Ja fuck hoor, ik woon er sinds oktober en moet ook in de zomer wel eens om 02:00 opstaan...quote:Op maandag 5 maart 2007 20:41 schreef mariskasl het volgende:
ja hier ook, woon ook in een appartement, dan hoor je s nachts de mensen door de gang lopen, en altijd harde muziek. Tja dat weet je als je in een apartement gaat wonen, die van mij is helaas niet goedkoop!
Inderdaad, dat kan best kloppen. Je woont hoogstwaarschijnlijk ook in een ander huis/complex.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:54 schreef Arnold_fan het volgende:
Hmm, ik woon ook in een appartementencomplex en ik hoor mijn buren nooit. Als ze een feestje geven waarbij ze aardig wat herrie maken heb ik er zelfs geen last van, en andersom ook niet
quote:Op maandag 5 maart 2007 20:47 schreef swahalla het volgende:
He! Bekend probleem, ik hoor mijn 45+ buren van het type 'net-niet-downsyndroom' regelmatig los gaan in bed.
radio aanzetten overdag helpt.quote:
Wat denk je dat er ligtquote:Op maandag 5 maart 2007 22:51 schreef descendent1 het volgende:
Hmm. onderburen he! Wel eens aan een laminaatvloertje met daaronder een flinke extra laag isolatie gedacht?
Ik heb net het huis een flinke schoonmaakbeurt gegeven omdat ik continue de TV van beneden hoordequote:
Ik heb het zelfde.Woon ook in amsterdam in zo een oud kuthuis.Ik hoor alles en daardoor durf ik ook niet om de muziek wat harder te zetten.Hiervoor woonde ik in een jaren zeventig flat in west.Dat was echt heerlijk.Je hoorde echt niks en kon ook de muziek/tv lekker hard aan zetten.Maar ja, de buurt was echt waardeloos.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik heb het hier in Amsterdam ook. Gebouw is uit 1926, en ik kan mijn buren regelmatig in de slaapkamer ruzie horen maken om 01:30. Dat betekend ook dat ik mijn muziek niet bepaald hard durf/wil zetten, en zeker niet in de latere uurtjes...
quote:Op maandag 5 maart 2007 21:02 schreef swahalla het volgende:
[..]
Inderdaad, dat kan best kloppen. Je woont hoogstwaarschijnlijk ook in een ander huis/complex.
En ik woon niet naast een stel geile mongolen zoals jijquote:Op maandag 5 maart 2007 21:02 schreef swahalla het volgende:
[..]
Inderdaad, dat kan best kloppen. Je woont hoogstwaarschijnlijk ook in een ander huis/complex.
Ik woon op de onderste verdieping, met een aantal appartementen erboven, maar heb toch echt bijna nergens last van.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:03 schreef becky27 het volgende:
Daarom heb ik de bovenste gekocht, hebben de onderburen meer last van mij dan ik van hen.
Maar als de wekker beneden gaat en ik ben al wakker hoor ik zachtjes wel iets. Pasgeleden had ik in mijn slaapkamer echt last van een rooklucht, ik vermoed dat dat van beneden komt. Echt vies!
Als de buren er ook aan mee doen zou het een goed idee zijn lijkt mequote:Op donderdag 8 maart 2007 19:10 schreef Marsepein het volgende:
Overigens is er wat te doen aan al die geluidsoverlast. Maar je hebt het dan vaak over behoorlijke ingrepen.
Buigslappe voorzetwanden met geluidsisolatie, dubbele vloer met geluidsdemping. Vrijhangend plafond met eventueel wat (Als in behoorlijk veel) zand erop. Alle kieren dichtkitten. Dubbele deuren, tochstrips en dubbelglas.
Dan ben je voor 90% van de overlast af, maar is je huis wel een paar kuub kleiner
Ja...helaas wel ,kwam het ook tegen bij een kennis van mij. Enige oplossing is dubbele isolatie.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:38 schreef Keiichi het volgende:
Een paar maanden geleden zijn mijn vriendin en ik verhuisd naar een goedkope woning van de woningbouw.
Wat me behoorlijk stoort is dat is zo goed als alles van de onderburen hoorOp een manier dat ik bijna kan verstaan wat ze zeggen als ze aan het praten zijn.
Is dit soort gehorigheid normaal?
Dit soort woning is het overigens:
[afbeelding]
Ja, maar dat is niet morgen alquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:55 schreef HarryP het volgende:
Ach het heuvelkwartier wordt toch helemaal gesloopt over een paar jaar.
http://www.breda.nl/index.php?simaction=content&mediumid=1&pagid=36&rubriek_id=640&fontsize=12&stukid=488
(Zie de ontwikkelvisie voor meer details)
Ik heb een appartement uit de jaren tachtig met betonnen muren die zó dik zijn, dat er geen geluid door komt. Het enige geluid dat ik hoor komt van de gang, door de deur heen dus.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:48 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb zelf veel last van gehorigheid. Ik twijfelde tussen een nieuw topic en deze oude voortzetten, ik heb maar besloten voor dat laatste (de zoekoptie heb ik in ieder geval gebruikt).
Het appartement waar ik woon is bijzonder gehorig.
- Als de buren niezen kun je dat horen.
- Als de bovenburen stofzuigen, hoor je dat ook.
- In de douche hoor je het water door de buizen gaan als de bovenburen douchen of een toilet doorspoelen.
- De trap is ook gehorig.
Ik vraag me af of dit uitersten zijn, of dat het vaker voorkomt. Inmiddels weet ik dat tijdens het bouwen van deze woningen (portiekwoning, bouwjaar 1962) er alles aan gedaan lijkt te zijn om het wonen minder prettig te maken. De huurprijs is er dan ook naar.
Mijn tweede vraag: is het bouwjaar van een appartement of huis sterk van invloed op de mate van comfort (in dit geval geluid)?
Niet jaren 70 dus, maar jaren 80!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:01 schreef erikkll het volgende:
ik woon in een appartementencomplex uit de jaren 70, en de muren zijn hier zo hard dat ik er (letterlijk, helaas) geen spijker in kan krijgen. Geluid komt er ook niet door.
De onderburen hoor ik wel, onder meer via de verwarmingsbuizen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |