Lenteverwachtingquote:Op zondag 25 februari 2007 00:59 schreef HPayne het volgende:
Tis hier wel rustig laatste tijd. Wat wordt het volgende deel? Zomerverwachting?![]()
Bron: Nu.nlquote:Warmte voorbode van mooi voorjaar
Uitgegeven: 8 maart 2007 14:57
AMSTERDAM - De uitzonderlijk hoge temperaturen waarmee Nederland ook de komende dagen te maken krijgt, kunnen wel eens de voorbode zijn van een warm voorjaar. Na de zachte winter is de kans op een warme lente in Europa groter dan gemiddeld.
Dat zegt klimaatonderzoeker Geert Jan van Oldenborgh van het KNMI op basis van de nieuwste seizoensprognoses.
De voorspellingen zijn vooral gebaseerd op de effecten van de zachte winter. Langs de kusten van de Noordzee en de Oostzee gaat het daarbij om het warme zeewater en in het noorden en oosten om de kleine hoeveelheden sneeuw.
Voorlopig komt er in elk geval nog geen einde aan de warme periode. Komend weekeinde worden temperaturen verwacht van rond de vijftien graden, zo'n zes graden boven het langjarig gemiddelde.
En niet alleen wespen.Ook muggen,vliegen,mieren en ander ongedierte.quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:49 schreef BabblingBrook het volgende:
= meer wepsen
de spinnenplaag bij ons wordt dit jaar hopelijk beeindigd door de enorme hoeveel koolmezen die ik vanmorgen hoorde fluiten. Die zijn nooit te beroerd om mijn ramen van spinnen te ontdoenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:51 schreef flugeltje het volgende:
Ik zie een mooie lente en zomer ook wel zitten, alleen jammer dat er dan wel heel veel ongedierte gaat komen. Zeker met zo'n kwakkelwinter is er nogal veel blijven leven. Ik voorzie enorme spinnen
Met sneeuw zelfsquote:Op dinsdag 13 maart 2007 23:42 schreef Black-Hole het volgende:
Begin volgende week een dipje in de temperatuur.
Bron:Jan Visserquote:In het weekeinde overgang naar lenteweer
Morgen komt er meer bewolking en in het oosten kan later op de dag enige regen vallen, in het westen is dat pas tijdens de avond en in de nacht naar vrijdag het geval. Vrijdag nemen de neerslagkansen af omdat de depressie opvullend in zuidwestelijke richting naar Noord-Frankrijk koerst. Tijdens het weekeinde zwaait een sterk hogedrukgebied boven Noord-Europa (een heuse blokkade) de scepter. Het wordt dan droog en stabiel lenteweer met winden uit het oostelijke richtingen maar zaterdag is het nog bewolkt omdat dan vanuit het oosten een zwak warmtefront passeert. De temperatuur loopt op naar 11-12 graden. Vanaf zondag wordt het zonniger en beweegt het kwik zich naar 13-14, maandag en dinsdag loopt de temperatuur verder op. Kortom de lente gaat beginnen.
en waar blijft die mooie OP ?quote:Op donderdag 22 maart 2007 06:58 schreef HPayne het volgende:
Volgende week maandag en dinsdag 16 graden!
KNMIquote:In elk geval maandag en dinsdag veel zon en een door een geleidelijk
afnemende wind een toenemende dagelijkse gang (maxima rond 14 graden;
pluim en tabel Mureau houden de nachttemperaturen boven nul). Woensdag
een overgangsdag met iets minder zon en een kans op wat neerslag. Vanaf
donderdag overheerst de bewolking, de neerslagkansen liggen rond de 40%
en het wordt een fractie minder warm.
Toelichting bij aanpassingen in tabel:
Samenvatting meerdaagse-periode:
Zonnig en droog lenteweer met maxima van rond 14 graden, maar een frisse
oostenwind. Vanaf woensdag meer bewolking en een toenemende kans op
neerslag.
Een beetje water mag nu wel.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:30 schreef Remzz het volgende:
Ik vind het echt niet erg dat het weer gaat regenen
Ik ook niet, is nu al 44 dagen,quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:30 schreef Remzz het volgende:
Ik ook niet, zolang het niet continu isquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:30 schreef Remzz het volgende:
Lekker slimquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:37 schreef Frutsel het volgende:
Hmm...2 lentetopics?
En idd, je zou de OP van de vorige nog aanpassen zei jeWaar blijft ie?
Wat is het verschil tussen plaatje 1 en 2 Addie? (van je nieuwe post dus)
Ja, ik was erg wakkerquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:21 schreef HPayne het volgende:
Lente 2007: voorspellingen en discussies Je hebt hem zelf geopend.Maar deze OP is mooier.
Ontopic: Lekker weertje voor de tijd van het jaar![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |