Handrembochtjequote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:58 schreef I_PANDA_I het volgende:
Ben je achteruit de straat in kom rijden ?
Ik denk niet dat TS voor de rechter aannemelijk kan maken dat hij op de juiste manier binnen is komen rijden, toen z'n auto heeft gekeerd, boodschappen is gaan, vervolgens de auto weer gekeerd en toen de goede kant op weg geredenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe heb je hem geparkeerd? Dus ik bedoel hoe heb je gereden om hem zo te parkeren? Tegen het verkeer in of met verkeer mee en op de parkeerplaats je wagen omgedraaid?
Die vind ik dan wel weer sterkquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:03 schreef I_PANDA_I het volgende:
Gewoon brief er tegenin sturen, zeggen dat je eerst de straat voorbij reed. Je vervolgens bedacht, en achteruit de straat bent ingereden. Aangezien dit wel is toegestaan, kunnen ze verder nooit bewijzen dat het niet zo is.
de vraag is meer of dat wel zou mogen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:02 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik denk niet dat TS voor de rechter aannemelijk kan maken dat hij op de juiste manier binnen is komen rijden, toen z'n auto heeft gekeerd, boodschappen is gaan, vervolgens de auto weer gekeerd en toen de goede kant op weg gereden
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:03 schreef I_PANDA_I het volgende:
Gewoon brief er tegenin sturen, zeggen dat je eerst de straat voorbij reed. Je vervolgens bedacht, en achteruit de straat bent ingereden. Aangezien dit wel is toegestaan, kunnen ze verder nooit bewijzen dat het niet zo is.
Je kan wel lachen maar het is toch zo.quote:
Ik denk serieus dat dit werkt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:03 schreef I_PANDA_I het volgende:
Dit zou inderdaad het geval kunnen zijn geweest. Of ik had mijn auto in de straat hebben kunnen keren om iets zwaars uit te laden (vraag: mag je keren in een eenrichtingsstraat?)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:03 schreef I_PANDA_I het volgende:
75!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:08 schreef I_PANDA_I het volgende:
Wat kost die boete eigenlijk,,... 60 euro of zo?
Tuurlijk, tuurlijk, das ook waar, das ook waar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:15 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Als je een volwassene bent (en dat ben je ivm je rijbewijs) accepteer je gewoon de boete als een verantwoordelijke volwassene. Nu ga je het rechtssysteem op kosten jagen enkel en alleen omdat je je consequenties niet wil accepteren die uit je foute gedrag voorkomt. Wie ben jij om mijn belasting omhoog te jagen.
Schaam je voor deze gedachte
Kom op, je doet het alleen om onder de boete uit te komen. Niet om het rechts systeem te verbeteren.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:17 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Tuurlijk, tuurlijk, das ook waar, das ook waar.
Maar het rechtssysteem is ook gebaat bij weerwoord en feedback.
Dat doen de meeste moordenaars / verkrachters e.d. ook.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:21 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
[..]
Kom op, je doet het alleen om onder de boete uit te komen. Niet om het rechts systeem te verbeteren.
En nee, je mag niet keren in een eenrichtingsstraat en dus ook niet omgekeerd parkeren.
Van die personen zijn we toch wel overtuigt dat ze ziek in hun hoofd zijn. Je snapt mijn punt echt wel.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:40 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Dat doen de meeste moordenaars / verkrachters e.d. ook.
en daarvan wordt ook normaal gevonden dat ze ontkennen. Ik snap je punt dus niet.
Vind ik ook...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:07 schreef DjBoBkE het volgende:
Ja ik heb er wel ooit wat over gehoord is idd behoorlijk vervelend..
Verder vind ik het knap dat je in een eenrichtingsweg verkeerd om kunt parkeren..
en ten derde dit hoort eigenlijk thuis in KLB..
Dan rijd je dus achteruit de éénrichtingsweg in in de goede richting?quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:26 schreef HarryP het volgende:
Maar je mag in een eenrichtingsstraat wel achteruit inrijden dus parkeren de andere kant op zou ook moeten kunnen. Ik zou bezwaar maken tegen de boete..
Inderdaad, achteruit file pakeren zou dus niet mogen als je van de goede kant de straat in bent gereden. Evenals achteruit rijden. Want dan rijdt je tegen het verkeer in.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:29 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dan rijd je dus achteruit de éénrichtingsweg in in de goede richting?![]()
(hoe krijg je je auto anders achteruitrijdend in de verkeerde richting geparkeerd)
nee je mag niet keren in een eenrichtingsstraat. Wanneer je dat doet, rij je namelijk de kant uit waar je niet heen mag.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:12 schreef Kiegie het volgende:
vraag: mag je keren in een eenrichtingsstraat?
Ja dat mag. Wanneer je gekeerd hebt in de straat om anders in te parkeren, ben je namelijk al in overtreding geweest.quote:De vraag is dus eigenlijk: mag een politieagent uit de verkeerde parkeerstand afleiden dat ik daadwerkelijk tegen de richting in heb gereden, danwel is er een algemeen geldend verbod op parkeren in een eenrichtingsstraat met de neus de verkeerde kant op?
Nee hoor, dat zie je verkeerd. Je kunt keren in een eenrichtingsstraat zonder één centimeter de verkeerde kant op te rijden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:25 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
nee je mag niet keren in een eenrichtingsstraat. Wanneer je dat doet, rij je namelijk de kant uit waar je niet heen mag.
[..]
Ja dat mag. Wanneer je gekeerd hebt in de straat om anders in te parkeren, ben je namelijk al in overtreding geweest.
Kijk, dat is een concrete aanwijzing dat ik in ieder geval niet te maken heb gehad met een agent met een unieke visie op de verkeersregels. Zou het 'verkeerd staan' dan gewoon niet mogen? Is er nou niemand hier die de wet een beetje kent?quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:27 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik kreeg een waarschuwing. Op papier, gezellig onder de ruitenwisser.
Tuurlijk, in beginsel heb je gelijk. Maar ik vind het principe van bekeuren op indirecte gronden bedenkelijk. Ik bedoel, wat is de volgende stap: dat je een snelheidsbekeuring krijgt omdat de motorkap van je geparkeerde auto te heet aanvoelt?quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:20 schreef LostFormat het volgende:
Gast, je hebt zelf dat risico genomen. Wees een vent en betaal die boete gewoon.
Triest gedrag.
Schei toch uit. Je had recht van spreken gehad als je inderdaad niet dat straatje aan de verkeerde kant had ingereden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:59 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Tuurlijk, in beginsel heb je gelijk. Maar ik vind het principe van bekeuren op indirecte gronden bedenkelijk. Ik bedoel, wat is de volgende stap: dat je een snelheidsbekeuring krijgt omdat de motorkap van je geparkeerde auto te heet aanvoelt?
Die mag je me uitleggen...quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:55 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zie je verkeerd. Je kunt keren in een eenrichtingsstraat zonder één centimeter de verkeerde kant op te rijden.
Er van uitgaande dat naar links en rechts geen verkeerde kant is kun je de auto een kwart slag vooruit draaien en nog een kwartslag achteruit en dan heb je slechts naar voren, naar links en naar rechts bewogen en niet naar achteren. De straat die je daarvoor nodig hebt is erg breed maar in theorie is het mogelijk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:05 schreef Sjeen het volgende:
Die mag je me uitleggen...
Ok... een heel brede straat inderdaad. En waarom zijn eenrichtingstraten doorgaans eenrichtingstraten? Omdat ze te smal zijn voor tweerichtingverkeerquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat naar links en rechts geen verkeerde kant is kun je de auto een kwart slag vooruit draaien en nog een kwartslag achteruit en dan heb je slechts naar voren, naar links en naar rechts bewogen en niet naar achteren. De straat die je daarvoor nodig hebt is erg breed maar in theorie is het mogelijk.
Neuh, als de straat breed genoeg is om je auto in een keer dwars te zetten, is-ie breed genoeg.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok... een heel brede straat inderdaad.
Nou ja, als dat zo is, is dat zo. Ik heb deze regel alleen nooit eerder gehoord.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:08 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Nee, je auto mag zelfs niet in de verkeerde rijrichting staan.
Denk es wat ruimer, man.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:01 schreef LostFormat het volgende:
Schei toch uit. Je had recht van spreken gehad als je inderdaad niet dat straatje aan de verkeerde kant had ingereden.
Nee, omdat het onmogelijk is in een eenrichtingsstraat je auto te kunnen keren. Zoals Sjeen-vrouw al zei: eenrichting is meestal zo ingesteld omdat het te krap is om een tegenligger te passeren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:31 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Denk es wat ruimer, man.
Ik zou toch onschuldig kúnnen zijn in dit geval?
![]()
Wel als je achteruit de straat in bent gereden...quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:37 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
als je stil staat in de verkeerde rijrichting, heb je dus ook ooit gereden in de verkeerde rijrichting en dat is strafbaar...je kon dus nooit de ene daad (parkeren in verkeerde rijrichting) realiseren zonder het strafbare feit te begaan (rijden in verkeerde rijrichting)
Is dat werkelijk zo? Kunnen ze je pakken op dronken rijden als je niet meer in je auto zit? En dan bedoel ik niet dat je net vanachter het stuur de berm in bent gesprongen terwijl je onbemande auto langzaam de greppel inrijdt, maar dat je al binnen een boterhammetje aan het smeren bent.quote:Net zoals je niet onder invloed mag verkeren als de politie het aannemelijk kan maken (hete uitlaat cq hete motor) dat je een voertuig hebt bestuurt.
Ik huil niet, ik vraag me alleen af hoe het in elkaar zit.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:34 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Nee, omdat het onmogelijk is in een eenrichtingsstraat je auto te kunnen keren. Zoals Sjeen-vrouw al zei: eenrichting is meestal zo ingesteld omdat het te krap is om een tegenligger te passeren.
Niet huilen, gewoon betalen. Loser.![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:45 schreef Kiegie het volgende:
Je kunt het geval wel simplificeren tot hardnekkige wrok mijnerzijds, maar daarmee die je mijn intellectuele nieuwsgierigheid te kort.
Om het maar eens netjes te zeggen.
Exactemento.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:50 schreef k_man het volgende:
Hoe dacht je weer van die parkeerplek weg te komen zonder in de verboden richting te rijden? Achteruit de straat uit?
Ja de regel zal zijn om te zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staanquote:Op woensdag 7 maart 2007 21:00 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Je mag best achteruit rijden in een eenrichtingstraat, maar wel met je neus van je voertuig in de goede richting.
Dat kan toch niet waar zijn?quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:00 schreef FitzChevalric_Ziener het volgende:
Je mag best achteruit rijden in een eenrichtingstraat, maar wel met je neus van je voertuig in de goede richting.
whaha.. je dacht serieus dat je allebei de kanten achteruit mocht rijden?quote:
quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:57 schreef Dromer het volgende:
[..]
whaha.. je dacht serieus dat je allebei de kanten achteruit mocht rijden?![]()
wel heel apart als je achteruit de 'goede' kant van een eenrichtingsstraat op rijdt... zeker als je ineens een politieagent ziet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |