abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46975880
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:50 schreef -MEXX- het volgende:

[..]

Het woord luxe gaat hier totaal niet op, want mijn huidige auto verschilt qua uitrusting niet eens bar veel met die Leon.
Wij willen domweg onze twee auto's inruilen voor een wat jonger en betrouwbaarder exemplaar. Daar is niks mis mee, lijkt me.
Luxe gaat dus wel op, je neemt namelijk geen genoegen met minder

Maar goed daar is inderdaad niets mis mee echter zou ik persoonlijk nooit geld lenen om iets te kopen en al helemaal geen auto. Vooral gezien het feit dat je al een auto hebt die, ik kan nergens lezen dat het niet zo is, nog prima functioneert. Uiteraard kun je er prima afspraken over maken, renteloos, looptijd e.d. maar nogmaals het is en blijf geleend geld. Hoe ga je de auto verzekeren? All-risk of Beperkt Caso (incl. diefstal). Bij dat laatste moet je dus niet vergeten: ongeluk jouw schuld geen schade uitkering = geen auto = wel een lening = nieuwe auto kopen = weer een lening.

Maar goed je vraagt om ieders mening: de mijne: geen geld lenen voor een auto als het geen noodzaak is.

En verder? Waarom een sport uitvoering en niet de topsport welke vanaf 2002 leverbaar is voor de Leon serie. Wat betreft prijs ontlopen deze elkaar niet zo heel erg. En die 500/1000 euro extra vinden pa en ma dan ook niet meer heel erg
pi_46975906
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:56 schreef FJD het volgende:

[..]

Heb je ook nog argumenten of kom je niet verder dan het "lenen is slecht mantra" ?

Ja natuurlijk ben je een mongool als je bij Leen geld leent. Je betaalt het dubbele. Maar goed dit gaat om een relatief klein bedrag, tegen beperkte rente (inflatiecorrectie en een etentje ofzo) en tegen lage maandlasten die TS makkelijk op kan brengen (tenminste daar ga ik van uit, anders ben je een lompe lul).
De lening is renteloos, en ik heb een duidelijk overzicht gemaakt van de maandlasten die ik nu, en die ik dan heb. Er rekening mee houdende dat ik ook nog wel eens wat anders in een maand wil dan alleen maar een auto afbetalen. Anders ben je idd een lompe lul.
Que..?
pi_46976074
Koop een auto van 8000 euro, daar kan je best iets fatsoenlijks voor kopen lijkt mij.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:11:06 #29
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_46976354
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:41 schreef -MEXX- het volgende:

[..]

Het gaat om een 1.8 20VT Sport met 6-bak. Niet de minste dus, en die zijn (helaas) wat duurder.
Je geeft aan 'maar' ¤ 7000,00 te hebben als je 2 (!) auto's inruilt. Toch wil je een auto met veel luxe, een behoorlijk verbruik en een topprijs qua onderhoud.
Naast het feit dat ik lenen voor een auto al dom vind, vind ik je financiële inzicht ook niet je van het. Misschien moet je eerst nog leren de tering naar de nering te zetten ipv je blind te staren op een auto die je goed beschouwd niet echt nodig hebt. Het kan ook een andere uitvoering van dezelfde mooie, kwalitatief goede auto zijn.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_46976383
Geld lenen om een auto te kopen terwijl je eigen auto nog goed is.... Dat is nou wat ze noemen boven je stand willen leven. Als je perse een dure auto wilt, dan moet je daarvoor sparen. Echt te onzinnig om daarvoor te gaan lenen, tenzij je weet dat je het binnen 3 maanden kan aflossen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:14:16 #31
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_46976461
Is dit hem trouwens?

Zo ja, geel =
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_46976797
Typisch geval van mannetje die in een mooie auto wil rijden.
Prima hoor, als je het geld er voor hebt.
Maar je kunt natuurlijk ook afspreken dat je samen een auto koopt die binnen jullie budget past, en niet eentje die jij graag wilt.

Lenen is niet altijd fout. Lenen uit noodzaak is prima. Maar dan kijk je dus wat je NODIG hebt, en niet wat je graag wilt.
Lenen voor luxe ipv noodzaak is fout, lenen van familie is hartstikke fout, als je niet begrijpt waarom is dat óók hartstikke fout.
Want waarom wil je lenen van familie en niet van de bank?
Ben je soms bang dat de bank écht haar geld terug wil hebben? Leuk voor die familie...

Enne... wat doe je als je die auto volgende week tegen een boom parkeert? Ook leuk voor de familie. Die moeten maar even begrijpen dat jullie meteen een vervangende auto kopen en dat daarom het terugbetalen maar even moet wachten.

Idd, één auto inruilen is de goedkoopste optie.
In een dure/mooie auto rijden moet je doen als je het zélf kunt betalen, niet over de rug van je vriendin en haar familie! Pauper!
pi_46976933
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:14 schreef ElectricEye het volgende:
Is dit hem trouwens?

Zo ja, geel =
Noop.
Que..?
pi_46976968
noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooit geld lenen voor een auto!
pi_46977047
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:22 schreef mgerben het volgende:

Want waarom wil je lenen van familie en niet van de bank?
Ten eerste, bedankt voor je verwensingen.

Ten tweede, lenen van de bank doe ik domweg niet, omdat die ook geld willen verdienen. Mijn ouders of schoonouders niet. Ik ga niet nog eens 10% extra betalen.
Que..?
pi_46977110
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:52 schreef -MEXX- het volgende:

[..]

We willen sowieso een documentje opstellen met details over het lenen idd, en we proberen het bedrag binnen twee jaar geheel afgelost te hebben. En wel zo dat we maandelijks ook nog wat overhouden om wat leuks van te doen.
Als je nou die twee jaar gewoon blijft sparen en als je het geld hebt die auto (of tegen die tijd vast wel weer een ander leuk model) gaat kopen? Das toch wel iets slimmer. Zeker als er onverwacht dingen kapot gaat. Als je leent dan zit je er aan vast en moet je wel betalen, terwijl als je spaart en alles gaat goed, dan heb je uiteindelijk evenveel geld, maar je bent veel flexibeler als het fout gaat of als er onverwachtte kosten zijn.

Ik ben het met de andere eens: doe wat je wil, kan me voorstellen dat je die Leon wil, maar ga er niet voor lenen. Das totaal niet slim.

Het lijkt mij nogal een impuls aankoop: je vind het een gave auto en wil 'm kost wat kost hebben. Zo zijn er al zat mensen over de kop gegaan. Nou kan ik natuurlijk niet in je finantiele situatie kijken, maar als je een lening voor een auto neemt die je pas over 2 jaar terug kan betalen, dan moet je het gewoon niet doen, klaar.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:32:09 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_46977142
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:14 schreef ElectricEye het volgende:
Is dit hem trouwens?

Zo ja, geel =
Nee. Want TS had het over een KM stand van 70K
Where law ends, tyrrany begins.
pi_46977258
Ik heb bij het kopen van mijn auto wel geld geleend van mijn ouders, maar dat was niet meer dan 1000euro....veel meer zou ik ook niet willen lenen....wil het wel binnen zo kort mogelijke tijd kunnen af betalen....
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:36:32 #39
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_46977315
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:12 schreef mirannie het volgende:
Geld lenen om een auto te kopen terwijl je eigen auto nog goed is.... Dat is nou wat ze noemen boven je stand willen leven. Als je perse een dure auto wilt, dan moet je daarvoor sparen. Echt te onzinnig om daarvoor te gaan lenen, tenzij je weet dat je het binnen 3 maanden kan aflossen.
Nou 2 inruilen voor 1 is prima.

Maar dan eentje zien die 2 keer zo duur is en er ook nog voor willen gaan terwijl het geld er niet is
Trotse mamma :)
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:38:51 #40
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_46977399
Ik zie dat je van 1978 bent, als het goed is ben je dan al een paar jaar aan het werken en jou vriendin waarschijnlijk ook. Als je dan niet even 5000 ¤ aan een auto kan besteden ben je mijn inziens slecht bezig.
pi_46977417
Dat geen geld lenen voor een auto is wat kort door de bocht. Als je elke maand 500 overhoud en je nu 4500 nodig hebt is het natuurlijk geen issue om 4500 te lenen en de komende 7 maanden je lening af te betalen. Kom je nu al nauwelijks rond is het natuurlijk het stomste wat je kunt doen. Sowieso kan die Leon over korte tijd weleens dure reparaties nodig hebben, dan ga je redelijk nat als je geen buffer meer hebt.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:43:56 #42
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_46977605
TS heeft zijn plan allang getrokken en gaat geld lenen.
Ik zou er een all-risk bij gooien zoals hierboven ergens al werd opgemerkt.

Geluk ermee!
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_46977670
Lenen is kut, en lenen voor een auto is al helemaaal kut
Nooit doen, koop dan een goedkopere auto als je em niet kunt betalen.
Het is dat nu om een relatief goedkope auto gaat, maar als je dit bij een dure doet ben je nog aan het afbetalen terwijl je allang weer een andere auto hebt
pi_46977812
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:39 schreef Sjonnjoop het volgende:
Dat geen geld lenen voor een auto is wat kort door de bocht. Als je elke maand 500 overhoud en je nu 4500 nodig hebt is het natuurlijk geen issue om 4500 te lenen en de komende 7 maanden je lening af te betalen. Kom je nu al nauwelijks rond is het natuurlijk het stomste wat je kunt doen. Sowieso kan die Leon over korte tijd weleens dure reparaties nodig hebben, dan ga je redelijk nat als je geen buffer meer hebt.
Ik houd gem. zo'n 300-400 over in de maand. Was dat niet het geval, dan had ik er echt niet over nagedacht.
Que..?
pi_46978073
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:48 schreef -MEXX- het volgende:

[..]

Ik houd gem. zo'n 300-400 over in de maand. Was dat niet het geval, dan had ik er echt niet over nagedacht.
Precies, niks aan het handje dus Binnenkort een bak vakantiegeld er nog bij en klaar
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:08:11 #46
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_46978627
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Precies, niks aan het handje dus Binnenkort een bak vakantiegeld er nog bij en klaar
Als je 300 tot 400 euro in de maand over kunt houden en je vriendin ook nog een klein bedrag, dan kunnen jullie over 6 of 8 maanden (nog geen jaar) zelf een auto kopen van die prijs. Veel beter dus, zeker als je er al een hebt die het nog doet.
Ik blijf er bij dat een luxe artikel kopen van de spaarcenten van iemand anders een egoistische en vooral ook domme actie is. Blijkbaar is het gros van de mensen hier het daarmee eens. Maar TS moet en zal een (te) dure auto kopen. Lekker doen dan, maar als je de volgende keer weer zoiets doms wil gaan doen TS, vraag dan niet op Fok! om raad die je vervolgens toch in de wind slaat.
Rescuer of the distressed damsel
pi_46978844
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:08 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Als je 300 tot 400 euro in de maand over kunt houden en je vriendin ook nog een klein bedrag, dan kunnen jullie over 6 of 8 maanden (nog geen jaar) zelf een auto kopen van die prijs. Veel beter dus, zeker als je er al een hebt die het nog doet.
Ik blijf er bij dat een luxe artikel kopen van de spaarcenten van iemand anders een egoistische en vooral ook domme actie is. Blijkbaar is het gros van de mensen hier het daarmee eens. Maar TS moet en zal een (te) dure auto kopen. Lekker doen dan, maar als je de volgende keer weer zoiets doms wil gaan doen TS, vraag dan niet op Fok! om raad die je vervolgens toch in de wind slaat.
Waar lees jij dat ik al een beslissing gemaakt heb?
Que..?
pi_46979627
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:13 schreef -MEXX- het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik al een beslissing gemaakt heb?
Je hebt de beslissing al genomen om die auto te kopen, je weet alleen nog niet bij wie je het geld gaat lenen. Daarvoor plaats je hier een topic. Anders had je wel een topic geplaatst 'zal ik deze auto kopen of niet'.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46979696
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:35 schreef Lucille het volgende:

[..]

Je hebt de beslissing al genomen om die auto te kopen, je weet alleen nog niet bij wie je het geld gaat lenen. Daarvoor plaats je hier een topic. Anders had je wel een topic geplaatst 'zal ik deze auto kopen of niet'.
Smartass.
Que..?
pi_46979771
Krijg je niet erg weinig terug voor je oude auto's als je nog zoveel bij moet betalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')