abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47054671
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:32 schreef berney het volgende:
Argghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

fijn dit topic

. Die had ik niet met allemaal geparkeerde auto's.
dus auto's aan jou kant en jij klaagt dat ze jou er niet voor wilt laten?
pi_47054685
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:36 schreef berney het volgende:

[..]

Heb je wel eens in een automaat gereden?

Dan merk je het verschil wel.
ja dat heb ik! maakt weinig verschil, mits je kan schakelen!
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:47:06 #128
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_47055059
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:36 schreef rival het volgende:

[..]

ja dat heb ik! maakt weinig verschil, mits je kan schakelen!
tegen n moderne automaat is niet op de schakelen... rijdt nu regelmatig met een D5 van pa en ma... knappe jongen die me bijhoudt in een vergelijkbare auto die handgeschakeld is...
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_47055083
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:36 schreef rival het volgende:

[..]

dus auto's aan jou kant en jij klaagt dat ze jou er niet voor wilt laten?
Zij had er meer ruimte voor om mij voor te laten gaan dan ik haar.

Fatsoensnormen kennen sommige mensen niet. Nee, ze moeten en zullen voorrang krijgen.
pi_47055182
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:47 schreef Sant het volgende:

[..]

tegen n moderne automaat is niet op de schakelen... rijdt nu regelmatig met een D5 van pa en ma... knappe jongen die me bijhoudt in een vergelijkbare auto die handgeschakeld is...
pi_47077213
Damn.. Als ik dit allemaal lees heb ik niet eens meer zin om mn rijbewijs te halen
- AFCA -
pi_47081291
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:09 schreef EdAtTheBar het volgende:
Damn.. Als ik dit allemaal lees heb ik niet eens meer zin om mn rijbewijs te halen
Jawel doorgaan hoor. Je leert van deze situaties wel goed autorijden&inschatten.

Alleen de situatie van gister is niet goed voor mijn gemoedsgesteldheid.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:06:18 #133
168840 Sant
pi_47081994
haha, ik ken t... maatje van me had me eigenlijk op de film willen zetten toen we van oostenrijk naar huis reden... hij lag de halve tijd dubbel om mijn gevloek en getier op medewegmisbruikers...
  zaterdag 10 maart 2007 @ 08:42:07 #134
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_47117546
Even kort door de bocht na dit topic nog eens doorgelezen te hebben;

Er rijden teveel mensen op de weg die te weinig rekening met andere weggebruikers houden.
Er rijden er teveel rond die hun eigen asociale gedrag bagatelliseren, en dat van anderen veroordelen.
En het ergste van alles is dat geduld ver te zoeken is op de weg.

Ga gewoon op tijd van huis en maak je niet druk als iemand jou wil inhalen, de snelweg is geen racebaan maar een verbinding tussen daar waar je was en daar waar je naar toe wilt, iedere chauffeur heeft recht om zich op die weg te begeven en als iedereen wat meer rekening zou houden met de anderen zouden er nog veel minder ongelukken gebeuren.
Ook ik rij weleens te hard, maar nooit in een opjagende manier, en als het verkeer het niet toelaat laat ik de snelheid gewoon teruglopen en houd afstand.
Bumperklevers negeer ik net zolang tot ik naar rechts kan, en mensen die voor mij in willen voegen laat ik invoegen.
Dat is de enige manier om niet doodop op je eindbestemming te arriveren zelfs als je net 1200 kilometer gereden hebt.
pi_47131693
* BobbyB zou willen dat iedereen er zo over dacht als DrDarwin.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 11 maart 2007 @ 01:28:40 #136
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_47144039
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:03 schreef rival het volgende:

[..]

dat jij geen inzicht hebt kan ik niks aan doen. ik kleef ook. maar dan kijk ik wel 2 of 3 auto's voor me.. dus er gebeurt niet plotseling iets.... als alles voor me gaat remmen heb ik dat 9 van de 10 keer eerder door dan me voorligger.....

echter als je zomaar ineens gaat remmen wordt het een ander verhaal... maarja, mij zie je dan geen gekke actie maken zoals hierboven was verteld ...
Sorry, maar ik lees dit nu pas.

Een gekke actie was dit niet echt. Ik tikte alleen maar mijn rem aan, zodat mijn remlichten aangingen. Dat die mongool daar zo van schrikt omdat hij zo dicht op mij zat is toch echt zijn schuld. Enige waar ik van schrok is, dat hij door zijn manoeuvre bijna meerdere auto's mee de verdoemenis nam.

En dat jij denkt, dat bumperkleven ok is als je maar een paar auto's vooruitkijkt is het meest idiote dat ik ooit heb gehoord. Gewoon afstand houden mannetje. Het is helemaal niet nodig om te bumperkleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door tong_poh op 11-03-2007 01:34:05 ]
Horrible Cunt!
  zondag 11 maart 2007 @ 01:33:47 #137
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_47144144
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:56 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Het is ook gevaarlijk ook al doe je het alleen maar om aan te geven dat je er niet van gediend bent. Je kan beter even de alarm lichten aan doen of met gebaren aangeven dat ie afstand moet houden.
Helaas begrijpen die mensen dat niet. Bumperklevers zijn meestal niet gezgend met een enigszins nominale hoeveelheid breincapaciteit.
quote:
Was een tijd terug ook op TV, dat zo'n bumperklever dus was verongelukt door zo'n actie en ik denk eerlijk gezegd dat je ook dat niet op je geweten wilt hebben, ik niet in ieder geval.
Bumperklever interessert me niet. Eigen schuld dikke bult. Moeten ze mijn leven maar niet in gevaar brengen. Onschuldige mensen daarentegen die misschien in een ongeluk betrokken raken is een andere zaak.
Horrible Cunt!
pi_47149683
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:00 schreef Sant het volgende:

[..]

hier heeft ie toch n punt... de gemiddelde gti rijder wil iets TE graag laten zien dat zijn / haar bakkie aardig vooruit wil... ik laat ook altijd gas los, laat maar wat uitrollen en dan weer gaserop, veel relaxter rijden...
Inderdaad het gaat niet om het hard rijden op zich, maar de manier waarop. Als ik zelf redelijk doorrij ga ik, als iemand gaat inhalen en dus langzamer rijdt dan ik, niet kleven. Je ziet dat al ruim van tevoren en laat het gas alvast los. Jammer alleen dat gejaagde personen achter je kennelijk niet verder kijken.
pi_47149920
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 07:53 schreef berney het volgende:

[..]

Jawel doorgaan hoor. Je leert van deze situaties wel goed autorijden&inschatten.

Alleen de situatie van gister is niet goed voor mijn gemoedsgesteldheid.
Ach, je leert na verloop van tijd wel te relativeren. Afgelopen donderdagnacht ook zoiets. Ik sta voor de verkeerslichten vanaf Utrecht voor de rotonde over de A2, naast me (links) staat iemand anders ook op de rechtdoorbaan. Licht springt op groen en "uit het niets" komt iemand me rechts (dat is dus sowieso al geen rechtdoor voorsorteervak en je hebt pakweg 100-200 meter om je auto voor die van mij te zetten) voorbij met een nogal hoge snelheid. Natuurlijk was het een Golf; dat soort acties horen kennelijk bij het volk wat in dat soort auto's rijdt.

Dat soort mensen moet echt het rijbewijs worden afgepakt; je brengt jezelf en anderen onnodig, zelfs moedwillig in gevaar en waarvoor? Ik schrok er trouwens niet van, ik had meer zoiets van "Dat doe je toch niet als je werkende hersencellen hebt?".
pi_47149983
quote:
Op zondag 11 maart 2007 01:28 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Sorry, maar ik lees dit nu pas.

Een gekke actie was dit niet echt. Ik tikte alleen maar mijn rem aan, zodat mijn remlichten aangingen. Dat die mongool daar zo van schrikt omdat hij zo dicht op mij zat is toch echt zijn schuld. Enige waar ik van schrok is, dat hij door zijn manoeuvre bijna meerdere auto's mee de verdoemenis nam.
Niet remmen, dat kan de schuld mede bij jou terecht doen komen. Wat je wel kunt en "mag'" doen is je ruitensproeier gebruiken. Dat is iets waar je niet op kan worden gepakt en het werkt ook prima.
pi_47151471
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:30 schreef drexciya het volgende:

[..]

Niet remmen, dat kan de schuld mede bij jou terecht doen komen. Wat je wel kunt en "mag'" doen is je ruitensproeier gebruiken. Dat is iets waar je niet op kan worden gepakt en het werkt ook prima.
Inderdaad de meest efficiënte en veilige manier om van bumperklevers af te komen.
En ik denk overigens dat ja soms maar goed naar je zelf moet kijken als je je ergert aan het gedrag van anderen. Als ik in de spits naar een afspraak moet oid, ben ik soms denk ik ook wel erg vervelend. En als ik relaxt naar huis rij of verder die dag niks hoef ben ik de rust zelve en zit ik menig bumperkleverd in de weg omdat ik relaxt met 120 die vrachtwagen inhaal.
  zondag 11 maart 2007 @ 14:21:10 #142
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_47153692
Geloof me maar, wanneer 1tje bij mij bumperkleeft, dan is het niet omdat ik op mijn dooie gemak aan het rijden ben. Ik ga alleen niet als ik al 140 rijd nog harder rijden omdat meneertje of mevrouwtje achter mij haast heeft. En als ik de ruimte heb, dan ga ik zo snel mogelijk naar rechts om sneller verkeer door te laten. Ik ga zeer zeker niet naar rechts met 140 tussen 2 auto's of vrachtwagens die nog geen 100 rijden en dan vol op de rem. En dan ook nog het probleem hebben om zelf weer naar de linkerbaan te komen.

Wat me met name het meeste stoort zijn de bumperklevers die helemaal je kofferbak inkruipen terwijl je een rij auto's voor je hebt. 'Wat voor zin heeft het om dan te gaan kleven. Het schiet echt niet harder op dan.
Horrible Cunt!
pi_47159207
Ook zo mooi was laatst met die tweede weeralarm van het KNMI

De regen kwam met 'bakken' uit de lucht vallen. Storm erbij. We reden op weer die zelfde voorrangsweg. Waarj e na de kruising max 50 mag.

Vanwege de weersomstandigheden konden wij niet harder tussen de 30/40 km p/u. omdat er grote plassen water stonden.

Werden we doodleuk door iemand ingehaald die zeker een gangetje van 60 had.

Dan heb je wat mij betreft een grote gat in je bovenkamer zitten. . Levensgevaarlijk en zinloos want later moest hij remmen voor een naderende rotonde.
pi_47173962
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:45 schreef berney het volgende:
Ook zo mooi was laatst met die tweede weeralarm van het KNMI

De regen kwam met 'bakken' uit de lucht vallen. Storm erbij. We reden op weer die zelfde voorrangsweg. Waarj e na de kruising max 50 mag.

Vanwege de weersomstandigheden konden wij niet harder tussen de 30/40 km p/u. omdat er grote plassen water stonden.

Werden we doodleuk door iemand ingehaald die zeker een gangetje van 60 had.

Dan heb je wat mij betreft een grote gat in je bovenkamer zitten. . Levensgevaarlijk en zinloos want later moest hij remmen voor een naderende rotonde.
Nou ja, ik maak het regelmatig mee op momenten dat het glad is (sneeuw, ijzel) dat vrachtwagens je doodleuk gaan inhalen terwijl er dan ook nog eens een inhaal verbod geldt. Die gasten denken echt dat ze alles maar kunnen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 12 maart 2007 @ 09:27:19 #145
168840 Sant
pi_47180957
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:59 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nou ja, ik maak het regelmatig mee op momenten dat het glad is (sneeuw, ijzel) dat vrachtwagens je doodleuk gaan inhalen terwijl er dan ook nog eens een inhaal verbod geldt. Die gasten denken echt dat ze alles maar kunnen.
die gasten kunnen gewoon 10 x beter rijden... daarnaast hebben ze banden die veel beter tegen zulke omstandigheden kunnen en voila, daar heb je je antwoord waarom die echt niet gaan wachten op bras chauffeurs die niet door kunnen / willen / durven rijden...
Niet meer dan logisch dat vrachtwagenchauffeurs doorrijden... Ik vind ze ook irritant hoor, maar als ik hen was, zou ik exact t zelfde doen...
pi_47181151
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:59 schreef BobbyB het volgende:

[..]

ja met sneeuw of ijzel is het ook te bizar hoe sommige mensen bijna stilstaan op de weg! vorige keer reed iedereen geloof ik een gangetje van 30 op de A8 (4baans) lijkt me logisch dat er mensen zijn die daar voorbij gaan
  maandag 12 maart 2007 @ 10:21:54 #147
168840 Sant
pi_47182102
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:37 schreef rival het volgende:

[..]

ja met sneeuw of ijzel is het ook te bizar hoe sommige mensen bijna stilstaan op de weg! vorige keer reed iedereen geloof ik een gangetje van 30 op de A8 (4baans) lijkt me logisch dat er mensen zijn die daar voorbij gaan
inderdaad, ik heb winterbanden en 4wd.. denk je dan echt dat ik achter zo'n schijtbak aan blijf tutteren die niet harder kan / wil of durft?? (no offense)

winterbanden moeten verplicht worden trouwens!!
pi_47183661
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:27 schreef Sant het volgende:

[..]

die gasten kunnen gewoon 10 x beter rijden... daarnaast hebben ze banden die veel beter tegen zulke omstandigheden kunnen en voila, daar heb je je antwoord waarom die echt niet gaan wachten op bras chauffeurs die niet door kunnen / willen / durven rijden...
Niet meer dan logisch dat vrachtwagenchauffeurs doorrijden... Ik vind ze ook irritant hoor, maar als ik hen was, zou ik exact t zelfde doen...
Ja, daar was vanochtend op de A15 weer een mooi voorbeeld van hoe goed die gasten kunnen rijden Ik denk toch dat veel mensen dat wel degelijk onderschatten net als die figuren die denken dat ze met hun ESP, winterbandjes en andere stabilisatie zooi ook wel denken dat ze gewoon door kunnen raggen als het sneeuwt. Gewoon je snelheid aanpassen en dat geldt ook voor vrachtwagens daarbij gold er een inhaal verbod dus ze zaten sowieso al fout...

Je moet inderdaad niet half stil gaan staan maar om nu gewoon met maximale snelheid door te raggen terwijl het overige verkeer langzamer rijdt is nooit verstandig. De snelheidsverschillen zijn te groot en zolang je doorrijdt is er misschien niks aan de hand, maar op het moment dat je hard moet remmen door het overige verkeer heb je wel een probleem.
  maandag 12 maart 2007 @ 11:31:41 #149
168840 Sant
pi_47183891
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:23 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ja, daar was vanochtend op de A15 weer een mooi voorbeeld van hoe goed die gasten kunnen rijden Ik denk toch dat veel mensen dat wel degelijk onderschatten net als die figuren die denken dat ze met hun ESP, winterbandjes en andere stabilisatie zooi ook wel denken dat ze gewoon door kunnen raggen als het sneeuwt. Gewoon je snelheid aanpassen en dat geldt ook voor vrachtwagens daarbij gold er een inhaal verbod dus ze zaten sowieso al fout...

Je moet inderdaad niet half stil gaan staan maar om nu gewoon met maximale snelheid door te raggen terwijl het overige verkeer langzamer rijdt is nooit verstandig. De snelheidsverschillen zijn te groot en zolang je doorrijdt is er misschien niks aan de hand, maar op het moment dat je hard moet remmen door het overige verkeer heb je wel een probleem.
Ik doelde ook op de vrachtwagens.. die chauffeurs zien ten eerste veel meer dan automobilisten en zitten ALTIJD op de weg... Daarnaast hebben die heel wat meer grip met die dikke banken / profiel, waardoor ze in staat zijn om "verantwoord harder" te rijden dan de auto's...

je hebt gelijk wat betreft t aanpassen vand e snelheid e.d.
pi_47183904
quote:
Op maandag 12 maart 2007 11:31 schreef Sant het volgende:

[..]

Ik doelde ook op de vrachtwagens.. die chauffeurs zien ten eerste veel meer dan automobilisten en zitten ALTIJD op de weg... Daarnaast hebben die heel wat meer grip met die dikke banken / profiel, waardoor ze in staat zijn om "verantwoord harder" te rijden dan de auto's...

je hebt gelijk wat betreft t aanpassen vand e snelheid e.d.
die vrachtwagens hebben juist een omgeluk gehad vanmorgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')