abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48698702
*topic leest

Ik schijn volgens sommige mensen ook nogal wat add/adhd/hoogbegaafdheid trekjes te vertonen... (vooral Viking84 wees me erop, maar ook anderen al eerder). Het zal vast ereder zijn gevraagd, maar goed. Ik begrijp dat je bij een psycholoog moet zijn om bijvoorbeeld een diagnose te krijgen, maar moet je dan eerst naar de huisarts om verwezen te worden? En hoe begin je dan zo'n gesprek met de huisarts? (Ik ben, om eigenlijk niks, altijd dood zenuwachtig voor de huisarts, ookal is ie ontzettend vriendelijk enzo.)

Door depressie ivm familieomstandigheden heb ik al wat studievertraging gekregen, en ik heb ook al te veel tentamens uitgesteld, waardoor ik nu een jaar langer aan het studeren ben. De IB-Groep in al haar wijsheid heeft besloten dat familieomstandigheden geen reden zijn voor een jaar extrastufi, en aangezien ik van Freecell las dat zo'n diagnose het wel kan zijn...

Niet dat ik wil 'doen alsof' ofzo, maar als het een verklaring is voor wat problemen, en ik daardoor langer zou kunnen studeren, zou het natuurlijk fijn zijn
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48745558
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:24 schreef Tangarine het volgende:.......... Ik begrijp dat je bij een psycholoog moet zijn om bijvoorbeeld een diagnose te krijgen, maar moet je dan eerst naar de huisarts om verwezen te worden? En hoe begin je dan zo'n gesprek met de huisarts? (Ik ben, om eigenlijk niks, altijd dood zenuwachtig voor de huisarts, ookal is ie ontzettend vriendelijk enzo.)
ik belde toendertijd mijn huisarts, vroeg om een verwijzing naar de psychiater en kreeg hem zonder iets te hoeven vertellen. hij kende me natuurlijk al jaren.

maar de normale procedure is dat je naar de huisarts gaat, zegt dat je denkt ADD te hebben en vraag om een verwijzing naar een psychiater of GGZ.
ook al ben je doodzenuwachtig, het zal hem natuurlijk een worst wezen of je een ingegroeide haar hebt of psychotisch bent.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_48783245
Over huisarts gesproken, ik naar de huisarts toe die mij doorverwees naar jeugdzorg (Ik ben 16) waarna ik compleet in de stress schoot. Ik kreeg vragenlijsten enzo en voelde me eerder als een psychopaat behandeld dan een eventueel add/adhd'er. Ik alles afgebeld etc maar ik wil toch rust, zegmaar. Dat ik add/adhd zou hebben dat zal wel, zo ben ik nou eenmaal, maar als eventuele medicatie zou kunnen helpen zou dat serieus super zijn.

Mijn school verkloot ik enorm, en dat is altijd al zo geweest omdat ik me tijdens lessen nooit kan concentreren, altijd met alles bemoei en iedereen wil helpen en dan mijn eigen dingen wel eens vergeet. Leerwerk plannen kan ik niet, leerwerk leren is al helemaal een chaos aangezien ik dan 24 dingen tegelijk doe en daar niets tegen kan doen.

Verder heb ik een vrij constante gedachtestroom, ik denk overal over na, en veel en vaak. Dit is ontiegelijk vermoeiend. Meestal weet ik het moment erna el niet eens meer waar ik aan dacht, maar whatever, dat maakt niet uit.

Ik ben een soort storm in mijn kamer, ik creeër voor anderen chaos, die voor mij meestal wel gedeeltelijk te overzien is de eerste 3 dagen nadat ik het opgeruimd heb, en dan laat ik het vaak maar gewoon liggen om het zo af en toe is compleet schoon te maken in zo'n typische schoonmaak bui .

Maar, wat moet ik eigenlijk doen? weer naar mijn huisarts gaan? of misschien naar slachtofferhulp oid aangezien die je ook kunnen doorverwijzen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:39:47 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48784322
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:24 schreef Tangarine het volgende:
*topic leest

Ik schijn volgens sommige mensen ook nogal wat add/adhd/hoogbegaafdheid trekjes te vertonen... (vooral Viking84 wees me erop, maar ook anderen al eerder). Het zal vast ereder zijn gevraagd, maar goed. Ik begrijp dat je bij een psycholoog moet zijn om bijvoorbeeld een diagnose te krijgen, maar moet je dan eerst naar de huisarts om verwezen te worden? En hoe begin je dan zo'n gesprek met de huisarts? (Ik ben, om eigenlijk niks, altijd dood zenuwachtig voor de huisarts, ookal is ie ontzettend vriendelijk enzo.)

Door depressie ivm familieomstandigheden heb ik al wat studievertraging gekregen, en ik heb ook al te veel tentamens uitgesteld, waardoor ik nu een jaar langer aan het studeren ben. De IB-Groep in al haar wijsheid heeft besloten dat familieomstandigheden geen reden zijn voor een jaar extrastufi, en aangezien ik van Freecell las dat zo'n diagnose het wel kan zijn...

Niet dat ik wil 'doen alsof' ofzo, maar als het een verklaring is voor wat problemen, en ik daardoor langer zou kunnen studeren, zou het natuurlijk fijn zijn
Dat mag je ook aan mij vragen hoor via MSN .
Ik ben idd ook naar de huisarts gegaan. Ik ga altijd pas naar de huisarts als ik een waslijst hebt, zodat ik meer dingen kan vragen tijdens een consult . Dus ik begin altijd met "Ik heb drie punten, punt 1.....". En dat werk ik dan allemaal af .

Mijn huisarts geloofde niet zo dat ik iets van autisme zou hebben, maar ik vind het nogal gemakkelijk om dat te baseren op de keren dat ik daar geweest ben (5 keer ofzo?) en met hem gepraat heb. Maar hij heeft me doorverwezen. Ik heb volgende week een tweede gesprek met een psycholoog van Lentis en dan mag ik aangeven of ik wil dat mijn dossier (dat een aanvang nam in 1997) aan een expert vh autismeteam wordt aangeboden. Ik heb al eens de niet-officiële diagnose PDD (pervasive development disorder) gehad (een psychotherapeut zei dat ik dat had), maar daar kom je niet veel verder mee.

Maar Tangerine, je zou dus even op moeten schrijven wat je problemen zoal zijn en daarmee naar de huisarts gaan. Maar volgens mij mag een huisarts niet weigeren om jou een verwijsbrief te geven. Hij is immers geen expert op dat gebied. Maar als je dit zou willen, hebben we het er via msn nog wel ff over als je wilt. Ik vind idd dat jij typische ADD-trekjes hebt en het is natuurlijk niet voor niets dat ik altijd met bepaalde mensen een klik heb (als in: als ik iets bijzonders heb, is de kans groot dat degene met wie ik een klik heb dat ook heeft, want ik vind niet snel iemand interessant ).
Niet meer actief op Fok!
pi_48786580
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:56 schreef TC_Artemis het volgende:
Over huisarts gesproken, ik naar de huisarts toe die mij doorverwees naar jeugdzorg (Ik ben 16) waarna ik compleet in de stress schoot. Ik kreeg vragenlijsten enzo en voelde me eerder als een psychopaat behandeld dan een eventueel add/adhd'er. Ik alles afgebeld etc maar ik wil toch rust, zegmaar. Dat ik add/adhd zou hebben dat zal wel, zo ben ik nou eenmaal, maar als eventuele medicatie zou kunnen helpen zou dat serieus super zijn.

Maar, wat moet ik eigenlijk doen? weer naar mijn huisarts gaan? of misschien naar slachtofferhulp oid aangezien die je ook kunnen doorverwijzen?
tja, je spreekt jezelf wel tegen hier. je wil graag hulp, maar als het er is schiet je in de stress en kap je het af.
al die vragenlijsten, onderzoeken, gesprekken enzo zijn er niet voor niks, het is fijn als je zeker weet wat er aan de hand is zodat er een gepaste behandeling voor je geregeld kan worden.
je kunt vanalles krijgen, therapie, medicatie, coaching, of alleen een diagnose als je dat wil.

slachtofferhulp zal niet veel voor je kunnen doen, doe het via de normale weg: huisarts > psychiater of GGZ
als je aardig met jezelf in de knoop zit zou ik de GGZ proberen voor therapie enzo,
als je wel blij bent met jezelf maar je chaos en concentratie wil regelen heb je al snel pillen als je naar de psychiater gaat.
pi_48787969
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:00 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

als je aardig met jezelf in de knoop zit zou ik de GGZ proberen voor therapie enzo,
als je wel blij bent met jezelf maar je chaos en concentratie wil regelen heb je al snel pillen als je naar de psychiater gaat.
Ja dat verschilt ook per dag, mijn mood slaat echt om het kleinste om, vandaag heb ik veel gesport dus ben ik supervrolijk, en ben echt blij met mezelf en voel me goed. Er zijn ook dagen dat ik gewoon niets doe, en een beetje voor me uit staar omdat ik enig vorm van sociaal contact gewoon even niet kan hebben omdat ik mijzelf dus echt niet goed voel. Misschien moet ik maar gewoon een keer kei hard gaan sporten, en dan een afspraak maken .
Maar bedankt voor je info! dat waardeer ik enorm.
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:36:48 #282
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48793515
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat mag je ook aan mij vragen hoor via MSN .
Ik ben idd ook naar de huisarts gegaan. Ik ga altijd pas naar de huisarts als ik een waslijst hebt, zodat ik meer dingen kan vragen tijdens een consult . Dus ik begin altijd met "Ik heb drie punten, punt 1.....". En dat werk ik dan allemaal af .

Mijn huisarts geloofde niet zo dat ik iets van autisme zou hebben, maar ik vind het nogal gemakkelijk om dat te baseren op de keren dat ik daar geweest ben (5 keer ofzo?) en met hem gepraat heb. Maar hij heeft me doorverwezen. Ik heb volgende week een tweede gesprek met een psycholoog van Lentis en dan mag ik aangeven of ik wil dat mijn dossier (dat een aanvang nam in 1997) aan een expert vh autismeteam wordt aangeboden. Ik heb al eens de niet-officiële diagnose PDD (pervasive development disorder) gehad (een psychotherapeut zei dat ik dat had), maar daar kom je niet veel verder mee.

Maar Tangerine, je zou dus even op moeten schrijven wat je problemen zoal zijn en daarmee naar de huisarts gaan. Maar volgens mij mag een huisarts niet weigeren om jou een verwijsbrief te geven. Hij is immers geen expert op dat gebied. Maar als je dit zou willen, hebben we het er via msn nog wel ff over als je wilt. Ik vind idd dat jij typische ADD-trekjes hebt en het is natuurlijk niet voor niets dat ik altijd met bepaalde mensen een klik heb (als in: als ik iets bijzonders heb, is de kans groot dat degene met wie ik een klik heb dat ook heeft, want ik vind niet snel iemand interessant ).
Je huisarts mag dit wel!
Hij heeft de criteria vragen ook en als je net tenminste 4-5 punten scoort in een vraaggesprek met hem mag hij zeggen dat het niet nodig is.
Maar meestal doen ze dit niet dus och.
Voices tell me I'm the shit.
  zaterdag 28 april 2007 @ 12:14:18 #283
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48803010
ARGH! ik moet mn kamer opruimen!
maar het is niet heel dringend, maar het moet wel.
ik ga misschien vandaag maar eens beginnen!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_48803853
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:14 schreef compier het volgende:
ARGH! ik moet mn kamer opruimen!
maar het is niet heel dringend, maar het moet wel.
ik ga misschien vandaag maar eens beginnen!
al klaar?
  zaterdag 28 april 2007 @ 12:53:23 #285
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48803887
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:52 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

al klaar?
Ik kies een hulplijn!

(ik heb mn vuilnisbak al gevuld en leeggegooid... ik ga zo weer verder ECHT WAAR
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_48845949
is morgen een officiële feestdag? Heb donderdag en vrijdag de huisarts zitten uitstellen, maar ik wil eigenlijk toch een keer bellen...
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  zondag 29 april 2007 @ 19:18:50 #287
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48846003
jup, morgen werken volgens mij de dokters nie
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 29 april 2007 @ 19:37:33 #288
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_48846399
Practisch vraagje: ik overweeg in m'n verzekeringen te gaan strepen. Heeft iemand enig idee wat het effect van ritalin-knarsen op je tanden is?
Vampire Romance O+
pi_48848100
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:37 schreef MouseOver het volgende:
Practisch vraagje: ik overweeg in m'n verzekeringen te gaan strepen. Heeft iemand enig idee wat het effect van ritalin-knarsen op je tanden is?
Staat als het goed is in de bijsluiter, maar ik dacht dat alles wat potentieel botontkalking geeft ook lastig voor je tanden is.

En anders dinsdag je apotheek bellen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:40:36 #290
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48904450
Hm, ik word nu geholpen aan mijn paniekstoornis.
Maar hoe meer lichamelijke spanning wordt weggenomen..
Hoe rotter ik me in mijn hoofd voel!
Ik ben continu boos en voel me rot.
Het vervelendste is nog wel dat als ik met meer dan 2 mensen in een kamer zit het me teveel wordt en ik ook echt de kamer uit moet omdat ik me heel slecht voel dan.. Er komen veelste veel prikkels binnen
En ik begin ook steeds meer met mijn lichaam te voelen door de haptonoom... dus veeeeel meer prikkels. Heb het idee dat ik gek wordt
pi_48904728
ok, afspraak met huisarts staat voor vrijdagmiddag voor mn werk, gelukkig is het een lieve assistente die me nog kent, dus dat maakt het iets minder eng (hoewel de huisarts zelf ook een hele lieve man is )
pi_48905276
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:40 schreef melanie_the_miss het volgende:
Hm, ik word nu geholpen aan mijn paniekstoornis.
Maar hoe meer lichamelijke spanning wordt weggenomen..
Hoe rotter ik me in mijn hoofd voel!
Ik ben continu boos en voel me rot.
Het vervelendste is nog wel dat als ik met meer dan 2 mensen in een kamer zit het me teveel wordt en ik ook echt de kamer uit moet omdat ik me heel slecht voel dan.. Er komen veelste veel prikkels binnen
En ik begin ook steeds meer met mijn lichaam te voelen door de haptonoom... dus veeeeel meer prikkels. Heb het idee dat ik gek wordt
hier ook paniekstoornispatient.
je laat je behandelen door een haptonoom?
al eens iets anders geprobeerd/overwogen?
ik ben al 12 jaar onder behandeling met zoloft, kan er niet mee stoppen maar ben wel heerlijk chemisch blij en klachtenvrij.
pi_48905315
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:46 schreef Tangarine het volgende:
ok, afspraak met huisarts staat voor vrijdagmiddag voor mn werk, gelukkig is het een lieve assistente die me nog kent, dus dat maakt het iets minder eng (hoewel de huisarts zelf ook een hele lieve man is )
goed bezig.

wees eerlijk en zeg dat je hulp wilt, dan krijg je het.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:39:54 #294
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48907607
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:57 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

hier ook paniekstoornispatient.
je laat je behandelen door een haptonoom?
al eens iets anders geprobeerd/overwogen?
ik ben al 12 jaar onder behandeling met zoloft, kan er niet mee stoppen maar ben wel heerlijk chemisch blij en klachtenvrij.
haptonoom werkt nu juist heel goed. niets anders nodig ik loop pas 2 weken en heb nu al 50% klachtenvermindering!
Het vervelende is dus nu wel dat ik me veel rottiger voel en dan "echt" rottiger...
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:44:45 #295
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_48919106
Hebben jullie ook last van "dips" oftewel elk jaar heb je (bij elkaar ) zowieso een maand ofzo dat je gewoon depri bent enzo?
dat vroeg ik me ineens even af
ik namelijk wel (nu niet ik ben VROOOOLIJK)
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:56:30 #296
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48919547
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:44 schreef compier het volgende:
Hebben jullie ook last van "dips" oftewel elk jaar heb je (bij elkaar ) zowieso een maand ofzo dat je gewoon depri bent enzo?
dat vroeg ik me ineens even af
ik namelijk wel (nu niet ik ben VROOOOLIJK)
ik ben een lopende dipfabriek ik kan zo omslaan van vrolijk in kei chago
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:12:30 #297
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48924016
ik heb ook dips ja
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:48:40 #298
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48925119
gelukkig heb ik voornamelijk enkel dips met slecht weer. Nu de zon schijnt ben ik telkens vrolijk
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:22:27 #299
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48928307
Ik was zo blij met dit mooie weer...

Ik vind het wel lekker hoor zo'n zonnetje. Maar het mag van mij nu ook wel even een keer gaan regenen. Ik krijg koppijn van dit weer nu en daar word ik niet echt vrolijk van.
Met als gevolg dat ik bijna geen reet meer uitvoer..
(en daar word ik dus ook niet happy van.. *dipt* )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 mei 2007 @ 15:38:14 #300
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48928869
Ik dip met dit weer echt niet Ik ben alleen zo hyper dat ik weer eens amper slaap. En dat is wel k*t
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')