abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46974758
Op dit moment hebben wij twee auto's. Aangezien mijn vriendin tegenwoordig niet ver van huis werkt, is 1 auto eigenlijk meer dan genoeg. Het is vreselijk makkelijk, maar natuurlijk pure luxe. Ons idee is daarom om alle twee onze auto's (beide van '97 en beide ong. 125000km) in te ruilen en er één goede, wat nieuwere voor terug te kopen.

Nu zijn we toevallig afgelopen zaterdag even 'orienterend' gaan kijken voor een andere, en kwam ik een auto tegen die ik wmb direct had willen in laten pakken. Wat een schitterende auto! Een Seat Leon uit 2002, met 70000km. Onzettend nette auto, eigenlijk prcs wat ik zoek. Maar... Hij kost 12.950,-. En dat hebben we dus niet.

Nu hebben we wat zitten rekenen, en na inruil van onze auto's, inleg van een beetje (niet alles natuurlijk) spaargeld, enz. komen we nog zo'n 4500-5000 tekort. We zitten er eventueel aan te denken om dat geld (renteloos) te lenen bij onze (schoon)ouders. Maar het is natuurlijk wel erg veel. Ik houd eigenlijk helemaal niet van lenen (sowieso niet van bv Frisia, Becam, enz), maar het is zo'n fantastische auto...

Wat zouden jullie doen...?
Que..?
pi_46974861
Ik zou één van de twee huidige auto's inruilen en in de ander blijven rijden. Duidelijk.

Ik zou echt nooit geld lenen van (schoon)ouders.
pi_46974894
een andere auto kopen,
12k voor een leon van 5 jaar oud vind ik wat veel,
liever voor dat geld een citroen C5
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:31:22 #4
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_46974897
Toch zelf doorsparen.
Ik ben helemaal tegen sparen.
Tis dat je niet zonder hypotheek kunt .....
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:31:39 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_46974910
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:30 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik zou één van de twee huidige auto's inruilen en in de ander blijven rijden. Duidelijk.

Ik zou echt nooit geld lenen van (schoon)ouders.
Ik zou nooit geld lenen period.(behalve hypotheek dan)

Geld lenen wat je feitelijk niet hebt
Where law ends, tyrrany begins.
pi_46974953
Waarom niet al je spaargeld er in steken Als t dan fout gaat kun je altijd nog lenen bij je ouders
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46974965
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:31 schreef Sjechov het volgende:
Toch zelf doorsparen.
Ik ben helemaal tegen sparen.
Tis dat je niet zonder hypotheek kunt .....
je bedoelt lenen?
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:36:00 #8
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_46975067
Geld lenen voor een auto is zo ongeveer het domste wat je kunt doen. Een auto schrijft veel sneller af dan een lening. Na een paar jaar betaal je voor iets wat je helemala niet hebt.
Zoals al gezegd, verkoop één auto particulier en probeer de andere nog een paar jaar aan te houden.
Wil je per sé een ander, laat je keus dan vallen op een goedkopere auto dan een Leon. Het onderhoud ervan is trouwens ook best heftig, dat kan zat goedkoper.
Overigens is bijna 13k¤ voor een Leon van 2002 behoorlijk aan de maat. Is het een luxe diesel automaat? Zo niet, dan moet er behoorlijk wat van de prijs af! Ik zie ze staan vanaf ¤ 8.000,-. Dat scheelt meer dan het bedrag dan je mist.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:36:35 #9
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_46975090
TVP . Ik zit dit ook te overwegen. Het grootste voordeel is dat je geen rente betaald het grootste nadeel is dat je schuld hebt bij mensen... Als het nou alleen jouw auto was voor werk bvb dan is het anders dan leen alleen jij maar omdat je het met zijn tweeén doet is het jullie beider verantwoordelijkheid etc.
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:38:44 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_46975176
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:36 schreef ElectricEye het volgende:
Overigens is bijna 13k¤ voor een Leon van 2002 behoorlijk aan de maat. Is het een luxe diesel automaat? Zo niet, dan moet er behoorlijk wat van de prijs af!
Zonder te weten wat er allemaal voor extra's opzitten kan je dit niet zondermeer zeggen.

Een afgeragde 1.4 met 2 ton kan ik ook wel vinden voor 9000 euro op autotrack ja
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:41:21 #11
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_46975259
Geld lenen voor iets dat eigenlijk niet nodig is ,is zoó verschrikkelijk stom.
Nu is die auto leuk etc. maar als je 'm een half jaartje hebt en de glans eraf is zou je willen dat je er niet voor de schuld ingegaan was.
Je tv ,koelkast ,wasmachine kunnen tussentijds ook stuk gaan....... moet je daar ook weer voor lenen.
Iedereen die (onnodig) leent ,al is het renteloos ,zet zijn/haar kloten op het blok.
Het ontneemt je in ieder geval de mogelijkheid om eens spontaan iets aan te schaffen.
Ondanks het feit dat ik seat een kutauto/neppe volkswagen vind ,ben ik heel objectief.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_46975262
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:36 schreef ElectricEye het volgende:
Geld lenen voor een auto is zo ongeveer het domste wat je kunt doen. Een auto schrijft veel sneller af dan een lening. Na een paar jaar betaal je voor iets wat je helemala niet hebt.
Zoals al gezegd, verkoop één auto particulier en probeer de andere nog een paar jaar aan te houden.
Wil je per sé een ander, laat je keus dan vallen op een goedkopere auto dan een Leon. Het onderhoud ervan is trouwens ook best heftig, dat kan zat goedkoper.
Overigens is bijna 13k¤ voor een Leon van 2002 behoorlijk aan de maat. Is het een luxe diesel automaat? Zo niet, dan moet er behoorlijk wat van de prijs af! Ik zie ze staan vanaf ¤ 8.000,-. Dat scheelt meer dan het bedrag dan je mist.
Het gaat om een 1.8 20VT Sport met 6-bak. Niet de minste dus, en die zijn (helaas) wat duurder.
Que..?
pi_46975429
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:27 schreef -MEXX- het volgende:
Nu zijn we toevallig afgelopen zaterdag even 'orienterend' gaan kijken voor een andere, en kwam ik een auto tegen die ik wmb direct had willen in laten pakken. Wat een schitterende auto! Een Seat Leon uit 2002, met 70000km. Onzettend nette auto, eigenlijk prcs wat ik zoek. Maar... Hij kost 12.950,-. En dat hebben we dus niet.
Prijs en kilometerstand? Een 1.8 Leon Topsport?

Geweldig, je hebt 2 prima functionerende autos met een perfecte kilometerstand voor de leeftijd en toch wil je ze inruilen om, voorzien van een lening, een luxere auto te kopen. Het gaat je in deze volgens mij dus niet om het feit om van 2 naar 1 auto te gaan maar puur om een nieuwe auto (luxe) aan te schaffen en hierbij het terugdringen van het aantal autos (uitkomst) als oorzaak aan te halen. En dat alles ook nog eens met een lening.

Lening en auto? Indien geen noodzaak; nooit doen! Slechtste investering die je kunt doen!

Dus op je vraag wat zouden jullie doen?

1 auto verkopen en lekker door blijven rijden in de 2e auto en als je echt zelf geld heb een stapje hoger gaan.
pi_46975432
Wat een overdreven reacties allemaal zeg Zolang je maandelijks genoeg overhoudt om de schuld af te betalen en je dus de auto alleen koopt omdat dit exemplaar anders weg zou zijn en je met minder genoegen moet nemen is er niets aan de hand.
pi_46975517
Goeie keuze ! Ga van de zomer ook shoppen voor dat model, is inderdaad een normale prijs.

Als ik jou was en ik had een goede relatie met m'n (schoon)-ouders zou ik niet weten waarom niet.
Wel zou ik duidelijke afspraken maken over de afbetaling etc. om achteraf problemen te voorkomen.
If Nissan Motorsports is Nismo, than Honda Motorsports must be Homo...
pi_46975574
1) maak duidelijke afspraken
2) zorg ervoor dat de lening korter loopt dan de economische levensduur van de auto.

Verder: geen probleem.
Werken is voor arbeiders
pi_46975578
Spaar voor een Bugatti Veyron.
pi_46975595
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:45 schreef okcep het volgende:
Het gaat je in deze volgens mij dus niet om het feit om van 2 naar 1 auto te gaan maar puur om een nieuwe auto (luxe) aan te schaffen en hierbij het terugdringen van het aantal autos (uitkomst) als oorzaak aan te halen.
Het woord luxe gaat hier totaal niet op, want mijn huidige auto verschilt qua uitrusting niet eens bar veel met die Leon.
Wij willen domweg onze twee auto's inruilen voor een wat jonger en betrouwbaarder exemplaar. Daar is niks mis mee, lijkt me.
Que..?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:51:57 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_46975653
Niets mis mee. Je moet doen wat je zelf wilt, maar leen aub geen geld ervoor.
pi_46975673
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef Richboy het volgende:
1) maak duidelijke afspraken
2) zorg ervoor dat de lening korter loopt dan de economische levensduur van de auto.

Verder: geen probleem.
We willen sowieso een documentje opstellen met details over het lenen idd, en we proberen het bedrag binnen twee jaar geheel afgelost te hebben. En wel zo dat we maandelijks ook nog wat overhouden om wat leuks van te doen.
Que..?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:53:09 #21
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_46975697
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:45 schreef FJD het volgende:
Wat een overdreven reacties allemaal zeg Zolang je maandelijks genoeg overhoudt om de schuld af te betalen en je dus de auto alleen koopt omdat dit exemplaar anders weg zou zijn en je met minder genoegen moet nemen is er niets aan de hand.
Hahaha.......... jij zou zo bij Becam kunnen gaan werken.
Goeie salespitch
Tja... waarom zou je ook met minder genoegen willen nemen?
Je bent het toch waard?
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_46975739
Tip: koop een auto die je wel kan betalen en niet eentje die je niet kan betalen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46975796
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef jehovaguerilla het volgende:
Hahaha.......... jij zou zo bij Becam kunnen gaan werken.
Goeie salespitch
Tja... waarom zou je ook met minder genoegen willen nemen?
Je bent het toch waard?

Heb je ook nog argumenten of kom je niet verder dan het "lenen is slecht mantra" ?

Ja natuurlijk ben je een mongool als je bij Leen geld leent. Je betaalt het dubbele. Maar goed dit gaat om een relatief klein bedrag, tegen beperkte rente (inflatiecorrectie en een etentje ofzo) en tegen lage maandlasten die TS makkelijk op kan brengen (tenminste daar ga ik van uit, anders ben je een lompe lul).
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:57:40 #24
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_46975831
Ga je ouders even lastig vallen omdat jij in een gele kanarie rond wil rijden. Echt belachelijk hoe makkelijk mensen omgaan met het spaargeld van anderen. Koop gewoon lekker een auto die je zelf kan betalen.
Rescuer of the distressed damsel
pi_46975832
Tip: koop een motor .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')