abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:46:26 #76
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47271687
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:53 schreef melonovy het volgende:

[..]

terwijl je je wel had voorgenomen het weer netjes bij te houden
Zomaar opruimen :D Zomaar opruimen
ik had vanochtend zo'n bui... ik heb me voorgenomen het netjes te houden...
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_47295270
Ik word zo gek van iedere ochtend in die enorme berg wasgoed te zoeken naar 2 dezelfde sokken en een leuk truitje dat ik vandaag de was heb opgevouwen Wel zes wasmanden vol schoon goed wat ik voor de helft ook al heb opgeruimd. En nu moet ik ook gaan strijken ...
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:03:31 #78
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_47296147
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:38 schreef melonovy het volgende:
Ik word zo gek van iedere ochtend in die enorme berg wasgoed te zoeken naar 2 dezelfde sokken en een leuk truitje dat ik vandaag de was heb opgevouwen Wel zes wasmanden vol schoon goed wat ik voor de helft ook al heb opgeruimd. En nu moet ik ook gaan strijken ...
Ik heb inmiddels geleerd om t meteen zodra t droog is, op te vouwen. Meeste dingen hoef je dan niet eens te strijken. Overigens droog ik truien, blouses en dergelijke op een kledinghanger. Scheelt echt enorm kwa kreukels enzo. en het droogt volgens mij sneller.
Ik heb al maanden niet meer gestreken (slechts een blouse gehad die gestreken moest worden, maar die heb ik bij moederlief afgegeven. Ik had geen zin om voor 1 blouse mn stoomstrijkijzergeval uit te halen. De rest hoef ik niet meer te strijken sinds ik het op hangers droog. Ook jeans en andere broeken.

Oh en in mn sokken heb ik 2 variaties: wit en zwart. En dan nog 3 sub-variaties: voetjes, normale sokken en knielange sokken. Dat is veeeeeel makkelijker. Oh en de witte draag ik alleen in de zomer en de zwarte in de winter.
Nog makkelijker.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 15 maart 2007 @ 12:34:46 #79
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47297129
Ik heb inderdaad ook alleen maar witte en zwarte sokken En eens in de zoveel tijd koop ik dus gewoon 10 paar dezelfde zwarte of dezelfde witte De zwarte zijn allemaal gewoon sokken, de witte van die lage voetjes. Zwart voor de winter dus, wit voor de zomer

Grappig dat jij dat ook zo doet Roeji

Laatste ben ik wel weer in de "leuke sokkenvalkuil" getrapt trouwens. Dus ik heb nu één paar Puccasokken en één paar Monksokken. Die ik nooit draag omdat ik nooit de tweede kan vinden
pi_47300022
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:46 schreef compier het volgende:

[..]

Zomaar opruimen :D Zomaar opruimen
ik had vanochtend zo'n bui... ik heb me voorgenomen het netjes te houden...
hahahaha!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:06:29 #81
63411 Roeji
pi_47300242
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 12:34 schreef Yoni het volgende:
Ik heb inderdaad ook alleen maar witte en zwarte sokken En eens in de zoveel tijd koop ik dus gewoon 10 paar dezelfde zwarte of dezelfde witte De zwarte zijn allemaal gewoon sokken, de witte van die lage voetjes. Zwart voor de winter dus, wit voor de zomer

Laatste ben ik wel weer in de "leuke sokkenvalkuil" getrapt trouwens. Dus ik heb nu één paar Puccasokken en één paar Monksokken. Die ik nooit draag omdat ik nooit de tweede kan vinden
Ja wel maf dat we t zelfde doen. Bij mij is het eigenlijk door noodzaak gekomen, ik haat draadjes (door die figuurtjes erop zit t binnen in meestal vol met draadjes) in mn sokken en naadjes op de tenen doen altijd pijn. Dus de enige sokken zonder draadjes en naadjes waren zwarte en witte. En het blijkt ook nog eens heel handig met de was en het vinden van een 2e sok, te zijn.
Zelfde met bijv ondergoed of t-shirt (die gewone voor onder een trui). Of wit of zwart (als t van katoen is). En de overige kleuren ondergoed zijn meestal van nylon/polyester en dat kun je bij elke kleur was mikken zonder dat t er na een wasbeurt uitziet als een dweil.
En ook beddengoed houd ik in neutrale kleuren, dan kan er ook niks misgaan kwa kleuren en wassen. Maar das eigenlijk een ander topic
Ik ben zo blij, zo blij
pi_47301108
Over stofjes gesproken, ik ben zeer gevoelig of allergisch voor synthetische stoffen, ik draag dus voornamelijk katoen, is dat bij meer mensen bekend?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_47302354
vorige week 4 uur tests, vragenlijsten en interviews bij de ggz, deze week 6.
ik ga me er niet echt beter van voelen, als je steeds zoveel met adhd bezig bent
en samen met die mensen alle problemen aan het opsommen bent voel ik me
redelijk kansloos.
ik weet dat 'wij-adhd-ers' erg veerkrachtig zijn en veel ellende kunnen hebben,
maar dat doet niet af aan het feit dat ik me de laatste weken goed in de put voel.

als ik weer aan de slag ben voel ik me vast weer een week heel positief, maar
je weet van te voren dat succes depressie brengt en ik me al snel weer enorm
ga storen aan het feit dat ik werk heb enzo.

al met al gaat het dus lekker zuur.
(gelukkig kan de stemming zo weer omslaan )
pi_47302467
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:32 schreef melonovy het volgende:
Over stofjes gesproken, ik ben zeer gevoelig of allergisch voor synthetische stoffen, ik draag dus voornamelijk katoen, is dat bij meer mensen bekend?
geen last van, ik ben alleen allergisch voor katten, konijnen, etc.
gelukkig maar want als ik allergisch voor stof was kon ik mijn lol op.
  donderdag 15 maart 2007 @ 16:09:33 #85
63411 Roeji
pi_47304609
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 14:32 schreef melonovy het volgende:
Nope. Ben juist allergisch voor wol. En voor een aantal voedingsmiddelen ben ik overgevoelig (uitslag en acne) alleen weet ik nog niet precies welke allemaal. Moet nog worden uitgezocht
Ik ben zo blij, zo blij
  donderdag 15 maart 2007 @ 16:11:00 #86
63411 Roeji
pi_47304655
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:06 schreef mighty_myte het volgende:
vorige week 4 uur tests, vragenlijsten en interviews bij de ggz, deze week 6.
ik ga me er niet echt beter van voelen, als je steeds zoveel met adhd bezig bent
en samen met die mensen alle problemen aan het opsommen bent voel ik me
redelijk kansloos.
ik weet dat 'wij-adhd-ers' erg veerkrachtig zijn en veel ellende kunnen hebben,
maar dat doet niet af aan het feit dat ik me de laatste weken goed in de put voel.

als ik weer aan de slag ben voel ik me vast weer een week heel positief, maar
je weet van te voren dat succes depressie brengt en ik me al snel weer enorm
ga storen aan het feit dat ik werk heb enzo.

al met al gaat het dus lekker zuur.
(gelukkig kan de stemming zo weer omslaan )
Sterkte scheet
Geniet een beetje van het mooie weer op dat geweldige dak met dat super uitzicht
Ik ben zo blij, zo blij
pi_47322915
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 16:11 schreef Roeji het volgende:

[..]

Sterkte scheet
Geniet een beetje van het mooie weer op dat geweldige dak met dat super uitzicht
dankje!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 11:07:07 #88
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_47329654
Dat van die sokken doe ik ook
Vampire Romance O+
  vrijdag 16 maart 2007 @ 15:33:28 #89
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47339139
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 12:34 schreef Yoni het volgende:

ik ken dat
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_47468950
Kan iemand mij helpen aan nuttige links wat betreft de laatste ontwikkelingen over ADHD?
Ik begin binnenkort weer bij het GGZ. Ik heb alles na mijn laatste traject van een jaar geleden een beetje laten bezinken en wil graag het een en ander opfrissen. Zijn er nog nieuwe goede boeken uitgekomen bijvoorbeeld?
pi_47470508
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:58 schreef w8jij17 het volgende:
Kan iemand mij helpen aan nuttige links wat betreft de laatste ontwikkelingen over ADHD?
Ik begin binnenkort weer bij het GGZ. Ik heb alles na mijn laatste traject van een jaar geleden een beetje laten bezinken en wil graag het een en ander opfrissen. Zijn er nog nieuwe goede boeken uitgekomen bijvoorbeeld?
ik heb geen idee, ik volg het ook niet echt. wat wil je weten dan? neuro-feedback therapie ofzo?
hoe ging je vorige traject bij de GGZ, kun je vertellen wat het inhield en wat je er aan had?
pi_47539057
Een positief bericht over ADHD:
quote:
De ontwikkelingsstoornis ADHD haalt vooral de media in de vorm van hyperactieve, onuitstaanbare kindertjes in programma's als de Supernanny. Maar er is ook een andere kant aan de medaille. De kenmerken van ADHD kunnen een ticket zijn naar de top.

"Je vindt opvallend veel ADHD'ers terug onder managers, in de journalistiek en in de grafische sector," zegt Hermien De Backer in het aprilnummer van Bodytalk.

Ze legt uit waarom mensen met ADHD het vaak wel ver schoppen. "Ze stellen wel vaak dingen uit, maar als ze geconfronteerd worden met druk, bijvoorbeeld door een tijdslimiet, kunnen ze op zeer weinig tijd bergen werk verzetten. Sommigen hebben ook nog eens weinig slaap nodig, waardoor ze nog meer gedaan krijgen op een dag." Bovendien zijn ze vaak erg gedreven, ze worden snel enthousiast. En enthousiasme werkt aanstekelijk. "Een aantrekkelijke eigenschap in leidinggevende functies", zegt De Backer. "Of ze dat enthousiasme lang volhouden, is alweer een andere kwestie, maar de trein is intussen wel vertrokken. Ze denken overwegend positief en storten zich onbevooroordeeld in een nieuw avontuur."

"Nog een troef van ADHD'ers is hun snelle en creatieve manier van denken. Ze hebben massa's ideeën. Vandaar ook dat velen van hen in een creatief beroep terechtkomen, zoals graficus of journalist." Langs de andere kant zijn ze dan wel bijzonder impulsief. "Maar voor een manager kan ook dat een voordeel zijn", legt Hermien De Backer uit. "Het maakt hem immers beslissingsvaardig. Terwijl anderen nog zitten te wikken en te wegen, heeft iemand met ADHD de knoop al lang doorgehakt. Ook hun snelheid van denken speelt daarbij een rol."
bron: http://www.knack.be/kanaa(...)n35-article2035.html
pi_47541353
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:49 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

ik heb geen idee, ik volg het ook niet echt. wat wil je weten dan? neuro-feedback therapie ofzo?
hoe ging je vorige traject bij de GGZ, kun je vertellen wat het inhield en wat je er aan had?
Ik ben op zoek naar berichten die er waarschijnlijk toch/nog niet zijn. Alle belangrijke ontwikkelingen heb ik wel zo'n beetje gelezen en zo snel gaan die nou ook weer niet.
Mijn vorige traject was er een van 15 bijeenkomsten bij het GGZ Breda. Doordat er bij velen verschillende aanverwante stoornissen uit AD(H)D voortkomen was het vaak luisteren naar verhalen die wel "interessant" waren maar voor mij niet relevant.
Ik ga nu opnieuw een traject in dat bestaat uit 4 onderdelen. De eerste is voor het afmaken van mijn opleiding, wat waarschijnlijk niet gaat lukken. De tweede om de communicatielijnen binnen mijn familie te bekijken. De derde om mijn visie op mijn basisschoolperiode te positief te veranderen en de vierde om het ADHD traject weer eens goed op te frissen.

Ik was destijds ontslagen omdat ik volgens hen de benodigde gereedschappen had om aan mijzelf te werken. In die tijd was ik redelijk euforisch waardoor ik veel van de problemen die ik nog had niet zag.

Mijn opleiding is waarschijnlijk al einde verhaal. Ik ben bezig met de laatste loodjes van een 4-jarige MBO opleiding Recreatie niveau 4. Ik hoef alleen nog maar mijn ondernemingsplan af te maken die ik al voor 50% heb afgerond. Heel pijnlijk dus dat ik voor 99% klaar ben en door een ontbrekende basis van economie niet zal halen.

Op de MAVO was alles disciplinair en ordelijk waardoor ik in een ritme zat. Vanaf die tijd leerde ik al op de verkeerde manier door alles op het laatste moment te doen en dus mijn kortetermijngeheugen vol te stampen. Pas nu op 22-jarige leeftijd kom ik er achter hoe je eigenlijk behoort te leren.
Toen ik naar het MBO ging kwam het aan op eigen inzet en was het makkelijk om een paar uurtjes te spijbelen. Door mijn persoonlijkheid, die zich toen kenmerkte door een identiteitscrisis, ontweek ik liever de mensen uit mijn klas en raakte ik in de vicieuze cirkel van het spijbelen. Deze en de daaropvolgende opleiding ICT na 6 maanden afgekapt. Op het ROC waar ik nu zit kun je 2 weken wegblijven en dat wordt niet eens opgemerkt. Doordat ik al chaotisch van aard ben en het ROC ook heb ik het gevoel dat ik erg weinig heb geleerd de afgelopen 4 jaar. En juist nú moet ik mijn vergaarde kennis bundelen voor het ondernemingsplan!
Op het MBO gaat men er vanuit dat je al zelfstandig, gemotiveerd en disciplinair bent. Niks is minder waar als ik om me heen kijk hier op school. Ze bestaan natuurlijk wel, maar de meeste moeten nog tot de essentie van een goede levenshouding komen. Er hangt nog een middelbare schoolsfeer waar het cool is om je school te laten verzaken, leraren zijn dom en er is totaal geen respect voor elkaar. Doordat je in een klas zit waar de studiesfeer zeer negatief is is het als ADHD'er moeilijk om het voortouw te nemen. Als de spijbelregels aangescherpt zouden worden zouden de gedemotiveerde personen er uitgefilterd worden en zou de klas veel gemotiveerder zijn. Maar door de regels is mogelijk dat iemand weken niet naar school komt om vervolgens vlak voor de toetsen aandacht op te eisen waardoor het leerproces vertraagd wordt. Daar komt nog bij dat veel leraren rechtstreeks uit het bedrijfsleven komen en weinig tot geen onderwijskwaliteiten hebben. Kennis is 1 ding, maar het op een goede manier kunnen overdragen is een tweede.

[ Bericht 5% gewijzigd door w8jij17 op 22-03-2007 11:35:29 ]
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:58:31 #94
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47550531
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:22 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

verhaal van mbo enzo
herkenbaar!
Ik ben begonnen op tweetalig VWO
veel afwezig - migraine (wat later kwam door adhd, dat ik TE druk was en teveel energie van mn lichaam vroeg)
daarna Gymnasium, zelfde verhaal..
Daarna vmbo, daar vonden ze me wel erg druk, na wat testen bleek ik adhd te hebben.
medicijnen gekregen, vmbo MAKKELIJK gehaald, maakte nooit huiswerk, en als ze me in de les wat vroegen wist ik het 99% van de tijd toch wel.

daarna MBO, daar werd verwacht dat ik kon plannen, dat ik zelfstandig 4 uur lang stil kon zitten en geconcentreerd door zou werken.
dat lukte dus niet
Geen ondersteuning nadat ik erom vroeg, ze keken niet naar afwezigheid.
niet gehaald dus
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_47551607
leuke stukjes over jullie opleiding.
mijn schoolcarriere heeft er wel wat van weg
eerst havo t/m 3e klas, de 3e klas dus niet gehaald omdat ik nooit iets uitvoerde].
hier een plaatje van huiswerk maken toen ik 15 was.
toen mavo4, dat was zo enorm makkelijk dat ik alles met mijn ogen dicht haalde.
ik bedacht toch maar weer naar mijn vertrouwde omgeving op de havo te gaan,
maar als je iets moet leren blijkt het nogal tegen te vallen.

na 4 havo ben ik een jaar gaan werken, van die kutbaantjes en ontslagen werd ik ook
niet echt vrolijk ben ben toen MBO ICT gaan doen. dat heb ik wonderwel op het nippertje
gehaald na 4 jaar.
de afgelopen jaren bestaat vooral uit banen onder mijn niveau, ontslagen en nog een falend
half jaar HBO-leraaropleding.
ik weet nu sinds een ruim jaar dat ik ADD heb, heb ritalin en wordt onderzocht bij de GGZ.
eigenlijk ben ik van plan HBO journalistiek te gaan doen, maar hik er nog aardig tegenaan
omdat ik bang ben te falen en dan echt niet meer zou weten wat ik zou willen bereiken.
pi_47551910

[ Bericht 100% gewijzigd door kimpie op 22-03-2007 17:14:37 ]
pi_47810642
Lekker he, die lente die weer is begonnen, hier in huis stevig bezig geweest met de grote lensteschoonmaak de zonnige dagen doen me ook goed. Bij zomertijd heb ik zo min mogelijk nagedacht, gewoon doen, niet klok kijken met de gedachte hoe laat het anders zou zijn, en dat werkte echt goed was snel gewend.

Donderdag mag ik weer op gesprek, heb hier en daar nog wat rapporten opgezocht en kwam tussen de cijfers nog een leuke opmerking tegen: "Melonovy kan het wel, maar ze moet wel wat beter d'r best doen" en vooral mijn handschrift was wisselvallig. verder weinig opmerkelijks.
Mijn moeder had ook nog wat opgeschreven, op verzoek van de psych, ze omschreef me als (sfeer)gevoelig, groot rechtvaardigheidsgevoel, en veel humor. "Het werd erg rustig in huis toen Melonovy het huis uit ging" Mijn kamer was altijd een zooi, ik was erg ondernemend en slim. Ik vond dat wel leuk om terug te lezen.

Noli, wat ga jij doen met je diagnose?

Zijn hier ook mensen met ervaringen op de natuurlijke weg? Visoliecapsules? Of andere behandelingen? Ik ben er erg benieuwd naar.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_47817277
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:30 schreef mighty_myte het volgende:
leuke stukjes over jullie opleiding.
mijn schoolcarriere heeft er wel wat van weg
eerst havo t/m 3e klas, de 3e klas dus niet gehaald omdat ik nooit iets uitvoerde].
hier een plaatje van huiswerk maken toen ik 15 was.
toen mavo4, dat was zo enorm makkelijk dat ik alles met mijn ogen dicht haalde.
ik bedacht toch maar weer naar mijn vertrouwde omgeving op de havo te gaan,
maar als je iets moet leren blijkt het nogal tegen te vallen.

na 4 havo ben ik een jaar gaan werken, van die kutbaantjes en ontslagen werd ik ook
niet echt vrolijk ben ben toen MBO ICT gaan doen. dat heb ik wonderwel op het nippertje
gehaald na 4 jaar.
de afgelopen jaren bestaat vooral uit banen onder mijn niveau, ontslagen en nog een falend
half jaar HBO-leraaropleding.
ik weet nu sinds een ruim jaar dat ik ADD heb, heb ritalin en wordt onderzocht bij de GGZ.
eigenlijk ben ik van plan HBO journalistiek te gaan doen, maar hik er nog aardig tegenaan
omdat ik bang ben te falen en dan echt niet meer zou weten wat ik zou willen bereiken.
Klinkt erg bekend allemaal....
Toch vind ik het ergens nogal subjectief, dat hele adhd/add gebeuren.
Ik heb zelf ADD, maar ik ben bang dat ik er maar gewoon mee moet leren leven.
Wat ik alleen nooit snap is dat mensen mij als een `cold bastard` zien, zonder enig gevoel.
Terwijl ik juist barst van de vage emoties zoals nostalgie, en ehh... okay ik ben echt een cold bastard
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:07:22 #99
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47821399
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:43 schreef melonovy het volgende:
Lekker he, die lente die weer is begonnen
nou, niet echt in tussenseizoenen kan ik altijd nog slechter slapen dan normaal vw weersomslag enzo, was maandag en gisterochtend zo moe dat ik niet eens kon werken
pi_47824783
.

[ Bericht 46% gewijzigd door w8jij17 op 30-03-2007 13:06:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')