abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47061960
Ik ben sindskort bezig met een stage bij een bedrijf in Istanbul, Turkije. Als een regelmatig bezoeker van zowel de Frontpage als het forum erger ik me ontzettend aan vele kortzichtige reacties op nieuws vanuit Turkije.

In de afgelopen twee dagen kwamen de volgende nieuwsberichten op de Frontpage terecht:
- 'Miljoenen Turkse vrouwen analfabeet'
- 'YouTube afgesloten in Turkije'

Enkele reacties (naar mijn idee geven deze redelijk het algemene beeld weer):
quote:
Door Dlocks - woensdag 7 maart 2007 @ 16:23
quote:
De economie van Turkije is nog steeds goed aan 't groeien.

Dat is natuurlijk heel relatief. Van -1000 naar -999 is ook een groei.
quote:
Door -Jean- - woensdag 7 maart 2007 @ 18:04
En dat wil bij de EU!

Wat een idioten zeg
quote:
Door JaapAap - woensdag 7 maart 2007 @ 18:34
Achterlijke cultuur.
Nu ik zelf enige tijd de Turkse cultuur heb ondervonden kan ik me helemaal kapot ergeren aan dit soort debiele reacties. Het lijkt alsof mensen zonder na te denken Turkije vergelijken met Nederland, en daar direct dit soort conclusies aan vastplakken.

Voordat YouTube gebanned werd heb ik met verschillende mensen gepraat over Atatürk, en o.a. gevraagd waarom hij zo wordt vereerd. Ik vind het erg interessant om te horen, en te zien, hoe mensen over hem praten - hij wordt praktisch tot een mythisch figuur verklaart. Deze vorm van vaderlandsliefde - en respect - voor de stichter van de moderne Turkse staat vind ik juist boeiend. Diverse mensen op kantoor hebben een foto van Atatürk op het bureau staan, en in de stad vind je op meerdere plekken standbeelden en grote posters. Feit is dat zij simpelweg anders omgaan met hun historische achtergrond. Dat een rechter beslist dat er door een filmpje op YouTube de hele site gebanned moet worden vind ik jammer, maar door mijn ervaringen hier niet onbegrijpelijk.

Wat misschien nog wel het ergst is zijn de reacties op de vele mishandelingen in Turkije ('Miljoenen Turkse vrouwen analfabeet'). In plaats van een vorm van medelijden, of fatsoenlijke reacties van onbegrip, gaat het vooral over hoe slecht iedereen over het land denkt.

De mensen spreken over het algemeen weinig Engels (vergeleken met Nederland), zijn ontzettend gehaast in het verkeer (om bang van te worden) en relatief arm (een groot deel van Istanbul bestaat uit brakke wijken met matige gebouwen). Aan de andere kant zijn de Turken de meest gastvrije mensen die ik ooit heb gezien. Al is het vaak met gebrekkig Engels, mensen willen je graag helpen. Bovendien zijn mijn collega's van het stagebedrijf intelligent, behulpzaam, vrijgevig en modern. Toevallig werd me vandaag nog gevraagd naar mijn mening over Turken voor ik hier naartoe kwam. Daarop volgde een uitleg dat veel Turken het jammer vinden dat hun voormalige landgenoten heel Turkije soms een slechte naam geven.

Op het moment dat ik de reacties als de bovenstaande lees schaam ik me dan ook enorm voor de kortzichtigheid van sommige Nederlanders. Het is ongelooflijk triest om te zien hoe vertekent het beeld van Turkije onder die mensen is. In het geval van de YouTube ban vind ik het jammer dat trots in de weg staat van vrijheid van meningsuiting, maar wel begrijpelijk. Ik geloof ook dat het probleem van geweld het land achtersteld op Nederland, maar is dat dan geen reden tot zoeken naar een oplossing, of juist op pad gaan naar een betere situatie? Het land begint economisch gezien steeds beter te lopen: lagere werkloosheid, lagere inflatie en betere sociale zekerheid. Het zou mooi zijn om te zien dat mensen zich dáár in zouden verdiepen, in plaats van zich te richten op de negatieve (lees: andere) aspecten van hun cultuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frrreek op 08-03-2007 18:55:40 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:48:51 #2
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_47062028
HIGH FIVE
pi_47062095
Istanbul
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:50:50 #4
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_47062097
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:48 schreef wolferl het volgende:
HIGH FIVE
heil five
pi_47062153
Dat is de frontpage, boeien. Alle kaalkopjes verzamelen zich daar onder de vlag van R@b.
What Would Goku Do
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:53:58 #6
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_47062200
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:50 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

heil five
pi_47062207
Rotte appels blijf je houden..
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:02:53 #8
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_47062528
Je kan je er best aan ergeren, maar Turkije kan niet bij de EU om een doodsimpele reden.
Het past niet bij de rest van de EU lidstaten.

Jij bent nu in Istanbul en dat kan je gewoon niet vergelijken met de rest van Turkije.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_47062910
maar... van -1000 naar -999 is toch ook een groei?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_47063097
Het lijkt me stug dat Istanbul representatief is voor heel Turkije, maar voor de rest wel een redelijk topic.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_47063133
turken zijn lief , ze zorgen voor mijn broodje shoarma
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_47063429
Ik ben twee keer in Istanbul geweest
Turken die in Turkije wonen zijn echt lief
Die in Nederland, not so much
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:29:20 #13
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_47063508
Ach aan 98% van de reacties op de frontpage kan je je wel ergeren met al die debielen dus, je vertelt hier niks nieuws.
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
pi_47063976
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:02 schreef HugoBaas het volgende:
Je kan je er best aan ergeren, maar Turkije kan niet bij de EU om een doodsimpele reden.

Jij bent nu in Istanbul en dat kan je gewoon niet vergelijken met de rest van Turkije.
Ik wil dan ook niet zeggen dat Turkije bij de EU moet, ik vind het alleen apart dat zoveel mensen een slecht beeld van Turkije en zijn inwoners hebben.
pi_47064158
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:02 schreef HugoBaas het volgende:
Maar wat is daar erg aan dan? In principe zou je dat juist als een groot plus punt kunnen, en moeten zien... Bij de simpelste Human Resource cursus die je kan volgen vertellen ze al hoe belangrijk het is om diversiteit binnen ene groep te hebben. Zou dit nou niet ook gelden voor Europa? Mischien dat een frisse wind Europa eens goed zou doen, want lten we wel wezen, echt goed gaat het niet de afgelopen jaren.

Stel nou dat Europa Turkije erbij wil nemen, het land kan ons later helpen met de vergrijzing, wij kunnen hun helpen de rest van hhun land te ontwikkelen en daardoor zij ons weer voorzien van Turkse producten etc. Of stel ej eens voor wat voor signaal dat af zou geven aan de Arabische wereld? Mischien zien ze dan in dat het niet perse het Westen tegen hun (isslamieten) zijn, wat voor ons wellicht weer interessant kan zijn voor de handel, olieprijzen etc... Probeer het nou eens positief e bekijken en op de langere termijn, dan zal je zien dat er echt wel ehel erg veel voordelen aan zitten, ook voor ons!
pi_47064507
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:41 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Ik wil dan ook niet zeggen dat Turkije bij de EU moet, ik vind het alleen apart dat zoveel mensen een slecht beeld van Turkije en zijn inwoners hebben.
Ja, want het meerendeel van deze medelanders gedraagt zich voortreffelijk
Ik support gevallen topclubs!
pi_47066445
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:53 schreef Fetai het volgende:

[..]

Ja, want het meerendeel van deze medelanders gedraagt zich voortreffelijk
Zoals gezegd 'schamen' sommige turken zich voor het beeld wat buitenlanders van hun krijgen door hun emigranten. Ik ben nog weinig vervelende mensen tegen gekomen hier; relatief gezien kom ik in Nederland meer stakkers tegen

Niet dat ik de Turken wil verheerlijken, maar enige relativering van die ongenuanceerde reacties op de frontpage lijkt me wel op z'n plaats.
pi_47069474
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:19 schreef postmortum het volgende:
turken zijn lief , ze zorgen voor mijn broodje shoarma
Döner, Shoarma komt oorspronkelijk uit Egypte
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:45:47 #19
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_47070308
naja eigenlijk blijven alle goeie turken in Turkije en de uitkeringstrekkers komen naar NL

is mij verteld hoor, niet hatelijk bedoeld ofzo
Primum non nocere
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:54:11 #20
169877 TyPmi3p
Typen kan ik als de beste
pi_47070825
ach ja, misschien kan je dat beter even op de FP plaatsen ofzo? ik snap je punt maar hier heeft het ook niet echt nut ofzo
Bagger zit in je broek, niet op een forum
pi_47100239
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:54 schreef TyPmi3p het volgende:
ach ja, misschien kan je dat beter even op de FP plaatsen ofzo? ik snap je punt maar hier heeft het ook niet echt nut ofzo
Ik schat de kans groter dat FP publiek dit topic leest dan reactie nr. 173 bij het bericht

YouTube is inmiddels weer beschikbaar hier, kan ik eindelijk het gevecht van Inter - Valencia bekijken
pi_47101227
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:41 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Ik denk dat ik tot de groep behoor die een slecht beeld van turkije heeft. En daar hoef jij je niet aan te ergeren lijkt me. Als je kijkt hoe ze daar omgaan met de Koerden, als je kijkt naar Cyprus dat ze grotendeels bezet hebben of de Armeense kwestie.

Of bijvoorbeeld de volgende link die me eigenlijk niet eens verbaasd. Celstraf voor uitdrukking 'Meneer Öcalan'
pi_47101484
Gozer, de FP. De reageerknop daar werkt als een magneet op debielen die niet verder zijn gekomen dan de basisschool.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 10:45:24 #24
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_47118668
Een land afrekenen op analfabetisme vind ik niet kunnen, omdat dit gevaar in eigen land wordt onderschat.

Op basis van vrijheid op meningsuiting is Turkije echter geen verbetering. Beledigingen aan het adres van de identiteit van het land worden soms spottend tot uitvoer gebracht. Er zijn nog veel ernstigere maatschappelijke problemen die aangepakt kunnen worden.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 11:04:52 #25
150991 Kritski
De Übermensch
pi_47119003
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:45 schreef steve2003 het volgende:

[..]

Maar wat is daar erg aan dan? In principe zou je dat juist als een groot plus punt kunnen, en moeten zien... Bij de simpelste Human Resource cursus die je kan volgen vertellen ze al hoe belangrijk het is om diversiteit binnen ene groep te hebben. Zou dit nou niet ook gelden voor Europa? Mischien dat een frisse wind Europa eens goed zou doen, want lten we wel wezen, echt goed gaat het niet de afgelopen jaren.

Stel nou dat Europa Turkije erbij wil nemen, het land kan ons later helpen met de vergrijzing, wij kunnen hun helpen de rest van hhun land te ontwikkelen en daardoor zij ons weer voorzien van Turkse producten etc. Of stel ej eens voor wat voor signaal dat af zou geven aan de Arabische wereld? Mischien zien ze dan in dat het niet perse het Westen tegen hun (isslamieten) zijn, wat voor ons wellicht weer interessant kan zijn voor de handel, olieprijzen etc... Probeer het nou eens positief e bekijken en op de langere termijn, dan zal je zien dat er echt wel ehel erg veel voordelen aan zitten, ook voor ons!
Ach, daar hebben we weer een wishfull thinker!

"Misschien", "kan", "stel", "probeer"... je zegt het zelf al...

Vergrijzing is trouwens een zure appel waar we doorheen zullen moeten bijten. Maar dat gaat er bij jou natuurlijk niet in. Nederland met 30 miljoen inwoners in 2050. Geen probleem, zolang jij je royale pensioentje maar krijgt hè. Laat de jongere generatie maar met de gebakken shoarma zitten. Egoïst.
pi_47119046
Het is heel mooi dat ze die Ataturk zo vereren maar het blijft natuurlijk van de gekke dat als je een andere mening hebt over de god ataturk je de gevangenis in moet etc etc.
In een democratie zou ook een andere mening toegestaan moeten zijn.

Daarnaast ontkennen ze voor het gemak maar een massaslachting.
Koerden zijn tenslotte geen mensen.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 11:50:35 #27
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_47119875
Ik ben het gedeeltelijk met je eens TS. Maarrrr: er hangt ook een "bias" over jouw verhaal heen. Jij loopt stage in Istanbul, een prachtige stad in Turkije die Oost en West met elkaar verbindt. Het westen van Turkije is relatief rijk en vrij goed opgeleid voor Turkse begrippen, in tegenstelling tot het oosten van Turkije, richting het Koerdische deel. Juist DAAR zijn de vrouwen analfabeet, is er complete armoede en daardoor verliest dat deel aanhang met het rijkere westen. Istanbul is een gesophisticeerde stad, waar veel intelligente en welvarende mensen wonen en werken. Ondanks dat er armoede is, zou je het kunnen bestempelen als een wereldstad. Dat je dit soort opmerkingen als onwaar beschouwt, is niet helemaal correct. De Turken die naar Nederland zijn gekomen, zijn voornamelijk Turken uit midden en oost-Turkije, de armere bevolkingslagen. Daar hangt ook een andere cultuur dan in het meer verwesterde Istanbul.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zaterdag 10 maart 2007 @ 13:43:57 #28
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_47122461
quote:
Door Dlocks - woensdag 7 maart 2007 @ 16:23
quote:
De economie van Turkije is nog steeds goed aan 't groeien.

Dat is natuurlijk heel relatief. Van -1000 naar -999 is ook een groei.
Hehhehehe
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 13:44:50 #29
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_47122478
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 13:43 schreef freddygonzales het volgende:

[..]

Hehhehehe
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_47123117
hallekebabjeweetog
Stem hier:
De term EUROCENT
pi_47168198
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:50 schreef Dirktator het volgende:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens TS. Maarrrr: er hangt ook een "bias" over jouw verhaal heen. Jij loopt stage in Istanbul, een prachtige stad in Turkije die Oost en West met elkaar verbindt. Het westen van Turkije is relatief rijk en vrij goed opgeleid voor Turkse begrippen, in tegenstelling tot het oosten van Turkije, richting het Koerdische deel. Juist DAAR zijn de vrouwen analfabeet, is er complete armoede en daardoor verliest dat deel aanhang met het rijkere westen. Istanbul is een gesophisticeerde stad, waar veel intelligente en welvarende mensen wonen en werken. Ondanks dat er armoede is, zou je het kunnen bestempelen als een wereldstad. Dat je dit soort opmerkingen als onwaar beschouwt, is niet helemaal correct. De Turken die naar Nederland zijn gekomen, zijn voornamelijk Turken uit midden en oost-Turkije, de armere bevolkingslagen. Daar hangt ook een andere cultuur dan in het meer verwesterde Istanbul.
Koerden zijn GEEN Turken, Nu NIET, Morgen NIET, NOOIT NIET...
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_47168785
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:27 schreef GlazenKaak het volgende:
Ik ben twee keer in Istanbul geweest
Turken die in Turkije wonen zijn echt lief
Die in Nederland, not so much
dank je:P .. we zijn natuurlijk eenmaal besmet met de Nederlandse cultuur. Dit maakt ons minder lief
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_47168807
quote:
Op zondag 11 maart 2007 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Koerden zijn samen met Turken inwoners van Turkije
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_47169005
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 10:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Een land afrekenen op analfabetisme vind ik niet kunnen, omdat dit gevaar in eigen land wordt onderschat.

Op basis van vrijheid op meningsuiting is Turkije echter geen verbetering. Beledigingen aan het adres van de identiteit van het land worden soms spottend tot uitvoer gebracht. Er zijn nog veel ernstigere maatschappelijke problemen die aangepakt kunnen worden.
komt er ook bij dat je aan lezen niets hebt als je je koe moet melken. Feit blijft dat een groot deel van Turkije nog in de agrarische sector zit.
pi_47170982
quote:
Op zondag 11 maart 2007 21:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Koerden zijn samen met Turken inwoners van Turkije
Zolang ze niet van PKK zijn, is alles ok..
Quote van Tjabbo:
pi_47171406
quote:
Op zondag 11 maart 2007 21:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zolang ze niet van PKK zijn, is alles ok..
zolang ze niet van Turkse nationalistische partijen zijn vindt ik het ook oke. Turkije is een cohesie van verschillende rassen/culturen.
pi_47172668
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:07 schreef Burakius het volgende:

[..]

zolang ze niet van Turkse nationalistische partijen zijn vindt ik het ook oke. Turkije is een cohesie van verschillende rassen/culturen.
Endan ik ben Nationalist en dan? Ik ben Grijze Wolf, wat nu? Wat wil je nou zeggen met Cohessie van Verschillende Rassen/Culturen?
Quote van Tjabbo:
pi_47173380
Grijze Wolven (BOZKURT) ofwel Nationalisten zijn mensen die:
  • Van hun Land
  • Van hun Godsdienst (de Islam)
  • Van hun Familie
  • Van hun Volk
  • En van hun Taal houden.
    EN:
  • Tegen de PKK zijn
  • Tegen de Terroristen zijn
  • Tegen Onvrede in Turkije
  • Tegen Mensen die Tegen Turkije zijn
  • Tegen bevolking die Turkije proberen te 'veroveren'; denk aan PKK..
  • Wij hebben NIKS tegen Kurden, zolang ze maar geen verkeerde ged88 over Turkije hebben...
  • Wij hebben NIKS tegen Alevieten, Zij hebben immers ook meegevochten in de oorlog vroeger, dat geld ook voor de Kurden.

Selamlar... Bozkurt52 aka Turquaz52
  • Quote van Tjabbo:
    pi_47175849
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 22:32 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Endan ik ben Nationalist en dan? Ik ben Grijze Wolf, wat nu? Wat wil je nou zeggen met Cohessie van Verschillende Rassen/Culturen?
    Nationalisme brengt alleen verderf en haat op deze wereld. Ik ben Tatar/Tjetjeen/Nogai en mijn voorouders hebben net zo hard gevochten voor Turkije als de Turken zelf. En wat nu? Is het niet ook mijn land?

Ook geinig dat je

-Godsdienst

noemt , want:

Ibn Taymiyyah (RA) zei: "Alles wat buiten de oproep tot de Qur'aan en islaam valt met betrekking tot afkomst, land en nationaliteit is een oproep tot de onwetendheid. (Majmoo ul-Fataawaa (3/456)

en

De Profeet sallallaahu 'alayhi wa sallam zei: "Wie dan ook ophoudt met zijn gehoorzaamheid en zich afscheidt van de Jamaa'ah en doodgaat, hij begaat een dood van onwetendheid. Wie dan ook vecht onder de vaandel van de blinden, boos wordt om 'asabiyyah (partij trekken), of het oproepen tot 'asabiyyah, of het bijstaan van 'asabiyyah, dan doodgaat, hij begaat een dood van onwetendheid"(overgeleverd door Muslim in zijn Saheeh (6/21), van Abu Hurayrah radiallaahuanhu.) Asabiyah is ook het hedendaagse Nationalisme........

en

Welzeker, Allah heeft aan mij openbaard dat jullie nederigheid moeten hebben, en dat niemand zich trots en onderdrukken moet gedragen tegen iemand anders, noch zou iemand op moeten scheppen tegenover iemand anders.

en

Voorzeker, er is geen superioriteit voor een Arabier boven een
    niet-Arabier, noch van een niet-Arabier boven een Arabier; noch een blank persoon boven een zwarte, noch een zwart persoon boven een blanke, behalve door taqwa."

en

Allah heeft van jullie alle trots en hoogmoed van de dagen van
    Djaahiliyyah, en het opscheppen over jullie voorvaderen verwijderd.
    Gelovigen met taqwa en ongelukkige zondaren, jullie zijn de kinderen van Adam, en Adam werd geschapen uit klei. Laat de mensen ophouden met het opscheppen over hun gestorven voorvaderen, die nauwelijks brandstof voor het vuur zijn, of zij zullen zeker onbelangrijker bij Allah zijn dan de kever die mest met zijn neus rolt."

Grijze wolven zijn:

-gebrainwashed
    -mensen met tunnelvisie
    -klootzakken die racist zijn
    -hitlers beste maatjes
      maandag 12 maart 2007 @ 00:09:08 #40
    170509 Baret
    The world is yours
    pi_47176527
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 23:49 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nationalisme brengt alleen verderf en haat op deze wereld. Ik ben Tatar/Tjetjeen/Nogai en mijn voorouders hebben net zo hard gevochten voor Turkije als de Turken zelf. En wat nu? Is het niet ook mijn land?

Ook geinig dat je

-Godsdienst

noemt , want:

Ibn Taymiyyah (RA) zei: "Alles wat buiten de oproep tot de Qur'aan en islaam valt met betrekking tot afkomst, land en nationaliteit is een oproep tot de onwetendheid. (Majmoo ul-Fataawaa (3/456)

en

De Profeet sallallaahu 'alayhi wa sallam zei: "Wie dan ook ophoudt met zijn gehoorzaamheid en zich afscheidt van de Jamaa'ah en doodgaat, hij begaat een dood van onwetendheid. Wie dan ook vecht onder de vaandel van de blinden, boos wordt om 'asabiyyah (partij trekken), of het oproepen tot 'asabiyyah, of het bijstaan van 'asabiyyah, dan doodgaat, hij begaat een dood van onwetendheid"(overgeleverd door Muslim in zijn Saheeh (6/21), van Abu Hurayrah radiallaahuanhu.) Asabiyah is ook het hedendaagse Nationalisme........

en

Welzeker, Allah heeft aan mij openbaard dat jullie nederigheid moeten hebben, en dat niemand zich trots en onderdrukken moet gedragen tegen iemand anders, noch zou iemand op moeten scheppen tegenover iemand anders.

en

Voorzeker, er is geen superioriteit voor een Arabier boven een
    niet-Arabier, noch van een niet-Arabier boven een Arabier; noch een blank persoon boven een zwarte, noch een zwart persoon boven een blanke, behalve door taqwa."

en

Allah heeft van jullie alle trots en hoogmoed van de dagen van
    Djaahiliyyah, en het opscheppen over jullie voorvaderen verwijderd.
    Gelovigen met taqwa en ongelukkige zondaren, jullie zijn de kinderen van Adam, en Adam werd geschapen uit klei. Laat de mensen ophouden met het opscheppen over hun gestorven voorvaderen, die nauwelijks brandstof voor het vuur zijn, of zij zullen zeker onbelangrijker bij Allah zijn dan de kever die mest met zijn neus rolt."

Grijze wolven zijn:

-gebrainwashed
    -mensen met tunnelvisie
    -hitlers beste maatjes
    Voor mensen die niet weten wat bozkurt precies is, het is gewoon precies hetzelfde als die nazi's in nederand die geen flikker doen maar alleen maar lullen. Ze hebben geen effect en zullen dat ook nooit hebben. Zeer zwakke personen die niks toelaten in turkije behalve turken zelf. Turken zijn volgens hun de pure ras die ze niet zijn. Laat hun maar proberen het oan-turkisme te regelen, gaat je niet lukken zeg ik je.
    I'll make him an offer he can't refuse
    pi_47180119
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 00:09 schreef Baret het volgende:

[..]

Voor mensen die niet weten wat bozkurt precies is, het is gewoon precies hetzelfde als die nazi's in nederand die geen flikker doen maar alleen maar lullen. Ze hebben geen effect en zullen dat ook nooit hebben. Zeer zwakke personen die niks toelaten in turkije behalve turken zelf. Turken zijn volgens hun de pure ras die ze niet zijn. Laat hun maar proberen het oan-turkisme te regelen, gaat je niet lukken zeg ik je.
    bedankt dat je het met me eens bent
    pi_47180696
    You Tube is trouwens weer helemaal bereikbaar.
      maandag 12 maart 2007 @ 09:16:27 #43
    170509 Baret
    The world is yours
    pi_47180791
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 08:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

Haha met plezier

Ik bedoelde trouwens het pan-turkisme en niet het oan-turkisme
    pi_47180974
    !
    pi_47185816
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 09:16 schreef Baret het volgende:

[..]

Haha met plezier

Ik bedoelde trouwens het pan-turkisme en niet het oan-turkisme
    pan-turkisme als in één grote Turan toch?
    pi_47187090
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 08:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

`
    Moet je vooral trots op zijn Was ik ook toen iemand mij voor het eerst in mn leve gelijk gaf
    quote:
    ....en mijn voorouders hebben net zo hard gevochten voor Turkije als de Turken zelf. En wat nu? Is het niet ook mijn land?,,,
    Zoals ATATÜRK al zei: Iedereen die mee vecht in de oorlog kan zich een Turk, Als een persoon beschouwen; die voor zijn 'EIGE' Land is gestorven, hij krijgt de kans om in Turkije te leven.
    Denk nu aan: Koerden en aan Alevieten en natuurlijk andere krijgers die nu het huidige Turkije hebben laten bestaan. ( ) RESPECT...
    quote:
    Grijze wolven zijn:

-gebrainwashed
    -mensen met tunnelvisie
    -hitlers beste maatjes
    Ten eerste: Gebrainwashed? Door wie, waarom en hoe? Wij hebben gewoon een ander zicht in het leven dan jij misschien, dat komt omdat jij niet weet wat een ECHTE BOZKURT is. Ik ben trots op de Turkse vlag, en ben trots en toon RESPECT aan Mustafa Kemal ATATÜRK en alle strijders die hun leven hebben opgeofferd voor Turkije! Dit hoeft niet Per sé alleen maar Turken te zijn, alhoewel? Het waren allemaal Turken!! Iedereen die zich Turks voelt, en in Turkije woont (denk aan Koerden/Alevieten/etc.) kan zich een Turk noemen, Dat waren ook de woorden van Atatürk.

Ten 2e: Mensen met tunnevisie? Ja zeker! Waarom zouden wij ons bemoeien of denken aan andere dingen? Wij hebben maar 3 problemen waar we aan denken.
  • De PKK
  • Cyprus
  • De Ermeense genocide.

Voor de rest? DIT:

BOZKURT aka GRIJZEWOLVEN:
    Zijn Volgens jou Racisten tegen iedereen die geen Turk is?
    Zijn Mensen die niks anders willen zien dan Turken in Turkije?
    Zijn Mensen die Tegen Koerden zijn?
    Vriend, wie je ook ben, wat je ook bent.. intreseert me niet meer.. Ga een boekje lezen ofzo.. want wat jij nu allemaal denkt dat moet zo 'professioneel' klinken, maar je weet in NIKS!

Selamlar... Turquaz52
  • Quote van Tjabbo:
      maandag 12 maart 2007 @ 13:01:49 #47
    47819 vbmot
    Are those my feet?
    pi_47187166
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Complimenten aan het adres van de Koerden

Verder even ter vergelijking: Turken zijn GEEN Nederlanders, Nu NIET, Morgen NIET, NOOIT NIET...
    Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
    Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
      maandag 12 maart 2007 @ 13:08:37 #48
    47819 vbmot
    Are those my feet?
    pi_47187395
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 12:59 schreef Turquaz52 het volgende:

Apeblaat
    Ik neem aan dat je wel in Turkije woont?

Anders:
    Waarom ben je eigenlijk naar Nederland gekomen als Turkije zo geweldig is? Blijkbaar is iets in NL toch beter dan in Turkije (de uitkeringen? ). En waarom verheerlijk je de Nederlandse vlag dan niet i.pv. de Turkse?
    Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
    Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
    pi_47188227
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 13:01 schreef vbmot het volgende:

[..]

Complimenten aan het adres van de Koerden

Verder even ter vergelijking: Turken zijn GEEN Nederlanders, Nu NIET, Morgen NIET, NOOIT NIET...
    Is ook zo.. Maare daarentegen ben ik in nederland Nederlands, en in Turkije Turks.
    Hello 2 nationaliteiten
    en ff een topic opzoeken...
    -edit; gevonden-
    Auto optuigen verboden?
    Quote van Tjabbo:
    pi_47189006
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 13:35 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Is ook zo.. Maare daarentegen ben ik in nederland Nederlands, en in Turkije Turks.
    Hello 2 nationaliteiten
    en ff een topic opzoeken...
    -edit; gevonden-
    Auto optuigen verboden?
    Turkuuaaz !
    pi_47189190
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 13:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Turkuuaaz !
    effendim canim
    TurQuaz is heel wat anders dan turKuaz... Turkoise is een kleur.. dat wilt toGh ook niet zeggen dat het een Turks kleur is
    Quote van Tjabbo:
      maandag 12 maart 2007 @ 14:16:37 #52
    42630 DAMH
    vroemmmm!!!
    pi_47189831
    quote:
    Op donderdag 8 maart 2007 18:48 schreef wolferl het volgende:
    HIGH FIVE
    Kmoest zowaar aan borat+accent denken en klein beetje lachen " Haaai Faaif "
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    -the Dude-
    pi_47189945
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 13:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

effendim canim
    TurQuaz is heel wat anders dan turKuaz... Turkoise is een kleur.. dat wilt toGh ook niet zeggen dat het een Turks kleur is
    oke, het ging me ook daarom, thanks voor het uitleggen

bozkurts wat moet je ervan denken... in jaren 80 waren het geen lieverds en waar ze voor staan vind ik niet aantrekkelijk...
    pi_47190242
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 14:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

oke, het ging me ook daarom, thanks voor het uitleggen

bozkurts wat moet je ervan denken... in jaren 80 waren het geen lieverds en waar ze voor staan vind ik niet aantrekkelijk...
    Jaren 80 waren de 'rechtse' en 'linkse' aartsvijanden. Je liep al in de straat en je werd Of kapot geslagen, of overhoop geschoten..
    Tegewoordig is het niet meer zo, mijn vader heeft vroeger een stichting gehad (in Tegelen), mijn oom ook (in A´dam). Mijn vader is vaak bedreigd door PKK´s die met een groep het gebouw binnestormen, endan uitspraken deden . en bedreigden met het in de fik steken v.d. boel.
    Mijn opa is ´links´ mijn ooms ook in TR, maar mijn Oom in A´dam en mijn vader zijn ´rechts´ hebben we nu een famillie ruzie ofzo?
    Quote van Tjabbo:
      maandag 12 maart 2007 @ 15:41:50 #55
    170509 Baret
    The world is yours
    pi_47193026
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 12:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

pan-turkisme als in één grote Turan toch?
    Dat klopt, alleen de probleem is dat de grenzen zijn gesloten. Dit komt allemaal door armenie en daar ben ik trots op. De azeri's en turken zijn sowieso al de grootste vrienden van elkaar. Maar de russen en armenen zullen dat sowieso niet laten gebeuren.

Bozkurt=grijze homo's
    pi_47196208
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 15:41 schreef Baret het volgende:

[..]
    Bozkurt=grijze homo's
    Homofoob.
    Ich bin der Führer.
    pi_47198219
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 12:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[quote]Moet je vooral trots op zijn Was ik ook toen iemand mij voor het eerst in mn leve gelijk gaf
    mja..
    quote:
    Zoals ATATÜRK al zei: Iedereen die mee vecht in de oorlog kan zich een Turk, Als een persoon beschouwen; die voor zijn 'EIGE' Land is gestorven, hij krijgt de kans om in Turkije te leven.
    Denk nu aan: Koerden en aan Alevieten en natuurlijk andere krijgers die nu het huidige Turkije hebben laten bestaan. ( ) RESPECT...
    Koerden vochten ook mee waarom zijn dat dat geen Turken? ... sorry ik ben geen Turk, maar we hebben wel gevochten voor dat land. en toevallig heet dat Turkije. Het kon net zo goed iets anders heten.

En als koerden dan meevechten waarom dan dit en ik citeer je:

quote:
    Ten eerste: Gebrainwashed? Door wie, waarom en hoe? Wij hebben gewoon een ander zicht in het leven dan jij misschien, dat komt omdat jij niet weet wat een ECHTE BOZKURT is. Ik ben trots op de Turkse vlag, en ben trots en toon RESPECT aan Mustafa Kemal ATATÜRK en alle strijders die hun leven hebben opgeofferd voor Turkije! Dit hoeft niet Per sé alleen maar Turken te zijn, alhoewel? Het waren allemaal Turken!! Iedereen die zich Turks voelt, en in Turkije woont (denk aan Koerden/Alevieten/etc.) kan zich een Turk noemen, Dat waren ook de woorden van Atatürk.
    De Turken vochten niet voor Turkije, de Turken vochten voor de kalief oftewel ISLAM voor ALLAH en niet zoiets achterlijks als NATIONALISME En er zijn net zo goed Alevieten en Koerden dood gegaan als Pakistanen Arabieren en Turkije.
    quote:
    Ten 2e: Mensen met tunnevisie? Ja zeker! Waarom zouden wij ons bemoeien of denken aan andere dingen? Wij hebben maar 3 problemen waar we aan denken.
  • De PKK
  • Cyprus
  • De Ermeense genocide.
  • 1. het is Armeens
    2. Cyprus is idd van Turkije
    3. De PKK moet weg.. daar hoef je geen bozkurt voor te zijn trouwens
    quote:
    Voor de rest? DIT:
    [afbeelding]
    quote:
    BOZKURT aka GRIJZEWOLVEN:
    Zijn Volgens jou Racisten tegen iedereen die geen Turk is?
    Zijn Mensen die niks anders willen zien dan Turken in Turkije?
    Zijn Mensen die Tegen Koerden zijn?
    Vriend, wie je ook ben, wat je ook bent.. intreseert me niet meer.. Ga een boekje lezen ofzo.. want wat jij nu allemaal denkt dat moet zo 'professioneel' klinken, maar je weet in NIKS!
    1.Bozkurt aka Grijzewolven zijn tegen buitenlanders en vinden zichzelf superieur. het is anti-Islam zowat. Dus ja het zijn racisten
    2. Ga alsjeblieft de Koran en hadiths lezen.
    3. Attatürk was een Jood
    4. Attatürk was anti-Islam.. dus ook niet zo vreemd dat jij met dingen als 'het superieure ras' komt aanzetten. want dat is nou eenmaal de mentaliteit van de grijze wolven.

Al met al heb ik je al genoeg neergehaald
    pi_47199371
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 15:41 schreef Baret het volgende:

[..]

Dat klopt, alleen de probleem is dat de grenzen zijn gesloten. Dit komt allemaal door armenie en daar ben ik trots op. De azeri's en turken zijn sowieso al de grootste vrienden van elkaar. Maar de russen en armenen zullen dat sowieso niet laten gebeuren.

Bozkurt=grijze homo's
    Wat hebben de homo's er nou weer mee te maken.

Verder heb ik niet veel sympathie voor de denkbeelden van de Grijze Wolven, ik geloof nog in de multicul enzo.
    pi_47199404
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 17:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

mja..
    [..]

Koerden vochten ook mee waarom zijn dat dat geen Turken? ... sorry ik ben geen Turk, maar we hebben wel gevochten voor dat land. en toevallig heet dat Turkije. Het kon net zo goed iets anders heten.

[..]

De Turken vochten niet voor Turkije, de Turken vochten voor de kalief oftewel ISLAM voor ALLAH en niet zoiets achterlijks als NATIONALISME En er zijn net zo goed Alevieten en Koerden dood gegaan als Pakistanen Arabieren en Turkije.
    [..]

1. het is Armeens
    [..]

[..]

1.Bozkurt aka Grijzewolven zijn tegen buitenlanders en vinden zichzelf superieur. het is anti-Islam zowat. Dus ja het zijn racisten
    3. Attatürk was een Jood
    4. Attatürk was anti-Islam.. dus ook niet zo vreemd dat jij met dingen als 'het superieure ras' komt aanzetten. want dat is nou eenmaal de mentaliteit van de grijze wolven.

Jood right.

WTF hebben de Joden hier nou mee te maken, Burak, ik had je toch iets slimmer ingeschat.
    pi_47199685
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 18:33 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jood right.

WTF hebben de Joden hier nou mee te maken, Burak, ik had je toch iets slimmer ingeschat.
    Omdat hij het heeft over een Koerd kan en zal nooit een Turk zijn, maar hij verteld daarna wel weer als je voor dat land vecht ben je wel een Turk. Feit blijft dat Attaturk een jood is die voor Turkije heeft gevochten.

Ik had jou zo dom ingeschat

laatst al ook met je opmerking over deen

2x IHVK
    pi_47200014
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 18:40 schreef Burakius het volgende:

[..]

Omdat hij het heeft over een Koerd kan en zal nooit een Turk zijn, maar hij verteld daarna wel weer als je voor dat land vecht ben je wel een Turk. Feit blijft dat Attaturk een jood is die voor Turkije heeft gevochten.

Ik had jou zo dom ingeschat

laatst al ook met je opmerking over deen

2x IHVK
    Dat over Denen was een grapje, grappig dat je dat serieus neemt.

En dat Ataturk een jood zou zijn is gewoon onzin, er is niks mis mee, maar het is gewoon niet waar.
    Geef eens een bron?
    pi_47200159
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 18:48 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat over Denen was een grapje, grappig dat je dat serieus neemt.

En dat Ataturk een jood zou zijn is gewoon onzin, er is niks mis mee, maar het is gewoon niet waar.
    Geef eens een bron?
    als je msn had kon ik je het word document sturen.... als triggershot online is geeft hij je wel de link want ik heb hem niet. Maar dit doet er uberhaupt inderdaad niet toe.

Je snapt volgens mij het hele punt wat ik probeeer duidelijk te maken niet.

Uiteindelijk komen we allemaal van Adam en Eva..

dus zoiets als Turks bla bla.. het is.. zo oppervlakkig
    pi_47200739
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 18:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

als je msn had kon ik je het word document sturen.... als triggershot online is geeft hij je wel de link want ik heb hem niet. Maar dit doet er uberhaupt inderdaad niet toe.

Je snapt volgens mij het hele punt wat ik probeeer duidelijk te maken niet.

Uiteindelijk komen we allemaal van Adam en Eva..

dus zoiets als Turks bla bla.. het is.. zo oppervlakkig
    Ik ben het echt op dit punt helemaal met je eens, onderscheid op grond van ras is gewoonweg fout.

Onderscheid maken op grond van godsdienst vind ik ook fout.
    pi_47202818
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 19:07 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik ben het echt op dit punt helemaal met je eens, onderscheid op grond van ras is gewoonweg fout.

Onderscheid maken op grond van godsdienst vind ik ook fout.
    onderscheid maken op grond van godsdienst is 1 ding. Stel jij bent een moslim en ik een christen. Dan is het daar mee basta. Ik moet respect voor jou hebben en jij ook voor mijn geloof.

Maar rassenscheiding heeft geen regels etc. En dat is waarom het er ook mis is gegaan.
    pi_47219581
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 17:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

[quote]Koerden vochten ook mee waarom zijn dat dat geen Turken? ... sorry ik ben geen Turk, maar we hebben wel gevochten voor dat land. en toevallig heet dat Turkije. Het kon net zo goed iets anders heten.
    Had ik dan gezegt dat ik tegen jou was? Of dat je uit TR moest flikkeren? Nee toGh? Ik beschouw iedereen die gestorven is voor Turkije een Strijder, (Sehit in 't Turks). Ik beschouw iedereen die voor TR heeft gevochten een Gazi. Dan ben ik niet zo schijnheilig om te zeggen dat je het niet bent. Want dat ben je dan tog?
    quote:

Je kon hier wel over nadenken voordat je dit zei, want ik had niet de bedoeling om alle koerden over een kam te scheren, want niet elk koerd, meestal ook wel PKK heeft niet gestreden voor Turkije. Als jij het letterlijk hebt opgevat, bied ik daar mijn excuses voor, maare dat wilt niet zeggen dat ik vind dat ALLE Koerden Turken zijn. Ik weet niet of je wel eens Turkse Nieuws kijkt maare; Jij kent Diyarbakir toch wel? Daar wonen heel veel koerden, en eej? kijk! Dat is Turkije!! maare wat zie ik? De koerdse vlag overal, APO Öcalan's posters, endan die teken van hun Dan zeg je togh van: kk op uit Turkije! Turkije is van Turkije, Turkije is 1 land, No-Way dat we het delen door midden of zelfs niet 1/1000ste deel!
    quote:
    Hoe weet jij dat? Was jij er bij toen ze vochten? Ja natuurlijk vochten ze voor de ISLAM, maar ook voor het Huidige TURKIJE!! Geak.. Denk je dat dat de Turken hun land gaan afstaan aan andere landen in de oorlog? Nee, Zij hebben gevochten voor Turkije. En niet puur voor de ISLAM..
    quote:
    1. het is Armeens
    1. Google vertelde mij Ermeens, maare iedereen kan spellingsfouten maken, dat jij daar op let in zo'n discussie
    2. Cyprus is idd van Turkije.. Natuurlijk. Maare ja, dat wouden we ook zo houden, als die grieken er niet waren. En toch ben ik NIET tegen de Grieken, want de taktiek v.d. Trojaans paard vond ik zeker geslaagd. Daar heb ik respect voor.
    3. Maar wie besteed et meest aandacht aan PKK? Toch weer de Nationalisten, De GrijzeWolven
    quote:
    3. Attatürk was een Jood
    1. WIJ ZIJN NIET TEGEN DE ISLAM, in de Nationalisten eed staat zelfs:
    Voor de Land, Voor de Volk, en Voor de KORAN
    2. Ik heb de Koran gelezen... en daar ben ik wijzer niet echt VEEL wijzer geworden, want ik versta geen Arabisch. Ik heb geleerd wat er in de Koran staat van de Imam.
    3. Endan praat je over mijn spellings fout, terwijl je Atatürk met 1 T schrijft en niet aTTatürk.
    ATATÜRK WAS EN IS GEEN JOOD. Zal hij nooit zijn, is hij niet geweest
    4. Als Atatürk een Anti-Islam was geweest, geef me dan een reden waarom hij TOCH de Turken hielp tijdens et oorlog, Je zegt zelf dat de Turken voor Puur de ISLAM hebben gevochten?
    quote:
    Ik had jou wat slimmer ingeschat, en ik dacht dat je er echt van wist, heb ik gefaald om je te begrijpen, daarmee wil ik niet zeggen dat je gelijk hebt, integendeel: Je weet niet waar je het over hebt.
    Je kunt beter je moel houden voordat je weer dingen zegt waarvan je zelf nog niet eens weet waar je het over hebt.
    quote:
    ÜLKÜCÜ YEMiNi

Allah’a, Kuran’a, Vatana, Bayraga Millete, Silaha ve Basbug’ a
    yeminolsun! Sehitlerim, Gazilerim emin olsun.

Ülkücü TÜRK GENÇLiGi olarak;
    komünizm’ e, kapitalizm’ e, fasizm’ e ve her türlü emperyalizm’ e karsi mücadelemiz sürecektir.
    Als je Turks kunt lezen, dan stel ik je voor om dit eens te lezen, Dit zijn maar de eerste 2 alineas.
    Quote van Tjabbo:
    pi_47220009
    quote:
    Op donderdag 8 maart 2007 18:52 schreef viagraap het volgende:
    Dat is de frontpage, boeien. Alle kaalkopjes verzamelen zich daar onder de vlag van R@b.
    Nee, gewoon alle nerds/zeikerige alto's.
    pi_47220177
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 09:53 schreef Turquaz52 het volgende:
    in de Nationalisten eed staat zelfs:
    Dacht het niet; de meeste van zulk soort documenten zijn nl. altijd gevriwjaard van taalfouten.
    pi_47220419
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 09:53 schreef Turquaz52 het volgende:

[quote] Had ik dan gezegt dat ik tegen jou was? Of dat je uit TR moest flikkeren? Nee toGh? Ik beschouw iedereen die gestorven is voor Turkije een Strijder, (Sehit in 't Turks). Ik beschouw iedereen die voor TR heeft gevochten een Gazi. Dan ben ik niet zo schijnheilig om te zeggen dat je het niet bent. Want dat ben je dan tog?
    Ten eerste betekend sehit niet strijder. Het betekend meer zoiets als martelaar.
    gazi's bestaan niet meer .

quote:
    Je kon hier wel over nadenken voordat je dit zei, want ik had niet de bedoeling om alle koerden over een kam te scheren, want niet elk koerd, meestal ook wel PKK heeft niet gestreden voor Turkije. Als jij het letterlijk hebt opgevat, bied ik daar mijn excuses voor, maare dat wilt niet zeggen dat ik vind dat ALLE Koerden Turken zijn. Ik weet niet of je wel eens Turkse Nieuws kijkt maare; Jij kent Diyarbakir toch wel? Daar wonen heel veel koerden, en eej? kijk! Dat is Turkije!! maare wat zie ik? De koerdse vlag overal, APO Öcalan's posters, endan die teken van hun Dan zeg je togh van: kk op uit Turkije! Turkije is van Turkije, Turkije is 1 land, No-Way dat we het delen door midden of zelfs niet 1/1000ste deel!
    Dus als wij Turken hier met Turkse vlaggen rondlopen in Nederland, moeten wij er ook worden uitgeflikkerd? Wij lopen hier ook met Turkse vlaggen, Atatürk posters etc.

quote:
    Hoe weet jij dat? Was jij er bij toen ze vochten? Ja natuurlijk vochten ze voor de ISLAM, maar ook voor het Huidige TURKIJE!! Geak.. Denk je dat dat de Turken hun land gaan afstaan aan andere landen in de oorlog? Nee, Zij hebben gevochten voor Turkije. En niet puur voor de ISLAM.. [/uote]
    Je moet blijkbaar nog veel lezen over Atatürk. De Turken vochten voor de kalief en niet zoals iets van een Turkije voor Turken iets. Het doel was de sultan bevrijden.

[quote]1. Google vertelde mij Ermeens, maare iedereen kan spellingsfouten maken, dat jij daar op let in zo'n discussie
    2. Cyprus is idd van Turkije.. Natuurlijk. Maare ja, dat wouden we ook zo houden, als die grieken er niet waren. En toch ben ik NIET tegen de Grieken, want de taktiek v.d. Trojaans paard vond ik zeker geslaagd. Daar heb ik respect voor.
    3. Maar wie besteed et meest aandacht aan PKK? Toch weer de Nationalisten, De GrijzeWolven
    Google is a bitch.
    3. nee

quote:
    2. Ik heb de Koran gelezen... en daar ben ik wijzer niet echt VEEL wijzer geworden, want ik versta geen Arabisch. Ik heb geleerd wat er in de Koran staat van de Imam.
    3. Endan praat je over mijn spellings fout, terwijl je Atatürk met 1 T schrijft en niet aTTatürk.
    4. Als Atatürk een Anti-Islam was geweest, geef me dan een reden waarom hij TOCH de Turken hielp tijdens et oorlog, Je zegt zelf dat de Turken voor Puur de ISLAM hebben gevochten?
    1. Nationalisme is verboden in Islam. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?
    2. De koran heeft inmiddels goede vertaling in het Nederlands. Ik verwijs je naar de vertaling van :Sofjan s. siregar van het iccn
    4. Geef mij dan een reden waarom hij hoofddoekjes heeft verboden, het Arabische alfabet heeft weggehaald en iedereen verplicht westers moest kleden. En dan Allah van hem niet meer Allah mochtr worden genoemd maar Tanri.
    [/quote]

quote:
    Ik had jou wat slimmer ingeschat, en ik dacht dat je er echt van wist, heb ik gefaald om je te begrijpen, daarmee wil ik niet zeggen dat je gelijk hebt, integendeel: Je weet niet waar je het over hebt.
    Je kunt beter je moel houden voordat je weer dingen zegt waarvan je zelf nog niet eens weet waar je het over hebt.
      dinsdag 13 maart 2007 @ 10:28:49 #69
    158394 Draganta
    Kansas Ranger
    pi_47220518
    quote:
    Op donderdag 8 maart 2007 21:32 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Döner, Shoarma komt oorspronkelijk uit Egypte
    Yep vandaar het Turks woord Döner, wat betekent 'draaiend'
    Who cares if one more light goes out?
    In a sky of a million stars
    pi_47220609
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 10:28 schreef Draganta het volgende:

[..]

Yep vandaar het Turks woord Döner, wat betekent 'draaiend'
    dats waar..
    Quote van Tjabbo:
      dinsdag 13 maart 2007 @ 10:34:09 #71
    170509 Baret
    The world is yours
    pi_47220680
    Had ik dan gezegt dat ik tegen jou was? Of dat je uit TR moest flikkeren? Nee toGh? Ik beschouw iedereen die gestorven is voor Turkije een Strijder, (Sehit in 't Turks). Ik beschouw iedereen die voor TR heeft gevochten een Gazi. Dan ben ik niet zo schijnheilig om te zeggen dat je het niet bent. Want dat ben je dan tog?

Dus alleen als de turken het bevalt ben je een turk, als je niet vecht voor je land ben je dus geen turk maar een verrader. Dat is zo opervlakkig en gewoon dom om te zeggen. Heb niks tegen turken ofzo maar sommigen zijn echt blijfen haken in de jaren 50.

Ik zie vaak genoeg turken met een turkse vlag of een turkse shirtje op straat lopen, vaak genoeg zie ik bij de turkse verenigingen een turkse poster met ataturk ofzo. We zitten hier in Nederland dus dan moet je met die dingen ook opflikkeren. Zo kortzichtig ben jij.

Hoe weet jij dat? Was jij er bij toen ze vochten? Ja natuurlijk vochten ze voor de ISLAM, maar ook voor het Huidige TURKIJE!! Geak.. Denk je dat dat de Turken hun land gaan afstaan aan andere landen in de oorlog? Nee, Zij hebben gevochten voor Turkije. En niet puur voor de ISLAM..

Hier ga ik niet eens op in!!!!!

1. Google vertelde mij Ermeens, maare iedereen kan spellingsfouten maken, dat jij daar op let in zo'n discussie

1. Dan ben je wel heel erg hersenloos!!!!!!
    2. Alleen omdat de Grieken iets hebben uitgehaald met een paard ben je niet tegen hun, dus als ze dat niet hadden gedaan dan was je wel tegen ze? Kortzichtig alweer!
    3. Negatieve aandacht!!!!

1. Islam heb ik me niet in verdiept dus ik praat er niet over, zou jij eens een voorbeeld aan moeten nemen.
    2. Je hebt het gelezen? Je bedoelt gehoord.
    3. Maar wel de Geert Wilders van toen, maar dan erger en dommer.
    4. Macht!

Moet jij zeggen.

Als je Turks kunt lezen, dan stel ik je voor om dit eens te lezen, Dit zijn maar de eerste 2 alineas.

Turkse propaanda lezen we niet.
    pi_47221000
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 10:25 schreef Burakius het volgende:

[quote]Ten eerste betekend sehit niet strijder. Het betekend meer zoiets als martelaar.
    gazi's bestaan niet meer .
    Sehit betekend iemand die voor zijn vaderland (Turkije in dit geval) is gestorven, dit kan zijn: Tijdens et oorlog, een politie agent, Jandarma etc..
    Gazi betekend iemand die met succes de Leger in is gegaan en weer is terug gekomen.
    quote:
    Dus als wij Turken hier met Turkse vlaggen rondlopen in Nederland, moeten wij er ook worden uitgeflikkerd? Wij lopen hier ook met Turkse vlaggen, Atatürk posters etc.
    Turkije is teminste een land met een Vlag, terwijl Koerden geen land hebben, dus ook geen vlag. Van welk land is die vlag dan? en Atatürk moet je niet vergelijken met APO. Want Apo is een terrorist. Die zelfs de koerden heeft veraden. Dat zou Atatürk nooit doen, nooit gedaan. APO IS DE BAAS VAN PKK, de LEIDER, De volgelingen zijn PKK.
    quote:
    Google is a bitch.
    3. nee
    Ja dus wel
    quote:
    2. De koran heeft inmiddels goede vertaling in het Nederlands. Ik verwijs je naar de vertaling van :Sofjan s. siregar van het iccn
    Zal ik doen
    quote:
    4. Geef mij dan een reden waarom hij hoofddoekjes heeft verboden, het Arabische alfabet heeft weggehaald en iedereen verplicht westers moest kleden. En dan Allah van hem niet meer Allah mochtr worden genoemd maar Tanri.
    Ho maar, Hij heeft de hoofdoeken niet verboden, Hij heeft het alleen niet meer verplicht gemaakt.
    Latijns is makkelijker om te leren, te lezen en schrijven.
    Westers kleden? Tuurlijk.. Vroeger kleden de dames in Turkije Boerka's, die heeft hij afgeschaft. Is dat nu ineens slecht?
    Allah mocht zeker Allah worden genoemd..
    Tanri betekend God. God=Allah.
    Quote van Tjabbo:
      dinsdag 13 maart 2007 @ 10:50:40 #73
    170509 Baret
    The world is yours
    pi_47221219
    Turkije is teminste een land met een Vlag, terwijl Koerden geen land hebben, dus ook geen vlag. Van welk land is die vlag dan? en Atatürk moet je niet vergelijken met APO. Want Apo is een terrorist. Die zelfs de koerden heeft veraden. Dat zou Atatürk nooit doen, nooit gedaan. APO IS DE BAAS VAN PKK, de LEIDER, De volgelingen zijn PKK.

Waarom ontwijk je de vraag?
    pi_47221336
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 10:50 schreef Baret het volgende:

Waarom ontwijk je de vraag?
    Vraag ontwijken? Ik dacht dat ik al een duidelijk antwoord gaf
    Quote van Tjabbo:
    pi_47221446
    in Turkijke hebben ze gelukkig geen Talpa , maar andere graf herrie
      dinsdag 13 maart 2007 @ 10:58:57 #76
    170509 Baret
    The world is yours
    pi_47221496
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 10:54 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Vraag ontwijken? Ik dacht dat ik al een duidelijk antwoord gaf
    Hij vroeg niet of turkije een land met een vlag was. Beter lezen!
    pi_47222828
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 10:58 schreef Baret het volgende:

[..]

Hij vroeg niet of turkije een land met een vlag was. Beter lezen!
    Dat was mijn antwoord op zijn vraag. En ik dacht dat ik daar duidelijk genoeg in was.
    De koerden die een vlag hebben van hun denkbeeldig land Kurdistan hebben gedachten om in Turkije hun land op te richten. Netzoals Israël in Palastina. Die koerden kun je ook PKK noemen.
    Wij Turken die in NL wonen die hebben al een land, en een vlag die echt bestaat. Wij hebben geen reden om nog de land in NL te pikken. Maar hun dus wel, omdat hun wel Turkije willen delen.

Wil je het Nog duidelijker?
    Turken hebben geen ideeën om NL te veroveren, maar de PKK's wel. Die hebben dus een POSTER van APO hangen. De leider van PKK.
    Quote van Tjabbo:
      dinsdag 13 maart 2007 @ 11:44:56 #78
    170509 Baret
    The world is yours
    pi_47223127
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 11:35 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dat was mijn antwoord op zijn vraag. En ik dacht dat ik daar duidelijk genoeg in was.
    De koerden die een vlag hebben van hun denkbeeldig land Kurdistan hebben gedachten om in Turkije hun land op te richten. Netzoals Israël in Palastina. Die koerden kun je ook PKK noemen.
    Wij Turken die in NL wonen die hebben al een land, en een vlag die echt bestaat. Wij hebben geen reden om nog de land in NL te pikken. Maar hun dus wel, omdat hun wel Turkije willen delen.

Wil je het Nog duidelijker?
    Turken hebben geen ideeën om NL te veroveren, maar de PKK's wel. Die hebben dus een POSTER van APO hangen. De leider van PKK.
    Ataturk stond achter de duitsers en niet de Nederlanders, hij wou ook een groter land hebben dan turkije al was. turken wouden ook plekken veroveren in de vroegere tijden, dat wil de pkk nu. Waar zie je dan een verschil zitten? Dus turken die in nederland de posters van Ataturk hangen zijn precies hetzelfde. Ultra-nationalist en het verschil tussen pkk en bokkurt is dat bozkurt alles stiekem wil doen en dat de pkk alles bekend maakt.
    pi_47224202
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 10:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Sehit betekend iemand die voor zijn vaderland (Turkije in dit geval) is gestorven, dit kan zijn: Tijdens et oorlog, een politie agent, Jandarma etc..
    Gazi betekend iemand die met succes de Leger in is gegaan en weer is terug gekomen.
    sehit is iemand die voor Allah is gestorven.
    Er wordt Islam gebruikt om nationalistische gevoelens op te wekken. Dit wordt al heel lang gedaan.
    Maar eigenlijk in nationalisme is Islam verboden. En de Ottomaanse staat was geen ''turkse staat'''.
    het was een islamitische staat. En Ataturk was tegen Islam. Waarom heeft hij dan veranderd in seculiere staat, waarom het arabische alfabet veranderd in Latijnse? Waarom heeft hij een eigen staat in Ankara opgericht terwijl er al Istanbul al een staat was en gewoon tegen de Ottomaanse staat opgetreden.
    Er zijn nog veel dingen die ik kan opnoemen maar ik laat het hierbij.
    quote:
    Ho maar, Hij heeft de hoofdoeken niet verboden, Hij heeft het alleen niet meer verplicht gemaakt.
    Latijns is makkelijker om te leren, te lezen en schrijven.
    Westers kleden? Tuurlijk.. Vroeger kleden de dames in Turkije Boerka's, die heeft hij afgeschaft. Is dat nu ineens slecht?
    Allah mocht zeker Allah worden genoemd..
    Tanri betekend God. God=Allah.
    Ezan moest in het turks zijn. Dus moest je ook tanri zeggen. En ze hebben gewoon alles gekopieërd van westerse landen. En het is nog steeds verboden om een hoofddoek te dragen in openbare gebouwen.

turken in Turkije worden gebrainwashed met Ataturk dit Ataturk dat op scholen. Maar in Nederland weten veel Turken de oorsprong van Ataturk. Genoeg bewijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stark op 13-03-2007 18:45:24 ]
    pi_47225410
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 11:44 schreef Baret het volgende:

[..]

Ataturk stond achter de duitsers en niet de Nederlanders, hij wou ook een groter land hebben dan turkije al was. turken wouden ook plekken veroveren in de vroegere tijden, dat wil de pkk nu. Waar zie je dan een verschil zitten? Dus turken die in nederland de posters van Ataturk hangen zijn precies hetzelfde. Ultra-nationalist en het verschil tussen pkk en bokkurt is dat bozkurt alles stiekem wil doen en dat de pkk alles bekend maakt.
    Toen was toen, dat is vroeger, Turkije was heel groot, door de oorlog is ie veel kleiner geworden, en toen greep Atatürk in en hielp de Turken.
    Ik pik het niet dat iemand Atatürk hier wordt uitgemaakt voor Jood. Slechte gedachtes alles, denk je nou echt dat je alles weet? Eej arabier. Stik a.u.b. in je leugens. Want dingen wat jij zegt is de helft niet van waar.
    en open een nieuw topic, daar discuseren we dan wel verder. Want we zijn echt kk offtopic gegaan.
    Quote van Tjabbo:
    pi_47226817
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 12:19 schreef Stark het volgende:

[..]

sehit is iemand die voor Allah is gestorven.
    Er wordt Islam gebruikt om nationalistische gevoelens op te wekken. Dit wordt al heel lang gedaan.
    Maar eigenlijk is nationalisme is Islam verboden. En de Ottomaanse staat was geen ''turkse staat'''.
    het was een islamitische staat. En Ataturk was tegen Islam. Waarom heeft hij dan veranderd in seculiere staat, waarom het arabische alfabet veranderd in Latijnse? Waarom heeft hij een eigen staat in Ankara opgericht terwijl er al Istanbul al een staat was en gewoon tegen de Ottomaanse staat opgetreden.
    Er zijn nog veel dingen die ik kan opnoemen maar ik laat het hierbij.
    [..]

Ezan moest in het turks zijn. Dus moest je ook tanri zeggen. En ze hebben gewoon alles gekopieërd van westerse landen. En het is nog steeds verboden om een hoofddoek te dragen in openbare gebouwen.

turken in Turkije worden gebrainwashed met Ataturk dit Ataturk dat op scholen. Maar in Nederland weten veel Turken de oorsprong van Ataturk. Genoeg bewijs.
    dat probeer ik hem al nu de hele tijd uit te leggen.
    pi_47226839
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 12:53 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Toen was toen, dat is vroeger, Turkije was heel groot, door de oorlog is ie veel kleiner geworden, en toen greep Atatürk in en hielp de Turken.
    Ik pik het niet dat iemand Atatürk hier wordt uitgemaakt voor Jood. Slechte gedachtes alles, denk je nou echt dat je alles weet? Eej arabier. Stik a.u.b. in je leugens. Want dingen wat jij zegt is de helft niet van waar.
    en open een nieuw topic, daar discuseren we dan wel verder. Want we zijn echt kk offtopic gegaan.
    Ik ben niet eens arabier ... ik ben

1/4 Seldjoek
    1/4 Tatar
    1/4 Nogay
    1/4 Tjetjeens

iets in die richting

En waarom die haat jegens Arabieren. Zij hebben hun bloed ook verspild aan Turkije tijdens de Kurtulus Savasi. Denk je nou echt dat iedereen Lawrence ging helpen in Arabië?
    pi_47227013
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 13:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

1/4 Seldjoek
    1/4 Tatar
    1/4 Nogay
    1/4 Tjetjeens

iets in die richting

En waarom die haat jegens Arabieren. Zij hebben hun bloed ook verspild aan Turkije tijdens de Kurtulus Savasi. Denk je nou echt dat iedereen Lawrence ging helpen in Arabië?
    met nationalisten kun je niet praten... laat hem toch
    pi_47227021
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 13:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

1/4 Seldjoek
    1/4 Tatar
    1/4 Nogay
    1/4 Tjetjeens

iets in die richting

Godverdomme Haat tegen arabieren??? Waaruit concludeer jij dat ik Arabieren haat??
    Ons Profeet (saw.) Mohammed is een arabier, Islam stamt uit uit arabië.. Waarom zou ik die land willen haten?
    Quote van Tjabbo:
    pi_47227057
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 13:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Godverdomme Haat tegen arabieren??? Waaruit concludeer jij dat ik Arabieren haat??
    Ons Profeet (saw.) Mohammed is een arabier, Islam stamt uit uit arabië.. Waarom zou ik die land willen haten?
    Ik citeer je: 'Ik pik het niet dat iemand Atatürk hier wordt uitgemaakt voor Jood. Slechte gedachtes alles, denk je nou echt dat je alles weet? Eej arabier. Stik a.u.b. in je leugens

Waarom ontwijk je de vragen steeds trouwens..

ook niet erg netjes om godverdomme te zeggen trouwens
    pi_47227122
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 13:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

met nationalisten kun je niet praten... laat hem toch
    Guess its true what they say:

Allah heeft bij sommige gordijnen voor hun ogen gezet. Deze beste man is er helaas één van.
    pi_47227148
    Ik snap dit topic niet meer
    pi_47227190
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 13:44 schreef erikkll het volgende:
    Ik snap dit topic niet meer
    Iets tussen ons Turken
    pi_47227275
    Wow een serieus KLB-topic
    pi_47228269
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 13:41 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik citeer je: 'Ik pik het niet dat iemand Atatürk hier wordt uitgemaakt voor Jood. Slechte gedachtes alles, denk je nou echt dat je alles weet? Eej arabier. Stik a.u.b. in je leugens

Eej arabier is geen scheldwoord of een haat expressie
    Quote van Tjabbo:
    pi_47228389
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Eej arabier is geen scheldwoord of een haat expressie
    En je zet het er gewoon bij..

je zei gewoon Arabier stik.

Lul er nou niet omheen. Je bent gewoon een hopeloos mannetje
    pi_47229037
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 14:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

En je zet het er gewoon bij..

je zei gewoon Arabier stik.

Lul er nou niet omheen. Je bent gewoon een hopeloos mannetje
    OMG Hoe zielig Ik zei Arabier, STIK in je leugens ja... Dat kon ook zijn: Burakuis Stik in je leugens..
    Quote van Tjabbo:
      dinsdag 13 maart 2007 @ 14:58:40 #93
    170509 Baret
    The world is yours
    pi_47229447
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 14:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

OMG Hoe zielig Ik zei Arabier, STIK in je leugens ja... Dat kon ook zijn: Burakuis Stik in je leugens..
    Gebruik eens wat minder emoticons, of wil je niet serieus genomen worden? En wat ben je voor mongool als je zegt wij zijn echt voor de islam dit en dat. En dan zeg je "godve...". Zeer kinderlijk.
    pi_47229541
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 12:53 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Toen heette het geen Turkije. Toen heette het Ottomaanse Islamitische staat. Dus geen Turkse staat. Sommigen willen dat de Turken denken dat Ottomaanse staat alleen van de Turken waren, maar dat is dus niet waar.
    Turkse nationalisme wordt gevoed met Islamitische historie.
    Maar nationalisme is verboden volgens Islam.
    pi_47232948
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:01 schreef Stark het volgende:

[..]

Toen heette het geen Turkije. Toen heette het Ottomaanse Islamitische staat. Dus geen Turkse staat. Sommigen willen dat de Turken denken dat Ottomaanse staat alleen van de Turken waren, maar dat is dus niet waar.
    Turkse nationalisme wordt gevoed met Islamitische historie.
    Maar nationalisme is verboden volgens Islam.
    En zo zit dat

Triest dat meneertje toevallig Arabier zegt. Laat wel zien hoe hij denkt. Ik ga hier geen woorden meer aan verspillen
      dinsdag 13 maart 2007 @ 16:48:42 #96
    110513 Asmodean
    The Forsaken
    pi_47233280
    Helemaal eens met TS. Op de FP wordt echt vaak zo enorm kortzichtig gereageerd, je wordt er echt niet goed van
    Across the stream with wooden shoes
    With bells to tell the king the news
    A thousand misty riders climb up
    Higher once upon a time Last.fm
    pi_47291786
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 16:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

En zo zit dat

Triest dat meneertje toevallig Arabier zegt. Laat wel zien hoe hij denkt. Ik ga hier geen woorden meer aan verspillen
    Ik wil je wel zeggen dat ik dit discussie top vond
    en de reden waarom ik arabier zei, was omdat ik dacht dat je arabisch was. Niet als een scheld woord ofzo
    Quote van Tjabbo:
    pi_49907452
    Je richt je nu ook alleen op de negatieve aspecten van genoemde personen, wat heb je hier nu aan?
    pi_49907536
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 13:41 schreef Burakius het volgende:

[..]

Stel Ataturk was een jood, so what?
    pi_49907613
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 22:18 schreef IHVK het volgende:

[..]

Stel Ataturk was een jood, so what?
    Dan droeg ie z'n keppeltje niet .
    pi_49908204
    Gelukkig had hij de titel Gazi (strijder van de Islam) gekregen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')