ik belde toendertijd mijn huisarts, vroeg om een verwijzing naar de psychiater en kreeg hem zonder iets te hoeven vertellen. hij kende me natuurlijk al jaren.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:24 schreef Tangarine het volgende:.......... Ik begrijp dat je bij een psycholoog moet zijn om bijvoorbeeld een diagnose te krijgen, maar moet je dan eerst naar de huisarts om verwezen te worden? En hoe begin je dan zo'n gesprek met de huisarts? (Ik ben, om eigenlijk niks, altijd dood zenuwachtig voor de huisarts, ookal is ie ontzettend vriendelijk enzo.)
Dat mag je ook aan mij vragen hoor via MSNquote:Op woensdag 25 april 2007 11:24 schreef Tangarine het volgende:
*topic leest
Ik schijn volgens sommige mensen ook nogal wat add/adhd/hoogbegaafdheid trekjes te vertonen... (vooral Viking84 wees me erop, maar ook anderen al eerder). Het zal vast ereder zijn gevraagd, maar goed. Ik begrijp dat je bij een psycholoog moet zijn om bijvoorbeeld een diagnose te krijgen, maar moet je dan eerst naar de huisarts om verwezen te worden? En hoe begin je dan zo'n gesprek met de huisarts? (Ik ben, om eigenlijk niks, altijd dood zenuwachtig voor de huisarts, ookal is ie ontzettend vriendelijk enzo.)
Door depressie ivm familieomstandigheden heb ik al wat studievertraging gekregen, en ik heb ook al te veel tentamens uitgesteld, waardoor ik nu een jaar langer aan het studeren ben. De IB-Groep in al haar wijsheid heeft besloten dat familieomstandigheden geen reden zijn voor een jaar extrastufi, en aangezien ik van Freecell las dat zo'n diagnose het wel kan zijn...
Niet dat ik wil 'doen alsof' ofzo, maar als het een verklaring is voor wat problemen, en ik daardoor langer zou kunnen studeren, zou het natuurlijk fijn zijn
tja, je spreekt jezelf wel tegen hier. je wil graag hulp, maar als het er is schiet je in de stress en kap je het af.quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:56 schreef TC_Artemis het volgende:
Over huisarts gesproken, ik naar de huisarts toe die mij doorverwees naar jeugdzorg (Ik ben 16) waarna ik compleet in de stress schoot. Ik kreeg vragenlijsten enzo en voelde me eerder als een psychopaat behandeld dan een eventueel add/adhd'er. Ik alles afgebeld etc maar ik wil toch rust, zegmaar. Dat ik add/adhd zou hebben dat zal wel, zo ben ik nou eenmaal, maar als eventuele medicatie zou kunnen helpen zou dat serieus super zijn.
Maar, wat moet ik eigenlijk doen? weer naar mijn huisarts gaan? of misschien naar slachtofferhulp oid aangezien die je ook kunnen doorverwijzen?
Ja dat verschilt ook per dag, mijn mood slaat echt om het kleinste om, vandaag heb ik veel gesport dus ben ik supervrolijk, en ben echt blij met mezelf en voel me goed. Er zijn ook dagen dat ik gewoon niets doe, en een beetje voor me uit staar omdat ik enig vorm van sociaal contact gewoon even niet kan hebben omdat ik mijzelf dus echt niet goed voel. Misschien moet ik maar gewoon een keer kei hard gaan sporten, en dan een afspraak makenquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:00 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
als je aardig met jezelf in de knoop zit zou ik de GGZ proberen voor therapie enzo,
als je wel blij bent met jezelf maar je chaos en concentratie wil regelen heb je al snel pillen als je naar de psychiater gaat.
Je huisarts mag dit wel!quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat mag je ook aan mij vragen hoor via MSN.
Ik ben idd ook naar de huisarts gegaan. Ik ga altijd pas naar de huisarts als ik een waslijst hebt, zodat ik meer dingen kan vragen tijdens een consult. Dus ik begin altijd met "Ik heb drie punten, punt 1.....". En dat werk ik dan allemaal af
.
Mijn huisarts geloofde niet zo dat ik iets van autisme zou hebben, maar ik vind het nogal gemakkelijk om dat te baseren op de keren dat ik daar geweest ben (5 keer ofzo?) en met hem gepraat heb. Maar hij heeft me doorverwezen. Ik heb volgende week een tweede gesprek met een psycholoog van Lentis en dan mag ik aangeven of ik wil dat mijn dossier (dat een aanvang nam in 1997) aan een expert vh autismeteam wordt aangeboden. Ik heb al eens de niet-officiële diagnose PDD (pervasive development disorder) gehad (een psychotherapeut zei dat ik dat had), maar daar kom je niet veel verder mee.
Maar Tangerine, je zou dus even op moeten schrijven wat je problemen zoal zijn en daarmee naar de huisarts gaan. Maar volgens mij mag een huisarts niet weigeren om jou een verwijsbrief te geven. Hij is immers geen expert op dat gebied. Maar als je dit zou willen, hebben we het er via msn nog wel ff over als je wilt. Ik vind idd dat jij typische ADD-trekjes hebt en het is natuurlijk niet voor niets dat ik altijd met bepaalde mensen een klik heb (als in: als ik iets bijzonders heb, is de kans groot dat degene met wie ik een klik heb dat ook heeft, want ik vind niet snel iemand interessant).
al klaar?quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:14 schreef compier het volgende:
ARGH! ik moet mn kamer opruimen!
maar het is niet heel dringend, maar het moet wel.
ik ga misschien vandaag maar eens beginnen!![]()
Ik kies een hulplijn!quote:
Staat als het goed is in de bijsluiter, maar ik dacht dat alles wat potentieel botontkalking geeft ook lastig voor je tanden is.quote:Op zondag 29 april 2007 19:37 schreef MouseOver het volgende:
Practisch vraagje: ik overweeg in m'n verzekeringen te gaan strepen. Heeft iemand enig idee wat het effect van ritalin-knarsen op je tanden is?
hier ook paniekstoornispatient.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:40 schreef melanie_the_miss het volgende:
Hm, ik word nu geholpen aan mijn paniekstoornis.
Maar hoe meer lichamelijke spanning wordt weggenomen..
Hoe rotter ik me in mijn hoofd voel!
Ik ben continu boos en voel me rot.
Het vervelendste is nog wel dat als ik met meer dan 2 mensen in een kamer zit het me teveel wordt en ik ook echt de kamer uit moet omdat ik me heel slecht voel dan.. Er komen veelste veel prikkels binnen
En ik begin ook steeds meer met mijn lichaam te voelen door de haptonoom... dus veeeeel meer prikkels. Heb het idee dat ik gek wordt
goed bezig.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:46 schreef Tangarine het volgende:
ok, afspraak met huisarts staat voor vrijdagmiddag voor mn werk, gelukkig is het een lieve assistente die me nog kent, dus dat maakt het iets minder eng (hoewel de huisarts zelf ook een hele lieve man is)
haptonoom werkt nu juist heel goed. niets anders nodig ik loop pas 2 weken en heb nu al 50% klachtenvermindering!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:57 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
hier ook paniekstoornispatient.
je laat je behandelen door een haptonoom?
al eens iets anders geprobeerd/overwogen?
ik ben al 12 jaar onder behandeling met zoloft, kan er niet mee stoppen maar ben wel heerlijk chemisch blij en klachtenvrij.
ik ben een lopende dipfabriekquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:44 schreef compier het volgende:
Hebben jullie ook last van "dips" oftewel elk jaar heb je (bij elkaar ) zowieso een maand ofzo dat je gewoon depri bent enzo?
dat vroeg ik me ineens even af
ik namelijk wel (nu nietik ben VROOOOLIJK)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |