Dat weet ik. Het slagingspercentage van Eurdrive is vrij hoog. Maar ik ben vooral op zoek naar ervaringen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:32 schreef erikkll het volgende:
Het CBR heeft een overzicht van slagingspercentages op hun site...
quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:34 schreef Captain_Chaos het volgende:
All Round in Oud Beijerland rijdt vooral in Rotterdam met haar cursisten.
Er zit dik 40 jaar ervaring achter deze rijschool.
Daarbij is het vriendelijk volk van de gestampte pot.
Ook hebben ze een bijzonder goede reputatie bij examinatoren van het CBR.
Waarschijnlijk zijn ze wat duurder dan rijschool Sjaak of Akkibakki.
Je krijgt alleen wél heel goede instructie voor je centjes.
http://www.rijschool-allround.nl/
Nee, ben je mal, dat zou veel te veel geld in één keer kosten.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok, maar niet bijvoorbeeld in een week ofzo?
Weet je niet, het is slechts een indicatie die je nu hebt. Maar als je gewoon alle verkeersregels leert kun je niet echt zakken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:53 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb trouwens net voor de gein even een proefexamentje theorie van het CBR gedaan. Je mocht er twee fout hebben en ik had er drie fout. Die theorie wordt dus een makkie.
Heb je hier eigenlijk zelf les gehad, of ken je deze mensen, of...?quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:34 schreef Captain_Chaos het volgende:
All Round in Oud Beijerland rijdt vooral in Rotterdam met haar cursisten.
Er zit dik 40 jaar ervaring achter deze rijschool.
Daarbij is het vriendelijk volk van de gestampte pot.
Ook hebben ze een bijzonder goede reputatie bij examinatoren van het CBR.
Waarschijnlijk zijn ze wat duurder dan rijschool Sjaak of Akkibakki.
Je krijgt alleen wél heel goede instructie voor je centjes.
http://www.rijschool-allround.nl/
Niet de goedkoopste, maar ook zeker niet de duurste. Ik zal de site even bekijken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:24 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb hier les gehad, evenals mijn nichtjes en vriendinnen van haar.
Deze school krijgt vaak leerlingen die niet slagen elders en bij hun wel.
Ik heb bij Olaf zelf gelest en hij heeft een ontzettende goede en relaxte methode vind ik.
Hij is niet de goedkoopste, maar wel het waard.
Ze zitten in Spijkenisse maar de helft van de leerlingen komt uit Rotterdam, dus daar zit je wel goed mee.
http://www.autorijschoololaf.nl/
De goedkoopste scholen zijn vaak ook niet zomaar de goedkoopste.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet de goedkoopste, maar ook zeker niet de duurste. Ik zal de site even bekijken.
Ik en nog in ieder geval 5 mensen die ik ken zijn bij dezelfde instructeur van Avanti in 1 keer geslaagd, en dat binnen 3/4 maanden (oid) voor 22,50 per 50 minuten... TS, als je wil kan ik je een pm sturen met de naam van die man, die ga ik niet op fok! kwakkenquote:Op woensdag 7 maart 2007 18:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De goedkoopste scholen zijn vaak ook niet zomaar de goedkoopste.. Als je korter hoeft te lessen, omdat je beter les krijgt en sneller slaagt, kan het je misschien zelfs geld schelen.
Een vriendin van mijn nichtje was twee keer gezakt bij Avanti, toen kwam ze bij Olaf en geslaagd.
Dat mag altijd natuurlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:05 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Ik en nog in ieder geval 5 mensen die ik ken zijn bij dezelfde instructeur van Avanti in 1 keer geslaagd, en dat binnen 3/4 maanden (oid) voor 22,50 per 50 minuten... TS, als je wil kan ik je een pm sturen met de naam van die man, die ga ik niet op fok! kwakken
Sowieso ook duidelijk zijn daar in.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:21 schreef Isegrim het volgende:
Relaxed is wel belangrijk.En geduldig, ik haat het om opgefokt te raken omdat iemand ongeduldig doet.
Ik heb ook bij Avanti gelest, en in één keer geslaagd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:05 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Ik en nog in ieder geval 5 mensen die ik ken zijn bij dezelfde instructeur van Avanti in 1 keer geslaagd, en dat binnen 3/4 maanden (oid) voor 22,50 per 50 minuten... TS, als je wil kan ik je een pm sturen met de naam van die man, die ga ik niet op fok! kwakken
Oh ik wilde niet suggereren dat Avanti zooi is ofzo. Enkel dat Olaf bijna altijd mensen heeft weten laten waarbij het elders niet lukte. Ik ken toevallig dan die meiden die van Avanti kwamen, de rest niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:05 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Ik heb er bij Leo lachend mijn A rijbewijs gehaald jaren geleden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heb je hier eigenlijk zelf les gehad, of ken je deze mensen, of...?
Adres en telefoonnummer zitten in Hellevoetsluis?quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:24 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb hier les gehad, evenals mijn nichtjes en vriendinnen van haar.
Deze school krijgt vaak leerlingen die niet slagen elders en bij hun wel.
Ik heb bij Olaf zelf gelest en hij heeft een ontzettende goede en relaxte methode vind ik.
Hij is niet de goedkoopste, maar wel het waard.
Ze zitten in Spijkenisse maar de helft van de leerlingen komt uit Rotterdam, dus daar zit je wel goed mee.
http://www.autorijschoololaf.nl/
Nee, want doorgaans werkt het zo dat als ze net een andere leerling uit Rotterdam hebben gehad deze naar jou gaat, jij zet vervolgens die leerling thuis af en gaat in Rotterdam lessen etc.quote:Op donderdag 15 maart 2007 07:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Adres en telefoonnummer zitten in Hellevoetsluis?Maar ook Spijkenisse is best een eindje rijden, rekenen ze daar dan geen extra kosten voor?
Ervaring? Mijn vrouwtje wil namelijk haar rijbewijs halen, en ik dacht ook aan HERS. Heb je toevallig ervaring met de spoedcursus die ze aanbieden?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:22 schreef DeFlip het volgende:
Hers, hoge slagingspercentage en erg goed.
Precies!quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, want doorgaans werkt het zo dat als ze net een andere leerling uit Rotterdam hebben gehad deze naar jou gaat, jij zet vervolgens die leerling thuis af en gaat in Rotterdam lessen etc.
spijkenisse is echt fucked up, rozenburg dito... dit zijn stadjes gebouwd voor het niet laten slagen van rijexamens, allemaal sneaky weggetjes, voorrangsdingetjesquote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:56 schreef FJD het volgende:
Bekijk eens de mogelijkheden om niet in Rotterdam te lessenHet is zo veel moeilijker om in de stad te rijden dan in dorp/kleine stad. Minder voetgangers die overal voor springen, minder fietsers die overal tussendoor crossen en vooral; geen trams. Zodra je rijbewijs hebt kun je best in de stad rijden maar ook dan zul je merken dat je geregeld nog dingen fout doet waarvoor je bij je rijexamen met een beetje pech gewoon zakt.
Kortom ik zou zeker naar een kleinere stad/dorp in de omgeving gaan waarbij Spijkenisse vanuit Rotterdam erg goed aan te reizen is. Rozenburg en Brielle ook maar goed dan heb je alsnog examen in Spijkenisse dus dat heeft niet heel veel nut
Daar heb ik gelest. Steeds een dubbele les. In januari begonnen en in mei de eerste keer geslaagd. De instructeur vond ik een beetje een apart type, maar hij was wel duidelijk en had veel ervaring met examens. Daardoor hebben we veel examenroutes gereden, waar ik zeker profijt van heb gehad. Ik heb ook de theorielessen gevolgd (gratis nieuwe lessen, als je niet slaagt) en dat was ook een succes. Bijna alle cursisten waren geslaagd terwijl van de rest van de examenkandidaten bijna allemaal zakten.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:50 schreef Maravilla het volgende:
Misschien kun je het hier ook nog vragen, De Lier schijnt een goede te zijn.
Je rijdt natuurlijk sowieso af op Spijkenisse want Rozenburg haal je niet in een klein uurtje (ja met 30minuten snelweg maar daar is geen zak aan). Vooral dat er geen trams zijn is echt een groot voordeel.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:35 schreef ReneH83 het volgende:
spijkenisse is echt fucked up, rozenburg dito... dit zijn stadjes gebouwd voor het niet laten slagen van rijexamens, allemaal sneaky weggetjes, voorrangsdingetjes.... ik heb woon zelf in deze omgeving en heb hier ook gelest...
drempels, 30 km zones, zebrapaden, voorrangswegen gelukkig is het niet overbevolkt..quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Je rijdt natuurlijk sowieso af op Spijkenisse want Rozenburg haal je niet in een klein uurtje (ja met 30minuten snelweg maar daar is geen zak aan). Vooral dat er geen trams zijn is echt een groot voordeel.
Rozenburg ligt helemaal vol met drempels enzo dus dat moet niet zo moeilijk zijn
Juist daardoor leer je rijden. Bovendien verschilt het ook per persoon. Ik ben zelf zo'n zonderling figuur dat in de stad weinig fouten maakt en juist in rustigere omgevingen vaak de fout in gaat.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:56 schreef FJD het volgende:
Bekijk eens de mogelijkheden om niet in Rotterdam te lessenHet is zo veel moeilijker om in de stad te rijden dan in dorp/kleine stad. Minder voetgangers die overal voor springen, minder fietsers die overal tussendoor crossen en vooral; geen trams.
Voordeel is dat geen hond buiten gezien wil worden in Rozenburgquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:45 schreef ReneH83 het volgende:
drempels, 30 km zones, zebrapaden, voorrangswegen gelukkig is het niet overbevolkt..
nope niet uit rozenburg...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:11 schreef FJD het volgende:
[..]
Voordeel is dat geen hond buiten gezien wil worden in Rozenburg
je bent toch geen Rozenburger he
Ik wóón in Rotterdam, dus het lijkt me op zich wel handig om juist hier goed te leren rijden, want voor mijn werk zal ik vooral binnen de stad op pad moeten. Lijkt me dus alleen maar een voordeel om in de stad te lessen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:56 schreef FJD het volgende:
Bekijk eens de mogelijkheden om niet in Rotterdam te lessenHet is zo veel moeilijker om in de stad te rijden dan in dorp/kleine stad. Minder voetgangers die overal voor springen, minder fietsers die overal tussendoor crossen en vooral; geen trams. Zodra je rijbewijs hebt kun je best in de stad rijden maar ook dan zul je merken dat je geregeld nog dingen fout doet waarvoor je bij je rijexamen met een beetje pech gewoon zakt.
Dat geldt voor vrijwel alle rijscholen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:23 schreef gothic-blackie het volgende:
wel een aanrader bij hem is dat je pas op examen moet gaan als hij zegt dat je er klaar voor bent,
bij welke instructeur?quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:13 schreef Isegrim het volgende:
Volgende week donderdag mijn eerste les (100 minuten) bij De Lier.
ok, als er dan een knalgele seat voor je deur staat, is het miso, mijn oude instructeur. wel een relaxte man, je moet alleen naar hare chrisna muziek luisteren, maar dat valt je na 2 lessen ook niet meer opquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:17 schreef Isegrim het volgende:
Dat weet ik nog niet. Hij meldde alleen dat ik een vaste instructeur kreeg.
ach dan kan je altijd als hij het niet is, weer bellen, en dan vragen of miso nog plek heeftquote:Op donderdag 22 maart 2007 11:21 schreef Isegrim het volgende:
Dan hoop ik dat het hem is. Ik heb zelf ooit bij de Hare Krishna gezeten.
Mooi geregeld!quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:13 schreef Isegrim het volgende:
Volgende week donderdag mijn eerste les (100 minuten) bij De Lier.
komt gok ik doordat ze 35 instructeurs hebben, en er bij mijn instructeur al een gat aan het vallen was met lessen. gewoon omdat veel personen geslaagd waren of naar een andere instructeur/school overgestapt waren.quote:Op donderdag 22 maart 2007 11:48 schreef Isegrim het volgende:
Ja, viel me nogal mee dat ze meteen plek hadden en dat ik zelfs zelf kon bepalen welke tijd.
en je natuurlijk aanmelden voor het rijlestopic in PTAquote:
Hoe ging het?quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:35 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag mijn eerste les gehad. De instructeur heet Radj.
Meteen op de Ring en de snelweg en alles gereden.
Mooi zoquote:Op donderdag 29 maart 2007 20:43 schreef Isegrim het volgende:
Vet goed. Ik vond het hartstikke leuk.
Wat heb je tot nu toe allemaal gedaan? De echte ellende begint overigens juist als je het onder de knie begint te krijgen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk dat ik het wel snel onder de knie ga krijgen.
Ik heb zowel op de snelweg als midden door de stad gereden. Ik heb een paar rotondes gehad, geparkeerd, geoefend met koppeling / gas en remmen. Maar één keer vrij abruptquote:Op donderdag 29 maart 2007 21:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat heb je tot nu toe allemaal gedaan? De echte ellende begint overigens juist als je het onder de knie begint te krijgen.
Je gaat vrij hard.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 06:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb zowel op de snelweg als midden door de stad gereden. Ik heb een paar rotondes gehad, geparkeerd, geoefend met koppeling / gas en remmen. Maar één keer vrij abruptgeremd en maar één keer gas gegeven terwijl ik de koppeling vergat los te laten.
Volgende keer fileparkeren en hellingproef en dan zijn we er wel zo'n beetje.
en dan nog bochtjes achteruit, parkeren in een parkeerhaven, en dan nog het kijken kijken kijken kijken.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 06:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb zowel op de snelweg als midden door de stad gereden. Ik heb een paar rotondes gehad, geparkeerd, geoefend met koppeling / gas en remmen. Maar één keer vrij abruptgeremd en maar één keer gas gegeven terwijl ik de koppeling vergat los te laten.
Volgende keer fileparkeren en hellingproef en dan zijn we er wel zo'n beetje.
Nee, ik wist niet eens waar rem / gas / koppeling zaten.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 08:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je gaat vrij hard.Heb je al eerder rijlessen gehad of gereden?
Dat was nu ook bijna zo, het was midden in de spits.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:28 schreef gothic-blackie het volgende:
en snelweg doe je bijna altijd meteen in rotterdam, gewoon omdat je anders een les bezig bent om iemand weg te brengen.
Pik je het in ieder geval lekker snel op.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, ik wist niet eens waar rem / gas / koppeling zaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |