quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:14 schreef MaJo het volgende:
London Calling zelf? Omdat het album al zo heet?
Op de CD wel ja, maar idd, Train In Vain.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:20 schreef belsen het volgende:
Nee, het is Train in vain en volgens mij omdat het teveel uit de stijl ligt van de rest van de nummers (is een soort van funkpop).
Op de CD staat ie er overigens wel gewoon op.
Ja, maar wat symboliseert het...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:39 schreef n0r het volgende:
Dat is Paultje Simonon, die zijn gitaar even naar de klote helpt in 'The Palladium', geïnspireerd door Elvis Presley's debutalbum.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is die cover nog eens ergens verkozen tot best cover van een rockplaat allertijden.
Nee en nee.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:55 schreef n0r het volgende:
Een eerbetoon aan Amrikaanse muziek? Aangezien die cover dus zeg maar van Elvis' eerste plaat is, en omdat I Fought The Law, een cover van Bobby Fuller Four (ook amerikaans) is?
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:03 schreef MaJo het volgende:
Eind van een akoestisch tijdperk en het begin van een electrisch tijdperk? Lijkt me overigens wel stug aangezien electrische gitaren al eerder gebruikt werden maar goed
Klopt, je hebt gelijk. We leren nog wat hier zegquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:59 schreef belsen het volgende:
I fought the law is trouwens van The Crickets en staat op de Cost of living EP.
Nee, Mayo was warmer. De plaat van Elvis symboliseerde het begin van een tijdperk en die van The Clash het einde...quote:
ik zou ook zeggen het begin en einde van rock & rollquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:52 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, Mayo was warmer. De plaat van Elvis symboliseerde het begin van een tijdperk en die van The Clash het einde...
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:52 schreef MaJo het volgende:
Rock 'n Roll?
Ik welquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:56 schreef belsen het volgende:
Tja, we kennen het verhaal, maar niet de naam, natuurlijk.
Die reken ik goedquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:06 schreef methodmich het volgende:
Billy Shears?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |