abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 maart 2007 @ 06:03:04 #1
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_46964895
beste allemaal :

ik heb donderdag een kaakoperatie gehad, mijn onderkaak is 14 milimeter naar voren gezet, met als gevolg dat mijn kaken nu op elkaar zitten en ik niets anders dan vloeibaar en babyprut kan eten.

ik heb wel erg veel last van misselijkheid en slapenloosheid, ik heb al 3 dagen en 3 nachten niet geslapen, kan dit een bijeffect van de narcose zijn? het was een vrij zware narcose, de operatie duurde meer dan 2 uur, verder is het wel goed verlopen.

ik heb nu een gezicht als hamtaro maar daar valt mee te leven

heeft iemand hier wel eens dezelfde operatie gehad? zoja hoe verliep het bij jou, is is helaas niet zo veel op het internet te zien, ik heb wel een paar blogs gelezen maar direct info op vragen is beter!

Ik heb trouwens ook nog elke nacht koorts kan dit ook nog aan de verding liggen? na hoeveel dagen is zo een narcose helemaal je lichaam uit?

alvast bedankt voor de antwoorden!
pi_46965180
mijn ex-schoonzus heeft 9 jaar terug ook zo'n operatie gehad.... ..ik weet nog dat zij ook van de pjn verging en dat die pijn wel 2 weken geduurd heeft.... ...maar goed dat is voor iedereen anders... ...koorts heeft ze niet gehad .... en het lijkt mij dat koorts geen goed teken is...
verder is zij in die weken dat ze ze alleen vloeibaare voedsel kon eten zo'n 8 kilo is afgevallen... ..tja de ene is daarmee blij.... ..de ander weer niet....

succes ermee!!!!!!!......
  dinsdag 6 maart 2007 @ 08:10:40 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46965289
Koorts kan duiden op een onsteking. zou dat dus wel even met de dokter opnemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:14:52 #4
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_46981233
nu heb ik er ook nog hartkloppingen bij...
pi_46981531
Ik reageer vanavond even uitgebreid.

Kruip alsjeblieft je bed in, TS. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en daarna nog een weekje bij mijn ouders gebivakkeerd om te laten vertroetelen.
Eeuwig vijfentwintig
pi_46981547
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:14 schreef _Dizzy_ het volgende:
nu heb ik er ook nog hartkloppingen bij...
GA NAAR DE DOKTER....!!!!!!!!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:26:00 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_46981716
Koorts hoor je niet te hebben, als de bliksem contact met de dokter opnemen.
Die narcose is niet zomaar 123 weg uit je lichaam.
Ik was de 1ste x erna heel zwaar ongesteld en volgens de dokter was dat nog een nawerking van de narcose. Maar ik ben wel behoorlijk lang onder narcose geweest, een uur of 4 dacht ik.

[ Bericht 16% gewijzigd door deedeetee op 06-03-2007 18:00:58 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 6 maart 2007 @ 18:30:59 #8
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_46984131
was je toen ook een week lang misselijk?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:04:05 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_46985156
Nee ik ben maar één dag misselijk geweest de dag van de operatie zelf dus. De dag erna was de misselijkheid over.
Heb je 's avonds verhoging -ik bedoel zo'n 38 graden- of echt koorts ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:36:51 #10
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_46986612
ja de eerste dag zo een 40 graden daarna niet boven de 39 geweest maar goed, ik voel me snachts en savonds altijd beter als smorgens en overdag, dan ben ik juist misselijk, heb trouwens ook al 4 dagen niet gelapen...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:57:45 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_46987582
Tsja van oververmoeidheid kun je ook verhoging krijgen maar ik vind dat je temperatuur toch wel erg hoog is 's avonds als ik jou was zou ik toch eens met de dokter bellen om te horen wat die er over te zeggen heeft.
Als het goed is slik je nog een antibiotica en daar kun je natuurlijk ook misselijk van worden.
Ik goot zolang als mijn kaken nog vast zaten elke dag flink wat vla met slagroom naar binnen om niet al te veel gewicht te verliezen.
Moet je ook na elke maatlijd goed met iets spoelen om de boel schoon te maken en infecties te voorkomen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 06-03-2007 20:04:11 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_46989824
dokter bellen jongen, koorts en al dat gedoe na een narcose hoort echt niet! ik kan me nog herhinneren van mijn verdoving-informatie boekje dat je contact moest opnemen met je huisarts als je hoofdpijn, koorts enz. had.
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:10:35 #13
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47004789
ik heb een spoelmiddel dat ik 2x daags moet gebruiken, de pijn in mijn kakan is niet zo erg, ik voel me alleen maar misselijk, ze zeggen dat het wel 2 weken na de operatie kan duren... ik hoop het niet... is iemand hier wel eens zo lang misselijk geweest van een narcose?
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:43:10 #14
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_47020363
ik ben geen week maar wel zeker 3 dagen misselijk geweest na mijnMnarcose. maar ik vermoed dat de misselijkheid bij jou meer te maken heeft door ingeslikt bloed dat in je maag terecht is gekomen, evt komen er nog steeds kleine hoeveelheden bloed in je maag?Jje kunt je tanden niet poetsen ed ik zou daar ook misselijk van worden..Bovendien kun je niet eten dan voel je je sowieso slap en misselijk van de honger. Een narcose is in principe niet zwaar of licht, je hebt narcose of niet, je bent hooguit langer onder narcose.
Je kunt ook misselijk zijn door antibioticagebruik? of heb je geen antibiotica? die koorts is volgens mij de eerste dagen na een kaakoperatie redelijk normaal maar bellen met je huisarts of de poli kaakchirurgie kan nooit kwaad!
  woensdag 7 maart 2007 @ 17:18:32 #15
92555 430n
Vlaflip!?
pi_47021730
Ik krijg over ongeveer een halfjaar precies zo'n zelfde behandeling... Ik ben erg benieuwd, hoe was de behandeling? Kan je nu al veel verschil zien? (Nu je gezicht zo is opgezwollen zal dat wel lastig zijn)
  donderdag 8 maart 2007 @ 13:46:31 #16
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47050616
ik zal je vertellen dat het niet meevalt, het ligt er per persoon aan hoe die reageert op de narcose en de antibiotica, bij vele gaat het goed helaas bij vele ook niet zoals bij mij, ik heb nu nog steeds erg veel last van misselijkheid, braken heb ik gelukkig nog niet hoeven doen doordat ik zetpillen krijg van de dokter.

mijn kaak is een heel stuk naar voren gezet, ik heb niet zozeer last van pijn nog wel steeds dat er bloed uit mijn wangen komt, ze hebbentegelijkertijd ook 2 verstandskiezen eruit gehaalt.

mijn gezicht is na een weeek nog steeds erg dik, gelukkig zijn mijn kaken wel van elkaar, maar je mond ver open doen is er nog niet bij!
ook heb ik het idee dat mijn kiezen niet op elkaar staan dus kouwen kan ook nog niet helaas, je kan wel soep eten en dopen met een boterham.
ook is mijn gezicht nog groen, is geen geicht natuurlijk, maar gelukkig geen pijn in mijn gezicht. wel alleen van het misselijk zijn, hopelijk is dat snel over.

als je zeker weet dat je geen last heb van de narcose zou ik de operatie doen, ik zou hem in ieder geval nooit meer overdoen, dit is het me niet waard om zoveel ziek te zijn
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:15:30 #17
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_47053865
Goed ik heb ook gehad zes jaar geleden. De hoofdprijs wel te verstaan
Boven en onderkaak zijn verzet. Maand kiezen op elkaar, andere halve maand met elastiekjes op elkaar.
Het verschil is wereldschokkend. Echt veel beter. Zelf heb ik behoorlijk lang last gehad van de narcose. Het duurde trouwens ook wel een half jaar voordat echt alle zwelling uit m'n gezicht verdwenen was.

Mocht iemand vragen hebben ik wil ze best beantwoorden, msn staat in m'n fotoboek.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:12:14 #18
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47056190
was je dan ook zo misselijk van de narcose? zo ja hoe lang duurde het voor alles weg was, do dokter zei tegen me dat ik moest gaan lopen maar ja als je zo misselijk bent heb je weinig zin om te gaan lopen en je bed uit te gaan...
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:30:59 #19
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_47056962
Het is nu een week geleden?
Ik heb zelf een week in het ziekenhuis gelegen destijds, en ik had ook niet veel zin in eten. Ben in die week iets van 12 kilo afgevallen, zag er echt uit alsof ik uit een concentratiekamp kwam
Maar echt misselijk was ik niet. Zeker na een week niet meer. Ik heb zelf zoiezo lange tijd vloeibaar gegeten, dat is ook makkelijker te verteren.
Maar zo misselijk als jij beschrijft ben ik niet geweest.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:55:08 #20
92555 430n
Vlaflip!?
pi_47057933
Zo te horen hebben jullie meer last gehad van de narcose dan van de pijn van de behandeling. Klopt dat? Ik zie juist meer op tegen de pijn die je hebt na de behandeling. Alhoewel ik nog nooit onder narcose ben geweest.

Een week in het ziekenhuis? Ik dacht dat ik er met een nachtje vanaf zou zijn... :| Toch nog maar even navragen dan.
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:04:37 #21
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_47058343
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:55 schreef 430n het volgende:
Zo te horen hebben jullie meer last gehad van de narcose dan van de pijn van de behandeling. Klopt dat? Ik zie juist meer op tegen de pijn die je hebt na de behandeling. Alhoewel ik nog nooit onder narcose ben geweest.

Een week in het ziekenhuis? Ik dacht dat ik er met een nachtje vanaf zou zijn... :| Toch nog maar even navragen dan.
Mja ik moet er wel bij zeggen dat ik dus echt de hoofdprijs had. Onderkaak op is op 6 plekken gebroken, bovenkaak was helemaal losgemaakt en m'n kin is 'bijgeschaafd'.
Van pijn zul je relatief weinig last hebben omdat de zenuwen door het trauma behoorlijk verdoofd raken en dat duurt trouwens ook wel even voordat het terug is. De pijn die ik had was met een paracetamol of een ibuprofen prima onder controle te houden.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:11:05 #22
92555 430n
Vlaflip!?
pi_47058597
Das inderdaad vrij heftig. Is het allemaal in één behandeling geweest? Ik denk ook mijn kin wil laten "bijwerken" , maar ik wil echt niet twee keer onder narcose :|

Waar ik ook wel bang voor ben is hoe je daarna eruit komt te zien. Zijn jullie uiterlijk erg veranderd?

Bedankt voor de feedback iig. Voor het eerst dat ik iemand spreek die het al meegemaakt heeft.
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:21:26 #23
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_47058965
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:11 schreef 430n het volgende:
Das inderdaad vrij heftig. Is het allemaal in één behandeling geweest? Ik denk ook mijn kin wil laten "bijwerken" , maar ik wil echt niet twee keer onder narcose :|

Waar ik ook wel bang voor ben is hoe je daarna eruit komt te zien. Zijn jullie uiterlijk erg veranderd?

Bedankt voor de feedback iig. Voor het eerst dat ik iemand spreek die het al meegemaakt heeft.
Het is allemaal in een keer gebeurd. Dus is wel heftig maar je bent in een keer van alle gezeik af. Het 'probleem' van je kin laten bijwerken is dat het een redelijk zwaar iets is. Binnen in je mond wordt je kaak los gesneden van je mond zegmaar en vervolgen wordt het naar beneden getrokken. Dan schaven ze het bij en vervolgens wordt het binnen in je mond gehecht. Geen littekens what-so-ever dus.
Tja erna... Bereidt je maar vast voor op een heel erg opgezwollen kop. Je lippen zwellen erg op en de rest van je hoofd ziet er uit alsof je een huge vechtpartij achter de rug hebt. Dat is behoorlijk klote, maar er valt weinig aan te doen. De zwelling trekt relatief langzaam weg.

Tja mijn uiterlijk is behoorlijk veranderd. Ik had eerst een langwerpig gezicht en niet echt een kaaklijn, dat is nu wel anders, maar wat vooral prettig is, is dat je eindelijk fatsoenlijk kan bijten.
De gevoelens zijn heel dubbel bij mij, ik was slecht geïnformeerd, dus ik had totaal geen idee van wat ik kon verwachten. Dan komt het wel hard aan. De operatie was zowel geestelijk als lichamelijk een behoorlijk klap, waarvan ik echt wel een tijd moest herstellen. Nu bijna 6 jaar later ben ik heel blij dat het gebeurd is.

Waar ga je het laten doen trouwens?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_47060000
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:36 schreef _Dizzy_ het volgende:
ja de eerste dag zo een 40 graden daarna niet boven de 39 geweest maar goed, ik voel me snachts en savonds altijd beter als smorgens en overdag, dan ben ik juist misselijk, heb trouwens ook al 4 dagen niet gelapen...
Jij hebt 4 dagen en nachten geen enkele minuut geslapen
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:15:51 #25
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47061031
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:47 schreef honderd het volgende:

[..]

Jij hebt 4 dagen en nachten geen enkele minuut geslapen
nee niet geslapen , misschien wat doezelen maar slapen ho maar...
ik slaap nu trouwens ongeveer 2,5 uur per nacht, dus gaat beter, misschien kan ik wel meer slapen maar door de miselijkheid lukt dat niet.

ik ben meestal smorgens erg misselijk, rond een uur of 12 gaat het wel, daarna tot 7 uur gaat het goed dan weer misselijk tot een uur of 12 en de hele nacht verder goed, misschien dat ik daarom niet kan slapen...
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:52:48 #26
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_47062158
na n week horen die wondjes van t trekken van je verstandskiezen niet meer te bloeden. Gebruik je ibuprofen? daar kun je dus misselijk van worden, maagpijn van krijgen en bovendien stolt je bloed minder snel. Ik zou overstappen op n andere pijnstiller iom je arts. heb je je huisarts inmiddels al gebeld?
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:18:56 #27
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47063100
ja ik zit sinds dinsdagavond niet meer aan de ibufrofen, ik had van die bruiszakjes van 600 mg
nu heb ik gewoon paracetamol, pijnstillers voor mijn gezicht heb ik niet echt nodig want zoveel zeer doet het niet.
ik ben vandaag nog naar de chirurg geweest en die zei dat het bloeden nog wel kon, maar het niet te lang moest duren.
het enige waar ik nu last van heb is een weeig gevoel in mijn maag, het lijkt wel hongen maar als ik iets eet (nutridrink) dan voel ik me weer misselijk, ik heb primperan 20 gekregen ervoor, maarja ik weet ook niet wat voor bijwerkingen die weer heeft... moeilijk allemaal.. ik probeer er vanaf vandaag ook af en toe eens uit te komen en wat te lopen ofzo, misschien dat het helpt,
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:20:55 #28
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_47063175
ja als je al een week in bed ligt ga je je ook niet beter voelen kun je niet eens ff in je tuin gaan zitten ofzo? of balcon oid en ff wat frisse lucht binnen krijgen, misschien een langzaam blokje om lopen? van frisse lucht ga je je meestal wel beter voelen (en je krijgt er honger van )
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:30:25 #29
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47063552
maarja naar buiten terwijl je je misselijk voelt is ook zo klote ....
pi_47076546
Gelukig heb ik nooit last bij een narcose!, maar mocht jij ibufrofen na een operatie? ik mocht een week voor en na mijn operatie geen ibufrofen, was dan wel een andere operatie maar had te maken met na bloedingen....
  vrijdag 9 maart 2007 @ 07:02:45 #31
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_47081055
ja ff doorzetten dan maar..en neem n zakje mee ofzo, echt je zult je veel beter gaan voelen dan dat binnengehang
  vrijdag 9 maart 2007 @ 07:15:20 #32
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47081090
Wat ik mij hierbij afvraag is het waarom, was het een nodige ingreep of "om mooier te zijn" ?
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 07:34:01 #33
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_47081181
Ik heb dat ook meegemaakt, maar in mijn geval was ik zo stoned dat ik de eerste drie weken hele dagen heb weggeslapen.
Ik kon de eerste 2 maanden niet meer eten, als ik dat al zou willen want de eerste 3 weken heb ik alleen maar in een bed gelegen. Ik had ook geen eetlust meer, normaal moet je drie van die pakjes nutridrink naar binnen werken, maar ik kon niet eens een halve op. Toen ik uiteindelijk weer fit was, was de schade groot. Ik was toch flink wat spiermassa en vocht kwijt.
Ik had dus vanalles behalve slapeloze nachten gehad en de rest van je verhaal is zeer herkenbaar Toch zal dit wel per persoon verschillen, want ik heb andere verhalen gehoord van mensen die na 2 weken al weer hersteld waren.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  vrijdag 9 maart 2007 @ 07:38:50 #34
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_47081206
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:15 schreef Sjoewe het volgende:
Het duurde trouwens ook wel een half jaar voordat echt alle zwelling uit m'n gezicht verdwenen was.
Dat vind ik best wel lang als ik dat met mijn eigen situatie vergelijk, daar was al het vocht en de zwellingen binnen een week verdwenen.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:22:19 #35
92555 430n
Vlaflip!?
pi_47083594
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 07:15 schreef Daniel.J het volgende:
Wat ik mij hierbij afvraag is het waarom, was het een nodige ingreep of "om mooier te zijn" ?
In mijn geval is het een combinatie van beide. Het is een nodige ingreep, omdat ik anders op latere leeftijd problemen ga krijgen, en dan moet ik het alsnog doen. En daarnaast is het ook om cosmetische redenen.

Ik ga de operatie waarschijnlijk in het Rode kruis ziekenhuis laten doen (Beverwijk)
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:46:16 #36
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47086109
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:22 schreef 430n het volgende:

[..]

In mijn geval is het een combinatie van beide. Het is een nodige ingreep, omdat ik anders op latere leeftijd problemen ga krijgen, en dan moet ik het alsnog doen. En daarnaast is het ook om cosmetische redenen.

Ik ga de operatie waarschijnlijk in het Rode kruis ziekenhuis laten doen (Beverwijk)
Om medische redenen kan ik begrijpen (als je er later problemen mee zou krijgen)
Cosmetische snap ik niet maar als het toch al moet doet dat er natuurlijk niet toe.
(ik vind cosmetisch gezien, als dat de enige reden was dan zoiets namelijk redelijk zwak, lijkt mij dat een persoon zich dan druk maakt over hoe anderen hem/haar zien en dat zoiets 'succes' op welk vlak dan ook in de weg zou staan, zo'n instelling vind ik dus zwak, vooral als andere mensen daar op inspelen ala "hij/zij is lelijk", vind ik het niet een reden om dan je uiterlijk voor dat soort kutvolk te veranderen om 'geaccepteerd te worden'.
Persoonlijk vind ik het namelijk geen compliment om geaccepteerd te worden door kortzichtig volk.

Maar okay, elk persoon zn eigen leven, ik zou iig niet door zo'n klote tijd heen willen gaan als het niet een goeie reden had, en als het echt nodig is vind ik dat een goeie reden
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_47086310
Wat betreft de narcose misselijkheid: ik weet dat mijn zus die aan haar oor geopereerd werd een tijd terug echt nog maanden bij vlagen misselijk werd uit het "niets". Ze had echt het gevoel dat die narcose er voor gezorgd heeft dat ze vaker last heeft van misselijkheid.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:48:43 #38
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_47089987
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 07:38 schreef Brett-Anderson het volgende:

[..]

Dat vind ik best wel lang als ik dat met mijn eigen situatie vergelijk, daar was al het vocht en de zwellingen binnen een week verdwenen.
Vond ik ook. De ergste zwelling was na drie maanden wel weg. Maar je kon op de medische foto's in het ziekenhuis nog goed zien dat de vorm van mn gezicht nog steeds veranderde, en steeds minder opgeblazen werd.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:50:00 #39
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_47090036
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 07:15 schreef Daniel.J het volgende:
Wat ik mij hierbij afvraag is het waarom, was het een nodige ingreep of "om mooier te zijn" ?
Medisch. Met een prettige esthetische bijwerking.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:41:34 #40
92555 430n
Vlaflip!?
pi_47092181
quote:
(ik vind cosmetisch gezien, als dat de enige reden was dan zoiets namelijk redelijk zwak, lijkt mij dat een persoon zich dan druk maakt over hoe anderen hem/haar zien en dat zoiets 'succes' op welk vlak dan ook in de weg zou staan, zo'n instelling vind ik dus zwak, vooral als andere mensen daar op inspelen ala "hij/zij is lelijk", vind ik het niet een reden om dan je uiterlijk voor dat soort kutvolk te veranderen om 'geaccepteerd te worden'.
Persoonlijk vind ik het namelijk geen compliment om geaccepteerd te worden door kortzichtig volk.
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Waarom zou iemand die flaporen heeft zich wel mogen laten opereren, of een grote neus, of te grote/kleine borsten, etc. Maar dat is een andere discussie.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 03:44:39 #41
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47116988
bij mij was het ook medische noodzaak, als ik het niet laat doen dan krijg ik er later last van, komt nu wel bij kijken dat ik een ala angelina jolie onderlip heb :s

mijn misselijkheid is wel weer een beetje weggetrokken, helaas heb ik nu weer een ander vies gevoel over in mijn maag... mijn maag knort erop los, het lijtk alsof ik hardstikke vol zit maar heb toch trek en eet niet zo veel, lijkt wel of er een bal inzit ofzo, ook veel boeren... kan dit een luie maag zijn ofzo?
  zaterdag 10 maart 2007 @ 04:10:57 #42
102800 PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
pi_47117089
Lucht in de maag.. ik ken het.
Op zondag 30 juli 2006 01:20 schreef Chiwakka het volgende:
Ik ben ooit Cremi-Clown geweest, maar toen ik binnenkwam en "verassing" riep, was de pret er blijkbaar al snel af ...
  zaterdag 10 maart 2007 @ 07:42:05 #43
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_47117372
je maag wil werken maar er zit niks in? toch misschien zorgen dat er geregeld wat in komt van die nutriciadrank (of hoe heet t ook weer)
  zaterdag 10 maart 2007 @ 08:08:57 #44
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47117433
ik eet er daar minstens 3 van per dag, en dan ook nog wat brood en soep en savonds gewoon puree van aardappelen en wat groente... dus ik eet genoeg lijkt mij, maar het gevoel blijft of ik nu wel wat eet of niet
  zaterdag 10 maart 2007 @ 08:22:06 #45
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_47117461
mm ja dan weet ik t ook niet,misschien nog n reactie op de ibuprofen
  zaterdag 10 maart 2007 @ 08:32:02 #46
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47117495
na 4 dagen nog steeds.....
  zaterdag 10 maart 2007 @ 08:38:56 #47
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47117528
heb net de huisartsenpost gebelt en mijn klachten uitgelegd, ze bellen me strax terug, ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen word echt helemaal gek van dit gevoel... maar misschien moet ik maar blij zijn dat het geen directe misselijkheid meer is... alhoewel het net wel net geen misselijkheid is... het is zo raar om uit te leggen
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:36:36 #48
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47128319
ik heb nu esdoral gekregen, hopelijk gaat dat helpen... kent iemand het of heeft iemand ervaringen
  maandag 12 maart 2007 @ 08:19:56 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_47180087
Volgens mij eet je gewoon niet goed, maar ik ken dat rot gevoel wel dat je omschrijft dat heeft te maken met dat gemalen eten dat je binnen krijgt. Het ging bij mij pas echt over toen de kaken los mochten en ik weer wat *vast * eten naar binnen kon werken.
Ik at wel 's ochtend een bord pap en tussen de middag óók. 's avonds maalde ik aardappels groenten en vlees en at tot besluit vla met slagroom. Je krijgt van al dat gemalen en vloeibare spul een wee gevoel in je maag. Dat is nu eenmaal niet anders.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_47194557
Ik heb circa 3 jaar geleden ook zo'n operatie gehad, maar dan is mijn onderkaak naar achteren gezet en iets naar rechts.

De eerste week na de operatie had ik ook veel last van misselijkheid en koorts, maar daarna helemaal niet meer!

(Tip: Als je een Marsijsje laat smelten en dan met een rietje naar binnen gaat zuigen... Oeh, heerlijk! )
Noot noot.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 06:12:43 #51
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47217212
hsb je ook geen last gehad van slapeloosheid?
pi_47217449
Ik kon alleen de 1e nacht helemaal niet slapen op de Intensive Care. Dat is ook logisch, want ik moest steeds overgeven terwijl mijn kaken nog vast op elkaar zaten.

Voor de rest heb ik prima geslapen!
Noot noot.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:30:10 #53
92555 430n
Vlaflip!?
pi_47220552
Intensive care, voor een kaakoperatie??
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:39:29 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_47220833
Ik heb ook op de IC gelegen tot de dag ná de operatie. En ik heb ook verschillende keren moeten over geven en da's idd geen lolletje met dicht genaaide kaken en een slang in je neus
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:02:13 #55
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_47221611
Jep ik ook.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_47234591
Best wel een heavy ingreep hoor...
Noot noot.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:07:20 #57
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_47242801
met je kaken op elkaar vastgezet heb je grote kans op complicaties he. stel je krijgt n zwelling waardoor je niet goed meer kan ademen en ze moeten je beademen, dan hoop je toch ook dat je A: goed in de gaten gehouden wordt B: dat dat gebeurt door personeel die er verstand van heeft C: dat als ze je moeten intuberen dat ze alle mogelijke benodigdheden in bereik hebben? en ja, zon operatie is niet niks
pi_47243090
Damn dit lijk wel een scene voor SAW 4 ofzo.. ik ik maar denken dat ik het al erg had, brrrr
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:00:54 #59
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47260372
het was ook en erg zware ok, maar toch ik ben er doorheen gekomen, ik heb geen last meer van misselijkheid enzo, nu heb ik alleen een vreselijk slaapprobleem, maar dat komt denk ik ook wel werer goed!
ik heb trouwens ook maar 1 dag in het ziekenhuis gelegen, dat is ook niet echt veel
pi_47261566
Hhmmzzz is gewoon niet echt de fijnste operatie die je kunt hebben.
Heb t zelf ook paar jaar geleden gehad.
En je bent gewoon door die narcose e.d. ff wat langer van slag, vooral omdat het niet een ingreep van een half uurtje is.
Misschien heb je ook nog wel wat bloed verloren?

En eten is ook gewoon bagger dan.
Ik had het begin december, nou lekker kerst en oud en nieuw met allerlei verschillende toetjes en op een geg. moment na een aant. weken beetje aardappelpuree e.d.

Hopelijk voel je je nu inmiddels stukje beter.
Het komt echt allemaal goed hehe (fijne dooddoener)
En dat slapen, komt dat door de pjin?
1 dag is trouwens wel weinig en snel btw.

En btw. ik lag ook een goeie dag op de ic maar had gelukkig een maagsonde i.v.m. het braken.
  woensdag 14 maart 2007 @ 15:03:40 #61
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47266431
het is heel erg zwaar, ik heb sinds de narcose niet echt een goede nachrust gehad, ik ben ook nog erg duidelig enzo
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:05:05 #62
92555 430n
Vlaflip!?
pi_47331606
Hmm.. ik kijk er nu al naar uit... :| Zijn er nog tips die jullie hebben? Of websites waar ik ev. wat meer informatie kan vinden?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:27:54 #63
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_47332340
Ehm. Tja niet echt tips. Het is niet het einde van de wereld. Een half jaar na dato denkt je van had ik het maar eerder gedaan. Maar alles daartussen is even minder.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:02:01 #64
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47333480
koorts is wel een teken dat je effe contact moet opnemen, is waarschijnlijk een ontstekingsreactie. Maar dat hoeft te betekenen dat je ook echt een ontsteking hebt, zo reageert het lichaam soms op intern gewroet.

Mijn ex had er ook weken lang last van. Toen ik zelf onder narcose ben geweest (was ik 12) kon ik 3 dagen niet lopen (letterlijk).

Is best pittig zoiets.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 25 maart 2007 @ 18:11:33 #65
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47646023
Een vraag aan de mensen die het ook hebben gedaan:

Duurde het lang voor je weer een beetje normaal kon eten? op het moment gooi ik alles door de blender, mijn kaken zitten nog op elkaar met stieken maar kan mijn mond wel 2 cm open doen, ook kan ik wel iets fijnmalen tussen mijn kiezen, helaas gaat mijn tandvlees daardoor kapot en doet het daar zeer, dus niet aan mijn kaken.
Ik vraag me af wanneer ik weer brood enzo kan eten, en lekker frietjes...
De ortho wil over 3 weken weer met de normale behandeling verder.

Dusja conclusie: hoelang duurde het voor je weer normaal kon eten? en voor je weer je gewoon je mond open kan doen zoals voorheen?
  zondag 25 maart 2007 @ 18:15:19 #66
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_47646142
Pff voordat ik weer zover als normaal kon, dat duurde wel een maandje of 4.

Maar goed als je brood en dergelijke wil eten moet je er gewoon vel bij drinken sowieso, dan spoel je het makkelijker weg. En kleine stukjes nemen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 25 maart 2007 @ 18:42:18 #67
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47647005
wat at je dan voor die tijd allemaal? Kon je wel weer snel eten?
  maandag 26 maart 2007 @ 21:19:23 #68
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_47688237
Ik sneed het brood in kleine stukjes en deed er kaas of vlees op als beleg. Van hartig eten voel je je niet zo flauw dat vond ik wel een pluspuntje.
Ik schoof de kleine blokjes brood gewoon tussen mijn kaken en wiebelde dan zo'n beetje heen en weer ofsow... idg geval ik werkte het op de een of andere manier wel weg
Gelukkig had ik geen last van mijn tandvlees, ik spoelde wel en poetste ook voorzer dat ging erg goed en vaak.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 26 maart 2007 @ 22:03:45 #69
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_47690519
quote:
Op zondag 25 maart 2007 18:42 schreef _Dizzy_ het volgende:
wat at je dan voor die tijd allemaal? Kon je wel weer snel eten?
De eerste anderehalve maand puur vloeibaar, van die drinkpakjes van de apotheek, daarna een maand de helft van die pakjes plus gepureerd eten en de de laatste anderehalve maand het eten steeds minder gaan pureren en in kleine stukjes proberen te kauwen.

Maar goed nogmaals, ik heb een veel omslachtigere operatie gehad.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:52:01 #70
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_47731422
ja het is te merken, dat van jou was nog heftiger !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')