nee maar ik heb gewoon heel snel en veel honger........quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan moet je echt niet het SB dieet gaan doen
ben je dan zo actief op een dag?
dat is niet zo mooiquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:06 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
nee maar ik heb gewoon heel snel en veel honger........
mooi vraagteken bij mij hèquote:Op woensdag 7 maart 2007 21:59 schreef Mini_rulez het volgende:
* Mini_rulez lurkt even in een paar fotoboeken...
Een paar mogelijke oorzaken: grote maaginhoud, schommelende suikerspiegel, verkeerd eetritme.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:06 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
Ik heb er vorige week naar gekeken en ik stond er toen ook al van te kijken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:09 schreef Mezel het volgende:
Jeetje mina, heeft iemand vanavond toevallig De Afvallers met Sterren gezien? Ik ben normaal gesproken niet zo'n fan van alles wat op '...met sterren' eindigt, maar hier zapte ik toevallig voorbij en ik gaf het een kans![]()
Zo'n beetje tegen het einde van het programma moeten ze allemaal de weegschaal op om te kijken hoeveel iedereen is afgevallen in een week tijd. Maar ik schrok er echt van hoeveel dat was bij sommigen. 3,4 of zelfs 5 kilo eraf, hoppa, in 1 week tijd vonden ze doodnormaal. Linda Wagemakers was 0,5 kilo afgevallen en zelfs haar persoonlijke coach vond dat 'erg teleurstellend'![]()
Nou zou ik er zo voor tekenen als ik gemiddeld iedere week een halve kilo kwijt ben hoorVeel meer dan een kilo per week is toch ook niet erg gezond meer? Erg motiverend was het dus niet en ik ben daarna maar weer snel weggezapt
5-7 boterhammen per dag is 'normaal', dus als je wilt afvallen zul je daar onder moeten gaan zitten. Ik eet niet zo vaak boterhammen. Meestal wasacrackers.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:06 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
[..]
Het wordt ook eigenlijk altijd gevraagd als ik bloot bent, dus in de sportschool bij het douchen, in de sauna enzoquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
mooi vraagteken bij mij hè.
@ Sylvana: mijn buikomvang is groter (volgens mij), maar mij heeft nog nooit iemand gevraagd of ik soms zwanger was. Zou ik uiteraard ook vreselijk vinden. Maar moet wel zeggen dat ik ook niet van die knellende truitjes draag en als ik m'n broek iets hoger optrek, zie je m'n vetrolletjes sowieso niet.
Oh, dan heb ik het (gelukkig!) verkeerd begrepen, ik dacht dat het over 1 week ging. (dan vind ik 5 kilo in 2 weken tijd nog veel, maar okay)quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:14 schreef conleche het volgende:
Volgens mij gaat het over 2 weken. Ik heb het deze keer niet gehoord, maar de vorige keer zeiden ze het volgens mij een paar keer dat ze zo en zoveel waren afgevallen in 2 weken. En dan valt het idd bij sommige wat tegen.
Ja douchen in de sportschool deed ik toen ik 70 kg was nog welquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Het wordt ook eigenlijk altijd gevraagd als ik bloot bent, dus in de sportschool bij het douchen, in de sauna enzo
Heb nu wel dat er vetrol over mn broek heen komt, maar heb maar 1 goeie spijkerbroek, rest is versleten en geen geld voor nieuwe spijkerbroeken. Maar tis weer bijna rokjestijd, en die kan ik wel wat hoger optrekken
Gesnaptquote:Op woensdag 7 maart 2007 19:57 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Hoe zorg je ervoor dat je álles kan eten wat je wilt, zonder ook maar íets aan te komen?
hmm het klinkt gewoon zo weinigquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:11 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Een paar mogelijke oorzaken: grote maaginhoud, schommelende suikerspiegel, verkeerd eetritme.
Als je gezonder en geleidelijk minder gaat eten, past je lichaam zich aan dat nieuwe ritme aan en wordt je hongergevoel vanzelf minder.
Die bestaat nietquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja ik wou even kijken of ze daar de gouden tip wel wisten.![]()
ik had vanmiddag 2 salamiquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:31 schreef Sylvana het volgende:
ik eet met moeite 2 boterhammen tussen de middag
naja, 4 als ik tosti eet
Je went er heel snel aan als je gaat minderen...quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:31 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
o dit klinkt stom: ik heb het idee dat als ik weinig eet voor een tijdje
dat ik ga jojoen of zo? en nooit meer "normaal" kan eten
geloof je nu serieus dat die bestaat?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja ik wou even kijken of ze daar de gouden tip wel wisten.![]()
Ja ik heb al zovaak gehoord van mensen die mager waren, zich volvraten en niet aankwamen dus het bestaat wel. Maar of het gezond is is natuurlijk weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
geloof je nu serieus dat die bestaat?
Nou, daar kon je nog best eens gelijk in hebben! Ik denk dat dat wel werkt om dun te blijven.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:39 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
okee dit is de gouden tip:
elke keer als je gegeten hebt moet je 500x touwtjespringen
en daarna je vinger in je keel steken
het werkt echt
Ja, die mensen zijn er ook.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ja ik heb al zovaak gehoord van mensen die mager waren, zich volvraten en niet aankwamen dus het bestaat wel. Maar of het gezond is is natuurlijk weer een ander verhaal.![]()
Nou vroeger wel hoor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:41 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ja, die mensen zijn er ook.
Maar even realistisch: als jouw lichaam zo werkte, zou je hier niet posten. Dus kun jij niet zomaar alles eten waar je zin in hebt![]()
Ja, vroeger kon ik dat ook wel. En toen kreeg ik ineens heupen en een kont en tieten.quote:
Tja tieten heb ik nooit echt gekregen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ja, vroeger kon ik dat ook wel. En toen kreeg ik ineens heupen en een kont en tieten.![]()
Kijk, dat klinkt een stuk beter dan lijnen/afvallen/dietenquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:45 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Morgen ben ik trouwens al 2 weken aan het gezonderen.![]()
Dat was ik! En toen werd ik dertig... Geloof mij maar, het is beter om jezelf een gezond voedingspatroon aan te leren dan dat je kunt blijven eten. Op een gegeven moment gaat de wijzer van de weegschaal vanzelf naar boven. Of, zoals in mijn geval, heb je na 8 jaar opeens een grotere maat nodig.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ja ik heb al zovaak gehoord van mensen die mager waren, zich volvraten en niet aankwamen dus het bestaat wel. Maar of het gezond is is natuurlijk weer een ander verhaal.![]()
Voor mijn lijn zijn ze juist erg goed, als ik de hele dag thuis zit kan ik de hele dag wortels en komkommer etenquote:Op donderdag 8 maart 2007 07:25 schreef Mini_rulez het volgende:
Ok, tentamens zijn officieel niet goed voor de lijn. Voor mijn lijn, in elk geval.
Maar goed, om 12 uur is het voorbij. Vanmiddag lekker sporten en vandaag weer gezond eten.
ik heb sterk de indruk dat het jou niets uitmaakt of het gezond is of niet, zolang je maar slank blijft / wordtquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik heb vanavond overigens weer 2 crackers op.![]()
vind ik niet, zeker niet nu ik vast zit.quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:15 schreef _Eendje_ het volgende:
@ miss_S: het is idd stimulerender om je maar 1 maal in de week te wegen, anders maakt 1 snackje of een beetje drinken een enorm verschilop het einde van de week kan je beter bekijken hoe je lichaam reageert op het gezonderen
![]()
als je even googled op bodybuilders zie je dat zij dat ook ongeveer drinken per dag en dat ze 6 á 7 liter afraden. Ik zou dus maximaal 5 liter per dag tot me nemen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:15 schreef _Eendje_ het volgende:
Whow... er is blijkbaar al goed gebabbeld
@ sylvana: zijn dat dan loopschoenen of gewoon ook all-round schoenen?
@ miss_S: het is idd stimulerender om je maar 1 maal in de week te wegen, anders maakt 1 snackje of een beetje drinken een enorm verschilop het einde van de week kan je beter bekijken hoe je lichaam reageert op het gezonderen
![]()
en voor de rest iedereen al proficiat![]()
en ik ga mijn vraag ivm water nog eens opnieuw stellen: tot welke hoeveelheden is dit ongeveer gezond?
ik zit nu op sommige momenten op ongeveer 4 water per dag en ik begin te denken dat dat nu echt wel veel is
4 liter??? Lijkt me een beetje veel! Je hebt echt niet meer nodig dan 2 liter, tenzij het erg warm is of je veel gesport hebt. De rest gaat er zo weer uit. Moet je dan niet steeds naar de wc??quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:15 schreef _Eendje_ het volgende:
en ik ga mijn vraag ivm water nog eens opnieuw stellen: tot welke hoeveelheden is dit ongeveer gezond?
ik zit nu op sommige momenten op ongeveer 4 water per dag en ik begin te denken dat dat nu echt wel veel is
mijn huisgenoot en ik kopen altijd flesjes water en als die leeg zijn, vullen we ze met kraanwater en zetten we ze in de koelkast. Ijskoud. In de zomer wel lekker, maar nu niet echtquote:Op donderdag 8 maart 2007 08:22 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
4 liter??? Lijkt me een beetje veel! Je hebt echt niet meer nodig dan 2 liter, tenzij het erg warm is of je veel gesport hebt. De rest gaat er zo weer uit. Moet je dan niet steeds naar de wc??
Verder valt over hoeveelheid op zich niet zoveel te zeggen, maar meer over de hoeveelheid in een bepaalde tijd. 4 liter over de hele dag is niet ongezond, maar of je er wat mee opschiet betwijfel ik. 4 liter in een uurtje (of2) is al veel minder gezond! Je cellen nemen dan teveel water op, en pompen dat er vervolgens ook weer uit om de osmotische druk op peil te houden. Als je teveel drinkt, lukt dat laatste niet meer en knappen je cellen. Dat is een levensgevaarlijke situatie!
Mijn probleem is dus dat ik veel te weinig drink: ik kom met moeite aan een liter per dag, en die bestaat vooral uit thee en af en toe roosvicee. Water vind ik helemaal niet lekker, vooral niet direct uit de kraan. Veel te koud! Zijn er nog mensen die voor mijn probleem tips hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |