Kareltje is vandaag jarig. Hij wordt vijf jaar oud. Zijn vader vraagt hem wat hij graag wilt voor zijn verjaardag.
"Nou, doe mij maar een mooi roze tennisballetje!", zegt Kareltje.
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem een bal.
Het jaar erop wordt Kareltje 6 jaar oud en zijn vader vraagt hem wat hij graag voor zijn verjaardag wilt hebben.
"Nou doe mij maar een mooi roze tennisballetje!", zeg Kareltje.
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem een trein.
Het jaar verstrijkt en Kareltje wordt 7 jaar oud. Zijn vader vraagt wat hij graag voor zijn verjaardag zou willen hebben.
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem een fiets!
Weer een jaar gaat voorbij en Kareltje wordt 8 jaar oud. Vader stelt Kareltje de vraag wat hij graag voor zijn verjaardag zou willen hebben.
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem een speelgoedauto.
Het jaar erop wordt Kareltje 9 jaar oud. Zijn vader vraagt hem wat hij nou echt voor zijn verjaardag wilt hebben.
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem een tennisracket.
De maanden verstrijken en Kareltje wordt 10 jaar oud. Zijn vader hoopt dat hij nu een mooi kado voor zijn zoon kan kopen en vraagt hem wat hij voor z'n 10e verjaardag wilt hebben."Nou, doe mij maar een mooi roze tennisballetje!", zegt Kareltje.
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem een videospelletje.
Wederom viert Kareltje zijn verjaardag. Ditmaal zijn 11e. Le Papa vraagt zoonlief wat hij graag voor zijn verjaardag zou willen hebben.
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem een Gameboy.
Dagen gaan voorbij, 365 om precies te zijn. Kareltje wordt vandaag 12 jaar. En zijn vader vraagt vol goede moed wat hij nou graag voor zijn verjaardag zou willen hebben.
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem een opblaaspop.
Weer een jaar verstrijkt en Kareltje maakt zich vandaag op om zijn 13e verjaardag te vieren. Met goede hoop vraagt vaderlief wat hij nou graag voor zijn verjaardag wilt hebben.
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem een paar voetbalschoenen.
Lente, herfst, winter en zomer gaan voorbij en Kareltje wordt 14 jaar! Vader vraagt aan zijn enigste zoon wat hij graag voor zijn verjaardag zou willen hebben.
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem een GSM.
Zoals altijd gaat er weer een jaar voorbij en Kareltje wordt vandaag 15 jaar! Vader vraagt aan zijn zoon wat hij graag zou willen hebben voor zijn verjaardag.
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem een printer.
Vandaag wordt Kareltje eindelijk 16! Vader verwacht een scooter gevraagd te krijgen, maar Kareltje antwoord:
Vaders denkt, wat moet die jongen nou met een roze tennisballetje. Ik koop hem toch een scooter.
Na een jaar rondgetuft te hebben op zijn scooter (zonder roze tennisballetje overigens), wordt Karel(tje) inmiddels al 17 jaar. Zijn vader vraagt aan zijn volwassen zoon wat hij graag zou hebben voor zijn verjaardag.
Vaders denkt, tyft op met je roze tennisballetje! Ik koop je een boek.
Eindelijk volwassen! Karel wordt vandaag 18 jaar. Vader vraagt aan zijn pubertijd-verlatende-hebbende-zoon wat hij graag voor zijn 18e verjaardag wil hebben.
Vaders denkt, tyft op met je roze tennisballetje! Ik koop je een auto.
Twaalf maanden heeft Karel rondgereden in z'n Citroen AX, en vandaag wordt hij 19 jaar oud! Zijn vader, helemaal moe van 't roze tennisballetje hoopt vandaag op verbetering. Hij vraagt aan Karel wat hij graag voor zijn verjaardag wilt hebben.
Vaders denkt, tyft op met je roze tennisballetje! Ik koop je een caravan.
Het jaar erop is Karel niet thuis voor zijn 20e verjaardag. Hij is op reis met de caravan. Die bewuste dag krijgt de vader van Karel een telefoontje van Karel zelf. Aan zijn stem te horen is er iets goed mis. En zo was het ook. Karel was verongelukt met zijn caravan, niet heel ver weg van huis. Hij was er slecht aan toe en was stervende. Zijn laatste wens was om zijn vader nog één keer te zien. Vader Karel snelt in zijn auto, om al gauw bij het plaats-delict aan te komen. "Dankjewel vader, dat ik je nog één keer mag zien". Zijn vader antwoordt: "Het is goed mijn zoon, maar ik moet je nog één ding vragen. Waarom wou je altijd een roze tennisballetje voor je verjaardag?"
Karel antwoordt: "Hnnnn...uuh....uh...."