abonnement Unibet Coolblue
pi_46991618
Ik heb een dak van golfplaten, waar een aantal muren onder tegen de golfplaten aankomen. Nu wil ik de aansluiting graag beest-dicht maken (muizen!).
Dichtsmeren met cement is niet zo'n goed plan omdat de muur en het dak niet stijf met elkaar verbonden zijn. Ik *kan* natuurlijk strippen zagen uit multiplex of zo met eindeloze golfjes maar dat is een kolerewerk.

Is er een kant-en-klare dan wel arbeidsbesparende optie?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46992870
Een poes ?

* beetje melig
pi_46995350
Er bestaan daar schuimrollen voor dacht ik. En anders iets met pur ofzo?
pi_46997027
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:28 schreef sigme het volgende:
Ik heb een dak van golfplaten, waar een aantal muren onder tegen de golfplaten aankomen. Nu wil ik de aansluiting graag beest-dicht maken (muizen!).
Dichtsmeren met cement is niet zo'n goed plan omdat de muur en het dak niet stijf met elkaar verbonden zijn. Ik *kan* natuurlijk strippen zagen uit multiplex of zo met eindeloze golfjes maar dat is een kolerewerk.

Is er een kant-en-klare dan wel arbeidsbesparende optie?
Isolatie golfband verschillende bij :
http://www.wildkamp.com/search-engine/list.do?txg=533
Deze zijn maar 2 cm dik.


Wat je ook kunt doen is karton nemen. Maak eerst van eengolfje een malletje
Neem dan een langstuk stevig karton en teken daar op af zodat je er een stuk of wat naast elkaar hebt.
Knip dat uit en hou die aan een kant er tegen.
Neem dan een bus PUR schuim(gamma) en spuit aan de andere kant VOORZICHTIG wat schuim. Telkens een golf opschuiven en VOORZICHTIG spuiten. Zitten laten. Na een paar uur is het hart en kun je het overtollige met een kartelmes wegsnijden. Kom er niet aan als het nog niet hard is.
En ook niet te veel spuiten. Met een bus moet dit makkelijk lukken

[ Bericht 13% gewijzigd door Solingjan op 06-03-2007 23:23:26 ]
pi_47005539
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:28 schreef sigme het volgende:
Is er een kant-en-klare dan wel arbeidsbesparende optie?
ja, die is er, bij de praxis verkopen ze die. Is van dat grijze schuimrubber met voorgevormde golfjes.

Het is enkel een kwestie van uit de verpakking halen en tussen de golfjes en de muur stoppen
pi_47008619
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:09 schreef Gurb het volgende:

[..]

ja, die is er, bij de praxis verkopen ze die. Is van dat grijze schuimrubber met voorgevormde golfjes.

Het is enkel een kwestie van uit de verpakking halen en tussen de golfjes en de muur stoppen
alhoewel ik die zelf niet zo heel makkelijk vind werken (krijg t er nooit tussen gevrot )
Liever gebruik ik dan PUR via de manier die solingjan gaf, danwel gewoon vol purren, uit laten harden en met een scherp mes wegsnijden wat teveel is
pi_47008840
Ik vind pur een noodoplossing als je je werk dusdanig hebt uitgevoerd dat er naden en kieren inzitten en je dit niet meer met een standaard oplossing kunt oplossen, danwel dat je gewoon lui bent om iets netjes op te lossen.

Dus ik zou voor de schuimrubber strips gaan
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:13:43 #8
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47008944
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:04 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

alhoewel ik die zelf niet zo heel makkelijk vind werken (krijg t er nooit tussen gevrot )
Liever gebruik ik dan PUR via de manier die solingjan gaf, danwel gewoon vol purren, uit laten harden en met een scherp mes wegsnijden wat teveel is
DOE WEL HANDSCHOENEN AAN!!! en oude kleren.
Ik kan me nog die keer herinneren dat er niets uit kwam en men vader met een priem het gaatje wou leegprikken
pi_47009105
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:11 schreef Gurb het volgende:
Ik vind pur een noodoplossing als je je werk dusdanig hebt uitgevoerd dat er naden en kieren inzitten en je dit niet meer met een standaard oplossing kunt oplossen, danwel dat je gewoon lui bent om iets netjes op te lossen.

Dus ik zou voor de schuimrubber strips gaan
lui, nood-oplossing, whatever.... het werkt
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:13 schreef Bob-B het volgende:

[..]

DOE WEL HANDSCHOENEN AAN!!! en oude kleren.
Ik kan me nog die keer herinneren dat er niets uit kwam en men vader met een priem het gaatje wou leegprikken
maar inderdaad oude kleren en handschoenen. Pur is wat dat betreft best wel klote-spul
pi_47010017
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:18 schreef kroegtijger het volgende:
lui, nood-oplossing, whatever.... het werkt
Dat kan ik idd niet ontkennen.

Aantal uitvoerders op mijn werk hebben ook het motto:
"zit het shit, gebruik dan kit, zit het ruim, gebruik dan schuim"
pi_47010139
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:49 schreef Gurb het volgende:

[..]

Dat kan ik idd niet ontkennen.

Aantal uitvoerders op mijn werk hebben ook het motto:
"zit het shit, gebruik dan kit, zit het ruim, gebruik dan schuim"
en als het niet lukt, gebruik dan een grotere hamer
pi_47010242
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:54 schreef kroegtijger het volgende:
en als het niet lukt, gebruik dan een grotere hamer
Overal waar je op kan slaan is een spijker
pi_47010284
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:57 schreef Gurb het volgende:

[..]

Overal waar je op kan slaan is een spijker
die's wel nieuw voor mij
pi_47010311
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:57 schreef Gurb het volgende:

[..]

Overal waar je op kan slaan is een spijker
Anders gezegd, zie mijn onderschrift
pi_47012321
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:28 schreef sigme het volgende:
Ik heb een dak van golfplaten, waar een aantal muren onder tegen de golfplaten aankomen. Nu wil ik de aansluiting graag beest-dicht maken (muizen!).
Dichtsmeren met cement is niet zo'n goed plan omdat de muur en het dak niet stijf met elkaar verbonden zijn. Ik *kan* natuurlijk strippen zagen uit multiplex of zo met eindeloze golfjes maar dat is een kolerewerk.

Is er een kant-en-klare dan wel arbeidsbesparende optie?
Die kant en klare strippen zijn slecht 20 mm dik. en muizen vinden dat lekker om daar aan te knauwelen.

Nog makkelijker is glaswol tussen de golfjes duwen( Daar hebben ze een hekel aan)
En dan afsmeren met knauf. Verdiend niet de schoonheidsprijs maar is wel muis en wind dicht.
pi_47027679
Alles komt geheel uit het zicht.

Mijn dank voor de suggesties. Met name die link naar Wildkamp; dat frot-spul; dat ga ik in elk geval gebruiken, en ik ben nog niet bij Wildkamp op hun nieuwe adres geweest, dus is een goeie aanleiding er heen te mogen; dank.

Misschien pur ik ook nog wel wat, maar geen malletjes; het gaat om méters golfjes-golfjes-golfjes..

Afsmeren zal ik vast ook doen; maar dat de kans is groot dat er daarvan delen verbrokkelen omdat er enige beweging mogelijk is.

Die golfjes van de praxis, van dat campingmatrasjesspul, dat moet ik in dit geval zeker niet hebben; muizen zouden me tot in lengte van dagen en generaties lang dankbaar zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47030261
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
Alles komt geheel uit het zicht.

Mijn dank voor de suggesties. Met name die link naar Wildkamp; dat frot-spul; dat ga ik in elk geval gebruiken, en ik ben nog niet bij Wildkamp op hun nieuwe adres geweest, dus is een goeie aanleiding er heen te mogen; dank.

Misschien pur ik ook nog wel wat, maar geen malletjes; het gaat om méters golfjes-golfjes-golfjes..

Afsmeren zal ik vast ook doen; maar dat de kans is groot dat er daarvan delen verbrokkelen omdat er enige beweging mogelijk is.

Die golfjes van de praxis, van dat campingmatrasjesspul, dat moet ik in dit geval zeker niet hebben; muizen zouden me tot in lengte van dagen en generaties lang dankbaar zijn.
Daarom..... glaswol er tussen vrotten en afsmeren met knauf. Muisdicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')