Heel kort antwoord op beide: Ga doen wat je passie heeft.quote:[b]Op donderdag 8 maart 2007 19:04
Maar ik kan me zo niet verzinnen waar ik mn geld mee ga verdienen om de kosten enzo te betalen.
Hoe kom ik aan een doel / voldoening die ik niet zomaar kan weg relativeren/filosoferen. Ik moet gewoon weer in iets gaan geloven... alleen geloof ik er niet zo in...
Die passie is alleen een beetje zoek...quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:11 schreef JoeDank het volgende:
[..]
Heel kort antwoord op beide: Ga doen wat je passie heeft.
Dat begrijp ik, toch moet je hem vinden. Voorbeeldje van mijn kant want ik had de zelfde vraag, hoe nu verder?: Wat wil je doen als geld, grenzen of iets geen reet uitmaakte. En dat hoeft niet in een seconde (of topicquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:12 schreef kless het volgende:
[..]
Die passie is alleen een beetje zoek...
Herkenbaar, toch maak je keuzes hoewel je ze niet ziet. Eet je vis of vlees. Jij hevt wel passies alleen je ziet ze niet. Nogmaals dezelfde vraag: Wat zou je het liefste doen, is dat diepzeeduiken, rommelen met PC's, een boek schrijven (quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:19 schreef kless het volgende:
het vooruit schuiven van keuses.
Eerst havo doen (kon ik eerder een taal laten vallen)
dan vwo (ook op slofjes)
biologie 1st jaar "aanwezigheids/bezicheids therapie"
Dan wel wat "leerwerk" doen omdat je het niet in 1X haalt..
voor je lol colleges volgen (weet niet. mensen die wat te vertellen hebben kan ik goed naar luisteren, maar daarna wil ik er niks mee van doen hebben)
(wereld) nieuws volgen vond ik ook leuk...
Maar het werd zo nutte en futloos passie is weg bij alles?
de afwas doen met college op de mp3 spelert of een of ander boek er op had stikke prima.
Kippenslachterij was niks (lawaai geen communicatie)
Assemblage van schakelkasten, net lego maar dan anders boren soderen en ander "knutselwerk"
breng nogsteeds de kranten rond van deze wijk waar ik in woon. (ook met boek of college op)
eerder wel met "kunststof van radio 1"... was ook boeiend op 1 of andere manier.
"durf" ik me dan niet te specialiceren. pafte ik vroeger dit soort stress/futloosheid weg...
allemaal dingen...
Helemaal eens, en buiten dit, horen sommige mensen gewoon niet in Nederland thuis. Pak je kennis, interesses en een knapzak en ga een minder ontwikkeld land een duwtje in de rug geven, denk dat je daar wel een type voor bent!quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:51 schreef JoeDank het volgende:
Goed, je hebt nog geen antwoord gegeven maar wat vindt je hiervan: Je bent geinteresseerd in communicatie en hoe communicatie werkt (filosofie, psychologie, hoorcolleges etc.). Ook ben je geinteresseerd in Beta-vakken, hence biologie, manier waarop je over schakelkasten etc, praat. Vindt een brug tussen beiden.
Denk dat dit een goeie is, ook om jezelf beter te leren kennen. Vriend van me met biologie achtergrond heeft overigens hetzelfde gedaan voor de organisatie Wetlands. Beter uitzicht dan over de steppes in Africa, 's-morgens rond zessen, heb je op vrij weinig plekken. Maar ja, moet je wel durvenquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:34 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Helemaal eens, en buiten dit, horen sommige mensen gewoon niet in Nederland thuis. Pak je kennis, interesses en een knapzak en ga een minder ontwikkeld land een duwtje in de rug geven, denk dat je daar wel een type voor bent!
Ben ik denk ik net iets teveel PC /games jucky voor.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:34 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Helemaal eens, en buiten dit, horen sommige mensen gewoon niet in Nederland thuis. Pak je kennis, interesses en een knapzak en ga een minder ontwikkeld land een duwtje in de rug geven, denk dat je daar wel een type voor bent!
Niet bepaald nee.quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:49 schreef LostFormat het volgende:
Zeker ook geen passie voor Nederlands gehad?
Mijn probleem ligt daar dus ook...quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:58 schreef JoeDank het volgende:
Niente dat je daar papieren voor mist. Ik was al op mijn 21ste "directeur" en ja, voor een bedrijf waarvan je de produkten zeker hebt gezien. Je kan wel een beetje gaan strooien met zand of knikkers, gozer, maar het is jouw leven. Jij doet ongeveer dit: Ik ben een genie en deze wereld heeft geen plek voor mij en daarom houd ik me bezig met wat futiliteiten.
Jij voelt prima ergens wat voor, ofzo (quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:04 schreef kless het volgende:
[..]
Mijn probleem ligt daar dus ook...
ik voel nergens wat voor. ofzo...
arbeits freude. (ken er geen goed nederlands woord voor) heb ik niet of ben het kwijt.
en daar baal ik van. Iets doen heeft motivatie nodig die ontbreekt op't moment. 'k heb geen drive ofzo.
Passiefquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:09 schreef kless het volgende:
het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit...
Maar wat zit er allemaal in.
Zo die gaat diep. Heb je die uit een van je fylosofie boeken?quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:09 schreef kless het volgende:
het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit...
Maar wat zit er allemaal in.
neuh ergens op fok geript (maar die toevoeging komt van mijzelf)quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:29 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Zo die gaat diep. Heb je die uit een van je fylosofie boeken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |