quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:40 schreef PuurGeluk het volgende:Tegen Jaap zo tekeer gegaan vind ik paradoxaal.
Het is hetzelfde als een blinde verwijten dat ie iets niet ziet, of een dove verwijten dat ie iets niet hoort.
En al ga je dan steeds harder schreeuwen, of dezelfde boodschap in andere woorden herhalen, het effect zal hetzelfde zijn: Het frustreet enkel de boodschapper.
Beter kan je dan toch accepteren dat Jaap communicatief niet meekan en geen verwachtingen meer hebben. Dit om verdere teleurstellingen te voorkomen?
Het is een harde en moeilijke leerweg voor jaap, maar ik denk dat ie er in groepstherapie net zo hard langs van had gehad. En ja er zijn mensen die daar nog niet klaar voor zijn en ervoor kiezen dat het niet voor ze werkt, maar als je kiest er wel doorheen te gaan leer je een hele hoop in een relatief korte tijd!
Ik snap het wel, maar zachte heelmeesters kunnen ook erg stinkende wonden maken, dus het is ergens een tussenweg zoeken.
Tjah en wat is wijsheid? Ik denk dat de wijsheid nog steeds is dat als Jaap hier daadwerkelijk aan wil werken en wil leren omdat onder supervisie van proffesionele mensen te laten doen, en niet voor nationale tv.
Want ik denk ook dat hem er in die zin geen verwijt gemaakt kan worden, maar het mag ook geen excuus zijn of worden voor bepaald gedrag.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae