abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 april 2007 @ 11:45:50 #201
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_48343793
voor alle studerende onder ons. En veel succes met examens/tentamens/proefwerken of wat dan ook!!

Ik moet nog een klein uurtje wachten op de zon, dus tot die tijd : huishoudelijke verplichtingen
De eerste lading was gaat nu naar buiten, dan de kattenbak even verschonen en de woonkamer maar weer eens stoffen (dat is alweer enige tijd niet gedaan, lees: ik kan mn naam schrijven in t stof )

Oh en ik ga straks een van de katten in bad doen Dat wordt lachen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zondag 15 april 2007 @ 12:46:01 #202
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48344983
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:45 schreef Roeji het volgende:
voor alle studerende onder ons. En veel succes met examens/tentamens/proefwerken of wat dan ook!!

Ik moet nog een klein uurtje wachten op de zon, dus tot die tijd : huishoudelijke verplichtingen
De eerste lading was gaat nu naar buiten, dan de kattenbak even verschonen en de woonkamer maar weer eens stoffen (dat is alweer enige tijd niet gedaan, lees: ik kan mn naam schrijven in t stof )

Oh en ik ga straks een van de katten in bad doen Dat wordt lachen.
Ik hoop dat je genoeg pleisters hebt!!
Voices tell me I'm the shit.
  zondag 15 april 2007 @ 13:04:44 #203
63411 Roeji
pi_48345400
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:46 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Ik hoop dat je genoeg pleisters hebt!!
Niet nodig, ze vinden water leuk. De shampoo en het inschuimen iets minder, maar ze weten dat als ze stil blijven staan het snel voorbij is. En dat wanneer ze tegen spartelen het alleen maar langer duurt.
Overigens gaat kat nummer 2 ook in bad, hij heeft een duik genomen in een plant en zit nu vol plakkerig spul. Dus hij mag ook

Zo ik ben tenminste nu klaar met de verplichte klusjes, volgende machine was draait ook weer. Dus ik mag nu gaan relaxen
Het wordt nog eens wat, het lukt me (vooral in het weekend) steeds beter om mn planning af te werken. Alleen de badkamer poetsen vond ik vandaag een beetje teveel van het goede, beetje te warm daarvoor. En die is toch netjes bijgehouden, dus kan wel een keer overgeslagen worden.
De ondersteunende begeleiding werkt toch best wel. Ik had zelf het idee van niet, maar na een gesprek afgelopen week met de 'coach', ben ik gaan inzien dat ik toch best wel veel voor elkaar krijg en ook veel doe ondanks mn beperkingen.

Komt wrs doordat ik mezelf nog altijd op mn oude niveau terug wil zien - huis in een dag tijd van boven tot onder grondig poetsen, plus de was doen, plus de boodschappen en dan 's avonds nog eens op stap ofzo.
En ik moet nu gaan accepteren dat ik dat nooit meer zal kunnen.

Overigens had ik geloof ik laatst verteld dat ik mogelijk het carpale tunnel syndroom zou hebben. Dat is gelukkig niet het geval. Bleek dat ik door mn hoofd te snel te draaien (wat vervolgens een enorm harde en pijnlijke 'knak' gaf) een zenuw had bekneld. Die eerst voor de uitval en pijn en tintelingen aan mn linkerarm en schouders zorgde en vervolgens ook rechts ging irriteren. Door de fysio is e.e.a. hard-handig weer gefixed (hoofd werd er half afgedraaid) en nu zijn de tintelingen grotendeels weg, pijn is er wel nog en af en toe nog dat dove gevoel. Maar dat duurt nog wel even voor het helemaal hersteld is. Overigens knakte mn nek gisteren weer, minder hard en pijnlijk, maar ik merkte wel weer tintelingen in mn handen. Maar goed, alles komt goed (wat dat betreft )
Ik ben zo blij, zo blij
  Hoofdredactie Fotografie zondag 15 april 2007 @ 14:16:49 #204
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48347288
Wrom heb ik nou niet gewoon gekozen voor een vak waar ze niet certificatengeil zijn
Leren met dit weer is echt niet leuk

(zit toch maar binnen, dat leert toch beter, ga over een uurtje wel even buiten spelen ofzo)
  zondag 15 april 2007 @ 14:43:54 #205
63411 Roeji
pi_48348026
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:16 schreef Yoni het volgende:
Wrom heb ik nou niet gewoon gekozen voor een vak waar ze niet certificatengeil zijn

(zit toch maar binnen, dat leert toch beter, ga over een uurtje wel even buiten spelen ofzo)
Herkenbaar, daarom ben ik ook niet geheel rouwig dat ik uit de it ben gestapt
En buiten leren werkte bji mij ook niet, dan vielen mn oogjes toch weer toe. Overigens is het niet geheel vervelend om nu binnen te zitten, op mn dakterras ligt de temp ruim boven de 30 graden. Geen wind, dus ik verfik waar ik bij sta. Nu weer even afkoelen en dan nog een poging wagen.

Succes!!
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 15 april 2007 @ 14:57:26 #206
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48348378
iedereen verklaart me voor gek dat ik met dit weer lekker ga skateboarden
Lekker energie kwijtraken
En, ik ben gestopt met CHOCOLA EN KOFFIE !!!
Het schijnt dat dat beter is voor je als je ADHD hebt, ik dacht laat ik het eens proberen.
5 dagen hoofdpijn gehad, maar nu voel ik me Super!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zondag 15 april 2007 @ 15:49:50 #207
63411 Roeji
pi_48349723
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:57 schreef compier het volgende:
Het schijnt dat dat beter is voor je als je ADHD hebt, ik dacht laat ik het eens proberen.
Dacht dat je dat beter bij migraine kon laten. Geen idee dat koffie en choco invloed kunnen hebben op adhd. Maar ik drink geen koffie, alleen maar 1 a 2 glazen chocomel light elke morgen. Verder eet ik bijna geen chocolade, af en toe eens een muffin of cake maar meer niet.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_48357520
Zijn er mensen die erg gecontroleerd Dextra-amph neemt?

Ik ben op zoek naar het sturen van adhd en de medicijnen.

Nu ben ik overgestapt van rita naar dextro en de 'fibe' is wel een stuk schoner en puurder. Het blijft alleen wat langer werken. Op zich is dit geen probleem, ik heb aan iets meer dan 4 uren 'normaal' zijn per dag genoeg. Ook tips over genoeg blijven eten of je mind duidelijk maken dat ik vaker honger moet hebben zijn welkom..
  zondag 15 april 2007 @ 22:12:09 #209
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48362749
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:49 schreef Roeji het volgende:

[..]

Dacht dat je dat beter bij migraine kon laten. Geen idee dat koffie en choco invloed kunnen hebben op adhd. Maar ik drink geen koffie, alleen maar 1 a 2 glazen chocomel light elke morgen. Verder eet ik bijna geen chocolade, af en toe eens een muffin of cake maar meer niet.
tja, ik heb meer energie. laat ik het anders zeggen: Ik heb meer GOEDE energie, geen irritante
en ik heb geen caffeine up-downs meer dusja
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zondag 15 april 2007 @ 23:30:25 #210
63411 Roeji
pi_48366363
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:12 schreef compier het volgende:

[..]

tja, ik heb meer energie. laat ik het anders zeggen: Ik heb meer GOEDE energie, geen irritante
en ik heb geen caffeine up-downs meer dusja
Ik denk dat dat alleen met de koffie heeft te maken En niet met de adhd.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_48366788
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:30 schreef Roeji het volgende:

[..]

Ik denk dat dat alleen met de koffie heeft te maken En niet met de adhd.
en met de zon en misschien het placebo-effect van het stoppen?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 16 april 2007 @ 10:30:32 #212
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48373862
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:41 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

en met de zon en misschien het placebo-effect van het stoppen?
Alles bij elkaar.. maar ik voel me wel beter en daar gaat het om
straks afspraak bij amerikaans consulaat...
beetje zenuwachtig sliep pas om 3 uur ...
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_48375369
Hoihoi.
Ik ben even leermoe... Ben al vanaf half 10 oid goed bezig en nu wil het even niet meer.
Ik moet deze hele week thuis aan de slag, en goed ook!
Maar ik heb vanmorgen al best veel goed werk verzet

Het is op zich wel heerlijk, met de laptop op het balkon. Als ik niet buiten had kunnen zitten had ik denk ik nog veel meer gebaald...

Misschien maar goed voor mijn leerprestaties dat het weer weer wat minder wordt

Het huis is een gigantische puinhoop, daar moet ik zometeen ook maar eens mee bezig...
Gelukkig gaat mijn man (klinkt tof ) straks ook het één en ander opruimen en schoonmaken.

Ik zou zo zeggen: wens me veel sterke en concentratie oor deze week. Pfff...
  maandag 16 april 2007 @ 11:57:11 #214
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48376687
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:57 schreef compier het volgende:
stoppen met chocolade? No way

chocolade moet je koesteren
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 16 april 2007 @ 12:18:13 #215
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48377288

Chocolaaaaaaa...
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 16 april 2007 @ 12:28:00 #216
63411 Roeji
pi_48377639
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:17 schreef freecell het volgende:
Hoihoi.
Ik ben even leermoe... Ben al vanaf half 10 oid goed bezig en nu wil het even niet meer.
Ik moet deze hele week thuis aan de slag, en goed ook!
Maar ik heb vanmorgen al best veel goed werk verzet

Het is op zich wel heerlijk, met de laptop op het balkon. Als ik niet buiten had kunnen zitten had ik denk ik nog veel meer gebaald...

Misschien maar goed voor mijn leerprestaties dat het weer weer wat minder wordt

Het huis is een gigantische puinhoop, daar moet ik zometeen ook maar eens mee bezig...
Gelukkig gaat mijn man (klinkt tof ) straks ook het één en ander opruimen en schoonmaken.

Ik zou zo zeggen: wens me veel sterke en concentratie oor deze week. Pfff...
Succes!! Ik duim voor je.

Laptopjes rulez!!
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 16 april 2007 @ 12:50:36 #217
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48378204
Ik mag me hier nu volledig aanmelden.. Ik heb de definitieve diagnose ADD!

Ik ben dus afgelopen donderdag weer naar de psych geweest.
Dit keer mochten paps en husb mee.
De psych heeft wat vragen aan mijn vader gesteld over hoe ik vroeger was. Maar op veel vragen had hij niet echt een duidelijk antwoord, dus of ze ook werkelijk iets aan hem hebben gehad? Husb daarentegen wist juist heel veel te melden. Een lang gesprek is het trouwens niet geweest. De beide heren liepen buiten al te mopperen dat ze niet eens koffie hadden gehad.
Maar schijnbaar was het verhaal duidelijk genoeg, ik heb dus echt (overduidelijk) ADD.

Volgende stap is dat ik ben aangemeld voor een speciale AD(H)D-cursus/praatgroep-iets. Er is even navraag gedaan of ik in de groep zou passen en er is nog een vrouw met ADD dus dat zat wel goed.
Ik ben benieuwd. Er is ook over medicatie en van die ik-leer-huishouden-hulp gesproken. De psych raadde aan om eerst die cursus-dinges te doen en dan verder te kijken. Anders werkt het misschien dubbel op en weten we niet wat nou wel of niet werkt.
Ik heb geen nieuwe afspraak gekregen maar kan de spv bellen wanneer ik denk dat ik het nodig heb.

De afgelopen dagen heb ik door het weer (ZON!) en de diagnose ('IK BEN NIET GEK! Nou ja, ik kan er zelf iig niks aan doen ) zo'n hyper bui dat ik die maar even flink moest uitbuiten.
De ramen zijn hier binnen én buiten weer netjes gewassen dus we kunnen weer naar buiten kijken. Er is een lading was gedraaid. En we zijn de stad ingeweest. De kinders zijn (zonder al te veel gemopper van husb) weer voorzien van schoenen en wat kleding-ditjes-en-datjes.

Mel hoe is jouw gesprek trouwens gegaan?
Maxi, Midi & Mini
  maandag 16 april 2007 @ 12:54:33 #218
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48378312
Hmmmmmmmmmm..........

* Noli. dendert even verder op haar positieve-flow *
Even kijken wat er zo nog moet gebeuren aan huishoudelijke klusjes en dan kijken of het lukt...

* Noli. wil vanmiddag alleen maar lekker buiten in de hangmat hangen!
Maxi, Midi & Mini
  maandag 16 april 2007 @ 15:12:16 #219
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48382488
warm
  Hoofdredactie Fotografie maandag 16 april 2007 @ 15:13:10 #220
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48382519
Noli, welcome by the club
  maandag 16 april 2007 @ 15:14:07 #221
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48382549
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:12 schreef melanie_the_miss het volgende:
warm
maar wel goed voor mn humeur

alhoewel ik niet te lang in de zon moet staan, dan word ik humeurig. Terwijl ik op het strand liggen in de zon geen enkel probleem vind
  maandag 16 april 2007 @ 19:06:27 #222
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48389447
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:14 schreef Qwea het volgende:

[..]
Terwijl ik op het strand liggen in de zon geen enkel probleem vind
Ik kan dat totaal niet! Stil liggen in de zon

en. Vandaag bij US consulaat geweest, en

IK HEB MIJN VISUM

Permanente verblijfsvergunning voor de USA
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_48389906
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:06 schreef compier het volgende:

[..]

IK HEB MIJN VISUM

wat chill
kun je daar uitgebreid snoepen van de 12 soorten medicijnen die ze voor adhd hebben.
pi_48389936
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:50 schreef Noli. het volgende:
Ik mag me hier nu volledig aanmelden.. Ik heb de definitieve diagnose ADD!
succes met je diagnose en enorm welkom als officieel lid van onze 'club'.
  maandag 16 april 2007 @ 19:23:34 #225
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48390051
Wanneer ga je op het vliegtuig compier?
  maandag 16 april 2007 @ 19:24:18 #226
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48390080
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:19 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

wat chill
kun je daar uitgebreid snoepen van de 12 soorten medicijnen die ze voor adhd hebben.
Ik blijf trouw bij mn vertrouwde concerta 36mg
werkt goed, en ben geen zombie
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_48398732
AAAAAAAAAAAH
Klote ADHD. Vanavond oergezellig avondje gehad met een stelletje meiden, maar ik kende ze niet zo goed, dus heb echt vanalles lopen lullen over niets.

* freecell slaat de spraakwaterval
pi_48406990
Maar je hebt wél een oergezellig avondje gehad!
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:59:14 #229
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48407048
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:39 schreef freecell het volgende:
AAAAAAAAAAAH
Klote ADHD. Vanavond oergezellig avondje gehad met een stelletje meiden, maar ik kende ze niet zo goed, dus heb echt vanalles lopen lullen over niets.

* freecell slaat de spraakwaterval
*Spraakwaterval compier meldt
Ik vraag me af en toe af waarom mensen me niet gewoon afkappen als ze me te lang vinden lullen! werkt het beste en ik snap het dan heus wel
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 17 april 2007 @ 09:12:27 #230
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48407359
Ik praat ook heel veel maar heb er de laatste tijd veel minder problemen mee
pi_48407666
Veel mensen willen aardig blijven dus zeggen ze niet echt wat ze denken.

Hoewel mijn omgeving zoals wel vaker me niet begrijpt, heb ik een belangrijke en voor mijn gevoel een goede keuze gemaakt door sinds kort zo min mogelijk TV te kijken. Ik erger me kapot aan nieuws. Het meeste is negatief van aard en eigenlijk kun je met 99% van het nieuws helemaal niets. Het heeft geen enkele meerwaarde voor mijn leven als individu. Aangezien ik nog altijd bezig ben om de berg des levens te beklimmen wil ik het meest productieve pad nemen.
Naast het nieuws heb je nog eens een zooi troep waar ik als zombie hersendood naar zat te kijken. Neem nou de Pfaffs; heel goed dat ze laten zien hoe een familie met elkaar behoort om te gaan, maar we zitten hier thuis verdomme te kijken naar het leven van iemand anders wat kennelijk boeiender is dan dat van ons. Een 9-11 complottheorie, ik wil daar niet meer over nadenken. Ik wil me zoveel mogelijk richten op zaken die voor mij als persoon van belang zijn om een beter mens te worden. En het belangrijkste nieuws krijg ik wel van de mensen te horen die zich er mee bezighouden.
Ik kan de stroom van stront op TV niet meer aan en hoef die onzin niet meer te horen.
Terwijl we ondertussen met onze eigen familie een mooie tijd zouden kunnen hebben, heb ik het gevoel dat door de grote invloed van de TV families uit elkaar gerukt worden. Als het programma je niet aanstaat ga je maar naar je eigen kamer. Vroeger was er met 1 TV ook wel strijd, maar bleef de familie vaker bijeen. Men denkt dat door het volgen van media onze wereld groter wordt, maar in feite houd het ons steeds meer gevangen tussen de 4 muren.
Tijdens TV kijken een gesprek voeren gaat bijna niet, want je wordt steeds afgeleidt door iets wat kennelijk "meer belang heeft".
Oorlogen die je op het nieuws ziet; ik kijk daar met een machteloos gevoel naar. Je kunt óf erheen gaan en mensen helpen of niet kijken.
Ik kan moeilijk de TV hier in huis ontwijken, maar ik zoek het in ieder geval niet meer op.

Ik ga er vanuit dat er mensen zijn die dit lezen en me niet begrijpen, maar dat is OK. Ik heb echt het gevoel een goede keuze te maken

[ Bericht 1% gewijzigd door w8jij17 op 17-04-2007 09:34:08 ]
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:26:23 #232
169739 Prometheus-Rising
Was Neotribalist
pi_48413389
Ik heb al een tijdje onderzoek gedaan en heb enorm veel symptonen van ADD. Binnenkort maar eens naar de dokter aangezien ik er behoorlijk last van heb (en van heb gehad). Het was al duidelijk op de basisschool als ik terugkijk, eerst dachten ze dat ik een mongool was. Na allerlei tests kwamen ze erachter dat ik "gewoon" een dromer was. Right, ik bleef bv steevast staan bij honkbal wanneer ik moest rennen, maakte bijna nooit huiswerk, keek uit het raam. Vaak schreeuwde ik maar 1 of ander droog grapje door de klas en lachte ik om mijn gebreken. De leraren scholden me verrot en gooiden mijn (niet geordende) vak door de klas. Dat soort dingen. Later ben ik veel drugs gaan gebruiken en misbruiken om het te onderdrukken... naja..

Het zou mooi zijn als er een pil is die alles oplost
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:53:46 #233
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48414314
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:06 schreef compier het volgende:

[..]

IK HEB MIJN VISUM

ik kan uuuuuuuuuuuuuuren liggen bakken

Ik moet zeggen dat het momenteel een chaos in mn hoofd is voelt best stom
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:36:11 #234
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48415992
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

voelt best stom

STORM
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 18 april 2007 @ 15:31:28 #235
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48464226
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:16 schreef Yoni het volgende:

Even mezelf quoten

Geslaagd
  woensdag 18 april 2007 @ 15:35:26 #236
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48464372
Gefeli Yoni!
Maxi, Midi & Mini
pi_48464666
Gefeli!

Ik heb vandaag vercshrikkelijk veel gedaan voor school (voor mijn doen) maar ik kom er maar niet doorheen... Zucht... Steeds als ik iets af heb, komt er weer iets bij en helemaal iets afronden lukt aldoor niet aangezien ik informatie mis...

Ik moet gewoon nog veel meer doen dan wat ik tot nu toe gedaan heb en ik ben dus al vanaf 1 uur non-stop bezig...

Ik ga eerst maar eens even pauzeren...
  woensdag 18 april 2007 @ 16:24:21 #238
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48466557
gefeli!

Ik word gek van mezelf ik wil graag fitnessen, maar ik ben zo'n kniepert soms. Ik hoef maar 18.50 (per maand) te dokken voor 1x per week fitness.

woensdag 18 april 2007 @ 16:50:44 #239
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48467818
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:24 schreef Qwea het volgende:
gefeli!

Ik word gek van mezelf ik wil graag fitnessen, maar ik ben zo'n kniepert soms. Ik hoef maar 18.50 (per maand) te dokken voor 1x per week fitness.

Ik had dat ook, heb maar opgezegd, aangezien de gozer waar ik mee ging, niet meer ging.
Ik had niet de motivatie om er zelf heen te gaan.
nu word ik dik
als ik rustig zou zijn
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  woensdag 18 april 2007 @ 17:12:10 #240
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48468724
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:50 schreef compier het volgende:

[..]

Ik had dat ook, heb maar opgezegd, aangezien de gozer waar ik mee ging, niet meer ging.
Ik had niet de motivatie om er zelf heen te gaan.
nu word ik dik
als ik rustig zou zijn
nou ja ik heb het dus 1.5 jaar terug gedaan maar dan obeperkt. Dus ik MOEST 3 a 4x per week om het geld eruit te krijgen.

Daar heb ik nu a : geen zin in B : geen tijd voor.

Dus 1x per week lijkt me wel wat,maar ik ben zo'n kniepert. En ik zit ook met die motivatie. Alhoewel dat denk wel goed zit. Ik vond het erg leuk altijd
  zondag 22 april 2007 @ 12:33:34 #241
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48593862
Tvp, ik mag over 2 weken bij Lentis aangeven of ik me wel of niet op een autisme / een aan autisme verwante stoornis wil laten testen. Alles ligt nog open dus .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 22 april 2007 @ 22:41:02 #242
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48616422
Ik ga nu op de fiets naar mijn stage soort verplichte beweging 3 keer per week.
Misschien is zoiets een idee
Ik beweeg wel meer omdat ik nu aan het diëten bent maar om jezelf te dwingen lijkt me dat een goede oplossing.
  maandag 23 april 2007 @ 16:47:27 #243
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48637651
nog steeds clean van koffie hier
merk wel dat ik veel meer "goede" energie heb !!
en ik eet meer fruit
Ik word misschien zelfs nog een keertje gezond
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_48637985
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:41 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ik beweeg wel meer omdat ik nu aan het diëten bent maar om jezelf te dwingen lijkt me dat een goede oplossing.
Ik doe alles wat op de fiets sneller gaat dan met de bus op de fiets.
Nou is het van elk willekeurig punt in de stad naar elk andere willekeurige punt in de stad sneller met de fiets, dus ik fiets altijd de hele stad door
  maandag 23 april 2007 @ 17:23:48 #245
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48639099
quote:
ik kan mezelf niet dwingen Ik heb daar gewoon geen discipline voor. Sowieso ga ik maar niet. Als ik fitness ben ik verplicht 1x per week te gaan anders is het zonde van mn centen. Ik kan dus nooit spontaan besluiten om een week langer bij MIkeyMo in Den Helder te blijven.

Ik haat zulke verplichtingen altijd
  maandag 23 april 2007 @ 17:31:13 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48639326
Ik haat verplichtingen ook, maar zonder verplichtingen zit ik maar een beetje lam te Fokken de hele dag .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 23 april 2007 @ 17:32:29 #247
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48639377
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:31 schreef Viking84 het volgende:
Ik haat verplichtingen ook, maar zonder verplichtingen zit ik maar een beetje lam te Fokken de hele dag .
ik ook vandaar dat ik ook blij ben met stage en school
  maandag 23 april 2007 @ 22:52:33 #248
34891 melonovy
La Kutschie
pi_48651659
Ha,

Yoni gefeli, goed gedaan hoor, je zal wel trots op jezelf zijn!!

Compier, goed hoor dat je je visum hebt, al zullen we er hier weinig van merken dat je elder zal wonen

w8jij17, ik herken erg veel in je verhaal, die TV boeit mij ook nauwelijks, het nieuws deprimeerdt me, ik lees liever even de koppen op de frontpage, dan sla ik het ergste over en lees alleen even de artikeltjes die me boeien. Series vind ik even leuk, maar al snel niet meer boeiend, een tweede of derde seizoen kakt er bij mij al helemaal snel in.

Bakken in de zon kan ik trouwens ook niet, stil zitten in de zon
Hier een fikse blues, teleurstellingen, paar creatieve projecten zijn weer klaar, intensief moederen met 2 kotertjes in een bepaalde fase hormonen, balen, blegh. En ik kan er zo weinig mee, wordt even niet opgepept. Ik word ook nog eens jaloers van een paar mensen om me heen met lentekriebels , ik wil ook weer pieken...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_48656694
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:47 schreef compier het volgende:
nog steeds clean van koffie hier
merk wel dat ik veel meer "goede" energie heb !!
en ik eet meer fruit
Ik word misschien zelfs nog een keertje gezond
Goed bezig, compier! Zet door, dan zul je misschien merken dat het resultaat nóg groter wordt. Koffie heeft namelijk géén opwekkend effect. Alleen hebben mensen die elke dag (veel) koffie drinken, het nodig om op gang te komen.
quote:
Volgens mij heb je wel discipline, maar omdat jij en ik en al die andere AD(H)D'ers zoveel weerstand krijgen kiezen we op een gegeven moment automatisch voor de weg van de minste weerstand.
Bijvoorbeeld met school. Ik ben al een jaar bezig, maar doe weinig. Ik denk dat ik een soort leertrauma heb opgelopen op de basisschool, omdat het me zoveel moeite kostte. Ik heb nooit geleerd om een kick te krijgen van een toets waar je het maximale uit gehaald hebt. Ik heb altijd vijfen en zessen gehaald. Daardoor kies ik er nu onbewust voor alles wat me spanning en stress opleverd te vermijden, omdat het resultaat toch net genoeg is. Waarom zou je beter je best doen? (<-- hoewel een hoog cijfer natuurlijk aanmoedigt).

Ik merk bij mij dat ik minder gestresst ben, beter in mijn vel zit, meer tijd heb voor meer belangrijke zaken (als ik die al heb ) Ik ga tegenwoordig direct naar het forum. Want bij een grote foto als bij die van Virginia kijk je onbewust toch weer en dát zijn nou net zaken waar ik me voor afsluit.

Ook baal ik ervan dat ik zoveel in de ik-persoon praat. Ik zou graag meer interactie met jullie willen, maar het lukt me niet goed om nuttig / motiverend commentaar te schrijven.
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:33:44 #250
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48659573
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 08:25 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Goed bezig, compier! Zet door, dan zul je misschien merken dat het resultaat nóg groter wordt. Koffie heeft namelijk géén opwekkend effect. Alleen hebben mensen die elke dag (veel) koffie drinken, het nodig om op gang te komen.
[..]

Volgens mij heb je wel discipline, maar omdat jij en ik en al die andere AD(H)D'ers zoveel weerstand krijgen kiezen we op een gegeven moment automatisch voor de weg van de minste weerstand.
Bijvoorbeeld met school. Ik ben al een jaar bezig, maar doe weinig. Ik denk dat ik een soort leertrauma heb opgelopen op de basisschool, omdat het me zoveel moeite kostte. Ik heb nooit geleerd om een kick te krijgen van een toets waar je het maximale uit gehaald hebt. Ik heb altijd vijfen en zessen gehaald. Daardoor kies ik er nu onbewust voor alles wat me spanning en stress opleverd te vermijden, omdat het resultaat toch net genoeg is. Waarom zou je beter je best doen? (<-- hoewel een hoog cijfer natuurlijk aanmoedigt).

Ik merk bij mij dat ik minder gestresst ben, beter in mijn vel zit, meer tijd heb voor meer belangrijke zaken (als ik die al heb ) Ik ga tegenwoordig direct naar het forum. Want bij een grote foto als bij die van Virginia kijk je onbewust toch weer en dát zijn nou net zaken waar ik me voor afsluit.

Ook baal ik ervan dat ik zoveel in de ik-persoon praat. Ik zou graag meer interactie met jullie willen, maar het lukt me niet goed om nuttig / motiverend commentaar te schrijven.
Dicipline
Fietsen naar mijn stage lukt maar de rest dus niet.
Mijn schoolwerk versloft mijn kamer lijkt op een klimop van wasgoed en troep.
Ik ben ongeregeld en alles behalve gedisciplineerd. ik kan mezelf nergens toe dwingen als de wil er niet is. Ik ben allang blij dat ik mijn verstand en intellect mee heb anders zou ik een wrak zijn
Och ja
Helaas
Ik weet niet of het weerstand is, weerstand van wat? van mezelf andere? zouden andere mij moedwillig tegen willen werken... dunno
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:46:25 #251
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48659980
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:33 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Dicipline
Ik ben ongeregeld en alles behalve gedisciplineerd. ik kan mezelf nergens toe dwingen als de wil er niet is. Ik ben allang blij dat ik mijn verstand en intellect mee heb anders zou ik een wrak zijn
Och ja
Helaas
Ik weet niet of het weerstand is, weerstand van wat? van mezelf andere? zouden andere mij moedwillig tegen willen werken... dunno
weerstand van je/mezelf..
Als iets even niet lukt meteen voor een makkelijkere manier (opgeven soms) kiezen...
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:58:04 #252
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48660349
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:33 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Dicipline
Och ja
Helaas
Is dat nou eigk typisch iets voor ons als mensen met ADHD? Mijn kamer is ook ene fuckzooi je mag blij zijn als je er in het weekend als MM hier is er de vloer kan zien

Best erg Eens in de zoveel tijd dan heb ik een schoonmaak kick,dan gaat alles grondig gesopt e.d worden... maar een dag later is het weer een puinhoop
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:19:29 #253
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48660952
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Is dat nou eigk typisch iets voor ons als mensen met ADHD? Mijn kamer is ook ene fuckzooi je mag blij zijn als je er in het weekend als MM hier is er de vloer kan zien

Best erg Eens in de zoveel tijd dan heb ik een schoonmaak kick,dan gaat alles grondig gesopt e.d worden... maar een dag later is het weer een puinhoop
ik ken het ook de schoonmaak kicks!
Het gekke is dan wil je alles doen! kasten uitruimen en inruimen stoffen lappen gewoon schone start om het weer langzaam te laten versloffen in afwachting op de volgende opruim kick..
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:30:59 #254
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48663352
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:19 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Het gekke is dan wil je alles doen! kasten uitruimen en inruimen stoffen lappen gewoon schone start om het weer langzaam te laten versloffen in afwachting op de volgende opruim kick..
ja! dan heb je die teringzooi van je bureau opgeruimd, de kamer gedweild die weer heerlijk fris ruikt, de was gedaan,de ramen gelapt, ect ect.

En dan binnen no time is er een mount everest aan was, zit er van alles op je ramen, stinkt je kamer naar van alles en nog wat en is de teringzooi op je bureau terug

en telkens neem ik me voor om niet meer zo'n zooi te maken
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 24 april 2007 @ 12:40:20 #255
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48663662
Ik neem me ook elke dag voor om de afwas te doen en hem vanaf dan ook echt élke dag te doen.... en dat hou ik dan meestal toch wel weer zeker twee dagen vol
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:42:00 #256
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48663736
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:40 schreef Yoni het volgende:
Ik neem me ook elke dag voor om de afwas te doen en hem vanaf dan ook echt élke dag te doen.... en dat hou ik dan meestal toch wel weer zeker twee dagen vol
same here

"Ja MikeyMo, ik doe echt de afwas na het eten echt!"
*eten op*
"ik doe de afwas morgen wel"

En dan doe je het 1 a 2 dagen gelijk elke dag, en dan opeens staat er een berg van 3 dagen
pi_48668858
Ik doe de afwas altijd onmiddelijk als de afwas niet mee fatsoenlijk op één kant van het aanrecht past. Werkt prima.
De was daarentegen groeit wel gestaag dor
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 24 april 2007 @ 16:46:06 #258
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48673203
Ik was pas af als ik geen borden en bestek meer heb. En soms zelfs dan nog niet eens

Gelukkig heb ik straks een afwasmachine...
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 24 april 2007 @ 16:47:43 #259
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48673271
Oh ook goed nieuws hier trouwens, kwam net thuis en vond een brief van mijn werkgever in de brievenbus. Met ingang van 1 april is mijn salaris met 100 euro bruto verhoogd Gewoon zomaar, omdat ik hard bezig ben om MCSE-er te worden en omdat ik goed werk verricht bij de opdrachtgever

Zo gaaf! Na al die jaren gezeik qua werk, heb ik nu gewoon een werkgever die me begrijpt, meedenkt én me waardeert!
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:42:46 #260
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48675232
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:46 schreef Yoni het volgende:
Ik was pas af als ik geen borden en bestek meer heb. En soms zelfs dan nog niet eens

pi_48679837
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:47 schreef Yoni het volgende:
Oh ook goed nieuws hier trouwens, kwam net thuis en vond een brief van mijn werkgever in de brievenbus. Met ingang van 1 april is mijn salaris met 100 euro bruto verhoogd Gewoon zomaar, omdat ik hard bezig ben om MCSE-er te worden en omdat ik goed werk verricht bij de opdrachtgever

Zo gaaf! Na al die jaren gezeik qua werk, heb ik nu gewoon een werkgever die me begrijpt, meedenkt én me waardeert!
wow geweldig!
dat geeft je meteen enorm veel meer zelfvertrouwen en positiviteit he.
pi_48680005
ik lees al jullie posts altijd aandachtig, blijft heerlijk om te zien dat er mensen blijven kloten met vanalles en nog wat, maar dat er over het algemeen veel zelfspot is. da's goed.

hier gaat het gesmeerd, ik blow niet meer door de week en ben 12 uur per dag van huis voor mijn nieuwe baan. op de training daar kan ik me heerlijk concentreren en stoor me aan anderen die hun aandacht er niet bij kunnen houden.
mijn kamer is al maanden redelijk opgeruimd, sociaal is alles relaxed en er lijkt een eind in zicht qua financiele problemen binnenkort.
misschien was dit contract net de zet die ik nodig had om mezelf wat op orde te brengen en hopelijk blijft het nog lang zo goed.

ik weet nog niet zeker of ik vrijdag van de partij ben, je wil mijn saldo van de giro niet zien.
pi_48680077
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 11:19 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

haha, heerlijk die schoonmaakkick. ben je enorm bezig en opeens besef je je dat het misschien niet erg nuttig is om die pennenbak te soppen en dat je beter je tijd kan besteden aan stofzuigen ofzo.
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:46 schreef Yoni het volgende:

mijn huisgenoten roepen me onmiddelijk tot de orde als ik de afwas probeer te ontlopen (en dat doe ik bijna altijd ). als ik hen toch niet had kocht ik plastic servies.
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:48:28 #264
34891 melonovy
La Kutschie
pi_48684005
Yoni, goed bezig meid! Alsof de afwasmachine weer uitruimen zo leuk is, het is hier echt zo erg dat mijn aanrecht vol staat met zooi, omdat ik geen zin kan maken om die vaatwasmachineuit te ruimen, het is echt te erg he, dat huishouden wat niet wil. En dan noemen ze mij een huisvrouw omdat ik een huismoeder ben hahahaha.

Mighty gaat ook lekker, goed hoor! Blijf lekker hangen in die positieve flow mensen!

Hier gaat het langzaam aan ook wel beter.

Zijn jullie scherp, adrem en bij de hand in verbale communicatie?
Ik heb vaak dat ik achteraf, zo naderhand een keigoed antwoord of argument heb, terwijl ik op het moment supreme dicht klap, of iets stoms zeg, of heel ver van mijn gevoel af sta, mijn gevoel niet kan benoemen en me laat overvallen door wat er gezegd is. Herkenbaar bij meerderen? Hoe kun je daar nu goed mee omgaan?
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:10:00 #265
63411 Roeji
pi_48685019
Lang leve James Ik kan echt niet meer zonder mijn vaatwasser. Oke, ik moet m nog uitruimen. Vandaag de hele dag weggeweest en nu echt te moe om dat te doen. Kan morgenvroeg. Normaal ruim ik m wel meteen uit als ie klaar is 's morgens.
De rest van het huishouden gaat nog wat minder Mn badkamer moet hoognodig een sopbeurt krijgen. en nee de doucheslang in de rondte slingeren voldoet niet. En ik heb me toch een pesthekel aan het poetsen van de badkamer.

@melonovy; dat laatste stuk tekst van jou is helemaal op mij van toepassing. Maar soms flap ik er ook wel eens een opmerking uit die keihard aankomt bij de ander zonder dat ik het doorheb. Maar meestal klap ik dicht, vooral op mn werk. In prive sfeer gaat t vaak wel goed.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:14:24 #266
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48685211
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:48 schreef melonovy het volgende:

Ik heb vaak dat ik achteraf, zo naderhand een keigoed antwoord of argument heb, terwijl ik op het moment supreme dicht klap, of iets stoms zeg, of heel ver van mijn gevoel af sta, mijn gevoel niet kan benoemen en me laat overvallen door wat er gezegd is. Herkenbaar bij meerderen? Hoe kun je daar nu goed mee omgaan?
Nou,meestal ben ik wel scherp, maar soms heb ik achteraf toch wel van "godverdomme, ik had dit en dit moeten zeggen, dat was dan scherp geweest."

Meestal ben ik gewoon scherp en zeg ik waar het opstaat. En de mensen die mij niet kennen, zijn daar soms niet zo blij mee

Laatst ook, een gesprek op school moest je je medeleerlingen beoordelen. Iedereen was zo van "ja nee die en die is niet zo lief en die en die wel kei lief"

Ik zo "Ja, nee ik vind X, Z en Y een enorme klootzak en een klapmongool. De rest is wel te doen"

Iedereen keek me zo aan van "wtf oke,dus,duidelijk "
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:21:49 #267
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48685526
quote:
Yoni, goed bezig meid! Alsof de afwasmachine weer uitruimen zo leuk is, het is hier echt zo erg dat mijn aanrecht vol staat met zooi, omdat ik geen zin kan maken om die vaatwasmachineuit te ruimen, het is echt te erg he, dat huishouden wat niet wil. En dan noemen ze mij een huisvrouw omdat ik een huismoeder ben hahahaha.

Mighty gaat ook lekker, goed hoor! Blijf lekker hangen in die positieve flow mensen!

Hier gaat het langzaam aan ook wel beter.

Ik ben op zich wel goed in communicatie. Ik floep er geen gekke dingen uit en vind altijd wel het goede woord. dus das een puls
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:24:00 #268
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48685622
hebben jullie trouwens ook, dat je bv iets moet doen, daar heel druk in gedachten mee bent, 2 min later bv gaat plassen oid en je het hele idee wat zo belangrijk was om te doen kwijt bent?

Ik moet ook niet zonder briefje naar de winkel gaan btw, dan heb ik de helft van mn spullen niet Maar in nrs onthouden (tel nr) ben ik dan wel weer goed Strange isn't it
pi_48687926
quote:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Ik ben niet zo heel aanwezig over het algemeen, maar als ik dingen zeg zijn ze nuttig of grappig. Je kunt stellen dat ik een hekel heb aan onzinpraat, liever to the point. Ik weet ook van mezelf dat ik altijd goed afweeg wat ik wil zeggen, of het nut heeft en of de ander er op zit te wachten.
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:24 schreef Qwea het volgende:
hebben jullie trouwens ook, dat je bv iets moet doen, daar heel druk in gedachten mee bent, 2 min later bv gaat plassen oid en je het hele idee wat zo belangrijk was om te doen kwijt bent?
haha, enorm vaak natuurlijk.
quote:
Ik moet ook niet zonder briefje naar de winkel gaan btw, dan heb ik de helft van mn spullen niet Maar in nrs onthouden (tel nr) ben ik dan wel weer goed Strange isn't it
ja precies! ik onthoud enorm veel dingen die niet nuttig zijn maar belde bv wel mijn moeder een dag te vroeg voor haar verjaardag.
  woensdag 25 april 2007 @ 07:26:38 #270
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48693268
Zo super stom allemaal

Blegh, ik heb helemaal GEEN zin in stage, het wordt verdomme 27graden. Van moeders mocht ik thuis blijven, maar dat lijkt me niet bevordelijk voor mn stage uren Tis zo verleidelijk

*zichzelf de douche in schopt
pi_48693524
Hmmm, ik ben soms adrem, soms niet, maar ik praat wel teveel...
En soms ben ik best grappig. Al heb ik het idee dat ik meer een soort van clown ben, omdat ik altijd op de meest vreemde manieren op mijn bek ga...

Ik kan wel middenoverdag, relaxed ende in alle rust ergens gaan zitten pitten. Gisteren, na het eten nog gehad, buiten, in een hangmatstoeltje bij een vriendin van me thuis (terwijl onze hele bijbelkring waar we net mee hadden gegeten er dus was )Iedereen verbaasd dat ik zomaar ff kon wegpitten.
  woensdag 25 april 2007 @ 08:04:43 #272
63411 Roeji
pi_48693563
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:24 schreef Qwea het volgende:

Euhh ja, als ik heel erg met iets bezig ben in mn kop ben ik het des te sneller kwijt. 2 keer een rondje draaien en de kop is weer leeg
Zoeits als je eten in de magnetron zetten en dan tv gaan kijken of internetten en 3 uur later ineens de kasten leeghalen omdat je zo'n honger hebt. En 's morgens ineens je eten in de magnetron zien staan

Briefjes maken doe ik niet meer, ben ze toch steeds kwijt. Ik heb nu in een van mn keukenkasten (die het meest opengaat) een briefje opgehangen met de voorraad in mn kasten. Het zit in een plastic hoes en ik kan dus met een whiteboard stift aangeven wanneer ik iets moet inkopen. Aangezien ik dit briefje dus meerdere keren zie per dag en per week, blijft meestal wel hangen wat ik moet kopen.

Ik ben altijd enorm goed geweest in het onthouden van nummerplaten. Vroeger ook telefoonnummers, maar de laatste paar jaar niet meer. Verjaardagen kan ik praktisch niet onthouden.
Ik ben zo blij, zo blij
  woensdag 25 april 2007 @ 08:14:40 #273
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48693692
verjaardagen,nummerplaten,foon nrs,huisnrs daar heb ik allemaal geen problemen mee. Maar die stomme boodschappen

"Vergeet je niet macaroni,macaroni pakket, saus en ham mee te nemen?"
-Oke
*terug komt met alles behalve ham en een pakket*

pi_48693760
quote:
Op woensdag 25 april 2007 07:26 schreef Qwea het volgende:
Zo super stom allemaal

Blegh, ik heb helemaal GEEN zin in stage, het wordt verdomme 27graden. Van moeders mocht ik thuis blijven, maar dat lijkt me niet bevordelijk voor mn stage uren Tis zo verleidelijk

*zichzelf de douche in schopt
Je zou je moeder een schop moeten geven
Ik was altijd de persoon die wilde spijbelen en mijn moeder motiveerde mij om toch te gaan.
Inmiddels is mijn plichtsgevoel zo akelig groot dat ik ewoon ga als ik op school verwacht word...
  woensdag 25 april 2007 @ 08:22:23 #275
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48693805
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Je zou je moeder een schop moeten geven
Ik was altijd de persoon die wilde spijbelen en mijn moeder motiveerde mij om toch te gaan.
Inmiddels is mijn plichtsgevoel zo akelig groot dat ik ewoon ga als ik op school verwacht word...
Ik zou dr idd moeten schoppen, en ik heb ook heel groot de neiging om toch thuis te blijven hoor Maar ik denk dat MikeyMo dat niet zo tof zou vinden en ik hem best wel teleur zou stellen

*Tas maar inpakt en naar trein fietst
pi_48698702
*topic leest

Ik schijn volgens sommige mensen ook nogal wat add/adhd/hoogbegaafdheid trekjes te vertonen... (vooral Viking84 wees me erop, maar ook anderen al eerder). Het zal vast ereder zijn gevraagd, maar goed. Ik begrijp dat je bij een psycholoog moet zijn om bijvoorbeeld een diagnose te krijgen, maar moet je dan eerst naar de huisarts om verwezen te worden? En hoe begin je dan zo'n gesprek met de huisarts? (Ik ben, om eigenlijk niks, altijd dood zenuwachtig voor de huisarts, ookal is ie ontzettend vriendelijk enzo.)

Door depressie ivm familieomstandigheden heb ik al wat studievertraging gekregen, en ik heb ook al te veel tentamens uitgesteld, waardoor ik nu een jaar langer aan het studeren ben. De IB-Groep in al haar wijsheid heeft besloten dat familieomstandigheden geen reden zijn voor een jaar extrastufi, en aangezien ik van Freecell las dat zo'n diagnose het wel kan zijn...

Niet dat ik wil 'doen alsof' ofzo, maar als het een verklaring is voor wat problemen, en ik daardoor langer zou kunnen studeren, zou het natuurlijk fijn zijn
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48745558
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:24 schreef Tangarine het volgende:.......... Ik begrijp dat je bij een psycholoog moet zijn om bijvoorbeeld een diagnose te krijgen, maar moet je dan eerst naar de huisarts om verwezen te worden? En hoe begin je dan zo'n gesprek met de huisarts? (Ik ben, om eigenlijk niks, altijd dood zenuwachtig voor de huisarts, ookal is ie ontzettend vriendelijk enzo.)
ik belde toendertijd mijn huisarts, vroeg om een verwijzing naar de psychiater en kreeg hem zonder iets te hoeven vertellen. hij kende me natuurlijk al jaren.

maar de normale procedure is dat je naar de huisarts gaat, zegt dat je denkt ADD te hebben en vraag om een verwijzing naar een psychiater of GGZ.
ook al ben je doodzenuwachtig, het zal hem natuurlijk een worst wezen of je een ingegroeide haar hebt of psychotisch bent.
pi_48783245
Over huisarts gesproken, ik naar de huisarts toe die mij doorverwees naar jeugdzorg (Ik ben 16) waarna ik compleet in de stress schoot. Ik kreeg vragenlijsten enzo en voelde me eerder als een psychopaat behandeld dan een eventueel add/adhd'er. Ik alles afgebeld etc maar ik wil toch rust, zegmaar. Dat ik add/adhd zou hebben dat zal wel, zo ben ik nou eenmaal, maar als eventuele medicatie zou kunnen helpen zou dat serieus super zijn.

Mijn school verkloot ik enorm, en dat is altijd al zo geweest omdat ik me tijdens lessen nooit kan concentreren, altijd met alles bemoei en iedereen wil helpen en dan mijn eigen dingen wel eens vergeet. Leerwerk plannen kan ik niet, leerwerk leren is al helemaal een chaos aangezien ik dan 24 dingen tegelijk doe en daar niets tegen kan doen.

Verder heb ik een vrij constante gedachtestroom, ik denk overal over na, en veel en vaak. Dit is ontiegelijk vermoeiend. Meestal weet ik het moment erna el niet eens meer waar ik aan dacht, maar whatever, dat maakt niet uit.

Ik ben een soort storm in mijn kamer, ik creeër voor anderen chaos, die voor mij meestal wel gedeeltelijk te overzien is de eerste 3 dagen nadat ik het opgeruimd heb, en dan laat ik het vaak maar gewoon liggen om het zo af en toe is compleet schoon te maken in zo'n typische schoonmaak bui .

Maar, wat moet ik eigenlijk doen? weer naar mijn huisarts gaan? of misschien naar slachtofferhulp oid aangezien die je ook kunnen doorverwijzen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:39:47 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48784322
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:24 schreef Tangarine het volgende:
*topic leest

Ik schijn volgens sommige mensen ook nogal wat add/adhd/hoogbegaafdheid trekjes te vertonen... (vooral Viking84 wees me erop, maar ook anderen al eerder). Het zal vast ereder zijn gevraagd, maar goed. Ik begrijp dat je bij een psycholoog moet zijn om bijvoorbeeld een diagnose te krijgen, maar moet je dan eerst naar de huisarts om verwezen te worden? En hoe begin je dan zo'n gesprek met de huisarts? (Ik ben, om eigenlijk niks, altijd dood zenuwachtig voor de huisarts, ookal is ie ontzettend vriendelijk enzo.)

Door depressie ivm familieomstandigheden heb ik al wat studievertraging gekregen, en ik heb ook al te veel tentamens uitgesteld, waardoor ik nu een jaar langer aan het studeren ben. De IB-Groep in al haar wijsheid heeft besloten dat familieomstandigheden geen reden zijn voor een jaar extrastufi, en aangezien ik van Freecell las dat zo'n diagnose het wel kan zijn...

Niet dat ik wil 'doen alsof' ofzo, maar als het een verklaring is voor wat problemen, en ik daardoor langer zou kunnen studeren, zou het natuurlijk fijn zijn
Dat mag je ook aan mij vragen hoor via MSN .
Ik ben idd ook naar de huisarts gegaan. Ik ga altijd pas naar de huisarts als ik een waslijst hebt, zodat ik meer dingen kan vragen tijdens een consult . Dus ik begin altijd met "Ik heb drie punten, punt 1.....". En dat werk ik dan allemaal af .

Mijn huisarts geloofde niet zo dat ik iets van autisme zou hebben, maar ik vind het nogal gemakkelijk om dat te baseren op de keren dat ik daar geweest ben (5 keer ofzo?) en met hem gepraat heb. Maar hij heeft me doorverwezen. Ik heb volgende week een tweede gesprek met een psycholoog van Lentis en dan mag ik aangeven of ik wil dat mijn dossier (dat een aanvang nam in 1997) aan een expert vh autismeteam wordt aangeboden. Ik heb al eens de niet-officiële diagnose PDD (pervasive development disorder) gehad (een psychotherapeut zei dat ik dat had), maar daar kom je niet veel verder mee.

Maar Tangerine, je zou dus even op moeten schrijven wat je problemen zoal zijn en daarmee naar de huisarts gaan. Maar volgens mij mag een huisarts niet weigeren om jou een verwijsbrief te geven. Hij is immers geen expert op dat gebied. Maar als je dit zou willen, hebben we het er via msn nog wel ff over als je wilt. Ik vind idd dat jij typische ADD-trekjes hebt en het is natuurlijk niet voor niets dat ik altijd met bepaalde mensen een klik heb (als in: als ik iets bijzonders heb, is de kans groot dat degene met wie ik een klik heb dat ook heeft, want ik vind niet snel iemand interessant ).
Niet meer actief op Fok!
pi_48786580
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:56 schreef TC_Artemis het volgende:
Over huisarts gesproken, ik naar de huisarts toe die mij doorverwees naar jeugdzorg (Ik ben 16) waarna ik compleet in de stress schoot. Ik kreeg vragenlijsten enzo en voelde me eerder als een psychopaat behandeld dan een eventueel add/adhd'er. Ik alles afgebeld etc maar ik wil toch rust, zegmaar. Dat ik add/adhd zou hebben dat zal wel, zo ben ik nou eenmaal, maar als eventuele medicatie zou kunnen helpen zou dat serieus super zijn.

Maar, wat moet ik eigenlijk doen? weer naar mijn huisarts gaan? of misschien naar slachtofferhulp oid aangezien die je ook kunnen doorverwijzen?
tja, je spreekt jezelf wel tegen hier. je wil graag hulp, maar als het er is schiet je in de stress en kap je het af.
al die vragenlijsten, onderzoeken, gesprekken enzo zijn er niet voor niks, het is fijn als je zeker weet wat er aan de hand is zodat er een gepaste behandeling voor je geregeld kan worden.
je kunt vanalles krijgen, therapie, medicatie, coaching, of alleen een diagnose als je dat wil.

slachtofferhulp zal niet veel voor je kunnen doen, doe het via de normale weg: huisarts > psychiater of GGZ
als je aardig met jezelf in de knoop zit zou ik de GGZ proberen voor therapie enzo,
als je wel blij bent met jezelf maar je chaos en concentratie wil regelen heb je al snel pillen als je naar de psychiater gaat.
pi_48787969
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:00 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

als je aardig met jezelf in de knoop zit zou ik de GGZ proberen voor therapie enzo,
als je wel blij bent met jezelf maar je chaos en concentratie wil regelen heb je al snel pillen als je naar de psychiater gaat.
Ja dat verschilt ook per dag, mijn mood slaat echt om het kleinste om, vandaag heb ik veel gesport dus ben ik supervrolijk, en ben echt blij met mezelf en voel me goed. Er zijn ook dagen dat ik gewoon niets doe, en een beetje voor me uit staar omdat ik enig vorm van sociaal contact gewoon even niet kan hebben omdat ik mijzelf dus echt niet goed voel. Misschien moet ik maar gewoon een keer kei hard gaan sporten, en dan een afspraak maken .
Maar bedankt voor je info! dat waardeer ik enorm.
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:36:48 #282
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48793515
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat mag je ook aan mij vragen hoor via MSN .
Ik ben idd ook naar de huisarts gegaan. Ik ga altijd pas naar de huisarts als ik een waslijst hebt, zodat ik meer dingen kan vragen tijdens een consult . Dus ik begin altijd met "Ik heb drie punten, punt 1.....". En dat werk ik dan allemaal af .

Mijn huisarts geloofde niet zo dat ik iets van autisme zou hebben, maar ik vind het nogal gemakkelijk om dat te baseren op de keren dat ik daar geweest ben (5 keer ofzo?) en met hem gepraat heb. Maar hij heeft me doorverwezen. Ik heb volgende week een tweede gesprek met een psycholoog van Lentis en dan mag ik aangeven of ik wil dat mijn dossier (dat een aanvang nam in 1997) aan een expert vh autismeteam wordt aangeboden. Ik heb al eens de niet-officiële diagnose PDD (pervasive development disorder) gehad (een psychotherapeut zei dat ik dat had), maar daar kom je niet veel verder mee.

Maar Tangerine, je zou dus even op moeten schrijven wat je problemen zoal zijn en daarmee naar de huisarts gaan. Maar volgens mij mag een huisarts niet weigeren om jou een verwijsbrief te geven. Hij is immers geen expert op dat gebied. Maar als je dit zou willen, hebben we het er via msn nog wel ff over als je wilt. Ik vind idd dat jij typische ADD-trekjes hebt en het is natuurlijk niet voor niets dat ik altijd met bepaalde mensen een klik heb (als in: als ik iets bijzonders heb, is de kans groot dat degene met wie ik een klik heb dat ook heeft, want ik vind niet snel iemand interessant ).
Je huisarts mag dit wel!
Hij heeft de criteria vragen ook en als je net tenminste 4-5 punten scoort in een vraaggesprek met hem mag hij zeggen dat het niet nodig is.
Maar meestal doen ze dit niet dus och.
  zaterdag 28 april 2007 @ 12:14:18 #283
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48803010
ARGH! ik moet mn kamer opruimen!
maar het is niet heel dringend, maar het moet wel.
ik ga misschien vandaag maar eens beginnen!
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_48803853
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:14 schreef compier het volgende:
ARGH! ik moet mn kamer opruimen!
maar het is niet heel dringend, maar het moet wel.
ik ga misschien vandaag maar eens beginnen!
al klaar?
  zaterdag 28 april 2007 @ 12:53:23 #285
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48803887
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:52 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

al klaar?
Ik kies een hulplijn!

(ik heb mn vuilnisbak al gevuld en leeggegooid... ik ga zo weer verder ECHT WAAR
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_48845949
is morgen een officiële feestdag? Heb donderdag en vrijdag de huisarts zitten uitstellen, maar ik wil eigenlijk toch een keer bellen...
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  zondag 29 april 2007 @ 19:18:50 #287
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48846003
jup, morgen werken volgens mij de dokters nie
  zondag 29 april 2007 @ 19:37:33 #288
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_48846399
Practisch vraagje: ik overweeg in m'n verzekeringen te gaan strepen. Heeft iemand enig idee wat het effect van ritalin-knarsen op je tanden is?
Vampire Romance O+
pi_48848100
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:37 schreef MouseOver het volgende:
Practisch vraagje: ik overweeg in m'n verzekeringen te gaan strepen. Heeft iemand enig idee wat het effect van ritalin-knarsen op je tanden is?
Staat als het goed is in de bijsluiter, maar ik dacht dat alles wat potentieel botontkalking geeft ook lastig voor je tanden is.

En anders dinsdag je apotheek bellen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:40:36 #290
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48904450
Hm, ik word nu geholpen aan mijn paniekstoornis.
Maar hoe meer lichamelijke spanning wordt weggenomen..
Hoe rotter ik me in mijn hoofd voel!
Ik ben continu boos en voel me rot.
Het vervelendste is nog wel dat als ik met meer dan 2 mensen in een kamer zit het me teveel wordt en ik ook echt de kamer uit moet omdat ik me heel slecht voel dan.. Er komen veelste veel prikkels binnen
En ik begin ook steeds meer met mijn lichaam te voelen door de haptonoom... dus veeeeel meer prikkels. Heb het idee dat ik gek wordt
pi_48904728
ok, afspraak met huisarts staat voor vrijdagmiddag voor mn werk, gelukkig is het een lieve assistente die me nog kent, dus dat maakt het iets minder eng (hoewel de huisarts zelf ook een hele lieve man is )
pi_48905276
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:40 schreef melanie_the_miss het volgende:
Hm, ik word nu geholpen aan mijn paniekstoornis.
Maar hoe meer lichamelijke spanning wordt weggenomen..
Hoe rotter ik me in mijn hoofd voel!
Ik ben continu boos en voel me rot.
Het vervelendste is nog wel dat als ik met meer dan 2 mensen in een kamer zit het me teveel wordt en ik ook echt de kamer uit moet omdat ik me heel slecht voel dan.. Er komen veelste veel prikkels binnen
En ik begin ook steeds meer met mijn lichaam te voelen door de haptonoom... dus veeeeel meer prikkels. Heb het idee dat ik gek wordt
hier ook paniekstoornispatient.
je laat je behandelen door een haptonoom?
al eens iets anders geprobeerd/overwogen?
ik ben al 12 jaar onder behandeling met zoloft, kan er niet mee stoppen maar ben wel heerlijk chemisch blij en klachtenvrij.
pi_48905315
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:46 schreef Tangarine het volgende:
ok, afspraak met huisarts staat voor vrijdagmiddag voor mn werk, gelukkig is het een lieve assistente die me nog kent, dus dat maakt het iets minder eng (hoewel de huisarts zelf ook een hele lieve man is )
goed bezig.

wees eerlijk en zeg dat je hulp wilt, dan krijg je het.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:39:54 #294
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48907607
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:57 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

hier ook paniekstoornispatient.
je laat je behandelen door een haptonoom?
al eens iets anders geprobeerd/overwogen?
ik ben al 12 jaar onder behandeling met zoloft, kan er niet mee stoppen maar ben wel heerlijk chemisch blij en klachtenvrij.
haptonoom werkt nu juist heel goed. niets anders nodig ik loop pas 2 weken en heb nu al 50% klachtenvermindering!
Het vervelende is dus nu wel dat ik me veel rottiger voel en dan "echt" rottiger...
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:44:45 #295
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48919106
Hebben jullie ook last van "dips" oftewel elk jaar heb je (bij elkaar ) zowieso een maand ofzo dat je gewoon depri bent enzo?
dat vroeg ik me ineens even af
ik namelijk wel (nu niet ik ben VROOOOLIJK)
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:56:30 #296
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48919547
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:44 schreef compier het volgende:
Hebben jullie ook last van "dips" oftewel elk jaar heb je (bij elkaar ) zowieso een maand ofzo dat je gewoon depri bent enzo?
dat vroeg ik me ineens even af
ik namelijk wel (nu niet ik ben VROOOOLIJK)
ik ben een lopende dipfabriek ik kan zo omslaan van vrolijk in kei chago
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:12:30 #297
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48924016
ik heb ook dips ja
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:48:40 #298
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48925119
gelukkig heb ik voornamelijk enkel dips met slecht weer. Nu de zon schijnt ben ik telkens vrolijk
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:22:27 #299
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48928307
Ik was zo blij met dit mooie weer...

Ik vind het wel lekker hoor zo'n zonnetje. Maar het mag van mij nu ook wel even een keer gaan regenen. Ik krijg koppijn van dit weer nu en daar word ik niet echt vrolijk van.
Met als gevolg dat ik bijna geen reet meer uitvoer..
(en daar word ik dus ook niet happy van.. *dipt* )
Maxi, Midi & Mini
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 mei 2007 @ 15:38:14 #300
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48928869
Ik dip met dit weer echt niet Ik ben alleen zo hyper dat ik weer eens amper slaap. En dat is wel k*t
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')