abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 30 maart 2007 @ 12:36:12 #101
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47826163
Volgens mij is het niet echt de bedoeling om op FOK! te gaan linken naar andere fora...

Er zijn iig diverse fora specifiek voor ADHD/ADD. Google is your friend en anders startpagina wel.
pi_47827436
Ik heb mijn reactie al gewijzigd.

Ik heb laatst het Teleac-programma "Advies... train je vaardigheden" gekeken. Op een hele simpele manier leggen ze best wel handige tips in communicatie uit. Ik wilde jullie er gewoon even van op de hoogte brengen. Bij mij zijn er op sommige punten wel lichtjes gaan branden.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:20:37 #103
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47834513
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:43 schreef melonovy het volgende:
Lekker he, die lente die weer is begonnen, hier in huis stevig bezig geweest met de grote lensteschoonmaak de zonnige dagen doen me ook goed. Bij zomertijd heb ik zo min mogelijk nagedacht, gewoon doen, niet klok kijken met de gedachte hoe laat het anders zou zijn, en dat werkte echt goed was snel gewend.

Donderdag mag ik weer op gesprek, heb hier en daar nog wat rapporten opgezocht en kwam tussen de cijfers nog een leuke opmerking tegen: "Melonovy kan het wel, maar ze moet wel wat beter d'r best doen" en vooral mijn handschrift was wisselvallig. verder weinig opmerkelijks.
Mijn moeder had ook nog wat opgeschreven, op verzoek van de psych, ze omschreef me als (sfeer)gevoelig, groot rechtvaardigheidsgevoel, en veel humor. "Het werd erg rustig in huis toen Melonovy het huis uit ging" Mijn kamer was altijd een zooi, ik was erg ondernemend en slim. Ik vond dat wel leuk om terug te lezen.

Noli, wat ga jij doen met je diagnose?

Zijn hier ook mensen met ervaringen op de natuurlijke weg? Visoliecapsules? Of andere behandelingen? Ik ben er erg benieuwd naar.
Die zon doet hier wonderen. Ik heb bijna geen vieze was!

Ik heb nu trouwens een halve diagnose.
12 April mag ik dus weer heen en dan mag ik husb en vader meeslepen. De psych zei dat ze mijn hele leven tot nu toe (dus vanaf zo jong mogelijk) wil bekijken en daarna kan pas écht de definitive diagnose gesteld worden.
Ik heb haar toen gevraagd "Aangezien ik terug mag komen zit er dus een kans in dat ik het dus wel heb?" en daarop antwoorde ze: "Na wat ik tot nu toe van je gezien heb.. Denk ik dat je idd wel ADD hebt, ja. Maar de volgende keer duiken we er even wat verder op in."

Ik had trouwens bij de intake meteen de rapporten al mee genomen. De psych heeft ze even door gekeken en zei dat ze het wel fijn vond dat ik die al mee had. Ik moest trouwens ook mijn werkverleden opschrijven in het dikke pakwerk papier maar had bij lange na niet genoeg aan die vijf of zes regeltjes. Dus heb ik maar een kopietje van een oude CV uitgeprint en erbij gevoegd.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:40:21 #104
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_47837288
Het goeie weer doet wel wonderen, maar hier is het toch niet echt heel erg lekker weer de laatste 2 dagen. Beetje frisjes en maar weinig zon. Ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat ik een vettig probleem heb. Mn koopverslaving begint nu uit de hand te lopen. Het is zo idioot, ik zie iets en moet t dan hebben. En niet eentje nee, liefst alles wat er ligt en past (ik heb t voornamelijk met kleding). Gisteren hing er bij de h&m een rek met broeken die afgeprijst waren naar 5 euro. Stond ik aan de kassa met 5 zwarte broeken waarvan 2x 2 dezelfde. Mijn redding was dat mn pinpas het niet deed. De hele handel laten weghangen. Kom ik 's avonds om t op te halen, hadden ze 3 broeken terug gehangen in de winkel. Die andere 2 hingen nog wel voor me weg. Ik dus geirriteerd, maar goed. Toch nog een rondje langs dat rek gelopen. Hangen er nog andere broeken bij. Dus hoppa daar er nog 3 van meegenomen. Deze waren wel over na gedacht. Eentje voor mn moeder en 2 voor mij (dunne zomerbroeken).
Maar toch... ik kan gewoon niet thuiskomen zonder iets gekocht te hebben. En als ik me lamlendig voel ga ik shoppen (ofwel online ofwel in t echt) en voel ik me eventjes beter als ik iets leuks heb gekocht.Vooral online shoppen is gevaarlijk voor me. Ik heb nu nog een bestelling openstaan en als die geleverd is, is het gedaan ermee.... Hoop ik. Ik hoop dat ik me kan beheersen in het vervolg.

Net wel nog iets leuks gedaan Heb youp van t hek ontmoet bij zijn signeersessie in de boekhandel. Zijn laatste boek gekocht voor mn ouders en laten signeren.
Ik vind m een geweldige kerel. Echt lekker relaxed en gewoontjes. Helaas geen kaarten voor zn shows dit weekend, maar goed. Heb m nu van heeeel dichtbij gezien
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:43:56 #105
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47837408
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:40 schreef Roeji het volgende:

Net wel nog iets leuks gedaan Heb youp van t hek ontmoet bij zijn signeersessie in de boekhandel. Zijn laatste boek gekocht voor mn ouders en laten signeren.
Ik vind m een geweldige kerel. Echt lekker relaxed en gewoontjes. Helaas geen kaarten voor zn shows dit weekend, maar goed. Heb m nu van heeeel dichtbij gezien
Dat is wel tof ja .Ik heb het niet zo op celebs trouwens maar dat komt mssn ook omdat ik in het Gooi woon en ze dagenlijks op straat zie rondlopen(en voor zie dringen bij de groenteman).
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:49:56 #106
63411 Roeji
pi_47837589
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dat is wel tof ja .Ik heb het niet zo op celebs trouwens maar dat komt mssn ook omdat ik in het Gooi woon en ze dagenlijks op straat zie rondlopen(en voor zie dringen bij de groenteman).
Mmm ja dan is er niks leuks/spannends meer aan, als je ze dagelijks in het 'wild' ziet
Ik ben op zich ook niet gek op celebs die zich dan meteen als een of ander omhooggevallen figuur gaan gedragen. Maar ik vind het wel leuk om die 'anderen' (die zich normaal gedragen) in het wild te spotten of van dichtbij te zien. Beetje aapjes kijken

Overigens zijn hier ook vaak celebs te bewonderen, vooral in de zomer. Het vrijthof en onze lieve vrouwenplein hebben blijkbaar toch een flinke aantrekkingskracht op celebs.
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:51:29 #107
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47837636
Inderdaad , de broer van Youp komt btw vaak met vrouw en kids naar de winkel waar ik werk toe om kinderkleding in te slaan
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:55:16 #108
63411 Roeji
pi_47837755
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Inderdaad , de broer van Youp komt btw vaak met vrouw en kids naar de winkel waar ik werk toe om kinderkleding in te slaan
Is Youp nu eigenlijk weer bij zn vrouw terug of zijn ze uit mekaar? Ik heb een hele tijd geleden zoiets gelezen, maar weet t eind er niet van. En ik vond het niet echt gepast om m dat daarstraks te vragen

En dan zullen we maar snel weer ontopic gaan
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:56:49 #109
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47837805
Ik zou het niet weten, ik ga niet met celebs over roddels praten ofzo

Maar OT: Hebben jullie er nou ook last van dat als het weer omslaat danwel onregelmatig is dat jullie slechter slapen?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:05:28 #110
63411 Roeji
pi_47838032
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik zou het niet weten, ik ga niet met celebs over roddels praten ofzo

Maar OT: Hebben jullie er nou ook last van dat als het weer omslaat danwel onregelmatig is dat jullie slechter slapen?
Het enige wat de weersomslagen bij mij veroorzaken is veel meer pijn in mn lijf (door de fibromyalgie) en daardoor functioneer en slaap ik uiteraard slechter. Het weer op zich is niet verantwoordelijk voor mijn slaapgedrag.
Het begint hier nu ineen keihard te gieten, lijkt bijna op hagel zo hard tikt t op de ramen. En ja, dat heb ik dus aanvoelen komen al de hele dag. Oke, het is dus hagel geworden, samen met extreme harde regen

Misschien dat ik geen slaapproblemen heb door t weer omdat ik altijd in een hele donkere kamer slaap (rolluiken). Misschien dat dat wonderen doet. Ik weet t niet.

inmiddels zijn de hagelstenen zo groot als stevige knikkers, mijn arme planten die net weer buiten staan En vervolgens een donderslag waardoor ik dus aan mn tafel zit te rammelen. Dat was dus erg dichtbij. Ik gaat voor de zekerheid de zaak maar even uitzetten en de antennes uittrekken. Niet normaal meer wat een weer. Hagelstenen zijn nu echt flink dikke knikkers geworden
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:18:05 #111
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47838416
om de een of andere manier heb ik dat dus in ieder tussen siezoen(dat ik slecht slaap dus) maar deze week was het wel enorm erg. Heb zelfs twee dagen moeten afmelden voor mn werk daarvoor.
pi_47840234
Hier geen hagel en slapen kan ik eigenlijk altijd wel
Het enige wat seizoensafhankelijk is, is mijn humeur, ik wordt echt vals tot de zon weer schijnt

En ik ben inmiddels getrouwd
Huwelijk behoort dus tot de meogelijkheden als ADHD-er

Nu nog wennen aan mijn nieuwe leventje (vooral aan mijn nieuwe, tamelijk ingewikkelde, naam)
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 30 maart 2007 @ 19:21:54 #113
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47840280
Geen last van slaapproblemen bij seizoenswisselingen gelukkig. Ik slaap als een roosje momenteel, want ik heb het onwijs druk. Mijn huishouden is echter wel weer een drama.

Heeft iemand hier huishoudelijke hulp vanwege zijn/haar ADHD. Ik zit toch te overwegen eens zoiets aan te vragen. Ik word er gewoon zo verdrietig van dat ik dat stomme huishouden maar niet voor elkaar krijg. Af en toe iemand die gewoon echt lekker sopt en góed stofzuigt enzo lijkt me zó heerlijk!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:22:21 #114
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47840291
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:20 schreef freecell het volgende:
(vooral aan mijn nieuwe, tamelijk ingewikkelde, naam)
freecell TARAraboemdiejee
pi_47840338
Mijn was loopt dramatisch achter (ik heb bijna niets meer om aan te trekken)
Voor de rest valt het op dit moment wel mee, ja het is een puinzooi hier, maar dat is toch voor 95% te weiten aan de verhuizing
pi_47840368
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

freecell TARAraboemdiejee
zoiets
;')
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:35:57 #117
63411 Roeji
pi_47840788
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:20 schreef freecell het volgende:
Hier geen hagel en slapen kan ik eigenlijk altijd wel
Het enige wat seizoensafhankelijk is, is mijn humeur, ik wordt echt vals tot de zon weer schijnt

En ik ben inmiddels getrouwd
Huwelijk behoort dus tot de meogelijkheden als ADHD-er

Nu nog wennen aan mijn nieuwe leventje (vooral aan mijn nieuwe, tamelijk ingewikkelde, naam)
Gefeliciteerd!!!

Wat t weer betreft, zodra de zon er is is mijn humeur ook weer enigzins normaal Ben nogal chagrijnig als t koud is en t sneeuwt of regent.
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 30 maart 2007 @ 19:42:00 #118
63411 Roeji
pi_47840979
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:21 schreef Yoni het volgende:
Geen last van slaapproblemen bij seizoenswisselingen gelukkig. Ik slaap als een roosje momenteel, want ik heb het onwijs druk. Mijn huishouden is echter wel weer een drama.

Heeft iemand hier huishoudelijke hulp vanwege zijn/haar ADHD. Ik zit toch te overwegen eens zoiets aan te vragen. Ik word er gewoon zo verdrietig van dat ik dat stomme huishouden maar niet voor elkaar krijg. Af en toe iemand die gewoon echt lekker sopt en góed stofzuigt enzo lijkt me zó heerlijk!
Heb het aangevraagd. Kreeg t niet. Ik krijg nu wel ondersteunende begeleiding, dan gaan ze je helpen om weer alles zelf te doen en regelmaat aan te brengen in je leven.
Je krijgt nl geen huishoudelijke hulp als je nog levensvatbaar bent en familie hebt die t voor je kan doen. Pas als je echt half dood en moederziel alleen bent maak je kans op huishoudelijke hulp. Ik zou wel een poging doen om het aan te vragen als ik jou was. En vooral ook de ondersteunende en/of activerende begeleiding aanvragen. Dan leer je er zelf weer wat van te maken.
nu moet ik zeggen dat ikzelf niet veel resultaat zie na een half jaar begeleiding (wel wat, maar natuurlijk niet dat wonder waarop ik natuurlijk zat te wachten ) Maar de dame in kwestie die me wekelijks komt helpen/begeleiden ziet wel toch redelijk wat vooruitgang. van die kleine dingen waaraan ik niet denk als vooruitgang.

Veel succes met aanvragen. Je moet nu in ieder geval het via je gemeente regelen vanwege die nieuwe wet WMO. Je krijgt dan een pakketje (ongeveer 8 a4-tjes dacht ik) papier wat je moet invullen. Stelt niet veel voor. Maar zorg dat je je probleem zeer goed omschrijft en cijfer t niet weg en vergeet niks.
succes!!
Ik ben zo blij, zo blij
pi_47842329
Met mijn opleiding kan ik zo'n begeleider worden
Maar niet doen dus
pi_47842642
Mag ik aan de mensen met 'ADD' vragen wat hun doel is en waarom?:

1. Hun karakter accepteren, en hun leven er op aanpassen
2. Vechten tegen het karakter en proberen ander gedrag aan te leren

Ben beniewd...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:31:16 #121
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47842797
In hoeverre zou je ADD kunnen relateren aan een karakter?
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 30 maart 2007 @ 20:35:50 #122
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47842968
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:42 schreef Roeji het volgende:

[..]

Heb het aangevraagd. Kreeg t niet. Ik krijg nu wel ondersteunende begeleiding, dan gaan ze je helpen om weer alles zelf te doen en regelmaat aan te brengen in je leven.
Je krijgt nl geen huishoudelijke hulp als je nog levensvatbaar bent en familie hebt die t voor je kan doen. Pas als je echt half dood en moederziel alleen bent maak je kans op huishoudelijke hulp. Ik zou wel een poging doen om het aan te vragen als ik jou was. En vooral ook de ondersteunende en/of activerende begeleiding aanvragen. Dan leer je er zelf weer wat van te maken.
nu moet ik zeggen dat ikzelf niet veel resultaat zie na een half jaar begeleiding (wel wat, maar natuurlijk niet dat wonder waarop ik natuurlijk zat te wachten ) Maar de dame in kwestie die me wekelijks komt helpen/begeleiden ziet wel toch redelijk wat vooruitgang. van die kleine dingen waaraan ik niet denk als vooruitgang.

Veel succes met aanvragen. Je moet nu in ieder geval het via je gemeente regelen vanwege die nieuwe wet WMO. Je krijgt dan een pakketje (ongeveer 8 a4-tjes dacht ik) papier wat je moet invullen. Stelt niet veel voor. Maar zorg dat je je probleem zeer goed omschrijft en cijfer t niet weg en vergeet niks.
succes!!
Hmm half dood ben ik absoluut niet Dus ik zal het dan ook wel niet krijgen. Maar goed, niet geschoten is altijd mis, ik heb iig geen familie die het voor me kan doen. Maar ja, ik heb wel weer vrienden enzo (alsof die mijn huishouden gaan doen, maar goed). Ik weet ook niet zo goed wanneer ze zoiets als problematisch gaan zien, je kunt hier nog wel gewoon lopen bijvoorbeeld (hoewel ook niet altijd hahaha).

Ondersteunende begeleiding is denk ik niet zo mijn ding. Ik ben er te eigenwijs voor En huishoudschema's e.d. werken voor mij echt niet. Ik hou me er toch niet aan
Ik hoef ook niet zo nodig iemand die de afwas voor me doet of kleine dingen, maar wel iemand die eens grondig zuigt, de ramen lapt, de badkamer écht sopt enz.

Ik ga die formulieren wel 'ns aanvragen. Verhuis over een week of zes naar een groter huis, dus dan wordt het nog lastiger schoonmaken.
pi_47843006
Ik heb ADHD en ik probeer mijn gedrag gedeeltelijk aan te passen en voor het andere deel probeer ik mijn leven op mijn gedrag aan te passen, omdat ik weet dat mijn gedrag niet altijd te veranderen is.

En het is niet mijn karakter,maar mijn gedrag.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:37:26 #124
63411 Roeji
pi_47843033
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:26 schreef geenlogica het volgende:
Mag ik aan de mensen met 'ADD' vragen wat hun doel is en waarom?:

1. Hun karakter accepteren, en hun leven er op aanpassen
2. Vechten tegen het karakter en proberen ander gedrag aan te leren

Ben beniewd...
euhhh bedoel je dat er uit die 2 mogelijkheden gekozen kan worden? En alleen add-ers of kunnen adhd-ers ook hun zegje doen
Persoonlijk 'geloof' ik nl niet echt dat adhd en add verschillend zijn. De kern is hetzelfde alleen de manier van uiten is anders. Zo zie ik het, lekker simpel geredeneerd. Dus no offense.
Ikzelf heb de diagnose adhd maar vertoon ook veel add trekjes. Het is meer een combinatie van. Als ik me goed herinner heb ik dit hier ook van meerdere mensen gehoord. Ik houd t naar de buitenwereld toe ook altijd op het bekende ADHD, ben al blij als ze dat begrijpen. Laat staan dat je er nog bij moet gaan uitleggen dat er nog een variant op is.

Maar goed, ik denk dat op jouw vraag/vragen moeilijk antwoord is te geven. Ikzelf zie het als een combinatie van allebei de stellingen. Je kunt je karakter niet helemaal overboord gooien en een nieuw aanmeten. Er zullen altijd karaktertrekken blijven bestaan die je niet wegkrijgt. Aan de andere kant, er zijn bepaalde dingen die je wel kunt veranderen zodat je leven er makkelijker op wordt.
Dus niet meer continu vechten tegen jezelf, maar jezelf accepteren en datgene veranderen/aanpassen wat het leven eenvoudiger maakt.

Het waarom is vervolgens makkelijk uit te leggen; altijd tegen jezelf vechten maakt je dodelijk vermoeid en zwaar depressief. Je staat nergens meer voor open en verandert in een onaangename chagrijn. Dus aanpassen wat kan zodat je weer happy word.
Hele leven aanpassen is onmogelijk, je hebt te maken met meer factoren dan alleen jouw leven. Denk aan mensen om je heen, die gaan zich echt niet aanpassen aan jouw leven/karakter omdat jij dat nu zo leuk vind. Je kunt de wereld niet naar jouw hand zetten.

Compromis is het toverwoord
Ik ben zo blij, zo blij
pi_47843068
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
In hoeverre zou je ADD kunnen relateren aan een karakter?
Alles wat je wel of juist niet doet, komt voort uit een keus. Een keus komt voort uit een denkpatroon. Wat je denkt, dat ben je, dat is je karakter...

Dus hoe zou je vanuit deze redenering mijn vraag beantwoorden ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')