abonnement Unibet Coolblue
pi_47427935
Voor mij deze week _veel_ oefenen. Afgelopen week ziek geweest, dus m'n spieren een beetje achteruit gegaan. Afgelopen zaterdag een optreden gehad (voorprogramma van VanKatoen), ging opzich wel okee, maar ik merkte gewoon dat ik nog niet genoeg aangesterkt was om lekker te spelen. Dus nu ff elke dag flink wat rudiments oefenen, en vrijdag weer knallen
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:41 schreef Ska-te het volgende:
Koop een Rythm Watch en sluit hem aan op het mengmaneel.
Al snap ik niet waarom je gitaristen hem moeten horen, als jij gewoon het tempo kan blijven aangeven toch
De reden dat gitaristen het moeten horen, is dat intro's ook strak ingespeeld moeten worden, en tussenstukjes en dergelijke
  maandag 19 maart 2007 @ 16:04:36 #77
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_47438460
Laten we het eens over iets anders hebben,, een discussie waar onze bassist en ik vaak mee te maken hebben..

Als je rockster bent ben je aantrekkelijker... klopt dat????
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_47438907
Psssst drummers. Green Lizard is op zoek naar een nieuwe drummer.
pi_47438962
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:04 schreef dazzled het volgende:
Laten we het eens over iets anders hebben,, een discussie waar onze bassist en ik vaak mee te maken hebben..

Als je rockster bent ben je aantrekkelijker... klopt dat????
Ik weet niet of _wij_ degene zijn die daar over kunnen oordelen Ik heb iig nog nooit echt 'gescored' na een optreden.
pi_47442824
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:04 schreef dazzled het volgende:
Laten we het eens over iets anders hebben,, een discussie waar onze bassist en ik vaak mee te maken hebben..

Als je rockster bent ben je aantrekkelijker... klopt dat????
Meestal is het juist zo als ik met een leuk meisje aan het praten ben over muziek en dat ik drum enzo , haken ze juist altijd zo snel af...
pi_47443316
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:16 schreef CasB het volgende:

[..]

Ik weet niet of _wij_ degene zijn die daar over kunnen oordelen
nah je kunt zo redeneren:

1) lukt het om een meisje te versieren als je naar een optreden staat te kijken bv (of in een club staat) ?
2) lukt het om een meisje te versieren als je net een spetterende gig hebt weg gegeven?

JA/NEE hebt: rockers zijn niet aantrekkelijk
NEE/NEE hebt: rockers wel aantrekkelijk
JA/JA hebt: dan ben je gewoon da bomb?
pi_47446431
Ik ben geen rocker

  maandag 19 maart 2007 @ 19:45:28 #83
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_47446862
Het ligt ook aan je uitstraling/uiterlijk. Ik merk zelf dat het verschil tussen optreden kijken en zelf spelen niet zo heel groot is. Dat drummers bij elk optreden minstens 1 meisje neuken is gewoon overrated. Ik heb het weleens meegemaakt maar zeker niet bij elk optreden. Bij lange na niet eigenlijk........
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
pi_47447322
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 23:58 schreef Danny_Ramone het volgende:

[..]

Wat ijl je ?? Afterbeat is in een 4/4 maat op de 2 en de 4. Achter de tel spelen betekend dat je net iets trager speelt dan de " pulse " en de rest van de band zodat het groovy klinkt. Voor de tel spelen betekend dat je net iets sneller dan de " pulse " en de rest van de band speelt zodat het energiek en opzwepend klinkt.

Leer het eerst zelf goed voordat je andere wat wat wilt gaan bijbrengen. Laat me raden, je speelt deathmetal ??
Afterbeat is echt wel na elke tel.. word vaak gedaan op hihat in reggae bijv. Wat jij bedoelt is meer syncopisch als ik het zo lees.. Trouwens, fill en break zijn eigenlijk 2 dezelfde dingen.bij break denk ik trouwens meer aan een kleine verandering in een beat, bijv door op de 3e en/of 4e tel wat op hihat/snare/bass wat variatie in te brengen.Terwijl een fill vaak wat langer is (een maat), en ook toms worden gebruikt. Maar dat is mijn interpretatie. Over het drummen van een ritme: ik ken mensen die het een groove noemen, maar ook mensen die het een beat noemen.. Ach, van mij mag allebei, zolang de context maar duidelijk is.

oh ja, van gitaar spelen heb ik verder geen verstand.. dus daar ken ik geen terminologie van.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_47447933
quote:
Op zondag 18 maart 2007 18:02 schreef Danny_Ramone het volgende:
Zo net ff lekker geoefent. RRRR LLLL LLLL LLLL o.a. Lekker om je linkerhand te trainen !! Straks weer ff lekker verder op een oefenpad en vanavond lekker jammen tijdens een jamsessie ! Lekker dagje dus !!
Wat ik zelf doe om links te trainen is een combo.. eerst een tijdje links steeds sneller proberen te slaan.. (van langzaam tot zo snel als het gelijkmatig blijft). Daarna 4 x rechts 4 keer links herhalen. Daarna een afwisseling.. 4 keer rechts en links, 3 keer rechts links, en 2 keer rechts links en dat herhalen. Op die manier versnel je gemakkelijk, en dwing je links sneller te gaan spelen.

Trouwens, nog een leuke oefening voor paradiddles (kan zijn dat ik hem vorig topic al een heb opgeschreven maar goed:
volledig uitgeschreven:
2x(RL RL RL RR, LR LR LR LL), RL RR, LR LR LL, RL RL RR, LR LL, RL RL RR, LR LR LL, 2x(RLRR,LRLL)

uitleg: 2 keer triple paradidle over links en rechts, enkel paradiddle over rechts, double paradiddle over links en rechts, enkel over links en double over rechts en lins, gevolgd door 2x rechts en links een enkel paradiddle (hoop dat het zo duidelijk is )

Zo heb ik nog veel meer oefeningen. Heb trouwens laatst meegdaan aan een conours met het stuk mix for max (snare drum only). HIer in te zien: http://dmpscores.serveftp.net/scores/dmppdf2/ckk-06/ckk-06.pdf
Kwam ermee uit in de 1e divisie (hoogste) en heb 95 punten behaald!
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_47452903
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:06 schreef CasB het volgende:
Voor mij deze week _veel_ oefenen. Afgelopen week ziek geweest, dus m'n spieren een beetje achteruit gegaan. Afgelopen zaterdag een optreden gehad (voorprogramma van VanKatoen), ging opzich wel okee, maar ik merkte gewoon dat ik nog niet genoeg aangesterkt was om lekker te spelen. Dus nu ff elke dag flink wat rudiments oefenen, en vrijdag weer knallen
[..]

De reden dat gitaristen het moeten horen, is dat intro's ook strak ingespeeld moeten worden, en tussenstukjes en dergelijke
Kan jij dat dan niet meetikken op je hihat ?
  maandag 19 maart 2007 @ 21:57:00 #87
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_47453169
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:51 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Kan jij dat dan niet meetikken op je hihat ?
Is een goeie, bij opnamens kun je dat zelfs eruit knippen ! Doe ik dus ook altijd want je weet hoe die gitaristen zijn
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
pi_47453898
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:36 schreef CasB het volgende:
Ik ben geen rocker



pi_47455777
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:57 schreef Danny_Ramone het volgende:

[..]

Is een goeie, bij opnamens kun je dat zelfs eruit knippen ! Doe ik dus ook altijd want je weet hoe die gitaristen zijn
Ja precies haha. Bij mij vragen ze er zelfs vaak om, ze weten zelf gelukkig dat timing niet hun sterkste kant is
pi_47455878
Jullie spelen dus met kutgitaristen?
pi_47456011
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:51 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Kan jij dat dan niet meetikken op je hihat ?
Nee, daar ben ik te lui voor
  maandag 19 maart 2007 @ 23:01:24 #92
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_47456129
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:55 schreef moelan0e het volgende:
Jullie spelen dus met kutgitaristen?
Zijn er gitaristen die niet kut zijn dan
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
pi_47456266
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:58 schreef CasB het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik te lui voor
Hahaha mooi antwoord
pi_47457499
Nu het ijs is gebroken, wil ik zonder vijandige bedoelingen,
jullie mening vragen over pedaal techniek.
Wat mij sinds begin er in is gestampt is dat de enige manier om een pedaal in te trappen van uit je hiel is. Om dat dan alle spanning op je hiel staat ipv op je rug als jij je benen op tilt. Nu zie ik toch zeer veel drummers hun boven been op tillen, en dat moet toche echt de pest zijn voor je rug
Nu ben ik benieuwd hoe jullie em uit voeren.

Lucidity4All
  maandag 19 maart 2007 @ 23:43:21 #95
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_47457631
Mijn ervaring;

In het begin sta je beetje te koekeloeren in het publiek. Ben je geheel oninteressant.
Dan heb je een optreden achter de rug. En dan sta je in ene in de belangstelling.
Vandaar die stelling
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  maandag 19 maart 2007 @ 23:45:54 #96
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_47457695
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:38 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Nu het ijs is gebroken, wil ik zonder vijandige bedoelingen,
jullie mening vragen over pedaal techniek.
Wat mij sinds begin er in is gestampt is dat de enige manier om een pedaal in te trappen van uit je hiel is. Om dat dan alle spanning op je hiel staat ipv op je rug als jij je benen op tilt. Nu zie ik toch zeer veel drummers hun boven been op tillen, en dat moet toche echt de pest zijn voor je rug
Nu ben ik benieuwd hoe jullie em uit voeren.

Als ik rustig speel of zacht. Dan laat ik mijn hak staan.
Moet ik het volume opvoeren en/of sneller spelen dan til ik mijn gehele voet op en gebruik ik mijn enkel als scharnierpunt. Been rust op de momenten wanneer hij niet nodig is. Gaat eigenlijk automatisch, best klote om uit te leggen
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_47457863
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:45 schreef dazzled het volgende:

[..]

Als ik rustig speel of zacht. Dan laat ik mijn hak staan.
Moet ik het volume opvoeren en/of sneller spelen dan til ik mijn gehele voet op en gebruik ik mijn enkel als scharnierpunt. Been rust op de momenten wanneer hij niet nodig is. Gaat eigenlijk automatisch, best klote om uit te leggen
Snap wat je bedoelt, maar kan je zo nou ook 5 minuten door gaan met een 16e , of 32 ste?
Ik houd dat alleen vol met hielslag, en krijg juist pijn in men rug van m' n benen op tillen .
Lucidity4All
pi_47458372
Hoi beginnende drumster hier... aangezien we hier nog een muzikaal huis hebben met opname ruimte enzo moest het ervan komen, ben er een paar keer achter gaan zitten, en het gaat best goed! Ik heb alleen nogal moeite waar denk ik meer drummers op het begin last van hebben, en dat is bvb net tussen 2 hihats een kick doen, dus echt dat al je ledematen los van elkaar iets moeten spelen in plaats van dat je mooi een kick en een snare op de hihat hebt... begrijpen jullie wat ik bedoel?

Zijn hier wat simpele oefeningen voor om dit beter onder de knie te krijgen? Heel langzaam beginnen en dan opbouwen gaat wel redelijk... maar toch he.

En ja, het kan natuurlijk een stuk professioneler, maar ik ben dan ook natuurlijk net beter mocht het echt superleuk zijn neem ik nog echt les, en anders is het zelf leren en een beetje van bandjes die hier wel eens komen
pi_47458874
Ik raad je ten zeerste aan om les te nemen .
Les van een meester > all
En wat betreft die oefeningen, voor onafhankelijke ledematen :
train je benen, probeer zo lang mogelijk je benen ( dus doe nog niks met je armen) in de maat te houden.
Zo ontwikkel je al wat massa, train je dit op regelmatige basis, dan kan jij je armen gebruiken.
Dan ga je dus met je armen mee tikken vanuit de onderarm, dit train je dan ook regelmatig.
dan ga jij steeds breaks maken, dat houdt in dat je bv extra tikken maakt terwijl jij gewoon door blijft spelen met je voeten.

Dit is echter het beginpunt en gaat nog veel verder.
Onthoud dat een instrument leren spelen lang duurt voor dat er iets uitkomt .
Het aller belangrijkste blijft spiermassa kweken, heb je de massa dan heb je de mogelijkheid om te bewegen.

succes
Lucidity4All
pi_47459095
dankjewel

Ik heb wel een paar goeie meesters beschikbaar

Tsja, ik heb weinig geduld, maar ik ga m'n best doen het op te brengen

Ik ben zelf altijd wel aan het zingen, tikken, dingetjes doen, maar als het op beats enzo aankomt dan gebruik ik gewoon drumcomputers of gewoon met Reason op m'n laptop

Dankjewel iig en trusten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')