Toch jammer dat hij weggaat. Ik vond hem sympathiek en bijdehand. Hij was geen keiharde speler die alles ondergeschikt maakt aan het spel zoals Huub of Jaap; hij is teveel een groepsdier en houdt niet van conflict.
Ik heb 't gevoel dat dit verschil ook een belangrijke factor was in de breuk tussen Huub en Eric. Huub kon verder gaan dan Eric wilde. Zolang Eric de steun leek te hebben van BAN hield hij zich goed overeind; tijdens Gitaargate moest Huub het onderspit delven tegen wat een nieuw belangrijk machtsblok in DGK zou kunnen worden. Helaas voor Eric was dit van korte duur.
De vraag is of de andere bewoners het lang uit zouden houden als ze het spel zonder hun "thuisgroep" moeten spelen. Tot nu toe heeft alleen Jaap bewezen zo'n situatie naar zijn hand te kunnen zetten; ik denk dat "hoofdrolspelers" als Huub en Brian dit ook niet lang zouden volhouden.
Hoe dan ook, het was nu Eric die alleen kwam te staan. Wat mij betreft een waardige speler die als onderdeel van SHE en vooral met Huub voor veel goede DGK-momenten heeft gezorgd. Als pedante zeikerd kreeg hij iedereen goed over de zeik, maar hij hield ook de menselijke component erin en hield als een van de weinigen vrijwel altijd zijn hoofd erbij.
De DGK-miljonairs hebben met het "allen-tegen-een" taggen de grenzen van RLS wederom verlegd. Telkens als je denkt dat het gedrag van de DGK-ers niet nog opportunistischer en tenenkrommender kan, krijgen ze het toch weer voor elkaar. Eerder gebeurde het groepsgewijs taggen tegen Huub, tegen Jaap, et cetera. Helaas voor Eric is hij niet iemand die de meedogenloosheid en de drive bezit die nodig is om zo'n situatie uit te buiten. Waarschijnlijk is hij niet gestoord genoeg. En dus is zijn vertrek logisch; vroeg of laat was hij aan de beurt gekomen.  Toch zijn er veel anderen die ik liever had zien gaan.
Het ga je goed Eric. 

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel