abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47843663
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:26 schreef geenlogica het volgende:
Mag ik aan de mensen met 'ADD' vragen wat hun doel is en waarom?:

1. Hun karakter accepteren, en hun leven er op aanpassen
2. Vechten tegen het karakter en proberen ander gedrag aan te leren

Ben beniewd...
dat zijn filosofische vragen waar ik geen antwoord op heb.
ik heb me ook vaak genoeg afgevraagd of ik niet gewoon lui ben, want dat is wat de buitenwereld van je ziet.
gelukkig zeggen professionals dat het niet zo is.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:00:52 #127
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_47843815
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:35 schreef Yoni het volgende:

[..]

Hmm half dood ben ik absoluut niet Dus ik zal het dan ook wel niet krijgen. Maar goed, niet geschoten is altijd mis, ik heb iig geen familie die het voor me kan doen. Maar ja, ik heb wel weer vrienden enzo (alsof die mijn huishouden gaan doen, maar goed). Ik weet ook niet zo goed wanneer ze zoiets als problematisch gaan zien, je kunt hier nog wel gewoon lopen bijvoorbeeld (hoewel ook niet altijd hahaha).
Dan redeneren ze dus dat jouw vrienden dat kunnen komen doen. Deden ze bij mij ook (althans ze probeerden het). Ook vonden ze dat mijn ouders het wel konden doen (beiden bijna 70 en hartpatienten). Dat mijn belangrijkste reden was om hulp aan te vragen was, dat het contact met mijn ouders en met name met mijn moeder drastisch verslechterd was sinds zij me hielp (alles moet op haar manier en dat accepteer ik niet in mijn huis), was blijkbaar niet belangrijk. Ook de gezondheid en leeftijd van mijn ouders was onbelangrijk.
quote:
Ondersteunende begeleiding is denk ik niet zo mijn ding. Ik ben er te eigenwijs voor En huishoudschema's e.d. werken voor mij echt niet. Ik hou me er toch niet aan
Ik hoef ook niet zo nodig iemand die de afwas voor me doet of kleine dingen, maar wel iemand die eens grondig zuigt, de ramen lapt, de badkamer écht sopt enz.
Dacht ik ook, maar zolang je iemand over de vloer krijgt die een adhd-er begrijpt en ook de ruimte geeft om fouten te maken, dan gaat het toch wel goed. Ik ben nl stronteigenwijs van de ergste gradatie zo'n beetje maar door samen te werken lukt het toch wel om bepaalde dingen te doen.
En de thuishulp/begeleider is de stok achter de deur om ervoor te zorgen dat ik het wel doe of ga doen. Het is nl niet leuk als je op je donder krijgt van iemand omdat je wéér geen ruk hebt uitgevoerd. Dat laat je 2 of 3 keer gebeuren en dan ga je dat toch proberen te vermijden. Ik althans. En je maakt die schema's samen, je krijgt geen voorgekauwd iets. Jij beslist hoe jij het beste jouw schema kunt indelen. En de begeleider geeft tips of advies of commentaar indien nodig.

Als je alleen maar een poetshulp zoekt kun je misschien beter deze particulier zoeken (tenzij je het toch erdoor krijgt bij de wmo aanvraag bij de gemeente).
quote:
Ik ga die formulieren wel 'ns aanvragen. Verhuis over een week of zes naar een groter huis, dus dan wordt het nog lastiger schoonmaken.
Als je gaat verhuizen zou ik nu heel grondig gaan nadenken hoe je de zaak gaat inrichten mbt extreem gemakkelijk onderhoud of zelfs zo min mogelijk onderhoud. Bijv zo weinig mogelijk prullaria/beeldjes/e.d. rondzetten - scheelt stoffen. Gemakkelijke vloeren erin - zwabberen gaat sneller en is minder zwaar dan stofzuigen (je hoeft dat kreng dan niet eerst uit te halen, zwabber staat al klaar voor gebruik). Ik roep maar wat. Mijn ervaring is daarin in elk geval positief. Ik heb bijv in de woonkamer, keuken en slaapkamer weinig rondstaan van prullaria. In de woonkamer wel schilderijen en wat houtsnijwerk beeldjes. Maar dat heeft geen onderhoud en veroorzaakt geen stofnesten.
Alleen mn werkkamer is een grote bende van spullen wat rondliggen (geen prullaria maar dvds, klappers, papieren, pennen, pc onderdelen etc. Daar wordt ook maar weinig gepoetst, een keer per 2 maand mest ik die hele kamer uit. De vloer (wat zichtbaar is ) word wel vaker gestofzuigd. Maar de andere kamers zijn simpel bij te houden. Een keer in de 2weken stoffen en zwabberen doe ik in de gang, keuken en woonkamer bijna elke dag vanwege mn katten. Stofzuigen om de andere week (tijdelijk doet die begeleidster dat omdat ik niet mobiel ben. Ben nu met een nieuwe aanvraag huishoudelijke hulp bezig ivm ziekte).

Het is voor mij een moment geweest dat ik bewust gekozen heb voor die begeleiding omdat ik ook wel wist dat t zo niet langer kon. En dat ik mijn wijsneus maar moest proberen opzij te zetten als ik de hulp kreeg. Ik heb gelukkig een hele goeie band met mn begeleidster en we praten dan ook over alles. Dit helpt overigens ook heel erg om met je problemen omtrent adhd om te gaan. Ze had dus al vrij snel door dat ik nogal eigenwijs was en daar hebben we het dan ook uitgebreid over gehad. Wat ik zelf al had aangegeven was, dat de hulp toch geen zin had als ik de hele week niks zou doen en een uur voor zij zou komen dan ineens alles zou gaan doen en dan heel mooi weer gaan zitten spelen dat ik het netjes op schema had gedaan. Ik zei dus dat ik dat niet zou doen, maar dat t dus best wel eens de mist in zou kunnen gaan omdat ik het vergeten zou zijn om me aan mn schema te houden.
En dat si dus geen probleem. Het is dus niet zo dat ze je binnen een maand gaan proberen te drillen om een totaal andere dag/weekindeling te gaan aanleren. Juist niet, je krijgt er de tijd voor. Het moet er langzaam in slijten. Eerst wennen aan t idee, dan het voorzichtig gaan proberen en dan het nut ervan in gaan zien en dan het ook met kleine stapjes gaan toe passen. En uiteindelijk ga je zelf jouw eigen draai erin vinden, hoe jij het het beste kunt gaan doen.

Zo dat was even een flinke lap tekst en een goeie reclame voor de thuiszorg

nogmaals succes ermee. Probeer alle hulp te krijgen waar je recht op hebt!!
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_47843823
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:38 schreef geenlogica het volgende:

[..]

Alles wat je wel of juist niet doet, komt voort uit een keus. Een keus komt voort uit een denkpatroon. Wat je denkt, dat ben je, dat is je karakter...

Dus hoe zou je vanuit deze redenering mijn vraag beantwoorden ?
als ADDer heb je een geest die een slecht filter heeft om alle ideeen en informatie die binnenkomt te sorteren op hoe belangrijk het is.
vaak ga je voor de kick - sterke prikkel -, soms besluit je iets nuttigs te doen.
je hebt er natuurlijk wel invloed op, maar je blijft toch ADD-er dus maakt verkeerde keuzes.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:07:23 #129
63411 Roeji
pi_47844016
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:38 schreef geenlogica het volgende:

[..]

Alles wat je wel of juist niet doet, komt voort uit een keus. Een keus komt voort uit een denkpatroon. Wat je denkt, dat ben je, dat is je karakter...

Dus hoe zou je vanuit deze redenering mijn vraag beantwoorden ?
denkpatronen zitten in je onderbewustzijn. Ik zie het dus niet als bewuste keuzes die je maakt. En wat je denkt is je karakter??
Nou nee, niet mee eens. Mijn karakter heeft zich gedurende mijn leven gevormd en zal zich blijven vormen. Dit gebeurd op basis van ervaringen, dingen die je mee maakt. Wat ik denk hoeft totaal geen invloed op mijn karakter te hebben. Dan zouden we toch aardig onzekere wezentjes worden/zijn. Want dan zijn alle gedachtes die je hebt (dus alles waar je over na denkt of over na zóu kunnen denken) van invloed op je karakter. En dus zou iemand die me raar aankijkt, en ik me dus heel misschien zorgen om zou kunnen gaan maken over wat die persoon wel niet van me denkt, invloed hebben op mn karakter??
Je karakter zorgt er juist voor dat je er totaal niet druk om maakt óf als je karakter anders gevormd is (onzeker enzo) dat je misschien wel over nadenkt. In mijn ogen sla jij met jouw redenering dus 1 stap over.

Damn ik kan dit niet makkelijker uitleggen wat ik bedoel. Hopelijk snapt nog iemand me
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:08:53 #130
63411 Roeji
pi_47844067
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:01 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

als ADDer heb je een geest die een slecht filter heeft om alle ideeen en informatie die binnenkomt te sorteren op hoe belangrijk het is.
vaak ga je voor de kick - sterke prikkel -, soms besluit je iets nuttigs te doen.
je hebt er natuurlijk wel invloed op, maar je blijft toch ADD-er dus maakt verkeerde keuzes.
Als je het over keuzes hebt klopt dit. Maar je karakter ligt toch veel dieper.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_47844131
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:08 schreef Roeji het volgende:

[..]

Als je het over keuzes hebt klopt dit. Maar je karakter ligt toch veel dieper.
dat stukje van jou was beter idd.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:12:22 #132
63411 Roeji
pi_47844209
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:10 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

dat stukje van jou was beter idd.
lol, tenminste iemand die me nog kan volgen. Ik was zelf de draad een klein beetje kwijt

zo nu heb ik genoeg getypt voor vandaag, ik ga tv kijken.
gegroet en tot snel!
Ik ben zo blij, zo blij
pi_47850733
Laat ik ook eens een kijkje komen nemen.
Voices tell me I'm the shit.
pi_47853837
Heeft iemand ervaringen met betrekking tot het ADHD-centrum Zuid-Holland?
pi_47855027
Heeft iemand hier ervaring met adhd in combinatie met een paniekstoornis?
pi_47855126
Neen
Wel in combinatie met alle andere mogelijkheden
pi_47855224
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:43 schreef freecell het volgende:
Neen
Wel in combinatie met alle andere mogelijkheden
:d daar heb ik niets aan
En hoe oud ben jij?
pi_47857815
Zo, weet ik mijzelf toch wonderbaarlijk goed te verwoorden op een ander forum:
quote:
De kritiek die jij van je ouders krijgt klinken mij zeer bekend in de oren. Zulk soort opmerkingen krijg ik dan ook geregeld van mijn familie, omdat die het idee hebben dat ik lekker geniet van het thuis zitten en weinig actief zijn. Helaas is door het gebrek aan planning en de overvloed aan choas het tegenovergestelde waar.

Ik heb sinds een jaar echte problemen met werken.
Afgelopen zomer heb ik 4 maanden animatiewerk gedaan in Zuid-Frankrijk. Dit was een eindstage voor school (waar ik nog niet geslaagd voor was / ben!) en dus had ik alle vrijheid om even te doen wat ik zelf wilde. Dit even duurt nu al vanaf september. Ik heb in de tussentijd 2 keer een baan geprobeerd die allebei op niets uit liepen. Ik heb 3 weken bij de klantenservice van T-mobile gewerkt waarvan 1 week training. Die training vergte de nodige concentratie die ik niet altijd kon opbrengen. Vandaar dat ik dus na de training individueel achter de helpdesk ging zitten met té weinig basiskennis. Hierdoor ging het zo moeilijk dat ik het na een 2 weken begeleidend bellen voor gezien hield. Ik wist namelijk zeker dat ik op het moment als ik er écht helemaal alleen voor zou komen te staan, ik niet 10 keer op een dag mijn supervisor kon raadplegen. Achteraf gezien baal ik er ontzettend van dat ik dit niet heb vol kunnen houden, want het was een erg mooi baantje!

In december ben ik toen via hetzelfde uitzendbureau bij een benchmark callcenter terecht gekomen. Deze deed onderzoek naar de tevredenheid over bepaalde producten. Inderdaad, die lastige mensen die je 's avonds, als je juist niet gestoord wil worden, opbellen met saaie vragen. Alleen waren dit onderzoeken van bedrijven naar bedrijven. Ik heb in 4 dagen tijd ongeveer 800 bedrijven gebeld die ALLEMAAL niet mee wilden werken!!! De eerste dag vroeg ik me al af hoe ik dit vol zou kunnen houden, na een 4e dag ben ik er mee gestopt omdat het zeer demotiverend werk was. Ik zat mijn tijd en die van anderen te verdoen.

Ik mag van geluk spreken dat ik nog thuiswonend ben en dat ik dus de back-up van mijn ouders heb. Zonder hen had ik niet geweten waar ik nu beland zou zijn. Ik sta nu wel rood en ben nog altijd bezig met een ondernemingsplan om mijn opleiding volledig af te ronden. Dit had ik dus al vóór mijn buitenlandstage af moeten hebben, maar door omstandigheden ben ik er nu bijna een jaar later nog steeds mee bezig. Het grootste gedeelte van die tijd heb ik het vooruit geschoven en ontweken. Nu ben ik er wel meer mee bezig, maar ik kom heel moeilijk vooruit. Het financiële gedeelte is een ramp. Ik moet dus per direct een baan hebben om niet verder in de rode cijfers te belanden én mijn opleiding per direct afmaken! Maar ik heb het gevoel dat ik dit niet allebei tegelijk kan en dus beïnvloedt het elkaar.

Hopelijk ben ik hier snel vanaf, want het is een ware kwelling.
pi_47857993
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:50 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

:d daar heb ik niets aan
En hoe oud ben jij?
22
pi_47872111
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:36 schreef melanie_the_miss het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met adhd in combinatie met een paniekstoornis?
ja ik.
wat wil je weten?
  maandag 2 april 2007 @ 07:36:54 #141
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_47914900
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 21:34 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

ja ik.
wat wil je weten?
Hoe ervaar jij dat?
En heb jij daar ook bepaalde therapie voor?
  maandag 2 april 2007 @ 14:56:37 #142
34891 melonovy
La Kutschie
pi_47926048
ik voel me weer ouderwets kut, waar ik eerder enthousiast aan begon hangt nu zwaar op mijn schouders, teleurstellingen, onrechtvaardigheid, trage besluiten, miscommunicatie en dat soort fucking ADDdingentjes maken me weer onzeker, verdrietig, onbegrepen, en neerslachtig. Ik heb weer helemaal het gevoel te pakken "waar doe ik het toch voor" Ik heb het hier over mjin werk, ik was net weer begonnen, en heb het weer helemaal gehad
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 2 april 2007 @ 19:14:25 #143
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47935169
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:56 schreef melonovy het volgende:
ik voel me weer ouderwets kut, waar ik eerder enthousiast aan begon hangt nu zwaar op mijn schouders, teleurstellingen, onrechtvaardigheid, trage besluiten, miscommunicatie en dat soort fucking ADDdingentjes maken me weer onzeker, verdrietig, onbegrepen, en neerslachtig. Ik heb weer helemaal het gevoel te pakken "waar doe ik het toch voor" Ik heb het hier over mjin werk, ik was net weer begonnen, en heb het weer helemaal gehad
ik kan nu wel gaan zeggen dat je vrolijk moet doen/ het allemaal niet zo heel erg is.. maar dat werkt toch niet!
DUS --> probeer iig wel naar je werk te gaane nd aar te blijven, en na een dip komt (vaak) weer een vrolijke periode!
SUCCESS
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_47936847
quote:
idem..
pi_47936895
quote:
Op maandag 2 april 2007 07:36 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Hoe ervaar jij dat?
En heb jij daar ook bepaalde therapie voor?
paniekstoornis is al heel lang goed onder controle door antidepressivum zoloft (sertraline).
geen therapie voor gehad.
de ggz is nu aan het uitzoeken wat de match van add, die pillen en mijn enorme gekut in het algemeen is.
ik zal je er hopelijk snel meer over kunnen vertellen.
  maandag 2 april 2007 @ 20:08:40 #146
63411 Roeji
pi_47937558
Hier ook weer een flinke dip. Vandaag te horen gekregen van de huisarts dat ik vrijwel zeker carpaal tunnelsyndroom heb aan mn linkerhand/pols. En ik ben linkspotig

Wanneer houd het eens op met steeds weer meer mankementen erbij te krijgen. Ik val bijna in stukjes uit mekaar zo voelt t.

Ik ben dertig en het voelt gvd alsof ik negentig ben en met anderhalve poot in mn kist sta Is het de bedoeling dat ik de resterende halve 'poot' dan zelf erin gooi?? Is dat mijn karma of lot of hoe die bullshit mag heten?
Ik pieker er niet over, maar het word zo nu en dan toch wel aardig aantrekkelijk om de 'rust' op te zoeken. Klote zooi ook. Dat de ellende eens wat meer verdeelt wordt over de mensen en niet alles bij een paar terecht komt.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 2 april 2007 @ 20:13:24 #147
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_47937761
quote:
Ik weet hoe je je voelt..dingen zoals dat zijn echt fucking klote..en was er maar een goede manier om er iets tegen te doen...

Ik zit nu aardig in een dipje ... t gaat goed op werk, ben op zoek naar een nieuwe kamer, maar ben nog lang niet over m'n ex heen. En ik weet dat ze nog gevoelens voor mij heeft . Maarja misschien iets voor R&P dat.

Maarja de ADHD maakt het er niet makkelijker op...ik hou het maar bij het gamen voor wat afleiding...
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_47946375
een positief puntje is dat we steeds meer aanhang krijgen in het adhd-topic
pi_47954208
Een positief punt is ook dat het beter gediagnosticeerd wordt met de jaren. Daardoor lijkt het voor veel mensen alsof iedereen het tegenwoordig heeft. Hopelijk komt er ooit nog eens remedie waardoor wij allemaal van onze problemen af zijn.

Ik heb gisteren weer een gesprek gehad met mijn psychologe. Ze heeft me geadviseerd om toch maar weer aan de Ritalin te gaan. Ik kwakkel nu al bijna meer dan een jaar met mijn ondernemingsplan wat ik gewoon niet af kan krijgen. Gelukkig is school wonderbaarlijk behulpzaam, maar ook die hulp houd een keer op.

Toen ik Ritalin probeerde had ik het idee dat ik alles op een Placebo-effect ging afgeven. Ik wil duidelijke bewijzen hebben dat het meer goed voor me is dan dat het slecht is (wat altijd wel het geval zal zijn met amfetamine).

Edit: nog een vraag. Waar hangen jullie naast dit forum uit? Ik ben op zoek naar dé plaats waar je als ADHD'er op internet moet zijn. Ik kom hier graag en vergeleken met andere forums waar ik zit is dit een zeer productieve. Graag zou ik wat tips van jullie krijgen. (Ik neem aan dat tips niet onder spam vallen?)

[ Bericht 16% gewijzigd door w8jij17 op 03-04-2007 10:20:34 ]
pi_47958402
quote:
Op maandag 2 april 2007 20:08 schreef Roeji het volgende:
Hier ook weer een flinke dip. Vandaag te horen gekregen van de huisarts dat ik vrijwel zeker carpaal tunnelsyndroom heb aan mn linkerhand/pols. En ik ben linkspotig

Wanneer houd het eens op met steeds weer meer mankementen erbij te krijgen. Ik val bijna in stukjes uit mekaar zo voelt t.

Ik ben dertig en het voelt gvd alsof ik negentig ben en met anderhalve poot in mn kist sta Is het de bedoeling dat ik de resterende halve 'poot' dan zelf erin gooi?? Is dat mijn karma of lot of hoe die bullshit mag heten?
Ik pieker er niet over, maar het word zo nu en dan toch wel aardig aantrekkelijk om de 'rust' op te zoeken. Klote zooi ook. Dat de ellende eens wat meer verdeelt wordt over de mensen en niet alles bij een paar terecht komt.
Aaaah Roeji!
Ik wilde je net ff PM-en, maar je hebt geen PM
Het zijn wel altijd dezelfde mensen inderdaad.
Ik heb zo'n periode gehad tussen mijn 14e en 21e, nu gaat het al bijna 2 jaar best wel goed
Er is dus wel uitzicht, maar ik snap dat je het niet altijd ziet op het moment....
Wat gaan ze er aan doen? Tunnelsyndroom is goed operabel toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')