abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:08:52 #201
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47108493
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:54 schreef Corelli het volgende:
volgens het programma krijg ik 0 euro terug . Hoe kan dat?
Hoeveel redenen wil je hebben?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:25:20 #202
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_47109206
ik ben student. Ik hoor geld terug te krijgen
pi_47109236
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:25 schreef Corelli het volgende:
ik ben student. Ik hoor geld terug te krijgen
Als dat nu eens in het Belastingrecht zou zijn vastgelegd...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:34:50 #204
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_47109607
ok ik ben student, heb afgelopen zomer gewerkt en nou wil ik mijn fuckin geld terug. Welk progje download ik dan want het progje dat ik nu heb zegt dat ik 0 euro voorlopig terug krijg

edit: het zou toch niet dit zijn http://www.belastingdienst.nl/particulier/teruggaafjongeren/

belastingen = ingewikkeld
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:44:04 #205
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_47109994
tering, digid aanvragen, duurt weer 5 dagen

het zou zomaar kunnen dat ik dit wel een zinnige overheidsactie vind. Dan zijn de rapen pas gaar
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:03:02 #206
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_47110733
Aan het progje zal het niet liggen. Als je nu eens de details van je jaaropgaves hier neerzet of in een PM naar me stuurt dan is het misschien te achterhalen waar het 'm in zit.
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:06:33 #207
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_47110898
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 23:03 schreef Meeldraad het volgende:
Aan het progje zal het niet liggen. Als je nu eens de details van je jaaropgaves hier neerzet of in een PM naar me stuurt dan is het misschien te achterhalen waar het 'm in zit.
ben er al uit hoor. Heb het juiste progje gevonden (denk ik). Zit nu op mijn digid te wachten
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:08:05 #208
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_47110960
Mooi!
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
  zaterdag 10 maart 2007 @ 00:53:16 #209
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_47114634
Ik zit met het volgende:
ik ben student en ik heb tot en met 2005 het Tj biljet gebruikt omdat ik tot 2005 een bijbaantje had of vakantiewerk deed.

In 2006 is dit veranderd
Ik ben nog steeds student, echter, ik had geen bijbaan of vakantiewerk. In plaats daarvan heb ik zitting genomen in twee commissies, waarvoor ik een vergoeding kreeg. Van beide commissies heb ik een brief ontvangen dat ze opgave hebben gedaan aan de belastingdienst over deze vergoedingen.
Commissie 1 behorende bij de universiteit
- eenmalige vaste vergoeding vanwege lidmaatschap
Commissie 2 behorende bij een niet nader te noemen stichting
- vergoeding voor tijdsbesteding: hoog, maar niet zodanig dat mijn stufi in gevaar komt
- reiskosten vergoeding (vast bedrag per keer dat ik moest komen opdraven)

(Overigens was ik in de jaren ervoor ook lid van Commissie 1, maar kreeg ik toen *niet* een brief van de universiteit dat ze opgave hierover hadden gedaan aan de belastingdienst, dus ik heb er nooi bij stil gestaan dat dat misschien wel zou moeten). Verder heeft de Belastingdienst mij geen brief gestuurd dat ik aangifte moet doen.

Wat nu?
- niets doen
- wel aangifte doen

Ik hoop niet dat ik belasting moet betalen over die vergoedingen die ik heb gekregen.

edit:
En welke idioot denkt in de nacht van vrijdag op zaterdag aan belastingen? Juist, ik dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door klnvntrbyt op 10-03-2007 00:58:24 (idioot) ]
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zaterdag 10 maart 2007 @ 09:22:45 #210
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47117741
De vergoeding voor tijdsbesteding van Commissie 2 zal een belaste vergoeding zijn. Deze dien je dan op de geven als overige inkomsten. Hoogst waarschijnlijk heeft de commissie deze vergoeding ook doorgegeven aan de belastingdienst. Het is afhankelijk van het bedrag of je er nog belasting over verschuldigd bent.
pi_47125979
Ik heb even een vraagje over de ziektekosten. In het programma staat dat de standaardpremie voor je zorgverzekering 1015 euro per persoon is. Mag je dat bedrag overnemen als je minder dan dat bedrag hebt betaald voor je basispremie? Of moet je toch de werkelijk betaalde premie opgeven?

Ook heb ik nog een vraagje over studiekosten. Ik ben zelf gewoon een thuiswonende student die stufi ontvangt. Nu heb ik ergens in dit centrale topic (of een eerdere deel) gelezen dat je je studiekosten niet mag opgeven als je zelf het collegegeld niet hebt betaald maar je ouders. Ook heb ik ergens gelezen dat mn ouders die studiekosten in hun aangifte kunnen opgeven. Hoe of waar in dat aangifteprogramma kan je dat dan aangeven?
pi_47126030
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:34 schreef Corelli het volgende:
ok ik ben student, heb afgelopen zomer gewerkt en nou wil ik mijn fuckin geld terug. Welk progje download ik dan want het progje dat ik nu heb zegt dat ik 0 euro voorlopig terug krijg

edit: het zou toch niet dit zijn http://www.belastingdienst.nl/particulier/teruggaafjongeren/

belastingen = ingewikkeld
Is er wel loonheffing ingehouden?
  zaterdag 10 maart 2007 @ 16:35:52 #213
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47126585
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 16:12 schreef Snow84 het volgende:
Ik heb even een vraagje over de ziektekosten. In het programma staat dat de standaardpremie voor je zorgverzekering 1015 euro per persoon is. Mag je dat bedrag overnemen als je minder dan dat bedrag hebt betaald voor je basispremie? Of moet je toch de werkelijk betaalde premie opgeven?
Ja, je mag 1.015 euro opvoeren ook al is de werkelijke premie lager (of hoger). Vandaar dat het 'standaard' genoemd wordt.
quote:
Ook heb ik nog een vraagje over studiekosten. Ik ben zelf gewoon een thuiswonende student die stufi ontvangt. Nu heb ik ergens in dit centrale topic (of een eerdere deel) gelezen dat je je studiekosten niet mag opgeven als je zelf het collegegeld niet hebt betaald maar je ouders. Ook heb ik ergens gelezen dat mn ouders die studiekosten in hun aangifte kunnen opgeven. Hoe of waar in dat aangifteprogramma kan je dat dan aangeven?
Nee, je ouders kunnen de studiekosten niet opvoeren omdat het geen studie is die voor hun in een verbetering op de arbeidsmarkt resulteert. (Zie F1 voor de voorwaarden om studiekosten als aftrekpost op te voeren.)
  zaterdag 10 maart 2007 @ 16:36:33 #214
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47126600
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 16:13 schreef Snow84 het volgende:

[..]

Is er wel loonheffing ingehouden?
Lees even verder, dan had je gezien dat het probleem al is opgelost.
pi_47129385
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 16:12 schreef Snow84 het volgende:

1) Ja, dat ¤ 1015 is een basis-bedrag. Gewoon overnemen.

2) Die studiekosten voor thuiswonende studenten kunnen je ouders niet aftrekken. Jij maakt ze. Als je geen stufi meer krijgt kan je deze dus als aftrekpost gebruiken.. Maar....... als jij geen stufi meer ontvangt (na 4 (of 5) jaar, als je langer dan gepland over je studie doet) én thuiswoont, onderhouden pa en/of ma jou en kunnen ze hiervoor wel weer geld aftrekken van de belasting. Helaas pindakaas, nu ontvang je nog stufi lees ik. Een extra reden om het op 't gemakkie te doen hé .
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:03:23 #216
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47130654
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 18:11 schreef KlaasE het volgende:
2) Die studiekosten voor thuiswonende studenten kunnen je ouders niet aftrekken. Jij maakt ze. Als je geen stufi meer krijgt kan je deze dus als aftrekpost gebruiken.. Maar....... als jij geen stufi meer ontvangt (na 4 (of 5) jaar, als je langer dan gepland over je studie doet) én thuiswoont, onderhouden pa en/of ma jou en kunnen ze hiervoor wel weer geld aftrekken van de belasting. Helaas pindakaas, nu ontvang je nog stufi lees ik. Een extra reden om het op 't gemakkie te doen hé .
Nee, de ouders maken de kosten. Maar omdat het geen studiekosten zijn die betrekking hebben op de aangever en zijn/haar fiscale partner, zijn ze bij de ouders niet aftrekbaar. En omdat de student de kosten ook niet maakt, zijn ze ook daar niet aftrekbaar (normtabellen e.d. even buiten beschouwing gelaten).
(Zie ook mijn post hierboven. )
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:43:31 #217
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_47131797
kijk dit lijkt er al meer op. Ik kan 117 euro terugkrijgen (EN TERECHT)

Echter er staat hier op mijn jaaroverzicht nog een kopje ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet = 47 en dat krijg ik niet terug. Hoe kan dat nou? Waar zou ik dat eigenlijk moeten invullen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Corelli op 10-03-2007 19:48:49 ]
  zondag 11 maart 2007 @ 09:45:37 #218
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47147199
Dit krijg je ook niet terug als bedrag maar kun je opvoeren onder de ziektekosten.
Als je echter al het gehele bedrag aan ingehouden loonheffing terugkrijgt, heeft het opvoeren van deze aftrekpost geen zin meer.

(Ik snap nog steeds niet dat mensen de ingehouden bijdrage ZVW zien als een soort van voorheffing a la loonbelasting zien en denken deze te kunnen terugkrijgen. In de oude situatie (Ziekenfonds en particulier) hoorde je nooit iemand over 'waarom krijg ik mijn premie ZFW niet terug'? Het is een andere naam voor praktisch hetzelfde verschijnsel.)
  zondag 11 maart 2007 @ 10:03:51 #219
16831 Hitpoint
Vteckel tuning
pi_47147306
Sinds vorig jaar juni woon ik samen met mijn vriendin. Is het zo dat wij op dat moment in aanmerking kwamen voor voorlopige teruggave van de algemene heffingskorting. Dit aangezien ik meer dan 6000,- verdien en mijn vriendin niet meer dan 6000,-

Ik heb net al wel de VT van 2007 ingevuld.

Maar kan ik nog de VT van 2006 aanvragen aangezien wij wel 6mnd samenwoonden in 2006 dus ook fiscale partners zijn.
Home made turbo's kick ass!! -- Xbox 360 GamerTag: H1tp01nt
  zondag 11 maart 2007 @ 10:05:00 #220
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47147316
Gewoon je aangifte 2006 zo snel mogelijk invullen.
  zondag 11 maart 2007 @ 10:48:36 #221
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_47147972
quote:
Op zondag 11 maart 2007 09:45 schreef ManAtWork het volgende:
Dit krijg je ook niet terug als bedrag maar kun je opvoeren onder de ziektekosten.
Als je echter al het gehele bedrag aan ingehouden loonheffing terugkrijgt, heeft het opvoeren van deze aftrekpost geen zin meer.
ik snap het denk ik. Jij zegt dus dat die kosten zorgverzekeringswet (zvw) al in mijn ingehouden loonheffing verwerkt zitten?
  zondag 11 maart 2007 @ 10:56:30 #222
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47148087
Het is een inhouding die wordt afgedragen aan de belastingdienst. Als je het heel simpel wilt hebben kun je het zien als kosten voor een verzekering die afhankelijk zijn van je inkomen. Deze kosten kun je opvoeren als een aftrekpost in de aangifte (net als de ziektekostenverzekering die je betaald aan de verzekeringsmaatschappij). Deze aftrekpost kan het belastbaar inkomen verminderen waardoor je een deel van je ingehouden loonheffing terug kunt krijgen.
  zondag 11 maart 2007 @ 11:22:20 #223
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_47148548
quote:
Op zondag 11 maart 2007 10:56 schreef ManAtWork het volgende:
Het is een inhouding die wordt afgedragen aan de belastingdienst. Als je het heel simpel wilt hebben kun je het zien als kosten voor een verzekering die afhankelijk zijn van je inkomen. Deze kosten kun je opvoeren als een aftrekpost in de aangifte (net als de ziektekostenverzekering die je betaald aan de verzekeringsmaatschappij). Deze aftrekpost kan het belastbaar inkomen verminderen waardoor je een deel van je ingehouden loonheffing terug kunt krijgen.
goed dit zijn mijn bedragen voor 2 uitzendburo's:

1
2
3
    loon   ingehouden loonheffing   ingehouden bijdrage zvw
(1)  765                      107                        47
(2)  149                       10                        10

Die 107 + 10 = 117 heb ik al. Kan ik nu ook die 47 + 10 = 57 krijgen ?
  zondag 11 maart 2007 @ 11:44:51 #224
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47148995
Nee, op basis van het loon en de heffingskortingen zal het belastbaar bedrag al nihil zijn. De ZVW bijdrage opvoeren levert dus geen aftrekpost meer op. Helaas.
Misschien helpt het als ik zeg dat de (meeste) werkgevers de bijdrage ZVW ook vergoeden zodat je per saldo alleen de loonheffing over deze bijdrage hebt betaald. (Kijk maar op de loonstrook, daar staat het helemaal op gespecificeerd.)
Maar het antwoord is, helaas, nee. Je zult een oplossing moeten vinden om hier mee te leren leven.
  zondag 11 maart 2007 @ 11:48:44 #225
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_47149086
quote:
Op zondag 11 maart 2007 09:45 schreef ManAtWork het volgende:

(Ik snap nog steeds niet dat mensen de ingehouden bijdrage ZVW zien als een soort van voorheffing a la loonbelasting zien en denken deze te kunnen terugkrijgen. In de oude situatie (Ziekenfonds en particulier) hoorde je nooit iemand over 'waarom krijg ik mijn premie ZFW niet terug'? Het is een andere naam voor praktisch hetzelfde verschijnsel.)
Een aanvulling hierop is dat de (meeste) werkgevers de bijdrage vergoeden. Deze vergoeding is belast met loonheffing. Kijk op je loonstrook: hier staat dan het bedrag bijdrage ZVW eerst bijgeteld en verder naar beneden wordt het ingehouden. Alleen telt het mee in de grondslag voor de loonheffing.
Per saldo betaald de werknemer dan alleen de loonheffing over deze vergoeding. Misschien dat dit de pijn voor sommige mensen verzacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')