abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 maart 2007 @ 09:06:34 #51
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_47117639
geen euforie hier, wel dat de mist een beetje optrekt in mn kop
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_47139519
Geen euforie en geen optrekkende mist.

Maar we zijn dan ook nog aan het opbouwen naar de juiste dosis....

Wanneer mag je ongeduldig worden wanneer effect uitblijft......

Of anders: ik merk wel iets van rebound, maar verbetering van de concentratie merk ik nog niet echt op....
  zondag 11 maart 2007 @ 05:20:42 #53
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47146575
wat slikken jullie eigenlijk nog meer (qua ADHD-related medicijnen)? ik neem naast concerta 36mg: Dipiperon officieel 2x daags 10mg, maar neem het alleen als ik heel chaotisch ben (had het eerst in druppelvorm enorm RANZIG, nu tablet), melatonine!! dat helpt enorm qua slaapqualiteit en minder "malende gedachten" als ik in bed lig.
(ik heb 5 mg melatonine van huisarts, maar ik ben nu bij mn vader (in de USA) hier is het gewoon vrij verkrijgbaar zonder recept, dus koop i khet liever hier, 120 pillen van 5mg voor $3.88 ipv 30 van 5mg voor ¤7nogiets in NL) ik slik ook heel af en toe nog methylfinidaat 10mg bij en dat is het wel
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zondag 11 maart 2007 @ 09:21:56 #54
63411 Roeji
pi_47147049
Alleen de ritalin en af en toe de melatonine als ik eraan denk (en het nodig is)
Maar slapen gaat een stuk beter sinds ik mn dosis weer omlaag heb geschroefd. Nu 4x daags 1 tablet. I.p.v 5x daags 2 tabletten. Zodra ik weer aan het werk ga moet ik de dosis wel weer ophogen, wat ik nu slik is echt het minimum om de dag enigzins door te komen. Met werken heb ik de hogere dosis nodig ivm concentratie en het stuiteren en dus collega's krankzinnig maken
Ik ben zo blij, zo blij
pi_47183712
Concerta en Ritalin, net wat het beste uitkomt, en melatonine alleen als extraatje in de zomermaanden alswegens niet nader te noemen omstandigheden mijn slaapritme volkomen overstuur is..
En de Nuvaring als anticonceptie, weliswaar niet direct ADHD-gerelateerd, maar ik kreeg het al jaren niet voor elkaar om er elke avond/ochtend aan te denken om gewoon de pil te slikken, en dit hoeft maar eens per maand. Scheelt een hoop gedoe.
pi_47183846
Hebben jullie dat trouwens verder niet, euforie na inname van Concerta/Ritalin? Ik heb het alleen bij de eerste dosis van de dag - een kwartiertje, a twintig minuten lang is alles leuk en geweldig, is iedereen aardig en ben ik overdreven geïnspireerd. Als op zo'n moment in gezelschap ben, dan klets ik nog véél meer dan normaal, en als ik alleen ben, ben ik spontaan geneigd om mijn halve telefoonlijst af te bellen. "Hoi! Hoe gaat het? Wat een lekker weer! Ik ga zo een ijsje kopen. Een chocoladeijsje. Heb je de krant vanmorgen gelezen? Zó'n leuk stukje stond erin! Bla. Blabla. Blablabla.. Ik vind je lief! Leuke dag nog!"

Als ik een paar dagen achtereen medicijnen slik wordt dat overigens wel minder, maar ik heb vaak tussenpozen van een paar dagen waarin ik niets slik, en zodra ik dan weer begin heb ik de eerste paar ochtenden een hilarisch en zonnig kwartiertje.
  maandag 12 maart 2007 @ 12:25:41 #57
63411 Roeji
pi_47185798
Neuh geen zonnig kwartiertje na inname
Wel al 2 dagen zonnig Maar dat is het weer, dan voel ik me superder. Gisteren zelfs al een half uurtje in de zon gelegen in mn t-shirtje en lange broek tot de knietjes opgestroopt. Krijgen die melkflessen ook weer eesn wat licht

Ben overigens vandaag een beetje hyper. Eindelijk eens met een mens met hersens gesproken bij de UWV-telefoon (je weet misschein wel, dat zeeeer irritante 0900 nummer). Overigens zelfs met 2 vriendelijke mensjes met hersentjes daar gesproken, valt me nu in.
En eindelijk lijkt dan ook eens iets goed te gaan daar. Mijn versnelde aanvraag voor WIA (voorheen WAO) is in behandeling en ik moet eendezer dagen me melden bij de controle arts ivm alle formuliertjes en ovreige bureaucratische bullshit
Als dat eenmaal achter de rug is, krijg ik tenminste eens wat rust. Dan kan ik tenminste me volledig toeleggen op mn herstel ipv me druk te moeten maken om het feit dat ze bij het uwv hun werk niet kunnen doen.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 12 maart 2007 @ 14:38:51 #58
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47190601
Heerlijk dat schijnende zonnetje!

Maar als ik het goed begrijp gaat het dus de goede kant op Roeji? Dat is dan wel lijkt me een stuk minder stressen.

Ik heb vanmorgen mijn intake gesprek gehad bij het GGZ.
Ik had eerst een gesprek met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige een heel aardige meneer die veel begrip toonde . Het werd weer een heerlijk chaotisch gesprek en hij had erg veel moeite om de draad niet kwijt te raken. We moesten samen erg lachen om de loop van het gesprek.
Daarna mocht ik even wachten in de wachtkamer terwijl hij met de psychater in overleg ging over zijn bevindingen tot zover.
(waar ik er achter kwam dat ik natuurlijk mijn tas was vergeten, die stond nog in de spv zijn kamer )

Een paar minuten later kwam de psychiater me al weer halen.
(ik had net tijd genoeg gehad om even snel een plas te plegen)
Ze stelde me nog een keer wat vragen (ook veel dezelfde als net daarvoor) en gaf aan dat ik waarschijnlijk toch inderdaad ADD heb en dat we dit nu dieper uit gaan zoeken.
Volgende keer mag/moet ik mijn husb meeslepen en liefst ook mijn vader omdat hij het meest over mij kan vertellen over hoe ik als kind was.

Al met al was het een leuk intake gesprek en is het me allemaal erg meegevallen!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 12 maart 2007 @ 16:47:45 #59
63411 Roeji
pi_47196029
Fijn te horen dat het is meegevallen.

Mwah de goeie kant wil ik niet direct zeggen. Mn gezondheid is nog steeds een berg ellende. Maar de rompslomp (papierwinkel enzo van het uwv) eromheen zal nu hopelijk gaan minderen, als ik tenminste WIA ga krijgen. Klinkt gek, maar dan heb je toch een stukje zekerheid kwa inkomen. Nu ook wel in de ziektewet, maar ik zit me nu continu druk te maken of ik toch niet maar beter kan proberen te gaan werken zodat ik niet mn handje hoef blijven op te houden en elke keer te moeten uitleggen aan iemand die vraagt wat voor werk ik doe, dat ik in de ziektewet zit. Als je eenmaal (gedeeltelijk) bent afgekeurd dan is dat een veel korter verhaal want dan snappen ze ookwel dat ik niet met een verkoudheid thuis zit.
Klintk misschien heel ingewikkeld, maar ik heb het zo ervaren de afgelopen jaren. Mensen kijken raar als je als jong mens in de ziektewet zit, maar als je volledig bent afgekeurd vragen ze meestal niet verder.
Nu ben ik er niet op uit om afgekeurd te worden/zijn en blijven. Maar op dit moment is het gewoon niet anders. Ik hoop gewoon snel weer te herstellen. Ook al zijn de vooruitzichten nul komma nul.
Het heeft overigens wel 1 voordeel als je in de WIA zit, je krijgt als je weer aan de slag kunt van alle kanten hulp aangeboden van het uwv. En dat is wel fijn omdat ik door mijn ziek zijn ook nog eens mijn baan ben kwijt geraakt en dus als ik weer aan de slag kan moet ik vanaf nul beginnen.

Maar goed, dat zie ik tegen die tijd allemaal wel. Ik ga nu nog even van het zonnejte genieten
Ik ben zo blij, zo blij
pi_47204722
Ik was ergens in 1 van de eerste delen actief en ben het toen uit het oog verloren.

Binnenkort eens even al de archieven doorspitten en kijken wat er nieuw is in ADHD-land.

tvp'tje dus.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 00:45:40 #61
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47214933
quote:
Op maandag 12 maart 2007 16:47 schreef Roeji het volgende:
ziektewet enzo
mag ik vragen wat je precies hebt?
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 07:39:46 #62
63411 Roeji
pi_47217432
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 00:45 schreef compier het volgende:

[..]

mag ik vragen wat je precies hebt?
euh ja dat mag wel
Nou adhd (anders kwam ik hier niet ), ME/CVS, Raynaud, fibromyalgie, chronische sinusitus, en hidradenitus.
Volgens mij waren ze dat.
Door die laatste ben ik al vrij vaak onder het mes geweest en de laatste 3 operaties hebben me zeer veel klachten opgeleverd en dat is nu de reden waarmee ik weer in de ziektewet zit. En mogelijk dus volledig afgekeurd ga worden.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_47218946
Aha, Roeji! Misschien ken je mij ook nog wel. Ik was voorheen bekend als AquaDiGio, maar die naam werd / was zo fout dat ik hem naar w8jij17 heb gewijzigd.

Dat je volledig afgekeurd kan worden, betekend dat dat je nooit meer aan het werk kunt?
pi_47219031
wel relaxed aan werkloos zijn is dat ik veel muziek maak.
hier een adhd-lied van me. 't is niet echt een topstuk maar wel aardig aan te horen. -download mp3-
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:35:40 #65
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_47219070
wederom tvp. Weinig te melden, zonnetje is heerlijk, ritalin lijkt z'n werking te verliezen. Of ik merk de aanwezigheid ervan minder, dat kan ook natuurlijk.
Vampire Romance O+
pi_47219793
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 09:35 schreef MouseOver het volgende:
wederom tvp. Weinig te melden, zonnetje is heerlijk, ritalin lijkt z'n werking te verliezen. Of ik merk de aanwezigheid ervan minder, dat kan ook natuurlijk.
ik ben ritalin beu. voel me nog altijd redelijk zombie in de maatschappij als ik het slik.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_47226890
Ik had het laatst met mijn liefste ADD-vriend over een erg lollig placebo-effect van Ritalin/Concerta.. Misschien herkennen jullie het wel: doelloos op de bank zitten, je hebt ontzettend veel te doen, maar stress en chaos in je hoofd zorgt dat je als verlamd blijft zitten en nergens toe komt. Een mooi moment voor Ritalin, dus. Waarop je diréct na inname van Ritalin maar gewoon vast begint met rekeningen betalen/huiswerk maken/de wc boenen/etc., met het idee: 'mijn medicijnen slaan toch over een kwartiertje in, ik kan wel alvast beginnen.'
Altijd als ik merk dat dat me gebeurt moet ik erg om mezelf lachen: het is toch eigenlijk best sneu dat de wetenschap dat je medicijnen straks gaan werken al voldoende is om apathie te doorbreken..
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:40:38 #68
149096 Ngasira
de geur van fixeer.. heerlijk!
pi_47227015
er treed volgens mij ook gewenning op na een tijdje Ritalin slikken
ik slik het nu een jaar (methyl.) en hoorde laatst van iemand dat je het af kan wisselen met Dexamfetamine , tijdje van dat en dat weer tijdje met Ritalin.
No place is boring, if you've had a good night's sleep and have a pocket full of unexposed film. ~Robert Adams
Te veel ideeën , te weinig tijd..
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:35:43 #69
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_47230754
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:35 schreef minilotje het volgende:
Ik had het laatst met mijn liefste ADD-vriend over een erg lollig placebo-effect van Ritalin/Concerta.. Misschien herkennen jullie het wel: doelloos op de bank zitten, je hebt ontzettend veel te doen, maar stress en chaos in je hoofd zorgt dat je als verlamd blijft zitten en nergens toe komt. Een mooi moment voor Ritalin, dus. Waarop je diréct na inname van Ritalin maar gewoon vast begint met rekeningen betalen/huiswerk maken/de wc boenen/etc., met het idee: 'mijn medicijnen slaan toch over een kwartiertje in, ik kan wel alvast beginnen.'
Altijd als ik merk dat dat me gebeurt moet ik erg om mezelf lachen: het is toch eigenlijk best sneu dat de wetenschap dat je medicijnen straks gaan werken al voldoende is om apathie te doorbreken..
das waar!! maar ik merk ook als ik me heel erg moet concentreren dat ik WEL een kwartier moet wachten ... maar dat wat jij zegt dat heb ik ook
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_47235763
Bram Bakker, een eigenzinnige psychiater met verstand van zaken.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=740695/sc=0998cd
toch de moeite waard
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:21:42 #71
63411 Roeji
pi_47238595
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 09:29 schreef w8jij17 het volgende:
Aha, Roeji! Misschien ken je mij ook nog wel. Ik was voorheen bekend als AquaDiGio, maar die naam werd / was zo fout dat ik hem naar w8jij17 heb gewijzigd.

Dat je volledig afgekeurd kan worden, betekend dat dat je nooit meer aan het werk kunt?
Ja de naam kwam me al bekend voor in je sig Welkom terug.

Nou zo eenvoudig is het uwv helaas niet. Je krijgt t stempeltje afgekeurd (geheel of gedeeltelijk) maar voor een bepaalde tijd. Dan moet je weer op herkeuring. Ik meen dat het in eerste instantie om 2 jaar gaat en dan om de 5 jaar. Maar precies durf ik t niet te zeggen. En aan het werk mag je altijd gaan van het uwv. Hebben ze graag zelfs. Kost t hun minder.

Dus als ik afgekeurd wordt dan ga ik er niet vanuit dat ik voor de rest van mn leven achter de geraniums ga. Ik wil op mn gemak herstellen en dan weer lekker aan het werk. Tenminste mocht ik herstellen
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 13 maart 2007 @ 19:25:36 #72
63411 Roeji
pi_47238737
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:35 schreef minilotje het volgende:
Geheel mee eens. Ik moest idd lachen. Want als ik er aan terugdenk doe ik dat zelf ook af en toe. Het werkt niet altijd. Soms kan ik bij wijze van spreken een heel doosje ritalin innemen en kom ik nog niet van de bank af. Maar er zijn spaarzame momenten dat t wel zo werkt en daar maak ik dan ook meteen maar dankbaar gebruik van.

Overigens is het bij julile dan ook zo, dat het dan moeilijk stoppen is met 'normaal' doen en dus ineen keer je administratie en rekeningen betalen en de rest van de troep opruimen??
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 13 maart 2007 @ 23:09:28 #73
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47248675
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 19:25 schreef Roeji het volgende:

Overigens is het bij julile dan ook zo, dat het dan moeilijk stoppen is met 'normaal' doen en dus ineen keer je administratie en rekeningen betalen en de rest van de troep opruimen??
Ja en dan super perfectionistisch. En vervolgens gewoon weer een jaar niks doen
pi_47270095
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 23:09 schreef Yoni het volgende:

[..]

Ja en dan super perfectionistisch. En vervolgens gewoon weer een jaar niks doen
terwijl je je wel had voorgenomen het weer netjes bij te houden
Het voelt goed hè?
A je to!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 14 maart 2007 @ 17:41:15 #75
95752 crew  Chell
Kluns