Luxe gaat dus wel op, je neemt namelijk geen genoegen met minderquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:50 schreef -MEXX- het volgende:
[..]
Het woord luxe gaat hier totaal niet op, want mijn huidige auto verschilt qua uitrusting niet eens bar veel met die Leon.
Wij willen domweg onze twee auto's inruilen voor een wat jonger en betrouwbaarder exemplaar. Daar is niks mis mee, lijkt me.![]()
De lening is renteloos, en ik heb een duidelijk overzicht gemaakt van de maandlasten die ik nu, en die ik dan heb. Er rekening mee houdende dat ik ook nog wel eens wat anders in een maand wil dan alleen maar een auto afbetalen. Anders ben je idd een lompe lul.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Heb je ook nog argumenten of kom je niet verder dan het "lenen is slecht mantra" ?
Ja natuurlijk ben je een mongool als je bij Leen geld leent. Je betaalt het dubbele. Maar goed dit gaat om een relatief klein bedrag, tegen beperkte rente (inflatiecorrectie en een etentje ofzo) en tegen lage maandlasten die TS makkelijk op kan brengen (tenminste daar ga ik van uit, anders ben je een lompe lul).
Je geeft aan 'maar' ¤ 7000,00 te hebben als je 2 (!) auto's inruilt. Toch wil je een auto met veel luxe, een behoorlijk verbruik en een topprijs qua onderhoud.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:41 schreef -MEXX- het volgende:
[..]
Het gaat om een 1.8 20VT Sport met 6-bak. Niet de minste dus, en die zijn (helaas) wat duurder.
Ten eerste, bedankt voor je verwensingen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:22 schreef mgerben het volgende:
Want waarom wil je lenen van familie en niet van de bank?
Als je nou die twee jaar gewoon blijft sparen en als je het geld hebt die auto (of tegen die tijd vast wel weer een ander leuk model) gaat kopen? Das toch wel iets slimmer. Zeker als er onverwacht dingen kapot gaat. Als je leent dan zit je er aan vast en moet je wel betalen, terwijl als je spaart en alles gaat goed, dan heb je uiteindelijk evenveel geld, maar je bent veel flexibeler als het fout gaat of als er onverwachtte kosten zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:52 schreef -MEXX- het volgende:
[..]
We willen sowieso een documentje opstellen met details over het lenen idd, en we proberen het bedrag binnen twee jaar geheel afgelost te hebben. En wel zo dat we maandelijks ook nog wat overhouden om wat leuks van te doen.
Nou 2 inruilen voor 1 is prima.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:12 schreef mirannie het volgende:
Geld lenen om een auto te kopen terwijl je eigen auto nog goed is.... Dat is nou wat ze noemen boven je stand willen leven. Als je perse een dure auto wilt, dan moet je daarvoor sparen. Echt te onzinnig om daarvoor te gaan lenen, tenzij je weet dat je het binnen 3 maanden kan aflossen.
Ik houd gem. zo'n 300-400 over in de maand. Was dat niet het geval, dan had ik er echt niet over nagedacht.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:39 schreef Sjonnjoop het volgende:
Dat geen geld lenen voor een auto is wat kort door de bocht. Als je elke maand 500 overhoud en je nu 4500 nodig hebt is het natuurlijk geen issue om 4500 te lenen en de komende 7 maanden je lening af te betalen. Kom je nu al nauwelijks rond is het natuurlijk het stomste wat je kunt doen. Sowieso kan die Leon over korte tijd weleens dure reparaties nodig hebben, dan ga je redelijk nat als je geen buffer meer hebt.
Precies, niks aan het handje dusquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:48 schreef -MEXX- het volgende:
[..]
Ik houd gem. zo'n 300-400 over in de maand. Was dat niet het geval, dan had ik er echt niet over nagedacht.
Als je 300 tot 400 euro in de maand over kunt houden en je vriendin ook nog een klein bedrag, dan kunnen jullie over 6 of 8 maanden (nog geen jaar) zelf een auto kopen van die prijs. Veel beter dus, zeker als je er al een hebt die het nog doet.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Precies, niks aan het handje dusBinnenkort een bak vakantiegeld er nog bij en klaar
Waar lees jij dat ik al een beslissing gemaakt heb?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:08 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Als je 300 tot 400 euro in de maand over kunt houden en je vriendin ook nog een klein bedrag, dan kunnen jullie over 6 of 8 maanden (nog geen jaar) zelf een auto kopen van die prijs. Veel beter dus, zeker als je er al een hebt die het nog doet.
Ik blijf er bij dat een luxe artikel kopen van de spaarcenten van iemand anders een egoistische en vooral ook domme actie is. Blijkbaar is het gros van de mensen hier het daarmee eens. Maar TS moet en zal een (te) dure auto kopen. Lekker doen dan, maar als je de volgende keer weer zoiets doms wil gaan doen TS, vraag dan niet op Fok! om raad die je vervolgens toch in de wind slaat.
Je hebt de beslissing al genomen om die auto te kopen, je weet alleen nog niet bij wie je het geld gaat lenen. Daarvoor plaats je hier een topic.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:13 schreef -MEXX- het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik al een beslissing gemaakt heb?![]()
Smartass.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:35 schreef Lucille het volgende:
[..]
Je hebt de beslissing al genomen om die auto te kopen, je weet alleen nog niet bij wie je het geld gaat lenen. Daarvoor plaats je hier een topic.Anders had je wel een topic geplaatst 'zal ik deze auto kopen of niet'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |