abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:52:05 #1
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_47010076
Okee.. laten we al het commetaar hierover achterwege, heb het al genoeg aan mijn hoofd gekregen,

Ben beginnend bestuurder en was gisteravond gepakt met 0,85 promille achter het stuur...

Rijbewijs ingevorderd...

Weet iemand hoelang mijn rijbewijs weg is en hoe hoog de boete is ( wat mij minder uitmaakt)?

Ze vertelde mij dat de officier dat bepaalde, maar daaar zullen toch wel vaste regels voor zijn?
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:52:55 #2
155345 vinnieboy
#deadprez4mod
pi_47010098
Mag hopen dat je hem voorlopig niet terug krijgt gladiool
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:52:56 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_47010099
Je hele leven hoop ik
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_47010113
tststststs, hoeveel mag je eigenlijk als beginnend bestuurder en hoeveel biertjes had je op....?
pi_47010149
Je gaat toch ook niet met drank op achter het stuur dan vraag je er zelf om. Je mag blij zijn dat alleen je rijbewijs is ingevorderd je had ook een ongeluk kunnen krijgen of iemand dood kunnen rijden dan was je veel meer kwijt geweest.
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:55:15 #6
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_47010166
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:53 schreef bluebit het volgende:
tststststs, hoeveel mag je eigenlijk als beginnend bestuurder en hoeveel biertjes had je op....?
0.2 promile = +- 1 pilsje
pi_47010208
dus hij had er minimaal 4 op????

dan inderdaad gewoon de rest van zijn leven tot voetganger degraderen!
pi_47010211
sukkel, je had iemand anders dood kunnen rijden.
rijbewijs afnemen maar. dat zal je het wel lesje leren
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:57:25 #9
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47010246
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:56 schreef bluebit het volgende:
dus hij had er minimaal 4 op????

dan inderdaad gewoon de rest van zijn leven tot voetganger degraderen!
eerder iets van 7:

http://www.beerandhealth.(...)e72931c090be2e098c..
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47010266
hey TS,

hoeveel biertjes had je op??
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:59:13 #11
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_47010305
Kost je waarschijnlijk een aantal maanden rijontzegging evt een voorwaardelijk of in beslag name. en dan mag je opnieuw beginnen (ligt ook aan je verleden)
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:59:41 #12
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_47010321
Boete zal totaal zeker boven de 1000 euro eindigen. RBW heb ik geen idee van.

Pwned! muhahah
Geef mij maar Amsterdam
pi_47010331
beginnend bestuurder en alcohol op.... ik ben geen moraalridder.. ik ben 1 van de asociaalste mensen op de weg..

MAAR JIJ BENT ECHT EEN FUCKING RANDDEBIEL ZEG!
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:01:55 #14
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47010395
quote:
Automobilisten die korter dan vijf jaar hun rijbewijs hebben en dat na 30 maart 2002 hebben gehaald, mogen maximaal 0,2 promille blazen bij een controle. Is het promillage hoger, dan krijgt de beginnende bestuurder een boete. Ook krijgen ze een punt op hun rijbewijs, bij drie punten zijn ze dat kwijt. Gaat het promillage boven de 0,8 dan kan de rechter de rijbevoegdheid afnemenen een cel- of taakstraf opleggen. Voor bestuurders die langer dan vijf jaar hun rijbewijs hebben geldt een limiet van 0,5 promille.
©DiscoveryChannel
pi_47010404
Ik hoop dat je hem minstens 10 jaar kwijt bent en je opnieuw examen moet doen. Ik heb gewoon weinig respect voor bosmongolen die met een flinke slok op achter het stuur zitten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_47010475
Meestal rond 6 maand kwijt bij eerste keer.
Rond de duizend euro.

Overigens geen probleem aangezien een rijbewijs bedoeld is voor verantwoordelijke mensen.
quote:
Boetebedragen
Rijden onder invloed is een misdrijf. De straffen voor rijden onder invloed variëren van een geldboete van tenminste ¤ 110,- (brom- en snorfiets) tot enkele jaren gevangenisstraf. Ook kan een rijverbod opgelegd worden en kan de rechter de rijbevoegdheid ontzeggen voor max. 5 jaar (10 jaar bij recidive). Er is een verschil gemaakt tussen de boetes/straffen voor beginnend bestuurders en die van meer ervaren bestuurders.

EMA-cursus
Een alternatieve sanctie vormt de EMA cursus. EMA staat voor Educatieve Maatregel Alcohol en verkeer. Doel van deze maatregel is om te voorkomen dat de verkeersdeelnemer nogmaals deelneemt aan het verkeer onder invloed van alcohol. Deze maatregel staat volkomen los van de strafrechtelijke afdoening van het verkeersmisdrijf. Overigens is de maatregel een verplichting, om te voorkomen dat het rijbewijs ingevorderd wordt. De kosten hiervan komen ook voor rekening van de verkeersdeelnemer die betrapt werd met teveel drank op achter het stuur.

[ Bericht 49% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-03-2007 12:10:33 ]
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:04:49 #17
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_47010476
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:02 schreef Lucille het volgende:
Ik hoop dat je hem minstens 10 jaar kwijt bent en je opnieuw examen moet doen. Ik heb gewoon weinig geen respect voor bosmongolen die met een flinke slok op achter het stuur zitten.
Dat dus
pi_47010484
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:00 schreef rival het volgende:
beginnend bestuurder en alcohol op.... ik ben geen moraalridder.. ik ben 1 van de asociaalste mensen op de weg..

MAAR JIJ BENT ECHT EEN FUCKING RANDDEBIEL ZEG!
Even je tekst iets verbeterd!
pi_47010506
Nah mensen, doe eens aardig. Iedereen gaat wel eens flink in de fout, hij geeft 't toch toe?! Help hem liever...
pi_47010523
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:04 schreef M.I.B. het volgende:

[..]

Even je tekst iets verbeterd!
je hebt gelijk! beginnend of niet alcohol is gewoon not done!
pi_47010535
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:05 schreef Mastertje het volgende:
Nah mensen, doe eens aardig. Iedereen gaat wel eens flink in de fout, hij geeft 't toch toe?! Help hem liever...
misschien als ik nuchter ben, ik heb een beetje een kwade dronk...
pi_47010551
quote:
help hem? wij kunnen niet helpen. hij heeft zijn billen al gebrand en wij hopen gewoon dat hij nog lang lang lang op de blaren mag zitten!

ik hoop echt dat ze zijn rijbewijs afpakken en hij opnieuw moet gaan lessen e.d.
  Lieve Belg woensdag 7 maart 2007 @ 12:08:48 #23
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_47010597
Amusement met je fietsje !
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_47010672
Wandel ze, en hoop dat je idd die 5 jaar invordering krijgt.
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:11:36 #25
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47010676
on the bright side: de volgende keer dat je met je dronken kop achter het stuur kruipt, kunnen ze je rijbewijs niet meer afnemen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:12:04 #26
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47010696
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:11 schreef teamlead het volgende:
on the bright side: de volgende keer dat je met je dronken kop achter het stuur kruipt, kunnen ze je rijbewijs niet meer afnemen
Nee, en voordeel daarvan is weer dat ze je zeker weten opbergen...
©DiscoveryChannel
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:13:08 #27
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47010736
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:12 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Nee, en voordeel daarvan is weer dat ze je zeker weten opbergen...
kortom: TS, neem nog een biertje
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:13:15 #28
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_47010739
okee..
had een bakkie teveel op.. maar moest ff wat doen .. had eignelijk ook de fiets kunnen paken..

maarja.. en ja.. bespaar me het commetaar.. of jullie nooit een fout hebben begaan
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:13:44 #29
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_47010759
quote:
sorry maar ik kan niet aardig zijn tegen mensen die met een slok op achter het stuur gaan zitten...
iedereen maakt een foutje...ja er zijn gradaties in foutjes ja...
ook ik maak wel eens een foutje ja...maar niet eentje waarbij ik het leven van anderen bewust op het spel zet...
pi_47010768
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:13 schreef RoodWitBlauw het volgende:
okee..
had een bakkie teveel op.. maar moest ff wat doen .. had eignelijk ook de fiets kunnen paken..

maarja.. en ja.. bespaar me het commetaar.. of jullie nooit een fout hebben begaan
en je had nog de fiets kunnen pakken ook?

en een foutje begaan is iets anders dan dronken achter het stuur te stappen!
pi_47010782
Wat een gezeik mensen. Ik weet niet of er hier iemand is die zelf een acohol meet dinges heeft, maar ik heb er een. Een alcohawk, die ook gebruikt wordt door de Franse politie (Nederlandse weet ik niet)... Maar geloof mij, wat je overal leest zijn gemiddeldes, het kan soms ineens heel erg oohg uitvallen... Hiij hoeft maar 2 of 3 biertjes op te hebben (wat tot een jaar geleden legaal was), en er moet iets van alcohol in je eten gezeten te hebben en je bent als de sjaak.... Of ga maar eens rijden de dag nadat je een avondje goed gedronken hebt, dan valt het ook cht niet laag uit hoor!

dus kap ff met dat gezeik op die jongen
pi_47010856
quote:
okee..

Wat het dus alleen maar erger maakt; als je zo beredeneert, dan hoor je gewoon geen rijbewijs te hebben; blijkbaar heb je te weinig verstand om dat te beseffen als je aangschoten bent. Kortom je moet tegen jezelf en voor anderen in bescherming worden genomen. Gelukkig is dat nu gebeurd.

Daarnaast vind ik je gebagataliseer nog belachelijker; blijkbaar interesseert het je niet dat je iemand had dood kunnen rijden. Een foutje... kortom de volgende keer probeer je het weer, maar probeer je je dan niet te laten pakken?

En als dat een foutje is, nee ik heb nog nooit een dergelijk foutje gemaakt nee.
pi_47010860
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:08 schreef Jump het volgende:
Amusement met je fietsje !
Wel ff bij vermelden dat je ook niet dronken mag fietsen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:16:38 #34
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47010863
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:14 schreef steve2003 het volgende:
Wat een gezeik mensen. Ik weet niet of er hier iemand is die zelf een acohol meet dinges heeft, maar ik heb er een. Een alcohawk, die ook gebruikt wordt door de Franse politie (Nederlandse weet ik niet)... Maar geloof mij, wat je overal leest zijn gemiddeldes, het kan soms ineens heel erg oohg uitvallen... Hiij hoeft maar 2 of 3 biertjes op te hebben (wat tot een jaar geleden legaal was), en er moet iets van alcohol in je eten gezeten te hebben en je bent als de sjaak.... Of ga maar eens rijden de dag nadat je een avondje goed gedronken hebt, dan valt het ook cht niet laag uit hoor!

Juistem... 0,85 is wel wat anders dan per ongeluk wat in je eten...

Over dat rijden de volgende ochtend kan ik het met je eens zijn
©DiscoveryChannel
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:16:41 #35
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47010868
quote:
okee..

vast wel eens een fout begaan, maar niet deze
pi_47010872
de politierechter zal je precies kunnen vertellen hoelang je hem kwijt bent. Ik verwacht niet dat je er met een voorwaardelijke rijontzegging afkomt. Rot voor je (ghehehehe)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_47010874
quote:

Achter het stuur stappen als je gedronken hebt is sowieso onverantwoordelijk.
En hij ging duidelijk over de schreef.

Ik drink graag een wijntje/biertje. Maar dan ga ik niet meer autorijden of fietsen.
Dan bel ik een taxi of maak ik gebruik van een Bob.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:17:12 #38
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_47010889
quote:

We zijn hier niet in Frankrijk
Verder een hoop flauwekul in je post
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:18:51 #39
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_47010952
YEah steve .. zeg het ze

ik had 5 bier op trouwens en ben toen in de auto gestapt om wat te doen.

Maar mniemand weet hoelang ik mn rijbewijs kwijt ben??? heb m nodig ivm mn werk
pi_47010953
Dat je ook je fiets had kunnen pakken is echt de druppel. Ik lach me de ziekte als je mag brommen! En dan bedoel ik niet op een scooter.
pi_47010973
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:52 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Okee.. laten we al het commetaar hierover achterwege, heb het al genoeg aan mijn hoofd gekregen,

Ben beginnend bestuurder en was gisteravond gepakt met 0,85 promille achter het stuur...

Rijbewijs ingevorderd...

Weet iemand hoelang mijn rijbewijs weg is en hoe hoog de boete is ( wat mij minder uitmaakt)?

Ze vertelde mij dat de officier dat bepaalde, maar daaar zullen toch wel vaste regels voor zijn?
Ik heb dit in januari vorig jaar meegemaakt. had 1.32 promile, en kreeg na 11dagen het bericht dat ik mijn rijbewijs kon ophalen. Heb van het CBR een de EMA alcohol cursus moeten volgen. Dit kost je rond de 700euro. Afgelopen januari voor moeten komen, en dat koste me 600Euro.

[edit]Ohjah en 2maanden vooraardelijk rijontzegging, met een proeftijd van 2jaar.[/edit]
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:19:57 #42
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_47010993
Sooooo wat een hoop brave mensen hier zeg! Mijn gevoel zegt dat er iets niet helemaal klopt
pi_47011011
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:18 schreef RoodWitBlauw het volgende:
YEah steve .. zeg het ze

www.nationalevacaturebank.nl
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:21:00 #44
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47011030
quote:
YEah steve .. zeg het ze

hoelang heb je je rijbewijs? dat puntengedoe duurt 5 jaar, maar het maakt bij een rechter wel degelijk verschil of je je rijbewijs 4 dagen hebt of 4 jaar en een paar maanden.
Ook is het van belang hoeveel punten je al kwijt bent geraakt.

En over het algemeen wordt in een vonnis meegenomen dat iemand het rijbewijs voor zijn of haar werk nodig heeft (als de verdachte dat tenminste kan aantonen)
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:21:37 #45
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_47011043
quote:

aha weet je...
die limiet is gesteld vanwege het feit dat de regelgevers hier in Nederland het plezier van een biertje niet de mens willen onthouden. Dus hebben ze er een limiet aangesteld. Het liefst willen ze dat er totaal GEEN alcohol genuttigt is als men gaat rijden. Dit vonden ze echter niet haalbaar dus vandaar de limiet.
Elk biertje beinvloedt je rij gedrag al...dus wat jij zegt dat het gemiddelde misschien wel per ongeluk een keertje hoog is uitgevallen...bull shit, je moet gewoon geen slok alcohol gedronken hebben als je rijdt.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:21:45 #46
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_47011050
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:19 schreef nicket84 het volgende:

[..]

Ik heb dit in januari vorig jaar meegemaakt. had 1.32 promile, en kreeg na 11dagen het bericht dat ik mijn rijbewijs kon ophalen. Heb van het CBR een de EMA alcohol cursus moeten volgen. Dit kost je rond de 700euro. Afgelopen januari voor moeten komen, en dat koste me 600Euro.
Bedank voor de info!!
hier heb ik wat aan
pi_47011066
quote:
YEah steve .. zeg het ze

Ik hoop dat je baas je ontslaat omdat je nu geen rijbewijs meer hebt
Ook leuk om uit te leggen op verjaardagen en bij je volgende sollicitaties!
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:22:40 #48
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_47011074
quote:

Ik denk dat de meting op het politiebureau gedaan is. Bij controle meting (aan de weg) ziet de politie namelijk geen promilage. Dus ik neem aan dat de promilage klopt.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:22:40 #49
92279 N.icka
Windforce 11
pi_47011075
quote:

Is mij nog nooit overkomen , ik rij nooit met alcohol op , zelfs niet een slokje , en ook niet een dag nadat ik wel gedronken heb. Kwestie van je verantwoordelijkheden kennen en die kent de ts niet

Hoop dat je een zware straf krijgt
pi_47011145
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:17 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

We zijn hier niet in Frankrijk
Verder een hoop flauwekul in je post
Maar de regels zijn wel hetzelfde als in frankrijk

en zo'n apparaatje geeft precies aan hoeveel promille je gedronken hebt, dus het doet er niet eens toe ook

en verder, flauwekul? heb jij wel enig idee waar je eht over hebt? Heel braaf altijd twee biertjes drinken zeker, maar niet in de gaten hebben dat je er dan vaak ook al overheen zit? Hou alsjeblieft op met dat overdreven gezeik iedereen, iedereen maakt wel eens zulke foutjes, je voelt je prima, en moet alleen ff je auto aan de overkant parkeren ofzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')