http://www.telegraaf.nl/b(...)umpt_in_Marokko.htmlquote:RABAT - Zeker dertig vrouwen zijn in 2006 door hun Nederlands-Marokkaanse man achtergelaten in Marokko. Dat stelt de Stichting Steunpunt Remigranten (SSR) in de Noord-Marokkaanse stad Berkane in zijn jaarverslag dat later deze week naar het Nederlandse ministerie van Justitie wordt gestuurd.
Volgens SSR-coordinator Mohammed Sayem is het aantal meldingen in de afgelopen jaren vergelijkbaar. In 2005 kreeg de SSR 36 meldingen. Het werkelijke aantal achtergelaten vrouwen ligt hoger, vermoedt Sayem. „Wij werken vooral in Noord-Marokko en niet alle vrouwen weten ons te vinden
Bij de Nederlandse ambassade in Rabat kwamen in 2006 tien meldingen van achtergelaten vrouwen binnen. Het gaat om vrouwen die door hun echtgenoot onder valse voorwendselen worden meegenomen naar Marokko en die vervolgens worden achtergelaten, doorgaans zonder papieren. Een aantal achtergelaten vrouwen heeft kinderen met de Nederlandse nationaliteit.
In 2004 nam de Tweede Kamer een motie aan waarin de regering werd verzocht de terugkeer van vrouwen met kinderen met de Nederlandse nationaliteit te 'bespoedigen'. En hen eenmaal in Nederland een zelfstandige verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd te verstrekken.
Volgens Kamerlid Naima Azough van GroenLinks, toen mede-ondertekenaar, is de motie nog steeds niet uitgevoerd. „De vrouwen aan wie toestemming is verleend om terug te keren, vormen een willekeurige greep uit de gevallen”. Het is niet duidelijk hoe groot het aantal Nederlandse kinderen is dat bij achterlating is betrokken.
Sinds 2005 probeert een landelijke werkgroep met onder meer de SSR de hulpverlening en de informatievoorziening te verbeteren om achterlating te voorkomen. Een kwetsbare groep zijn volgens de SSR vrouwen die naar Nederland komen voor gezinsvorming. De eerste drie jaar zijn zij voor een verblijfsvergunning afhankelijk van hun partner.
Arib heeft toch ook nog een marokkaans paspoort ... dusquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:54 schreef damian5700 het volgende:
Dat is best gemakkelijk met twee paspoorten.
tja, maar die vaders zitten dus hier met een hogere uitkering plus dat ze al die kinderbijslag in hun zak steken terwijl die vrouw het maar mag uitzoeken met de kids down there .. en tja, het zijn dan toch wel nederlandse kinderen die je daar laat stikken ..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:54 schreef damian5700 het volgende:
Dat is best gemakkelijk met twee paspoorten.
in hoeverre nederlands wanneer ze ook een marokkaans paspoort hebben?quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:34 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, maar die vaders zitten dus hier met een hogere uitkering plus dat ze al die kinderbijslag in hun zak steken terwijl die vrouw het maar mag uitzoeken met de kids down there .. en tja, het zijn dan toch wel nederlandse kinderen die je daar laat stikken ..
Dat is nou een typisch profiel van een rechtse rukkerquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:30 schreef Posdnous het volgende:
Dat zal weinig mensen hier interesseren.
Ze doen allemaal alsof die vrouwen zo zielig zijn en onderdrukt zijn en iedereen moet daar voor opkomen, maar als ze in Marokko worden gedumpt hoor je ze hier niet meer.
komt zij aan met haar achterloijke uitkering verhaal. volgens mij leef jij nog in een poppenkast. deze mensen zijn levens gevaarlijk en hebben helamaal poep aan korting op en uitkering en kinderbijslag. het gaat hier om leven en dood.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:34 schreef moussie het volgende:
tja, maar die vaders zitten dus hier met een hogere uitkering plus dat ze al die kinderbijslag in hun zak steken terwijl die vrouw het maar mag uitzoeken met de kids down there .. en tja, het zijn dan toch wel nederlandse kinderen die je daar laat stikken ..
iig die kerel korten op zijn uitkering/loon cq behandelen als een alleenstaande en de kinderbijslag overmaken aan de kinderen .. en wel met terugwerkende kracht, dus wat hij onterecht heeft ontvangen meteen inhouden op de uitkering of loon of zo
quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:45 schreef MrVVD het volgende:
[..]
komt zij aan met haar achterloijke uitkering verhaal. volgens mij leef jij nog in een poppenkast. deze mensen zijn levens gevaarlijk en hebben helamaal poep aan korting op en uitkering en kinderbijslag. het gaat hier om leven en dood.
ja wat is je boodschap ?quote:
ja vraag dan wat je niet begrijpt ?quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:45 schreef Posdnous het volgende:
Ik heb echt geen idee wat je daar bedoelt.
Uhm, die korting op zijn uitkering ben ik het wel mee eens. Maar ik vind nog steeds dat kinderen die niet in Nederland wonen geen kinderbijslag moeten krijgen. En indien dat niet gewijzigd kan worden de kinderbijslag omzetten in verhouding tot de levensstandaard van het land waar het kind verblijft.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:34 schreef moussie het volgende:
[..]
iig die kerel korten op zijn uitkering/loon cq behandelen als een alleenstaande en de kinderbijslag overmaken aan de kinderen .. en wel met terugwerkende kracht, dus wat hij onterecht heeft ontvangen meteen inhouden op de uitkering of loon of zo
hmz, je hebt het nu over kinderen die in Nederland geboren zijn cq de nederlandse nationaliteit hebben .. en Ma zit daar zonder verder levensonderhoud naar ik aanneem ..quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:52 schreef Gia het volgende:
Maar ik vind nog steeds dat kinderen die niet in Nederland wonen geen kinderbijslag moeten krijgen.
juist niet .. ik zie dat meer als een verkapt soort ontwikkelingshulp, komt het hele dorp ten goedequote:En indien dat niet gewijzigd kan worden de kinderbijslag omzetten in verhouding tot de levensstandaard van het land waar het kind verblijft.
Dus, is de levensstandaard in Marokko 1/10 van de Nederlandse, dan ook maar 1/10 van de kinderbijslag.
waarom zou de gemeenschap niet mee moeten betalen aan de extra kosten die het grootbrengen van kinderen met zich meebrengt, kinderen zijn de toekomst van de gehele maatschappij en niet alleen van de ouders .. maar anyway, da's een andere discussiequote:Maar liever niks, dus.
Sowieso mag van mij de hele kinderbijslag afgeschaft worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |