abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46998572
quote:
RABAT - Zeker dertig vrouwen zijn in 2006 door hun Nederlands-Marokkaanse man achtergelaten in Marokko. Dat stelt de Stichting Steunpunt Remigranten (SSR) in de Noord-Marokkaanse stad Berkane in zijn jaarverslag dat later deze week naar het Nederlandse ministerie van Justitie wordt gestuurd.

Volgens SSR-coordinator Mohammed Sayem is het aantal meldingen in de afgelopen jaren vergelijkbaar. In 2005 kreeg de SSR 36 meldingen. Het werkelijke aantal achtergelaten vrouwen ligt hoger, vermoedt Sayem. „Wij werken vooral in Noord-Marokko en niet alle vrouwen weten ons te vinden

Bij de Nederlandse ambassade in Rabat kwamen in 2006 tien meldingen van achtergelaten vrouwen binnen. Het gaat om vrouwen die door hun echtgenoot onder valse voorwendselen worden meegenomen naar Marokko en die vervolgens worden achtergelaten, doorgaans zonder papieren. Een aantal achtergelaten vrouwen heeft kinderen met de Nederlandse nationaliteit.

In 2004 nam de Tweede Kamer een motie aan waarin de regering werd verzocht de terugkeer van vrouwen met kinderen met de Nederlandse nationaliteit te 'bespoedigen'. En hen eenmaal in Nederland een zelfstandige verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd te verstrekken.

Volgens Kamerlid Naima Azough van GroenLinks, toen mede-ondertekenaar, is de motie nog steeds niet uitgevoerd. „De vrouwen aan wie toestemming is verleend om terug te keren, vormen een willekeurige greep uit de gevallen”. Het is niet duidelijk hoe groot het aantal Nederlandse kinderen is dat bij achterlating is betrokken.

Sinds 2005 probeert een landelijke werkgroep met onder meer de SSR de hulpverlening en de informatievoorziening te verbeteren om achterlating te voorkomen. Een kwetsbare groep zijn volgens de SSR vrouwen die naar Nederland komen voor gezinsvorming. De eerste drie jaar zijn zij voor een verblijfsvergunning afhankelijk van hun partner.
http://www.telegraaf.nl/b(...)umpt_in_Marokko.html

Diepgaand onderzoek instellen en dan de mannen uitzetten naar Marokko en dan zal Marokko ze dan gelijk arresteren.
de vrouwen hebben meer rechten gehad en kunnen de mannen daarvoor aanklagen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_46998689
Tja....
  Redactie Frontpage dinsdag 6 maart 2007 @ 23:50:39 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_46998730
Nouja, dan zitten we er hier in ieder geval niet mee opgescheept
pi_46998899
Dat is best gemakkelijk met twee paspoorten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47000504
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:54 schreef damian5700 het volgende:
Arib heeft toch ook nog een marokkaans paspoort ... dus
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_47000718
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:54 schreef damian5700 het volgende:
tja, maar die vaders zitten dus hier met een hogere uitkering plus dat ze al die kinderbijslag in hun zak steken terwijl die vrouw het maar mag uitzoeken met de kids down there .. en tja, het zijn dan toch wel nederlandse kinderen die je daar laat stikken ..

iig die kerel korten op zijn uitkering/loon cq behandelen als een alleenstaande en de kinderbijslag overmaken aan de kinderen .. en wel met terugwerkende kracht, dus wat hij onterecht heeft ontvangen meteen inhouden op de uitkering of loon of zo
pleased to meet you
pi_47004419
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 00:34 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, maar die vaders zitten dus hier met een hogere uitkering plus dat ze al die kinderbijslag in hun zak steken terwijl die vrouw het maar mag uitzoeken met de kids down there .. en tja, het zijn dan toch wel nederlandse kinderen die je daar laat stikken ..
in hoeverre nederlands wanneer ze ook een marokkaans paspoort hebben?
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:30:06 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47005994
Dat zal weinig mensen hier interesseren.

Ze doen allemaal alsof die vrouwen zo zielig zijn en onderdrukt zijn en iedereen moet daar voor opkomen, maar als ze in Marokko worden gedumpt hoor je ze hier niet meer .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47006057
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:30 schreef Posdnous het volgende:
Dat zal weinig mensen hier interesseren.

Ze doen allemaal alsof die vrouwen zo zielig zijn en onderdrukt zijn en iedereen moet daar voor opkomen, maar als ze in Marokko worden gedumpt hoor je ze hier niet meer .
Dat is nou een typisch profiel van een rechtse rukker
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:42:24 #10
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_47006291
de vrouwen terug halen met de kinderen en de mannen voor onbepaalde tijd laten oplfikker naar marokko. tuig hoort hier niet. hoe meer we tuig uit de samenleving filteren hoe beter het wordt voor de mensen hier.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:45:05 #11
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_47006362
quote:

iig die kerel korten op zijn uitkering/loon cq behandelen als een alleenstaande en de kinderbijslag overmaken aan de kinderen .. en wel met terugwerkende kracht, dus wat hij onterecht heeft ontvangen meteen inhouden op de uitkering of loon of zo
komt zij aan met haar achterloijke uitkering verhaal. volgens mij leef jij nog in een poppenkast. deze mensen zijn levens gevaarlijk en hebben helamaal poep aan korting op en uitkering en kinderbijslag. het gaat hier om leven en dood.

woensdag 7 maart 2007 @ 10:01:21 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47006825
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:45 schreef MrVVD het volgende:

[..]

komt zij aan met haar achterloijke uitkering verhaal. volgens mij leef jij nog in een poppenkast. deze mensen zijn levens gevaarlijk en hebben helamaal poep aan korting op en uitkering en kinderbijslag. het gaat hier om leven en dood.

.
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:29:14 #13
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_47007605
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

.
ja wat is je boodschap ?

je hebt het koud? Eens ? niet mee eens ?

heb je toch niks aan aan een reactie met enkel een smiley ?
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:45:30 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47008045
Ik heb echt geen idee wat je daar bedoelt.
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:56:48 #15
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_47008381
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:45 schreef Posdnous het volgende:
Ik heb echt geen idee wat je daar bedoelt.
ja vraag dan wat je niet begrijpt ?
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:58:47 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47008456
Eigenlijk het hele stuk, welke poppenkast?, hoezo 'nog steeds'?, wie zijn levensgevaarlijk? en waarom? en hoezo 'poep aan uitkering'?, wat gaat om leven en dood'?
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:14:41 #17
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_47008970
poppenkast staat voor kinderspel
nog steeds staat nergens
levensgevaarlijk zijn die mensen die hun vrouw en kinderen dit kunnen aan doen omdat ze dit soort zaken niet nuchter kunnen oplossen.
waarom? tis algemeen bekent van moslims en arabieren.
poep aan uikering is lak hebben aan een uitkering als het gaat om zaken als eer. dan telt een uitkering of wat dan ook niet dan telt dat wat ze willen en dat is hun vrouw hier weg hebben.

is het een beetje duidelijk postneus?
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:42:19 #18
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_47009799
Dat gaat helemaal verkeerd. Te mondige vrouwen blijven in Marokko en met wie blijft Nederland opgescheept? Met ouderwetse mannelijke nietsnutten en slaafse vrouwen. Het moet juist omgekeerd zijn.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:52:33 #19
3542 Gia
User under construction
pi_47011958
quote:

[..]

Uhm, die korting op zijn uitkering ben ik het wel mee eens. Maar ik vind nog steeds dat kinderen die niet in Nederland wonen geen kinderbijslag moeten krijgen. En indien dat niet gewijzigd kan worden de kinderbijslag omzetten in verhouding tot de levensstandaard van het land waar het kind verblijft.
Dus, is de levensstandaard in Marokko 1/10 van de Nederlandse, dan ook maar 1/10 van de kinderbijslag.

Maar liever niks, dus.

Sowieso mag van mij de hele kinderbijslag afgeschaft worden.
pi_47012718
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:52 schreef Gia het volgende:
Maar ik vind nog steeds dat kinderen die niet in Nederland wonen geen kinderbijslag moeten krijgen.
hmz, je hebt het nu over kinderen die in Nederland geboren zijn cq de nederlandse nationaliteit hebben .. en Ma zit daar zonder verder levensonderhoud naar ik aanneem ..
quote:
En indien dat niet gewijzigd kan worden de kinderbijslag omzetten in verhouding tot de levensstandaard van het land waar het kind verblijft.
Dus, is de levensstandaard in Marokko 1/10 van de Nederlandse, dan ook maar 1/10 van de kinderbijslag.
juist niet .. ik zie dat meer als een verkapt soort ontwikkelingshulp, komt het hele dorp ten goede
quote:
Maar liever niks, dus.

Sowieso mag van mij de hele kinderbijslag afgeschaft worden.
waarom zou de gemeenschap niet mee moeten betalen aan de extra kosten die het grootbrengen van kinderen met zich meebrengt, kinderen zijn de toekomst van de gehele maatschappij en niet alleen van de ouders .. maar anyway, da's een andere discussie
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')