We doen het!quote:Op maandag 14 april 2008 22:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mwoah... ik heb nog een interessant stukje inside info van een heuse Veendamse FOK!ster:
[..]
Maakt het zeker weer een stuk interessanter, of niet Dude!
Kijk daar kunnen we wat mee ! Moet echt zeggen t is of je t het nou wel, of nou heus niet doet(gaat doen) een plaatje van een pand hoor. En voor dat geld,....quote:
Neh, we doen het niet hoor.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:22 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Kijk daar kunnen we wat mee ! Moet echt zeggen t is of je t het nou wel, of nou heus niet doet(gaat doen) een plaatje van een pand hoor. En voor dat geld,....
Moet eerlijk zijn, maar als ik daar in de regio zou wonen zou ik dus op zoek gegaan zijn naar stacaravan oid voor de time beeing. Maar goed thats me en niet de dude en arty natuurlijk.
p.s mooie tafel aranka
Hij staat nog steeds op fundaquote:Op maandag 14 april 2008 20:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou!We hebben het er nota bene net echt even over gehad, in de wat nou als hoe dan-zin.
Tot aan het detail van een tweedehands caravan in de tuin om in te wonen zolang de villa onbewoonbaar is.
![]()
Nee we doen het niet (als het überhaupt nog niet onder voorbehoud verkocht is, ik kan me namelijk niet voorstellen dat zoiets erg lang te koop staat. Het casco en de grond zijn zowat al 159.000 euro waard, elke cent die je er insteekt, krijg je er straks driedubbel voor terug), maar het was wel even leuk om er over te mijmeren. Ik zag ons al in dat mooie huis, met tien pleegkinderen en even zoveel katten!![]()
Als er over een paar jaar weer zoiets voorbij komt, dan is de kans er wel dat we iets dergelijks doen, denk ik. Lijkt me doodeng, zo'n groot project, maar ook erg gaaf!
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:07 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Hij staat nog steeds op funda.
Dan is het meer de vraag of je er überhaupt tijd en geld in wilt steken aangezien het er al zolang op staat?quote:Op woensdag 24 september 2008 11:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
![]()
* Berg zand zoekt om kop in te steken *
Zelf een kijkje nemen kan altijd, hè Dudequote:Op woensdag 24 september 2008 11:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dan is het meer de vraag of je er überhaupt tijd en geld in wilt steken aangezien het er al zolang op staat?
Hehehe, *potentieel nieuw K&W topic verwacht.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:00 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Zelf een kijkje nemen kan altijd, hè Dude?
Nee ik kan niet, ik heb al wat komende maanden.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:00 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Zelf een kijkje nemen kan altijd, hè Dude?
Heee, long time!quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:37 schreef clauwheee het volgende:
Dude...Veendam!Dat moet je niet willen hoor
Aloha!
ja helemaal gewend hoor! Ik miste Groningen zelfs, toen ik in New York liep.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:58 schreef clauwheee het volgende:
Maar dat verzacht weinig, believe me! Echt hoor!
Goedzo, al helemaal gewend int Grunningse? Moest toevallig vanochtend aan je denken, fietste na een afspraak langs de Parkweg en dacht, die moet ik weer eens opzoeken vanavond
Laten maken! Bij een interieurontwerper die een eigen fabriekje in Hongarije (meen ik) heeft. We zagen die tafels in een restaurant staan en hebben zo uitgeplozen waar ze vandaan kwamen. Gebeld en ze wilden wel een extra tafel voor ons maken (ze werken normaliter niet voor particulieren). 800 euro en straal massief. We konden 'm in elke gewenste maat en afwerking krijgen (Wij hebben 210X100 geloof ik. Kunnen 6-8 man aan).quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:18 schreef SHE het volgende:
Dude, die tafel, die absoluut fab is, waar komt ie vandaan?
Hoeveel zitplaatsen heeft ie?
Ik ben al zoooooooo lang op zoek naar die stomme tafel
Zalige plek lijkt me dat inderdaad!quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:05 schreef clauwheee het volgende:
Whaha ja, dan ben je wel geslaagd ja
Jup! Klein maar fijn! Superplek natuurlijk, bij de Vismarkt. Maar huidige lover en ik denken er wel over om de boel een beetje in de gaten te houden hoor...ik woon hier straks alweer 2 jaar en we zitten hier nu samen...heel knus maar we hebben geen logeerplekken enzo over, of parkeergelegenheid.
Spannend! Leuk! En er nu dan wat langer blijven wonen hoor!quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:48 schreef clauwheee het volgende:
Koop...en misschien wel nieuwbouw. Maar goed als we een ander paleisje tegenkomen...
We zijn net even wezen kijken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:45 schreef marlieske het volgende:
tvp omdat ik denk dat dat oude huis in Veendam toch wel erug mooi is en ik de stille hoop heb dat Dudderintje het toch gaat doen.
Hahaha, je stelt dan wel je partnerschap op de proef.quote:Op zondag 7 december 2008 17:53 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
We zijn net even wezen kijken.![]()
Niet dat we het doen hè?
Enne enne enne? Viel 't mee?quote:Op zondag 7 december 2008 17:53 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Niet dat we het doen hè?
haha : kijken - kijken - niet kopen !quote:Op zondag 7 december 2008 17:53 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Niet dat we het doen hè?
Het is echt een leuk stadje, ik kan niet anders zeggen. En zoooo in the middle of nowhere is het niet. Niet meer dan Groningen dat is althans.quote:Op zondag 7 december 2008 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
En zo erg is Veendam volgens mij helemaal niet. Een van mijn favo fok!kers komt er vandaan en dat is gewoon een heel leuk mens.
quote:Op zondag 7 december 2008 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Het zou toch wat zijn zeg.
Nu je Maria nog niet hangt enzo...
Nee een verfzaak.quote:Op zondag 7 december 2008 22:18 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe zat het ook al weer met die drankenhandel? Zat die er echt naast?
Ja dat sowieso!quote:Op zondag 7 december 2008 22:28 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij wil Dude gewoon in d'r eentje K&W weer een beetje uit het slop trekken!
Je hebt helemaal gelijk, maar ik zou het nu bijna doen hè?quote:Op zondag 7 december 2008 22:29 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb het nog eens bekeken....
En geef Dude groot gelijk!
Ben er zeer van gecharmeerd, maar dit: "zeer slechte bouwkundige staat" zou mij absoluut afschrikken.
Huis opknappen is tot daar aan toe, maar twee semi leken die dit moeten gaan doen?
Nou, ik heb net de foto's nog eens even bekeken, maar mèn, het is echt wel echt onwijs leuk he!quote:Op maandag 14 april 2008 10:53 schreef Rewimo het volgende:
Nou, als jullie nog een pareltje zoeken om op te knappen...
Neuquote:Op zondag 7 december 2008 22:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou, ik heb net de foto's nog eens even bekeken, maar mèn, het is echt wel echt onwijs leuk he!![]()
Maar ja, als jullie het toch niet van plan waren...
Past Maria eigenlijk een beetje bij die groene tegels?
Mja, het is structureel wel oké toch. Het is vooral uitgeleefd, maar gek genoeg zitten het glas in lood, een aantal art nouveau-plafonds en de oorspronkelijke deuren er nog in. Wel moeten het dak, alle vloeren en kozijnen vervangen worden en zou je het willen up graden naar onze eigentijdse wensen. Het werk zit mijns inziens niet in het grote verbouwen, maar in het restaureren. Dus: weken bezig zijn om een tegelmuur of een plafond in ere te herstellen.quote:Op zondag 7 december 2008 22:35 schreef Oblivion het volgende:
Jullie zijn volleerde klussers! Maar geen bouwers...![]()
Als een huis structureel niet klopt...daar brand je je vingers aan.
Het staat al veel te lang te koop.
Er zullen vast wel aannemers die langs zijn geweest (zeer interessante prijs) en het toch ook niet gedaan hebben.
Nee, er is wat met dat huis wat een BERG geld kost...
quote:Op zondag 7 december 2008 23:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Tja ik weet niet. Een pand van 1901 en als je dan valt over de bouwkundige staat.. dát schrikt mij dan weer niet echt af. Part of the deal, als het verder in zo'n oorspronkelijke staat is.
Maar het is absoluut niet zo dat het van de grond af aan opnieuw moet worden opgebouwd. Er zit wel een flinke scheur in de linker buitenmuur, maar dat kun je herstellen (we leven op veengrond. Alle huizen zijn hier verzakt. Dat betekent niet dat de boel op je kop instort hoor).
Het is dus absoluut niet solide!quote:
Ik vond het pand echt meevallen. Het zag er solide uit. Voor een pand uit die tijd. Maar nogmaals: je moet wel weten wat je dan kan verwachten. Dat het geen kwestie is van een paar vloeren en een likje verf, was duidelijk.
Lieve Obli, ik heb gek genoeg wel enig verstand van oude pandjes en hun restauratiewaarde.quote:Op zondag 7 december 2008 23:38 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Google jij eens even op: zeer slechte bouwkundige staat...![]()
[..]
Het is dus absoluut niet solide!
Daarom staat het erbij! Ze mogen het niet achterhouden, dan zijn ze de klos.
En daarbij: "Pand valt onder de Rijksmonumenten en dient grondig gerenoveerd te worden."
Dat betekend dat je echt aan alle regels die zij je opleggen gebonden zit.
Heb jij een leuk idee? Nee gaat niet door, mag niet...in oude staat terug brengen...etc ect...duurt JAREN!
Enige voordeel is dat je waarschijnlijk subsidie krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |