abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47053791
Als ik nou een Trabant koop in Duitsland, hoeveel kost het dan als ik hem wil importeren? Iemand ervaring hiermee?
wie zaait zal oogsten.....
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:14:12 #2
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_47053811
ligt aan de auto
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_47053830
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:14 schreef Sant het volgende:
ligt aan de auto
Welke letter van Trabant snap je niet?
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:15:01 #4
168840 Sant
pi_47053846
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:15:19 #5
168840 Sant
pi_47053853
kwas nog bezig aap, relaxed man

via de link kun je alle benodigde info lezen.. ben ikzelf te lui voor
pi_47054014
bpm betalen indien de auto jonger dan 20 (?) jaar is (kan ook 25 jaar zijn)
bpm is pakweg 30% van de nieuwwaarde van de auto in nederland, per jaar dat de auto oud is, krijg je vervolgens een korting op de bpm.

dus : auto kost in nederland 30.000 euro, bpm is ongeveer 10.000 euro.
auto is uit 2001, bpm korting is 72%, uiteindelijk te betalen aan bpm : 2800 euro.

verder keuren en kenteken aanvragen : 150 euro als de auto in orde is.

volgens mij, is dat het wel.

kijk voor bpm op autobelastingen.nl
pi_47054163
Maar een Trabant die ik wil koop ik voor ongeveer 350 euro.

En als deze ouder dan 20 jaar is, betaal is dus helemaal niks?
pi_47054358
9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar :
90%

25 jaar of meer :
100%

het percentage is de korting op de bpm die je moet afdragen....
ik heb echter geen flauw idee hoe je de oorspronkelijke verkoopprijs in nederland van een trabant kunt achterhalen....
pi_47054505
En jij wil een Trabant door de RDW keuring krijgen ? Die tweetakt dingen reden zowat op petroleum man !
En zeker nou Al Gore (de 'broeikas celebrity') een film heeft gemaakt over CO2 uitstoot en hoe slecht dat wel niet is voor de geranium van tante Mien aan de overkant....gaat je volgens mij niet lukken...
pi_47054815
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:31 schreef towncar het volgende:
En jij wil een Trabant door de RDW keuring krijgen ? Die tweetakt dingen reden zowat op petroleum man !
En zeker nou Al Gore (de 'broeikas celebrity') een film heeft gemaakt over CO2 uitstoot en hoe slecht dat wel niet is voor de geranium van tante Mien aan de overkant....gaat je volgens mij niet lukken...
Bij de APK wordt gekeken naar de normen van het bouwjaar van de auto. Zo hoeven auto's van bouwjaar voor 1988 gene gordels achter in te hebben, maar als ze er zitten dan moeten ze goed zijn. Als ze niet goed zijn heb je twee keuzes, verwijderen of nieuwe.
pi_47055061
Maar een Trabant van die leeftijd haalt waarschijnlijk die normen ook niet meer, toen ze hier nog geimporteerd werden zaten ze al heel dicht tegen de toenmalige norm aan, en na al die jaren en inwendige motorslijtage kan ik me niet voorstellen dat de utistoot van wat dan ook beter is geworden of gelijk gebleven. Ik heb niks tegen het importeren van een Trabant, integendeel...maar ik zou als ik de OP was even informatie halen bij een Trabantclub ( als die er is ) voordat hij aan dat avontuur begint.
Overigens zijn Trabantjes al aardig gewild geworden, en ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er voor zo weinig geld iets redelijks te koop is....
pi_47055126
op de duitse marktplaats staan ze voor 350 te koop
pi_47055184
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:47 schreef towncar het volgende:
Ik heb niks tegen het importeren van een Trabant, integendeel...maar ik zou als ik de OP was even informatie halen bij een Trabantclub ( als die er is ) voordat hij aan dat avontuur begint.
..
dit lijkt me een enorm goed advies!
pi_47055474
Een opmerking...wees voorzichtig, ik heb behoorlijk wat ervaring met young/oldtimers verkoop en er wordt meer (verborgen) troep verkocht dan goed spul. En de tijd dat je nog geluk kon hebben door met een koopje iets moois te kopen is al lang voorbij. Voor zo'n bedrag ben je eigenlijk tegenover je zelf verplicht om iemand mee te nemen met kennis over dat type auto's en die nuchter tegen alles aankijkt. Jij wil die auto graag hebben en loopt met een roze bril op om de auto heen.
Is niet raar, heeft iedereen...dus wees verstandig en denk even na over wat ik hier schrijf...
Ik blijf erbij dat 350 euro erg goedkoop is. Voor een goede Trabant moet je echt op min. 2000 euro rekenen. Alles wat goedkoper is ( nou zeg ik het wat overdreven ) moet je toch weer bijpassen om hem door de RDW keuring te krijgen. Of je moet heel erg veel geluk hebben..., hoeveel keer heb je de staatsloterij al gewonnen ?
pi_47055737
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:56 schreef towncar het volgende:
Een opmerking...wees voorzichtig, ik heb behoorlijk wat ervaring met young/oldtimers verkoop en er wordt meer (verborgen) troep verkocht dan goed spul. En de tijd dat je nog geluk kon hebben door met een koopje iets moois te kopen is al lang voorbij. Voor zo'n bedrag ben je eigenlijk tegenover je zelf verplicht om iemand mee te nemen met kennis over dat type auto's en die nuchter tegen alles aankijkt. Jij wil die auto graag hebben en loopt met een roze bril op om de auto heen.
Is niet raar, heeft iedereen...dus wees verstandig en denk even na over wat ik hier schrijf...
Ik blijf erbij dat 350 euro erg goedkoop is. Voor een goede Trabant moet je echt op min. 2000 euro rekenen. Alles wat goedkoper is ( nou zeg ik het wat overdreven ) moet je toch weer bijpassen om hem door de RDW keuring te krijgen. Of je moet heel erg veel geluk hebben..., hoeveel keer heb je de staatsloterij al gewonnen ?
daar heb je wel gelijk in. Als je zo'n ding hebt wat rijdt moet je ook nog laten keuren en de mankementen laten opknappen en betalen.

dat is zo. maar ik wil er gewoon een paar maanden in rondrijden in Nederland. Kan ik er niet gewoon 1 kopen en verzekeren? het beste is om er 1 in nederland te kopen
pi_47055928
Als je er gewoon een wilt kopen en zonder toestanden met de RDW in wilt rijden kan je hem niet uit het buitenlad halen, je mag nl. niet als Nederlander met een buitenlands kenteken op je auto in NL rijden. Het beste is voor jou om er een in NL te kopen, kijk eens op die link van de Trabantclub, staat wel wat te koop..
pi_47056506
Wat is de boete als je zonder verzekering met duits kenteken gepakt wordt?
pi_47056900
Dat weet ik niet, hoef ik ook niet te weten. Ik weet wel dat het behoorlijk onverantwoord is om zonder verzekering te rijden, als jij een aanrijding veroorzaakt kan de gene die door jouw geklooi schade heeft alles zelf betalen of jij moet het uit je eigen zak betalen. Ik zou het niet doen als ik jou was...sterker nog..ik zou er nog geen eens over denken....rijden in een onverzekerde auto is puur asociaal..
Maareh...als je dit soort dingen gaat vragen bemoei ik me er niet meer mee...adios !
pi_47056917
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:19 schreef cohen het volgende:
Wat is de boete als je zonder verzekering met duits kenteken gepakt wordt?
iets zegt me dat je iets van plan bent wat niet slim is.....

volgens mij nemen ze de auto gewoonweg in beslag...

als je trouwens iemand aanrijdt en je bent schuld en er is sprake van persoonlijk letsel, dan zou je niet de eerste zijn die hierdoor persoonlijk failliet verklaard gaat worden...
  vrijdag 9 maart 2007 @ 08:14:56 #21
69066 cohen
immer 2.
pi_47081419
Dat is waar. Dat risico kan ik beter niet nemen
pi_47336590
Ik wil ook graag een Trabant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: