abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:04:42 #1
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_47062592
Ja dat zo ik zomaar kunnen zijn.
net een zweeftrein... spoort ook niet.

Of toch wel.

In iedergeval ik heb een probleem met werklust/arbeitsfreude. Dat ontbreekt.
Ik doe/deed biologie en moest toch maar eens wat onderzoekjes gaan doen en afstuderen.
In de tussen tijd veel fylosofie en psychologie gelezen/luisterd.
Vakken volgen vind ik leuk. tentamens maken niet. Heb er GEEN voldoening in.
Vind ß leuk omdat het vaak goed "klopt/werkt/logisch" is
Alleen kan/doe ik er geen zak mee. Ik bedoel ik heb geen "doel" om heen te zweven.
Ik ben op zoek naar een doel of iest wat voldoening geeft.

Ik woon thuis(bij mn ouders) omdat ik het niet kan betalen om in de zelfde luxe en omgeving te leven als dat ik nu doe ( omgebouwde boerderij weilandjes er om heen ) en zo een locatie voor 1 alleen is minder genieten. Als mn ouders weg zijn heb ik er 1 dag lol van en dan mis ik ze al. Ga vaak bij mn vriendjes&vriendinnetjes op visite.

Maar ik kan me zo niet verzinnen waar ik mn geld mee ga verdienen om de kosten enzo te betalen.

Ik hecht waarde aan luxe als in uitzicht, vloerverwarming mooie dingen (dure dingen dus niet al zijn sommige mooie dingen ook duur.). kleding autos computers commersiële gedoe enzo ben ik al zat van. "meer beter groter sneller blablabla consumptie maatschappij gedoe"
Niet omdat ik het niet kan betalen het inttereseert me gewoon NIET.
Maar misshien is dit wel wat voor R&P.

wat is de mannelijke naam voor zweefteef?
Hoe kom ik aan een doel / voldoening die ik niet zomaar kan weg relativeren/filosoferen. Ik moet gewoon weer in iets gaan geloven... alleen geloof ik er niet zo in...

verkapte midlifecrisis op je 26 ste? geen idee...
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_47062830
quote:
[b]Op donderdag 8 maart 2007 19:04
Maar ik kan me zo niet verzinnen waar ik mn geld mee ga verdienen om de kosten enzo te betalen.

Hoe kom ik aan een doel / voldoening die ik niet zomaar kan weg relativeren/filosoferen. Ik moet gewoon weer in iets gaan geloven... alleen geloof ik er niet zo in...
Heel kort antwoord op beide: Ga doen wat je passie heeft.
pi_47062850
hm...ik heb ongeveer hetzelfde maar dan in m'n eerstejaar op m'n 18e....ik vind het ook wel boeiend om lessen te volgen of opdrachten te maken of zo maar nog niet echt een idee wat ik er mee wil. Ik roep altidj wel dat ik de journalistiek in wil maar eigenlijk weet ik het gewoon nog niet. Ik denk dat je gewoon goed moet kijken wat je zo leuk vindt aan de vakken end an kijken of je daar dan iets leuks mee kan doen? Er moet toch íets zijn dat je boeit?
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:12:39 #4
41885 kless
pi_47062862
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:11 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Heel kort antwoord op beide: Ga doen wat je passie heeft.
Die passie is alleen een beetje zoek...
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_47063038
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:12 schreef kless het volgende:

[..]

Die passie is alleen een beetje zoek...
Dat begrijp ik, toch moet je hem vinden. Voorbeeldje van mijn kant want ik had de zelfde vraag, hoe nu verder?: Wat wil je doen als geld, grenzen of iets geen reet uitmaakte. En dat hoeft niet in een seconde (of topic ) te komen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:19:49 #6
41885 kless
pi_47063132
het vooruit schuiven van keuses.
Eerst havo doen (kon ik eerder een taal laten vallen)
dan vwo (ook op slofjes)
biologie 1st jaar "aanwezigheids/bezicheids therapie"
Dan wel wat "leerwerk" doen omdat je het niet in 1X haalt..
voor je lol colleges volgen (weet niet. mensen die wat te vertellen hebben kan ik goed naar luisteren, maar daarna wil ik er niks mee van doen hebben)
(wereld) nieuws volgen vond ik ook leuk...

Maar het werd zo nutte en futloos passie is weg bij alles?
de afwas doen met college op de mp3 spelert of een of ander boek er op had stikke prima.
Kippenslachterij was niks (lawaai geen communicatie)
Assemblage van schakelkasten, net lego maar dan anders boren soderen en ander "knutselwerk"
breng nogsteeds de kranten rond van deze wijk waar ik in woon. (ook met boek of college op)
eerder wel met "kunststof van radio 1"... was ook boeiend op 1 of andere manier.

"durf" ik me dan niet te specialiceren. pafte ik vroeger dit soort stress/futloosheid weg...
allemaal dingen...
iGEM
pi_47063474
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:19 schreef kless het volgende:
het vooruit schuiven van keuses.
Eerst havo doen (kon ik eerder een taal laten vallen)
dan vwo (ook op slofjes)
biologie 1st jaar "aanwezigheids/bezicheids therapie"
Dan wel wat "leerwerk" doen omdat je het niet in 1X haalt..
voor je lol colleges volgen (weet niet. mensen die wat te vertellen hebben kan ik goed naar luisteren, maar daarna wil ik er niks mee van doen hebben)
(wereld) nieuws volgen vond ik ook leuk...

Maar het werd zo nutte en futloos passie is weg bij alles?
de afwas doen met college op de mp3 spelert of een of ander boek er op had stikke prima.
Kippenslachterij was niks (lawaai geen communicatie)
Assemblage van schakelkasten, net lego maar dan anders boren soderen en ander "knutselwerk"
breng nogsteeds de kranten rond van deze wijk waar ik in woon. (ook met boek of college op)
eerder wel met "kunststof van radio 1"... was ook boeiend op 1 of andere manier.

"durf" ik me dan niet te specialiceren. pafte ik vroeger dit soort stress/futloosheid weg...
allemaal dingen...
Herkenbaar, toch maak je keuzes hoewel je ze niet ziet. Eet je vis of vlees. Jij hevt wel passies alleen je ziet ze niet. Nogmaals dezelfde vraag: Wat zou je het liefste doen, is dat diepzeeduiken, rommelen met PC's, een boek schrijven ( ) ), wat ? En anders, wat zijn de dingen waar je tot nu toe mee bezig bent geweest die je hebben geboeid ?
pi_47064404
Goed, je hebt nog geen antwoord gegeven maar wat vindt je hiervan: Je bent geinteresseerd in communicatie en hoe communicatie werkt (filosofie, psychologie, hoorcolleges etc.). Ook ben je geinteresseerd in Beta-vakken, hence biologie, manier waarop je over schakelkasten etc, praat. Vindt een brug tussen beiden.
pi_47066261
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:51 schreef JoeDank het volgende:
Goed, je hebt nog geen antwoord gegeven maar wat vindt je hiervan: Je bent geinteresseerd in communicatie en hoe communicatie werkt (filosofie, psychologie, hoorcolleges etc.). Ook ben je geinteresseerd in Beta-vakken, hence biologie, manier waarop je over schakelkasten etc, praat. Vindt een brug tussen beiden.
Helemaal eens, en buiten dit, horen sommige mensen gewoon niet in Nederland thuis. Pak je kennis, interesses en een knapzak en ga een minder ontwikkeld land een duwtje in de rug geven, denk dat je daar wel een type voor bent!
some things you lose, and some things you just give away
pi_47066524
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:34 schreef Ms.Poes het volgende:

[..]

Helemaal eens, en buiten dit, horen sommige mensen gewoon niet in Nederland thuis. Pak je kennis, interesses en een knapzak en ga een minder ontwikkeld land een duwtje in de rug geven, denk dat je daar wel een type voor bent!
Denk dat dit een goeie is, ook om jezelf beter te leren kennen. Vriend van me met biologie achtergrond heeft overigens hetzelfde gedaan voor de organisatie Wetlands. Beter uitzicht dan over de steppes in Africa, 's-morgens rond zessen, heb je op vrij weinig plekken. Maar ja, moet je wel durven
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:46:10 #11
41885 kless
pi_47070334
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:34 schreef Ms.Poes het volgende:

[..]

Ben ik denk ik net iets teveel PC /games jucky voor.
Teamplay all the way.

Mijn huidige doel is m'n 10 kg "gestopt met rokenvetjes"
m'n eerstvolgende doel is een doel zoeken.

Ik ben bestwel een huismuis geloof ik... "bij de buren het gras groener" ? denk het niet dat ik me beter in een ander land kan vermaken. in canada was het ook op boerderij wat klusjes doen. beetje rond tuffen, beetje zeilen. beetje denken. M'n vriend is daar gebleven en heeft daar zn dromen nagejaagt (vliegen, vliegtuigje gekocht, flightcontole op een klein vliegveldje en mensen het theoretische deel van vliegen aanleren (*daar is vliegen wat hier motorrijden is met een wat strengere keuring en meer papieren) Maar dat was zijn droom, niet de mijne.

"vroeger" wou ik studentje worden, directeur en opa.
lego was tof, had uren geduld met vissen (als je 9 bent hele woensdag middag aan de waterkant zitten en niks vangen en 0X beet en hele zaterdagen met brood mee aan het water zitten)
eerder rond deze tijd eiren zoeken (rondlopen met de pols en kijken of je een nest kan vinden)
tegenwoordig woon ik niet meer op de klei. en hou ik meer van spelletjes spelen (reallife of pc(opinternet))

Dat student is gelukt. maar die andere 2 mis ik wat papieren voor, en vrouw en kinders die kinders hebben.
iGEM
pi_47070507
Zeker ook geen passie voor Nederlands gehad?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:50:39 #13
41885 kless
pi_47070592
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:49 schreef LostFormat het volgende:
Zeker ook geen passie voor Nederlands gehad?
Niet bepaald nee.
Afschuwelijke taal met heel veel regels en nog meer uitzonderingen die verrot zijn als je niet in woorden denkt.
iGEM
pi_47071073
Niente dat je daar papieren voor mist. Ook zonder papieren kun je directeur worden. Je kan wel een beetje gaan strooien met zand of knikkers, gozer, maar het is jouw leven. Jij doet ongeveer dit: Ik ben een genie en deze wereld heeft geen plek voor mij en daarom houd ik me bezig met wat futiliteiten.

[ Bericht 14% gewijzigd door JoeDank op 09-03-2007 05:23:00 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:04:02 #15
41885 kless
pi_47071566
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:58 schreef JoeDank het volgende:
Niente dat je daar papieren voor mist. Ik was al op mijn 21ste "directeur" en ja, voor een bedrijf waarvan je de produkten zeker hebt gezien. Je kan wel een beetje gaan strooien met zand of knikkers, gozer, maar het is jouw leven. Jij doet ongeveer dit: Ik ben een genie en deze wereld heeft geen plek voor mij en daarom houd ik me bezig met wat futiliteiten.
Mijn probleem ligt daar dus ook...
ik voel nergens wat voor. ofzo...
arbeits freude. (ken er geen goed nederlands woord voor) heb ik niet of ben het kwijt.
en daar baal ik van. Iets doen heeft motivatie nodig die ontbreekt op't moment. 'k heb geen drive ofzo.
iGEM
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:09:39 #16
41885 kless
pi_47071944
het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit...

Maar wat zit er allemaal in.
iGEM
pi_47072153
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:04 schreef kless het volgende:

[..]

Mijn probleem ligt daar dus ook...
ik voel nergens wat voor. ofzo...
arbeits freude. (ken er geen goed nederlands woord voor) heb ik niet of ben het kwijt.
en daar baal ik van. Iets doen heeft motivatie nodig die ontbreekt op't moment. 'k heb geen drive ofzo.
Jij voelt prima ergens wat voor, ofzo ( ), maar je ziet geen toekomst voor jezelf. Dat is wat anders. Wat jij hebt gedaan is je op de zijlijn zetten door je geanalyseer en relativeren. Daar moet je uit zien te komen. Binnenkant in plaats van buitenkant. En nou kan ik een hele verhandeling gaan opschrijven hoe je dat zou "kunnen" doen, punt is dat je dat zelf moet doen. Wil je een hand, dan geef ik en hand, hoewel ik niet weet of die past.
pi_47072200
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:09 schreef kless het volgende:

Passief
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:26:35 #19
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_47072916
Je had een vak moeten leren!
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_47073086
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:09 schreef kless het volgende:

Zo die gaat diep. Heb je die uit een van je fylosofie boeken?
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:37:25 #21
41885 kless
pi_47073475
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:29 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Zo die gaat diep. Heb je die uit een van je fylosofie boeken?
neuh ergens op fok geript (maar die toevoeging komt van mijzelf)
iGEM
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:03:30 #22
41885 kless
pi_47095374
op't moment moet ik mezelf een schop onder de kont geven, een keuze maken.

wat ik wil is hevig verliefd worden zodat ik me niet meer druk maak om die andere dingen en dat ik fewoon dingen ga doen:Y)

"leap of faith" is nodig en zo irrationeel als de pest maar werkt wel, alleen .. euh....

Maar hoe noem je een "zweefteef" maar dan "male version"
iGEM
pi_47095411
Een aansteller.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 00:47:30 #24
159082 Sukkuuul
Twee druppels, één emmer.
pi_47114483
Hehe, ik vind m'n studie nu eigenlijk ook paupersaai maarja... volgend jaar misschien wat spannender.

Misschien kun je de politiek in? Zwevende kiezers aantrekken ofzo...
De lauwe ochtenddauw schijnt vanaf de hemel ook op jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')