Hezbollah in de jaren tachtig.

Door Jan Kooistra
Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen. Deze man kan zeer waardevolle informatie geven over de ziekelijke machthebbers in Iran en omgeving.

[ Bericht 0% gewijzigd door more op 09-03-2007 15:53:41 ]
pi_47066967
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:45 schreef more het volgende:

[..]

Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen. Deze man kan zeer waardevolle informatie geven over de "ziekelijke" machthebbers in Iran en omgeving.
en kan als excuus gebruikt worden voor een inval
pi_47067120
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:50 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

en kan als excuus gebruikt worden voor een inval
De Iraanse bevolking wil graag van de huidige dictatoriale Ayatollah's af.
pi_47067295
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:53 schreef more het volgende:

[..]

mja, een gedeelte van de iraakse bevolking wilde ook van Saddam af
pi_47067541
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:55 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, een gedeelte van de iraakse bevolking wilde ook van Saddam af
Iedereen behalve de soennieten, want die hadden het goed onder het moordlustige bewind van de soenniet Saddam. Zij zijn het ook die nu alles verzieken, alsmede Syrië en Iran want die zijn niet gebaard bij een democratisch buurland.
pi_47069198
schitterend dit
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:40:55 #7
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_47069994
......tja.... een walkin....
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_47073806
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
schitterend dit
Ja, dat kun je wel zeggen.
pi_47073940
hulde
pi_47073970
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:53 schreef more het volgende:

[..]

En daar hebben ze wel een carpetbombingkje voor over denk je ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_47074031
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

geniaal
pi_47074249
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ze daarvoor over hebben, maar van de Europese vergadertijgers hoeven ze weinig te verwachten dat weet ik wel.
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:31:30 #13
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_47075870
goede zaak ik hoop dat het vruchtbaar zal zijn. niet in de zin om oorlog te voeren maar juist voorkomen dat er oorlog gevoerd kan worden. want om een land te bevrijden moet je de bevolking mee hebben is bewezen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:43:00 #14
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47076296
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
schitterend dit
Dit somt de conclusie van het verhaal aardig op.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:30:41 #15
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47077809
Een opsteker voor met name Libanon en Israël als veronderstelt mag worden, dat de informatie die deze man kan en wil verstrekken ten goede komt aan het verkleinen van de machtsbasis van Hezbollah.
Het zal me niet verbazen wanneer blijkt, dat de Israëliërs hier achter zitten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47077954
Een enkele generaal, een hoge weliswaar, loopt over -of is ontvoerd volgens de Iraniërs, of is gedwongen, aldus het niet al te betrouwbare Debka, vanwege betrokkenheid bij "Karbala"-. Dus? Hij kan informatie geven. Nooit mis, natuurlijk. Maar heeft het zoveel zin? Hezbollah wordt ontmanteld als hij zegt de stichter te zijn? Hij weet alle nucleaire geheimen en de Iraniërs doen er niets mee? Een beetje overdreven allemaal. En trouwens, de afgelopen jaren hebben we mogen meemaken hoe betrouwbaar overlopers kunnen zijn.
pi_47078322
quote:

[..]

Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen. Deze man kan zeer waardevolle informatie geven over de "ziekelijke" machthebbers in Iran en omgeving.
Helemaal niet verstandig
Laat Olmert maar naar Den Haag komen voor zijn massamoorden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_47083715
quote:
Haal die aanhalingstekens maar gerust weg.
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:50 schreef Meki het volgende:
Helemaal niet verstandig. Laat Olmert maar naar Den Haag komen voor zijn massamoorden.
En Hezbollah heeft in de bekrompen wereld van Meki natuuuurlijk niks misdaan, of wel?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:31:55 #19
167723 sanni
Acima de seu
pi_47083847
quote:
Nou ik denk eerder dat hij de Westerse welvaart niet kon weerstaan. Zag je toch ook jareh geleden ten tijde van
de Koude Oorlog met sommige russische piloten en agenten? IIg zij dit soort mensen heel waardevol en zullen ze
door betreffende regeringen wel heel goed verzorgd worden.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:44:04 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:58:19 #21
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47084535
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:35 schreef Monidique het volgende:
Een enkele generaal, een hoge weliswaar, loopt over -of is ontvoerd volgens de Iraniërs, of is gedwongen, aldus het niet al te betrouwbare Debka, vanwege betrokkenheid bij "Karbala"-. Dus? Hij kan informatie geven. Nooit mis, natuurlijk. Maar heeft het zoveel zin?
In de Washington Post staat:
quote:
Asgari served in the Iranian government until early 2005 under then-President Mohammad Khatami. Asgari's background suggests that he would have deep knowledge of Iran's national security infrastructure, conventional weapons arsenal and ties to Hezbollah in south Lebanon.
Het heeft minder zin wanneer men geen informatie bemachtigd of wanneer de bron geen 25 jaar heeft gediend binnen de Iraanse overheid, in die periode de leiding had over de Revolutionaire Garde en minister van Defensie is geweest.
quote:
Hezbollah wordt ontmanteld als hij zegt de stichter te zijn? Een beetje overdreven allemaal Ik overdrijf nu wel een beetje.
Hij weet alle nucleaire geheimen en de Iraniërs doen er niets mee?
Nogmaals de Washington Post:
quote:
Iranian officials said he was not involved in the country's nuclear program, and the senior U.S. official said Asgari is not being questioned about it.
Voor wat het waard is, deze verklaring van de Iraanse autoriteiten.
quote:
En trouwens, de afgelopen jaren hebben we mogen meemaken hoe betrouwbaar overlopers kunnen zijn.
Inderdaad. Abdul Qadeer Khan die niet alleen voor Pakistan, maar ook voor Iran, Libië en Noord-Korea informatie doorspeelde.

Washington Post
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47094989
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:26 schreef dVTB het volgende:

[..]

Haal die aanhalingstekens maar gerust weg.
Je hebt helemaal gelijk.
pi_47117083
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:31 schreef sanni het volgende:

[..]

Nou ik denk eerder dat hij de Westerse welvaart niet kon weerstaan. Zag je toch ook jareh geleden ten tijde van
de Koude Oorlog met sommige russische piloten en agenten? IIg zij dit soort mensen heel waardevol en zullen ze
door betreffende regeringen wel heel goed verzorgd worden.
Westerse welvaart haha...
Ik ben zelf Iranier en geloof me hoge functionarissen in Iran verdienen ongeveer 2x meer dan wat mr Balkenende hier verdient.
waar denk je dat al dat olie geld naar toe gaat.
Ik heb het vermoeden dat Israel en CIA achter dit zitten.
pi_47124398
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 04:08 schreef callmeP het volgende:

[..]

Ik ben zelf Iranier en geloof me hoge functionarissen in Iran verdienen ongeveer 2x meer dan wat mr Balkenende hier verdient.
Kan wel zijn maar je moet ook de spullen hebben om het aan uit te kunnen geven en daarvoor moet je toch echt in het westen zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_47125071
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 04:08 schreef callmeP het volgende:

[..]

dan heb je het over de hoge functionarissen, en wat maakt het nou uit of ze 2,3, of 4 ton verdienen, het is in alle gevallen een forse vergoeding. Wou jij de westerse welvaart in zijn algeheel met de Iraanse vergelijken ? Nou, laat me maar eens lachen dan, ga je gang en vertel het me maar eens.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_47145884
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 15:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Kan wel zijn maar je moet ook de spullen hebben om het aan uit te kunnen geven en daarvoor moet je toch echt in het westen zijn.
mmm, ja ik kan me voorstellen dat veel mensen denken dat we daar allemaal in hutjes wonen en op kamelen naar werk gaan... . Maar ondanks alle vooroordelen van westerlingen kunnen bepaalde mensen in Iran toch nog scheuren over de straten in Lamborghini Gallardo's (vreemd he wat dik geld kan doen? Of dacht je nou echt dat je geld alleen maar in het westen kon uitgeven?):

http://www.youtube.com/watch?v=SyFzskYcnOA

De man die is "overgelopen" naar het westen om maar even alles lekker uit te gaan leggen aan de CIA, alle geheimen van 't Iraanse systeem en Hezbollah... heeft of een hele dikke vergoeding gekregen of is gedwongen.
pi_47150350
quote:
Op zondag 11 maart 2007 03:38 schreef callmeP het volgende:

[..]

mmm, ja ik kan me voorstellen dat veel mensen denken dat we daar allemaal in hutjes wonen en op kamelen naar werk gaan... . Maar ondanks alle vooroordelen van westerlingen kunnen bepaalde mensen in Iran toch nog scheuren over de straten in Lamborghini Gallardo's (vreemd he wat dik geld kan doen? Of dacht je nou echt dat je geld alleen maar in het westen kon uitgeven?):

De man die is "overgelopen" naar het westen om maar even alles lekker uit te gaan leggen aan de CIA, alle geheimen van 't Iraanse systeem en Hezbollah... heeft of een hele dikke vergoeding gekregen of is gedwongen.
nee tuurlijk niet maar als je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben zal toch altijd eerst aan het westen+japan uitgeleverd worden.
pi_47150429
quote:
Op zondag 11 maart 2007 03:38 schreef callmeP het volgende:

[..]

Waarschijnlijker is dat ie inmiddels iets teveel belangrijke vijanden heeft gemaakt en nu dus liever de kuierlatten naar het westen neemt, dan het risico te nemen dat ie binnenkort binnen zes plankies terecht komt.
pi_47167523
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee tuurlijk niet maar als je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben zal toch altijd eerst aan het westen+japan uitgeleverd worden.
Oh, nee. Iran kent zeker haar achtergebleven gebieden, maar het aanbod van de winkels in steden als Teheran of Shiraz doet echt niet onder voor dat in Westerse winkels.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47188845
quote:
A former Iranian deputy defence minister who disappeared from Turkey last month had been spying on
Iran for Western intelligence since 2003, a newspaper reported Sunday, citing Iranian sources.
http://news.yahoo.com/s/afp/20070311/wl_afp/britainiranturkey
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')