abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 maart 2007 @ 20:38:15 #1
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_46954626
Een paar maanden geleden zijn mijn vriendin en ik verhuisd naar een goedkope woning van de woningbouw.

Wat me behoorlijk stoort is dat is zo goed als alles van de onderburen hoor Op een manier dat ik bijna kan verstaan wat ze zeggen als ze aan het praten zijn.

Is dit soort gehorigheid normaal?

Dit soort woning is het overigens:

maandag 5 maart 2007 @ 20:39:46 #2
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46954686
tvp

Heb ik nl ook met m'n buren... echt behoorlijk irritant want 't interesseert me niets wat ze doen.
FCT
  maandag 5 maart 2007 @ 20:41:14 #3
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_46954751
ja hier ook, woon ook in een appartement, dan hoor je s nachts de mensen door de gang lopen, en altijd harde muziek. Tja dat weet je als je in een apartement gaat wonen, die van mij is helaas niet goedkoop!
Cocktail? Anyone?
  maandag 5 maart 2007 @ 20:44:40 #4
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46954890
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:41 schreef mariskasl het volgende:
ja hier ook, woon ook in een appartement, dan hoor je s nachts de mensen door de gang lopen, en altijd harde muziek. Tja dat weet je als je in een apartement gaat wonen, die van mij is helaas niet goedkoop!
Ja fuck hoor, ik woon er sinds oktober en moet ook in de zomer wel eens om 02:00 opstaan...
Lekker met warm weer en kabaal in 't complex
FCT
  maandag 5 maart 2007 @ 20:46:52 #5
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_46954971
ja en het drugsgebruik is ook heel normaal hier, maar ga gelukkig hier snel weg!
Cocktail? Anyone?
pi_46955009
He! Bekend probleem, ik hoor mijn 45+ buren van het type 'net-niet-downsyndroom' regelmatig los gaan in bed.
pi_46955286
Hmm, ik woon ook in een appartementencomplex en ik hoor mijn buren nooit. Als ze een feestje geven waarbij ze aardig wat herrie maken heb ik er zelfs geen last van, en andersom ook niet
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_46955566
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:54 schreef Arnold_fan het volgende:
Hmm, ik woon ook in een appartementencomplex en ik hoor mijn buren nooit. Als ze een feestje geven waarbij ze aardig wat herrie maken heb ik er zelfs geen last van, en andersom ook niet
Inderdaad, dat kan best kloppen. Je woont hoogstwaarschijnlijk ook in een ander huis/complex.
  maandag 5 maart 2007 @ 21:03:44 #9
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_46955623
Ik heb het hier in Amsterdam ook. Gebouw is uit 1926, en ik kan mijn buren regelmatig in de slaapkamer ruzie horen maken om 01:30. Dat betekend ook dat ik mijn muziek niet bepaald hard durf/wil zetten, en zeker niet in de latere uurtjes...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_46955702
Bij oudere gebouwen is het probleem erger.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 5 maart 2007 @ 21:13:09 #11
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_46955998
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:47 schreef swahalla het volgende:
He! Bekend probleem, ik hoor mijn 45+ buren van het type 'net-niet-downsyndroom' regelmatig los gaan in bed.
  maandag 5 maart 2007 @ 21:26:48 #12
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_46956574
Volkomen normaal; zo geniet ik af en toe letterlijk mee van de ruzies tussen de puberjongen boven en zijn moeder... en weet ik dat mijn naaste buurvrouw van Marco Borsato houdt...

Je went er echter snel aan.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  maandag 5 maart 2007 @ 22:38:56 #13
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_46959665
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:26 schreef descendent1 het volgende:
Je went er echter snel aan.
Ik schijnbaar dus echt niet
  maandag 5 maart 2007 @ 22:50:23 #14
120304 descendent1
pi_46960113
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:38 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik schijnbaar dus echt niet
radio aanzetten overdag helpt.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  maandag 5 maart 2007 @ 22:51:26 #15
120304 descendent1
pi_46960150
Hmm. onderburen he! Wel eens aan een laminaatvloertje met daaronder een flinke extra laag isolatie gedacht?
  maandag 5 maart 2007 @ 23:25:19 #16
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_46961284
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:51 schreef descendent1 het volgende:
Hmm. onderburen he! Wel eens aan een laminaatvloertje met daaronder een flinke extra laag isolatie gedacht?
Wat denk je dat er ligt
  maandag 5 maart 2007 @ 23:25:53 #17
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_46961309
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:50 schreef descendent1 het volgende:

[..]

radio aanzetten overdag helpt.
Ik heb net het huis een flinke schoonmaakbeurt gegeven omdat ik continue de TV van beneden hoorde dat helpt ook wel.
pi_46961453
zo hoor ik m'n bovenbuurman constant een of andere shooter spelen en snoeihard 'GODVERDOMME' roepen en tegen dingen slaan als ie verliest, schrok me in het begin de pleuris nu is het wel grappig.
Minder grappig is als ie 'Foolish Games' van Jewel op de repeat zet en een half uur ladderzat 'meezingt'.
Ach, TV een standje hoger en je hoort hem ook niet meer...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 5 maart 2007 @ 23:35:37 #19
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_46961641
Ik kan me zo wel voorstellen dat half nederland een kort lontje heeft.

Mijn lontje is sinds de verhuizing redelijk ver ingekort
pi_46964142
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik heb het hier in Amsterdam ook. Gebouw is uit 1926, en ik kan mijn buren regelmatig in de slaapkamer ruzie horen maken om 01:30. Dat betekend ook dat ik mijn muziek niet bepaald hard durf/wil zetten, en zeker niet in de latere uurtjes...
Ik heb het zelfde.Woon ook in amsterdam in zo een oud kuthuis.Ik hoor alles en daardoor durf ik ook niet om de muziek wat harder te zetten.Hiervoor woonde ik in een jaren zeventig flat in west.Dat was echt heerlijk.Je hoorde echt niks en kon ook de muziek/tv lekker hard aan zetten.Maar ja, de buurt was echt waardeloos.
pi_46966461
Ik heb mn buren vrijwel nog nooit gehoord... ook niet zo raar, want alles is hier van dik beton
een vriend van me heeft wel inderdaad muren die bijna van papier lijken zo dun
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:59:11 #22
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46966843
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:02 schreef swahalla het volgende:

[..]

Inderdaad, dat kan best kloppen. Je woont hoogstwaarschijnlijk ook in een ander huis/complex.
FCT
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:55:58 #23
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_46990412
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:02 schreef swahalla het volgende:

[..]

En ik woon niet naast een stel geile mongolen zoals jij
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_46991798
Nu ik sinds een maand of twee weer een buurvrouw/man heb hoor ik die wel naar de badkamer gaan. De deuren in dit complex zijn namelijk allemaal scheef. Geen idee hoe het komt, maar ik heb 8 deuren in mijn flat en die sluiten allemaal NIET tenzij je ertegenaan gaat hangen. Doe je ze dan weer open dan zegt het even *KNAL*.

Ik sluit mijn deuren dus gewoon maar niet meer, maar de buur wel. Dus ik hoor 's nachts die deur wel es knallen als de nachtelijke pies eruit moet
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_47045703
Ik woon ook in een appartement, nooit last van de buren. Hoor alleen af en toe de deur dichtklatse van mijn buurman aangezien zijn slot niet meer zo fresh werkt van de deur!
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:03:19 #26
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_47045835
Daarom heb ik de bovenste gekocht, hebben de onderburen meer last van mij dan ik van hen.
Maar als de wekker beneden gaat en ik ben al wakker hoor ik zachtjes wel iets. Pasgeleden had ik in mijn slaapkamer echt last van een rooklucht, ik vermoed dat dat van beneden komt. Echt vies!
pi_47046124
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:03 schreef becky27 het volgende:
Daarom heb ik de bovenste gekocht, hebben de onderburen meer last van mij dan ik van hen.
Maar als de wekker beneden gaat en ik ben al wakker hoor ik zachtjes wel iets. Pasgeleden had ik in mijn slaapkamer echt last van een rooklucht, ik vermoed dat dat van beneden komt. Echt vies!
Ik woon op de onderste verdieping, met een aantal appartementen erboven, maar heb toch echt bijna nergens last van.
Dat van die wekker herken ik overigens wel, had ik in mijn vorige huis ook. Maar vermoed dat ze wat dat betreft meer last van mij hadden als ik van hun, met een wekker die ik vaak per ongeluk op snooze zette, zodat ie opnieuw afging als ik onder de douche stond (om 4:15 in de ochtend )
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:02:51 #28
114341 Gerjo
ME!!!! :) V1.2
pi_47047482
Deels een bekend probleem, woon in het midden, dus met gezellig aan elke kant iemand. Scheelt stookkosten maar geluid valt wel mee. Behalve als die d**s boven me om 5 uur van t stappen terug komt en dan ff losgaat thuis. Is gelukkig één keer in de twee maanden maar. Voor de rest valt t wel mee. Denk dat de onderburen meer last van mij hebben. Heb nog geen vloer in mijn woonkamer en ben daar nog aan het klussen.
When dawn breaks,
and the sun is about to rise.
The time has come to open your eyes,
and let the world get in.
pi_47047611
Wakker worden van wekkers van de buren, zo irritant

Ik woon in een pakhuis dat stemt uit 1600-zoveel, waar uiteindelijk appartementen van zijn gemaakt. Houten vloeren, flinterdunne wanden; erg gehorig dus. In het begin vond ik 't vreselijk, helemaal omdat mijn bovenbuurman ALTIJD thuis is en het bioritme v/e zombie lijkt te hebben, maar intussen ben ik het gewend. Ik heb wel - zoals iemand hier al schreef - dat ik me bezwaard voel om muziek wat harder aan te hebben of om er eens een flinke gitaarsessie uit te gooien... Oh well, je kan niet alles hebben
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:39:03 #30
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_47059641
Niet bekend. Ik woon in een appartement uit 1985. Hoor werkelijk NIETS van de buren. Enige wat gehorig is, is de hal (komen 3 deuren op uit), maar de tijd dat DAAR mensen zijn is beperkte tot enkele minuten per dag. Dus sterkte...
acht uur cup-a-soup, DAT zouden meer mensen moeten doen...
pi_47062802
Overigens is er wat te doen aan al die geluidsoverlast. Maar je hebt het dan vaak over behoorlijke ingrepen.

Buigslappe voorzetwanden met geluidsisolatie, dubbele vloer met geluidsdemping. Vrijhangend plafond met eventueel wat (Als in behoorlijk veel) zand erop. Alle kieren dichtkitten. Dubbele deuren, tochstrips en dubbelglas.

Dan ben je voor 90% van de overlast af, maar is je huis wel een paar kuub kleiner
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:30:47 #32
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_47063567
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:10 schreef Marsepein het volgende:
Overigens is er wat te doen aan al die geluidsoverlast. Maar je hebt het dan vaak over behoorlijke ingrepen.

Buigslappe voorzetwanden met geluidsisolatie, dubbele vloer met geluidsdemping. Vrijhangend plafond met eventueel wat (Als in behoorlijk veel) zand erop. Alle kieren dichtkitten. Dubbele deuren, tochstrips en dubbelglas.

Dan ben je voor 90% van de overlast af, maar is je huis wel een paar kuub kleiner
Als de buren er ook aan mee doen zou het een goed idee zijn lijkt me

Ik ben bang met het volume van gesprekken hier beneden dat het moeilijk word
pi_47063730
Bekend probleem. Ik woon op de begane grond in dit complex en aan de andere kant van de muur waar mijn bed tegen staat is de trap naar boven. Dat is een ontzettend gehorige trap, en de manier waarop de bovenburen heb gebruiken helemaal. Verder is het ook van buiten naar binnen erg gehorig, hoewel ik wel gewoon dubbel glas heb.

Maar nu ben ik er aan gewend en heb ik er eigenlijk geen last meer van .
Everything which is not impossible, will eventually happen
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:16:46 #34
167723 sanni
Acima de seu
pi_47083432
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:38 schreef Keiichi het volgende:
Een paar maanden geleden zijn mijn vriendin en ik verhuisd naar een goedkope woning van de woningbouw.

Wat me behoorlijk stoort is dat is zo goed als alles van de onderburen hoor Op een manier dat ik bijna kan verstaan wat ze zeggen als ze aan het praten zijn.

Is dit soort gehorigheid normaal?

Dit soort woning is het overigens:

[afbeelding]
Ja...helaas wel ,kwam het ook tegen bij een kennis van mij. Enige oplossing is dubbele isolatie.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 10:35:47 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47083948
Bij mij is het ook vrij gehorig ja. Gelukkig houden we in de buurt wel rekeing met elkaar maar als je een stel aso's boven of onder je hebt is het echt niet prettig nee.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:22:47 #36
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_49394846
ik ruik tegenwoordig de rook van de onderbuurman in mijn slaapkamer
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:35:02 #37
16831 Hitpoint
Vteckel tuning
pi_49395214
Ik heb er ook last van en wij wonen in een duur nieuwbouw appartement. Het heeft erg te maken met het beton wat ze tegenwoordig gebruiken. Bijvoorbeeld de vloer van de etages is een geheel waardoor geluiden makkelijker resoneren. Daarbij is de tussenmuur van de appartement dramatisch dun. Ik hoor vaak de buren naast mij schelden op elkaar en ik kan zelf de muziek niet te hard zetten of ik heb weer iemand aan de deur staan. Tis namelijk een seniorencomplex geweest waar nog steeds mensen wonen die 'rust' willen.

Ik woon er nu 1 jaar en heb net het contract opgezegd aangezien ik er helemaal gek van wordt. Gelukkig over 1 maand de sleutel van mijn nieuwe huis
Home made turbo's kick ass!! -- Xbox 360 GamerTag: H1tp01nt
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:55:27 #38
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49395835
Ach het heuvelkwartier wordt toch helemaal gesloopt over een paar jaar.
http://www.breda.nl/index.php?simaction=content&mediumid=1&pagid=36&rubriek_id=640&fontsize=12&stukid=488
(Zie de ontwikkelvisie voor meer details)
pi_49396014
ik woon in een appartementencomplex uit de jaren 70, en de muren zijn hier zo hard dat ik er (letterlijk, helaas) geen spijker in kan krijgen. Geluid komt er ook niet door.

De onderburen hoor ik wel, onder meer via de verwarmingsbuizen
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:21:38 #40
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_49396719
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:55 schreef HarryP het volgende:
Ach het heuvelkwartier wordt toch helemaal gesloopt over een paar jaar.
http://www.breda.nl/index.php?simaction=content&mediumid=1&pagid=36&rubriek_id=640&fontsize=12&stukid=488
(Zie de ontwikkelvisie voor meer details)
Ja, maar dat is niet morgen al helaas.
pi_49445706
Wij hadden last van de bovenburen, op de meest vreemde tijdstippen, maar wat wil je ook ze was een kunsenaar. Wel hadden ze een strak rithme.:-p
pi_62684256
Ik heb zelf veel last van gehorigheid. Ik twijfelde tussen een nieuw topic en deze oude voortzetten, ik heb maar besloten voor dat laatste (de zoekoptie heb ik in ieder geval gebruikt).

Het appartement waar ik woon is bijzonder gehorig.
- Als de buren niezen kun je dat horen.
- Als de bovenburen stofzuigen, hoor je dat ook.
- In de douche hoor je het water door de buizen gaan als de bovenburen douchen of een toilet doorspoelen.
- De trap is ook gehorig.

Ik vraag me af of dit uitersten zijn, of dat het vaker voorkomt. Inmiddels weet ik dat tijdens het bouwen van deze woningen (portiekwoning, bouwjaar 1962) er alles aan gedaan lijkt te zijn om het wonen minder prettig te maken. De huurprijs is er dan ook naar.

Mijn tweede vraag: is het bouwjaar van een appartement of huis sterk van invloed op de mate van comfort (in dit geval geluid)?
pi_62684316
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:48 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb zelf veel last van gehorigheid. Ik twijfelde tussen een nieuw topic en deze oude voortzetten, ik heb maar besloten voor dat laatste (de zoekoptie heb ik in ieder geval gebruikt).

Het appartement waar ik woon is bijzonder gehorig.
- Als de buren niezen kun je dat horen.
- Als de bovenburen stofzuigen, hoor je dat ook.
- In de douche hoor je het water door de buizen gaan als de bovenburen douchen of een toilet doorspoelen.
- De trap is ook gehorig.

Ik vraag me af of dit uitersten zijn, of dat het vaker voorkomt. Inmiddels weet ik dat tijdens het bouwen van deze woningen (portiekwoning, bouwjaar 1962) er alles aan gedaan lijkt te zijn om het wonen minder prettig te maken. De huurprijs is er dan ook naar.

Mijn tweede vraag: is het bouwjaar van een appartement of huis sterk van invloed op de mate van comfort (in dit geval geluid)?
Ik heb een appartement uit de jaren tachtig met betonnen muren die zó dik zijn, dat er geen geluid door komt. Het enige geluid dat ik hoor komt van de gang, door de deur heen dus.
pi_62684326
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:01 schreef erikkll het volgende:
ik woon in een appartementencomplex uit de jaren 70, en de muren zijn hier zo hard dat ik er (letterlijk, helaas) geen spijker in kan krijgen. Geluid komt er ook niet door.

De onderburen hoor ik wel, onder meer via de verwarmingsbuizen
Niet jaren 70 dus, maar jaren 80!
pi_62684511
Wat jij beschrijft is volgens mij vrij normaal, dat je stofzuigen hoort en water wat loopt. Bij mijn laatste flat kon ik echt álles horen, wekkers, bord op een ander bord stapelen, de muziekmobile van de baby (zo'n zacht tingelding boven het bed), een hond die niet blafte maar alleen maar heen en weer liep, normale gesprekken bijna te verstaan, TV en radio daadwerkelijk te verstaan, 's avonds laat kon ik de klok van de buren horen tikken en horen hoe ze plasten (niet alleen het doortrekken maar echt het plassen) hopeloos. Toen ik op een gegeven moment al een week niet sliep omdat de buurman schuin onder me (!!) verkouden was en snurkte, ben ik verhuisplannen gaan maken. Nu woon ik aan een redelijk drukke straat maar auto's en langslopende mensen enzo kan me allemaal niet zo storen als die geluiden toen. Het was alsof die mensen in mijn huis woonden maar onzichtbaar waren ik kreeg er zo'n ongemakkelijk gevoel van, ik kon er gewoon niet aan wennen.
pi_62738561
In mijn oude stadsappartement is het allemaal niet anders. En je betaalt er marktconform voor terwijl; je elke voetstap hoort. Ach, probeer er niet op te letten, zet de radio (niet te hard ) aan, en maak evt afspraken over geluid op bepaalde tijdstippen. Hier gaat het dan ook prima, relaxte lui hierboven (beter dan zo'n gezin wat zo nu en dan eens een schaap de trap op trekt, zoals m'n moeder dat nog wel eens meemaakte )
pi_62740322
Mijn appartement uit 1852 is niet veel anders. Buren met harde bass. Bonken en slaan op de muren heeft geen invloed.

Gelukkig binnenkort verhuizen
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_62766359
ik hoor mijn beneden buren vaak ruzie maken, hoor de muziek, stemmen, deuren, en heb ze zelfs horen n**ken
(ga nooit boven homo's wonen)
pi_62766479
Ik vind het wel geil om te horen dat het lekkere jonge blonde buurvrouwtje hard te grazen wordt genomen (inclusief keiharde vuistneuksessie), terwijl ik haar even later zwaaiend in d'r 206 zie stappen alsof er niks aan de hand is.
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:15:51 #50
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62766709
Bij mij is het mijn lelijke buurman die ik hoor kreunen als hij een pornootje opzet of een chickie (lees: hoer) bij hem thuis heeft liggen... Daarnaast is deze buurman ooit mijn leidinggevende geweest toen ik 17 was
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')