abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47097435
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:13 schreef Marsepein het volgende:
De huidige eigenaar is zeker een verwend liefhebber van witte bacardi Rum?
Zeker weten? Of bedoel je een fervent liefhebber?
pi_47097657
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Zeker weten? Of bedoel je een fervent liefhebber?
Ja, mijn hele leven al fout gezegd en gedaan ....
pi_47191861
Vandaag het bouwtechnische onderzoek gehad. Eigenlijk geen directe kosten. De voegen moeten ergens in de komende paar jaar opnieuw gedaan worden. En hij raadt aan om het dak een keer onder de pannen schoon te laten maken. En hij raadde aan om op de 'vliering' te spuiten tegen houtworm, omdat je dat toch wel vaak in oudere huizen ziet.

De makelaar was nog redelijk verbaasd, omdat de keurder het dak op ging. Dat had ze nog nooit meegemaakt. Meestal werd er alleen met een spiegeltje gekeken, maar deze goede man ging het dak op, haalde een aantal pannen weg en ging alles eens goed bekijken. Zo maak je nog eens wat mee zei ik al tegen haar

Woensdag wordt het huis getaxeerd. Vandaag of morgen kiezen we een notaris uit. En deze week tekenen we voor de hypotheek. Met een beetje geluk is alles precies op tijd klaar voor 16 april
pi_47198955
Het gaat de goede kant op
Erg spannend of we het gaan redden voor 16 april, maar we blijven positief!
  maandag 12 maart 2007 @ 23:07:57 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_47211551
1914 lijkt me niet te kloppen.

Maar gefeliciteerd! Leuke woning waar je veel mee kan doen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_47218295
-foutje-

[ Bericht 97% gewijzigd door Tamaartje op 13-03-2007 15:21:47 ]
pi_47218316
quote:
Op maandag 12 maart 2007 23:07 schreef Duderinnetje het volgende:
1914 lijkt me niet te kloppen.

Maar gefeliciteerd! Leuke woning waar je veel mee kan doen
Het ging even niet goed hierboven en ik kan het niet wijzigen
Maar het is echt van 1914 hoor waarom dacht je van niet dan?
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:48:16 #23
167723 sanni
Acima de seu
pi_47263793
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:15 schreef Tamaartje het volgende:
Aangezien wij binnenkort gaan samenwonen lijkt het ons wel leuk een topic te maken hier op het forum.
We hopen geen gekke dingen tegen te komen, maar mocht het zo zijn, dan komen we hier hulp vragen

Verder lijkt het ons leuk om hier al onze vorderingen te plaatsen, dus dat zijn veel foto's

Misschien is het leuk er even bij te vertellen dat Tamaartje & Eborn elkaar hebben leren kennen op FOK!

We verlaten allebei ons ouderlijk huis, dus het is voor ons beide lekker nieuw en spannend, maar we hebben er heel veel zin in..

Dan nu genoeg gekletst... het huis...!
Dit zijn de foto's van de makelaar, binnenkort meer foto's maar zo krijgen jullie alvast een beetje een indruk:

de straat:
[afbeelding]

voorkant (rode deur):
[afbeelding]

woonkamer:
[afbeelding]

andere deel woonkamer:
[afbeelding]

keuken:
[afbeelding]

badkamer:
[afbeelding]

andere deel badkamer:
[afbeelding]

slaapkamer 1:
[afbeelding]

andere deel slaapkamer 1:
[afbeelding]

slaapkamer 2:
[afbeelding]

slaapkamer 3:
[afbeelding]

de schuur:
[afbeelding]

Tot zo ver even de foto's

Dan nog wat meer info over het huisje:

• Het staat in Alphen aan den Rijn
  • Bouwjaar is 1914
  • Grondoppervlakte is 80m2
  • Inhoud is ca 285 m3
  • Op de keuken/badkamer is een dakterras gemaakt welke via de ouderslaapkamer te bereiken is
  • Is in 2003 geheel voorzien van een c.v installatie

Dingen die we zeker willen doen:

• woonkamer een ander kleurtje
  • slaapkamers een ander kleurtje en misschien wat anders op de vloer
  • Plafond in de badkamer eruit halen en andere erin doen
  • De voortuin opnieuw betegelen en een ander hek oid plaatsen
  • Op lang termijn willen we het enkel glas gaan vervangen voor dubbel glas

Verder zijn we nog niet veel van plan, alles is namelijk in goede staat en ziet er goed uit, dus we wachten af wat er verder allemaal nog bij gaat komen

Wat is de planning?

• 3 maart huis bezichtigd
  • 3 maart bod gedaan
  • 7 maart is er een tegenbod gedaan
  • 7 maart hebben wij laten weten daarmee accoord te gaan
  • 12 maart bouwtecho-onderzoek laten uitvoeren
  • 9 april is de datum dat alles rond moet zijn
  • 16 april is de overdracht dan al

Het is nu dus een drukke tijd met van alles regelen qua hypotheek, notaris enz enz
    Maar als het mee zit is het over 6,5 week zover dat we kunnen beginnen
  • Erg leuk en knus..maar 1 tip: Flikker die Dell monitor eruit en koop een Mac en je huis is perfect
    pi_47268364
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 13:48 schreef sanni het volgende:

[..]

Erg leuk en knus..maar 1 tip: Flikker die Dell monitor eruit en koop een Mac en je huis is perfect
    Hahaha alle spullen die er nu op de foto's instaan zijn niet van ons maar van de verkopers
    pi_47737631
    We zijn al weer wat dagen verder en inmiddels hebben we de datum verplaatst van 16 april naar 20 april, dan hadden we toch nog even wat meer ruimte om wat dingen rond te krijgen

Inmiddels hebben we een samenlevingscontract laten opstellen en hebben we getekend voor de hypotheek, dus dat balletje gaat nu ook rollen...

Er komt echt nog veel bij kijken zeg, soms denk ik echt even pffffff haha maar het is voor een goed doel!

We zijn nu overal ideetjes aan het opdoen voor meubels in het huis toch nog erg moeilijk om iets te vinden wat we echt heel erg leuk vinden...

De kleuren in de woonkamer willen we lekker licht houden, we kiezen er dan ook voor om de muur lichtgroen te maken en de meubels wit te houden waarschijnlijk worden de eettafel en salontafel dan van glas

We willen een beetje dit sfeertje aanhouden qua kleuren en witte meubels:

Iemand een idee waar je ergens zo'n wandmeubel kan vinden als hierop de foto?
    (een beetje betaalbaar? vaak vind je alleen heel dure design meubels namelijk)
      woensdag 28 maart 2007 @ 09:20:43 #26
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_47738557
    Ikea?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_47748232
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 09:20 schreef sanger het volgende:
    Ikea?
    Ja dat zou kunnen, we hebben daar al even rond gelopen maar toch vind ik de kwaliteit daar soms niet echt goed..
    Nog andere tips?
    pi_47752997
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 14:05 schreef Tamaartje het volgende:

[..]

Ja dat zou kunnen, we hebben daar al even rond gelopen maar toch vind ik de kwaliteit daar soms niet echt goed..
    Nog andere tips?
    Als je nou kijkt naar de dingen die je kwalitatief wel goed vindt: Ikea Als je er voorzichtig mee omgaat en de spulletjes secuur in elkaar zet is de kwaliteit van Ikea prima. Zou dan wel voor een duurdere serie uit hun assortiment gaan.
    pi_47755930
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 16:03 schreef Openminded het volgende:

[..]

Als je nou kijkt naar de dingen die je kwalitatief wel goed vindt: Ikea Als je er voorzichtig mee omgaat en de spulletjes secuur in elkaar zet is de kwaliteit van Ikea prima. Zou dan wel voor een duurdere serie uit hun assortiment gaan.
    Ja,het is gewoon best moeilijk om witte meubels te vinden, die én betaalbaar zijn, én waarvan je niet het idee hebt dat het uit elkaar valt

We zijn 2 weken geleden bij Ikea geweest en hebben toen naar het meubel FRIEL gekeken.. deze:

Maar dat ging echt heel stroef en moeilijk open, dan hoeft het van mij dus al niet meer
    Ben blijkbaar best moeilijk
      woensdag 28 maart 2007 @ 20:51:20 #30
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_47764392
    Maar kwam dat niet omdat het een showroommodel was dat niet helemaal zuiver in elkaar gezet was?

Anders zou je eens een meubelboulevard kunnen doen? Rotterdam Alexandrie ofzo?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')