Ik heb nog niet ontdekt wat en hoe dat pm-en gaat. So tell mequote:Op dinsdag 3 april 2007 12:20 schreef freecell het volgende:
[..]
Aaaah Roeji!
Ik wilde je net ff PM-en, maar je hebt geen PM
Het zijn wel altijd dezelfde mensen inderdaad.
Ik heb zo'n periode gehad tussen mijn 14e en 21e, nu gaat het al bijna 2 jaar best wel goed
Er is dus wel uitzicht, maar ik snap dat je het niet altijd ziet op het moment....
Wat gaan ze er aan doen? Tunnelsyndroom is goed operabel toch?
Nee, eigenlijk nietquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:13 schreef melonovy het volgende:
He bah, wat een ellende Roeji!
En Freecel, was trouwen niet onwijs eng? Hoewel ik heel zeker ben over mijn relatie, we hebben samen 2 kindjes gekregen, vind ik het nog steeds engig (en dus onnodig) om te trouwen, heeft het jou nooit een benauwend gevoel gegeven?
Ik heb dat PM gebeuren aangezet, nu hopen dat t goed gaatquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:20 schreef freecell het volgende:
*knuffel*
PM, rechtbovenin je scherm zie je een envelopje, dat is je PM
Inbox openstellen, klaar(of zoiets, iemand die het beter kan uitleggen?)
Een pechvogel zijn is 1 ding, zo'n periode die jij nu hebt is wel ff iets anders en kan nooit je hele leven duren hoor
Een pechvogel ben ik ook nog steedsMaar die pijnperiodes varieren nogal bij mij, ik hoop dat dat bij jou ook zo is.
* freecell geeft Roeji een vriendschappelijk duwtje op een tenderpoint.
Gaan we nu niet heel erg offtopic?
Goed te horen dat jouw stemming weer verandert is. Is wel herkenbaar wat het geremd worden in initiatieven betreft. Dan ga ik ook altijd aan mezelf twijfelen. Terwijl het soms de kortzichtigheid en angst van een 'normaal' persoon isquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:13 schreef melonovy het volgende:
He bah, wat een ellende Roeji!
En Freecel, was trouwen niet onwijs eng? Hoewel ik heel zeker ben over mijn relatie, we hebben samen 2 kindjes gekregen, vind ik het nog steeds engig (en dus onnodig) om te trouwen, heeft het jou nooit een benauwend gevoel gegeven?
MIjn stemming is gelukkig weer wat verbeterd, mijn vriend en ik hebben een oplossing gevonden voor de problemen waar ik tegen aan loop, dit moet ik nog overleggen met mijn leidinggevende, maar de drukte in mijn hoofd en sombere toestand is weer sterk verminderd. Fijn. Nu nog dat gesprek.
Wat ook zo iritant is, is dat ik alles zo op mijzelf betrek, faalangst krijg, super onzeker wordt, terwijl de dingen waar ik nu tegen aan loop niet allemaal en alleen aan mij liggen. Als ik geremd word in mijn initiatieven, word ik daar niet blij van, maar de oorzaak ben ik zelf niet, toch?
Officieel is niks bewezen of beschreven, maar zo hier en daar lees je wel eens wat waar wél die verbanden worden gelegd tussen bepaalde ziektes/aandoeningen. Ik geloof er zelf wel in dat het met mekaar samenhangt. Je kunt het nu eenmaal niet allemaal als aparte dingen/klachten zien. Als adhd-er ben je wel eens moe, als cvs-er ben je altijd moe, als fibromyalgie-er ben je ook vaak moe. Dus waarom zou dat niet samenhangen op een bepaalde gezamenlijke oorzaak/bron. Ik noem nu dus maar even een simpel voorbeeldje. Zo eenvoudig ligt het natuurlijk niet. Maar je lichaam is toch een grote 'fabriek'. Waarin alles van mekaar afhankelijk is. Dus waarom zouden ziektes/aandoeningen dan ook niet afhankelijk van mekaar kunnen zijn?quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:28 schreef melonovy het volgende:
Morgen een gesprek met mijn leidinggevende, ik laat nog wel weten hoe het ging.
Ik heb trouwens ook fibromyalgie, ik wist niet dat in verhouding stond met elkaar... :S
Hm, ik heb geen pillen en ga binnenkort naar een haptonoom. Ze denken dat dat mij helpt, ik hoop hetquote:Op maandag 2 april 2007 19:51 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
paniekstoornis is al heel lang goed onder controle door antidepressivum zoloft (sertraline).
geen therapie voor gehad.
de ggz is nu aan het uitzoeken wat de match van add, die pillen en mijn enorme gekut in het algemeen is.
ik zal je er hopelijk snel meer over kunnen vertellen.
...zucht.. Weten ze dat je ADHD hebt? Zo ja, dan vind ik het heel slecht dat ze daar op focussen, zo nee, dan wordt het misschien tijd om het te vertellenquote:Op vrijdag 6 april 2007 07:15 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Hm, ik heb geen pillen en ga binnenkort naar een haptonoom. Ze denken dat dat mij helpt, ik hoop het
De adhd.. ochIk kreeg pas de evaluatie van mijn groep terug en bij negatief stonden 5 v.d 5 zinnen met druk erin.
![]()
Nou nooit uitgesproken.. Na dit briefje natuurlijk maar wel even medegedeeld.quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:55 schreef freecell het volgende:
[..]
...zucht.. Weten ze dat je ADHD hebt? Zo ja, dan vind ik het heel slecht dat ze daar op focussen, zo nee, dan wordt het misschien tijd om het te vertellen
Of je moet feedback terug gaan geven aan de anderen dat je het vervelend vind dat ze steeds ademen. Tuurlijk ademt iedereen wel eens een keer, maar de héle tijd? Dan wordt het echt irritant!!![]()
Ik heb ooit de diagnose fibromyalgie gekregen, maar ik heb er de laatste tijd vrijwel geen last meer van, idem hypermobiliteit, ik kan nog steeds alle kanten op bewegen,maar mijn lijf doet geen pijn meer
Alleen nog af en toe een verkrampte nek, maar volgend mij ligt dat aan mn houding en aan stress.
Het is heel langzaam en sneaky overgegaan! Toen ik TARA leerde kennen, moest ik in een rolstoel als we ver gingen lopen, nu loop ik gewoon mee
je kan een pgb aanvragen en vanuit dat pgb huishoudelijke hulp inschakelen meende ikquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:42 schreef Roeji het volgende:
[..]
Heb het aangevraagd. Kreeg t niet. Ik krijg nu wel ondersteunende begeleiding, dan gaan ze je helpen om weer alles zelf te doen en regelmaat aan te brengen in je leven.
Je krijgt nl geen huishoudelijke hulp als je nog levensvatbaar bent en familie hebt die t voor je kan doen. Pas als je echt half dood en moederziel alleen bent maak je kans op huishoudelijke hulp. Ik zou wel een poging doen om het aan te vragen als ik jou was. En vooral ook de ondersteunende en/of activerende begeleiding aanvragen. Dan leer je er zelf weer wat van te maken.
nu moet ik zeggen dat ikzelf niet veel resultaat zie na een half jaar begeleiding (wel wat, maar natuurlijk niet dat wonder waarop ik natuurlijk zat te wachten) Maar de dame in kwestie die me wekelijks komt helpen/begeleiden ziet wel toch redelijk wat vooruitgang. van die kleine dingen waaraan ik niet denk als vooruitgang.
Veel succes met aanvragen. Je moet nu in ieder geval het via je gemeente regelen vanwege die nieuwe wet WMO. Je krijgt dan een pakketje (ongeveer 8 a4-tjes dacht ik) papier wat je moet invullen. Stelt niet veel voor. Maar zorg dat je je probleem zeer goed omschrijft en cijfer t niet weg en vergeet niks.
succes!!
Nee, huishoudelijke hulp valt niet meer onder PGB.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
je kan een pgb aanvragen en vanuit dat pgb huishoudelijke hulp inschakelen meende ik
Spannend! Ik zal niet voor je bidden,want daar doe ik niet aan, maar ik wil wel duimenquote:Op woensdag 11 april 2007 21:20 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb vandaag een contract voor anderhalf jaar getekend voor aan baan als telecom engineer.![]()
bid voor me dat het goed gaat.
het staat toch echt in mijn pgb stukken die ik onlangs heb aangevraagdquote:Op woensdag 11 april 2007 21:42 schreef Yoni het volgende:
[..]
Nee, huishoudelijke hulp valt niet meer onder PGB.
dat is dus als je PGB boven de 5000 p/j ligt. Als je bv 2500 euro p/j krijgt is het verantwoordingsvrij. Dus dan hoef je niet te verantwoorden wat je met het geld doet.quote:Huishoudelijke verzorging. Deze hulp kunt u aanvragen bij uw gemeente, in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). De enige uitzondering betreft de overgangsregeling in 2007, voor budgethouders die al in 2006 een persoongebonden budget hadden en van wie de indicatie nog geldig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |