Les is zeker aan te raden. Ik zou persoonlijk niet ( alleen ) met je voeten beginnen ( tenzij je heel veel double bass wilt gaan spelen ) maar rudiments met je handen. Rudiments ( bouwstenen ) zijn de basis voor elke beat, fill, of wat dan ook met drummen te maken heeft. Je leraar kan je hier zeker bij helpen, en je kan het ook op een oefenpad spelen waardoor je 24/7 kan oefenen zonder iemand lastig te vallen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 00:41 schreef Maisnon het volgende:
dankjewel![]()
Ik heb wel een paar goeie meesters beschikbaar
Tsja, ik heb weinig geduld, maar ik ga m'n best doen het op te brengen
Ik ben zelf altijd wel aan het zingen, tikken, dingetjes doen, maar als het op beats enzo aankomt dan gebruik ik gewoon drumcomputersof gewoon met Reason op m'n laptop
Dankjewel iigen trusten
ook naast dat, is dat wanneer jij kracht gaat zetten langzamer gaat spelen, het zit em in de polsquote:Oh en nog een tip : Speel ontspannen !! Dus met souplesse ipv kracht. Door souplesse te trainen kan je steeds harder en sneller gaan slaan. Doe je dit niet dan kan je tegen vervelende ( spier )blessures aan lopen.
Als ik rustige muziek speel als blues of iets in de trend, speel ik met me hakken op het pedaal.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:38 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Nu het ijs is gebroken, wil ik zonder vijandige bedoelingen,
jullie mening vragen over pedaal techniek.
Wat mij sinds begin er in is gestampt is dat de enige manier om een pedaal in te trappen van uit je hiel is. Om dat dan alle spanning op je hiel staat ipv op je rug als jij je benen op tilt. Nu zie ik toch zeer veel drummers hun boven been op tillen, en dat moet toche echt de pest zijn voor je rug![]()
Nu ben ik benieuwd hoe jullie em uit voeren.
![]()
Toevallig. Ik ben op dit moment bezig om mn techniek te veranderen/bij te schaven. Ik speelde altijd heels up (en dan niet een beetje up, maar echt mn hiel 10cm van de grond) en liet de klopper tegen het vel leunen als ik niet speelde.quote:Op maandag 19 maart 2007 23:38 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Nu het ijs is gebroken, wil ik zonder vijandige bedoelingen,
jullie mening vragen over pedaal techniek.
Wat mij sinds begin er in is gestampt is dat de enige manier om een pedaal in te trappen van uit je hiel is. Om dat dan alle spanning op je hiel staat ipv op je rug als jij je benen op tilt. Nu zie ik toch zeer veel drummers hun boven been op tillen, en dat moet toche echt de pest zijn voor je rug![]()
Nu ben ik benieuwd hoe jullie em uit voeren.
![]()
He he bedankt, maar die zijn te simpelquote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:39 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb wel wat voor je.
[[url=http://xs413.xs.to/xs413/07122/Scannen0001.gif.xs.jpg]afbeelding][/url]
Er staat bij hoe je het moet tellen: 1 NE TE, 2 NE TE etc
Eerst die bovenste figuurtjes, dan de grooves.
En bij deze idem:
[[url=http://xs413.xs.to/xs413/07122/Scannen0002.gif.xs.jpg]afbeelding][/url]
Als je deze 2 foutloos speelt, dan hoor ik het wel van je, dan heb ik er nog een zoot
Uit de hiel trappen is echt een aanraderquote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:10 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Toevallig. Ik ben op dit moment bezig om mn techniek te veranderen/bij te schaven. Ik speelde altijd heels up (en dan niet een beetje up, maar echt mn hiel 10cm van de grond) en liet de klopper tegen het vel leunen als ik niet speelde.
Nu leer ik dat ik sowieso de klopper altijd los moet houden van het vel in ruststand (tenzij je een bepaald soort geluid eruit wilt krijgen waarvoor je hem dus wel tegen het vel moet laten leunen, maar dat gebeurd sporadisch). En als je heels up even rust hebt, hou ik mijn hiel rustend op het pedaal voor de balans. Ik ben ook bezig met heels down, voornamelijk omdat ik nu bezig ben met jazz merk ik dat er nog zoveel mogelijkheden zijn om te spelen.
Ik weet niet wat je bedoeld met vanuit je hiel trappen. Misschien bedoel je dat je slide met he voet ofzo?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:22 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Uit de hiel trappen is echt een aanrader!
En hier de beloofde filmpjes :quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:56 schreef _nWo_ het volgende:
[..]
Als ik rustige muziek speel als blues of iets in de trend, speel ik met me hakken op het pedaal.
Je hoeft immers niet echt te hakken in zulk soort muziek.
Echter, ga ik wat hardere muziek spelen, *metal, *core dan speel ik met de hakken omhoog.
Alleen plaats ik mijn tenen op het midden van de pedaal en gaat mijn hak omhoog. Mijn tenen blijven gewoon op het pedaalboord staan, bijvoorbeeld als je nerveus bent en je begint met je benen te trillen, dan blijven je tenen op de grond en gaan je hakken omhoog en begin te trillen.
Zo gebruik ik in principe alleen me kuiten om te roffelen en kan ik een hogere snelheid halen omdat je de rest van je benen niet gebruikt.
Het vereist een beetje oefening maar als je het eenmaal onder de knie hebt wil je niet meer anders. Ik iig niet
Het is voor mij zeker een verademing als ik snel speel, dan had ik aan het eind van een sessie veel last van me enkels en de rest van me benen, maar nu iig niet meer.
Als ik thuis ben zal ik wel ff een filmpje uploaden waar het wat duidelijker wordt uitgelegd.
Mike Mangini en wat anderen legenden die o.a. meedoen aan het WFD toernooi spelen zo om hoge snelheden te kunnen halen zonder veel last te krijgen van hun benen.
Ik heb nooit gezegd dat ik problemen ermee heb tochquote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:22 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
nee nee kijk![]()
Je doet niks met je tenen, daar zijn de voetpedalen immers niet voor, maar dat terzijde:
Je legt dus je voet op het pedaal, en trekt je voet om hoog en laat je hiel staan, tada, je hebt net je voet omhoog getrokken van uit je hiel !.
En zo trap je dan dus je pedalen in![]()
In het begin is het misschien vervelend, omdat je geen ( niet genoeg) spieren hebt zitten in je onder benen , maar ik kan je vertellen, het resultaat loont als een mannefakker.
Moet je wel beide voeten zo trainen voor dat resultaat he.
Anyway, ik hoop dat dit helpt.![]()
Ps: boeken zijn ook niet echt de meest optimale methode he,quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:29 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
oei daar heb ik niet zo' n snel antwoord op man![]()
Ik raad je aan naar de dichstbijzijnde speciaal zaak ofzo te gaan?, zijn meestal wel mensen die zelf ook spelen en dus ook wel wat van les materiaal afweten?
succes![]()
(alweer een hele lange tijd geleden dat ik les heb gehad)
Ja weet ik, maar toch gewoon ff die basis figuurtjes.. kan ik er daarna op gaan uitbouwen.. zeg maarquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:30 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Ps: boeken zijn ook niet echt de meest optimale methode he,
ik zou iig veel luisteren en kijken naar dat genre![]()
Was ook niet voor jou, maar voor Maisnon.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:19 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
He he bedankt, maar die zijn te simpel![]()
.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:57 schreef Guusie het volgende:
deze bedoel je
http://www.youtube.com/profile?user=koenimex![]()
Leuke dingetjes haha!
Waarom had je niet wat langer doorgespaard voor de nieuwe alpha's van paiste ?quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:37 schreef koenimex het volgende:
Vorige week de Paiste PST 5 gekocht, op aanraden van de verkoper en wat mensen hier, lang geleden. Erg mooi spul!
Sjek ze uit:
[[url=http://farm1.static.flickr.com/159/430191494_43ce11ae65.jpg]afbeelding][/url]
Er is ook nog ergens een YouTube-filmpje waarin ik de bekkens uittest, maar dat laten we maar achterwege
Omdat ik er niet zóveel geld in wilde investeren. Het is gewoon een leuke hobby van me, meer niet.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:44 schreef _nWo_ het volgende:
[..]
Waarom had je niet wat langer doorgespaard voor de nieuwe alpha's van paiste ?
Klinken naar mijn smaak veel beter dan die hele pst serie.
Sabian
[afbeelding]
[afbeelding]
Lekker stoffigggquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:44 schreef _nWo_ het volgende:
[..]
Waarom had je niet wat langer doorgespaard voor de nieuwe alpha's van paiste ?
Klinken naar mijn smaak veel beter dan die hele pst serie.
Sabian
[afbeelding]
[afbeelding]
sorry Dwquote:Op zaterdag 24 maart 2007 14:49 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Wie van jullie gebruikt er hier Axis![]()
![]()
![]()
?
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:45 schreef repeet het volgende:
Ik heb een Avedis Zildjian 14 inch thin crash, absoluut de mooiste crash die ik ooit gehoord heb, helaas reed er na een optreden een auto achteruit over mijn tas waardoor er een gat in zat, en toen was het einde nabij.Ik koester hem nog steeds, en als ik iemand op zijn crash hoor slaan denk ik altijd, ja leuk maar die is veel te dik, ik heb ook nog een 16 inch, zelfde merk, uit dezelfde tijd, een monster gewoon, jaha die mannen kunnen bekkens maken hoor, dus als je er een tegenkomt, aarzel niet, leen geld, doe iets, maar koop dat ding.
Klinkt als mijn 14" AAX Dark Crash van Sabian.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:45 schreef repeet het volgende:
Ik heb een Avedis Zildjian 14 inch thin crash, absoluut de mooiste crash die ik ooit gehoord heb, helaas reed er na een optreden een auto achteruit over mijn tas waardoor er een gat in zat, en toen was het einde nabij.Ik koester hem nog steeds, en als ik iemand op zijn crash hoor slaan denk ik altijd, ja leuk maar die is veel te dik, ik heb ook nog een 16 inch, zelfde merk, uit dezelfde tijd, een monster gewoon, jaha die mannen kunnen bekkens maken hoor, dus als je er een tegenkomt, aarzel niet, leen geld, doe iets, maar koop dat ding.
En dat is nog steeds je vriendin ?quote:Op zondag 25 maart 2007 09:42 schreef repeet het volgende:
Scheurtjes zijn echt erg, ik had een keer ruzie met mijn vriendin,ik denk ik ga weg en zie mijn snare in de gang staan, als er iets aan de hand is is dat het eerste wat ik pak want het is een Ludwig suprasonic, wat doet dat wijf die zegt : je vergeet wat en pleurt zo mijn hele bekkentas uit het keukenraam van de 1e etage, ik roep nog : niet mijn bekkens maar heb toch maar een stap opzij gedaan, opvangen is geen optie, toch een kilo of 25, had ik nog mazzel, alleen een wuhan naar de klote, de zildjians hadden het overleefd zeg, pfoe, mijn pedaal kwam er ook nog achteraan, ook kapot, wat een stinksnol.
haha, eens, altijd netjes blijven, gewoon een rekening sturenquote:Op zondag 25 maart 2007 13:23 schreef repeet het volgende:
Nee hoor, die is er gewoon met iemand anders vandoor gegaan, tja ik heb haar weleens een roffel op d'r bek gegeven, maar dat zit me nog steeds dwars, want iemand kan je zieken tot en met maar als je slaat heb je het toch gedaan, nooit doen dus ! Als je kwaad bent moet je free jazz gaan spelen !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |