dat zijn filosofische vragen waar ik geen antwoord op heb.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:26 schreef geenlogica het volgende:
Mag ik aan de mensen met 'ADD' vragen wat hun doel is en waarom?:
1. Hun karakter accepteren, en hun leven er op aanpassen
2. Vechten tegen het karakter en proberen ander gedrag aan te leren
Ben beniewd...
Dan redeneren ze dus dat jouw vrienden dat kunnen komen doen. Deden ze bij mij ook (althans ze probeerden het). Ook vonden ze dat mijn ouders het wel konden doen (beiden bijna 70 en hartpatienten). Dat mijn belangrijkste reden was om hulp aan te vragen was, dat het contact met mijn ouders en met name met mijn moeder drastisch verslechterd was sinds zij me hielp (alles moet op haar manier en dat accepteer ik niet in mijn huis), was blijkbaar niet belangrijk. Ook de gezondheid en leeftijd van mijn ouders was onbelangrijk.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:35 schreef Yoni het volgende:
[..]
Hmm half dood ben ik absoluut nietDus ik zal het dan ook wel niet krijgen. Maar goed, niet geschoten is altijd mis, ik heb iig geen familie die het voor me kan doen. Maar ja, ik heb wel weer vrienden enzo (alsof die mijn huishouden gaan doen, maar goed). Ik weet ook niet zo goed wanneer ze zoiets als problematisch gaan zien, je kunt hier nog wel gewoon lopen bijvoorbeeld
(hoewel ook niet altijd hahaha).
Dacht ik ook, maar zolang je iemand over de vloer krijgt die een adhd-er begrijpt en ook de ruimte geeft om fouten te maken, dan gaat het toch wel goed. Ik ben nl stronteigenwijs van de ergste gradatie zo'n beetjequote:Ondersteunende begeleiding is denk ik niet zo mijn ding. Ik ben er te eigenwijs voorEn huishoudschema's e.d. werken voor mij echt niet. Ik hou me er toch niet aan
![]()
Ik hoef ook niet zo nodig iemand die de afwas voor me doet of kleine dingen, maar wel iemand die eens grondig zuigt, de ramen lapt, de badkamer écht sopt enz.
Als je gaat verhuizen zou ik nu heel grondig gaan nadenken hoe je de zaak gaat inrichten mbt extreem gemakkelijk onderhoud of zelfs zo min mogelijk onderhoud. Bijv zo weinig mogelijk prullaria/beeldjes/e.d. rondzetten - scheelt stoffen. Gemakkelijke vloeren erin - zwabberen gaat sneller en is minder zwaar dan stofzuigen (je hoeft dat kreng dan niet eerst uit te halen, zwabber staat al klaar voor gebruik). Ik roep maar wat. Mijn ervaring is daarin in elk geval positief. Ik heb bijv in de woonkamer, keuken en slaapkamer weinig rondstaan van prullaria. In de woonkamer wel schilderijen en wat houtsnijwerk beeldjes. Maar dat heeft geen onderhoud en veroorzaakt geen stofnesten.quote:Ik ga die formulieren wel 'ns aanvragen. Verhuis over een week of zes naar een groter huis, dus dan wordt het nog lastiger schoonmaken.
als ADDer heb je een geest die een slecht filter heeft om alle ideeen en informatie die binnenkomt te sorteren op hoe belangrijk het is.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:38 schreef geenlogica het volgende:
[..]
Alles wat je wel of juist niet doet, komt voort uit een keus. Een keus komt voort uit een denkpatroon. Wat je denkt, dat ben je, dat is je karakter...
Dus hoe zou je vanuit deze redenering mijn vraag beantwoorden?
denkpatronen zitten in je onderbewustzijn. Ik zie het dus niet als bewuste keuzes die je maakt. En wat je denkt is je karakter??quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:38 schreef geenlogica het volgende:
[..]
Alles wat je wel of juist niet doet, komt voort uit een keus. Een keus komt voort uit een denkpatroon. Wat je denkt, dat ben je, dat is je karakter...
Dus hoe zou je vanuit deze redenering mijn vraag beantwoorden?
Als je het over keuzes hebt klopt dit. Maar je karakter ligt toch veel dieper.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:01 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
als ADDer heb je een geest die een slecht filter heeft om alle ideeen en informatie die binnenkomt te sorteren op hoe belangrijk het is.
vaak ga je voor de kick - sterke prikkel -, soms besluit je iets nuttigs te doen.
je hebt er natuurlijk wel invloed op, maar je blijft toch ADD-er dus maakt verkeerde keuzes.
dat stukje van jou was beter idd.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:08 schreef Roeji het volgende:
[..]
Als je het over keuzes hebt klopt dit. Maar je karakter ligt toch veel dieper.
lol, tenminste iemand die me nog kan volgen. Ik was zelf de draad een klein beetje kwijtquote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:10 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
dat stukje van jou was beter idd.
:d daar heb ik niets aanquote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:43 schreef freecell het volgende:
Neen
Wel in combinatie met alle andere mogelijkheden
quote:De kritiek die jij van je ouders krijgt klinken mij zeer bekend in de oren. Zulk soort opmerkingen krijg ik dan ook geregeld van mijn familie, omdat die het idee hebben dat ik lekker geniet van het thuis zitten en weinig actief zijn. Helaas is door het gebrek aan planning en de overvloed aan choas het tegenovergestelde waar.
Ik heb sinds een jaar echte problemen met werken.
Afgelopen zomer heb ik 4 maanden animatiewerk gedaan in Zuid-Frankrijk. Dit was een eindstage voor school (waar ik nog niet geslaagd voor was / ben!) en dus had ik alle vrijheid om even te doen wat ik zelf wilde. Dit even duurt nu al vanaf september. Ik heb in de tussentijd 2 keer een baan geprobeerd die allebei op niets uit liepen. Ik heb 3 weken bij de klantenservice van T-mobile gewerkt waarvan 1 week training. Die training vergte de nodige concentratie die ik niet altijd kon opbrengen. Vandaar dat ik dus na de training individueel achter de helpdesk ging zitten met té weinig basiskennis. Hierdoor ging het zo moeilijk dat ik het na een 2 weken begeleidend bellen voor gezien hield. Ik wist namelijk zeker dat ik op het moment als ik er écht helemaal alleen voor zou komen te staan, ik niet 10 keer op een dag mijn supervisor kon raadplegen. Achteraf gezien baal ik er ontzettend van dat ik dit niet heb vol kunnen houden, want het was een erg mooi baantje!
In december ben ik toen via hetzelfde uitzendbureau bij een benchmark callcenter terecht gekomen. Deze deed onderzoek naar de tevredenheid over bepaalde producten. Inderdaad, die lastige mensen die je 's avonds, als je juist niet gestoord wil worden, opbellen met saaie vragen. Alleen waren dit onderzoeken van bedrijven naar bedrijven. Ik heb in 4 dagen tijd ongeveer 800 bedrijven gebeld die ALLEMAAL niet mee wilden werken!!! De eerste dag vroeg ik me al af hoe ik dit vol zou kunnen houden, na een 4e dag ben ik er mee gestopt omdat het zeer demotiverend werk was. Ik zat mijn tijd en die van anderen te verdoen.
Ik mag van geluk spreken dat ik nog thuiswonend ben en dat ik dus de back-up van mijn ouders heb. Zonder hen had ik niet geweten waar ik nu beland zou zijn. Ik sta nu wel rood en ben nog altijd bezig met een ondernemingsplan om mijn opleiding volledig af te ronden. Dit had ik dus al vóór mijn buitenlandstage af moeten hebben, maar door omstandigheden ben ik er nu bijna een jaar later nog steeds mee bezig. Het grootste gedeelte van die tijd heb ik het vooruit geschoven en ontweken. Nu ben ik er wel meer mee bezig, maar ik kom heel moeilijk vooruit. Het financiële gedeelte is een ramp. Ik moet dus per direct een baan hebben om niet verder in de rode cijfers te belanden én mijn opleiding per direct afmaken! Maar ik heb het gevoel dat ik dit niet allebei tegelijk kan en dus beïnvloedt het elkaar.
Hopelijk ben ik hier snel vanaf, want het is een ware kwelling.
22quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:50 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
:d daar heb ik niets aan
En hoe oud ben jij?
ja ik.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 10:36 schreef melanie_the_miss het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met adhd in combinatie met een paniekstoornis?
ik kan nu wel gaan zeggen dat je vrolijk moet doen/ het allemaal niet zo heel erg is.. maar dat werkt toch niet!quote:Op maandag 2 april 2007 14:56 schreef melonovy het volgende:
ik voel me weer ouderwets kut, waar ik eerder enthousiast aan begon hangt nu zwaar op mijn schouders, teleurstellingen, onrechtvaardigheid, trage besluiten, miscommunicatie en dat soort fucking ADDdingentjes maken me weer onzeker, verdrietig, onbegrepen, en neerslachtig. Ik heb weer helemaal het gevoel te pakken "waar doe ik het toch voor" Ik heb het hier over mjin werk, ik was net weer begonnen, en heb het weer helemaal gehad
idem..quote:Op maandag 2 april 2007 14:56 schreef melonovy het volgende:
ik voel me weer ouderwets kut, waar ik eerder enthousiast aan begon hangt nu zwaar op mijn schouders, teleurstellingen, onrechtvaardigheid, trage besluiten, miscommunicatie en dat soort fucking ADDdingentjes maken me weer onzeker, verdrietig, onbegrepen, en neerslachtig. Ik heb weer helemaal het gevoel te pakken "waar doe ik het toch voor" Ik heb het hier over mjin werk, ik was net weer begonnen, en heb het weer helemaal gehad
paniekstoornis is al heel lang goed onder controle door antidepressivum zoloft (sertraline).quote:Op maandag 2 april 2007 07:36 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Hoe ervaar jij dat?
En heb jij daar ook bepaalde therapie voor?
Ik weet hoe je je voelt..dingen zoals dat zijn echt fucking klote..en was er maar een goede manier om er iets tegen te doen...quote:Op maandag 2 april 2007 14:56 schreef melonovy het volgende:
Aaaah Roeji!quote:Op maandag 2 april 2007 20:08 schreef Roeji het volgende:
Hier ook weer een flinke dip. Vandaag te horen gekregen van de huisarts dat ik vrijwel zeker carpaal tunnelsyndroom heb aan mn linkerhand/pols. En ik ben linkspotig![]()
Wanneer houd het eens op met steeds weer meer mankementen erbij te krijgen. Ik val bijna in stukjes uit mekaar zo voelt t.![]()
Ik ben dertig en het voelt gvd alsof ik negentig ben en met anderhalve poot in mn kist staIs het de bedoeling dat ik de resterende halve 'poot' dan zelf erin gooi?? Is dat mijn karma of lot of hoe die bullshit mag heten?
Ik pieker er niet over, maar het word zo nu en dan toch wel aardig aantrekkelijk om de 'rust' op te zoeken. Klote zooi ook. Dat de ellende eens wat meer verdeelt wordt over de mensen en niet alles bij een paar terecht komt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |