quote:Door Dlocks - woensdag 7 maart 2007 @ 16:23
quote:
De economie van Turkije is nog steeds goed aan 't groeien.
Dat is natuurlijk heel relatief. Van -1000 naar -999 is ook een groei.
quote:Door -Jean- - woensdag 7 maart 2007 @ 18:04
En dat wil bij de EU!
Wat een idioten zeg
Nu ik zelf enige tijd de Turkse cultuur heb ondervonden kan ik me helemaal kapot ergeren aan dit soort debiele reacties. Het lijkt alsof mensen zonder na te denken Turkije vergelijken met Nederland, en daar direct dit soort conclusies aan vastplakken.quote:Door JaapAap - woensdag 7 maart 2007 @ 18:34
Achterlijke cultuur.
Ik wil dan ook niet zeggen dat Turkije bij de EU moet, ik vind het alleen apart dat zoveel mensen een slecht beeld van Turkije en zijn inwoners hebben.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:02 schreef HugoBaas het volgende:
Je kan je er best aan ergeren, maar Turkije kan niet bij de EU om een doodsimpele reden.
Het past niet bij de rest van de EU lidstaten.
Jij bent nu in Istanbul en dat kan je gewoon niet vergelijken met de rest van Turkije.
Maar wat is daar erg aan dan? In principe zou je dat juist als een groot plus punt kunnen, en moeten zien... Bij de simpelste Human Resource cursus die je kan volgen vertellen ze al hoe belangrijk het is om diversiteit binnen ene groep te hebben. Zou dit nou niet ook gelden voor Europa? Mischien dat een frisse wind Europa eens goed zou doen, want lten we wel wezen, echt goed gaat het niet de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:02 schreef HugoBaas het volgende:
Je kan je er best aan ergeren, maar Turkije kan niet bij de EU om een doodsimpele reden.
Het past niet bij de rest van de EU lidstaten.
Ja, want het meerendeel van deze medelanders gedraagt zich voortreffelijkquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:41 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Ik wil dan ook niet zeggen dat Turkije bij de EU moet, ik vind het alleen apart dat zoveel mensen een slecht beeld van Turkije en zijn inwoners hebben.
Zoals gezegd 'schamen' sommige turken zich voor het beeld wat buitenlanders van hun krijgen door hun emigranten. Ik ben nog weinig vervelende mensen tegen gekomen hier; relatief gezien kom ik in Nederland meer stakkers tegenquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:53 schreef Fetai het volgende:
[..]
Ja, want het meerendeel van deze medelanders gedraagt zich voortreffelijk
quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:19 schreef postmortum het volgende:
turken zijn lief , ze zorgen voor mijn broodje shoarma![]()
Ik schat de kans groter dat FP publiek dit topic leest dan reactie nr. 173 bij het berichtquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:54 schreef TyPmi3p het volgende:
ach ja, misschien kan je dat beter even op de FP plaatsen ofzo? ik snap je punt maar hier heeft het ook niet echt nut ofzo
Ik denk dat ik tot de groep behoor die een slecht beeld van turkije heeft. En daar hoef jij je niet aan te ergeren lijkt me. Als je kijkt hoe ze daar omgaan met de Koerden, als je kijkt naar Cyprus dat ze grotendeels bezet hebben of de Armeense kwestie.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:41 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Ik wil dan ook niet zeggen dat Turkije bij de EU moet, ik vind het alleen apart dat zoveel mensen een slecht beeld van Turkije en zijn inwoners hebben.
Ach, daar hebben we weer een wishfull thinker!quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:45 schreef steve2003 het volgende:
[..]
Maar wat is daar erg aan dan? In principe zou je dat juist als een groot plus punt kunnen, en moeten zien... Bij de simpelste Human Resource cursus die je kan volgen vertellen ze al hoe belangrijk het is om diversiteit binnen ene groep te hebben. Zou dit nou niet ook gelden voor Europa? Mischien dat een frisse wind Europa eens goed zou doen, want lten we wel wezen, echt goed gaat het niet de afgelopen jaren.
Stel nou dat Europa Turkije erbij wil nemen, het land kan ons later helpen met de vergrijzing, wij kunnen hun helpen de rest van hhun land te ontwikkelen en daardoor zij ons weer voorzien van Turkse producten etc. Of stel ej eens voor wat voor signaal dat af zou geven aan de Arabische wereld? Mischien zien ze dan in dat het niet perse het Westen tegen hun (isslamieten) zijn, wat voor ons wellicht weer interessant kan zijn voor de handel, olieprijzen etc... Probeer het nou eens positief e bekijken en op de langere termijn, dan zal je zien dat er echt wel ehel erg veel voordelen aan zitten, ook voor ons!
Hehhehehequote:Door Dlocks - woensdag 7 maart 2007 @ 16:23
quote:
De economie van Turkije is nog steeds goed aan 't groeien.
Dat is natuurlijk heel relatief. Van -1000 naar -999 is ook een groei.
quote:
Koerden zijn GEEN Turken, Nu NIET, Morgen NIET, NOOIT NIET...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:50 schreef Dirktator het volgende:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens TS. Maarrrr: er hangt ook een "bias" over jouw verhaal heen. Jij loopt stage in Istanbul, een prachtige stad in Turkije die Oost en West met elkaar verbindt. Het westen van Turkije is relatief rijk en vrij goed opgeleid voor Turkse begrippen, in tegenstelling tot het oosten van Turkije, richting het Koerdische deel. Juist DAAR zijn de vrouwen analfabeet, is er complete armoede en daardoor verliest dat deel aanhang met het rijkere westen. Istanbul is een gesophisticeerde stad, waar veel intelligente en welvarende mensen wonen en werken. Ondanks dat er armoede is, zou je het kunnen bestempelen als een wereldstad. Dat je dit soort opmerkingen als onwaar beschouwt, is niet helemaal correct. De Turken die naar Nederland zijn gekomen, zijn voornamelijk Turken uit midden en oost-Turkije, de armere bevolkingslagen. Daar hangt ook een andere cultuur dan in het meer verwesterde Istanbul.
dank je:P .. we zijn natuurlijk eenmaal besmet met de Nederlandse cultuur. Dit maakt ons minder liefquote:Op donderdag 8 maart 2007 19:27 schreef GlazenKaak het volgende:
Ik ben twee keer in Istanbul geweest![]()
Turken die in Turkije wonen zijn echt lief![]()
Die in Nederland, not so much![]()
Koerden zijn samen met Turken inwoners van Turkijequote:Op zondag 11 maart 2007 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Koerden zijn GEEN Turken, Nu NIET, Morgen NIET, NOOIT NIET...![]()
komt er ook bij dat je aan lezen niets hebt als je je koe moet melken. Feit blijft dat een groot deel van Turkije nog in de agrarische sector zit.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Een land afrekenen op analfabetisme vind ik niet kunnen, omdat dit gevaar in eigen land wordt onderschat.
Op basis van vrijheid op meningsuiting is Turkije echter geen verbetering. Beledigingen aan het adres van de identiteit van het land worden soms spottend tot uitvoer gebracht. Er zijn nog veel ernstigere maatschappelijke problemen die aangepakt kunnen worden.
quote:Op zondag 11 maart 2007 21:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
Koerden zijn samen met Turken inwoners van Turkije
zolang ze niet van Turkse nationalistische partijen zijn vindt ik het ook oke. Turkije is een cohesie van verschillende rassen/culturen.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zolang ze niet van PKK zijn, is alles ok..
![]()
Endan ik ben Nationalist en dan? Ik ben Grijze Wolf, wat nu? Wat wil je nou zeggen met Cohessie van Verschillende Rassen/Culturen?quote:Op zondag 11 maart 2007 22:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
zolang ze niet van Turkse nationalistische partijen zijn vindt ik het ook oke. Turkije is een cohesie van verschillende rassen/culturen.
Nationalisme brengt alleen verderf en haat op deze wereld. Ik ben Tatar/Tjetjeen/Nogai en mijn voorouders hebben net zo hard gevochten voor Turkije als de Turken zelf. En wat nu? Is het niet ook mijn land?quote:Op zondag 11 maart 2007 22:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Endan ik ben Nationalist en dan? Ik ben Grijze Wolf, wat nu? Wat wil je nou zeggen met Cohessie van Verschillende Rassen/Culturen?![]()
Voor mensen die niet weten wat bozkurt precies is, het is gewoon precies hetzelfde als die nazi's in nederand die geen flikker doen maar alleen maar lullen. Ze hebben geen effect en zullen dat ook nooit hebben. Zeer zwakke personen die niks toelaten in turkije behalve turken zelf. Turken zijn volgens hun de pure ras die ze niet zijn. Laat hun maar proberen het oan-turkisme te regelen, gaat je niet lukken zeg ik je.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:49 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nationalisme brengt alleen verderf en haat op deze wereld. Ik ben Tatar/Tjetjeen/Nogai en mijn voorouders hebben net zo hard gevochten voor Turkije als de Turken zelf. En wat nu? Is het niet ook mijn land?
Ook geinig dat je
-Godsdienst
noemt , want:
Ibn Taymiyyah (RA) zei: "Alles wat buiten de oproep tot de Qur'aan en islaam valt met betrekking tot afkomst, land en nationaliteit is een oproep tot de onwetendheid. (Majmoo ul-Fataawaa (3/456)
en
De Profeet sallallaahu 'alayhi wa sallam zei: "Wie dan ook ophoudt met zijn gehoorzaamheid en zich afscheidt van de Jamaa'ah en doodgaat, hij begaat een dood van onwetendheid. Wie dan ook vecht onder de vaandel van de blinden, boos wordt om 'asabiyyah (partij trekken), of het oproepen tot 'asabiyyah, of het bijstaan van 'asabiyyah, dan doodgaat, hij begaat een dood van onwetendheid"(overgeleverd door Muslim in zijn Saheeh (6/21), van Abu Hurayrah radiallaahuanhu.) Asabiyah is ook het hedendaagse Nationalisme........
en
Welzeker, Allah heeft aan mij openbaard dat jullie nederigheid moeten hebben, en dat niemand zich trots en onderdrukken moet gedragen tegen iemand anders, noch zou iemand op moeten scheppen tegenover iemand anders.
en
Voorzeker, er is geen superioriteit voor een Arabier boven een
niet-Arabier, noch van een niet-Arabier boven een Arabier; noch een blank persoon boven een zwarte, noch een zwart persoon boven een blanke, behalve door taqwa."
en
Allah heeft van jullie alle trots en hoogmoed van de dagen van
Djaahiliyyah, en het opscheppen over jullie voorvaderen verwijderd.
Gelovigen met taqwa en ongelukkige zondaren, jullie zijn de kinderen van Adam, en Adam werd geschapen uit klei. Laat de mensen ophouden met het opscheppen over hun gestorven voorvaderen, die nauwelijks brandstof voor het vuur zijn, of zij zullen zeker onbelangrijker bij Allah zijn dan de kever die mest met zijn neus rolt."
Grijze wolven zijn:
-gebrainwashed
-mensen met tunnelvisie
-klootzakken die racist zijn
-hitlers beste maatjes
bedankt dat je het met me eens bentquote:Op maandag 12 maart 2007 00:09 schreef Baret het volgende:
[..]
Voor mensen die niet weten wat bozkurt precies is, het is gewoon precies hetzelfde als die nazi's in nederand die geen flikker doen maar alleen maar lullen. Ze hebben geen effect en zullen dat ook nooit hebben. Zeer zwakke personen die niks toelaten in turkije behalve turken zelf. Turken zijn volgens hun de pure ras die ze niet zijn. Laat hun maar proberen het oan-turkisme te regelen, gaat je niet lukken zeg ik je.
Haha met plezierquote:Op maandag 12 maart 2007 08:24 schreef Burakius het volgende:
[..]
bedankt dat je het met me eens bent
pan-turkisme als in één grote Turan toch?quote:Op maandag 12 maart 2007 09:16 schreef Baret het volgende:
[..]
Haha met plezier![]()
Ik bedoelde trouwens het pan-turkisme en niet het oan-turkisme![]()
`quote:Op maandag 12 maart 2007 08:24 schreef Burakius het volgende:
[..]
bedankt dat je het met me eens bent
Zoals ATATÜRK al zei: Iedereen die mee vecht in de oorlog kan zich een Turk, Als een persoon beschouwen; die voor zijn 'EIGE' Land is gestorven, hij krijgt de kans om in Turkije te leven.quote:....en mijn voorouders hebben net zo hard gevochten voor Turkije als de Turken zelf. En wat nu? Is het niet ook mijn land?,,,
Ten eerste: Gebrainwashed? Door wie, waarom en hoe?quote:Grijze wolven zijn:
-gebrainwashed![]()
-mensen met tunnelvisie![]()
-klootzakken die racist zijn![]()
-hitlers beste maatjes![]()
Complimenten aan het adres van de Koerdenquote:Op zondag 11 maart 2007 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Koerden zijn GEEN Turken, Nu NIET, Morgen NIET, NOOIT NIET...![]()
Ik neem aan dat je wel in Turkije woont?quote:
quote:Op maandag 12 maart 2007 13:01 schreef vbmot het volgende:
[..]
Complimenten aan het adres van de Koerden
Verder even ter vergelijking: Turken zijn GEEN Nederlanders, Nu NIET, Morgen NIET, NOOIT NIET...![]()
Turkuuaazquote:Op maandag 12 maart 2007 13:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is ook zo.. Maare daarentegen ben ik in nederland Nederlands, en in Turkije Turks.
![]()
Hello 2 nationaliteiten![]()
en ff een topic opzoeken...![]()
-edit; gevonden-
Auto optuigen verboden?
effendim canimquote:
Kmoest zowaar aan borat+accent denken en klein beetje lachen " Haaai Faaif "quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:48 schreef wolferl het volgende:
HIGH FIVE
quote:Op maandag 12 maart 2007 13:58 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
effendim canim![]()
TurQuaz is heel wat anders dan turKuaz... Turkoise is een kleur.. dat wilt toGh ook niet zeggen dat het een Turks kleur is
![]()
quote:Op maandag 12 maart 2007 14:20 schreef zarGon het volgende:
[..]oke, het ging me ook daarom, thanks voor het uitleggen
bozkurtswat moet je ervan denken... in jaren 80 waren het geen lieverds en waar ze voor staan vind ik niet aantrekkelijk...
Dat klopt, alleen de probleem is dat de grenzen zijn gesloten. Dit komt allemaal door armenie en daar ben ik trots op. De azeri's en turken zijn sowieso al de grootste vrienden van elkaar. Maar de russen en armenen zullen dat sowieso niet laten gebeuren.quote:Op maandag 12 maart 2007 12:26 schreef Burakius het volgende:
[..]
pan-turkisme als in één grote Turan toch?
mja..quote:Op maandag 12 maart 2007 12:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[quote]Moet je vooral trots op zijnWas ik ook toen iemand mij voor het eerst in mn leve gelijk gaf
![]()
Koerden vochten ook mee waarom zijn dat dat geen Turken? ... sorry ik ben geen Turk, maar we hebben wel gevochten voor dat land. en toevallig heet dat Turkije. Het kon net zo goed iets anders heten.quote:Zoals ATATÜRK al zei: Iedereen die mee vecht in de oorlog kan zich een Turk, Als een persoon beschouwen; die voor zijn 'EIGE' Land is gestorven, hij krijgt de kans om in Turkije te leven.
Denk nu aan: Koerden en aan Alevieten en natuurlijk andere krijgers die nu het huidige Turkije hebben laten bestaan. () RESPECT...
De Turken vochten niet voor Turkije, de Turken vochten voor de kalief oftewel ISLAM voor ALLAH en niet zoiets achterlijks als NATIONALISME En er zijn net zo goed Alevieten en Koerden dood gegaan als Pakistanen Arabieren en Turkije.quote:Ten eerste: Gebrainwashed? Door wie, waarom en hoe?Wij hebben gewoon een ander zicht in het leven dan jij misschien, dat komt omdat jij niet weet wat een ECHTE BOZKURT is. Ik ben trots op de Turkse vlag, en ben trots en toon RESPECT aan Mustafa Kemal ATATÜRK en alle strijders die hun leven hebben opgeofferd voor Turkije! Dit hoeft niet Per sé alleen maar Turken te zijn, alhoewel? Het waren allemaal Turken!! Iedereen die zich Turks voelt, en in Turkije woont (denk aan Koerden/Alevieten/etc.) kan zich een Turk noemen, Dat waren ook de woorden van Atatürk.
1. het is Armeensquote:Ten 2e: Mensen met tunnevisie? Ja zeker! Waarom zouden wij ons bemoeien of denken aan andere dingen? Wij hebben maar 3 problemen waar we aan denken.De PKK Cyprus De Ermeense genocide.
quote:Voor de rest? DIT:
[afbeelding]
1.Bozkurt aka Grijzewolven zijn tegen buitenlanders en vinden zichzelf superieur. het is anti-Islam zowat. Dus ja het zijn racistenquote:BOZKURT aka GRIJZEWOLVEN:
Zijn Volgens jou Racisten tegen iedereen die geen Turk is?![]()
Zijn Mensen die niks anders willen zien dan Turken in Turkije?![]()
Zijn Mensen die Tegen Koerden zijn?![]()
Vriend, wie je ook ben, wat je ook bent.. intreseert me niet meer.. Ga een boekje lezen ofzo.. want wat jij nu allemaal denkt dat moet zo 'professioneel' klinken, maar je weet in NIKS!![]()
Wat hebben de homo's er nou weer mee te maken.quote:Op maandag 12 maart 2007 15:41 schreef Baret het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen de probleem is dat de grenzen zijn gesloten. Dit komt allemaal door armenie en daar ben ik trots op. De azeri's en turken zijn sowieso al de grootste vrienden van elkaar. Maar de russen en armenen zullen dat sowieso niet laten gebeuren.
Bozkurt=grijze homo's
Jood right.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
mja..
[..]
Koerden vochten ook mee waarom zijn dat dat geen Turken? ... sorry ik ben geen Turk, maar we hebben wel gevochten voor dat land. en toevallig heet dat Turkije. Het kon net zo goed iets anders heten.
En als koerden dan meevechten waarom dan dit en ik citeer je:
Koerden zijn GEEN Turken, Nu NIET, Morgen NIET, NOOIT NIET...
[..]
De Turken vochten niet voor Turkije, de Turken vochten voor de kalief oftewel ISLAM voor ALLAH en niet zoiets achterlijks als NATIONALISME En er zijn net zo goed Alevieten en Koerden dood gegaan als Pakistanen Arabieren en Turkije.
[..]
1. het is Armeens
2. Cyprus is idd van Turkije
3. De PKK moet weg.. daar hoef je geen bozkurt voor te zijn trouwens
[..]
[..]
1.Bozkurt aka Grijzewolven zijn tegen buitenlanders en vinden zichzelf superieur. het is anti-Islam zowat. Dus ja het zijn racisten
2. Ga alsjeblieft de Koran en hadiths lezen.
3. Attatürk was een Jood
4. Attatürk was anti-Islam.. dus ook niet zo vreemd dat jij met dingen als 'het superieure ras' komt aanzetten. want dat is nou eenmaal de mentaliteit van de grijze wolven.
Al met al heb ik je al genoeg neergehaald
Omdat hij het heeft over een Koerd kan en zal nooit een Turk zijn, maar hij verteld daarna wel weer als je voor dat land vecht ben je wel een Turk. Feit blijft dat Attaturk een jood is die voor Turkije heeft gevochten.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jood right.
WTF hebben de Joden hier nou mee te maken, Burak, ik had je toch iets slimmer ingeschat.![]()
Dat over Denen was een grapje, grappig dat je dat serieus neemt.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Omdat hij het heeft over een Koerd kan en zal nooit een Turk zijn, maar hij verteld daarna wel weer als je voor dat land vecht ben je wel een Turk. Feit blijft dat Attaturk een jood is die voor Turkije heeft gevochten.
Ik had jou zo dom ingeschat
laatst al ook met je opmerking over deen
2x IHVK
als je msn had kon ik je het word document sturen.... als triggershot online is geeft hij je wel de link want ik heb hem niet. Maar dit doet er uberhaupt inderdaad niet toe.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat over Denen was een grapje, grappig dat je dat serieus neemt.![]()
En dat Ataturk een jood zou zijn is gewoon onzin, er is niks mis mee, maar het is gewoon niet waar.
Geef eens een bron?
Ik ben het echt op dit punt helemaal met je eens, onderscheid op grond van ras is gewoonweg fout.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
als je msn had kon ik je het word document sturen.... als triggershot online is geeft hij je wel de link want ik heb hem niet. Maar dit doet er uberhaupt inderdaad niet toe.
Je snapt volgens mij het hele punt wat ik probeeer duidelijk te maken niet.
Uiteindelijk komen we allemaal van Adam en Eva..
dus zoiets als Turks bla bla.. het is.. zo oppervlakkig
onderscheid maken op grond van godsdienst is 1 ding. Stel jij bent een moslim en ik een christen. Dan is het daar mee basta. Ik moet respect voor jou hebben en jij ook voor mijn geloof.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:07 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ben het echt op dit punt helemaal met je eens, onderscheid op grond van ras is gewoonweg fout.
Onderscheid maken op grond van godsdienst vind ik ook fout.
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
[quote]Koerden vochten ook mee waarom zijn dat dat geen Turken? ... sorry ik ben geen Turk, maar we hebben wel gevochten voor dat land. en toevallig heet dat Turkije. Het kon net zo goed iets anders heten.
Je kon hier wel over nadenken voordat je dit zei, want ik had niet de bedoeling om alle koerden over een kam te scheren, want niet elk koerd, meestal ook wel PKK heeft niet gestreden voor Turkije. Als jij het letterlijk hebt opgevat, bied ik daar mijn excuses voor, maare dat wilt niet zeggen dat ik vind dat ALLE Koerden Turken zijn. Ik weet niet of je wel eens Turkse Nieuws kijkt maare; Jij kent Diyarbakir toch wel? Daar wonen heel veel koerden, en eej? kijk! Dat is Turkije!! maare wat zie ik? De koerdse vlag overal, APO Öcalan's posters, endan die teken van hunquote:En als koerden dan meevechten waarom dan dit en ik citeer je:
Koerden zijn GEEN Turken, Nu NIET, Morgen NIET, NOOIT NIET...
Hoe weet jij dat? Was jij er bij toen ze vochten? Ja natuurlijk vochten ze voor de ISLAM, maar ook voor het Huidige TURKIJE!! Geak.. Denk je dat dat de Turken hun land gaan afstaan aan andere landen in de oorlog? Nee, Zij hebben gevochten voor Turkije. En niet puur voor de ISLAM..quote:De Turken vochten niet voor Turkije, de Turken vochten voor de kalief oftewel ISLAM voor ALLAH en niet zoiets achterlijks als NATIONALISME En er zijn net zo goed Alevieten en Koerden dood gegaan als Pakistanen Arabieren en Turkije.
1. Google vertelde mij Ermeens, maare iedereen kan spellingsfouten maken, dat jij daar op let in zo'n discussiequote:1. het is Armeens![]()
2. Cyprus is idd van Turkije
3. De PKK moet weg.. daar hoef je geen bozkurt voor te zijn trouwens
1.quote:1.Bozkurt aka Grijzewolven zijn tegen buitenlanders en vinden zichzelf superieur. het is anti-Islam zowat. Dus ja het zijn racisten
2. Ga alsjeblieft de Koran en hadiths lezen.
3. Attatürk was een Jood
4. Attatürk was anti-Islam.. dus ook niet zo vreemd dat jij met dingen als 'het superieure ras' komt aanzetten. want dat is nou eenmaal de mentaliteit van de grijze wolven.
Ik had jou wat slimmer ingeschat, en ik dacht dat je er echt van wist, heb ik gefaald om je te begrijpen, daarmee wil ik niet zeggen dat je gelijk hebt, integendeel: Je weet niet waar je het over hebt.quote:Al met al heb ik je al genoeg neergehaald
Als je Turks kunt lezen, dan stel ik je voor om dit eens te lezen, Dit zijn maar de eerste 2 alineas.quote:ÜLKÜCÜ YEMiNi
Allah’a, Kuran’a, Vatana, Bayraga Millete, Silaha ve Basbug’ a
yeminolsun! Sehitlerim, Gazilerim emin olsun.
Ülkücü TÜRK GENÇLiGi olarak;
komünizm’ e, kapitalizm’ e, fasizm’ e ve her türlü emperyalizm’ e karsi mücadelemiz sürecektir.
Nee, gewoon alle nerds/zeikerige alto's.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:52 schreef viagraap het volgende:
Dat is de frontpage, boeien. Alle kaalkopjes verzamelen zich daar onder de vlag van R@b.
Dacht het niet; de meeste van zulk soort documenten zijn nl. altijd gevriwjaard van taalfouten.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:53 schreef Turquaz52 het volgende:
in de Nationalisten eed staat zelfs:
Voor de Land, Voor de Volk, en Voor de KORAN
Ten eerste betekend sehit niet strijder. Het betekend meer zoiets als martelaar.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[quote]Had ik dan gezegt dat ik tegen jou was? Of dat je uit TR moest flikkeren? Nee toGh? Ik beschouw iedereen die gestorven is voor Turkije een Strijder, (Sehit in 't Turks). Ik beschouw iedereen die voor TR heeft gevochten een Gazi. Dan ben ik niet zo schijnheilig om te zeggen dat je het niet bent. Want dat ben je dan tog?
Dus als wij Turken hier met Turkse vlaggen rondlopen in Nederland, moeten wij er ook worden uitgeflikkerd? Wij lopen hier ook met Turkse vlaggen, Atatürk posters etc.quote:Je kon hier wel over nadenken voordat je dit zei, want ik had niet de bedoeling om alle koerden over een kam te scheren, want niet elk koerd, meestal ook wel PKK heeft niet gestreden voor Turkije. Als jij het letterlijk hebt opgevat, bied ik daar mijn excuses voor, maare dat wilt niet zeggen dat ik vind dat ALLE Koerden Turken zijn. Ik weet niet of je wel eens Turkse Nieuws kijkt maare; Jij kent Diyarbakir toch wel? Daar wonen heel veel koerden, en eej? kijk! Dat is Turkije!! maare wat zie ik? De koerdse vlag overal, APO Öcalan's posters, endan die teken van hunDan zeg je togh van: kk op uit Turkije! Turkije is van Turkije, Turkije is 1 land, No-Way dat we het delen door midden of zelfs niet 1/1000ste deel!
Google is a bitch.quote:Hoe weet jij dat? Was jij er bij toen ze vochten? Ja natuurlijk vochten ze voor de ISLAM, maar ook voor het Huidige TURKIJE!! Geak.. Denk je dat dat de Turken hun land gaan afstaan aan andere landen in de oorlog? Nee, Zij hebben gevochten voor Turkije. En niet puur voor de ISLAM..[/uote]
Je moet blijkbaar nog veel lezen over Atatürk. De Turken vochten voor de kalief en niet zoals iets van een Turkije voor Turken iets. Het doel was de sultan bevrijden.
[quote]1. Google vertelde mij Ermeens, maare iedereen kan spellingsfouten maken, dat jij daar op let in zo'n discussie![]()
2. Cyprus is idd van Turkije.. Natuurlijk. Maare ja, dat wouden we ook zo houden, als die grieken er niet waren. En toch ben ik NIET tegen de Grieken, want de taktiek v.d. Trojaans paard vond ik zeker geslaagd. Daar heb ik respect voor.
3. Maar wie besteed et meest aandacht aan PKK? Toch weer de Nationalisten, De GrijzeWolven![]()
1. Nationalisme is verboden in Islam. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?quote:1.WIJ ZIJN NIET TEGEN DE ISLAM, in de Nationalisten eed staat zelfs:
Voor de Land, Voor de Volk, en Voor de KORAN
2. Ik heb de Koran gelezen... en daar ben ik wijzer niet echt VEEL wijzer geworden, want ik versta geen Arabisch. Ik heb geleerd wat er in de Koran staat van de Imam.
3. Endan praat je over mijn spellings fout, terwijl je Atatürk met 1 T schrijft en niet aTTatürk.
ATATÜRK WAS EN IS GEEN JOOD. Zal hij nooit zijn, is hij niet geweest
4. Als Atatürk een Anti-Islam was geweest, geef me dan een reden waarom hij TOCH de Turken hielp tijdens et oorlog, Je zegt zelf dat de Turken voor Puur de ISLAM hebben gevochten?![]()
quote:Ik had jou wat slimmer ingeschat, en ik dacht dat je er echt van wist, heb ik gefaald om je te begrijpen, daarmee wil ik niet zeggen dat je gelijk hebt, integendeel: Je weet niet waar je het over hebt.
Je kunt beter je moel houden voordat je weer dingen zegt waarvan je zelf nog niet eens weet waar je het over hebt.![]()
Yep vandaar het Turks woord Döner, wat betekent 'draaiend'quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Döner, Shoarma komt oorspronkelijk uit Egypte
![]()
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:28 schreef Draganta het volgende:
[..]
Yep vandaar het Turks woord Döner, wat betekent 'draaiend'![]()
Sehit betekend iemand die voor zijn vaderland (Turkije in dit geval) is gestorven, dit kan zijn: Tijdens et oorlog, een politie agent, Jandarma etc..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:25 schreef Burakius het volgende:
[quote]Ten eerste betekend sehit niet strijder. Het betekend meer zoiets als martelaar.
gazi's bestaan niet meer.
Turkije is teminste een land met een Vlag, terwijl Koerden geen land hebben, dus ook geen vlag. Van welk land is die vlag dan? en Atatürk moet je niet vergelijken met APO. Want Apo is een terrorist. Die zelfs de koerden heeft veraden. Dat zou Atatürk nooit doen, nooit gedaan. APO IS DE BAAS VAN PKK, de LEIDER, De volgelingen zijn PKK.quote:Dus als wij Turken hier met Turkse vlaggen rondlopen in Nederland, moeten wij er ook worden uitgeflikkerd? Wij lopen hier ook met Turkse vlaggen, Atatürk posters etc.
Ja dus welquote:Google is a bitch.
3. nee
Zal ik doenquote:2. De koran heeft inmiddels goede vertaling in het Nederlands. Ik verwijs je naar de vertaling van :Sofjan s. siregar van het iccn
Ho maar, Hij heeft de hoofdoeken niet verboden, Hij heeft het alleen niet meer verplicht gemaakt.quote:4. Geef mij dan een reden waarom hij hoofddoekjes heeft verboden, het Arabische alfabet heeft weggehaald en iedereen verplicht westers moest kleden. En dan Allah van hem niet meer Allah mochtr worden genoemd maar Tanri.
Vraag ontwijken? Ik dacht dat ik al een duidelijk antwoord gafquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:50 schreef Baret het volgende:
Turkije is teminste een land met een Vlag, terwijl Koerden geen land hebben, dus ook geen vlag. Van welk land is die vlag dan? en Atatürk moet je niet vergelijken met APO. Want Apo is een terrorist. Die zelfs de koerden heeft veraden. Dat zou Atatürk nooit doen, nooit gedaan. APO IS DE BAAS VAN PKK, de LEIDER, De volgelingen zijn PKK.
Waarom ontwijk je de vraag?
Hij vroeg niet of turkije een land met een vlag was. Beter lezen!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vraag ontwijken? Ik dacht dat ik al een duidelijk antwoord gaf![]()
Dat was mijn antwoord op zijn vraag. En ik dacht dat ik daar duidelijk genoeg in was.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:58 schreef Baret het volgende:
[..]
Hij vroeg niet of turkije een land met een vlag was. Beter lezen!
Ataturk stond achter de duitsers en niet de Nederlanders, hij wou ook een groter land hebben dan turkije al was. turken wouden ook plekken veroveren in de vroegere tijden, dat wil de pkk nu. Waar zie je dan een verschil zitten? Dus turken die in nederland de posters van Ataturk hangen zijn precies hetzelfde. Ultra-nationalist en het verschil tussen pkk en bokkurt is dat bozkurt alles stiekem wil doen en dat de pkk alles bekend maakt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat was mijn antwoord op zijn vraag. En ik dacht dat ik daar duidelijk genoeg in was.
De koerden die een vlag hebben van hun denkbeeldig land Kurdistan hebben gedachten om in Turkije hun land op te richten. Netzoals Israël in Palastina. Die koerden kun je ook PKK noemen.
Wij Turken die in NL wonen die hebben al een land, en een vlag die echt bestaat. Wij hebben geen reden om nog de land in NL te pikken. Maar hun dus wel, omdat hun wel Turkije willen delen.
Wil je het Nog duidelijker?
Turken hebben geen ideeën om NL te veroveren, maar de PKK's wel. Die hebben dus een POSTER van APO hangen. De leider van PKK.![]()
sehit is iemand die voor Allah is gestorven.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sehit betekend iemand die voor zijn vaderland (Turkije in dit geval) is gestorven, dit kan zijn: Tijdens et oorlog, een politie agent, Jandarma etc..
Gazi betekend iemand die met succes de Leger in is gegaan en weer is terug gekomen.
Ezan moest in het turks zijn. Dus moest je ook tanri zeggen. En ze hebben gewoon alles gekopieërd van westerse landen. En het is nog steeds verboden om een hoofddoek te dragen in openbare gebouwen.quote:Ho maar, Hij heeft de hoofdoeken niet verboden, Hij heeft het alleen niet meer verplicht gemaakt.
Latijns is makkelijker om te leren, te lezen en schrijven.
Westers kleden? Tuurlijk.. Vroeger kleden de dames in Turkije Boerka's, die heeft hij afgeschaft. Is dat nu ineens slecht?
Allah mocht zeker Allah worden genoemd..![]()
Tanri betekend God. God=Allah.
Toen was toen, dat is vroeger, Turkije was heel groot, door de oorlog is ie veel kleiner geworden, en toen greep Atatürk in en hielp de Turken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:44 schreef Baret het volgende:
[..]
Ataturk stond achter de duitsers en niet de Nederlanders, hij wou ook een groter land hebben dan turkije al was. turken wouden ook plekken veroveren in de vroegere tijden, dat wil de pkk nu. Waar zie je dan een verschil zitten? Dus turken die in nederland de posters van Ataturk hangen zijn precies hetzelfde. Ultra-nationalist en het verschil tussen pkk en bokkurt is dat bozkurt alles stiekem wil doen en dat de pkk alles bekend maakt.
dat probeer ik hem al nu de hele tijd uit te leggen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:19 schreef Stark het volgende:
[..]
sehit is iemand die voor Allah is gestorven.
Er wordt Islam gebruikt om nationalistische gevoelens op te wekken. Dit wordt al heel lang gedaan.
Maar eigenlijk is nationalisme is Islam verboden. En de Ottomaanse staat was geen ''turkse staat'''.
het was een islamitische staat. En Ataturk was tegen Islam. Waarom heeft hij dan veranderd in seculiere staat, waarom het arabische alfabet veranderd in Latijnse? Waarom heeft hij een eigen staat in Ankara opgericht terwijl er al Istanbul al een staat was en gewoon tegen de Ottomaanse staat opgetreden.
Er zijn nog veel dingen die ik kan opnoemen maar ik laat het hierbij.
[..]
Ezan moest in het turks zijn. Dus moest je ook tanri zeggen. En ze hebben gewoon alles gekopieërd van westerse landen. En het is nog steeds verboden om een hoofddoek te dragen in openbare gebouwen.
turken in Turkije worden gebrainwashed met Ataturk dit Ataturk dat op scholen. Maar in Nederland weten veel Turken de oorsprong van Ataturk. Genoeg bewijs.
Ik ben niet eens arabierquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Toen was toen, dat is vroeger, Turkije was heel groot, door de oorlog is ie veel kleiner geworden, en toen greep Atatürk in en hielp de Turken.
Ik pik het niet dat iemand Atatürk hier wordt uitgemaakt voor Jood. Slechte gedachtes alles, denk je nou echt dat je alles weet? Eej arabier. Stik a.u.b. in je leugens. Want dingen wat jij zegt is de helft niet van waar.
en open een nieuw topic, daar discuseren we dan wel verder. Want we zijn echt kk offtopic gegaan.![]()
met nationalisten kun je niet praten... laat hem tochquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben niet eens arabier... ik ben
1/4 Seldjoek
1/4 Tatar
1/4 Nogay
1/4 Tjetjeens
iets in die richting![]()
En waarom die haat jegens Arabieren. Zij hebben hun bloed ook verspild aan Turkije tijdens de Kurtulus Savasi. Denk je nou echt dat iedereen Lawrence ging helpen in Arabië?
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben niet eens arabier... ik ben
1/4 Seldjoek
1/4 Tatar
1/4 Nogay
1/4 Tjetjeens
iets in die richting![]()
En waarom die haat jegens Arabieren. Zij hebben hun bloed ook verspild aan Turkije tijdens de Kurtulus Savasi. Denk je nou echt dat iedereen Lawrence ging helpen in Arabië?
Ik citeer je: 'Ik pik het niet dat iemand Atatürk hier wordt uitgemaakt voor Jood. Slechte gedachtes alles, denk je nou echt dat je alles weet? Eej arabier. Stik a.u.b. in je leugensquote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Godverdomme
![]()
![]()
Haat tegen arabieren??? Waaruit concludeer jij dat ik Arabieren haat??
![]()
![]()
Ons Profeet (saw.) Mohammed is een arabier, Islam stamt uit uit arabië.. Waarom zou ik die land willen haten?![]()
Guess its true what they say:quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
met nationalisten kun je niet praten... laat hem toch
Iets tussen ons Turkenquote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:41 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik citeer je: 'Ik pik het niet dat iemand Atatürk hier wordt uitgemaakt voor Jood. Slechte gedachtes alles, denk je nou echt dat je alles weet? Eej arabier. Stik a.u.b. in je leugens
Waarom ontwijk je de vragen steeds trouwens..
ook niet erg netjes om godverdomme te zeggen trouwens
En je zet het er gewoon bij..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Eej arabier is geen scheldwoord
of een haat expressie
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
En je zet het er gewoon bij..
je zei gewoon Arabier stik.
Lul er nou niet omheen. Je bent gewoon een hopeloos mannetje
Gebruik eens wat minder emoticons, of wil je niet serieus genomen worden? En wat ben je voor mongool als je zegt wij zijn echt voor de islam dit en dat. En dan zeg je "godve...". Zeer kinderlijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
![]()
OMG
Hoe zielig
Ik zei Arabier, STIK in je leugens ja... Dat kon ook zijn: Burakuis Stik in je leugens..
![]()
Toen heette het geen Turkije. Toen heette het Ottomaanse Islamitische staat. Dus geen Turkse staat. Sommigen willen dat de Turken denken dat Ottomaanse staat alleen van de Turken waren, maar dat is dus niet waar.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:53 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Toen was toen, dat is vroeger, Turkije was heel groot, door de oorlog is ie veel kleiner geworden, en toen greep Atatürk in en hielp de Turken.
Ik pik het niet dat iemand Atatürk hier wordt uitgemaakt voor Jood. Slechte gedachtes alles, denk je nou echt dat je alles weet? Eej arabier. Stik a.u.b. in je leugens. Want dingen wat jij zegt is de helft niet van waar.
en open een nieuw topic, daar discuseren we dan wel verder. Want we zijn echt kk offtopic gegaan.![]()
En zo zit datquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:01 schreef Stark het volgende:
[..]
Toen heette het geen Turkije. Toen heette het Ottomaanse Islamitische staat. Dus geen Turkse staat. Sommigen willen dat de Turken denken dat Ottomaanse staat alleen van de Turken waren, maar dat is dus niet waar.
Turkse nationalisme wordt gevoed met Islamitische historie.
Maar nationalisme is verboden volgens Islam.
Ik wil je wel zeggen dat ik dit discussie top vondquote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:38 schreef Burakius het volgende:
[..]
En zo zit dat
Triest dat meneertje toevallig Arabier zegt. Laat wel zien hoe hij denkt. Ik ga hier geen woorden meer aan verspillen
Stel Ataturk was een jood, so what?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:41 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik citeer je: 'Ik pik het niet dat iemand Atatürk hier wordt uitgemaakt voor Jood. Slechte gedachtes alles, denk je nou echt dat je alles weet? Eej arabier. Stik a.u.b. in je leugens
Waarom ontwijk je de vragen steeds trouwens..
ook niet erg netjes om godverdomme te zeggen trouwens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |