Fruit = suiker.quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:13 schreef Uhmmie het volgende:
why?
meer suiker dan in de cola lijkt me toch onmogelijk...
en vet zit er in beiden niet.
en de koolhydraten scheelt 0,4 per 100ml
dat lijkt me ook het verschil niet
minder vet echter...quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:24 schreef gebruikersnaam het volgende:
een broodje gezond heeft ook meer calorieen dan een roombroodje
of gewoon thee?quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Je wil op je buikje letten maar hebt wel zin in frisdrank en dan neem je Nestea? Waarom niet gewoom CC Light ?
omdat dan zijn buikje verdwijnt, en dan kan die er niet meer op lettenquote:Op donderdag 8 maart 2007 15:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Je wil op je buikje letten maar hebt wel zin in frisdrank en dan neem je Nestea? Waarom niet gewoom CC Light ?
Keuringsdienst van waarde had hier een leuk item over: appelsap is slechts een gedeelte fruit, de rest is suikerwaterquote:
Maar thee is lekkerder.quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dan kun je net zo goed appelsap nemen
Je proeft niet eens de smaak van thee met 7 klontjesquote:
als je thee met 7 klontjes drinkt, neem dan gewoon water en suiker, die thee proef je dan toch niet meerquote:
Nee, dat heb je verkeerd begrepenquote:Op donderdag 8 maart 2007 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Keuringsdienst van waarde had hier een leuk item over: appelsap is slechts een gedeelte fruit, de rest is suikerwater.
Veroorzaakt slokdarmkanker oa geloof ikquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:08 schreef justmattie het volgende:
Zit er in cola light niet van dat lekkere Aspartaan ofzoiets?
wat ook zo lekker goed voor je lichaam is ?
Klopt, en daarom zit in appelsap ook veel meer cals.quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat heb je verkeerd begrepen
Cola is suikerwater waar de suiker uit bieten komt
Appelsap is suikerwater waar de suiker uit de appels komt waar het van gemaakt is.
So true!quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:25 schreef SHE het volgende:
Cola is overigens geen troep; heel goed als je buikpijn hebt![]()
Cola haalt ook roest van spul af toch?quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:25 schreef SHE het volgende:
Cola is overigens geen troep; heel goed als je buikpijn hebt![]()
Doet er niet toe.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:43 schreef justmattie het volgende:
[..]
Cola haalt ook roest van spul af toch?
Lekker goed voor je maag ook dus![]()
![]()
Cola is zo zuur als azijn, maar dat wordt idd gemaskerd door een bombardement van suiker. En toch isset een godendrankquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:05 schreef zoalshetis het volgende:
heel af en toe een opkikker van cola is niet erg, goed spoelen en gorgelen erna.
als je het dagelijks drinkt moet je heel goed beseffen dat de hoeveelheid suiker of zoetstoffen in cola gedaan worden om het zuur te balanseren.
nu is de grap dat je glazuur en botten heel slecht tegen extreem zuur kunnen. zeker als er direct daarop een aanval van suiker of zoetstoffen komt.
enjoy!
dat is idd zo mogelijk nog slechter voor je tanden door de tanine van de thee en de maskering van suiker.quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:18 schreef justmattie het volgende:
ik heb liever ijsthee, maar dat zal ook wel verkeerd zijn :x
mensen die andere mensen napratenquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:08 schreef justmattie het volgende:
Zit er in cola light niet van dat lekkere Aspartaan ofzoiets?
wat ook zo lekker goed voor je lichaam is ?
sterker nog. kanker is een vorm van vergankelijkheid waar elke mens, mits het lang genoeg voor leeft van doodgaat.quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
mensen die andere mensen napraten. Horen ze op tv dat aspartaam kankerverwekkend is bij bepaalde hoeveelheden en ze vergeten dan voor het gemak maar even dat het allemaal wel een beetje meevalt.
Aspartaam is pas schadelijk bij hoeveelheden van 10 liter per dag.
Bovendien is er op alles wel wat aan te merken. Wist je dat je ook niet meer dan 2 keer per week spinazie of sla mag eten? Of dat vis en spinazie / sla niet samen gaan? Krijg je ook kanker van.
Puh.
Oh ja, kanker krijg je toch wel minimaal 1 keer in je leven tegenwoordig, ook al eet je elke dag groente, drink je geen cola light en rook je niet.
Tanine is toch niet slecht? Je krijgt er alleen een leuk kleurtje van op je tanden, dacht ik?quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is idd zo mogelijk nog slechter voor je tanden door de tanine van de thee en de maskering van suiker.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:24 schreef Repeat het volgende:
Cola light dus. Die hippies moeten niet janken over aspartaam, echt conspiracydenkers zijn dat
slotje
Ik eet nooit sla, das voer voor cavia'squote:Op donderdag 8 maart 2007 21:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
mensen die andere mensen napraten. Horen ze op tv dat aspartaam kankerverwekkend is bij bepaalde hoeveelheden en ze vergeten dan voor het gemak maar even dat het allemaal wel een beetje meevalt.
Aspartaam is pas schadelijk bij hoeveelheden van 10 liter per dag.
Bovendien is er op alles wel wat aan te merken. Wist je dat je ook niet meer dan 2 keer per week spinazie of sla mag eten? Of dat vis en spinazie / sla niet samen gaan? Krijg je ook kanker van.
Puh.
Oh ja, kanker krijg je toch wel minimaal 1 keer in je leven tegenwoordig, ook al eet je elke dag groente, drink je geen cola light en rook je niet.
ik hoop voor jou dat dat een grapje was.quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:49 schreef justmattie het volgende:
En vroeger had je geen rare ziektes, maar ging je gewoon dood![]()
En waarom denk je dat die engelsen er een zooi melk in gooien danquote:Op donderdag 8 maart 2007 21:36 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Tanine is toch niet slecht? Je krijgt er alleen een leuk kleurtje van op je tanden, dacht ik?
dat je niet weet dat je ziek bent.. betekend niet automatisch dat je niet ziek bent *grin*quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik hoop voor jou dat dat een grapje was.
Tering, melaatsheid, lepra, de pest... allemaal ziektes die vroeger voorkwamen. Sterker nog: dat wij nu zo lang leven heeft voor een groot deel te maken met de uitstekende medische kennis van tegenwoordig. Een griepje is in de meeste gevallen niet dodelijk meer, vroeger wel.
Schoon drinkwater, zeep en riolering hebben veel meer gedaan voor de toegenomen levensverwachting van mensen dan de medische wetenschapquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:26 schreef Viking84 het volgende:
ik hoop voor jou dat dat een grapje was.
Tering, melaatsheid, lepra, de pest... allemaal ziektes die vroeger voorkwamen. Sterker nog: dat wij nu zo lang leven heeft voor een groot deel te maken met de uitstekende medische kennis van tegenwoordig. Een griepje is in de meeste gevallen niet dodelijk meer, vroeger wel.
Eensch!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Schoon drinkwater, zeep en riolering hebben veel meer gedaan voor de toegenomen levensverwachting van mensen dan de medische wetenschapAntibiotica, dat was een mooie sprong voorwaarts, jammer dat steeds meer antibiotica nutteloos wordt door resistentie.
Oh, er gaan elk jaar nog ongeveer 2000 mensen dood aan wat jij een onschuldig griepje noemt.
Maar niet gek veel zuurder dan Appelsap. Cola heeft een pH van ergens tussen 2,4 en 2,7 (afhankelijk van het merk). Appelsap heeft een pH van 2,8 tot 3,2 gemiddeld genomen. Qua hoeveelheid suikers maakt het ook niet al teveel uit, de kcal zijn ook ongeveer gelijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:11 schreef Isabeau het volgende:
En waarom mensen toch altijd denken dat appelsap gezond zou zijn... volgens mij zit er verder ook niets in (qua vitamines en dergelijke). Het is wel beter voor je tanden dan cola, aangezien cola ongelofelijk zuur is (qua smaak verdoezeld door alle suikers).
ik ookquote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:45 schreef enter het volgende:
drink allemaal groene thee en bier!!
Tijdje terug was er veel aandacht op de tv voor tanderosie en dat zou met name worden veroorzaakt door vruchtensappen. Ik neem aan dat appelsap daar dan ook onder valt. Denk je als ouders je kinderen gezond drinken voor te schotelen (sinaasappelsap, appelsap etc), is het weer niet goedquote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:44 schreef Vork het volgende:
Maar nee, appelsap is inderdaad helemaal niet zo gezond als het misschien lijkt. Daarom moet je de meeste vruchtensappen en dranken ook met mate consumeren, aangezien het vaak een blend betreft, waarom het meerendeel van het product uit appelsap bestaat (ook als het niet als appel-nogwat sap wordt gepresenteerd).
Kan je dan niet het beste na een glas sinaasappelsap en dergeljjke iets neutraliserends drinken? Helpt water?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:21 schreef Vork het volgende:
Bij kinderen is het ook nog is zo dat ze langzaam drinken. En als je vlak na een glas sap je tanden gaat poetsen, dan gaat je gebit er natuurlijk helemaal hard van achteruit
spoelen met water idd.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je dan niet het beste na een glas sinaasappelsap en dergeljjke iets neutraliserends drinken? Helpt water?
Ik denk dat dat wel zou werken, althans, het wordt er iig niet slechter op.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:23 schreef Isabeau het volgende:
Kan je dan niet het beste na een glas sinaasappelsap en dergeljjke iets neutraliserends drinken? Helpt water?
Appelsap is dus niet in principe gezonder dan coca cola.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:48 schreef sanni het volgende:
Pff wat een gezeur om niks allemaal dat calorie gedoe. Zorg dat je alles met mate
doet,normaal beweegt - dus gewoon lopen op je werk etc.. - en dan kun je alles
gewoon eten. Applesap is in principe gezonder dan CocaCola of welk andere
softdrink maar als jij gewoon trek hebt om een Coke te drinken dan moet je dat
gewoon doen zonder je je druk te hoeven maken of het nu Cola-light is of
welke andere Cola met xxx calorie-hoeveelheden.![]()
WTF? Wat maakt koolzuur uit? Wat doet dat in je lichaam dat je dikt maakt? Het is geen vet, bevat weinig energie, en je boert het grootste deel weer uit, je voelt je er vol door, dus je eet minder.. lijkt mij positief. Het is alleen slecht voor je tanden (zuur, ergo, slecht).quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:37 schreef sanni het volgende:
Nee,goed lezen dat seg ik wel. Ik seg dat mensen soms zich teveel laten leiden door
wat ze via reclame wordt aangepraat. CocaCola is imo minder gezond dan appelsap
omdat het allerlei substanties heeft die schadelijk kunnen zijn. Tel daarbij op de hoeveel
heid suikers en je begrijpt hopelijk mijn punt. Applesap is puurder en heeft bijvoorbeeld
geen koolzuur. En als je dus wilt afvallen dan is 1 vereiste: Geen koolzuurhoudende dranken
drinken.
nee Sanni, als je wil afvallen seg maar, dan moet je suikers tot een minimum beperken.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:37 schreef sanni het volgende:
Nee,goed lezen dat seg ik wel. Ik seg dat mensen soms zich teveel laten leiden door
wat ze via reclame wordt aangepraat. CocaCola is imo minder gezond dan appelsap
omdat het allerlei substanties heeft die schadelijk kunnen zijn. Tel daarbij op de hoeveel
heid suikers en je begrijpt hopelijk mijn punt. Applesap is puurder en heeft bijvoorbeeld
geen koolzuur. En als je dus wilt afvallen dan is 1 vereiste: Geen koolzuurhoudende dranken
drinken.
Dat is nog niet bekendquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:04 schreef Vork het volgende:
Allerlei substanties die schadelijk kunnen zijn? Zoals? En wanneer zijn ze schadelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |