Ik zou nooit geld lenen period.(behalve hypotheek dan)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:30 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik zou één van de twee huidige auto's inruilen en in de ander blijven rijden. Duidelijk.
Ik zou echt nooit geld lenen van (schoon)ouders.
je bedoelt lenen?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:31 schreef Sjechov het volgende:
Toch zelf doorsparen.
Ik ben helemaal tegen sparen.
Tis dat je niet zonder hypotheek kunt .....
Zonder te weten wat er allemaal voor extra's opzitten kan je dit niet zondermeer zeggen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:36 schreef ElectricEye het volgende:
Overigens is bijna 13k¤ voor een Leon van 2002 behoorlijk aan de maat. Is het een luxe diesel automaat? Zo niet, dan moet er behoorlijk wat van de prijs af!
Het gaat om een 1.8 20VT Sport met 6-bak. Niet de minste dus, en die zijn (helaas) wat duurder.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:36 schreef ElectricEye het volgende:
Geld lenen voor een auto is zo ongeveer het domste wat je kunt doen. Een auto schrijft veel sneller af dan een lening. Na een paar jaar betaal je voor iets wat je helemala niet hebt.
Zoals al gezegd, verkoop één auto particulier en probeer de andere nog een paar jaar aan te houden.
Wil je per sé een ander, laat je keus dan vallen op een goedkopere auto dan een Leon. Het onderhoud ervan is trouwens ook best heftig, dat kan zat goedkoper.
Overigens is bijna 13k¤ voor een Leon van 2002 behoorlijk aan de maat. Is het een luxe diesel automaat? Zo niet, dan moet er behoorlijk wat van de prijs af! Ik zie ze staan vanaf ¤ 8.000,-. Dat scheelt meer dan het bedrag dan je mist.
Prijs en kilometerstand? Een 1.8 Leon Topsport?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:27 schreef -MEXX- het volgende:
Nu zijn we toevallig afgelopen zaterdag even 'orienterend' gaan kijken voor een andere, en kwam ik een auto tegen die ik wmb direct had willen in laten pakken. Wat een schitterende auto! Een Seat Leon uit 2002, met 70000km. Onzettend nette auto, eigenlijk prcs wat ik zoek. Maar... Hij kost 12.950,-. En dat hebben we dus niet.![]()
Het woord luxe gaat hier totaal niet op, want mijn huidige auto verschilt qua uitrusting niet eens bar veel met die Leon.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:45 schreef okcep het volgende:
Het gaat je in deze volgens mij dus niet om het feit om van 2 naar 1 auto te gaan maar puur om een nieuwe auto (luxe) aan te schaffen en hierbij het terugdringen van het aantal autos (uitkomst) als oorzaak aan te halen.
We willen sowieso een documentje opstellen met details over het lenen idd, en we proberen het bedrag binnen twee jaar geheel afgelost te hebben. En wel zo dat we maandelijks ook nog wat overhouden om wat leuks van te doen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef Richboy het volgende:
1) maak duidelijke afspraken
2) zorg ervoor dat de lening korter loopt dan de economische levensduur van de auto.
Verder: geen probleem.
Hahaha.......... jij zou zo bij Becam kunnen gaan werken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:45 schreef FJD het volgende:
Wat een overdreven reacties allemaal zegZolang je maandelijks genoeg overhoudt om de schuld af te betalen en je dus de auto alleen koopt omdat dit exemplaar anders weg zou zijn en je met minder genoegen moet nemen is er niets aan de hand.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef jehovaguerilla het volgende:
Hahaha.......... jij zou zo bij Becam kunnen gaan werken.
Goeie salespitch![]()
Tja... waarom zou je ook met minder genoegen willen nemen?
Je bent het toch waard?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |