Dankjequote:Op donderdag 8 maart 2007 16:46 schreef Gurb het volgende:
Leuk startershuisje, alles ziet er netjes uit qua schilderwerk / elektra / binnenafwerking. Ook mooie binnendeuren
succes met voorbereiden!
wat kleine vraagjes:
welke wijk van Alphen ad Rijn?
hoe groot is je tuin nog met je keuken en badkamer in de aanbouw?
hoe groot is je dakterras?
verstandig, voor hetzelfde geld is de hele fundering rot en vallen over 4 maanden alle dakpannen in puin door één of andere dakpan-kever (niet dat die bestaat, maar bij wijze van sprekenquote:Op donderdag 8 maart 2007 16:51 schreef Tamaartje het volgende:
Ja het geheel ziet er heel goed en afgewerkt uit, daar zijn we ook wel blij mee
Maar we laten voor de zekerheid toch nog even een keuring doen![]()
Dus net naast het centrum, richting de hefbrug?quote:De wijk is Hoge Zijde, het is eigenlijk precies tegenover het station
Ja, we willen liever zekerheidquote:Op donderdag 8 maart 2007 16:55 schreef Gurb het volgende:
[..]
verstandig, voor hetzelfde geld is de hele fundering rot en vallen over 4 maanden alle dakpannen in puin door één of andere dakpan-kever (niet dat die bestaat, maar bij wijze van spreken)
[..]
Dus net naast het centrum, richting de hefbrug?
Hahaquote:Op donderdag 8 maart 2007 16:57 schreef Baklap het volgende:
Aiaia, huisje boompje beestje, hypotheekje, leven voorbij.
Dank jequote:Op donderdag 8 maart 2007 18:13 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk buurtje, ben niet zo'n fan van Alphen, maar dat stukje gaat nog wel.
Leuk hoor!
Ja het mooie is dat we zelfs de vraagprijs er "makkelijk" voor konden betalen, dus we waren het er gewoon snel over eens, we zijn er gewoon verliefd opquote:Overigens wel snel akkoord gegaan met het tegenbod
Ik vind dat stukje van Alphen juist vreselijk.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:13 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk buurtje, ben niet zo'n fan van Alphen, maar dat stukje gaat nog wel.
Zeker weten? Of bedoel je een fervent liefhebber?quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:13 schreef Marsepein het volgende:
De huidige eigenaar is zeker een verwend liefhebber van witte bacardi Rum?
Ja, mijn hele leven al fout gezegd en gedaan ....quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Zeker weten? Of bedoel je een fervent liefhebber?
Het ging even niet goed hierboven en ik kan het niet wijzigenquote:Op maandag 12 maart 2007 23:07 schreef Duderinnetje het volgende:
1914 lijkt me niet te kloppen.
Maar gefeliciteerd! Leuke woning waar je veel mee kan doen
Erg leuk en knus..maar 1 tip: Flikker die Dell monitor eruit en koop een Mac en je huis is perfectquote:Op donderdag 8 maart 2007 16:15 schreef Tamaartje het volgende:
Aangezien wij binnenkort gaan samenwonen lijkt het ons wel leuk een topic te maken hier op het forum.
We hopen geen gekke dingen tegen te komen, maar mocht het zo zijn, dan komen we hier hulp vragen![]()
Verder lijkt het ons leuk om hier al onze vorderingen te plaatsen, dus dat zijn veel foto's
Misschien is het leuk er even bij te vertellen dat Tamaartje & Eborn elkaar hebben leren kennen op FOK!![]()
We verlaten allebei ons ouderlijk huis, dus het is voor ons beide lekker nieuw en spannend, maar we hebben er heel veel zin in..
Dan nu genoeg gekletst... het huis...!
Dit zijn de foto's van de makelaar, binnenkort meer foto's maar zo krijgen jullie alvast een beetje een indruk:
de straat:
[afbeelding]
voorkant (rode deur):
[afbeelding]
woonkamer:
[afbeelding]
andere deel woonkamer:
[afbeelding]
keuken:
[afbeelding]
badkamer:
[afbeelding]
andere deel badkamer:
[afbeelding]
slaapkamer 1:
[afbeelding]
andere deel slaapkamer 1:
[afbeelding]
slaapkamer 2:
[afbeelding]
slaapkamer 3:
[afbeelding]
de schuur:
[afbeelding]
Tot zo ver even de foto's![]()
Dan nog wat meer info over het huisje:Het staat in Alphen aan den Rijn Bouwjaar is 1914 Grondoppervlakte is 80m2 Inhoud is ca 285 m3 Op de keuken/badkamer is een dakterras gemaakt welke via de ouderslaapkamer te bereiken is Is in 2003 geheel voorzien van een c.v installatie
Dingen die we zeker willen doen:woonkamer een ander kleurtje slaapkamers een ander kleurtje en misschien wat anders op de vloer Plafond in de badkamer eruit halen en andere erin doen De voortuin opnieuw betegelen en een ander hek oid plaatsen Op lang termijn willen we het enkel glas gaan vervangen voor dubbel glas
Verder zijn we nog niet veel van plan, alles is namelijk in goede staat en ziet er goed uit, dus we wachten af wat er verder allemaal nog bij gaat komen![]()
Wat is de planning?3 maart huis bezichtigd 3 maart bod gedaan 7 maart is er een tegenbod gedaan 7 maart hebben wij laten weten daarmee accoord te gaan 12 maart bouwtecho-onderzoek laten uitvoeren 9 april is de datum dat alles rond moet zijn 16 april is de overdracht dan al ![]()
Het is nu dus een drukke tijd met van alles regelen qua hypotheek, notaris enz enz
Maar als het mee zit is het over 6,5 week zover dat we kunnen beginnen![]()
Hahahaquote:Op woensdag 14 maart 2007 13:48 schreef sanni het volgende:
[..]
Erg leuk en knus..maar 1 tip: Flikker die Dell monitor eruit en koop een Mac en je huis is perfect![]()
Ja dat zou kunnen, we hebben daar al even rond gelopenquote:Op woensdag 28 maart 2007 09:20 schreef sanger het volgende:
Ikea?
Als je nou kijkt naar de dingen die je kwalitatief wel goed vindt: Ikeaquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:05 schreef Tamaartje het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen, we hebben daar al even rond gelopenmaar toch vind ik de kwaliteit daar soms niet echt goed..
Nog andere tips?
Ja,het is gewoon best moeilijk om witte meubels te vinden, die én betaalbaar zijn, én waarvan je niet het idee hebt dat het uit elkaar valtquote:Op woensdag 28 maart 2007 16:03 schreef Openminded het volgende:
[..]
Als je nou kijkt naar de dingen die je kwalitatief wel goed vindt: IkeaAls je er voorzichtig mee omgaat en de spulletjes secuur in elkaar zet is de kwaliteit van Ikea prima. Zou dan wel voor een duurdere serie uit hun assortiment gaan.
Ja dat zou natuurlijk goed kunnenquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:51 schreef sanger het volgende:
Maar kwam dat niet omdat het een showroommodel was dat niet helemaal zuiver in elkaar gezet was?
Anders zou je eens een meubelboulevard kunnen doen? Rotterdam Alexandrie ofzo?
Late reactiequote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:57 schreef Tamaartje het volgende:
[..]
Het ging even niet goed hierboven en ik kan het niet wijzigen
Maar het is echt van 1914 hoorwaarom dacht je van niet dan?
Ja leuk, ik heb er gewoond; nu alweer 3 jaar weg. Maar dit huisje ziet er wel erg leuk uit; veel plezier met plannen, klussen, verhuizen en wonen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:00 schreef bl0emetjE het volgende:
Hee wat leuk! Ik woon ook in Alphen aan den Rijn
Haha geeft niets hoorquote:Op woensdag 28 maart 2007 21:54 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Late reactie
Omdat ik met mijn lekenkennis denk dat alles van rond die tijd krullerig is. Jullie huisje is zo mooi strak, ook van buiten toch wel, vandaar. Maar een oud besje dus, leuk hoor!
Wandmeubelen: je ziet nu langzaamaan ook goedkopere versies komen van wat een paar maanden terug nog onbetaalbaar was (Bo Concept ed.). De 'gewone' meubelwinkels nemen de trends altijd feilloos over, dus deze ook. Ga inmiddels maar eens kijken op een gemiddelde meubelboulevard.
Ikea heeft inderdaad een voordelige staan. Ik vind hem zelf wel erg mooi. Tja en de kwaliteit... als het minder kost, heeft het minder aan (hand)werk en materiaal gekost.
Wij hebben een dergelijk wandmeubel gekocht bij een verder vrij suffe winkel in Drachten (meen ik). Ik denk steeds dat hij 'Zwaffel' heet, maar dat klopt vast niet
Kom er nog wel op.
Al die winkels lopen blind achter de trends aan. Wij waren zo'n 500 euro kwijt. (Daarvóór zagen we soorgelijke meubelen voor minstens het drievoudige.)
De kwaliteit is niet tóp, maar zeker niet slecht. Maar de laden rollen bijvoorbeeld niet vanzelf terug. Toch vonden we het voor die prijs mooi en goed genoeg. We zijn best heel kritisch op kwaliteit en we draaien zelden een dubbeltje om, maar als het drie keer zo goedkoop kan en bíjna even mooi, dan graag.
Ergo: meubelwinkels af! Ook de stomme! Succes!
Ik heb een matglas eettafel en daar zie je ook alles op.quote:Misschien zou je matglas eens kunnen overwegen?
ik heb ook een matglas tafel (bovenkant is wel glad) en ik ben er wel blij mee. Je ziet vrij veel, maar hij is ook supermakkelijk schoon te maken. Voor een eettafel zou ik ook geen glas willen omdat het vrij lawaaierig is bij het neerleggen/zetten van spullen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb een matglas eettafel en daar zie je ook alles op.
mijn ervaring: te hard, te lage rug (ben best lang) en ik heb geen vertrouwen in die linker leuning welke erg gammel aanvoeltquote:Op woensdag 4 april 2007 18:40 schreef Tamaartje het volgende:
We hebben helaas nog niets gevonden wat we écht leuk vinden... pfffffff het is best erg!![]()
Over 15 dagen krijgen we de sleutel al
Ook qua bank zijn we er nog niet helemaal uit.. we willen in ieder geval wel een bank met een "leg" stuk... we vinden deze wel erg mooi, we moeten hem alleen nog gaan uitproberen
[afbeelding]
Iemand misschien ervaring met deze bank? Het is de bank New York uit de collectie van Piet Klerkx
Afgelopen zondag ook nog aardig wat winkels afgegaan om te zoeken naar een wit wandmeubel, of zoals ze het ook wel noemen.. een lowboard.. maar echt nergens is het gewoon te vinden...
Ik persoonlijk vind een harde bank wel erg fijn, liever hard dan dat ik er in wegzak zegmaarquote:Op woensdag 4 april 2007 21:31 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
mijn ervaring: te hard, te lage rug (ben best lang) en ik heb geen vertrouwen in die linker leuning welke erg gammel aanvoelt
matglas streept net zo erg. Mijn bureau is van matglas, maar je kunt idd blijven poetsen!quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:34 schreef Judeljuud het volgende:
Oh lieverd...ik wil je behoeden voor de glazen tafels...
Het staat heel mooi en strak, maar uiteindelijk haalt het de poets-neuroot in je naar boven. Wij hadden eerst ook een glazen salontafel en dat was vreselijk! M'n vriend hoefde maar mis te grijpen voor de tv-gids of er zaten alweer strepen op. Misschien zou je matglas eens kunnen overwegen?
Ik vind overigens de stijl die je wil errug gaaf!! Vooral die kleur groen is prachtig!
ik heb werkelijk geen idee meer waar ik die vandaan heb.. maar je kon daar via de site iig niet die spullen bestellen.. dat vonden wij ook erg jammer... dus sorryquote:Op dinsdag 10 april 2007 08:25 schreef Rewimo het volgende:
Zeg, dat plaatje van die woonkamer, waar heb je dat vandaan? Ik heb namelijk ernstige last vanbij die vitrinekast
Leuk huisje hebben jullie gekocht zeg!Het begint al op te schieten inmiddels, de overdracht.
hahaquote:http://avatars.fambus.nl/
Jammerquote:Op dinsdag 10 april 2007 09:28 schreef Tamaartje het volgende:
ik heb werkelijk geen idee meer waar ik die vandaan heb.. maar je kon daar via de site iig niet die spullen bestellen.. dat vonden wij ook erg jammer... dus sorry![]()
Ik ben nog even voor je gaan zoeken en ik heb het gevondenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |