*peins* Aan anderen kunnen uitleggen dat je net zo goed verantwoordelijk bent voor je eigen daden als ieder ander, maar dat het voor jou soms net iets moeilijker is?quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:01 schreef sunshine het volgende:
[..]
Ik ben 42, met het IBG heb ik wat dat betreft niets te maken.
Dus wat zou het voordeel dan kunnen zijn?
Nee, wat ik gehoord heb is dat de combinatie ADHD & PDDNOS bijna nooit voorkomt, dus was nieuwsgierig als d'r mensen zijn die net zo speciaal als ik zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:57 schreef Nosh het volgende:
[..]
Wat ik bedoel was:
Je gelooft niet in het stempel wat je hebt gekregen.
Je vraagt wel of er anderen zijn die daar mee kampen.
Vandaar. Beetje vage tegenstelling. Maar goed.
Mooie eerste zin op zo'n website.quote:Op dit moment hebben we nog maar weinig informatie over Nederland.
De eerstejaars die ik begeleid, lopen allebei stage op het speciaal onderwijs en hebben allebei meerdere kinderen met deze combi in de klas.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:07 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nee, wat ik gehoord heb is dat de combinatie ADHD & PDDNOS bijna nooit voorkomt, dus was nieuwsgierig als d'r mensen zijn die net zo speciaal als ik zijn.
Die combinatie komt heel regelmatig voor. Kind van mijn vriendin heeft het ook.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:07 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nee, wat ik gehoord heb is dat de combinatie ADHD & PDDNOS bijna nooit voorkomt, dus was nieuwsgierig als d'r mensen zijn die net zo speciaal als ik zijn.
Dat vind ik wel goede argumenten ja. Ik denk erover naquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:06 schreef freecell het volgende:
[..]
*peins* Aan anderen kunnen uitleggen dat je net zo goed verantwoordelijk bent voor je eigen daden als ieder ander, maar dat het voor jou soms net iets moeilijker is?
Ik vind dat zelf wel fijn om uit te kunnen leggen als het echt nodig is.
Doet me denken aan reacties op ADHD die ik nooit meer wil horen:
- Ik ben ook wel eens hyper!
- Mijn kind is ook zo druk, heeft vast ook ADHD!
- Word jij nou nooit moe van jezelf?![]()
- Och iedereen is wel eens een beetje druk
- And worst of all: " Heb je je pilletjes wel gehad?" En dan met zo'n lachje erbij... Voel me altijd onmiddelijk gedegradeerd tot hyperactief klein meisje als iemand dat zegt.![]()
Er zijn er meer
Aan de andere kant ben je dus wel gelabeld vanaf het moment van de diagnose. Sommige mensen zijn graag normaal en willen niet gelabeldquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:11 schreef sunshine het volgende:
[..]
Dat vind ik wel goede argumenten ja. Ik denk erover na
Ohokay. Dan ben ik te snel geweest met mijn conclusies.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:07 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar TU gedaan, maar idd door mn concentratie problemen en het continu afgeleid zijn en met mn gedachten overal en nergens te zitten, ben ik na 2 jaar (moeten) afhaken. Ik heb daarna 2 jaar hbo gedaan (was een kort hbo opleiding van 2 jaar) en ook afgemaakt in die 2 jaar. Eigenlijk met 2 vingers in mn neus, maar doordat ik op dat moment totaal niet goed in mn vel zat en veel problemen met mn gezondheid had, heeft t me toch nog wat moeite gekost. Maar ook bijv doordat er een 2 tal vakken waren die me echt gestolen konden worden, en ik ze er dus bij voorbaat niet in gestampt kreeg en dus de tentamens keer op keer verknalde.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:57 schreef Nosh het volgende:
[..]
Wat ik bedoel was:
Je gelooft niet in het stempel wat je hebt gekregen.
Je vraagt wel of er anderen zijn die daar mee kampen.
Vandaar. Beetje vage tegenstelling. Maar goed.
OT: ik ga dit jaar redden. Met concentratieproblemen of niet. Denk ik.
Het is heel wisselvallig. In lessen ben ik eigenlijk continu weg, zodra de prikkels uit blijven, en thuis zijn er juist veels te veel dingen die om aandacht gillen, waardoor ik nergens aan toekom. Flink stuk discipline wat inderdaad ontbreekt, maar ook daarbuiten is het met vlagen dramatisch. Maar goed, met alles ben ik bij, cijfers zijn op te halen, en dat zonder ingrijpen.
Nu twijfel ik alleen heel erg over mijn vervolgstudie. Want hoewel mijn ambities liggen in het wetenschappelijk onderwijs, betwijfel ik sterk of ik dat op deze manier ga redden, en of het wel realistisch is om daar van uit te gaan.
Iemand ervaring hiermee?
Voor zover ik me heb laten aanpraten; ik dacht dat adhd toch verwant is of was met autisme of aanverwante aandoeningen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:38 schreef Nosh het volgende:
[..]
Heel zwart-wit gesteld: milde, aan autisme verwante, contactstoornissen, die niet te plaatsen zijn in andere aandoeningen binnen het autistisch spectrum.
[..]
No offence, maar is het dan niet verstandiger om dat stempel enigzins te relativeren, in plaats van te vragen of anderen hetzelfde hebben? Terwijl je weet dat het bij jou vrij weinig zegt?
OMG! Die is echt té erg!!!quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:58 schreef Noli. het volgende:
Yoni jij werd toch zo onrustig van die openingspagina van LevenTe?
Moet je eens eVen een kijkje oP deze site nemen.. -> *klik* (klikken voor eigen risico)
Hoe kunnen ze het toch verzinnen! 'Welkom op de Nederlandse "ADD/ADHD" pagina' en dan zo'n achtergrond. 'Letterlijk vertaald is ADD - Aandacht Tekort Stoornis' zouden ze dat niet helemaal begrijpen? Ik heb me werkelijk één seconde kunnen concentreren! (en toen ergerde ik me weer aan de achtergrond)
ADHD valt nèt binnen het autistisch spectrum, maar echt randgevalletje, omdat ADHD-ers vaak niet zo'n moeite hebben met contact maken. (wel met contact houden, dat dan weer welquote:Op donderdag 8 maart 2007 07:23 schreef Roeji het volgende:
[..]
Voor zover ik me heb laten aanpraten; ik dacht dat adhd toch verwant is of was met autisme of aanverwante aandoeningen?
Dus zo vreemd dat die combinatie voorkomt lijkt me niet.
Laatste is herkenbaar. Zodra je niet het directe nut ervan inziet, of het gewoonweg niet boeit, dan kun je leren wat je wilt, maar erin gaat het niet.quote:Op donderdag 8 maart 2007 07:20 schreef Roeji het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar TU gedaan, maar idd door mn concentratie problemen en het continu afgeleid zijn en met mn gedachten overal en nergens te zitten, ben ik na 2 jaar (moeten) afhaken. Ik heb daarna 2 jaar hbo gedaan (was een kort hbo opleiding van 2 jaar) en ook afgemaakt in die 2 jaar. Eigenlijk met 2 vingers in mn neus, maar doordat ik op dat moment totaal niet goed in mn vel zat en veel problemen met mn gezondheid had, heeft t me toch nog wat moeite gekost. Maar ook bijv doordat er een 2 tal vakken waren die me echt gestolen konden worden, en ik ze er dus bij voorbaat niet in gestampt kreeg en dus de tentamens keer op keer verknalde.
Ik ga deze zomer er werk van maken, inclusief huisarts en doorverwijzing.quote:Mijn idee, probeer het. Wie weet boeit het je zo enorm dat het je wel gaat lukken om geconcentreerd te blijven. En als het niet lukt stop er op tijd mee en stap meteen over op een andere studie zodat je wel in het studeerritme blijft zitten.
Ik vind het persoonlijk heel erg zonde als je vantevoren gaat zeggen; mwah ik doe dat niet want ik weet niet of ik het ga redden. Dan weet je niet wat je mist en misschien red jij het wel. Ik zou wel mn studiebegeleiders of decaan (of hoe heten die lui?) goed inlichten en vragen om eventueel (ik weet niet of dat mogelijk is?) om hier en daar wat extra hulp en/of begeleiding.
Dank!quote:Succes ermee!!
Damn..precies wat ik ook hebquote:Zodra je niet het directe nut ervan inziet, of het gewoonweg niet boeit, dan kun je leren wat je wilt, maar erin gaat het niet.
Heb ik ook!!!quote:Zodra je niet het directe nut ervan inziet, of het gewoonweg niet boeit, dan kun je leren wat je wilt, maar erin gaat het niet.
Klopt helemaal, ik zag het nut van die vakken ook totaal niet in. En al helemaal niet voor de opleidingsrichting die ik ging doen. Het eerste jaar was gelijk voor beide opleidingen, pas in het 2e jaar was alles verschillend. Dit kwam omdat ik van de eerste lichting ben van die opleiding, die was toen nieuw.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:28 schreef Nosh het volgende:
[..]
Laatste is herkenbaar. Zodra je niet het directe nut ervan inziet, of het gewoonweg niet boeit, dan kun je leren wat je wilt, maar erin gaat het niet.
Ja klopt ook, mijn geluk was dat t me wel redelijk boeide. Het was niet mijn eerste keus, dat was de TUD. Maar dat was op dat moment niet haalbaar.quote:Maar goed, dat houd je altijd en overal. Zaak is dan om bijzonder zeker te zijn over je studiekeuze, zodat je niet afhaakt met driekwart van je vakken. I've been there.
[..]
Ja dat vond ik ook zinloos, heb ook na mn havo nog vwo gedaan, ik wilde ook pertinent niet naar het HBO. Ik moest en zou WO doen. Dat kwam door een stukje extreem perfectionisme en de lat zo hoog mogelijk leggenquote:Ik ga deze zomer er werk van maken, inclusief huisarts en doorverwijzing.
Het is inderdaad iets wat ik heel erg wil, en hoewel het WO van zelfstandigheid uitgaat zijn er vrijwel altijd extra voorzieningen voor dergelijke dingen, tot aan studentenpsychologen en soepelere deadlines.
Daarbij, het zou bijzonder kut zijn om me nu voor niks door versneld VWO te ploeteren, om daarna weer richting HBO te gaan. Terwijl ik daar mee gestopt ben door een keur aan problemen, inclusief interessegebrek.
[..]
Dank!
na een week of wat krijg je opeens een gevoel van euforie, dat is echt ubervet!quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:48 schreef Twin1983 het volgende:
Ik ben sinds vandaag `officieel` ADD patient.
Kreeg ook meteen een receptje mee voor ritalin, vandaag ook gehaald.
Morgen maar es kijken wat voor effect het heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |