Je haalt crossover en mij door elkaarquote:Op zondag 15 april 2007 09:30 schreef dazzled het volgende:
[..]
Je kunt ook van die stands kopen voor je elec shit, voor erbij. ha mocht je het alsnog willen doen.
Dus je bent een pearl fan? Aangezien je metallica sticker op je reso vel hebt van je bass. Tama geen optie dan?
Ik zelf heb ook een pearl export hoor maar ik zou maar al te graag over stappen op een ludwig.
Nee ik ben onpartijdig wat dat betreft. Ik vind het maar bullshit, iedereen die zweert bij z'n eigen merk. De topklasse van elk merk is gewoon van goede kwaliteit. Dus Tama is voor in de toekomst wel een optie, net als Sonor, Pearl, DW enz.quote:Op zondag 15 april 2007 09:30 schreef dazzled het volgende:
[..]
Je kunt ook van die stands kopen voor je elec shit, voor erbij. ha mocht je het alsnog willen doen.
Dus je bent een pearl fan? Aangezien je metallica sticker op je reso vel hebt van je bass. Tama geen optie dan?
Ik zelf heb ook een pearl export hoor maar ik zou maar al te graag over stappen op een ludwig.
Dat is ook grappigquote:Op zondag 15 april 2007 23:26 schreef dazzled het volgende:
Ikzelf ben fan van alles wat lekker klinkt.
Heb zelf een export die ik gebruik voor onze gigs.
Maar heb ook nog een afgetrapt dingetje van het welbekende merk, ha, shock hier staan. Gammel ding, maar dat ding ga ik eens lekker bewerken met de spuitbus. ha roze ofzo. En dan die gebruiken voor gigs. Supergrappig vind ik dat zelf dan weer.
Wij hebben hier in de buurt zo'n restant gigant. Dus lekker goedkoop. Daar kun je van die loze ouderwetse troep halen. Wel zo goedkoopquote:Op maandag 16 april 2007 11:41 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Dat is ook grappigIk heb zelf ook een gammel kitje van Aria staan. Die wil ik ook nog eens helemaal opknappen en dan van dat platicfolie bij de Gamma halen in de meest bizarre print
ga naar de intertoys en haal een kinderdrumset van 30 euro,quote:Op maandag 16 april 2007 16:30 schreef virl3 het volgende:
Beste drummers,
Alvast sorry dat ik als zijnde gitarist hier post maar ik wil een goedkoop e drumkitje kopen voor m'n thuisstudiootje.
Wie weet bij welke muziekzaken deze goedkope kitjes staan opgegesteld die worden verkocht onder tig merknamen (fame, medeli, hayman osp etc..) voor het ff proberen? Kwas zaterdag al ff bij feedback geweest maar die heeft ze niet staan... Ja ik weet 't, het is goedkoop speelgoed spul maar 't past dan goed bij m'n voor 35 euro bij de action gekochte keyboard..
tx
Inderdaad. Roland TD3kwquote:Op maandag 16 april 2007 17:13 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
die beginnen rond de 1000 euro gl lol
Ja zeker, maar dat past nou niet echt in z'n straatje van een 30 euro Action keyboard he Crossquote:
Truequote:Op maandag 16 april 2007 17:16 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Ja zeker, maar dat past nou niet echt in z'n straatje van een 30 euro Action keyboard he Cross![]()
.
No way. Kan gemakkelijk.quote:Op maandag 16 april 2007 18:47 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
het is beslist niet zelf aan te leren.
Techniek moet er vanaf dag 1 goed worden ingeprakt, anders wordt je houthakker, krijg je blessures, kapotte instrumenten en kut geluid.
Oneens, je merkt het verschil zeer makkelijk tussen een onderwezen drummer en een self-madequote:
Hm, eerst dus maar lessen nemen.quote:Op maandag 16 april 2007 18:53 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Oneens, je merkt het verschil zeer makkelijk tussen een onderwezen drummer en een self-made.
En met goed les profiteer je van ervaring van anderen, en bespaar je zelf tijd om niet alles zelf uit te vinden. En ik herhaal , techniek moet je geleerd worden.
Zie maar wat je doet, maar dit is mijn advies : lessen ftw.
Ohja ?quote:Op maandag 16 april 2007 18:47 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Techniek moet er vanaf dag 1 goed worden ingeprakt, anders wordt je houthakker, krijg je blessures, kapotte instrumenten en kut geluid.
Lessen zijn zeer aan te raden, + dat je dan op het drumstel van de desbetreffende school mag oefenen.
succes
Dude, gaat beslist niet zelf aan te leren gaat een beetje ver niet??? Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker een voorstander van les. Ik heb zelf vanaf het begin dat ik drum les gehad, met de reden dat ik alles gelijk goed wilde leren. Maar beslist niet zelf aanleren?quote:Op maandag 16 april 2007 18:47 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Lessen zijn zeer aan te raden, + dat je dan op het drumstel van de desbetreffende school mag oefenen.
Maar let wel dat je regelmatig moet trainen!
Als je er thuis geen hebt staan boeit niet echt, 1 uur per week op de muziekschool doet in het begin al wonderen.
succes
ben het met je hele post eens, maar ik ben toch echt een voorstander van lesquote:Op maandag 16 april 2007 22:25 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Dude, gaat beslist niet zelf aan te leren gaat een beetje ver niet??? Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker een voorstander van les. Ik heb zelf vanaf het begin dat ik drum les gehad, met de reden dat ik alles gelijk goed wilde leren. Maar beslist niet zelf aanleren?
Als jij gewoon voor de lol lekker wilt gaan drummen hoef je daar helemaal geen les voor te hebben. Kijk wat filmpjes op youtube om te beginnen bijvoorbeeld.
Een van mijn voorbeelden is Jose Pasillas. Heeft nooit les gehad, volledig autodidact. Maar als je ziet wat hij speelt en hoe hij het speelt. Ik weet zeker dat jij het hem niet nadoet. Ik overigens ook niet.
Je noemt Cesar Zuiderwijk. De 'vader' van de Nederlandse drummers. Hij is zeker niet erg technisch maar wat hij speelt in zijn band is perfect. Nogmaals zie ik jou hem dat niet nadoen (en ik ook niet). Iedereen heeft zn eigen stijl, de een ontwikkeld dat met les, en de ander niet.
Bovendien....kijk eens goed naar Steve Gadd. Die man zit erbij als een zoutzak en van een goede (zoals je dat op les leert) stoktechniek is zeker niet te spreken. Maar die man drumt als een God. Dat moet je met me eens zijn toch
Hahaha ik had me voorbereid om een heftige discussie. Maar dan zijn we het gewoon helemaal met elkaar eens! Ook weleens leuk op Fok!quote:Op maandag 16 april 2007 23:01 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
ben het met je hele post eens, maar ik ben toch echt een voorstander van les
ok in het begin dan, maar in ieder geval de basis.
![]()
Ik vindt 't juist wel grappig goedkope rommel, bijvoorbeeld een van m'n favoriete gitaartjes is een naamloze strat kopie die ik gratis heb gekregen. Naar mijn mening komt muziek maken voor 90% uit je vingers en uit je hoofd en is goed gereedschap makkelijk maar niet noodzakelijk om veel lol te beleven aan je hobby... Op dit moment doe ik dit al via de computer maar op de (akoestische) drumkit van kennis ergens in een oefenhok dingen in elkaar prutsen en proberen is eigenlijk veel leuker dan van achter het toetsenbord.. Dat is dus ook een van de redenen dat ik hierna aan het kijken ben, en ik ben me bewust van dat die hayman setjes niet zaligmakend zijn maar daarom wil ik er dus eerst even op spelen voor ik iets ga kopen.. Try before I buy, bedankt voor het wellicht terecht afkraken van dit soort kitjes maar ik wil ze eerst ff zelf ondervinden cq afkraken... Als ik zo'n ding wil hebben zonder eerst te proberen bestel ik 'm wel in duitsland. Goedkoper kan bijna niet.. Dus, nogmaals mijn vraag. Weet iemand waar die dingen speelklaar staan?quote:Op maandag 16 april 2007 17:50 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
en ik raad je anders aan om drumcomputer te kopen voor je studio, of software om je beats mee te maken. Ben je veel goedkoper uit, en jij als gitarist zijnde bent denk ik niet thuis op een drumstel (niet vijandig bedoelt).!
Hmm, even je trommels stemmen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:11 schreef allsystemshalt het volgende:
broem patak broem broem patak tshh tshh broem patak broem patak takakakaka tshh tshh tssh broem !
![]()
![]()
Zo dat was mijn drumintro![]()
LOL, dat is het probleem niet.......het is zo vermoeiend........(vroeger werd ik al een luie drummer genoemdquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:40 schreef _nWo_ het volgende:
op de 1-en-2-en-3-en-4 etc etc speel je idd de hi-hat ja.
Op de 1ste en 3de tel speel je de basedrum en de 2de en de 4de speel je de snare.
Oftwel, gewoon een simpele 4 kwarts maat.
Als je dat ken, ken je dus in principe bij de Golden Earring aan de slag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |