Dat je het punt mist geeft niet; dat je niet begrijpt hoe wetenschap werkt, geeft ook niet. Dat je moedwillig stom wilt doen en alles wat je wordt uitgelegd naast je neer legt? Das een beetje triest.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:22 schreef Kaffer het volgende:
*bla bla bla*
quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:22 schreef Kaffer het volgende:
Wat ik de evolutietheorie vooral verwijt is dat ze zich willen verkopen als wetenschap.
Moesten ze nu eens zelf toegeven : Het is ook maar een theorie maar we kunnen het niet bewijzen , ik zou er vrede mee kunnen nemen , maar iets klakkeloos aanvaarden zonder een begin van bewijs , dat gaat mijn begrijpertje te boven .
Nog eens een vooebeeld : wie is de rechtstreekse voorouder van de Homo sapiens?
Een eeuw riep de evolutietheorie dat het bewezen was dat het de homo Neanderthaler was.
Nu blijkt dat het niet zo is hebben we dus een gemeenschappelijke voorouder.
Wie?
Dat zou dus de Homo Heidelbergensis moeten zijn die 400.000 jaar geleden uitstierf .
Andermaal een gat van 200.000 jaar .
Bovendien kan de Heidelbergensis nooit onze rechtstreekse voorouder zijn , een herseninhoud van 750-1.225 cc kan nooit rechtstreeks tot de Sapiens met zijn herseninhoud van 1.090-1.780cc hebben geleid.
Allemaal verdronken tijdens de vloed, gelooft ie.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:28 schreef Triggershot het volgende:
Dus Kaffer erkent Homo Heidelbergensis, maar ontkent evolutie?
Nou, goed.. als we het zo gaan spelen, ik erken Nederland, maar niet belastingquote:Op zaterdag 21 april 2007 18:30 schreef Doffy het volgende:
Sterker nog, hij erkent dat dieren kunnen "vergroten en verkleinen naargelang de natuurlijke omstandigheden", maar dat is blijkbaar geen evolutie
Hmmz, moest dat sowieso niet van die ene imam?quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou, goed.. als we het zo gaan spelen, ik erken Nederland, maar niet belasting
Geen idee, heb wel zoiets opgepikt, maar niet gevolgd.. linkje?quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:38 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Hmmz, moest dat sowieso niet van die ene imam?![]()
Begrijp je dat nietquote:Op zaterdag 21 april 2007 18:30 schreef Doffy het volgende:
Sterker nog, hij erkent dat dieren kunnen "vergroten en verkleinen naargelang de natuurlijke omstandigheden", maar dat is blijkbaar geen evolutie
Nee, jij snapt het niet.quote:
Overeenkomsten in hun fysiologiequote:Soort A sterft uit tengevolge van veranderende omstandigheden ;
Miljoenen jaren nadien ontstaan soort B , bijvoorbeeld het groter paardje .
Wie zegt dat A en B uit elkaar geevolueerd zijn ?
ONGELOOFELIJK!!!quote:En nu we het toch over paarden hebben : volgens de wetenschappelijke evolutietheorie is Mesohippus met zijn 24 cm. de rechtstreekse voorouder van de Miohippus met zijn 60 cm .
Dat is hetzelfde of zeggen ; de baviaan is de rechtstreekse voorouder van de Sapiens .
evolutie en wetenschap , het blijft een vreemd verhaal .
Ja, uit een 24 cm grote mesohippus is een keer een 60 cm grote Miohippus geboren. Ga een boek lezen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:41 schreef Kaffer het volgende:
En nu we het toch over paarden hebben : volgens de wetenschappelijke evolutietheorie is Mesohippus met zijn 24 cm. de rechtstreekse voorouder van de Miohippus met zijn 60 cm .
Ze hebben dezelfde voorouder. Maar dat is al honderd keer gezegd.quote:Dat is hetzelfde of zeggen ; de baviaan is de rechtstreekse voorouder van de Sapiens .
Gelukkig heb jij je Chinese panspermie-theorie.quote:evolutie en wetenschap , het blijft een vreemd verhaal .
Wie anders dan de mesohippus is de voorouder van de miohippus dan wel volgens de evolutietheorie?quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:55 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ja, uit een 24 cm grote mesohippus is een keer een 60 cm grote Miohippus geboren. Ga een boek lezen.
Wordt ge zenuwachtig dat u geloof wordt aangevallen Bartquote:Op zaterdag 21 april 2007 18:58 schreef Bart1984 het volgende:
ach, laat kaffer maar lekker, hij loopt hier alleen maar te trollen
Tussen mesohippus van 24 cm en miohippus van 60 cm zit een continu spectrum van tussenvormen die in enkele miljoenen jaren van 24 naar 60 cm zijn gegaan. Daar zijn geen fossielen van, omdat het fossilisatieproces zo zeldzaam is.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:59 schreef Kaffer het volgende:
Wie anders dan de mesohippus is de voorouder van de miohippus dan wel volgens de evolutietheorie?
Graag naam en tekening.
Niet zenuwachtig van jou, maar ik irriteer me een beetje aan dat jij totaal je niet in de materie verdiept en allemaal onzin loopt te verkondigen die al 10.000 keer is ontkracht maar je blijft het maar weer oprattelen. Word ik niet goed vanquote:Op zaterdag 21 april 2007 19:00 schreef Kaffer het volgende:
Wordt ge zenuwachtig dat u geloof wordt aangevallen Bart![]()
Je snapt de evolutietheorie niet, wat bazel je nou?quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:59 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Wie anders dan de mesohippus is de voorouder van de miohippus dan wel volgens de evolutietheorie?
Graag naam en tekening.
Voor de rechtbank noemt zoiets : vrijspraak wegens gebrek aan bewijs .quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:02 schreef Rasing het volgende:
[..]
Tussen mesohippus van 24 cm en miohippus van 60 cm zit een continu spectrum van tussenvormen die in enkele miljoenen jaren van 24 naar 60 cm zijn gegaan. Daar zijn geen fossielen van, omdat het fossilisatieproces zo zeldzaam is.
Brrrrrrrrrrrrrronnetje? Oh nee, deed Kaffer niet aan.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:10 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Voor de rechtbank noemt zoiets : vrijspraak wegens gebrek aan bewijs .
Zie je , jullie hebben niets.
Ik heb het toeval.
Als nog een paar dodelijke virussen ontstaan in Guangdong gaat niemand nog lachen met de hypothese dat leven uit de ruimte komt .
Zie je , ik heb iets.
Ik heb daar toch al links over gegeven op andere topicsquote:Op zaterdag 21 april 2007 19:13 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Brrrrrrrrrrrrrronnetje? Oh nee, deed Kaffer niet aan.
Maar er leidt geen enkel causaal spoor naar jouw ruimte-ijsbeer.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:37 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Ik heb daar toch al links over gegeven op andere topics![]()
Trek het maar eens na , de Aziatische griep , de Hong-Konggriep , sars en de vogelgriep zijn allemaal in guangdong ontstaan ;
Mogelijks zijn ook de spaanse griep de pest en sifilis in Guangdong ontstaan.
Da's al een pak hé.
Huh? Paardjes --> duidelijk voorbeeld --> grutto? Grutto?quote:En wat je paardjes betreft , bekijk het eens met een duidelijk voorbeeld : Stel dat de grutto
Zoals al wel eerder gemeld: je snapt gewoon niet hoe evolutie werkt. Het is jammer dat je schijnbaar vindt van wel; of erger, trots bent op je onwetendheid. Het door jou voorgestelde en aangevallen idee van soortvorming bestaat niet. Je moet echt eens het één en ander gaan lezen want je maakt jezelf alleen maar belachelijk op deze manier.quote:Stel dat de grutto de voorouder geweest zou zijn van de reiger , zou de grutto dan rechtstreeks tot de reiger kunnen leiden?
Nee , dat zou moeten gaan via diverse andere soorten , nooit rechtstreeks .
De Mesohippus kan dus enkel via andere soorten tot de Miohippus hebben geleid.
En die andere soorten zijn er niet .
Het is dus zuivere speculatie.
Niet alle tussenvormen zijn er, want het fossilisatieproces is zeldzaam. Dan zouden alle beesten die sinds miljarden jaren op aarde leven, gefossiliseerd moeten zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:37 schreef Kaffer het volgende:
Ik heb daar toch al links over gegeven op andere topics![]()
Trek het maar eens na , de Aziatische griep , de Hong-Konggriep , sars en de vogelgriep zijn allemaal in guangdong ontstaan ;
Mogelijks zijn ook de spaanse griep de pest en sifilis in Guangdong ontstaan.
Da's al een pak hé.
En wat je paardjes betreft , bekijk het eens met een duidelijk voorbeeld : Stel dat de grutto de voorouder geweest zou zijn van de reiger , zou de grutto dan rechtstreeks tot de reiger kunnen leiden?
Nee , dat zou moeten gaan via diverse andere soorten , nooit rechtstreeks .
De Mesohippus kan dus enkel via andere soorten tot de Miohippus hebben geleid.
En die andere soorten zijn er niet .
Het is dus zuivere speculatie.
Het probleem is dat men niet goed weet hoe radioactiviteit werkt .quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:47 schreef Rasing het volgende:
Virussen uit de ruimte, wellicht. Ik zie alleen speculatie van jouw kant, het ontstaan van griep valt toevallig samen met een dunnere stratosfeer. Maar goed, in theorie best mogelijk. Maar geef eens een verklaring voor die ijsbeer? Wordt die wit doordat er uit de ruimte aminozuren komen die vinden dat een bruine beer wit moet worden? Zit daar iemand op een wolk die bepaalt welke aminozuren er nu weer richting aarde gestuurd worden? En als die aminozuren dan op aarde terecht komen, hoe weten die dan dat ze richting de beren moeten en niet, pakweg, de herten of de muisvogels?
Je snapt niet hoe evolutie werkt; misschien zou je d'r es iets over kunnen lezen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 20:34 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Het is een feit dat steeds dezelfde dieren plots opnieuw opduiken in veel kleinere en veel grotere vorm , dat heb je niet alleen met het paard , ook met alle andere dieren.
Maar ik durf in tegenstelling tot evolutionisten toegeven dat dit alles slechts een theorie is die nog volledig moet bewezen worden .
Ja hallo, kan je ook nog eens lezen of niet, ook wat jou betreft zal ik niet meer herhalen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 21:36 schreef Kaffer het volgende:
D'er durft hier blijkbaar niemand meer reageren.
Gaan we het louter op de evolutietheorie houden , mij goed.
Wie was de voorloper van de Neanderthaler en de Sapiens , herseninhoud tot 1.740 en 1.780 CC.
De Homo Erectus en de Homo Heidelbergensis met hun schedelinhoud tot maksimaal een goede 1.200 kunnen nooit rechtstreeks tot de Sapiens geleid hebben .
En we zitten 400.000 jaar geleden , in evolutionaire termen heel kort .
de Neanderthaler ontstond een kleine 200.000 jaar geleden .
Wie was de rechtstreekse voorouder van de Neanderthaler en de Sapiens .
Zoeken maar : het antwoord is niemand , jullie kunnen niets vinden .
Het kaartenhuisje van de evolutie stuikt in elkaar .
Waarom jij de conclusie trekt van dat evolutie niet de sprong kan maken van 1.200 cc hersensinhoud naar 1.760(Gemiddelde ;p), snap ik even niet?quote:Op zaterdag 21 april 2007 21:36 schreef Kaffer het volgende:
D'er durft hier blijkbaar niemand meer reageren.
Gaan we het louter op de evolutietheorie houden , mij goed.
Wie was de voorloper van de Neanderthaler en de Sapiens , herseninhoud tot 1.740 en 1.780 CC.
De Homo Erectus en de Homo Heidelbergensis met hun schedelinhoud tot maksimaal een goede 1.200 kunnen nooit rechtstreeks tot de Sapiens geleid hebben .
En we zitten 400.000 jaar geleden , in evolutionaire termen heel kort .
de Neanderthaler ontstond een kleine 200.000 jaar geleden .
Wie was de rechtstreekse voorouder van de Neanderthaler en de Sapiens .
Zoeken maar : het antwoord is niemand , jullie kunnen niets vinden .
Het kaartenhuisje van de evolutie stuikt in elkaar .
Kaffer begrijpt niet dat evolutie niet staccato werkt; hij weigert aan te nemen dat evolutie een vloeiend aaneengesloten (legatoquote:Op zaterdag 21 april 2007 23:41 schreef Devion het volgende:
[..]
Waarom jij de conclusie trekt van dat evolutie niet de sprong kan maken van 1.200 cc hersensinhoud naar 1.760(Gemiddelde ;p), snap ik even niet?
Dan gebruikt een creationist simpelweg het argument: "...maar we weten dat er een baby uitkomt omdat we dat hebben waargenomen. Evolutie hebben we nooit waargenomen, alleen micro-evolutie en vervolgens gaat de discussie verder over waar nu precies de grens ligt tussen micro en macro evolutie. En uiteraard wordt die grens telkens ietsje opgeschoven"quote:Op zondag 22 april 2007 15:49 schreef wijsneus het volgende:
Kaffer wil graag alle tussenvormen zien. Volgens die redenatie zou hij, bijvoorbeeld, 12 jaar lang naar jupiter moeten kijken om te bepalen dat deze inderdaad, om de zon heen draait.
Elk weldenkend mens begrijpt dat je met een minder observaties toe kunt. Ik ben benieuwd hoe kaffer in het dagelijks leven omgaat met een dergelijke instelling. Of hij wel gelooft dat een 6 maand zwangere vrouw die hij net ontmoet, langzamerhand een grotere buik heeft gekregen.
Immers - hij heeft niet alle tussenvormen gezien.
Om een poging te doen die laatste vraag te beoordelen, ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat het een directe tegenspraak is met iets wat in de bijbel staat. Het ontstaan van de verschillende diersoorten. Iets als QM is te abstract om daar direct zo'n tegenspraak in te zien. Dat is mijn vermoede iigquote:Op zondag 22 april 2007 18:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dan gebruikt een creationist simpelweg het argument: "...maar we weten dat er een baby uitkomt omdat we dat hebben waargenomen. Evolutie hebben we nooit waargenomen, alleen micro-evolutie en vervolgens gaat de discussie verder over waar nu precies de grens ligt tussen micro en macro evolutie. En uiteraard wordt die grens telkens ietsje opgeschoven"
Zowiezo snap ik niet dat zoveel religieuzen over evolutie discussieren. Het is net zo'n complex iets als quantummechanica. Daar discussieren ze ook niet over omdat ze daar geen verstand van hebben. Ik ook niet. Waarom dan toch over evolutie?
Nou, ook quantummechanische processen worden wel door gelovigen misbruikt.. Heiselbergs onzekerheidsprincipe bijv. Maar zodra er iemand met verstand erover praat zijn ze meestal direct uitgeluld.. Evolutie is een wat begrijpelijker proces, maar wel eentje waarmee je binnen de kortste keren op de verkeerde been staat, als je er niet wetenschappelijk oogpunt naar kijkt, en alleen gebruikt om je eigen beeld van de wereld mee te verstevigen..quote:Op zondag 22 april 2007 19:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Om een poging te doen die laatste vraag te beoordelen, ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat het een directe tegenspraak is met iets wat in de bijbel staat. Het ontstaan van de verschillende diersoorten. Iets als QM is te abstract om daar direct zo'n tegenspraak in te zien. Dat is mijn vermoede iig
Omdat evolutie laat zien dat de mens geen bijzondere creatie is maar het product is van selectie.quote:Op zondag 22 april 2007 18:53 schreef Knipoogje het volgende:
Waarom dan toch over evolutie?
Ik heb dat eigenlijk nooit zo begrepen. Voor iemand die werkelijk het scheppingsverhaal letterlijk neemt, hoeft de evolutie alleen maar iets te zeggen over hoe de gecreëerde wereld in elkaar zit. Dat er evolutie plaatsvindt is immers niet strijdig met de idee dat God in vijf dagen de wereld heeft gemaakt en een dag later de mens. En, maar hier ben ik niet zeker van, vast niet strijdig met wat de bijbel ons leert.quote:Op zondag 22 april 2007 20:44 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Omdat evolutie laat zien dat de mens geen bijzondere creatie is maar het product is van selectie.
Uiteraard, maar de echte creationist zal dan ook deze aspecten van de geologie verwerpen.quote:Op maandag 23 april 2007 13:19 schreef Petera het volgende:
[..]
...
De evolutieleer is alleen problematisch voorzover deze betrekking heeft op het verleden. Maar of je nou de evolutietheorie aanhangt of niet, honderdduizenden jaren oude fossielen verdwijnen niet ineens als we de evolutietheorie verwerpen, en zijn op zichzelf al strijdig met de bijbel.
...
Open er een topic voor en we zien wel waar het heen gaatquote:Op maandag 23 april 2007 14:35 schreef SpecialK het volgende:
Ok... ideetje:
Wat nou als de mensen hier die de evolutioetheorie hier juist aan het verdedigen zijn nou eens een zoektocht gaan beginnen naar valide wetenschappelijke artikelen die uitwijzen dat evolutie misschien wel niet klopt.
En als de mensen die de theorie aanvallen juist artikelen gaan zoeken (waar ze het zelf met de conclusies dus eens kunnen worden) waarin juist wel weer aanwijzingen zitten dat de theorie valide is.
Gewoon de rollen omdraaien, kijken wat er uit komt.
Nog een evolutietopic? Kan toch ook hier?quote:Op maandag 23 april 2007 14:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Open er een topic voor en we zien wel waar het heen gaat
Dan wordt er heel selectief gezochtquote:Op maandag 23 april 2007 14:35 schreef SpecialK het volgende:
Gewoon de rollen omdraaien, kijken wat er uit komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |