abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48344893
quote:
Op zondag 15 april 2007 09:30 schreef dazzled het volgende:

[..]

Je kunt ook van die stands kopen voor je elec shit, voor erbij. ha mocht je het alsnog willen doen.

Dus je bent een pearl fan? Aangezien je metallica sticker op je reso vel hebt van je bass. Tama geen optie dan?

Ik zelf heb ook een pearl export hoor maar ik zou maar al te graag over stappen op een ludwig.
Je haalt crossover en mij door elkaar
Ik ben iig een Pearl fan ja, maar een Gretsch, DW of Ludwig zou ik ook maar al te graag willen hebben
pi_48344964
quote:
Op zondag 15 april 2007 09:30 schreef dazzled het volgende:

[..]

Je kunt ook van die stands kopen voor je elec shit, voor erbij. ha mocht je het alsnog willen doen.

Dus je bent een pearl fan? Aangezien je metallica sticker op je reso vel hebt van je bass. Tama geen optie dan?

Ik zelf heb ook een pearl export hoor maar ik zou maar al te graag over stappen op een ludwig.
Nee ik ben onpartijdig wat dat betreft. Ik vind het maar bullshit, iedereen die zweert bij z'n eigen merk. De topklasse van elk merk is gewoon van goede kwaliteit. Dus Tama is voor in de toekomst wel een optie, net als Sonor, Pearl, DW enz.
Ik ben verder erg tevreden met m'n set, beter dan dit kan een export niet klinken.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zondag 15 april 2007 @ 23:26:59 #203
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_48366212
Ikzelf ben fan van alles wat lekker klinkt.

Heb zelf een export die ik gebruik voor onze gigs.

Maar heb ook nog een afgetrapt dingetje van het welbekende merk, ha, shock hier staan. Gammel ding, maar dat ding ga ik eens lekker bewerken met de spuitbus. ha roze ofzo. En dan die gebruiken voor gigs. Supergrappig vind ik dat zelf dan weer.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  zondag 15 april 2007 @ 23:28:13 #204
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_48366268
Ik verkoop trouwens voor de mensen die geinteresseerd zijn.

DW5002 DELTA TURBO TWIN PEDAL
ha het twin gedeelte is zelfs nog nooit gebruikt.

En een Meinl Classic powerfull ride.
pi_48376183
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:26 schreef dazzled het volgende:
Ikzelf ben fan van alles wat lekker klinkt.

Heb zelf een export die ik gebruik voor onze gigs.

Maar heb ook nog een afgetrapt dingetje van het welbekende merk, ha, shock hier staan. Gammel ding, maar dat ding ga ik eens lekker bewerken met de spuitbus. ha roze ofzo. En dan die gebruiken voor gigs. Supergrappig vind ik dat zelf dan weer.
Dat is ook grappig Ik heb zelf ook een gammel kitje van Aria staan. Die wil ik ook nog eens helemaal opknappen en dan van dat platicfolie bij de Gamma halen in de meest bizarre print
  maandag 16 april 2007 @ 15:55:31 #206
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_48383803
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:41 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Dat is ook grappig Ik heb zelf ook een gammel kitje van Aria staan. Die wil ik ook nog eens helemaal opknappen en dan van dat platicfolie bij de Gamma halen in de meest bizarre print
Wij hebben hier in de buurt zo'n restant gigant. Dus lekker goedkoop. Daar kun je van die loze ouderwetse troep halen. Wel zo goedkoop
pi_48384799
Beste drummers,

Alvast sorry dat ik als zijnde gitarist hier post maar ik wil een goedkoop e drumkitje kopen voor m'n thuisstudiootje.
Wie weet bij welke muziekzaken deze goedkope kitjes staan opgegesteld die worden verkocht onder tig merknamen (fame, medeli, hayman osp etc..) voor het ff proberen? Kwas zaterdag al ff bij feedback geweest maar die heeft ze niet staan... Ja ik weet 't, het is goedkoop speelgoed spul maar 't past dan goed bij m'n voor 35 euro bij de action gekochte keyboard..

tx
Dit is een Signature....
pi_48385088
Feedback moet zoiets toch hebben
http://www.feedback.nl/?id=55&b=DDD2BR
zoiets?
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_48385928
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:30 schreef virl3 het volgende:
Beste drummers,

Alvast sorry dat ik als zijnde gitarist hier post maar ik wil een goedkoop e drumkitje kopen voor m'n thuisstudiootje.
Wie weet bij welke muziekzaken deze goedkope kitjes staan opgegesteld die worden verkocht onder tig merknamen (fame, medeli, hayman osp etc..) voor het ff proberen? Kwas zaterdag al ff bij feedback geweest maar die heeft ze niet staan... Ja ik weet 't, het is goedkoop speelgoed spul maar 't past dan goed bij m'n voor 35 euro bij de action gekochte keyboard..

tx
ga naar de intertoys en haal een kinderdrumset van 30 euro,
man, beetje redelijke kitjes, zijn pads en beginne bij de 800 euro
Lucidity4All
pi_48385988
Sorry, Ik bedoel electronische drumkitjes

Dit is een Signature....
pi_48386025
die beginnen rond de 1000 euro gl lol
Lucidity4All
pi_48386073
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:13 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
die beginnen rond de 1000 euro gl lol
Inderdaad. Roland TD3kw
pi_48386110
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:14 schreef crossover het volgende:

[..]

Inderdaad. Roland TD3kw
Ja zeker, maar dat past nou niet echt in z'n straatje van een 30 euro Action keyboard he Cross .
Lucidity4All
pi_48386165
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:16 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

Ja zeker, maar dat past nou niet echt in z'n straatje van een 30 euro Action keyboard he Cross .
True
Maar lager bij een e-kit niet gaan. Met een goedkope akoestische kit heb je nog steeds hetzelfde gevoel als bij een dure akoestische kit wanneer je erop speelt. Maar bij een e-kit mis je dat meteen wanneer je op een goedkope kit speelt.
Maar inderdaad, als je niet zo veel te besteden heb moet het maar. Of een goedkope akoesitsche set kopen.
pi_48387072
mmm, ik heb een aversie voor goedkope rommel, meestal 1 laags en daar sla je door heen.
maar goed ik wens je veel succes Virl3 .

en ik raad je anders aan om drumcomputer te kopen voor je studio, of software om je beats mee te maken. Ben je veel goedkoper uit, en jij als gitarist zijnde bent denk ik niet thuis op een drumstel (niet vijandig bedoelt).!
Lucidity4All
pi_48388624
Hoe oefenen jullie eigenlijk? Ik wil graag leren drummen, maar ik denk niet dat de buren (en mijn ouders) het waarderen Een elektronisch drumstel is gelijk zo duur.

En kan ik beter eerst gewoon les nemen of is het zelf aan te leren?
pi_48388779
het is beslist niet zelf aan te leren.
Techniek moet er vanaf dag 1 goed worden ingeprakt, anders wordt je houthakker, krijg je blessures, kapotte instrumenten en kut geluid.
Lessen zijn zeer aan te raden, + dat je dan op het drumstel van de desbetreffende school mag oefenen.

Maar let wel dat je regelmatig moet trainen!
Als je er thuis geen hebt staan boeit niet echt, 1 uur per week op de muziekschool doet in het begin al wonderen.

succes
Lucidity4All
pi_48388842
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:47 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Techniek moet er vanaf dag 1 goed worden ingeprakt, anders wordt je houthakker, krijg je blessures, kapotte instrumenten en kut geluid.
No way. Kan gemakkelijk.
pi_48388997
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:48 schreef crossover het volgende:

[..]

No way. Kan gemakkelijk.
Oneens, je merkt het verschil zeer makkelijk tussen een onderwezen drummer en een self-made .
En met goed les profiteer je van ervaring van anderen, en bespaar je zelf tijd om niet alles zelf uit te vinden. En ik herhaal , techniek moet je geleerd worden.

Zie maar wat je doet, maar dit is mijn advies : lessen ftw.
Lucidity4All
pi_48389119
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:53 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

Oneens, je merkt het verschil zeer makkelijk tussen een onderwezen drummer en een self-made .
En met goed les profiteer je van ervaring van anderen, en bespaar je zelf tijd om niet alles zelf uit te vinden. En ik herhaal , techniek moet je geleerd worden.

Zie maar wat je doet, maar dit is mijn advies : lessen ftw.
Hm, eerst dus maar lessen nemen.

Maar een uurtje in de week lijkt mij zo weinig. Ik wil namelijk wel serieus drummen en dus eigenlijk ook zelf wel oefenen..
pi_48389300
quote:
Lessen zijn zeer aan te raden, + dat je dan op het drumstel van de desbetreffende school mag oefenen.

succes
Ohja ?
En Dennis Chambers dan ?
Laatst een interview van em gezien en zei dat hij een self taught musician was, door veel te spelen, luisteren en oefenen.
Tuurlijk, lessen zijn altijd goed, want je leert van de 1 van meer dan van de ander en je leert allemaal verschillende dingen omdat iedereen zijn eigen ding doet.
Zelf aanleren vergt alleen heel veel discipline en tijd.
Zelfs Buddy Rich oefende nooit, als hij oefende was het tijdens het concert/optreden zelf.
pi_48389860
Neem bijvoorbeeld Cesar Zuiderwijk, zeer goed en een voorbeeld van mij, maar hij heeft nooit echt drumles gehad en kun je zien aan zijn stijl, hard en zowat ongecontroleerd.(hij doet onnodig veel show ) .
Ik zeg niet dat mensen die zich zelf leren slecht zijn, maar het kan altijd beter dmv andermans ervaring te leren .
Lucidity4All
  maandag 16 april 2007 @ 19:22:00 #223
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_48389991
Heeft iemand hier ervaring met het drummen van rock&roll? Ik was gister in een rockcafé waar een bandje veel rock&roll nummers speelde en het klonk erg leuk op de drums. Kan alleen nog niet erg goed drummen in het algemeen, wel de basisritmes enz. Weet iemand een paar rock&rollnummers die leuk zijn om te spelen als beginner?
pi_48398037
quote:

Maar let wel dat je regelmatig moet trainen!
Als je er thuis geen hebt staan boeit niet echt, 1 uur per week op de muziekschool doet in het begin al wonderen.

succes
Dude, gaat beslist niet zelf aan te leren gaat een beetje ver niet??? Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker een voorstander van les. Ik heb zelf vanaf het begin dat ik drum les gehad, met de reden dat ik alles gelijk goed wilde leren. Maar beslist niet zelf aanleren?
Als jij gewoon voor de lol lekker wilt gaan drummen hoef je daar helemaal geen les voor te hebben. Kijk wat filmpjes op youtube om te beginnen bijvoorbeeld.

Een van mijn voorbeelden is Jose Pasillas. Heeft nooit les gehad, volledig autodidact. Maar als je ziet wat hij speelt en hoe hij het speelt. Ik weet zeker dat jij het hem niet nadoet. Ik overigens ook niet.
Je noemt Cesar Zuiderwijk. De 'vader' van de Nederlandse drummers. Hij is zeker niet erg technisch maar wat hij speelt in zijn band is perfect. Nogmaals zie ik jou hem dat niet nadoen (en ik ook niet). Iedereen heeft zn eigen stijl, de een ontwikkeld dat met les, en de ander niet.

Bovendien....kijk eens goed naar Steve Gadd. Die man zit erbij als een zoutzak en van een goede (zoals je dat op les leert) stoktechniek is zeker niet te spreken. Maar die man drumt als een God. Dat moet je met me eens zijn toch
pi_48399630
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:25 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Dude, gaat beslist niet zelf aan te leren gaat een beetje ver niet??? Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker een voorstander van les. Ik heb zelf vanaf het begin dat ik drum les gehad, met de reden dat ik alles gelijk goed wilde leren. Maar beslist niet zelf aanleren?
Als jij gewoon voor de lol lekker wilt gaan drummen hoef je daar helemaal geen les voor te hebben. Kijk wat filmpjes op youtube om te beginnen bijvoorbeeld.

Een van mijn voorbeelden is Jose Pasillas. Heeft nooit les gehad, volledig autodidact. Maar als je ziet wat hij speelt en hoe hij het speelt. Ik weet zeker dat jij het hem niet nadoet. Ik overigens ook niet.
Je noemt Cesar Zuiderwijk. De 'vader' van de Nederlandse drummers. Hij is zeker niet erg technisch maar wat hij speelt in zijn band is perfect. Nogmaals zie ik jou hem dat niet nadoen (en ik ook niet). Iedereen heeft zn eigen stijl, de een ontwikkeld dat met les, en de ander niet.

Bovendien....kijk eens goed naar Steve Gadd. Die man zit erbij als een zoutzak en van een goede (zoals je dat op les leert) stoktechniek is zeker niet te spreken. Maar die man drumt als een God. Dat moet je met me eens zijn toch
ben het met je hele post eens, maar ik ben toch echt een voorstander van les
ok in het begin dan, maar in ieder geval de basis .

Lucidity4All
pi_48400243
Al mijn 'drumhelden' hebben geen les gehad

Chris Adler (Lamb Of God), Dave Lombardo (Slayer), Arnoud Bongaards (VanKatoen), Peter Dragt (Bambix) zijn ook autodidact.

Ik denk dat les hebben in het begin wel heel veel kan helpen (vooral qua grip), maar ik denk dat je na een tijdje zelf wel merkt wat het prettigste en beste is voor jezelf. In het begin drumde ik als een houthakker, nu als een houthakker met een betere techniek
pi_48400689
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:01 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

ben het met je hele post eens, maar ik ben toch echt een voorstander van les
ok in het begin dan, maar in ieder geval de basis .

Hahaha ik had me voorbereid om een heftige discussie. Maar dan zijn we het gewoon helemaal met elkaar eens! Ook weleens leuk op Fok!
pi_48405874
ach ja .
Lucidity4All
pi_48406205
broem patak broem broem patak tshh tshh broem patak broem patak takakakaka tshh tshh tssh broem !

Zo dat was mijn drumintro
pi_48409509
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:50 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
en ik raad je anders aan om drumcomputer te kopen voor je studio, of software om je beats mee te maken. Ben je veel goedkoper uit, en jij als gitarist zijnde bent denk ik niet thuis op een drumstel (niet vijandig bedoelt).!
Ik vindt 't juist wel grappig goedkope rommel, bijvoorbeeld een van m'n favoriete gitaartjes is een naamloze strat kopie die ik gratis heb gekregen. Naar mijn mening komt muziek maken voor 90% uit je vingers en uit je hoofd en is goed gereedschap makkelijk maar niet noodzakelijk om veel lol te beleven aan je hobby... Op dit moment doe ik dit al via de computer maar op de (akoestische) drumkit van kennis ergens in een oefenhok dingen in elkaar prutsen en proberen is eigenlijk veel leuker dan van achter het toetsenbord.. Dat is dus ook een van de redenen dat ik hierna aan het kijken ben, en ik ben me bewust van dat die hayman setjes niet zaligmakend zijn maar daarom wil ik er dus eerst even op spelen voor ik iets ga kopen.. Try before I buy, bedankt voor het wellicht terecht afkraken van dit soort kitjes maar ik wil ze eerst ff zelf ondervinden cq afkraken... Als ik zo'n ding wil hebben zonder eerst te proberen bestel ik 'm wel in duitsland. Goedkoper kan bijna niet.. Dus, nogmaals mijn vraag. Weet iemand waar die dingen speelklaar staan?
Dit is een Signature....
pi_48410280
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:11 schreef allsystemshalt het volgende:
broem patak broem broem patak tshh tshh broem patak broem patak takakakaka tshh tshh tssh broem !

Zo dat was mijn drumintro
Hmm, even je trommels stemmen.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_48410718
Drummers hier?

weet iemand hoe de hi-hat op dit nummer bediend wordt?

Is het 1-en-2-en-3-en-4-enz.... Op iedere tel, of slaat men de -en- over?
Ik hoor het niet op het nummer (slechte kwaliteit oordoppiesch) moet hem vanavond spelen....Anders maak ik er maar wat van, maar iik wil hem even kloppend hebben.
pi_48411853
op de 1-en-2-en-3-en-4 etc etc speel je idd de hi-hat ja.
Op de 1ste en 3de tel speel je de basedrum en de 2de en de 4de speel je de snare.
Oftwel, gewoon een simpele 4 kwarts maat.
Als je dat ken, ken je dus in principe bij de Golden Earring aan de slag
pi_48412840
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:40 schreef _nWo_ het volgende:
op de 1-en-2-en-3-en-4 etc etc speel je idd de hi-hat ja.
Op de 1ste en 3de tel speel je de basedrum en de 2de en de 4de speel je de snare.
Oftwel, gewoon een simpele 4 kwarts maat.
Als je dat ken, ken je dus in principe bij de Golden Earring aan de slag
LOL, dat is het probleem niet.......het is zo vermoeiend........(vroeger werd ik al een luie drummer genoemd )

Anyweg, bedankt
pi_48415432
Dan laat je de hihat op de -en- toch weg ?
Speel je em alleen op de 1,2,3,4

Luie zak
pi_48420432
waar hebben we het nu over 0.o??
Lucidity4All
pi_48421430
basset is te lui om een simpele 4/4 maat te spelen
pi_48423152
Guusie, je hebt een PM
pi_48425370
Nou sorry hoor.... Tis snel rammelen en ik heb een schouderoperatie gehad (3 jaar terug dat wel) Maar sde spieren zijn er gewoon nog niet. En de pols is ook stijf....

pi_48427240
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:09 schreef _nWo_ het volgende:
Guusie, je hebt een PM
jij oook
pi_48427621
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:55 schreef basset het volgende:
En de pols is ook stijf....

Meer rukken
pi_48428861
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:56 schreef CasB het volgende:

[..]

Meer rukken
lol, wil net zeggen .
Lucidity4All
pi_48428920
Kunnen jullie trouwens een 32ste spelen met de stokken ?
't is een persoonlijk favoriet van mij , en ik raad hem jullie aan !.
Lucidity4All
pi_48431395
Check de OP mensen
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:40:28 #245
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_48431549
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:37 schreef _nWo_ het volgende:
Check de OP mensen
toffiefee,, had je tijd over ofzo, ha
pi_48431652
Ik had niets te doen op me werk het laatste uur nee
Gewoon een rechtstreekse rip van het gitaristentopic
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:45:30 #247
11502 nipeng
The last ride is free
pi_48431822
Eindelijk een fatsoenlijke OP.
pi_48434019
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:53 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Hmm, even je trommels stemmen.
Tja met die schommelingen van temperatuur blijf je aan de gang he zeker met echte vellen

pi_48444919
Voor de OP:

http://www.peacedrum.com - Peace, ooit een crappy kopie-merk, nu behoorlijk volwassen geworden
http://www.ddrum.com - Bekend van electronische shit, tegenwoordig ook goed bezig qua accoustische drums
http://www.thomann.de - Soort musik produktiv, ook lekker goedkoop met sommige dingen
http://www.stokkenenvellendiscounter.nl - Name says it all
http://www.masterworkcymbals.de / http://www.masterworkcymbal.com - Turkse handgehamerde bekkens
http://www.patsticks.nl - nederlandse distributeur van Bigdog/Tomcat, Masterwork en balbex
pi_48445282
Cesar Zuiderwijk niet geschoold??? Hij speelt anders vrij zuiver Moeller, heeft ie van Jim Chapin geleerd. Ongecontroleerd is nou ook niet hoe ik het zou beschrijven. Als showmanship gelijk staat aan ongecontroleerd zijn, dan klopt er iets niet meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')