Tuurlijk niet, wat kan mij nou zo'n Franse dirigent schelenquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:19 schreef peaceman het volgende:
Ben je er erg verdrietig om scrut?
Kwestie van simpelweg doorschuiven naar de buren, lijkt mij.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:19 schreef peaceman het volgende:
Ben je er erg verdrietig om scrut?
quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, wat kan mij nou zo'n Franse dirigent schelen![]()
Gaan wij gewoon fijn met deze meneer door:quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:20 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Kwestie van simpelweg doorschuiven naar de buren, lijkt mij.
Neen, een sportert. Hij heeft wel wat met muziek te maken, hij kreeg wel eens een schorre stinkende kuthippie op bezoek die ook een liedje over het verhaal van bovenafgebeelde schreef en uitvoerde.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:25 schreef Treinhomo het volgende:
Pielie-pielie-overgepigmenteerde ?
quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:30 schreef Treinhomo het volgende:
Rubin Carter.
quote:Die schorre, stinkende kuthippie ga ik in April aanschouwen.
Spookyquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:33 schreef Treinhomo het volgende:
Je zal 't niet geloven.
Winamp gooit op dit moment 'The hurricane' door de speakers.
8:34.
Ik reken op de terugkeer van Gelliusquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:42 schreef Treinhomo het volgende:
'k ben benieuwd wie zichzelf allemaal als 'leuke user' beschouwt.
quote:Zou his lordship ons ook nog met een bezoekje vereren ?
Dat verwacht ik nog steeds niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:49 schreef Scrutinizer het volgende:
Had jij trouwens ooit verwacht een leuke user te worden?
quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:17 schreef Scrutinizer het volgende:
Te raden valt nog een Franse dirigent. Plaatje is niet nodig, die wordt toch nooit geraden.
Nope.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:14 schreef Scrutinizer het volgende:
Heb je ook een t-shirt van ze?
Doen we 'raad de quote' ?quote:
Net5 gaat de strijd aan met de masturbatie-marathon van Talpa? "Masturbatie-marathon 16- op het ijs"?quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:20 schreef Treinhomo het volgende:
Die lui hebben overigens een TV-zender opgekocht:
Net 5.
De masturbatie-marathon is gecancelled.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Net5 gaat de strijd aan met de masturbatie-marathon van Talpa? "Masturbatie-marathon 16- op het ijs"?
Dat moet wel een onbevredigd gevoel zijn voor de deelnemers.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
De masturbatie-marathon is gecancelled.![]()
Nog steeds geen ruk op TV.![]()
Juist. Pierre Boulez-vous coucher avec moi, çe soir, om precies te zijn.quote:
Boeh...quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:30 schreef Tokay het volgende:
[afbeelding]
Goedemorgen RJPvD'ers!
Je plaatje is kaduuk, Bim.
Ken de goede man niet. Een acteur of een politicususususus?quote:
Meneer was een Deutsche Schlagersänger, ja.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:00 schreef Bimmel het volgende:
Een TV evangelist?
Een schrijver?
Een top kok?
Een zanger? (Helmut Lotti-achtig)?
Een sportschoolhouder?
Afijn, geen idee.....![]()
En zo hoort het!quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:11 schreef Tokay het volgende:
[..]
Meneer was een Deutsche Schlagersänger, ja.
En hij kwam nogal bedenkelijk aan zijn einde.
Jawel joh, jij kent z'n naam wel.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:17 schreef Bimmel het volgende:
En zo hoort het!![]()
Geeeeeen idee. Ben niet zo thuis in dat genre.
Ah, een kenner! Rex Dildo it is.quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:21 schreef pyl het volgende:
Ja, mensen, dat zal een jeugdfoto zijn van Rex Gildo, hè.
Ja, die was té erg. I know.quote:
En ik dan?quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:39 schreef Bimmel het volgende:
Eentje voor de dames...t's tenslotte Internationale Vrouwen Dag.
Van Harte Tokay !!![]()
[afbeelding]
Stil maar Diaan, dat plaatje was ook voor jou. Of ben je geen dame?quote:
Hoi.quote:Goedemorgen trouwens![]()
Ja hèhè, omdat ik op dat moment de enige aanwezige dame was!quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:13 schreef Diaan73 het volgende:
Natuurlijk ben ik een dame, maar er werd gezegd: "Van Harte Tokay"
Ik heb geen flauw idee. Obli, Bwennie, pos, wyccie... joehoe??quote:Over dames gesproken.... waar zijn alle andere dames gebleven eigenlijk?
hihi haphapquote:Op donderdag 8 maart 2007 11:26 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ja hèhè, omdat ik op dat moment de enige aanwezige dame was!![]()
[..]
Waaaaaaaaaaar zijn jullie?????quote:Ik heb geen flauw idee. Obli, Bwennie, pos, wyccie... joehoe??
quote:
Ik vind jou ook heel liefquote:
Ow Bimmel dat vind ik lief van jequote:Op donderdag 8 maart 2007 12:42 schreef Bimmel het volgende:
Diaan...deze is dan speciaal voor jouw:
[afbeelding]
![]()
ennuh...peaceman moet hier maar niet te veel achter zoeken hoor![]()
Yep, nieuwe fractievoorzitter van de PvdA.quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:00 schreef Herodus het volgende:
Jacques Tichelaar toch? Ongunstig figuur om stemmen mee te trekken, maar goed.
Neuh,quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:22 schreef Tokay het volgende:
Is het Sue, van Spooky and Sue?
quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:32 schreef Tokay het volgende:
O ja, nu zie ik het, Shola Ama, Need Somebody.
Zie het maar als fantoompijnen Gellius...quote:Op donderdag 8 maart 2007 15:46 schreef Gellius het volgende:
Jullie posten nog steeds!Wat aandoenlijk.
. Voor alle duidelijkheid: dit zijn natuurlijk geen èchte, geldige RJP topic meer hè? De reeks is immer gestopt.
Of zal ik er een dienstmededeling van maken? Nee, dat kan natuurlijk alleen in officiële topics.
'Roest.
Leuk verhaal voor bij de centrale verwarming tongquote:
Inderdaad. Dus je begrijpt mijn verwarring!quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:15 schreef fotoloog het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat ik de darts recentelijk al eens geplaatst had ,en die jij wist te raden......![]()
Leuk interview.quote:
Leuke leuke users ook, vooral.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:47 schreef Misstique het volgende:
Leuk interview.
Good.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:49 schreef Treinhomo het volgende:
Amanda Bearse.
Te recent voor mij ?quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:49 schreef Treinhomo het volgende:
Amanda Bearse.
Mijn boze jongetjes zijn nog niet geraden:
[afbeelding]
Gokje op The Sunbeams.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:49 schreef Treinhomo het volgende:
Mijn boze jongetjes zijn nog niet geraden:
[afbeelding]
Ik ging louter af op hun stralende en blozende gezichten, Gwaenlios.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:17 schreef Gellius het volgende:
Is dat wel een integer en onbevlekt gokje, took?
Kun je wel slapen zonder de geluiden van de Wibautstraat?quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:43 schreef Gellius het volgende:
Gelukkig maar. Dan kan ik geheel gerustgesteld onder de wol kruipen, zo.
Een tijdlang deed iedere troubadour en trouvere alsof hij een medogenloze roofridder was. Ze stonden er destijds om bekend dat ze een zeer onhooofse attitude cultiveerden; en dat liep helaas vaak slecht af. Dan sterft zo'n mode uiteindelijk vanzelf uit.quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:22 schreef Gellius het volgende:
Zou je in de Middeleeuwen nu ook minstrelen gehad hebben die zo'n badass attitude cultiveerden?
Ik ben nog niet "over", Scrutinizer! Nog een paar weekjes. Maar ik zal de sirenes wel missen. Ik ben benieuwd met welk geruststellend en huiselijk tramtingeltje ik in 't vervolg in slaap ga vallen. Ik denk nog steeds die van lijn 3quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Kun je wel slapen zonder de geluiden van de Wibautstraat?
Enig acteertalent komt mevrouw (jazeker!) beslist van pas in haar werk, maar ze is geen actrice.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:23 schreef Diaan73 het volgende:
smaakje is prima, maar dan Earl Grey, perzik, meloen of citroen
Is "zij" een actrice?
Wehehe.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ze ziet er een beetje uit als een soort van maatschappelijk werkster.
Een paar kunnen wel hoorquote:
Ik heb laatst een doosje piramide-vormige theezakjes gekocht van het merk Lipton, in de smaak Forest Fruit. En lékker joh!quote:
Nice tea he? Wit "Mengo"..... SUFFE K*T RECLAME van vroegerquote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:47 schreef Gellius het volgende:
Thee uit een piramidevormig zakje is natuurlijk altìjd lekkerder, ongeacht wat voor rommel ze er in stoppen. Verroest fruit gaat wel wat ver trouwens.
Waar het stopt? Bij soep uit een zak!!!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:55 schreef Gellius het volgende:
En toch, en toch. Glijdende schaal! We geraken in een schemergebied tussen thee en soep: waar stopt het één en begint het ander?
Ik vind die piramidezakjes dus ook quatsch, maar blijkbaar werkt het.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:57 schreef Z het volgende:
Waar komt dat idiote piramidevormig zakje toch vandaan ...? Ik kan de Rituals thee van harte aanraden trouwens, vooral de Earl Grey en de Jasmijn, prijzig maar erg lekker. En in idiote piramidevormige zakjes.
Nope. Acteur, geboren in Australië.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:35 schreef Bimmel het volgende:
Koen Wouters?
Gietemaquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:50 schreef Gellius het volgende:
Dhr. Gietema.
Dat zou je bij mijn mioptische familie duur komen te staan....quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:35 schreef Z het volgende:
Reve heeft nog net niet zijn lid ter hand genomen volgens mij.
Ik hoorde wel een keer iemand vertellen dat Reve op verjaarden z'n lid op een schoteltje legde met daarnaast wat mosterd en dan de kamer rond ging.
Ik vermoed dat het niet een kwestie was van vergeten, maar goedquote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
JOngens jullie vergeten dit plaatje helemaal..... Bolke de Beer![]()
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:56 schreef Gellius het volgende:
Dat is die jongen met die bestudeerde nonchalance?
Omdat dit meneers bekendste alter ego is, natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:06 schreef pyl het volgende:
Waarom denk je dat hij zó wellicht beter bekend is, Tokay?
Uh..... je bent niet de enige, tong!quote:
quote:Ruud Geels, doelpuntenmachine, maakte voor Ajax in de jaren zeventig in 132 duels 123 goals. Scoorde in het shirt van Feyenoord ook meer dan 30 treffers.
Het is vandaag Ajax Feijenoord en op dit soort dagen denk ik aan Ruud Geels. Zachtaardige Ruud Geels. Ongelooflijke Ruud Geels. Waar hij kwam scoorde hij. En veel. Maar dat was niet genoeg. Want hij is wat gepest door de Oranjeselectie. We hebben het over de WK van 1974 in Duitsland waar Ruud Geels een van de 22 selectiespelers was.
Ruud Geels heette in Duitsland plagerig Geelsie.
En dat was nog maar het begin. De barrage aan kleine pesterijen is ooit indrukwekkend opgeschreven in een Vrij Nederland Bijlage die Frist Barend & Henk van Dorp over de huisschilder uit IJmuiden schreven.
Zeg, Geelsie ga jij meneer Michels weer even helpen het veldje uitzetten? Zeg, Geelsie wat zei jij net over meneer Michels voordat hij binnenkwam? Zeg Johan, Geelsie hier wil zo langzamerhand ook wel eens een keertje in de basis staan. Dat zei je toch net Geelsie?
Enzovoort. Enzovoort. Deze zogenaamde grotestadsbranie van met name Suurbier en Krol raakte Ruud Geels diep. Maar hij liet niets merken. Hij wist alleen dat hij er nooit echt bij zou horen. Raar is dat. Hij scoorde zo ontzettend veel doelpunten. En zou er nog zo ontzettend veel maken. Bij Ajax, Feijenoord, PSV, Anderlecht, Brugge, Sparta, Nac. Nee, Ruud Geels was in 1974 het veel te makkelijke slachtoffer om de Olympische verveling van een trainingskamp te breken. Een lieve man met een niet al te stoer uiterlijk. Hij liep een tikkie raar in de heupen, was een beetje onhandig kaal, en had - daar kan je soms pech mee hebben - een hoge piepstem. Nou en! Gelukkig is er nog de Holland Sport Eregalerij. Ajax Feijenoord, 1 november 1975. 6-0. Ruud Geels scoort vijf keer. Arno Steffenhagen 1 maal. Helaas is de eerste goal van Geels in de archieven gesneuveld. Maar wie herinnert zich niet de magistrale kopbal waarmee Ruud Geels 2-0 maakte. Niemand kopte beter dan Ruud Geels.
Misschien.quote:
Heb je toch al zowat de helft van de bandnaam geraden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:05 schreef Gellius het volgende:
Gokje: Some kind of hate Some kind of hate Some kind of hate Some kind of hate ?
Je hebt geen werk ?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:23 schreef Gellius het volgende:
Ja, ik ben ook niet van de straat, Treinhomo.
Wat denk je nou zelf ?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:56 schreef Tokay het volgende:
Johnny Hates Jazz.
Niet goed, zeker?quote:
Tenzij ze te bezopen is om op het podium te verschijnen natuurlijk ...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 08:55 schreef Diaan73 het volgende:
Wij gaan Amy Winehouse bekijken op Pinkpop.....
Vervang 'zingt' door 'zong' en 'speelt' door 'speelde'.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:21 schreef tong80 het volgende:
Iemand die al erg lang zingt en gitaar speelt. Ikoon uit de jaren 70 ?
Eeey, opzoeken.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 19:52 schreef Modus het volgende:
Brad Delp, zanger van Boston. Ik moest hem wel opzoeken.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:21 schreef tong80 het volgende:
Boston is één van de bands die me naar de punk stuurden.
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:21 schreef tong80 het volgende:
Boston is één van de bands die me naar de punk stuurden.
Hij is!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:55 schreef Gellius het volgende:
Da's Tommy Ramone, de laatste nog levende originele Ramone.
Nee tong, kijk dan naar die blozende bolle wangen!quote:
Nee, o, nee!quote:Op zondag 11 maart 2007 23:18 schreef tong80 het volgende:
Geert ?
Maar die associeer ik niet met onschuldige 8jarige blozende vrolijk in het leven staande onbevangen jongetjes.
Precies!quote:
Even een rectificatie, het tijdschrift heet Holland Diep.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 15:19 schreef Z het volgende:
Ik zag de foto in een nieuw tijdschrift (met een oude naam), Nieuw Hollands Peil, mooi tijdschrift.
De foto is te vinden op http://www.nederlandsfotomuseum.nl/ en dan zoeken open
. In het NHP staat een briefwisseling tussen de twee. En op die site meerdere foto's van de heren, in Amsterdam.
quote:Op maandag 12 maart 2007 15:47 schreef Z het volgende:
Pink?
Niet Mariska van Kolck. Wél een zangeres.quote:
Hoi Diaan, nope.quote:Op maandag 12 maart 2007 16:49 schreef Diaan73 het volgende:
Marga? Van Luv?
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:07 schreef Diaan73 het volgende:
Is ze klassiek geschoold?
Nee, helaas.quote:
Wedden dat je deze mevrouw wél kent?quote:Op maandag 12 maart 2007 17:11 schreef Diaan73 het volgende:
Pffff ik ken weinig tot geen klassiek geschoolde Nederlandse zangeressen. Ik ken alleen Wende Snijders.. maar dat is ze niet.
Nee-hee!quote:Op maandag 12 maart 2007 18:12 schreef peaceman het volgende:
Mathilde Santing
En dan? Kom jij met het goede antwoord?quote:Op maandag 12 maart 2007 22:23 schreef Gellius het volgende:
Doe je sluier nog es wat hoger, Took.
Okee dan. Ze is - naar mijn weten - de bekendste sopraan van Nederland.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:00 schreef Gellius het volgende:
Geen idee, maar met het huidge tipje kom ik er in geen geval uit.
Cultuurbarbaar!quote:
Scrutinizer! Held!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Miranda van Kralingen
quote:sopraan Miranda van Kralingen werd geboren in Oosterbeek. Haar vader was leraar Frans, speelde in zijn vrije tijd jazz op de piano en schreef gedichten. Miranda trad op haar vijftiende al op als jazz zangeres en begon haar vocale opleiding bij de Haagse pedagoge Ank Reinders. Ze vervolgde haar studie aan het Sweelinck Conservatorium bij Erna Spoorenberg.
Tijdens haar studie op het conservatorium kwam zij op het spoor van de 'Groupe des Six', de club Franse componisten uit de eerste helft van de twintigste eeuw. Via hen ging zij zich toeleggen op de uitvoering van klassieke liederen. De studie werd in juni 1987 cum laude afgesloten. Daarna volgde zij nog regelmatig lessen bij Aafje Heynis.
Tijdens de meestercursus die Elisabeth Schwarzkopf in september 1987 in het Amsterdamse Concertgebouw koos Elisabeth Schwarzkopf de jonge sopraan uit voor het slotconcert, waarbij de 'Vier letzte Lieder' gezongen werden en dat rechtstreeks door de Nederlandse radio en televisie werd uitgezonden. De Maes & Lunau Prijs bezorgde Miranda van Kralingen een doorbraak in Nederland. Ze werkte met dirigenten als Bernard Klee, Hans Vonk, Roelof van Driesten, Jan Stulen, Lev Markiz en Hartmut Haenchen. Ze zong oratorium, opera, hedendaags klassiek en jazz en dat allemaal met dezelfde passie.
In 1988 maakte zij een concerttournee door Indonesië en Australië. Haar concert in Australië was het geschenk dat Koningin Beatrix en Prins Claus tijdens het staatsbezoek aanboden aan de Australische regering. In het buitenland trad zij reeds vele malen op bij de 'Komische Oper Berlin', waar zij geroemd werd om haar interpretatie van Leonore in Beethovens Fidelio in 1997 onder regie van Harry Kupfer. Naast haar vele opera activiteiten geeft ze regelmatig liedrecitals met pianiste Tan Crone. Ze werd zo'n beetje wereldberoemd door haar optreden tijdens het huwelijk van kroonprins Willem Alexander en prinses Maxima.
Ah, gelukkig. Richard Strauss, componist van - onder veel meer - de 'Vier letzte Lieder'.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:42 schreef Gellius het volgende:
Ah, m'neer Strauss.
De foto is - naar het zich laat aanzien (Strauss werd in 1864 geboren) - uit de tweede helft van de negentiende eeuw. Telt dat ook?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben allergisch voor stof uit de eerste helft van de twintigste eeuw.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:53 schreef pyl het volgende:
Da's Franz Schubert - die is wel tegen een slecht tekstje bestand.
quote:Op 2-2-2002 zong ze* het Ave Maria van Schubert tijdens de huwelijksvoltrekking tussen prins Willem-Alexander en prinses Máxima in de Nieuwe Kerk in Amsterdam.
Is het de burgervader van Kralingen?quote:
Ik vind dadels ook niet zo lekker, maar vijgen wél.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 13:25 schreef Gellius het volgende:
... dadels zijn juist erg lekker! Beetje zoet, dat wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |