Zomaar opruimen :D Zomaar opruimenquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:53 schreef melonovy het volgende:
[..]
terwijl je je wel had voorgenomen het weer netjes bij te houden
Ik heb inmiddels geleerd om t meteen zodra t droog is, op te vouwen. Meeste dingen hoef je dan niet eens te strijken. Overigens droog ik truien, blouses en dergelijke op een kledinghanger. Scheelt echt enorm kwa kreukels enzo. en het droogt volgens mij sneller.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:38 schreef melonovy het volgende:
Ik word zo gek van iedere ochtend in die enorme berg wasgoed te zoeken naar 2 dezelfde sokken en een leuk truitje dat ik vandaag de was heb opgevouwenWel zes wasmanden vol schoon goed wat ik voor de helft ook al heb opgeruimd. En nu moet ik ook gaan strijken ...
hahahaha!quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:46 schreef compier het volgende:
[..]
Zomaar opruimen :D Zomaar opruimen
ik had vanochtend zo'n bui... ik heb me voorgenomen het netjes te houden...![]()
Ja wel maf dat we t zelfde doen. Bij mij is het eigenlijk door noodzaak gekomen, ik haat draadjes (door die figuurtjes erop zit t binnen in meestal vol met draadjes) in mn sokken en naadjes op de tenen doen altijd pijn. Dus de enige sokken zonder draadjes en naadjes waren zwarte en witte. En het blijkt ook nog eens heel handig met de was en het vinden van een 2e sok, te zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2007 12:34 schreef Yoni het volgende:
Ik heb inderdaad ook alleen maar witte en zwarte sokkenEn eens in de zoveel tijd koop ik dus gewoon 10 paar dezelfde zwarte of dezelfde witte
De zwarte zijn allemaal gewoon sokken, de witte van die lage voetjes. Zwart voor de winter dus, wit voor de zomer
![]()
Grappig dat jij dat ook zo doet Roeji![]()
Laatste ben ik wel weer in de "leuke sokkenvalkuil" getrapt trouwens. Dus ik heb nu één paar Puccasokken en één paar Monksokken. Die ik nooit draag omdat ik nooit de tweede kan vinden![]()
geen last van, ik ben alleen allergisch voor katten, konijnen, etc.quote:Op donderdag 15 maart 2007 14:32 schreef melonovy het volgende:
Over stofjes gesproken, ik ben zeer gevoelig of allergisch voor synthetische stoffen, ik draag dus voornamelijk katoen, is dat bij meer mensen bekend?
Nope. Ben juist allergisch voor wol. En voor een aantal voedingsmiddelen ben ik overgevoelig (uitslag en acne) alleen weet ik nog niet precies welke allemaal. Moet nog worden uitgezochtquote:Op donderdag 15 maart 2007 14:32 schreef melonovy het volgende:
Over stofjes gesproken, ik ben zeer gevoelig of allergisch voor synthetische stoffen, ik draag dus voornamelijk katoen, is dat bij meer mensen bekend?
Sterkte scheetquote:Op donderdag 15 maart 2007 15:06 schreef mighty_myte het volgende:
vorige week 4 uur tests, vragenlijsten en interviews bij de ggz, deze week 6.
ik ga me er niet echt beter van voelen, als je steeds zoveel met adhd bezig bent
en samen met die mensen alle problemen aan het opsommen bent voel ik me
redelijk kansloos.
ik weet dat 'wij-adhd-ers' erg veerkrachtig zijn en veel ellende kunnen hebben,
maar dat doet niet af aan het feit dat ik me de laatste weken goed in de put voel.
als ik weer aan de slag ben voel ik me vast weer een week heel positief, maar
je weet van te voren dat succes depressie brengt en ik me al snel weer enorm
ga storen aan het feit dat ik werk heb enzo.
al met al gaat het dus lekker zuur.![]()
(gelukkig kan de stemming zo weer omslaan)
dankje!quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:11 schreef Roeji het volgende:
[..]
Sterkte scheet![]()
Geniet een beetje van het mooie weer op dat geweldige dak met dat super uitzicht![]()
ik ken datquote:Op donderdag 15 maart 2007 12:34 schreef Yoni het volgende:
Ik heb inderdaad ook alleen maar witte en zwarte sokkenEn eens in de zoveel tijd koop ik dus gewoon 10 paar dezelfde zwarte of dezelfde witte
De zwarte zijn allemaal gewoon sokken, de witte van die lage voetjes. Zwart voor de winter dus, wit voor de zomer
![]()
Grappig dat jij dat ook zo doet Roeji![]()
Laatste ben ik wel weer in de "leuke sokkenvalkuil" getrapt trouwens. Dus ik heb nu één paar Puccasokken en één paar Monksokken. Die ik nooit draag omdat ik nooit de tweede kan vinden![]()
ik heb geen idee, ik volg het ook niet echt. wat wil je weten dan? neuro-feedback therapie ofzo?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:58 schreef w8jij17 het volgende:
Kan iemand mij helpen aan nuttige links wat betreft de laatste ontwikkelingen over ADHD?
Ik begin binnenkort weer bij het GGZ. Ik heb alles na mijn laatste traject van een jaar geleden een beetje laten bezinken en wil graag het een en ander opfrissen. Zijn er nog nieuwe goede boeken uitgekomen bijvoorbeeld?
bron: http://www.knack.be/kanaa(...)n35-article2035.htmlquote:De ontwikkelingsstoornis ADHD haalt vooral de media in de vorm van hyperactieve, onuitstaanbare kindertjes in programma's als de Supernanny. Maar er is ook een andere kant aan de medaille. De kenmerken van ADHD kunnen een ticket zijn naar de top.
"Je vindt opvallend veel ADHD'ers terug onder managers, in de journalistiek en in de grafische sector," zegt Hermien De Backer in het aprilnummer van Bodytalk.
Ze legt uit waarom mensen met ADHD het vaak wel ver schoppen. "Ze stellen wel vaak dingen uit, maar als ze geconfronteerd worden met druk, bijvoorbeeld door een tijdslimiet, kunnen ze op zeer weinig tijd bergen werk verzetten. Sommigen hebben ook nog eens weinig slaap nodig, waardoor ze nog meer gedaan krijgen op een dag." Bovendien zijn ze vaak erg gedreven, ze worden snel enthousiast. En enthousiasme werkt aanstekelijk. "Een aantrekkelijke eigenschap in leidinggevende functies", zegt De Backer. "Of ze dat enthousiasme lang volhouden, is alweer een andere kwestie, maar de trein is intussen wel vertrokken. Ze denken overwegend positief en storten zich onbevooroordeeld in een nieuw avontuur."
"Nog een troef van ADHD'ers is hun snelle en creatieve manier van denken. Ze hebben massa's ideeën. Vandaar ook dat velen van hen in een creatief beroep terechtkomen, zoals graficus of journalist." Langs de andere kant zijn ze dan wel bijzonder impulsief. "Maar voor een manager kan ook dat een voordeel zijn", legt Hermien De Backer uit. "Het maakt hem immers beslissingsvaardig. Terwijl anderen nog zitten te wikken en te wegen, heeft iemand met ADHD de knoop al lang doorgehakt. Ook hun snelheid van denken speelt daarbij een rol."
Ik ben op zoek naar berichten die er waarschijnlijk toch/nog niet zijn. Alle belangrijke ontwikkelingen heb ik wel zo'n beetje gelezen en zo snel gaan die nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:49 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
ik heb geen idee, ik volg het ook niet echt. wat wil je weten dan? neuro-feedback therapie ofzo?
hoe ging je vorige traject bij de GGZ, kun je vertellen wat het inhield en wat je er aan had?![]()
herkenbaar!quote:
Klinkt erg bekend allemaal....quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:30 schreef mighty_myte het volgende:
leuke stukjes over jullie opleiding.
mijn schoolcarriere heeft er wel wat van weg
eerst havo t/m 3e klas, de 3e klas dus niet gehaald omdat ik nooit iets uitvoerde].
hier een plaatje van huiswerk maken toen ik 15 was.
toen mavo4, dat was zo enorm makkelijk dat ik alles met mijn ogen dicht haalde.
ik bedacht toch maar weer naar mijn vertrouwde omgeving op de havo te gaan,
maar als je iets moet leren blijkt het nogal tegen te vallen.
na 4 havo ben ik een jaar gaan werken, van die kutbaantjes en ontslagen werd ik ook
niet echt vrolijk ben ben toen MBO ICT gaan doen. dat heb ik wonderwel op het nippertje
gehaald na 4 jaar.
de afgelopen jaren bestaat vooral uit banen onder mijn niveau, ontslagen en nog een falend
half jaar HBO-leraaropleding.
ik weet nu sinds een ruim jaar dat ik ADD heb, heb ritalin en wordt onderzocht bij de GGZ.
eigenlijk ben ik van plan HBO journalistiek te gaan doen, maar hik er nog aardig tegenaan
omdat ik bang ben te falen en dan echt niet meer zou weten wat ik zou willen bereiken.
nou, niet echt in tussenseizoenen kan ik altijd nog slechter slapen dan normaal vw weersomslag enzo, was maandag en gisterochtend zo moe dat ik niet eens kon werkenquote:Op donderdag 29 maart 2007 22:43 schreef melonovy het volgende:
Lekker he, die lente die weer is begonnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |