Ik zou nooit geld lenen period.(behalve hypotheek dan)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:30 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik zou één van de twee huidige auto's inruilen en in de ander blijven rijden. Duidelijk.
Ik zou echt nooit geld lenen van (schoon)ouders.
je bedoelt lenen?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:31 schreef Sjechov het volgende:
Toch zelf doorsparen.
Ik ben helemaal tegen sparen.
Tis dat je niet zonder hypotheek kunt .....
Zonder te weten wat er allemaal voor extra's opzitten kan je dit niet zondermeer zeggen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:36 schreef ElectricEye het volgende:
Overigens is bijna 13k¤ voor een Leon van 2002 behoorlijk aan de maat. Is het een luxe diesel automaat? Zo niet, dan moet er behoorlijk wat van de prijs af!
Het gaat om een 1.8 20VT Sport met 6-bak. Niet de minste dus, en die zijn (helaas) wat duurder.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:36 schreef ElectricEye het volgende:
Geld lenen voor een auto is zo ongeveer het domste wat je kunt doen. Een auto schrijft veel sneller af dan een lening. Na een paar jaar betaal je voor iets wat je helemala niet hebt.
Zoals al gezegd, verkoop één auto particulier en probeer de andere nog een paar jaar aan te houden.
Wil je per sé een ander, laat je keus dan vallen op een goedkopere auto dan een Leon. Het onderhoud ervan is trouwens ook best heftig, dat kan zat goedkoper.
Overigens is bijna 13k¤ voor een Leon van 2002 behoorlijk aan de maat. Is het een luxe diesel automaat? Zo niet, dan moet er behoorlijk wat van de prijs af! Ik zie ze staan vanaf ¤ 8.000,-. Dat scheelt meer dan het bedrag dan je mist.
Prijs en kilometerstand? Een 1.8 Leon Topsport?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:27 schreef -MEXX- het volgende:
Nu zijn we toevallig afgelopen zaterdag even 'orienterend' gaan kijken voor een andere, en kwam ik een auto tegen die ik wmb direct had willen in laten pakken. Wat een schitterende auto! Een Seat Leon uit 2002, met 70000km. Onzettend nette auto, eigenlijk prcs wat ik zoek. Maar... Hij kost 12.950,-. En dat hebben we dus niet.![]()
Het woord luxe gaat hier totaal niet op, want mijn huidige auto verschilt qua uitrusting niet eens bar veel met die Leon.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:45 schreef okcep het volgende:
Het gaat je in deze volgens mij dus niet om het feit om van 2 naar 1 auto te gaan maar puur om een nieuwe auto (luxe) aan te schaffen en hierbij het terugdringen van het aantal autos (uitkomst) als oorzaak aan te halen.
We willen sowieso een documentje opstellen met details over het lenen idd, en we proberen het bedrag binnen twee jaar geheel afgelost te hebben. En wel zo dat we maandelijks ook nog wat overhouden om wat leuks van te doen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef Richboy het volgende:
1) maak duidelijke afspraken
2) zorg ervoor dat de lening korter loopt dan de economische levensduur van de auto.
Verder: geen probleem.
Hahaha.......... jij zou zo bij Becam kunnen gaan werken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:45 schreef FJD het volgende:
Wat een overdreven reacties allemaal zegZolang je maandelijks genoeg overhoudt om de schuld af te betalen en je dus de auto alleen koopt omdat dit exemplaar anders weg zou zijn en je met minder genoegen moet nemen is er niets aan de hand.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef jehovaguerilla het volgende:
Hahaha.......... jij zou zo bij Becam kunnen gaan werken.
Goeie salespitch![]()
Tja... waarom zou je ook met minder genoegen willen nemen?
Je bent het toch waard?![]()
Luxe gaat dus wel op, je neemt namelijk geen genoegen met minderquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:50 schreef -MEXX- het volgende:
[..]
Het woord luxe gaat hier totaal niet op, want mijn huidige auto verschilt qua uitrusting niet eens bar veel met die Leon.
Wij willen domweg onze twee auto's inruilen voor een wat jonger en betrouwbaarder exemplaar. Daar is niks mis mee, lijkt me.![]()
De lening is renteloos, en ik heb een duidelijk overzicht gemaakt van de maandlasten die ik nu, en die ik dan heb. Er rekening mee houdende dat ik ook nog wel eens wat anders in een maand wil dan alleen maar een auto afbetalen. Anders ben je idd een lompe lul.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Heb je ook nog argumenten of kom je niet verder dan het "lenen is slecht mantra" ?
Ja natuurlijk ben je een mongool als je bij Leen geld leent. Je betaalt het dubbele. Maar goed dit gaat om een relatief klein bedrag, tegen beperkte rente (inflatiecorrectie en een etentje ofzo) en tegen lage maandlasten die TS makkelijk op kan brengen (tenminste daar ga ik van uit, anders ben je een lompe lul).
Je geeft aan 'maar' ¤ 7000,00 te hebben als je 2 (!) auto's inruilt. Toch wil je een auto met veel luxe, een behoorlijk verbruik en een topprijs qua onderhoud.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:41 schreef -MEXX- het volgende:
[..]
Het gaat om een 1.8 20VT Sport met 6-bak. Niet de minste dus, en die zijn (helaas) wat duurder.
Ten eerste, bedankt voor je verwensingen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:22 schreef mgerben het volgende:
Want waarom wil je lenen van familie en niet van de bank?
Als je nou die twee jaar gewoon blijft sparen en als je het geld hebt die auto (of tegen die tijd vast wel weer een ander leuk model) gaat kopen? Das toch wel iets slimmer. Zeker als er onverwacht dingen kapot gaat. Als je leent dan zit je er aan vast en moet je wel betalen, terwijl als je spaart en alles gaat goed, dan heb je uiteindelijk evenveel geld, maar je bent veel flexibeler als het fout gaat of als er onverwachtte kosten zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:52 schreef -MEXX- het volgende:
[..]
We willen sowieso een documentje opstellen met details over het lenen idd, en we proberen het bedrag binnen twee jaar geheel afgelost te hebben. En wel zo dat we maandelijks ook nog wat overhouden om wat leuks van te doen.
Nou 2 inruilen voor 1 is prima.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:12 schreef mirannie het volgende:
Geld lenen om een auto te kopen terwijl je eigen auto nog goed is.... Dat is nou wat ze noemen boven je stand willen leven. Als je perse een dure auto wilt, dan moet je daarvoor sparen. Echt te onzinnig om daarvoor te gaan lenen, tenzij je weet dat je het binnen 3 maanden kan aflossen.
Ik houd gem. zo'n 300-400 over in de maand. Was dat niet het geval, dan had ik er echt niet over nagedacht.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:39 schreef Sjonnjoop het volgende:
Dat geen geld lenen voor een auto is wat kort door de bocht. Als je elke maand 500 overhoud en je nu 4500 nodig hebt is het natuurlijk geen issue om 4500 te lenen en de komende 7 maanden je lening af te betalen. Kom je nu al nauwelijks rond is het natuurlijk het stomste wat je kunt doen. Sowieso kan die Leon over korte tijd weleens dure reparaties nodig hebben, dan ga je redelijk nat als je geen buffer meer hebt.
Precies, niks aan het handje dusquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:48 schreef -MEXX- het volgende:
[..]
Ik houd gem. zo'n 300-400 over in de maand. Was dat niet het geval, dan had ik er echt niet over nagedacht.
Als je 300 tot 400 euro in de maand over kunt houden en je vriendin ook nog een klein bedrag, dan kunnen jullie over 6 of 8 maanden (nog geen jaar) zelf een auto kopen van die prijs. Veel beter dus, zeker als je er al een hebt die het nog doet.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Precies, niks aan het handje dusBinnenkort een bak vakantiegeld er nog bij en klaar
Waar lees jij dat ik al een beslissing gemaakt heb?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:08 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Als je 300 tot 400 euro in de maand over kunt houden en je vriendin ook nog een klein bedrag, dan kunnen jullie over 6 of 8 maanden (nog geen jaar) zelf een auto kopen van die prijs. Veel beter dus, zeker als je er al een hebt die het nog doet.
Ik blijf er bij dat een luxe artikel kopen van de spaarcenten van iemand anders een egoistische en vooral ook domme actie is. Blijkbaar is het gros van de mensen hier het daarmee eens. Maar TS moet en zal een (te) dure auto kopen. Lekker doen dan, maar als je de volgende keer weer zoiets doms wil gaan doen TS, vraag dan niet op Fok! om raad die je vervolgens toch in de wind slaat.
Je hebt de beslissing al genomen om die auto te kopen, je weet alleen nog niet bij wie je het geld gaat lenen. Daarvoor plaats je hier een topic.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:13 schreef -MEXX- het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik al een beslissing gemaakt heb?![]()
Smartass.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:35 schreef Lucille het volgende:
[..]
Je hebt de beslissing al genomen om die auto te kopen, je weet alleen nog niet bij wie je het geld gaat lenen. Daarvoor plaats je hier een topic.Anders had je wel een topic geplaatst 'zal ik deze auto kopen of niet'.
Mjah, helaas wel.. we zijn al her en der gaan vragen. Die van mij levert grofweg nog zo'n 3000-4000 op, die van mijn vriendin zo'n 2000-2500.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:38 schreef Den_Haag het volgende:
Krijg je niet erg weinig terug voor je oude auto's als je nog zoveel bij moet betalen?
Sportief!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:29 schreef -MEXX- het volgende:
[..]
Ten eerste, bedankt voor je verwensingen.![]()
Hm, toch vind ik dat blindstaren op die rente niet echt overtuigend.quote:Ten tweede, lenen van de bank doe ik domweg niet, omdat die ook geld willen verdienen. Mijn ouders of schoonouders niet. Ik ga niet nog eens 10% extra betalen.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:30 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik zou één van de twee huidige auto's inruilen en in de ander blijven rijden. Duidelijk.
Ik zou echt nooit geld lenen van (schoon)ouders.
Ligt er dus aan wat voor versie.... TS geeft al aan dat het een uitgebreide versie is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:31 schreef BoukeF het volgende:
een andere auto kopen,
12k voor een leon van 5 jaar oud vind ik wat veel,
liever voor dat geld een citroen C5
En dat kan dus erg tegenvallen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:45 schreef FJD het volgende:
Wat een overdreven reacties allemaal zegZolang je maandelijks genoeg overhoudt om de schuld af te betalen en je dus de auto alleen koopt omdat dit exemplaar anders weg zou zijn en je met minder genoegen moet nemen is er niets aan de hand.
Ik dácht daar anders overquote:Op zondag 11 maart 2007 09:10 schreef woniya het volgende:
Ik zou een auto verkopen en gewoon in die oude blijven rijden en deze onderhouden. Het geld wat je overhoud lekker sparen, waarvan een deel voor een nieuwere auto op termijn. Ik vind lenen voor een auto echt zonde van het geld. Maar ja mannen denken daar (meestal anders over)![]()
Bij iedere auto kan het je overkomen dat je ieder weekend met de motorkap omhoog staat. Heeft te maken met onderhoud, keuze van merk/model en pech. Ik sta ook niet iedere week met m'n motorkap omhoog en heb een auto van 950 euro.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:02 schreef ManAtWork het volgende:
Als ik de meeste reacties hierboven lees ben ik vroeger wel heeeel erg stom geweest om geld bij mijn ouders te lenen voor mijn auto. Maar achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb. Destijds heb ik een betrouwbare auto kunnen kopen voor iets meer dan mijn budget toeliet. Echter, ik stond niet, zoals mijn vrienden, ieder weekend met de motorkap omhoog omdat er iets aan mankeerde.
Ondernemers lenen om er geld mee te verdienen. Leen je daarom ook voor je auto? Vergelijking gaat niet op...quote:De opmerking van nooit lenen zegt mij ook niks. Er zijn namelijk weinig ondernemers die hun geld verdiend hebben door niet te lenen bij de bank of wie dan ook.
Als je het snel kunt terugbetalen kan je het nog sneller sparen. Vang je rente ipv betalen. En TS heeft nog 2 auto's waarvan er vast nog wel ééntje niet meteen uitelkaar valtquote:Met andere woorden: als je de lening binnen redelijke termijn kunt terugbetalen is het best een optie.
Damn je zoekt ze wel heel ver hoor, maar ik maak je lijstje even af.quote:Op zondag 11 maart 2007 11:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik dácht daar anders over
Als je het kunt aflossen kan je het ook sparen
Dat laatste is echter zonder risico.
Stel dat je vriendin zwanger wordt? En ja; dat kan ook gebeuren als je het veilig doet én aan de pil bent...
Of één van jullie raakt werk kwijt (en je vindt nieuw werk en hebt weer een 2e auto nodig omdat het verder weg is)?
Of je relatie komt ten einde?
Of de distributieriem van je nieuwe auto knapt? Paar duizend euro schade én je betaalt je lening ondertussen ook nog eens af.
Of je rijdt 'm in de prak? Ben je nog aan het aflossen voor een auto die je niet meer hebt terwijl je ondertussen een andere nodig hebt... (hangt uiteraard af van All-Risk of WA)
En als je dan toch wilt lenen: betaal het zo snel mogelijk af! Maak dat eerste prioriteit in je leven.
TS heeft al 2, voor zover ik begrijp, betrouwbare auto's.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:02 schreef ManAtWork het volgende:
... Destijds heb ik een betrouwbare auto kunnen kopen voor iets meer dan mijn budget toeliet. Echter, ik stond niet, zoals mijn vrienden, ieder weekend met de motorkap omhoog omdat er iets aan mankeerde. ...
Weet je waar die voedselbank klanten vandaan komen?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:07 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Damn je zoekt ze wel heel ver hoor, maar ik maak je lijstje even af.
Er valt een meteoor op je auto
Je vriendin wordt ondanks alle pillen e.d. zwanger van de eerste 8-ling
Osama land zijn Boeing op jouw auto
Mmja, maar die lenen en voor de auto en voor de keuken en voor de boot en de plasma. Als je een normale baan hebt is dat bedrag waar het hier om gaat peanuts. Appeltje eitje en de meeste voorbeelden uit jouw lijst van issues gaan echt nergens over. De kans dat je de staatsloterij wint is groter zeg maar.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Weet je waar die voedselbank klanten vandaan komen?
Zijn vaak hele gewone gezinnen met een goed inkomen en een lening.
Tot...
Die kans is dus echt niet groter... Er zijn stukken meer voedselbankklanten dan staatsloterijwinnaars...quote:Op zondag 11 maart 2007 12:10 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Mmja, maar die lenen en voor de auto en voor de keuken en voor de boot en de plasma. Als je een normale baan hebt is dat bedrag waar het hier om gaat peanuts. Appeltje eitje en de meeste voorbeelden uit jouw lijst van issues gaan echt nergens over. De kans dat je de staatsloterij wint is groter zeg maar.
Het is duidelijk: jij wilt geen geld lenen om een auto te kopen. Punt.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij iedere auto kan het je overkomen dat je ieder weekend met de motorkap omhoog staat. Heeft te maken met onderhoud, keuze van merk/model en pech. Ik sta ook niet iedere week met m'n motorkap omhoog en heb een auto van 950 euro.
[..]
Ondernemers lenen om er geld mee te verdienen. Leen je daarom ook voor je auto? Vergelijking gaat niet op...
[..]
Als je het snel kunt terugbetalen kan je het nog sneller sparen. Vang je rente ipv betalen. En TS heeft nog 2 auto's waarvan er vast nog wel ééntje niet meteen uitelkaar valt
Wat is snel, TS kan ook nog 6 maanden doorkloten met z'n oude gebakjes, misschien gaat daaraan wel iets duurs stuk, dan heb je dus nog meer kosten. Wie niet waagt wie niet wint, als je zo denkt blijf je dus altijd in oude barrels rijden, sommige mensen willen net iets meer omdat ze het zich kunnen veroorloven.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die kans is dus echt niet groter...
En als het peanuts is moet je er al helemaal niet voor lenen maar aantonen dat het peanuts is door het bedrag snel bijelkaar te sparen. Als je het niet snel kan sparen is het geen peanuts.
10 jaar oud benzine met 2 ton op de teller, niet echt een lekkere investering, maar hij ziet er leuk uit ja.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:13 schreef kebabkever het volgende:
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=4074788&sprid=54223459&cache=no
Zoiets is toch ook niet verkeerd?
Doorrijden met een oude auto is goedkoper dan met een nieuwe. Onderhoud kan zelden op tegen de afschrijving op een nieuwe(re). En of je pech krijgt met een auto? Dat kan je met iedere gebeuren.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:15 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Wat is snel, TS kan ook nog 6 maanden doorkloten met z'n oude gebakjes, misschien gaat daaraan wel iets duurs stuk, dan heb je dus nog meer kosten. Wie niet waagt wie niet wint, als je zo denkt blijf je dus altijd in oude barrels rijden, sommige mensen willen net iets meer omdat ze het zich kunnen veroorloven.
De grootste kapitaalvernietiging is de aanschaf van een auto, toch blijven die dingen als zoete broodjes over de toonbank gaan.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:38 schreef Little_Meanie het volgende:
Ik zie dat je van 1978 bent, als het goed is ben je dan al een paar jaar aan het werken en jou vriendin waarschijnlijk ook. Als je dan niet even 5000 ¤ aan een auto kan besteden ben je mijn inziens slecht bezig.
Denk ( persoonlijk ) dat dat bij een audi niet echt uitmaakt. Denk dat die auto's kwalitatief sterker zijn dan een Seat...quote:Op zondag 11 maart 2007 12:17 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
10 jaar oud benzine met 2 ton op de teller, niet echt een lekkere investering, maar hij ziet er leuk uit ja.
Ik ken overigens een ondernemer die inmiddels zo'n beetje bij de voedselbank rondhangt...quote:Op zondag 11 maart 2007 12:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het is duidelijk: jij wilt geen geld lenen om een auto te kopen. Punt.
Ik wil alleen maar aangeven dat er genoeg situaties zijn waarin het wel een mogelijk is om een auto te financieren.
(O ja, er zijn genoeg ondernemers die geld lenen voor een auto. Hoe dacht je dat al die leasebakken gefinancierd zijn.)
offtopic: serieus?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik ken overigens een ondernemer die inmiddels zo'n beetje bij de voedselbank rondhangt...
Ja, serieus. Failliet gegaan, grote schulden bij leasemaatschappij en andere geldeisers (leveranciers). Komt nu rond van bijstand en kan tot 2099 afbetalen. Hoewel hij een BV had, is hij persoonlijk aansprakelijk gesteld op basis van slecht management (te veel geld uit bedrijf trekken voor zichzelf terwijl het niet goed draaide). Weet niet hoe het precies werkt maar hij zit voorlopig nog wel even in de shit...quote:
Idd. Het is ook niet echt van toepassing op dit topicquote:Op zondag 11 maart 2007 12:42 schreef kebabkever het volgende:
Sjeez, jaa dat is nogal wat dan. Maja, dan heeft hij het ook zichzelf te danken. Tsja ondernemen, als je het goed doet kun je er rijk van worden. Maar anders
Je hebt er vast niet bijgezegd aan de "autoverkoper" wat voor versie het is. Een waar baseer je op dat een seat snel afschrijft??quote:Op zondag 11 maart 2007 12:13 schreef kebabkever het volgende:
Had voor TS is even deze auto voorgelegd aan een autoverkoper in mijn vriendenkring. Maar een leon van 12k 2002 70.000 is best aan de dure kant volgens hem. Aangezien een seat snel afschrijft. Dus ik denk niet dat je er verstandig aan doet om die auto te kopen. Sowiezo niet als je het geld er niet voor hebt. Trek is een avondje uit om internet af te speuren. Er zijn veel leukere auto's op de markt te koop voor 8000.
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=4074788&sprid=54223459&cache=no
Zoiets is toch ook niet verkeerd?
Ik heb ooit ook een Seat gereden, in die gele kleur.quote:
1.8 20VT Sport + 6 bak. En waar hij dat op baseerd? Het is gewoon een feit dat een Seat niet erg waardevast is.quote:Op zondag 11 maart 2007 12:44 schreef Slasher het volgende:
[..]
Je hebt er vast niet bijgezegd aan de "autoverkoper" wat voor versie het is. Een waar baseer je op dat een seat snel afschrijft??
Auto's zijn per definitie niet waardevast, of je moet een klassieker kopen.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:09 schreef kebabkever het volgende:
[..]
1.8 20VT Sport + 6 bak. En waar hij dat op baseerd? Het is gewoon een feit dat een Seat niet erg waardevast is.
Maar da's toch iets anders dan lenen voor de heb? Er zijn twee goede auto's, die ook aardig wat waard zijn, maar die moeten worden ingeruild voor een of andere gril. Persoonlijk zou ik mijn kind niet eens geld lenen om deze reden en al helemaal niet zonder rentevergoeding. Voor dit soort luxe spaar je maar, dat hebben de ouders ook moeten doen. Bovendien gaat het hier om een bedrag van 5000 euro, da's toch niet ietsje meer dan ietsje (of jij verdiende wel heel goed in je eerste baanquote:Op zondag 11 maart 2007 12:02 schreef ManAtWork het volgende:
Als ik de meeste reacties hierboven lees ben ik vroeger wel heeeel erg stom geweest om geld bij mijn ouders te lenen voor mijn auto. Maar achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb. Destijds heb ik een betrouwbare auto kunnen kopen voor iets meer dan mijn budget toeliet. Echter, ik stond niet, zoals mijn vrienden, ieder weekend met de motorkap omhoog omdat er iets aan mankeerde. Ik had de lening binnen een jaar terug betaald en had er bij de inruil toch weer een stukje meer kapitaal staan.
Dan mag jij mij een auto aanwijzen die zijn waarde vasthoud....!quote:Op zondag 11 maart 2007 13:09 schreef kebabkever het volgende:
[..]
1.8 20VT Sport + 6 bak. En waar hij dat op baseerd? Het is gewoon een feit dat een Seat niet erg waardevast is.
Bijna alle oldtimersquote:Op zondag 11 maart 2007 14:05 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dan mag jij mij een auto aanwijzen die zijn waarde vasthoud....!![]()
Je vergelijkt ook appels met peren vriend....quote:Op zondag 11 maart 2007 14:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bijna alle oldtimers
Alhoewel dat na invoering van de kilometerheffing ook nog wel eens afgelopen kon zijn.
En laat mijn auto nou net 25 jaar worden in het jaar dat de kilometerheffing hoogstwaarschijnlijk wordt ingevoerd...![]()
Je vroeg een auto aan te wijzen die z'n waarde behoudt.quote:Op zondag 11 maart 2007 14:10 schreef Slasher het volgende:
[..]
Je vergelijkt ook appels met peren vriend....
Ging om een bedrag van 7.500 gulden. En ik verdiende redelijk. Gelukkig weten mijn ouders hoe ik met geld omga. Daarnaast zag ik het als een investering waarmee ik een stap op de carriereladder wist te maken.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar da's toch iets anders dan lenen voor de heb? Er zijn twee goede auto's, die ook aardig wat waard zijn, maar die moeten worden ingeruild voor een of andere gril. Persoonlijk zou ik mijn kind niet eens geld lenen om deze reden en al helemaal niet zonder rentevergoeding. Voor dit soort luxe spaar je maar, dat hebben de ouders ook moeten doen. Bovendien gaat het hier om een bedrag van 5000 euro, da's toch niet ietsje meer dan ietsje (of jij verdiende wel heel goed in je eerste baan).
Nou, je zit er niet ver naast.quote:En waarschijnlijk ben ik niet brutaal genoeg, want hoe vraag je zoiets?
'Hoi pa, heb een leuke auto gezien.'
'Ah, leuk voor je.'
'Ja he? Maar ik kom 5000 euro tekort. Nou dacht ik dat je dat best renteloos aan me kan lenen.'
En dan zegt pa zomaar 'ja hoor, geen probleem'
Ik bedoelde niet zozeer bij jou, was al wel duidelijk dat dat was om een (carriere)stap te maken. Maar voor de heb zou het voor mij toch wel anders voelen. Lenen omdat je wasmachine stuk is of je goed vervoer nodig hebt om naar je werk te kunnen is een ding, lenen omdat je zo'n leuke auto hebt gezien terwijl je nog een prima bak hebt is iets anders.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:10 schreef ManAtWork het volgende:
Nou, je zit er niet ver naast.Uiteraard zijn er goede afspraken gemaakt.
Bijv vergeleken met een volkswagen, die schreven eerder erg hard af. Tegenwoordig word er nog flink geld gesmeten voor een goeie volkswagen. Om het maar niet te vergelijken met een BMW, Mercedes, Audi, etcquote:Op zondag 11 maart 2007 13:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Auto's zijn per definitie niet waardevast, of je moet een klassieker kopen.
Maar om wat voor verschillen gaat het volgens jou die je aan waarde verliest t.o.v. andere merken?
Erger dan een Alfa kan volgens mij al niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |